abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213280505
Enge en radicale partij is het geworden. Nu ook weer oproep tot geweld.
Hallo
pi_213280535
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
ALs de PvdA wil overleven, dient het per direct de banden met dat achterlijke GL te verbreken.
GL mss samen met Denk en Piri kan er ook.blijven zitten.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_213280601
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 07:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat doet men vaker zo, ook om oproepen tot geweld of andere strafbare zaken te voorkomen.
Fijn dat partijbesturen zoveel vertrouwen in hun eigen leden hebben.
pi_213280630
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 12:28 schreef Sebbeszweet het volgende:
Wie wat waar?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213280831
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 12:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Fijn dat partijbesturen zoveel vertrouwen in hun eigen leden hebben.
Ze weten vooral dat alles tegenwoordig uitgeknipt op social media terecht komt, dus je moet de mogelijkheid hebben om snel te reageren als er iemand een heel raar of zelfs strafbaar standpunt heeft. Elke politieke partij denkt daar over na als ze de leden de ruimte geven om te spreken. Geen enkele partij steekt namelijk de handen in het vuur voor het gedachtegoed van alle leden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213280929
quote:
Wat? :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 21 april 2024 @ 13:06:57 #107
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213280988
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 07:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat doet men vaker zo, ook om oproepen tot geweld of andere strafbare zaken te voorkomen.
Wat overigens vaker voorkomt is dat sprekers die een minuut spreektijd krijgen twee minuten proberen te pakken. Dan is het makkelijk als je de microfoon even bij hun vandaan kunt halen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213281012
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 13:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wat overigens vaker voorkomt is dat sprekers die een minuut spreektijd krijgen twee minuten proberen te pakken. Dan is het makkelijk als je de microfoon even bij hun vandaan kunt halen.
Dat zal ook meespelen, inderdaad.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213281062
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 13:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik heb het gedeelte van het congres dat over Israel ging, bekeken, en het viel me toch een beetje op dat de dagvoorzitster bij sprekers waar ze het niet mee eens was, toch iets strenger op de tijd lette dan bij sprekers waar ze het wel mee eens was.
  zondag 21 april 2024 @ 13:15:01 #110
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213281104
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 13:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik heb het gedeelte van het congres dat over Israel ging, bekeken, en het viel me toch een beetje op dat de dagvoorzitster bij sprekers waar ze het niet mee eens was, toch iets strenger op de tijd lette dan bij sprekers waar ze het wel mee eens was.
Dat heb ik ook gezien, Voortman leek inderdaad er nogal op beducht dat er wat al te extreme opvattingen zouden worden verwoord. Ik vind dat overigens ook niet zo gek, de hele fusiepartij kan makkelijk flink beschadigt raken door radicaal geraaskal van een extremist.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 21 april 2024 @ 18:30:41 #111
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213285265
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 13:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het is natuurlijk erg radicaal om tegen een genocide te zijn die wordt uitgevoerd door ONZE verlichte bondgenoot Israel. Je moet mensen die daar tegen zijn niet teveel ruimte geven, met hun mensenrechten en dergelijke.
Antifa
pi_213288753
Gezellig bij GLPvdA.
pi_213301818
quote:
Ja maar ze zijn wel vet woke.
Ik discrimineer niet, voor mij zijn alle mensen met een rare mening gelijk
  dinsdag 23 april 2024 @ 13:58:49 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213302112
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 13:33 schreef Erik_Groen het volgende:

Alles is geoorloofd om Hamas te vernietigen.
Alles ja? Dus als we gewoon de hele bevolking van de gazastrook met chemische wapens vernietigen is dat ook geoorloofd in jouw brein?

quote:
PvdA/GL is een enge antisemitische club geworden vooral door die groenlinkse grachtengordelkliek.
Veel grachtengordelvolk is van Joodse komaf. Maar toch antisemitisch. Rara politiepet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hexagon op 23-04-2024 14:04:27 ]
  dinsdag 23 april 2024 @ 14:29:12 #115
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213302405
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 13:33 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
Er is geen sprake van een genocide maar van het beschermen van je land.
Je brengt het alsof het een het ander zou uitsluiten, maar dat doet het niet. Welke naam je er als dader zelf aan geeft doet er niet toe, het gaat om de acties die je uitvoert tegenover de slachtoffers - in dit geval zijn de slachtoffers de Palestijnen, waartegen de door Israel ingezette genocide zich richt.
Antifa
  zondag 28 april 2024 @ 07:39:03 #116
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_213349454
quote:
Oud PvdA-politicus Jan Pronk: 'Ik zou een andere koers hebben ingezet dan Timmermans'

Oud-PvdA-politicus Jan Pronk pleit ervoor dat links een handreiking doet naar alle democratische partijen in Nederland, zo vertelt hij bij Nooit Meer Slapen. "We hebben een open en inclusief links nodig", benadrukt hij. Hij bespreekt een nieuwe koers voor links en het belang van openheid voor het oplossen van crises.

Open Links
Na vijftig jaar lidmaatschap verliet Jan Pronk in 2013 de Partij van de Arbeid. "De partij verwijderde zich steeds verder van de sociaaldemocratische beginselen." Maar recent sloot hij zich weer aan bij de partij toen er voor hem een nieuwe prioriteit ontstond. "Tijdens de recente verkiezingen werd voor mij de handhaving van onze democratie, rechtsstaat en mensenrechten belangrijker." Volgens Pronk zijn deze waarden in Nederland in gevaar. "De verrechtsing en ondemocratisering moeten gestopt worden door links te versterken en te verbreden." "We hebben een open en inclusief links nodig, dat de hand reikt naar alle andere democratische bewegingen en partijen."

Pronk denkt dan ook dat de huidige koers van GroenLinks-PvdA niet de juiste is. "Als ik Timmermans was geweest, zou ik kort na de verkiezingen een andere koers hebben ingezet en gezegd hebben dat er een alternatief is: een kabinet op brede basis formeren waarin alle partijen die staan voor democratie en recht samenbrengen om crises op te lossen." Maar met de huidige polarisatie in de politiek, gaat dat volgens Pronk niet lukken. "De toenemende ongelijkheid moet gezamenlijk worden aangepakt, wat echt niet kan door de schuld aan anderen te geven, de grenzen te sluiten en je op te sluiten in je eigen witte bubbel."

Maakbaarheid
Jan Pronk koestert veel idealen voor de wereld en de politiek. Hij gelooft dan ook echt in de maakbaarheid van onze wereld en in de mogelijkheid om verandering teweeg te brengen. "Als je de samenleving niet bijstuurt, laat je haar over aan de economische en politieke machten", benadrukt hij. Pronk gelooft dat de samenleving vormgegeven kan worden door middel van een democratisch en open politiek beleid. "De wereld moet worden opgebouwd vanuit een waardesysteem dat zich vertaalt in beleidsvoorstellen die op een democratische manier worden gevormd."

Migratiecrisis
Pronk vindt dat we verplicht zijn aan de hele wereld om deze open, democratische koers te volgen. "Ik vind het beschamend dat we beweren dat er een crisis is in Nederland en dat we daarom vluchtelingen moeten weren. Een groot deel van hun vlucht wordt veroorzaakt door het Westen, vanwege het koloniale verleden en de schade aan het wereldklimaat." Hij wijst op de zichtbare en beschamende machtsverhouding tussen het Westen en ontwikkelingsgebieden. "Wij in het Westen zijn erg ongeloofwaardig en moeten een stap terug doen op het gebied van klimaat, economie, macht en idealen. We moeten hun perspectief leren begrijpen." Volgens Pronk zal dit echter niet snel gebeuren. "Die crises kunnen niet worden opgelost, totdat we ons meer openstellen binnen de politiek."
https://www.nporadio1.nl/(...)gezet-dan-timmermans
  zondag 28 april 2024 @ 09:31:48 #117
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213349843
Bedankt Jan, maar het laten formeren van de rechtse partijen met een ruime meerderheid versterkt je positie wanneer het mislukt is, terwijl een middenformatie op willen zetten direct na de verkiezingen op hoongelach kan rekenen en zal worden uitgelegd als het weggooien van je principes en programma voor het pluche.

Gesproken als een echte PvdA'er dus.

Dit is waarom GroenLinks niet met de bejaardensoos moet fuseren tenzij ze alle mastodonten met hun verouderde wereldbeeld uit de media kunnen houden. Aangezien 70+'ers met een mening tegenwoordig helemaal hot zijn voor sappige citaten, wordt dat lastig.
Antifa
  zondag 28 april 2024 @ 11:01:24 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213350996
Hoe relevant is nou de mening van iemand over een partij, die er al jaren geen lid meer van is.
pi_213351191
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 11:01 schreef Hexagon het volgende:
Hoe relevant is nou de mening van iemand over een partij, die er al jaren geen lid meer van is.
Volgens het artikel is hij weer lid geworden. Maar al die fossielen zijn inderdaad wel uitgespeeld.
  zondag 28 april 2024 @ 11:48:05 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213351636
Ah dat had ik niet gelezen

Op zich kun je zijn kennis van zaken wel gebruiken. Maar strategisch gezien leeft die man inderdaad veertig jaar geleden.
  zondag 28 april 2024 @ 11:56:13 #121
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213351753
Misschien kunnen ze Den Uyl nog even vragen naar zijn hypothetische koers.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 28 april 2024 @ 20:09:00 #122
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213356347
GL-PvdA hebben genoeg intern gedoe die ze beter eerst kunnen oplossen voordat ze denken dat ze een serieuze rol kunnen spelen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  maandag 29 april 2024 @ 17:12:14 #123
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213363859
quote:
10s.gif Op zondag 28 april 2024 11:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Volgens het artikel is hij weer lid geworden. Maar al die fossielen zijn inderdaad wel uitgespeeld.
Mwah, ik zag alweer een frame worden opgeworpen dat de PvdA-mastodonten zich niet meer openbaar roerden omdat ze 'niet zoveel met de partij meer hadden', m.a.w. dat de partij de voor de arbeider opkomende oude PvdA niet meer zou zijn gekaapt zou zijn door 'linkse woke-gekkies' . Goed om te lezen dat zo'n oudgediende duidelijk maakt dat hij zelf liever harder dan minder hard tegen die 'nieuwe politieke zaakwaarnemers van de arbeider' tekeer zou gaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213410564
Wie zou er als eerste uit deze fusie stappen:
PvdA omdat ze GroenLinks te antisemitisch vinden?
GroenLinks omdat PvdA niet antisemitisch genoeg is?
pi_213410608
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 mei 2024 00:05 schreef Beaurealis het volgende:
Wie zou er als eerste uit deze fusie stappen:
PvdA omdat ze GroenLinks te antisemitisch vinden?
GroenLinks omdat PvdA niet antisemitisch genoeg is?
PvdA + SP en Groenlinks + D66 was mij veel logischer geweest, hoe ze bij deze fusie kwamen snap ik nog steeds niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')