abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 maart 2024 @ 12:17:10 #201
3542 Gia
User under construction
pi_213005554
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ben je nu al de populistische prietpraatjes over kopvoddentaks vergeten. Wat natuurlijk door hoofddoeken dragende mensen ook als aanval op hun geloof gezien wordt..

Korans verbranden op straten omdat het kan. Hoe zou de joodse gemeenschap reageren als er regelmatig voor een synagoge een joods heilig boek verbrand wordt.
Schouders ophalen, denk ik. Misschien een itempje op tv erover, maar dan houdt het wel op. Ze gaan in elk geval niet rellend de straat op.

En ja, vanwege die onzin over kopvoddentaks, is er bij, ik geloof 1 meisje een keer een hoofddoekje afgetrokken en dat is er sowieso 1 teveel. Is uitgebreid in het nieuws geweest en is niet iets waar je dagelijks iets over hoort. Ook dit hoort niet te gebeuren in een beschaafd land.

Maar dit gedoe, joden lastig vallen, lijkt in hevigheid toe te nemen. En omdat veel Christenen achter Israel staan, worden die ook een doelwit als ze het wagen zichtbaar een kruisje te dragen.

Hm, toch maar weer eens mijn kettinkje met kruisje opzoeken en gaan dragen. Eens kijken of en wanneer en vooral van wie ik daar commentaar op krijg.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 12:18:30 #202
3542 Gia
User under construction
pi_213005567
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Correct, iedereen kan een moslim worden. Maar niet iedereen kan Jood worden. Dat is op zichzelf al wel vrij raar natuurlijk. De hele constructie van het Joodse volk is maar een rare. Het is geen opzichzelf staand ras, omvat niet een categorie qua etniciteit, is geen nationaliteit en is eveneens niet religieus. Er is geen enkele connectie tussen een Marokkaanse Jood en Jood uit Oekraïne. Zelfs als het allebei religieuze Joden zou betreffen zouden hun religieuze uitingen afwijken van elkaar.
Nou en?
  vrijdag 29 maart 2024 @ 12:19:25 #203
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213005583
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:15 schreef Mutant01 het volgende:

Correct, iedereen kan een moslim worden. Maar niet iedereen kan Jood worden. Dat is op zichzelf al wel vrij raar natuurlijk. De hele constructie van het Joodse volk is maar een rare. Het is geen opzichzelf staand ras, omvat niet een categorie qua etniciteit, is geen nationaliteit en is eveneens niet religieus.
Correctie: niet iedereen kan Joods van volk/ras worden, dat verloopt via de moederlijn.
Maar...iedereen kan Joods van geloof worden. Je moet dan een heel langdurig traject volgen (gioerprocedure), maar uiteindelijk kan je dan Joods worden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213005640
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:18 schreef Gia het volgende:

[..]
Nou en?
Niks, wat sta je hier toch op je achterste poten bij elke opmerking. Terwijl je zelf moslims van alles toedicht joh, ga fietsen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213005650
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:19 schreef golfer het volgende:

[..]
Correctie: niet iedereen kan Joods van volk/ras worden, dat verloopt via de moederlijn.
Maar...iedereen kan Joods van geloof worden. Je moet dan een heel langdurig traject volgen (gioerprocedure), maar uiteindelijk kan je dan Joods worden.
Precies. En Joden zijn geen ras. Laat dat duidelijk zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 29 maart 2024 @ 12:24:53 #206
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213005662
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:24 schreef Mutant01 het volgende:
Precies. En Joden zijn geen ras. Laat dat duidelijk zijn.
Maar wel een volk en daarnaast heb je ook nog een Joodse religie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213005668
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:24 schreef golfer het volgende:

[..]
Maar wel een volk en daarnaast heb je ook nog een Joodse religie.
Het noemt zichzelf een volk. Waar is dat exact op gebaseerd?
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 29 maart 2024 @ 12:28:13 #208
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213005698
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:25 schreef Mutant01 het volgende:

Het noemt zichzelf een volk. Waar is dat exact op gebaseerd?
Een beetje vreemd om het over het te hebben.
Een beetje meer respect zou je sieren. Evenals je wat meer erin verdiepen.
Er is al eerder uitgelegd wat het Joodse volk is en hoe die bloedlijn verloopt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Joden
Poef.....gone! ©golfer
pi_213005756
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:28 schreef golfer het volgende:

[..]
Een beetje vreemd om het over het te hebben.
Een beetje meer respect zou je sieren. Evenals je wat meer erin verdiepen.
Er is al eerder uitgelegd wat het Joodse volk is en hoe die bloedlijn verloopt.
Uhm juist niet, het woordje het slaat op het Joodse volk. Die constructie is uiterst respectvol want ik hou rekening met hoe ze zichzelf zien. Beetje lange tenen of niet?

Het Joodse volk is een religieuze overlevering. Leg mij anders even uit hoe die bloedlijnen anders zijn ontstaan.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 29 maart 2024 @ 12:42:06 #210
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213005821
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:33 schreef Mutant01 het volgende:

Het Joodse volk is een religieuze overlevering.
Fout.
Zie de wikipedia-link die ik geplaatst heb.
Poef.....gone! ©golfer
pi_213005823
Doet er verder niet toe allemaal, anti semitisme is fout. Maar men moet niet felle kritiek op Israël of steun aan Palestijnen gaan identificeren als antisemitisme, die inflatie gaat namelijk meer kwaad dan goed doen. Juist ook voor het Joodse volk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213005837
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:42 schreef golfer het volgende:

[..]
Fout.
Zie de wikipedia-link die ik geplaatst heb.
Daar staat geen uitleg over, behalve de Bijbelse oorsprong en dat men door de tijd heen een tweesporenstelsel heeft opgepakt. Namelijk je hoeft niet Joods religieus te zijn om alsnog tot het Joodse volk te kunnen behoren. Of ik kijk niet goed, dan zie ik graag waar ik moet kijken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213005846
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:42 schreef Mutant01 het volgende:
Doet er verder niet toe allemaal, anti semitisme is fout. Maar men moet niet felle kritiek op Israël of steun aan Palestijnen gaan identificeren als antisemitisme, die inflatie gaat namelijk meer kwaad dan goed doen. Juist ook voor het Joodse volk.
is dit een bedreiging?
  vrijdag 29 maart 2024 @ 12:47:12 #214
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213005853
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:44 schreef Mutant01 het volgende:

Namelijk je hoeft niet Joods religieus te zijn om alsnog tot het Joodse volk te kunnen behoren.
Dat dus. Er is een verschil tussen het volk en het geloof. En dat werd door jou steeds ontkent.
Poef.....gone! ©golfer
pi_213005868
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:47 schreef golfer het volgende:

[..]
Dat dus. Er is een verschil tussen het volk en het geloof. En dat werd door jou steeds ontkent.
Ehm nee, dat ontken ik niet. Ik vind het gewoon een vreemde constructie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213006024
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:10 schreef Gia het volgende:

Jij kunt dat overdrijven vinden, maar feit is dat er Joden worden uitgescholden die naar de synagoge gaan, dat er op scholen en universiteiten Joden aangekeken worden op wat er in Gaza gebeurt, terwijl ze daar part noch deel aan hebben. En het feit dat dat er niet veel zijn, maakt het niet minder erg.
En als er tijdens demonstraties leuzen worden gescandeerd als 'dood aan alle Joden' dan is dat wel zeker een regelrechte aanval op in Nederland levende joden.
Ik ben wel eens langs een synagoge gelopen en heb nog nooit iets gezien.
En dat het slechts een enkele keer gebeurt maakt het wel degelijk veel minder erg dan jij en anderen het doen overkomen. Het komt bijna niet voor en is veel minder erg dan de islamofobie in Nederland en het goedpraten van de genocide van Israel.

Overigens ben ik net zo goed tegen islamfobie als tegen antisemitisme, moge dat duidelijk zijn. Voor mensen die slecht kunnen lezen mij daar van betichten.
Die enkeling die dat soort leuzen roepen zijn heel verkeerd.

quote:
En ik ben ook Christen, maar ik loop niet echt met zichtbare geloofsuitingen over straat, jij wellicht ook niet.
God heeft Christenen verboden om met geloofsuitingen rond te lopen, dus dat doe ik ook niet.

quote:
Enige wat je kunt zien is dat ik mijn trouwring links draag, maar dat is bij meerdere geloven zo, dus dat zegt niet alles.
Dat is geen religieus ding, alhoewel sommigen dat verzonnen hebben. Maar dat zegt niets over of je Christelijk bent of niet.

quote:
LAAT ELKAAR GEWOON MET RUST!!
Ja, duhhh
pi_213006099
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Omdat mensen iets hebben tegen de genocide van Israel, niet tegen Joden.
Dikke prima. Heb ik ook.

quote:
Terwijl de andere mensen wel goedpraten dat een heel volk platgegooid wordt zonder enig pardon.
Stropop.

quote:
Israël staat niet gelijk aan joden. Dus nee.
Israël staat niet gelijk aan joden nee. Maar als je Nederlands joodse mensen gaat belagen en bedreigen om wat Israël wel of niet doet, dan val je die mensen aan op de basis van hun joods-zijn. En dat is overduidelijk antisemitisme.

Hoe is dit te fucking lastig voor mensen om te begrijpen? Of wil je het stiekem gewoon niet begrijpen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_213006118
Groei is een endogeen proces. Dit is gewoon import-antisemitisme.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 13:15:31 #219
3542 Gia
User under construction
pi_213006126
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 13:05 schreef bianconeri het volgende:

God heeft Christenen verboden om met geloofsuitingen rond te lopen, dus dat doe ik ook niet.
[..]
Dat is geen religieus ding, alhoewel sommigen dat verzonnen hebben. Maar dat zegt niets over of je Christelijk bent of niet.

Katholieken denken hier anders over.
pi_213006135
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 13:15 schreef Gia het volgende:

[..]
Katholieken denken hier anders over.
Die zitten dan ook niet in een cult. Ofnouja ... iig een veel lichtere versie.
pi_213006151
Hier een mooi voorbeeld waarom het antisemitsme groeit in Europa, de media doet haar werk niet, de media liegt en komt niet van hun luie reet af terwijl ze de islamitische leugen propaganda één op één overnemen.

CDU politicus gaat eens een kijkje nemen aan de grens bij Gaza, en wat blijkt, Israël laat gewoon voedsel door, het is de VN die het niet bijgebeend krijgt, terwijl wat bewezen antisemieten in de VN vingerwijzen naar Israel. Leugens na leugens verspreiden, en ondertussen neemt de haat toe bij het volk met de korte lontjes.

twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213006220
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Hoeveel debatten zijn er hierover geweest dan, of betreft het nu Israel en moeten we dan toch maar onze muil hpuden? Of over kolonisten van Nederlandse komaf. LOL!
Heel misschien is het een minder belangrijk discussiepunt voor de politiek omdat Turken:

1. een veel grotere groep zijn en in veel grotere schaal in dienstplicht gaan en
2. omdat een debat over “dienstplicht dat integratie kan belemmeren” niet zo relevant is voor Joodse Nederlanders als voor Turkse aangezien de eerste groep een paar generaties langer in NL is en over het algemeen beter geïntegreerd is

LOL!

En verder hoeft niemand zijn muil te houden want gelijke monniken, gelijke kappen. Als iets voor Turken geldt dan moet het ook voor Joden gelden en vice versa.
pi_213006372
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 13:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Groei is een endogeen proces. Dit is gewoon import-antisemitisme.
Ik ben bang dat het niet uit maar één hoek komt (al zou dan niet veel uit maken want dan durft men het nog niet te benoemen).

Ik zie het onder jongere mensen aan de linkerkant ook gebeuren. Ik wijt het aan 1) het nog niet volledig ontwikkelde vermogen (met de hoop dat dat nog wel door groeit) om een Joods individu niet verantwoordelijk te houden voor de keuzes van de Israëlische staat. Terwijl ze prima in staat lijken om dat onderscheid tussen Hamas en Palestijnen te maken. Dus het lijkt nog wat te schorten aan het vermogen om dat onderscheid te kunnen maken bij de kant waar ze het niet of minder mee eens zijn. En 2) een groot gebrek aan historische kennis over het conflict. Alsof ze alleen maar kunnen kijken naar dat conflict in het Netanyahu tijdperk. Oudere mensen op links hebben over het algemeen dat besef en die kennis toch een stuk meer.

Sprak laatst nog met een idealistische jonge SP-er die vol overtuiging wist te vertellen hoe Israel fout zit en genocide pleegt. Maar later in het gesprek bleek dat hij niet wist wie Arafat was. Hij had wel van de naam gehoord, maar daar bleef het bij. En tsja sorry hoor, maar als dat soort basale kennis ontbreekt is het simpelweg onmogelijk om een gedegen en gebalanceerde mening te ontwikkelen.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 13:37:49 #224
3542 Gia
User under construction
pi_213006378
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 13:23 schreef oblo het volgende:

[..]
Heel misschien is het een minder belangrijk discussiepunt voor de politiek omdat Turken:

1. een veel grotere groep zijn en in veel grotere schaal in dienstplicht gaan en
2. omdat een debat over “dienstplicht dat integratie kan belemmeren” niet zo relevant is voor Joodse Nederlanders als voor Turkse aangezien de eerste groep een paar generaties langer in NL is en over het algemeen beter geïntegreerd is

LOL!

En verder hoeft niemand zijn muil te houden want gelijke monniken, gelijke kappen. Als iets voor Turken geldt dan moet het ook voor Joden gelden en vice versa.
Dit had ik toch al gelezen!! :?
pi_213006459
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Er is geen enkele connectie tussen een Marokkaanse Jood en Jood uit Oekraïne. Zelfs als het allebei religieuze Joden zou betreffen zouden hun religieuze uitingen afwijken van elkaar.
Ik denk dat jij degene bent die nu aan framen doet. Gemiddeld genomen zullen de verschillen in details groot zijn, maar 99% zijn ze te herleiden naar een gemeenschappelijke basis. Als ze religieus zijn des te meer. Breng maar eens een weekend door met een ashkenazi en daarna een mizrahi jood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')