https://www.nu.nl/binnenl(...)nnen-te-blijven.htmlquote:Mensen in Ede wordt verzocht binnen te blijven en niet naar het centrum te komen vanwege een persoon die een gevaar vormt voor zichzelf en anderen. Dat meldt de politie aan NU.nl.
Wat er precies aan de hand is, is niet duidelijk. Een woordvoerder kan niet meer details geven, "maar we doen zo'n oproep niet zomaar". Of de persoon in kwestie bewapend is, is niet duidelijk.
Op beelden van de Gelderlander is te zien dat de Dienst Speciale Interventies (DSI) van de politie aanwezig is. Het incident zou zich afspelen rond het Museumplein in de Gelderse plaats. Er zou iets na 6.30 uur een melding zijn binnengekomen vanuit Café Petticoat aan de Nieuwe Stationsstraat.
De krant schrijft dat ook brandweer en ambulances aanwezig zijn. Er rijden geen treinen tussen Barneveld-Zuid en Ede-Wageningen vanwege het incident. Dat duurt tot 11.30, schrijft de NS.
Een deel van het centrum is afgezet met lint. Volgens Omroep Gelderland heeft de ME het centrum afgesloten. Bewoners zouden achter ramen staan te kijken. De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) zou ook aanwezig zijn.
Zodra we meer weten over de situatie wordt dit artikel bijgewerkt. Ververs de pagina voor de nieuwste versie.
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:15 schreef bitterbal het volgende:
10:09
Bevestiging gemeente Ede: gijzeling van meerdere personen
Tot nu toe wilden zowel gemeente als politie niet bevestigen dat er inderdaad sprake is van een gijzeling. Maar een woordvoerder van Ede zegt nu dat meerdere personen onder dwang worden vastgehouden. Hoeveel precies wil de woordvoerder niet kwijt. Verschillende andere bronnen melden dat het gaat om vier personen.
https://www.destentor.nl/(...)ed68c39730&auth_rd=1
Als het noodzakelijk is voor de maatschappij wel maar ik vermoed van niet.quote:
Ik vermoed van wel. Dit wordt op zeker een strafzaak.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Als het noodzakelijk is voor de maatschappij wel maar ik vermoed van niet.
Verwijderen dit soort tweets niet eensquote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:55 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Dit ophitsaccount voor paupers was er ook weer als de kippen bij
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:55 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Dit ophitsaccount voor paupers was er ook weer als de kippen bij
@Zorro 😱quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:50 schreef Zipportal het volgende: [..] Vóór de aanhouding had hij wel een zwart masker op.
Zie de post boven jequote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:56 schreef superniger het volgende:
Wat is zijn FOK! username?
[ afbeelding ]
Het is die accounts dan ook niet te doen om waarheidsvindingquote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Verwijderen dit soort tweets niet eens
Natuurlijk maar da's wat anders, ik reageerde op de user die alle ins en outs direct wilde weten en daar zal men terecht nul mededelingen over doen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vermoed van wel. Dit wordt op zeker een strafzaak.
Klaasweetallesquote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:56 schreef superniger het volgende:
Wat is zijn FOK! username?
[ afbeelding ]
vrijdag 29 maart 2024 @ 21:36 was Klaas zijn laatste bericht op FOK!quote:
Hij kon de rekening niet betalen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:02 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Ja, ik ben nu echt wel nieuwsgierig waarom hij dat gedaan heeft hoor.
De Telegraaf lezenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:56 schreef Starhopper het volgende:
Waarom is het nieuws dat nieuws nieuws is?![]()
Gijzeling in feestcafé Ede is wereldnieuws
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |