abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212986537
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 02:16 schreef sturmpie het volgende:

[..]
imo, volgens mij was de holocaust niet omdat ze jezus aan 't kruis hebben laten nagelen.
het is moeilijk te achterhalen waarom men zich in Duitsland massaal tegen de joden keerden, zal wel taboe op rusten als je 't bij naam noemt.
Heel simpel
De vloek die ze dragen.
Alles wat fout gaat hebben de joden het gedaan.
Maar door hun eigen gedrag wat je nu nog steeds zie in de wereld.
Vragen ze zelf er om dat ze minder respect krijgen .
Helaas verwachten ze dat respect krijgen omdat hun vinden dat ze gelijk hebben met alles .

Dat zijn ze de waren gezicht.
Je kan het gewoon zien.
Geen respect naar een non zelfs.

En dat staan we te verdedigen?
  donderdag 28 maart 2024 @ 03:01:22 #33
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212986607
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 02:23 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Heel simpel
De vloek die ze dragen.
Alles wat fout gaat hebben de joden het gedaan.
Maar door hun eigen gedrag wat je nu nog steeds zie in de wereld.
Vragen ze zelf er om dat ze minder respect krijgen .
Helaas verwachten ze dat respect krijgen omdat hun vinden dat ze gelijk hebben met alles .

Dat zijn ze de waren gezicht.
Je kan het gewoon zien.
Geen respect naar een non zelfs.

En dat staan we te verdedigen?
ik heb ooit 'n Israeliër ontmoet en hij vertelde mij dat ze inderdaad spugen en dat 't traditie is.
ik wil niet teveel off topic gaan maar tijdens ww2 heerste er economische malaise in duitsland, en joden kregen de schuld. verder is 't ook bekend dat joden eeuwenlang overal in europa werden verjaagd en die verzamelden zich in polen wat ook wel jodenparadijs genoemd werd. polen ligt vlakbij duitsland, 't feit dat ze met rusland die ook aan porgroms deed kozen om polen binnen te vallen geeft mij de indruk dat holocaust 'n prioriteit was en geen bijkomstigheid.

afijn, 't zwarte schaap, zondebok, geef 't 'n naam, ronduit triest verhaal.

wat natuurlijk veel woede heeft veroorzaakt is 't feit dat bij de stichting van israel veel arabieren werden verjaagd om israel te bouwen. dat is tot op de dag van vandaag 'n probleem en is geresulteerd in de huidige oorlog waarbij HAMAS de agressor is.

de oorlog die nu aan de gang is, is hopelijk de laatste.

die arabieren zijn natuurlijk levenslang boos omdat ze verjaagd zijn, dat kan 'n aantal generaties duren voordat men die woede kwijt raakt. zolang de woede bij de palestijnen aanwezig is zal men van tijd tot tijd van zich laten horen.
aan de andere kant, schijnt dat palestina ook veel geld heeft gekregen voor wederopbouw e.d. dat geld is vermoedelijk grotendeels opgegaan aan wapens dus het mag duidelijk zijn dat langetermijnvisie niet aanwezig is, dat is simpelweg 'n gebrek aan intelligentie bij de personen die de leiding hebben. het mag duidelijk zijn dat er veel woede heerst onder de palestijnse bevolking. eigenlijk heeft iedereen daar 'n psycholoog nodig om er mee te leren omgaan zodat het niet je leven gaat beheersen.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212986732
Helaas niks nieuws. Figuren die pamfletten verspreiden zoals vertoond in de OP... Zulke gekken blijf je altijd houden.Helaas, maar waar. Levensgevaarlijke idioten.

Veelal volk dat graag voor eigen rechter speelt maar zodra het tegen hen keert is het janken geblazen. Krijg er ook wel een redelijk sterk wappie gevoel bij.
pi_212986760
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:43 schreef Isdatzo het volgende:
@:Tekaschi zijn er cijfers, of andere gegevens, die jouw uitspraak ondersteunen dat er sprake is van 'groeiend' antisemitisme?
Zie en huiver:
https://www.ncab.nl/actue(...)20in%20Europa%20zien.
https://www.ncab.nl/actue(...)open-jaar-verdubbeld
pi_212986823
Zowat alle partijen in de 2e kamer spreken zich officieel uit tegen groeiend anti-semitisme in Nederland en een aantal users in de eerste posts is alleen maar bezig met downplayen.

Wat voor een ziekelijke haat heb je dan tegen alles wat met Israël te maken heeft, resulterend in een gigant van een plank voor de kop.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_212986853
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Niet helemaal opvallend. Denk wilde juist een bredere oproep plaatsen. Daar valt genoeg voor te zeggen.
Antisemitisme is veel hoger bij Denk en FvD stemmers dan bij andere partijen en nu een statement tegen antisemitisme maken terwijl de oorlog in Gaza in volle gang is zal niet in de smaak vallen.

Antisemitisme is met een schrikbarend tempo aan het groeien in NL, Europa en de rest van de wereld. Incidenten nemen alsmaar toe. Waarom zou je dat als partij niet specifiek willen benoemen? Waarom zou je daar geforceerd iets breder van willen maken.

Als er ineens een golf van homohaat door Nederland gaat dan ga je toch ook niet heterohaat afkeuren?

Ben je echt zo naïef of doe je alsof?
pi_212986996
Progressiefjes doen samen met de islamisten de jaren 30 herleven.
pi_212987063
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:02 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Nee dat dient het niet. Pro Rusland zijn wordt ook terecht niet gerespecteerd, waarom pro Israël dan wel?
Waar moet ze dan voor zijn? Pro Palestina? Je weet wel die kliek die massaal een terroristische organisatie aanhangt die vrouwen en kinderen vermoord en verkracht? Meningen mogen verschillen over dit conflict, radicalen willen hun mening pushen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_212987091
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:43 schreef Isdatzo het volgende:
@:Tekaschi zijn er cijfers, of andere gegevens, die jouw uitspraak ondersteunen dat er sprake is van 'groeiend' antisemitisme?
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee natuurlijk is dat er niet.

Iedereen roept maar wat.
Is schijnbaar ineens een probleem woord om mee te lasteren.

En Israël staat ineens gelijk aan jood.
En anti-genocide staat gelijk aan antisemitisme.
Ja hoor, ik raad jullie aan om even dezelfde bronnen te raadplegen welke jullie gebruiken voor de toename van islamofobie.

Best wel beschamend, lekker achter rapportjes en cijfers verschuilen. Misschien eens langs een Synagoge lopen, of gebedshuis, of met een keppeltje over straat als je graag cijfers wilt?

quote:
Het aantal antisemitische incidenten in Nederland is met maar liefst 818 procent toegenomen sinds het door Hamas aangerichte bloedbad in Israel op 7 oktober jl. Het aantal incidenten is vergeleken met het maandgemiddelde van de afgelopen drie jaar.
Bron
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_212987098
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:01 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Waar moet ze dan voor zijn? Pro Palestina? Je weet wel die kliek die massaal een terroristische organisatie aanhangt die vrouwen en kinderen vermoord en verkracht? Meningen mogen verschillen over dit conflict, radicalen willen hun mening pushen.
Nee ook niet. Tegen Israël betekent niet direct pro Palestina. Want die zijn inderdaad ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Ja en meningen mogen verschillen, maar ik vind de onvoorwaardelijke steun voor Israël die ik vooral veel tegenkom wel een beetje vreemd.
pi_212987104
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:07 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Nee ook niet. Tegen Israël betekent niet direct pro Palestina. Want die zijn inderdaad ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Ja en meningen mogen verschillen, maar ik vind de onvoorwaardelijke steun voor Israël die ik vooral veel tegenkom wel een beetje vreemd.
En ik vind onvoorwaardelijke steun voor Palestina/Hamas wel een beetje vreemd, vooral als je je beseft dat de dode kindjes in Syrië totaal geen steun kregen, dus wat is het verschil, waarom de Palestijnen wel en de Syrische slachtoffers niet? Jullie dansen er keer op keer omheen.

Het enige verschil met de Palestijnen vs andere groepen die vermoord worden is dat de Palestijnen door de Joden worden vermoord, maar niet alleen vermoord, nee ze worden ook toegang ontzegt, afgesloten van de buitenwereld, krijgen geen eten, iets waar zeer toevallig een ander land wat daaraan grenst ook mede debet aan is, een land wat wel een grotere muur heeft geplaatst, maar Egypte krijgt 0 kritiek.

Dus wat is de gemene deler?
pi_212987111
Ik zie geen extra jodenhaat, vooral veel terechte kritiek op het genocidale beleid van Israël.

Dat Nederlandse politici en Nederlandse Joden dat zien als antisemitisme is hun fout.
PWBF
pi_212987120
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:07 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Exact. En die polarisatie maakt de discussie erg ongemakkelijk en geeft mensen een vrijbrief om anderen voor van alles en nog wat uit te maken. Ik heb grote moeite met de acties van de regering Netanyahu, maar dat betekent niet dat ik een hekel aan Israel of het Joodse volk heb. Integendeel zelfs. En dat Hamas een verderfelijke terroristische club is die op alle mogelijke manieren bestreden dient te worden, dat lijkt me evident. Het is niet zo dat als je je daar niet over uitspreekt, je opeens antisemiet bent natuurlijk.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_212987133
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:27 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Waarom moeten Joodse mensen in dit land lastig gevallen en bedreigd worden vanwege een conflict in Israël?
In je eigen openingspost refereer je naar een “nederlandse” dame die in israel aan het vechten is. :`)

Ik snap de ophef in deze wel, als het een marokkaan was geweest die ging vechten was de wereld te klein geweest en nu moeten we het maar normaal vinden?
pi_212987139
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:10 schreef Nielsch het volgende:
Ik zie geen extra jodenhaat, vooral veel terechte kritiek op het genocidale beleid van Israël.

Dat Nederlandse politici en Nederlandse Joden dat zien als antisemitisme is hun fout.
Er is alleen een genocide volgens het ministerie van Hamas.
pi_212987143
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:16 schreef Nober het volgende:

[..]
Er is alleen een genocide volgens het ministerie van Hamas.
Uiteraard, die volgen slaafs de propaganda van Israël.
PWBF
  donderdag 28 maart 2024 @ 08:18:55 #48
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212987157
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:05 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
[..]
Ja hoor, ik raad jullie aan om even dezelfde bronnen te raadplegen welke jullie gebruiken voor de toename van islamofobie.
Welke bronnen zijn dat dan?
quote:
Best wel beschamend, lekker achter rapportjes en cijfers verschuilen. Misschien eens langs een Synagoge lopen, of gebedshuis, of met een keppeltje over straat als je graag cijfers wilt?
[..]
Bron
He ja CIDI, natuurlijk. Verder een weinig transparant stuk, en een vergelijking van een enkele maand (nota bene die net aan het begin van het conflict) met een langjarig gemiddelde.
Huilen dan.
pi_212987171
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[..]
He ja CIDI, natuurlijk. Verder een weinig transparant stuk, en een vergelijking van een enkele maand (nota bene die net aan het begin van het conflict) met een langjarig gemiddelde.
Intimidatie, pesterijen, onveiligheid: toenemend antisemitisme in Nederland sinds begin oorlog

Antisemitisme op scholen is toegenomen.

SGP vraagt aandacht voor toenemend antisemitisme

Jammer dat ik "Nederland" in de TT heb gezet, ook genoeg artikelen in omringende landen waar het antisemitisme toeneemt.
pi_212987253
Dat er Nederlanders in andere landen dan in Nederland in het leger zitten is wel een erg kwalijke zaak imho. Wat mij betreft hoef je dan ook niet meer naar Nederland terug te komen. :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 28 maart 2024 @ 08:51:35 #51
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212987393
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:21 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Intimidatie, pesterijen, onveiligheid: toenemend antisemitisme in Nederland sinds begin oorlog

Antisemitisme op scholen is toegenomen.

SGP vraagt aandacht voor toenemend antisemitisme

Jammer dat ik "Nederland" in de TT heb gezet, ook genoeg artikelen in omringende landen waar het antisemitisme toeneemt.
Meer van hetzelfde dus.
Huilen dan.
pi_212987448
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[..]
Ik heb je gequote met twee bronnen van de NCAB, die in een van de bronnen de cijfers van CIDI aanneemt en zegt dat het in lijn is met wat in de rest van Europa wordt geconstateerd en in de tweede bron discriminatie.nl aanhaalt.

Dus is het toenemende antisemitisme een groot complot van CIDI of is het gewoon in lijn met de werkelijkheid?
pi_212987689
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:08 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ze worden ook toegang ontzegt, afgesloten van de buitenwereld, krijgen geen eten, iets waar zeer toevallig een ander land wat daaraan grenst ook mede debet aan is, een land wat wel een grotere muur heeft geplaatst, maar Egypte krijgt 0 kritiek.
Egypte bepaalt niet zelf welke en hoeveel goederen Gaza in mogen, daar heeft Israël gewoon nog steeds een hand in. Anders hoefde Hamas ook geen wapens via tunnels te smokkelen als dat gewoon via Rafah kon.

Wat Egypte wel kan doen is vluchtelingen opvangen, maar dat doen ze niet omdat, zeggen zij zelf, Israël dan hun zin krijgt met het wegjagen van de Palestijnen aldaar. Diezelfde Palestijnen kunnen dan vrijwel nooit meer terugkeren.

Hoewel dat technisch gezien klopt, vind ik het feit dat de Palestijnen vermoord worden ietsjes belangrijker dan dat ze straks niet meer terugmogen. Iets met prioriteiten stellen zeg maar.

Ik geloof zelf daarom eerder dat Egypte vooral geen zin heeft in nieuwe potentiële rekruten voor het Moslimbroederschap.
pi_212987704
Antisemitisme is niet eens echt zoveel gegroeid, maar door de oorlog denkt men dat ze nu vrij zijn om het te kunnen uiten.

Er zij natuurlijk 3 soorten mensen die met name antisemitisch zijn.

Ultra linksen.

Die denken dat zolang ze een vlag van Palestina dragen dan is het prima om Joden voor alles uit te maken en aan te vallen, want ze voelen zich moreel verheven.
En je weet als je je moreel verheven voelt dan mag je alles, dan mag je andere mensen pesten, lastig vallen en aanvallen. Want dan bij jij altijd de goede persoon en de andere automatisch de slechteriken.
Dezelfde mensen die zo tegen pesten zijn op universiteiten zitten nu joodse studenten achterna te lopen en uit te schelden.

Moslims.
Die hebben generaties lang van huis uit meegekregen dat ze Joden moeten haten.
Daar is niet veel veranderd, net zoals homohaat stijgt, stijgt Joden haat er parallel aan mee.
Wat ze wel zijn is een enorme propaganda machine wat met name de westerse jeugd beinvloed.

Ultra rechtsen
Dat is altijd al bekend, weinig nieuws aan.
pi_212987726
quote:
13s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:32 schreef xpompompomx het volgende:
Dat er Nederlanders in andere landen dan in Nederland in het leger zitten is wel een erg kwalijke zaak imho. Wat mij betreft hoef je dan ook niet meer naar Nederland terug te komen. :r
Dit snap ik ook niet, en geeft de dubbele standaarden overigens nog 's keihard weer. Bijvoorbeeld, Turkse Nederlanders die Turkse dienstplicht 'moeten'* doen worden uitgekotst. Maar dienen voor Israël is a-okay?

*Heb 'moeten' tussen aanhalingstekens gezet, want het is een keuze. Je kunt ook je Turkse nationaliteit afstaan. Nederlandse joden 'moeten' daarom ook niets doen voor Israël.
pi_212987927
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:40 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Lenny Khur dient niet in het leger of heeft een kind in het leger?
Nee, maar haar kleinkind wel.

Maar ik vind het zelf ook maar zwak hoor, om dan de oma lastig te gaan vallen tijdens een optreden. Waarbij je ook nog 's de dag van vele anderen verziekt.
pi_212987978
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:08 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
En ik vind onvoorwaardelijke steun voor Palestina/Hamas wel een beetje vreemd, vooral als je je beseft dat de dode kindjes in Syrië totaal geen steun kregen, dus wat is het verschil, waarom de Palestijnen wel en de Syrische slachtoffers niet? Jullie dansen er keer op keer omheen.

Het enige verschil met de Palestijnen vs andere groepen die vermoord worden is dat de Palestijnen door de Joden worden vermoord, maar niet alleen vermoord, nee ze worden ook toegang ontzegt, afgesloten van de buitenwereld, krijgen geen eten, iets waar zeer toevallig een ander land wat daaraan grenst ook mede debet aan is, een land wat wel een grotere muur heeft geplaatst, maar Egypte krijgt 0 kritiek.

Dus wat is de gemene deler?
Egypte heeft niet als een klein kind dat niet zijn zin krijgt jaren lang lopen lobby’en voor een kolonistisch project in Palestina en daar vervolgens voor decennialang de inheemse bevolking eruit gekickt en vermoord. Ben je dom of doe je dom?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  donderdag 28 maart 2024 @ 09:41:32 #58
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212987988
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:55 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik heb je gequote met twee bronnen van de NCAB, die in een van de bronnen de cijfers van CIDI aanneemt en zegt dat het in lijn is met wat in de rest van Europa wordt geconstateerd en in de tweede bron discriminatie.nl aanhaalt.
Mijn vraag sloeg op de reactie om ik dezelfde bronnen te raadplegen die ik zogenaamd zou gebruiken voor de toename van islamofobie. Nu heb ik geen idee waarover deze user het heeft, dus ben ik erg benieuwd naar de bronnen in kwestie.
quote:
Dus is het toenemende antisemitisme een groot complot van CIDI of is het gewoon in lijn met de werkelijkheid?
Het CIDI is een propagandaorgaan, wat natuurlijk niet wil zeggen dat er géén toename van antisemitische incidenten is. De vraag is dan of dat een structurele toename is, en dan is het niet heel zinvol om de maand na een nieuwe episode van escalatie in het conflict tussen Israël en Hamas te vergelijken met het langjarig gemiddelde.

Open deur is open.
Huilen dan.
pi_212988055
Joden zijn niet het slachtoffer en Israëliers al helemaal niet. Het Westen is echt compleet doorgeslagen in zijn support om de joods-christelijke hegemonie compleet te bewaren. Iedereen die terecht kritiek uitoefent op Israël krijgt meteen een hele tirade en wordt uitgemaakt voor ultra links, terrorist supporter, antisemiet, noem het maar op.

Hebben die Israëliers knap gedaan hoor. Zichzelf constant in de slachtofferrol zetten!
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_212988088
De zoveelste statement van de politiek waarbij het met woorden blijft en verder niks doet.

Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_212988223
quote:
9s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:21 schreef Drxx het volgende:

[..]
Dit snap ik ook niet, en geeft de dubbele standaarden overigens nog 's keihard weer. Bijvoorbeeld, Turkse Nederlanders die Turkse dienstplicht 'moeten'* doen worden uitgekotst. Maar dienen voor Israël is a-okay?

*Heb 'moeten' tussen aanhalingstekens gezet, want het is een keuze. Je kunt ook je Turkse nationaliteit afstaan. Nederlandse joden 'moeten' daarom ook niets doen voor Israël.
Waar zit de dubbele standaard dan in? In het feit dat Turkse-Nederlanders die kinderen in het leger hebben niet bedreigd en geïntimideerd worden? Het feit dat IS strijders hier vrij over straat kunnen, een stuk veiliger dan Joodse mensen? Is dit de dubbele standaard wat je bedoeld, want dan deel ik je mening.
pi_212988274
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:58 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Waar zit de dubbele standaard dan in?
Ik was al vrij duidelijk in mijn vorige post volgens mij? Maar ik wil het best herhalen voor je hoor:

Dat mensen wel de Turkse-Nederlanders afzeiken op hun dubbele loyaliteit, of zelfs hun loyaliteit compleet in twijfel wordt getrokken, maar hetzelfde bij Joodse-Nederlanders die voor Israël vechten niet wordt gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')