abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213035411
https://www.telegraaf.nl/(...)s-ergens-anders-zijn

https://www.telegraaf.nl/(...)ekactie-naar-emile-2

Het speelt zich dan wel in Frankrijk af maar toch een opvallend bericht dat vragen oproept

Hoe kan een 2 jarige zomaar verdwijnen?

Hoe kan het dat voorbijgangers een peuter op de weg zien lopen en het lekker laten lopen, onder het mom van kinderen spelen hier altijd buiten

Is het niet naief om te denken dat een ontvoering in dit kleine gehucht niet kan gebeuren omdat de mensen zo betrouwbaar zijn en er van buitenaf geen mensen het dorp in komen?

Ontvoerders zijn vaker bekenden dan dat het een vreemde man is die van verre het dorp komt binnen gelopen.

Het jongetje was bij zijn grootouders in hun huis en die kwamen daar al 20 zomers lang?
Woonden grootouders daar of is het een vakantiehuis?

Als het een ongeluk is hoe kan het dan dat na 3 dagen het kind nog steeds niet is gevonden?

Wat is uw mening, hypothese ?

pi_213035434
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hoe wil je je reactie anders noemen?

Je zoekt er iets achter, dat is per definitie een complot.
Dat lees ik helemaal niet in haar reacties eigenlijk. Ze heeft vragen over de omstandigheden. dat maakt niet automatisch dat ze denkt "dat er iets achter zit".
pi_213035472
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:19 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Nee, omdat het gewoon de realiteit is dat het ook te vaak gebeurd.
"Te vaak", dat klopt, elke keer dat dat gebeurt er één teveel.

Maar de kans lijkt me hier een stuk groter dat het jongetje gewoon verdwaald is en van uitputting omgekomen dan dat hij precies in de minuut dat zijn ouders hem uit het oog verloren ook nog één of andere debiel tegen het lijf is gelopen in een achteraf gelegen Frans dorpje.
  zondag 31 maart 2024 @ 14:28:12 #4
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_213035495
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:21 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Hoe bedoel je, waar blijven die?
Precies zoals ik het zeg! Kleine kinderen horen gewoon je belangrijkste prioriteit te zijn als ze onder je zorg zijn en daarmee uit! Geen kutsmoesjes.
  zondag 31 maart 2024 @ 14:31:40 #5
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_213035548
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hoe wil je je reactie anders noemen?

Je zoekt er iets achter, dat is per definitie een complot.
Ik vind het ook vreemd. Maar dan hoef je er toch meteen niet een complot achter te zoeken?
Het gebied is lang en goed doorzocht. Dan vind een random wandelaar een schedel. Ja, dan denk ik ook, hoe kan dat? Natuurlijk KAN het, maar hoe?
En vooral, kunnen we hier lessen uit leren? Zoeken we niet goed? Hoe kunnen we beter zoeken?
Dat soort dingen zeg maar.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  zondag 31 maart 2024 @ 14:31:53 #6
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_213035555
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:26 schreef littlemindy het volgende:

[..]
"Te vaak", dat klopt, elke keer dat dat gebeurt er één teveel.

Maar de kans lijkt me hier een stuk groter dat het jongetje gewoon verdwaald is en van uitputting omgekomen dan dat hij precies in de minuut dat zijn ouders hem uit het oog verloren ook nog één of andere debiel tegen het lijf is gelopen in een achteraf gelegen Frans dorpje.
Kan.
Ik weet het natuurlijk niet zeker en ik beweer dat ook niet. Maar in de OP vraagt men waar je het eerste aan denkt en toevallig denk ik aan die twee
mogelijkheden. Dat is dus gewoon mijn antwoord op die vraag.
  zondag 31 maart 2024 @ 14:32:18 #7
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213035566
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:31 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Ik vind het ook vreemd. Maar dan hoef je er toch meteen niet een complot achter te zoeken?
Het gebied is lang en goed doorzocht. Dan vind een random wandelaar een schedel. Ja, dan denk ik ook, hoe kan dat? Natuurlijk KAN het, maar hoe?
En vooral, kunnen we hier lessen uit leren? Zoeken we niet goed? Hoe kunnen we beter zoeken?
Het zal vast wel onderzocht worden.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 31 maart 2024 @ 14:32:33 #8
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_213035573
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat lees ik helemaal niet in haar reacties eigenlijk. Ze heeft vragen over de omstandigheden. dat maakt niet automatisch dat ze denkt "dat er iets achter zit".
Ja, dit dus.
pi_213035579
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:28 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Precies zoals ik het zeg! Kleine kinderen horen gewoon je belangrijkste prioriteit te zijn als ze onder je zorg zijn en daarmee uit! Geen kutsmoesjes.
Dus je wilt ouders die hun kind al verloren zijn ook nog eens onder de neus wrijven dat het vooral door hun eigen toedoen is?

Er zijn maar weinig ouders die hun kind altijd 100% in het oog hebben (en zelfs dan zijn ongelukken niet uitgesloten). Zoals ik al zei, in de meeste gevallen leidt dat niet tot problemen, maar hier dus wel. Lijkt me al erg genoeg voor de ouders zonder dat ze van jou nog een trap na krijgen.
  zondag 31 maart 2024 @ 14:33:56 #10
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_213035600
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het zal vast wel onderzocht worden.
Dat hoop ik. ^O^
  zondag 31 maart 2024 @ 14:35:37 #11
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_213035640
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:32 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Dus je wilt ouders die hun kind al verloren zijn ook nog eens onder de neus wrijven dat het vooral door hun eigen toedoen is?

Er zijn maar weinig ouders die hun kind altijd 100% in het oog hebben (en zelfs dan zijn ongelukken niet uitgesloten). Zoals ik al zei, in de meeste gevallen leidt dat niet tot problemen, maar hier dus wel. Lijkt me al erg genoeg voor de ouders zonder dat ze van jou nog een trap na krijgen.
Ik praat over het algemeen.
En helaas zijn er te veel ouders die hun telefoon belangrijker vinden dan opletten. Dat is gewoon zo.
Zegt niks over dit geval maar het is gewoon een feit.
Hier verderop een dwaas stel die drie kinderen van drie tor één alleen op straat lieten spelen terwijl ze bezig waren en zwembad op te zetten in de tuin.
  zondag 31 maart 2024 @ 14:37:05 #12
438527 MissButterflyy
pi_213035658
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:35 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik praat over het algemeen.
En helaas zijn er te veel ouders die hun telefoon belangrijker vinden dan opletten. Dat is gewoon zo.
Zegt niks over dit geval maar het is gewoon zo.
Heb jij kinderen?
  zondag 31 maart 2024 @ 14:37:45 #13
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_213035672
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Heb jij kinderen?
Kijk ff boven naar mijn edit.
Antwoord op je vraag: Niet dat ik weet.
  zondag 31 maart 2024 @ 14:38:26 #14
438527 MissButterflyy
pi_213035681
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:37 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Typisch gevalletje van de beste stuurlui die aan wal staan dus. :')
  zondag 31 maart 2024 @ 14:40:42 #15
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_213035706
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dingen moeten gewoon benoemd kunnen worden. Ik hoef zelf ook geen rijbewijs te hebben om iemand stom te vinden die met een slok op gaat rijden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 maart 2024 @ 14:46:52 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213035780
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:31 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Maanden aan wandelaars die overal in de omgeving komen en niet alleen in een klein zoekgebied zien uiteindelijk meer dan een gerichte actie, geloof het of niet.

Jongetje is gewoon van huis weggelopen, is verdwaald, verstopt, kon niet gevonden worden en is nu dan eindelijk toch gevonden. Zit niks anders achter, doodsaai verhaal voor de sensatiezoekers hier, jammer de pammer.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 31 maart 2024 @ 14:47:58 #17
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_213035795
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Maar waarom zit je dat zo hoog?
Wil je jezelf soms schoon praten omdat je zelf insta en FB op sommige tijden belangrijker vind dan de rest om je heen?
pi_213035855
Er worden botten gevonden van Emile maar kleding ontbreekt zo te lezen
pi_213035958
quote:
Selon une source proche de l’enquête au Parisien, ces ossements ont été découverts à 2 km à vol d’oiseau du hameau, « plutôt en contrebas ». Selon une autre source proche de l’enquête, l’endroit où ont été retrouvés les ossements serait accessible à un enfant très mobile comme Émile.
Hollandaise:
quote:
Volgens een bron dicht bij het onderzoek in Le Parisien werden deze botten hemelsbreed 2 km van het gehucht ontdekt, “eerder beneden”. Volgens een andere bron dicht bij het onderzoek zou de plaats waar de botten werden gevonden toegankelijk zijn voor een zeer mobiel kind als Émile.
quote:
Une grande incertitude demeure : les ossements sont-ils réapparus sur une zone déjà fouillée ou ont-ils été déplacés ? Selon les premiers éléments, les ossements pourraient avoir été découverts dans une zone où les chiens ne sont pas passés. Mais pour l’heure, de source judiciaire, aucune hypothèse n’est écartée.

Cette semaine, une opération de « mise en situation » a été organisée par les juges d’instruction et les enquêteurs chargés de faire la lumière sur la disparition du garçon. Dix-sept témoins ont été convoqués jeudi sur les lieux du drame : des membres de la famille maternelle d’Émile, dont ses grands-parents qui en avaient alors la garde et certains de ses jeunes oncles et tantes, mais aussi des voisins.
Hollandaise:
quote:
Er blijft nog veel onzekerheid bestaan: zijn de botten teruggevonden in een reeds opgegraven gebied of zijn ze verplaatst? Volgens het eerste bewijsmateriaal hadden de botten ontdekt kunnen worden in een gebied waar honden niet langskwamen. Maar voorlopig is er op grond van gerechtelijke bronnen geen enkele hypothese uitgesloten.

Een “scenario” deze week
Deze week werd een ‘scenario’-operatie georganiseerd door de onderzoeksrechters en onderzoekers die verantwoordelijk zijn voor het ophelderen van de verdwijning van de jongen. Zeventien getuigen werden donderdag op de plaats van de tragedie opgeroepen: leden van de moederfamilie van Émile, waaronder zijn grootouders die toen de voogdij over hem hadden en enkele van zijn jonge ooms en tantes, maar ook buren.
https://www.leparisien.fr(...)HVRABG3ZHNOXHKZE.php
  zondag 31 maart 2024 @ 15:04:53 #20
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_213036081
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]
1) Maanden aan wandelaars die overal in de omgeving komen en niet alleen in een klein zoekgebied zien uiteindelijk meer dan een gerichte actie, geloof het of niet.

2) Jongetje is gewoon van huis weggelopen, is verdwaald, verstopt, kon niet gevonden worden en is nu dan eindelijk toch gevonden. Zit niks anders achter, doodsaai verhaal voor de sensatiezoekers hier, jammer de pammer.
1) Ik geloof het. ;) Maar toch vind ik het opvallend. We zoeken, maar vinden niet. Anderen zoeken niet en vinden. Wat mij dan interesseert, hoe dan? Doen we iets fout? Blijkbaar. En wat dan? Wat kunnen we leren?

2) Lijkt me vooralsnog de meest voor de hand liggende redenering. :Y

Maar het blijft triest voor de nabestaanden. ;(
pi_213036187
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Maanden aan wandelaars die overal in de omgeving komen en niet alleen in een klein zoekgebied zien uiteindelijk meer dan een gerichte actie, geloof het of niet.

Jongetje is gewoon van huis weggelopen, is verdwaald, verstopt, kon niet gevonden worden en is nu dan eindelijk toch gevonden. Zit niks anders achter, doodsaai verhaal voor de sensatiezoekers hier, jammer de pammer.
Echt, ga toch weg met je sensatiezoekers. Ik ben geen sensatie zoeker.

Ik begin dat gezeik op fok echt onderhand beu te worden. Op normaal bedoelde antwoorden gaan mensen vol in de aanval, voor helemaal niks. Ik zou zeggen, lekker zo door blijven gaan. Dan gaan er vast nóg meer vaste users hier weg.
pi_213036252
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik begin dat gezeik op fok echt onderhand beu te worden. Op normaal bedoelde antwoorden gaan mensen vol in de aanval, voor helemaal niks. Ik zou zeggen, lekker zo door blijven gaan. Dan gaan er vast nóg meer vaste users hier weg.
Het is nattekrant maar.
  zondag 31 maart 2024 @ 15:17:04 #23
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_213036287
quote:

[..]

Niet iedereen over een kam scheren... ;)
  zondag 31 maart 2024 @ 15:25:22 #24
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_213036462
quote:

[..]

Eens.
pi_213036522
Bizar dat de botten zijn terug gevonden nadat in de hele omgeving iedere vierkante cm wel is afgezocht.
Hoe kunnen ze daar dan telkens over heen gekeken hebben?
Hebben de speurhonden tijdens al die speurtochten dan niets geroken?
Is het echt mogelijk dat je na 8 maanden alleen nog maar botten aantreft dus geen resten kleding of schoentjes?
Ik vind het nog steeds een heel vreemd verhaal.
Voor de familie natuurlijk wel fijn dat ze nu duidelijkheid hebben en hem kunnen begraven.
pi_213036534
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 15:17 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Niet iedereen over een kam scheren... ;)
Natte kat is niet de enige, maar wel de enige mod.
  zondag 31 maart 2024 @ 16:03:41 #28
438527 MissButterflyy
pi_213037054
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Wil je jezelf soms schoon praten omdat je zelf insta en FB op sommige tijden belangrijker vind dan de rest om je heen?
Wat heeft dit nu weer met mij te maken?
Ik vind je uitspraken hier nogal kort door de bocht.
  zondag 31 maart 2024 @ 16:03:51 #29
438527 MissButterflyy
pi_213037059
quote:
Doet het niet.
  zondag 31 maart 2024 @ 16:16:41 #30
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_213037352
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 16:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat heeft dit nu weer met mij te maken?
Ik vind je uitspraken hier nogal kort door de bocht.
Daar ben je vrij in.
  zondag 31 maart 2024 @ 16:18:30 #31
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213037399
Arm kereltje. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213037843
quote:
403 Forbidden
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213038597
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 16:35 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
403 Forbidden
Via de zoekmachine kom je probleemloos op die pagina.
pi_213038719
Het kan natuurlijk ook best zijn dat een wild dier met de botten aan de wandel is gegaan. De sterfplaats hoeft niet dezelfde plek als de vindplaats te zijn, zelfs bij een natuurlijk doodsoorzaak. Dat was met Lisanne en Kris toen ook zo volgens mij.
pi_213038745
quote:
“Het gebied was eerder doorzocht tijdens de zoekacties naar Emile”.
quote:
“Het is een plek waar jagers en hun honden en bewoners dagelijks passeren en waar in de herfst bosbouwwerkzaamheden werden uitgevoerd”.
  Miss 200.000.000! zondag 31 maart 2024 @ 17:45:18 #36
367000 roos94
pi_213038837
Pfff arm joch.
  roze zondag 31 maart 2024 @ 18:01:36 #37
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213039073
Triest maar wel "fijn" dat de ouders eindelijk afscheid kunnen nemen.

Verder ga ik niet speculeren wat er met dat jochie gebeurd is of waarom hij niet eerder gevonden is.
Your beauty never ever scared me.
pi_213039542
Zijn lichaam is terecht, maar het mysterie wordt er niet kleiner op: wat is er met kleine Émile gebeurd?

[...]

Afgelopen donderdag werd het gehucht Haut-Vernet volledig afgesloten. Twintig speurders van de recherche van Marseille streken er neer voor een reconstructie. Alle aanwezigen in Haut-Vernet, die tijdens die warme zomerdag aanwezig waren toen Émile verdween, moesten komen uitbeelden wat ze exact deden op het moment dat het jongetje het laatst gezien was.

Tegenstrijdigheden
Door de verdwijning volledig „na te spelen” hoopten de rechercheurs meer duidelijkheid te krijgen over wat precies met het jongetje gebeurd is. Het was natuurlijk ook een tactiek om alle verklaringen van familieleden en buren te toetsen op tegenstrijdigheden en na te gaan of iemand al dan niet opzettelijk een leugen verkondigde.

Of de „reconstructie” ook iets opleverde, is niet duidelijk. Twee dagen later, op paaszaterdag, ontdekte een wandelaar een schedel in de buurt van Haut-Vernet. Onderzoekers namen de botten onmiddellijk in beslag, voor verdere dna-analyse. Dat leidde zondag tot de conclusie dat het wel degelijk om de stoffelijke resten van Émile Soleil gaat.

Bron: Telegraaf
pi_213039914
Overblijfselen van vermiste Franse peuter Émile gevonden in buurt waar hij maanden geleden verdween
Resten van de vermiste Franse peuter Émile zijn zaterdag gevonden in de buurt van Haut-Vernet, de plek waar het 2,5 jarige jongetje acht maanden geleden verdween. Dna-testen bevestigen dat de gevonden botten van de peuter zijn.

De kleine Émile verdween op 8 juli toen hij aan het spelen was in de tuin van zijn grootouders in Le Vernet, een gehucht met zo’n 125 inwoners in het zuidoosten van Frankrijk. Hij nam vermoedelijk zelf de benen. ,,De familie maakte zich klaar om het huis te verlaten voor een uitstapje. Hij maakte van dit vluchtige moment van onoplettendheid gebruik om te vertrekken”, zei burgemeester François Balique twee dagen later op de Franse televisie. ,,Zijn grootouders realiseerden zich dat hij er niet meer was toen ze hem in de auto wilden zetten.”

Twee buren zouden de peuter rond 17.00 uur nog hebben gezien. Sindsdien ontbrak elk spoor van de jongen. Er liep al maanden een onderzoek naar zijn verdwijning, maar zonder grote doorbraken.

Wandelaar
Volgens de Franse nieuwszender BFMTV vond een wandelaar zaterdagmiddag een schedel en botten, die na onderzoek van het vermiste jongetje blijken te zijn. Volgens Le Parisien gaat het ook om tanden.

De botten zullen nu verder onderzocht worden door de forensische wetenschappelijke afdeling van de Nationale Gendarmerie (Ircgn). Ook de omgeving waar de beenderen zijn gevonden zal nu minutieus uitgekamd worden. Een anonieme bron heeft tegen de krant gezegd dat dat nodig is omdat de gevonden resten ‘onvolledig’ zijn.

Over de doodsoorzaak is niets bekendgemaakt. Het is dus niet duidelijk of er sprake is van een misdrijf of een tragisch ongeluk.

Eerder deze week was er nog een grootschalige reconstructie gaande in het dorpje. Zeventien mensen werden opgeroepen om eraan deel te nemen, onder wie de familie van het kind, buren en twee ooggetuigen. Onderzoekers hoopten zo meer helderheid te krijgen over de precieze omstandigheden van de vermissing. Voor zover bekend hadden de reconstructie en de vondst van de lichaamsresten niks met elkaar te maken.

Volgens hun advocaat willen de nabestaanden nog niet reageren op het nieuws van zondag.

Bron

https://www.ad.nl/buitenl(...)n-verdween~ae416192/
  zondag 31 maart 2024 @ 22:01:38 #40
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213042362
Botten niet compleet en gevonden op een plaats waar al gezocht was. Klinkt voor mij alsof het lichaam door een vos of een wolf gevonden is en verplaatst.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 31 maart 2024 @ 22:05:22 #41
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_213042396
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:37 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Dat dacht ik al

Echt, je hebt geen idee waar je het over hebt.
Sommige kinderen zijn zo vliegensvlug en verlies je zomaar uit het oog.
Vervolgens haal je er extremen bij, terwijl je begon over dit nav deze verdwijning.

Ik heb mijn zoon ook wel eens 300 meter verderop uit de wijk geplukt na een onbewaakt ogenblik van luttele seconden (terwijl hij in de tuin was)
Of in supermarkt, je zoekt een product en kind is 3 gangen verder. Dat soort dingen gebeuren, en soms zo supersnel. Een totaal onbegrip wat jij toont is een heel duidelijk teken dat jij nooit een kind hebt opgevoed. Dus in deze, beste stuurlui staan aan wal.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 31 maart 2024 @ 22:41:30 #42
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_213042690
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Klok-klepel.

Ik zie vaak genoeg ouders die helemaal niet met hun telefoon bezig zijn, maar lekker ouderwets "met de rest om hun heen" zoals jij dat zo leuk noemt... Behalve met hun kind.

Oftewel, kletsende ouders die hun kind uit het oog verliezen. Iets wat ik op de speelplaats eigenlijk vaker zie dan ouders die met hun telefoon bezig zijn.

Een gesprek met een ander kan vele malen afleidender werken (als in continu afleiding zonder pauze waar je even weer polst waar het kind is), dan een telefoon.

Er valt veel te discussiëren over smartphone misbruik en anti-sociaal gedrag, maar jij slaat met de connectie die je nu probeert te leggen de plank toch echt volledig mis.
Krekker is de bom!
  Spellchecker dinsdag 2 april 2024 @ 11:11:06 #43
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213058145
wandelaarster die stoffelijke resten van peuter Emile vond bracht schedel zelf naar politiebureau
quote:
De wandelaarster die zaterdag enkele botten van de verdwenen peuter Émile (2) vond in de buurt van het dorpje Haut-Vernet, nam de schedel mee en bracht die zelf naar de politie. Dat schrijven Franse media. Door de vondst zijn er opnieuw grootschalige zoekacties in de regio.

„De zoektocht zal zo lang duren als nodig is”, zei Pierre-Yves Bardy,de commandant van de lokale gendarmerie maandag. Want alle ogen zijn opnieuw gericht op het Franse dorpje Haut-Vernet, een gehucht van 25 inwoners gelegen op een hoogte van 1200 meter. Daar verdween de 2-jarige peuter Émile op 8 juli 2023 toen hij aan het spelen was in de voortuin van het vakantiehuis van zijn grootouders. Negen maanden lang was er geen enkel spoor. Tot afgelopen zaterdag. Een wandelaarster stapte toen het politiebureau van Seyne binnen met een kleine schedel. Die had ze gevonden op hemelsbreed een kilometer van de plek waar Émile voor het laatst gezien werd.

Omdat de vrouw geen telefoonverbinding had in de bossen, had ze besloten de schedel mee te nemen en naar het politiekantoor, zo’n 20 minuten verderop, te rijden. Hoewel de schedel van de jongen een enorme doorbraak is in het dossier, had de politie liever een andere aanpak gezien bij de wandelaar. Doordat ze de schedel meenam, manipuleerde ze een mogelijk plaats delict. Zo zou het mogelijk zijn, schrijven Franse media, dat er bijvoorbeeld een stukje huid en dus dna, verloren is gegaan. De vrouw werd ondervraagd, maar ze werd niet in hechtenis genomen.

Hypothese
Dat de beenderen op slechts een kilometer van het huis van de grootouders van Émile werden gevonden, zorgt voor heel wat vragen. Werd het lichaam over het hoofd gezien tijdens de zoekacties? Volgens Marie-Laure Pezant, woordvoerster van de gendarmerie, is die kans „heel klein.” In de eerste dagen en weken na de verdwijning van de jongen werden honderden vrijwilligers ingeschakeld om in totaal een gebied van 97 hectaren uit te kammen. Er werden drones, helikopters, warmtecamera’s en speurhonden ingezet, maar niets bracht een spoor op. „We hebben veel middelen ingezet, maar de overvloedige vegetatie in juli heeft het onderzoek moeilijker gemaakt. We hebben het misschien gemist. Het is een hypothese die bestaat.”

De lokale burgemeester, François Balique, daarentegen is ervan overtuigd dat die kans nihil is. Volgens hem ligt de vindplaats in de buurt van een pad dat drukbezocht wordt door jagers met hun honden, wandelaars, maar ook door buurtbewoners die bijvoorbeeld opzoek gaan naar paddenstoelen. Volgens Balique werden er in de herfst ook werkzaamheden uitgevoerd in het bos en hadden arbeiders het lichaam zeker aan het licht moeten brengen.

Niet volledig
Maar, volgens de politiewoordvoerder bestaat de kans ook dat iemand de botten op een later tijdstip daar neerlegde. Er werd namelijk ook geen volledig skelet gevonden. Enkel een schedel en een paar botten. Een forensisch patholoog vertelde aan Le Figaro, dat negen maanden niet genoeg tijd is om een lichaam te reduceren tot een skelet. Hij is er dan ook van overtuigd dat rotting niet de enige oorzaak is en dat er van buitenaf ingegrepen werd.

Om die reden is het nu opnieuw alle hens aan dek in Haut-Vernet. Twee dagen voor de vondst vond er nog een grote zoektocht opgetuigd plaats in de hoop een nieuw spoor te vinden. Dat leverde toen niets op, maar door de vondst van de beenderen is het dorpje opnieuw volledig afgezet en zijn er tal van experten in het kleine dorpje aanwezig.

Zij moeten achterhalen of de beenderen daar neergelegd zijn, hoe lang ze er al lagen en eventueel ook een doodsoorzaak vaststellen. Ook zijn er opnieuw verschillende speurhonden ter plaatse in de hoop eventueel het skelet te kunnen vervolledigen of bijvoorbeeld kleding van de jongen te vinden.
Raarrrrrr, ik zou denken dat ze wel verdachte is zo .....

Benieuwd wat en waar ze verder nog gaan vinden ........
  dinsdag 2 april 2024 @ 11:16:02 #44
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213058250
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 17:37 schreef Ed1234 het volgende:
Het kan natuurlijk ook best zijn dat een wild dier met de botten aan de wandel is gegaan. De sterfplaats hoeft niet dezelfde plek als de vindplaats te zijn, zelfs bij een natuurlijk doodsoorzaak. Dat was met Lisanne en Kris toen ook zo volgens mij.
Klopt. Ik denk dat analyse van de schedel en/of botten zoiets wel kan uitsluiten (adhv krassen in het bot e.d.)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213058265
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:11 schreef maily het volgende:
wandelaarster die stoffelijke resten van peuter Emile vond bracht schedel zelf naar politiebureau
[..]
Raarrrrrr, ik zou denken dat ze wel verdachte is zo .....

Benieuwd wat en waar ze verder nog gaan vinden ........
Wat een debiel.
U MAD?
pi_213060368
Deze discussie krijgt een onsmakelijke wending.

Je moet het maar willen, speculeren over de schedel van een kind van 2. :r
  dinsdag 2 april 2024 @ 13:48:15 #47
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213060395
quote:
82s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:46 schreef Za het volgende:

Tja sorry, autopsie hoort er nou eenmaal bij om te bepalen wat er met het jongetje gebeurd is, want een misdrijf kun je nog steeds niet uitsluiten.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213060632
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:48 schreef SEMTEX het volgende:

Tja sorry, autopsie hoort er nou eenmaal bij om te bepalen wat er met het jongetje gebeurd is, want een misdrijf kun je nog steeds niet uitsluiten.
Er bevinden zich hier geen pathologen die er hun expertise over komen delen.

Ik vind dit tamelijk onfris.
pi_213060690
quote:
82s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:46 schreef Za het volgende:

Vanaf welke leeftijd en/of verschreden tijd vanaf het vermoedelijke tijdstip van overlijden mag er wel over de lotgevallen van de tot skelet gemaakte worden bediscussieerd?
  dinsdag 2 april 2024 @ 14:30:54 #50
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_213060885
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 april 2024 14:11 schreef Za het volgende:

[..]
Er bevinden zich hier geen pathologen die er hun expertise over komen delen.

Ik vind dit tamelijk onfris.
Maar misschien wel mensen die in de pathologie geïnteresseerd zijn. :! Lijkt mij heel normaal. Anders onder een spoiler.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')