abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 maart 2024 @ 18:05:04 #125
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212995182
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 17:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Los van de aparte vergelijking, heb ik nog geen Russische aanhangers belaagd zien worden in Nederland.

Nu moet ik ook zeggen dat het waarschijnlijk met gedachtegoed te maken heeft.
Jij denkt dat er geen xenofobie bestaat tegen Russen?
  donderdag 28 maart 2024 @ 18:05:43 #126
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212995186
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2024 17:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is niet zo relevant wat men in landen zoals Zuid-Afrika en Rusland van deze oorlog vindt. Het ontgaat mij daarom ook welk punt je hier precies probeert te maken met deze rare vergelijking?
Je kan ook gewoon antwoord op de vraag geven. Waarom is het niet relevant wat men vindt in ZA en RS?
  donderdag 28 maart 2024 @ 18:46:59 #127
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212995969
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:15 schreef Mutant01 het volgende:
Stop de Jodenhaat, aldus een man die bekend is geworden wegens moslimhaat.

Ja, nee, een goede ambassadeur uitgekozen.
Topic over jodenhaat en de eerste reactie is dit.

Nee er is echt geen probleem in nws hoor. :')

@yvonne
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212996107
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2024 17:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Verbazingwekkend dat daar geen aandacht voor is in Nederland. Ze vechten voor een buitenlandse mogendheid. Ik zie de koppen al in de krant als het een Syriër was geweest die voor Assad vocht.
Huh, elk jaar reizen er 10x zo veel Turkse Nederlanders naar dienstplicht in Turkije dan Joodse Nederlanders naar Israel. Waar zijn die krantenkoppen waar je het over hebt?

Enige wat ik erover kan vinden is dat er ooit een debat over was dat het misschien de integratie kan belemmeren. LOL.
pi_212996184
twitter
  Moderator / Redactie Sport donderdag 28 maart 2024 @ 18:57:09 #130
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212996208
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2024 18:55 schreef Aadil het volgende:
[ x ]
:')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 28 maart 2024 @ 18:57:40 #131
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_212996217
Israël kun je rustig naast Rusland zetten. Het zijn twee moorddadige regimes met een dictator aan het roer die verzot is op lijken. Dan kun je dat Russofoob of antisemitisch noemen, maar da’s natuurlijk niet aan de orde. Makkelijke manier om de aandacht af te leiden van de misdaden.
Dit, dus.
  donderdag 28 maart 2024 @ 18:59:30 #132
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_212996268
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:07 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Ik zie niemand protesteren tegen het beleid van 'hun' Israel.
Ik zie ook nooit moslims de straat op gaan om te demonstreren tegen hun gewelddadige religie.

https://www.thereligionofpeace.com/attacks/attacks.aspx?Yr=Last30
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 28 maart 2024 @ 19:01:22 #133
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212996293
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 18:57 schreef Buitendam het volgende:
Israël kun je rustig naast Rusland zetten. Het zijn twee moorddadige regimes met een dictator aan het roer die verzot is op lijken. Dan kun je dat Russofoob of antisemitisch noemen, maar da’s natuurlijk niet aan de orde. Makkelijke manier om de aandacht af te leiden van de misdaden.
Ja Oekraïne had echt niet die ruim duizend Russische vrouwen en kinderen moeten verkrachten tot hun bekken brak voor ze ze in de fik staken. Nee, man, knul, jochie, je hebt echt een valide punt hoor O+

zoek hulp :)
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  donderdag 28 maart 2024 @ 19:05:25 #134
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212996364
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 18:05 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon antwoord op de vraag geven. Waarom is het niet relevant wat men vindt in ZA en RS?
Dan zal ik toch eerst moeten weten welk punt je probeerde te maken. Ik kan niets met een vraag die nergens op slaat.
quote:
15s.gif Op donderdag 28 maart 2024 18:59 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Ik zie ook nooit moslims de straat op gaan om te demonstreren tegen hun gewelddadige religie.

Sterker nog, terrorisme wordt in door heel veel moslims goedgekeurd. Daar is deze oorlog in Israël het zoveelste voorbeeld van. Zelfs hier in het Westen werden de terroristische aanslagen van 7 oktober op verscheidene plekken toegejuicht.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212996408
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Mijn vraag sloeg op de reactie om ik dezelfde bronnen te raadplegen die ik zogenaamd zou gebruiken voor de toename van islamofobie. Nu heb ik geen idee waarover deze user het heeft, dus ben ik erg benieuwd naar de bronnen in kwestie.
[..]
Het CIDI is een propagandaorgaan, wat natuurlijk niet wil zeggen dat er géén toename van antisemitische incidenten is. De vraag is dan of dat een structurele toename is, en dan is het niet heel zinvol om de maand na een nieuwe episode van escalatie in het conflict tussen Israël en Hamas te vergelijken met het langjarig gemiddelde.

Open deur is open.
De cijfers van het CIDI komen gewoon overeen met cijfers uit andere bronnen waaronder de politie, irrelevant al dat gedoe over wat jij persoonlijk over CIDI denkt.

Lijkt mij gezond verstand dat als je in de eerste paar maanden al een abnormale toename hebt in incidenten dat de cijfers van dat jaar ook abnormaal hoog zullen zijn, denk je niet?
  donderdag 28 maart 2024 @ 19:11:38 #136
459912 FlippingCoin
pi_212996468
quote:
15s.gif Op donderdag 28 maart 2024 18:59 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Je ziet ze dan wel weer juichen na 9/11 of 7/10
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  donderdag 28 maart 2024 @ 19:13:49 #137
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_212996505
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2024 19:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja Oekraïne had echt niet die ruim duizend Russische vrouwen en kinderen moeten verkrachten tot hun bekken brak voor ze ze in de fik staken. Nee, man, knul, jochie, je hebt echt een valide punt hoor O+

zoek hulp :)
Hulp om dit onleesbaar stukje tekst te kunnen begrijpen is welkom, ja. :)
Dit, dus.
  donderdag 28 maart 2024 @ 19:14:56 #138
459912 FlippingCoin
pi_212996525
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 19:13 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Hulp om dit onleesbaar stukje tekst te kunnen begrijpen is welkom, ja. :)
Ik denk dat die bedoelde dat je hulp moet zoeken in een gesticht.
  donderdag 28 maart 2024 @ 19:14:58 #139
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212996526
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2024 19:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan zal ik toch eerst moeten weten welk punt je probeerde te maken. Ik kan niets met een vraag die nergens op slaat.
[..]
Sterker nog, terrorisme wordt in door heel veel moslims goedgekeurd. Daar is deze oorlog in Israël het zoveelste voorbeeld van. Zelfs hier in het Westen werden de terroristische aanslagen van 7 oktober op verscheidene plekken toegejuicht.
Je zit volgens mij een beetje in een echo mode/tunnelvisie. Geen antwoord op vragen willen geven maar wel hetzelfde riedeltje herhalen.
  donderdag 28 maart 2024 @ 19:15:55 #140
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_212996542
quote:
16s.gif Op donderdag 28 maart 2024 19:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik denk dat die bedoelde dat je hulp moet zoeken in een gesticht.
Ah. Dat kan natuurlijk ook!
Dit, dus.
  donderdag 28 maart 2024 @ 19:18:18 #141
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212996573
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 19:08 schreef oblo het volgende:

[..]
De cijfers van het CIDI komen gewoon overeen met cijfers uit andere bronnen waaronder de politie, irrelevant al dat gedoe over wat jij persoonlijk over CIDI denkt.

Lijkt mij gezond verstand dat als je in de eerste paar maanden al een abnormale toename hebt in incidenten dat de cijfers van dat jaar ook abnormaal hoog zullen zijn, denk je niet?
Een aangifte betekent niet dat het gebeurt is. Natuurlijk zullen bij dit soort geopolitieke oorlogen een deel zich onveilig noemen. Kwestie van perceptie.
  donderdag 28 maart 2024 @ 19:21:57 #142
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_212996646
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 18:05 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Jij denkt dat er geen xenofobie bestaat tegen Russen?
Tuurlijk, witte blanke mensen zijn ook eng.

Denk dat de gemiddelde Nederlander dat wel met me eens is.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 28 maart 2024 @ 19:22:12 #143
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212996654
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 19:14 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Je zit volgens mij een beetje in een echo mode/tunnelvisie. Geen antwoord op vragen willen geven maar wel hetzelfde riedeltje herhalen.
Jij komt met een hele rare vergelijking aanzetten waardoor het voor mij niet duidelijk is welk punt je probeert te maken, daarom vroeg ik dus om verduidelijking. Maar schijnbaar kun of wil je dat niet, dan houdt de discussie natuurlijk al snel op.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212996657
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2024 17:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Verbazingwekkend dat daar geen aandacht voor is in Nederland. Ze vechten voor een buitenlandse mogendheid. Ik zie de koppen al in de krant als het een Syriër was geweest die voor Assad vocht.
Dit benoemen, ook al is het waar, is dus verboden. Want dit voedt het idee dat hun loyaliteit ergens anders ligt
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212996714
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 19:18 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Een aangifte betekent niet dat het gebeurt is. Natuurlijk zullen bij dit soort geopolitieke oorlogen een deel zich onveilig noemen. Kwestie van perceptie.
Oprechte sorry Origami, maar als je stelling is dat je de toename in aangifte volledig of grotendeels af kan schuiven op perceptie dan ga ik die discussie niet aan. Dat gaat mij een beetje te ver.
  donderdag 28 maart 2024 @ 19:39:28 #146
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212996944
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 19:24 schreef oblo het volgende:

[..]
Oprechte sorry Origami, maar als je stelling is dat je de toename in aangifte volledig of grotendeels af kan schuiven op perceptie dan ga ik die discussie niet aan. Dat gaat mij een beetje te ver.
Er zijn vrouwen die zich ook onveiliger voelen wanneer ze naar een cafe gaan met alleen mannen.
pi_212997075
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:54 schreef Ali_boo het volgende:
@:Tekaschi

Een veel interessantere vraag is: wat is antisemitisme?
Ik hou me niet van de domme, ik weet het oprecht niet wat mensen ermee bedoelen
Zonder een werkbare definitie heeft een discussie weinig zin en zullen we maar lang elkaar heen blijven praten
De huidige situatie in de wereld vind ik wel een mooi voorbeeld van antisemitisme. De focus op Israël, wetende dat het echt niet om de Palestijnen gaat. Werden de Palestijnen afgeslacht door Egypte dan krijg je dezelfde reactie als het slachten van moslims in Syrië, Jemen of één van de vele andere islamitische landen, en dat is geen reactie.

De kritiek nu, de toenemende intimidatie, de genocidale oproepen, de hypocriete focus op Israël, het is allemaal antisemitisme. Maar verpakt onder de noemer "kritiek op Israël".
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_212997139
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 17:19 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Wat vindt jij van mensen die pro Rusland zijj?
Hetzelfde wat ik vind van mensen die pro IS zijn, pro Hamas zijn, pro VS zijn, pro Nederland zijn, pro Turkije zijn. Ik mag misschien hun mening niet (volledig) delen, maar zolang het maar een mening is dan hebben ze er recht op en is het geen reden om iemand te belagen of lastig te vallen, de grens ligt bij geweld en intimidatie.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_212997170
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:25 schreef Aether het volgende:
Rutte: het gaat de verkeerde kant op met antisemitisme in Nederland
https://nos.nl/artikel/25(...)mitisme-in-nederland
Dat was al veel mensen duidelijk. Maar teveel mensen blijven wegkijken, enkelen door domme naïviteit maar een meerderheid door jarenlange indoctrinatie waardoor ze verblind zijn in hun haat.
  donderdag 28 maart 2024 @ 19:59:55 #150
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212997259
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 17:21 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Tuurlijk wel, toevallig gehoord van een Rabbi de afgelopen week ;)
Dan vind ik dat een domme rabbi die de zaak geen goed doet. Er is van alles te zeggen aan kritiek over Israël, daar zit een hoop scheef en dat mag hardop gezegd worden, zonder eerst ja maar Hamas/Hezbollah/de Holocaust te hoeven zeggen zelfs.

Maar om willekeurige mensen als artiest, bedrijf of buurtbewoner te belagen is geen kritiek op Israël.
pi_212997397
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:24 schreef Sapstengel het volgende:
Misschien kan Israël ook even naar hun eigen handelen kijken en zich afvragen waar alle kritiek vandaan komt. Zie op social media ook veel Joden die Israël onvoorwaardelijk steunen en bijna vragen om meer bloedvergieten.

Of is dit ook al antisemitisme? Waarschijnlijk wel, direct de reden dat het stijgt, want elke kritiek op Israël is natuurlijk direct antisemitisme.
Ik hoef mijn moslim buren ook toch niet te haten ondanks dat de laatste 18 jaar meer dan 150000 dodelijke slachtoffers zijn gevallen door islamitische aanslagen?
  donderdag 28 maart 2024 @ 20:10:45 #152
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212997501
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 19:54 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dat was al veel mensen duidelijk. Maar teveel mensen blijven wegkijken, enkelen door domme naïviteit maar een meerderheid door jarenlange indoctrinatie waardoor ze verblind zijn in hun haat.
Er wordt niet eens weggekeken, dat is het ergste, er wordt hoogstens gede-escaleerd. Jihadvlaggen, gezichtsbedekking, spreekkoren over Khaybar en Tel Aviv, intimidatie naar omstanders, het blokkeren van treinstations, ze zien het gebeuren en bij uitzondering grijpt men een keer in maar toevallig nooit voor antisemitisme.

Hier in Zwolle is een hele nare kliek verantwoordelijk voor de meeste protesten (het eerste was okay) en tot nu toe is de politie er niet in geslaagd om de daders te vinden van een mishandeling op klaarlichte dag door demonstranten in een winkelstraat met camera's, maar ze hebben wel meteen iemand kunnen arresteren die iets terugriep op het station. Nu was dat ook een vervelende dronken idioot maar het contrast is zorgwekkend met de vervelende idioten met bivakmutsen en sjaaltjes die mensen belaagden met "Zei jij Israël!?" en "Ben jij Jood!?"

Dan lees je in de krant "dat er geen strafbare feiten zijn geconstateerd" maar dat is gewoon niet waar. Je ziet het gewoon gebeuren, tot het tandenknarsende overleggen over ingrijpen of niet aan toe door de agenten ter plaatse.

Achteraf schijnen er wel mensen opgepakt te worden op grond van beeldmateriaal, maar hoe effectief is dat als iedereen op tv ziet dat ze met hun gezichtsbedekking met jihadvlaggen lopen te pareren en schreeuwen dat ze hopen dat de Al-Qassambrigades Tel Aviv veroveren?

In Amsterdam lult de burgemeester zelfs dat die demonstratie spontaan was. Dat is wel een tandje erger dan wegkijken.
  donderdag 28 maart 2024 @ 20:15:43 #153
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212997630
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 20:06 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Ik hoef mijn moslim buren ook toch niet te haten ondanks dat de laatste 18 jaar meer dan 150000 dodelijke slachtoffers zijn gevallen door islamitische aanslagen?
Inderdaad, stel je voor dat je de lokale shoarmazaak gaat lopen bekladden met teksten als "moordenaars" en "bloedgeld" naar aanleiding van een aanslag, of een optreden van Yes-R verstoren, of een kleuter aan de hand van opa bij de moskee toekrijsen dat IDF my brother is.
pi_212997705
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 19:48 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
De huidige situatie in de wereld vind ik wel een mooi voorbeeld van antisemitisme. De focus op Israël, wetende dat het echt niet om de Palestijnen gaat. Werden de Palestijnen afgeslacht door Egypte dan krijg je dezelfde reactie als het slachten van moslims in Syrië, Jemen of één van de vele andere islamitische landen, en dat is geen reactie.

De kritiek nu, de toenemende intimidatie, de genocidale oproepen, de hypocriete focus op Israël, het is allemaal antisemitisme. Maar verpakt onder de noemer "kritiek op Israël".
Wat je hier benoemt, zou ik eerder scharen onder jodenhaat
En nee jodenhaat en antisemitisme zijn niet hetzelfde

De een is helder omschreven, makkelijk toe te passen en constant
Terwijl de definitie van antisemitisme alles behalve duidelijk is, non stop verandert en misbruikt wordt om critici de mond te snoeren
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212997772
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')