abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213034086
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:23 schreef Chadi het volgende:

[..]
Niet echt. Je krijgt mee dat je de mensen van het boek moet respecteren.
Anders dan in de westerse cultuur waar joden neer worden gezet als de moordenaars van Jezus en gierige alles controlerende tot 1 clan behorende untermenschen. Het is niet voor niets dat ze hier in het westen bijna zijn uitgeroeid 80 jaar geleden.
En daarna verjaagd uit het vrijwel midden oosten, als we toch zo gaan beginnen.

Edit: want naast moordenaars van Jezus zijn joden ook het uitverkoren volk in de bijbel. Zo simpel als 'Bijbel slecht, Koran goed' trap ik niet in.

[ Bericht 9% gewijzigd door Hatseflats22 op 31-03-2024 12:51:32 ]
pi_213034145
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En mensen zonder het boek?

Verder is er een reden waarom in het Westen vaarwel is gezegd tegen georganiseerde religie en dogmatisme en secularisering is omarmd: omdat het vaker wel dan niet leidt tot bloedvergieten en onderdrukking. En waarempel: sinds die tijd is West-Europa uitgegroeid tot meest vrije, veilige en welvarende plaats op aarde.
Dat is een hele andere discussie. Welvaart staat los van secularisatie. Of de intentie daartoe.
  zondag 31 maart 2024 @ 12:51:47 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213034150
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:51 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat is een hele andere discussie. Welvaart staat los van secularisatie. Of de intentie daartoe.
Niet alleen welvaart.

Vrijheid vooral.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213034157
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:45 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
En daarna verjaagd uit het vrijwel midden oosten, als we toch zo gaan beginnen.

Edit: want naast moordenaars van Jezus zijn joden ook het uitverkoren volk in de bijbel. Zo simpel als 'Bijbel slecht, Koran goed' trap ik niet in.
Daar zijn de meningen van geschiedkundigen over verdeeld. Maar succes.
pi_213034164
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:53 schreef Chadi het volgende:

[..]
Daar zijn de meningen van geschiedkundigen over verdeeld. Maar succes.
Waarover precies?
pi_213034214
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet alleen welvaart.

Vrijheid vooral.
Ik zou dat in relatieve perspectief zien. Wat is precies vrijheid? Welke grenzen zijn daaraan gesteld en in welke mate beperkt dat echte vrijheid. Wanneer spreek je van vrijheid en welke vrijheid is hier groter dan bijvoorbeeld in een land als Haïti?
Je zal er erg snel achter komen dat je veel vrijheid inlevert voor veiligheid. Maar totaal andere discussie.
  zondag 31 maart 2024 @ 13:03:05 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213034252
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:59 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik zou dat in relatieve perspectief zien. Wat is precies vrijheid? Welke grenzen zijn daaraan gesteld en in welke mate beperkt dat echte vrijheid. Wanneer spreek je van vrijheid en welke vrijheid is hier groter dan bijvoorbeeld in een land als Haïti?
Je zal er erg snel achter komen dat je veel vrijheid inlevert voor veiligheid. Maar totaal andere discussie.
De vrijheid om als vrouw je leven te mogen indelen zoals jij wil. De vrijheid om als homo te mogen leven en te genieten van dat leven. De vrijheid om je eigen geloofsovertuiging vorm te geven. De vrijheid om je eigen pad te bewandelen zonder door onbewezen, empirisch nooit aan te tonen 'regels' te worden belemmerd.

Leven zonder allerhande 'gedragsregels' die niet zozeer jezelf of je naaste dienen, maar vooral gericht zijn op hoop op beloning of angst voor straf, later, elders.

De vrijheid om mens te zijn.

En laat zo ongeveer alle traditionele religies daar héél veel problemen mee hebben, mensen (vooral vrouwen en homo's) hun eigen leven laten leiden zoals zij dat willen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213034303
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 13:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De vrijheid om als vrouw je leven te mogen indelen zoals jij wil. De vrijheid om als homo te mogen leven en te genieten van dat leven. De vrijheid om je eigen geloofsovertuiging vorm te geven. De vrijheid om je eigen pad te bewandelen zonder door onbewezen, empirisch nooit aan te tonen 'regels' te worden belemmerd.

Leven zonder allerhande 'gedragsregels' die niet zozeer jezelf of je naaste dienen, maar vooral gericht zijn op hoop op beloning of angst voor straf, later, elders.

De vrijheid om mens te zijn.

En laat zo ongeveer alle traditionele religies daar héél veel problemen mee hebben, mensen (vooral vrouwen en homo's) hun eigen leven laten leiden zoals zij dat willen.
vrijheid om moslims binnen te laten
pi_213034337
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:59 schreef Chadi het volgende:

[..]
Mijn vrijheid is dat ik alles kan uiten en zeggen zonder onderdrukt te worden door klootzakken als Hamas.
pi_213034769
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 20:30 schreef Ali_boo het volgende:
Go get him @:mascara

[ afbeelding ]
Dit.
pi_213035086
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 10:47 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Niet bestaand groeiend antisemitisme. Zo kennen we links weer.
Als je alle kritiek als antisemitisme afdoet dan is het inderdaad groeiend.. Maar helaas voor jullie, niet elke kritiek is antisemitsme..

Doet me denken aan een figuur hier die pro Palestijnse protesten afdeed als pro hamas protesten..

Mensen moeten termen niet uit hun duim zuigen en daar dan iets mee willen aantonen.
  zondag 31 maart 2024 @ 14:06:13 #162
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213035110
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:04 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Als je alle kritiek als antisemitisme afdoet dan is het inderdaad groeiend.. Maar helaas voor jullie, niet elke kritiek is antisemitsme..

Doet me denken aan een figuur hier die pro Palestijnse protesten afdeed als pro hamas protesten..

Mensen moeten termen niet uit hun duim zuigen en daar dan iets mee willen aantonen.
Ah, termen als islamofobie (bestaat niet) en de zogenaamde genocide (die is er niet) bedoel je? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_213035209
quote:
14s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is omdat progressieven alles wat Westers, blank en Joods-christelijk is als de kern van alle problemen in de wereld zien. De Islam daarentegen zijn onderdrukte mensen van kleur, die een slachtoffer zijn van Westers imperialisme en kolonialisme.

En daarom kijken progressieven ook weg van wat de Islam echt is, zij denken dat de negatieve aspecten van veel Islamtische culturen slechts het resultaat zijn van onderdrukking en discriminatie door het Westen. Dat is bijvoorbeeld ook de reden dat men de Palestijnse terroristen vooral ziet als getraumatiseerde verzetsstrijders wiens land is afgepakt.

Het dwepen van de Islam door progressieven gaat al decennialang terug. Zo was Foucault in de jaren 70 al enorm onder de indruk van de Iraanse revolutie, die hij als een spirituele opstand zag tegen kolonialisme, imperialisme en de moderne tijd.
Wat ben jij een lachwekkend figuur zeg. Al jaren...

Je hetb het over joods-christelijk. Dat is een term die enkel onze grote vriend Wilders gebruikt ten tijde van de verkiezingen om christenen voor zijn karretje te spannen..
Er is niks joods-christelijk.

Ook de vrijheden die we nu hebben komt door mensen die tegen christendom waren en hun eigen mening vormden. De verlichting was daar een gevolg van. Die mensen werden vervolgd door de Kerk.
In de Bijbel lees je niks over vrijheden van vrouwen, andersdenkenden, homo's etc. Net zoals in de koran en de Thora.

De Palestijnse terroristen zijn dan ook daadwerkelijk slachtoffer van de Israelische aanvallen van jaren terug. Ruim 80% van de terroristen heeft PTSS...
Iedereen die een beetje verstand van het brein heeft weet dat "wij ons brein zijn" en dat "vrije wil" niet bestaat.
Enkel mensen die in het veilige Westen wonen kunnen dit ontkennen want het komt ze goed uit "zij zijn slecht, wij zijn goed".. Of zoals Netanyalul zei "dit is de oorlog tussen het Licht en de Duisternis" en wij zijn het Licht natuurlijk..
pi_213035254
quote:
10s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ah, termen als islamofobie (bestaat niet) en de zogenaamde genocide (die is er niet) bedoel je? :').
Welke genocide is er precies niet?

Er zijn vele genocides in de rechtspraak. En cultureel genocide is er een van. Daar is Israhel overduidelijk wel mee bezig. Mensen onvrijwillig verwijderen uit gebieden is ook genocide.
Enkel het mensen uitroeien is genocide waar Israel zich niet schuldig aan maakt.
  zondag 31 maart 2024 @ 14:16:28 #165
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213035271
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:15 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Welke genocide is er precies niet?

Er zijn vele genocides in de rechtspraak. En cultureel genocide is er een van. Daar is Israhel overduidelijk wel mee bezig. Mensen onvrijwillig verwijderen uit gebieden is ook genocide.
Enkel het mensen uitroeien is genocide waar Israel zich niet schuldig aan maakt.
Ja, sure, rek het begrip maar op elke dag :').

Heck, als de pallies in gaza half zo debiel zijn als types als jij is alles wat ze nu overkomt nog mild }:|.
Get woke, go broke!
  zondag 31 maart 2024 @ 14:18:21 #166
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_213035307
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 11:00 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hou op met je moslimhaat.

Oh wacht dan mag je zo'n persoon opeens wel aanspreken op zijn perverse mening.
Maar als je joods bent en zulk gedrag vertoont en erop aangesproken wordt is het antisemitisme.

Die vlieger gaat niet op.
Wat een merkwaardige reactie.

Ik ben geen moslim en doe dus niet aan haten. En ook niet aan geweld want zoals ik al zei ben ik géén moslim. Ik hang geen enkele religie aan kan een religie die tot geweld en onderdrukking aanzet niet waarderen

En ja veel moslims leiden een treurig leven, soms door toedoen van niet moslims maar vooral door toedoen van..... moslims.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_213035329
quote:
10s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, sure, rek het begrip maar op elke dag :').

Heck, als de pallies in gaza half zo debiel zijn als types als jij is alles wat ze nu overkomt nog mild }:|.
Als je er geen verstand van hebt, zwijg dan gewoon. Imbeciel dat je er bent..

Ik rek geen begrip. Genocide is niet enkel het uitroeien van een hele bevolkingsgroep..

En wat heeft mijn "debiel" zijn nu te maken met wat Palestijnen gebeurt en of dat mild is?
Al vroeg op de dag aan het drinken of zo?
  zondag 31 maart 2024 @ 14:21:00 #168
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213035367
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:19 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Als je er geen verstand van hebt, zwijg dan gewoon. Imbeciel dat je er bent..

Ik rek geen begrip. Genocide is niet enkel het uitroeien van een hele bevolkingsgroep..

En wat heeft mijn "debiel" zijn nu te maken met wat Palestijnen gebeurt en of dat mild is?
Al vroeg op de dag aan het drinken of zo?
Nee :).

Wat het er mee te maken heeft? Je lult alles recht wat krom is met je gare taqiyya.

Er is geen genocide, hoe je de term ook probeert te verkrachten :').
Get woke, go broke!
pi_213035377
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:18 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Wat een merkwaardige reactie.

Ik ben geen moslim en doe dus niet aan haten. En ook niet aan geweld want zoals ik al zei ben ik géén moslim. Ik hang geen enkele religie aan kan een religie die tot geweld en onderdrukking aanzet niet waarderen

En ja veel moslims leiden een treurig leven, soms door toedoen van niet moslims maar vooral door toedoen van..... moslims.
Praat alsjeblieft niet als je onzin praat...
Hoezo kan een niet moslim niet haten? En hoezo kan een niet moslim niet doen aan geweld?

Dus wat Europa eeuwen heeft gedaan in andere continenten deden ze niet? Of waren het toevallig allemaal moslims die dat deden?

En de Israeliers die (volgens de kenners en de mensen die daar wonen) die de Palestijnen haten en hen als minderwaardig zien zijn in feite ook moslims?
  zondag 31 maart 2024 @ 14:22:22 #170
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213035392
Ze hebben de dader van het incident in de Action in Overvecht.

https://www.telegraaf.nl/(...)inkelcentrum-utrecht

Het is dus in ieder geval niet verzonnen, zoals meteen door bepaalde bubbels (*kuch* Arnoud van Doorn *kuch*) geroepen werd.
pi_213035407
lol.

Edit: Die was op bovenstaande berichten, niet die van Qarrad.

[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2024 14:27:15 ]
pi_213035435
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee :).

Wat het er mee te maken heeft? Je lult alles recht wat krom is met je gare taqiyya.

Er is geen genocide, hoe je de term ook probeert te verkrachten :').
Dus omdat ik alles recht zou lullen wat krom is is wat Palestijnen nu overkomt nog mild?

Kan je enige logica in die redenatie zien? Ik niet...

Eigenlijk zijn de joden ook nooit gegenocideerd aangezien de term nog niet verzonnen was toen het de joden overkwam.. En de Armeense genocide heeft dan ook nooit plaatsgevonden..

quote:
Genocide (of volkerenmoord of volkenmoord) is een misdrijf in het internationale recht dat door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in Resolutie 96(1) omschreven werd als 'de ontzegging van het recht van bestaan van een gehele menselijke groep.'[1] Genocide staat in haar praktische uitvoering vaak gelijk aan massamoord van een specifieke groep, hoewel ook andere daden onder de definitie vallen. Formeel juridisch gezien is genocide geen oorlogsmisdrijf, omdat het geen schending van het oorlogsrecht is, bovendien kan genocide ook in vredestijd worden gepleegd.
Dus doei met je beperkte kijk op genocide!
pi_213035453
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:24 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Dus omdat ik alles recht zou lullen wat krom is is wat Palestijnen nu overkomt nog mild?

Eigenlijk zijn de joden ook nooit gegenocideerd aangezien de term nog niet verzonnen was toen het de joden overkwam.. En de Armeense genocide heeft dan ook nooit plaatsgevonden..
[..]
Gooi jezelf weg.
pi_213035485
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:25 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Gooi jezelf weg.
Oei oei, tegen waarheid en werkelijkheid is geen kruid gewassen.
  zondag 31 maart 2024 @ 14:29:36 #175
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213035516
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 14:24 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]

[..]
Ja, correct. Als de zogenaamde gematigde westerse aanhang al zo gestoord denkt over de zaak zal de gemiddelde pallie in Gaza nog veel erger zijn. Moet ik daar medelijden mee hebben ofzo? :').

Even zonder trollen, wat die 2 groeperingen daar uitspoken zal me aan mijn reet roesten, maar er is maar 1 groep die weer eens een oorzaak aangrijpt om te rellen, aanslagen te plagen, artiesten lastig te vallen, onschuldige mensen aan te vallen.

En die kant is de pro-gaza kant en daarom is er maar 1 kant fout in Nederland :W.
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')