abonnement Unibet Coolblue
pi_213076902
Zijn er hier die ook hebben deelgenomen in het project van Z*tt*n bij wvjg wat afgelopen week vervroegd is afgelost? Zo ja, controleer dan eens of het optelsommetje van de uitbetaalde bedragen (en gebruik hiervoor niet de via wvjg te downloaden Excel sheet want die is niet correct!) correct is, dus 30x het maandbedrag + de vervroegde aflossing, bij mij was dat minder dan het geinvesteerde bedragen en volgens website terugbetaalde bedrag. Ik voorspel een verschil van -0.12 tot +0.15 wegens het werken met niet afgeronde bedragen.

Het gaat niet om een wereldschokkend verschil, maar wel om het feit dat de administratie van wvjg op dat punt dus per definitie niet correct is terwijl ik ze daar al eerder op heb gewezen.
pi_213078438
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 21:19 schreef tnhb het volgende:
Zijn er hier die ook hebben deelgenomen in het project van Z*tt*n bij wvjg wat afgelopen week vervroegd is afgelost? Zo ja, controleer dan eens of het optelsommetje van de uitbetaalde bedragen (en gebruik hiervoor niet de via wvjg te downloaden Excel sheet want die is niet correct!) correct is, dus 30x het maandbedrag + de vervroegde aflossing, bij mij was dat minder dan het geinvesteerde bedragen en volgens website terugbetaalde bedrag. Ik voorspel een verschil van -0.12 tot +0.15 wegens het werken met niet afgeronde bedragen.

Het gaat niet om een wereldschokkend verschil, maar wel om het feit dat de administratie van wvjg op dat punt dus per definitie niet correct is terwijl ik ze daar al eerder op heb gewezen.
Het valt me wel op dat vrij regelmatig annuīteiten een cent lager worden uitbetaald dan dat ze in het oorspronkelijke schema stonden.
Dat is voor ons niet echt spannend maar voor de platformen zijn een heleboel centen op jaarbasis een leuke cruise.
Pecunia non olet
pi_213078453
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2024 14:27 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Collin lening t.b.v. aandelen overname met een 2e hypotheek op een woonhuis:

VHL Groep B.V.
¤ 150.000 | 8,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/vhl-groep-b-v/

Het woonhuis ziet er niet onaardig uit.
Wat vinden we van die overnameprijs van de aandelen? Hij lijkt in eerste instantie niet onredelijk maar ik denk dat ze het echt wel gaan merken dat er een ervaren meewerkende eigenaar weg gaat vallen. Ik vind die winstverwachting 2024 daardoor nogal optimistisch. De zekerheid is daarentegen niet verkeerd.

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 03-04-2024 23:36:10 ]
Pecunia non olet
pi_213078505
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 23:30 schreef obligataire het volgende:

[..]
Wat vinden we van die overnameprijs van de aandelen? Hij lijkt in eerste instantie niet onredelijk maar ik denk dat ze het echt wel gaan merken dat er een ervaren meewerkende eigenaar weg gaat vallen. Ik vind die winstverwachting 2024 daardoor nogal optimistisch. De zekerheid is daarentegen niet verkeerd.

misschien hebben ze ruzie ? Die vertrekkende krijgt nogal wat mee. aandelen+mgmt+ RC afkoop....
aanzienlijk risico
tegenover staat lineaire aflossing + 3 ton overwaarde.
pi_213078509
Obli :S___D Collin

Afwikkeling mest toko _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die had ik al bijna opgegeven....
Pecunia non olet
pi_213079099
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 23:44 schreef obligataire het volgende:
Obli :S___D Collin

Afwikkeling mest toko _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die had ik al bijna opgegeven....
Ik ken het project niet maar zo te lezen heeft Collin dit prima gedaan. Ook dat mag gezegd worden ^O^
pi_213080109
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 23:30 schreef obligataire het volgende:

[..]
Wat vinden we van die overnameprijs van de aandelen? Hij lijkt in eerste instantie niet onredelijk maar ik denk dat ze het echt wel gaan merken dat er een ervaren meewerkende eigenaar weg gaat vallen. Ik vind die winstverwachting 2024 daardoor nogal optimistisch. De zekerheid is daarentegen niet verkeerd.

Ik denk dat dit een project is waarop de kans dat we de zekerheden nodig gaan hebben groter is dan gemiddeld. Zoals @zeeland6 ook al aangeeft is de lineaire aflossing hier wel een voordeel en de zekerheden lijken voldoende maar het blijft een 2e hypotheek.
M.i. geen slecht project maar er komen regelmatig wel betere voorbij...
pi_213080169
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 23:30 schreef obligataire het volgende:
Wat vinden we van die overnameprijs van de aandelen? Hij lijkt in eerste instantie niet onredelijk maar ik denk dat ze het echt wel gaan merken dat er een ervaren meewerkende eigenaar weg gaat vallen. Ik vind die winstverwachting 2024 daardoor nogal optimistisch. De zekerheid is daarentegen niet verkeerd.
Voor wat meer risico-opslag in de rente had ik wel meegedaan, maar dit is ten opzichte van de andere parameters wel magertjes. Ook weer geen heel groot risico, maar ik wacht wel iets beters af, het is geen heilig moeten elke keer natuurlijk.
pi_213081433
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 09:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Voor wat meer risico-opslag in de rente had ik wel meegedaan, maar dit is ten opzichte van de andere parameters wel magertjes. Ook weer geen heel groot risico, maar ik wacht wel iets beters af, het is geen heilig moeten elke keer natuurlijk.
Ik heb deze uiteindelijk bescheiden meegenomen.
Zeer nette woning op de grens Gelderland/Overijssel. Met kantoor aangebouwd zo te zien.
Zou in de Randstad onbetaalbaar zijn....

https://www.google.nl/map(...)384!8i8192?entry=ttu
Pecunia non olet
pi_213081456
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2024 09:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik denk dat dit een project is waarop de kans dat we de zekerheden nodig gaan hebben groter is dan gemiddeld. Zoals @:zeeland6 ook al aangeeft is de lineaire aflossing hier wel een voordeel en de zekerheden lijken voldoende maar het blijft een 2e hypotheek.
M.i. geen slecht project maar er komen regelmatig wel betere voorbij...
Door lineaire aflossing, bestaande zaak overnemen, en goede zekerheid, en geanticipeerd op nieuwe situatie , basis meegenomen.

Management Fee andere vennoot valt ook weg uit kosten terwijl extra personeelslid er al in zit.
pi_213084549
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 11:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Door lineaire aflossing, bestaande zaak overnemen, en goede zekerheid, en geanticipeerd op nieuwe situatie , basis meegenomen.

Management Fee andere vennoot valt ook weg uit kosten terwijl extra personeelslid er al in zit.
Klopt maar die oud vennoot draait geen productieve uren meer tot 10 uur 's avonds desnoods, je krijgt er een generatie Z knul voor terug die om 5 uur naar huis wil. Ahum. Maar goed met de zomer in aantocht zal het toch wel goed komen. :)
Pecunia non olet
pi_213085137
Drie Dunkin Donuts test projecten op hcn:
https://horecacrowdfunding.nl/
pi_213085245
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 21:19 schreef tnhb het volgende:
Zijn er hier die ook hebben deelgenomen in het project van Z*tt*n bij wvjg wat afgelopen week vervroegd is afgelost? Zo ja, controleer dan eens of het optelsommetje van de uitbetaalde bedragen (en gebruik hiervoor niet de via wvjg te downloaden Excel sheet want die is niet correct!) correct is, dus 30x het maandbedrag + de vervroegde aflossing, bij mij was dat minder dan het geinvesteerde bedragen en volgens website terugbetaalde bedrag. Ik voorspel een verschil van -0.12 tot +0.15 wegens het werken met niet afgeronde bedragen.

Het gaat niet om een wereldschokkend verschil, maar wel om het feit dat de administratie van wvjg op dat punt dus per definitie niet correct is terwijl ik ze daar al eerder op heb gewezen.
Ter info: nu inmiddels wel reactie gekregen, het systeem wordt aangepast zodat bij de laatste termijn/periode de afrondingen uit voorgaande periodes verrekend worden zodat het werkelijke totaal terugbetaalde ook met het totaal ingelegde bedrag overeenkomt. Dit is naar mijn idee ik ook de meest logische en praktische methode, na de andere zaken een positieve ontwikkeling.
pi_213085252
Nieuw Collin project met een 2e hypotheek op een woonhuis:

Onderhoudsbedrijf S. Verbiest
¤ 45.000 | 8,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/onderhoudsbedrijf-s-verbiest/
pi_213085294
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 16:22 schreef KrekelJapie het volgende:
Drie Dunkin Donuts test projecten op hcn:
https://horecacrowdfunding.nl/
Inderdaad in de test fase want er moeten nog wel wat gegevens aangevuld worden in de pitch.
pi_213085350
Vervroegde aflossing bij SiG:


quote:
Beste investeerder,

Je hebt geīnvesteerd in het project Burgermeester Bauduinstraat 82 in Maastricht. De hypotheek is op 2 april 2024 vervroegd afgelost.

Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum is er een boeterente van toepassing. Jouw investering(en), eventuele rente en/of boeterente wordt gestort in jouw account.

Voor nieuwe investeringen verwijzen we je graag naar de eventueel openstaande projecten op de site.

Heb je nog vragen of opmerkingen? Wij horen dat graag van je!

Het SamenInGeld team
pi_213085611
Nieuw GvE project zonder harde zekerheden:

Overname Cafetaria 't Plein
Kredietbedrag: ¤178.000
Looptijd: 60 maanden
Rente: 9,5%
Classificatie: 5s

Linkje om gelijk te kunnen investeren:
https://www.geldvoorelkaa(...)=28729&code=BR28729i
pi_213086239
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2024 16:38 schreef Horsemen het volgende:
Vervroegde aflossing bij SiG:
[..]

Deze leningnemer heeft ook de Burg. Bauduinstraat 80 Maastricht bij SiG op het zelfde moment gefinancierd. Benieuwd of die dan ook afgelost wordt.
pi_213086285
K*rel P*ter op CCF zou oorspronkelijke op 7-4-2024 afgelost worden.
Na eerdere communicatie van Collin was al duidelijk dat dit niet gehaald zou worden, maar verder geen updates hierover ontvangen...
Funda geeft ons wel meer info.
Daar zijn de laatste 2 te verkopen appartementen net voor de 2e keer in prijs verlaagd.

quote:
Op 4 april 2024 is Paterplantsoen 6 en 7 veranderd:
Vraagprijs: 500.000 k.k. (oude Vraagprijs: 525.000 k.k.)
https://www.funda.nl/koop(...)14-paterplantsoen-6/
https://www.funda.nl/koop(...)04-paterplantsoen-7/
Ben benieuwd hoe dit project gaat aflopen. In de basis zou je verwachten dat de onderpanden nog steeds voldoende zijn, maar echt soepel gaat het op dit moment niet.

https://www.collincrowdfund.nl/karel-pater/

Gun de ondernemer natuurlijk het allerbeste om hier goed uit te komen.
pi_213095247
quote:
14s.gif Op woensdag 3 april 2024 10:32 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op bedrijfsmatig onroerend goed:

Gaboer Kledingreparatie
¤ 70.000 | 7,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/gaboer-kledingreparatie/

In eerste instantie lijkt dit mij wel een leuk projectje. Deze ondernemer heeft al 22 jaar ervaring en kent de locatie goed. Kosten en omzet blijven redelijk stabiel. De beste man moet alleen niet ziek worden.

De precieze locatie van het onderpand kan ik nog niet vinden. Heeft hier nu eerst een bloemenwinkel in gezeten?
En de garage box die om de hoek lijkt te liggen heeft hij deze nu al in bezit en brengt hij deze nu ook als (extra) zekerheid in of koop hij deze gelijk met de winkelruimte?
https://www.oozo.nl/bedri(...)theos-bloemenboetiek
Staat nu open.
Voor mijn basisbedrag meegenomen.
pi_213095365
Nieuw 3 jarig SiG project:

quote:
Van Swietenstraat 90 's-Gravenhage- LIVE 7 april 2024 om 11.00 uur

Vandaag presenteren wij de Van Swietenstraat 90 in 's-Gravenhage. Je kunt vanaf 7 april 2024 om 11.00 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 3 jaar. De LTV van het pand is 66% van de waarde in verhuurde staat van
¤ 290.000.

Rentevergoedingen:
Schijf 1A: 6,50% ¤ 145.000
Schijf 1B: 7,95% ¤ 45.000

Het betreft een appartement op de begane grond met 3 slaapkamers, badkamer en een tuin. Het object is gelegen in het Regentessekwartier. Het is een zeer fraaie en gewilde locatie. Diverse winkels, het openbaar vervoer en diverse horecagelegenheden zijn op loopafstand.
https://investeren.sameni(...)van-swietenstraat-90
pi_213095516
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:08 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 3 jarig SiG project:
[..]
https://investeren.sameni(...)van-swietenstraat-90
Raar verhaal over een tante die binnenkort verhuisd, maar die de huur blijft betalen. Over de verkoper, waarvan hij dit pand `voor een fractie van de waarde koopt`, geen woord.
pi_213096483
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 11:15 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Raar verhaal over een tante die binnenkort verhuisd, maar die de huur blijft betalen. Over de verkoper, waarvan hij dit pand `voor een fractie van de waarde koopt`, geen woord.
het lijkt erop dat de verhuurder niet op de hoogte is dat die tante, die er al 40 jaar woont en dus een schijntje aan huur betaalt, binnenkort gaat verhuizen. Cardio C*if*ord betaalt dus de waarde in verhuurde staat
pi_213096644
Het kan best zijn dat het huis nu ook al in de familie is en dat daarom juist nu met de waarde in verhuurde staat nog wordt verkocht. Er wordt in de financiële analyse gerekend met 1300 euro huur, dat zal de oud tante wel niet betalen. Met 4% rendement op 290k zou de huur rond de 950 per maand kunnen zitten.

Op zich weinig risico met 190k, want dat zal het al snel opbrengen op een veiling.
  vrijdag 5 april 2024 @ 13:23:11 #125
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_213097068
CRE Update Maarssen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')