Antiprogressief...quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:17 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Je reageert vrijwel uitsluitend fel antiprogressief. Wat voor indruk dacht je anders achter te laten dan dat je zo conservatief als de SGP bent?
Je zegt net nog dat GL met PvdA moet breken want????quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alleen ben ik niet conservatief.
Dat is de reflex van wel meer 'progressieven' wanneer ze iets lezen wat ze niet zint, maar ik daag je uit mijn conservatieve standpunten even te duiden.
Ga je gang.
Volgende keer dat ik het zie zal ik je erop wijzen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Antiprogressief...
Dat zou betekenen dat ik weinig op heb met rechten voor vrouwen (incorrect, dat is namelijk hoofdreden voor mijn aversie jegens orthodoxe religie en machismo), rechten voor homo's (idem), fel tegenstander ben van zaken als euthanasie (onjuist), abortus (onjuist), de EU (onjuist) en een kapitalistisch model voor de samenleving voorsta (onjuist) waarbij ik gruw van zaken als minimumloon (onjuist), werknemersrechten (onjuist) en royale sociale voorzieningen (onjuist).
Je kunt rustig mijn gehele POHI uitspitten en je zult in de verste verte niets tegenkomen wat ook maar lijkt op een conservatief, laat staan SGP geluid.
Ik reageer dan ook niet antiprogressief, ik reageer op het verstikkende groepsdenken en de smakeloze hypocrisie van 'progressieven', die dat geheel niet zijn en werkelijk alle nuance en ratio ten faveure van uit de VS overgenomen identiteitspolitiek hebben opgegeven.
Maar ik zie graag tegemoet waar ik 'conservatieve standpunten' heb geuit. Alsnog. Al was het maar om die frame eens een keer onderbouwd te zien.
Ja, hier ook weer een treffende illustratie van dat groepsdenken en tunnelvisie.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je zegt net nog dat GL met PvdA moet breken want????
Je standpunt dat diversiteit verlagen van standaarden betekent.
Of bijvoorbeeld claimen dat mensen die voor zon Palestina demonstratie dezelfde zijn als mensen die tegen PVV ageren, mooi voorbeeldje van hoe je mensen in groepen probeert in te delen.
Progressieve standpunten van je duiden is lastiger. Je lijkt toch voornamelijk onderdeel van de moderne conservatieve traditie waar men doet of men progressief is.
Dat je wat ziet?quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:25 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Volgende keer dat ik het zie zal ik je erop wijzen.
Precies iets wat je eigenlijk nooit doet, jij hebt het altijd over progressieven, woke, die enge lui van GL die de PvdA om zeep helpen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als er iets daadwerkelijk progressief is, is het het behandelen van mensen als individuen.
Nee daar doe jij juist keihard aan mee.quote:Waarom ik een afkeer heb van zowel de PVV als de 'progressieve' identiteitsclub, aangezien ze allebei precies dezelfde modus operandi hanteren: denken in groepen, en dan ook nog eens niet op basis van gedrag of karakter, maar op basis van zaken als ras, geslacht en seksuele voorkeur.
Pas ik voor, sorry.
Dan ben je naief, de grote geloven hebben eerder minder dan meer invloed dezer tijden. Uiteindelijk zijn die geloven natuurlijk ook maar onderdeel van het machtsspel. Daarbij deel je de waarden van orthodoxe religie toch al dus wat is je angst dan precies?quote:En als ik zeg dat ik mij buitengewoon veel zorgen maak over orthodoxe religie, en zeker ook orthodoxe islam, omdát ik dat zie als een bedreiging voor de hier verworven rechten van vrouwen, homo's, anders- en niet-gelovigen... wat ben ik dan precies? Alsnog een racist? Een islamofoob?
Je dacht toch niet in groepenquote:Waar zit dat precies in dat plaatje? Ik kan je namelijk verzekeren dat de wijze waarop katholieke, protestantse, joodse en islamitische conservatieven spreken over vrouwen, homo's en ongelovigen, en hun religieuze dwingelandij willen opleggen aan de rest, precies de reden is dat ik mijzelf nooit een conservatief kan noemen. Omdat ik er niet in geloof.
Ik gaf je al voorbeelden. Deze post is nogmaals enkel conservatief geluid. Het is duidelijk dat je het niet wil zien of toegeven.quote:Kun je nog zo hard roepen dat ik dat wel doe, maar wat zou het dan verlichtend zijn als daar wat specifieke voorbeelden van kwamen, dat conservatieve denken.
Je hebt geen voorbeelden van mijn conservatieve denkbeelden gegeven.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Precies iets wat je eigenlijk nooit doet, jij hebt het altijd over progressieven, woke, die enge lui van GL die de PvdA om zeep helpen.
[..]
Nee daar doe jij juist keihard aan mee.
[..]
Dan ben je naief, de grote geloven hebben eerder minder dan meer invloed dezer tijden. Uiteindelijk zijn die geloven natuurlijk ook maar onderdeel van het machtsspel. Daarbij deel je de waarden van orthodoxe religie toch al dus wat is je angst dan precies?
[..]
Je dacht toch niet in groepenIk moet ook zeggen dat ik de groepen die je noemt vrijwel nooit iets zie zeggen wat aanslaat in dit debat. Wat is je angst dan? Op welke manier zie jij de dwingelanderij van deze groepen tot uiting komen in Nederland. In het transgenderdebat kun je het inderdaad duidelijk zien maar daar strijd jij zij aan zij.
[..]
Ik gaf je al voorbeelden. Deze post is nogmaals enkel conservatief geluid. Het is duidelijk dat je het niet wil zien of toegeven.
Probeer anders eens uit te leggen hoe ik aan groepsdenken of tunnelvisie doe. Als ik letterlijk voorbeelden van jouw conservatieve denkbeelden noem. Ik gebruik ook nog het woord 'lijkt' misschien ontgaat de betekenis ervan je maar dat laat dus open of die observatie van mij klopt of niet.
Ja.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat je wat ziet?
Mijn 'conservatisme'?
Ja en daarmee hebben ze hun eigen graf gegraven. Ik ben ex-PvdA stemmer.quote:Op woensdag 8 mei 2024 18:24 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Waarom? De leden waren massaal voorstander.
Idem.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja en daarmee hebben ze hun eigen graf gegraven. Ik ben ex-PvdA stemmer.
Ik draag geen pyjamas.quote:Op woensdag 8 mei 2024 21:18 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
onzin. Ik geloof dat je nog steeds slaapt in je eikeltjespyjama
https://twitter.com/POL_A(...)hting-amsterdam.htmlquote:Op woensdag 8 mei 2024 19:14 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Iedereen mag altijd kritisch op alles reageren. Verder ben ik er een groot tegenstander van om ethiek overboord te zetten. Verder ondersteun ik de essentie van deze demonstratie, de vorm niet per se.
Dat uitgerekend jij dat hilarisch vindt lijkt me geen bezwaar. Integendeel. De mensenrechtenzaak heeft zelden op de goedkeuring van conservatieven kunnen rekenen.
Ik hoor het al, je bent een oerconservatieve extreem-rechtse lul.quote:Op woensdag 8 mei 2024 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Antiprogressief...
Dat zou betekenen dat ik weinig op heb met rechten voor vrouwen (incorrect, dat is namelijk hoofdreden voor mijn aversie jegens orthodoxe religie en machismo), rechten voor homo's (idem), fel tegenstander ben van zaken als euthanasie (onjuist), abortus (onjuist), de EU (onjuist) en een kapitalistisch model voor de samenleving voorsta (onjuist) waarbij ik gruw van zaken als minimumloon (onjuist), werknemersrechten (onjuist) en royale sociale voorzieningen (onjuist).
Ah, op die fiets.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja en daarmee hebben ze hun eigen graf gegraven. Ik ben ex-PvdA stemmer.
Noem me een zwevende kiezer. D66 is te links, VVD is te inept en te populistisch.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ah, op die fiets.
Wat stem je nu?
CDA/NSC niet iets voor je?quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Noem me een zwevende kiezer. D66 is te links, VVD is te inept en te populistisch.
Wel bijzonder dat PvdA leden ook lid worden van GroenLinks maar dat je dat andersom niet zo zietquote:Op zondag 26 mei 2024 17:56 schreef Hanca het volgende:
Blijkbaar zijn er toch wel veel mensen enthousiast: https://www.volkskrant.nl(...)ds-den-uyl~ba1ec7d5/
Zullen veel dubbeltallen zijn, maar die zijn dus enthousiast genoeg om dubbel te betalen.
Henk Otten die klaagt over een scam. Mijn ironie meter sloeg net zo hard uit dat hij nu kapot is.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:07 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Geen rekening gehouden met dubbeltellingenDit is gewoon oplichterij dus.
Ja precies hij is ervaringsdeskundige.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Henk Otten die klaagt over een scam. Mijn ironie meter sloeg net zo hard uit dat hij nu kapot is.
Allebei stijgen ze, dus ik heb geen idee waar je dat vandaan haalt.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:16 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat PvdA leden ook lid worden van GroenLinks maar dat je dat andersom niet zo ziet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |