Dat is een goede vraag. Ik woon nu op mezelf en merk wel dat ik er soms behoefte aan heb. Het is niet dat ik wanhopig ben ofzo, of dat je partner je heel maakt. Mijn leven is dus nu stabiel, ambities om in een aantal jaar ZZP te gaan. Ik heb mij beter dan ooit gevoeld. Het zou mij leuk lijken om mijn leven te delen als er een leuke klik is met een vrouw. Leuk samen dingen doen,het is dan ook een aanvulling op mijn al goed lopend leven. Een goede klik is wel belangrijk, ik zou het niet forceren in de zin van "Ik MOET een vriendin vinden".quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:37 schreef summer2bird het volgende:
Heb je zelf ook behoefte aan een partner of is het meer iets wat je denkt nodig te hebben omdat iedereen om je heen het ook heeft?
Ik ken zat mensen (ben er zelf ook een) die prima alleen zijn en ook geen behoefte hebben aan een partner.
Sommige mensen functioneren gewoon beter alleen. Dat het wat minder voorkomt betekend niet dat het fout is.
Het is een heel goede eigenschap om goed alleen te kunnen zijn, ik denk zelfs dat ik best wat mensen ken in mijn leven die dat nog best zouden kunnen leren.
Mensen ontmoeten daarintegen is altijd goed. Ik zou je adviseren om bij een sportclub of vereniging te gaan. Ik ben zelf laat nog begonnen met waterpolo en heb veel mensen ontmoet erdoor. Ik was er totaal niet goed in, en nog steeds niet maar gelukkig is het een vrij relaxte club waar veel mensen met een druk leven in zitten, dus zo fanatiek is het niet.
Sportclubs en verenigingen zijn er in alle soorten en maten. Erg sportieve activiteiten zoals waterpolo en rugby maar ook dingen als darten, schaken en pool. Je zou zelfs kunnen kijken of er in je omgeving dingen georganiseerd worden zoals D&D clubs, spelletjes avonden voor volwassenen of gewoon iets als een kookclub ofzo
Dit is precies hoe ik wilde reageren, inclusief het woord pik. Prachtige groei maak je door en die relatie die komt. Kijk eens rond op wellicht een dating app. Maak je niet druk door jezelf te vergelijken met mensen om je heen die in jouw ogen wellicht 'verder' zijn, iedereen heeft zijn eigen verhaal en eigen tempo.quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:34 schreef MMaRsu het volgende:
Allereerst lekker bezig pik, klinkt alsof je wel echt flinke stappen hebt gemaakt en je nu trots op jezelf kan zijn 🙏
Weet dat het nooit te laat is he. Als het nog 20 jaar duurt voor je de juiste vind zegt dat niks. Mijn opa had op zijn 72 vrolijk nog een andere vriendin.quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:49 schreef General-Cup3837 het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag. Ik woon nu op mezelf en merk wel dat ik er soms behoefte aan heb. Het is niet dat ik wanhopig ben ofzo, of dat je partner je heel maakt. Mijn leven is dus nu stabiel, ambities om in een aantal jaar ZZP te gaan. Ik heb mij beter dan ooit gevoeld. Het zou mij leuk lijken om mijn leven te delen als er een leuke klik is met een vrouw. Leuk samen dingen doen,het is dan ook een aanvulling op mijn al goed lopend leven. Een goede klik is wel belangrijk, ik zou het niet forceren in de zin van "Ik MOET een vriendin vinden".
Van een vorige werkgever dachten we ook dat die nooit aan de vrouw zou gaan.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:09 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Weet dat het nooit te laat is he. Als het nog 20 jaar duurt voor je de juiste vind zegt dat niks. Mijn opa had op zijn 72 vrolijk nog een andere vriendin.
Laat jezelf niet teveel opfokken en forceer niks, dan kom je er vanzelf wel.
Daar zitten veel mensen helemaal niet op te wachten.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het komt vanzelf wel waarschijnlijk. Als je lekker in je vel zit, en steeds meer mensen ontmoet, kom je die potentiële partner vanzelf tegen. Doe een stedentrip naar een leuke stad en pak daar een rondleiding. Je komt genoeg (single) mensen tegen waar je een praatje mee kan maken. Niet iedereen is direct iemand om mee te trouwen, maar socializen moet je leren tot je echt iemand tegen komt met een fijne klik.
Wees op dat moment ook direct, vraag die persoon uit, je hebt eigenlijk niets te verliezen op misschien wat eer na.
En dan kunnen ze daar vriendelijk voor bedanken toch? Er is werkelijk niets mis met het vragen of iemand een drankje wil doen, of een keer uit eten wil.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:38 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Daar zitten veel mensen helemaal niet op te wachten.
Dat komt nogal opdringerig over.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
En dan kunnen ze daar vriendelijk voor bedanken toch? Er is werkelijk niets mis met het vragen of iemand een drankje wil doen, of een keer uit eten wil.
Ja want iedereen zit er echt op te wachten om regelmatig aangesproken te worden als je met je vrienden een avond uit gaat.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dus kun je beter afwachten zodat er helemaal niks gebeurt.
Goed plan.
Dan zeg je 'Nee' en gaat het leven verder als je het niet wilt.quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:01 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ja want iedereen zit er echt op te wachten om regelmatig aangesproken te worden als je met je vrienden een avond uit gaat.
Je geeft zelf eigenlijk al het antwoord op je eigen vraag...quote:Op donderdag 28 maart 2024 10:26 schreef General-Cup3837 het volgende:
...Eerlijk gezegd, heb ik meer risico's genomen en ben ik uit mijn comfortzone gestapt, en als gevolg daarvan heb ik succes behaald ..
(...)
Hoewel mijn sociale vaardigheden zijn verbeterd, voel ik me nog steeds een beetje onzeker, het gevoel dat ik niet klaar ben om te daten.
(...)
Heeft iemand vergelijkbare ervaringingen of tips?
In die huidige staat waarin TS verkeert, gaat dat er voorlopig niet van komen. Eerst denk ik wat zelfvertrouwen opbouwen, sociale skills bijschaven en open staan voor nieuwe ervaringen.quote:Op donderdag 28 maart 2024 19:21 schreef Cockwhale het volgende:
Ga eerst maar eens lekker rondneuken voordat je jezelf weer ergens aan vastketent.
Ik heb wel zelfvertrouwen opgebouwd. Maar het gekke is dat ik mezelf een stuk minder zeker voel met daten haha. Ik heb nu wel meer vrienden alleen het grappige is dat het allemaal vrienden zijn die niet veel naar buiten gaan of iets willen ondernemen. Zitten grotendeels binnen te gamen. Ik ben eigenlijk ook zelf op zoek naar een andere hobby, daar ben ik nog mee bezig. Ik zoek natuurlijk wel iets dat ik leuk vind, maar waar ik energie uit kan halen. Momenteel bestaat mijn hobbies alleen uit gamen en films kijken,niet bepaald hele diepe hobby's. Ik lees wel dat tabletop games populaire is onder gamers en beetje introvert. Dit lijkt me ook wel grappig om een keer te proberen.quote:Op donderdag 28 maart 2024 22:51 schreef Hexagon het volgende:
Heb je ook al iets van een sociaal leven opgebouwd? En interessante bezigheden. Dat zijn dingen die zelfvertrouwen kunnen geven dat vrouwen zo graag hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |