abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212985772
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:04 schreef golfer het volgende:
Het beleid van Israël is niet het beleid van Joden in Nederland.
Ik zie niemand protesteren tegen het beleid van 'hun' Israel.
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:12:33 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212985850
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:07 schreef TigerXtrm het volgende:

Ik zie niemand protesteren tegen het beleid van 'hun' Israel.
Dan heb je niet goed opgelet.
Er zijn heel veel Joodse Nederlanders die het niet eens zijn met het beleid van Israël.
Bijvoorbeeld de leden van EAJG.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_212985862
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hou toch op.

Alsof dit pas sinds 7 oktober speelt :')
Steek je kop niet zo in het zand.

Israël doet dit al tientallen jaren. Dus dat excuus van anders gebeurt het weer slaat nergens op.
Idd dit speelt al sinds mohamed de islam verzon en vroeg of de joden zijn nieuwe religie wilden volgen, de joden wilde dat niet en werden het vijand nr1 van de islam.
pi_212986295
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:14 schreef ReplaR het volgende:
Idd dit speelt al sinds mohamed de islam verzon en vroeg of de joden zijn nieuwe religie wilden volgen, de joden wilde dat niet en werden het vijand nr1 van de islam.
Nee sinds ze het christendom verzonnen en vroegen of de joden hun nieuwe religie wilden volgen, de joden wilden dat niet en werden vijand nr1 van het christendom 2000+ jaar antisemitisme.

Of nog langer toen ze het jodendom gingen verzinnen en zichzelf the chosen ones gingen noemen.
pi_212986491
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:14 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Hummm nee
Jezus was een profeet wat gedood is door Romeinen onder opdracht van de Israël joodse gemeenschap.
Waar de Romeinse persoon zijn handen waste voor de daad om aan te tonen dat hij er niet achter staat van deze beslissing om Jezus te doden.

Dit is waar joden zo goed in zijn en de afgelopen 2023jaar nog steeds doen.
Alles afschuiven naar anderen omdat ze hun eigen handen niet vuil wilde maken.

Dit staat in alle geloven namelijk zo geschreven.
Van roomskatholieke,, christendom tot aan de koran.
De vraag is het de waarheid of niet ?
Aangezien geschriften veel langer bestaat dan we denken.
En niet zoals we vroeger dachten dat alles via mond reclame ging.

Hoewel een smerige rat van een pause op eens probeer de boel te gaan aanpassen dat het de Romeinse rijk de dader is..
Wel dan zegt hij eigenlijk dat de Italianen dus de dood aan Jezus hebben gegeven .
Ja gedood maar niet de opdracht van doden.
Daarom is er haat naar de joden toe.

Niet alleen van uit de ww2 maar heeel lang dus en zal nog wel een tijd blijven ook.
Zeker als ze zelf elke keer ww2 er bij gaan halen.
Wakker de vlammen van zelf weer aan.

Dan de joden die hier geboren en getogen zijn Israël steunen
Wel dat is de haat die in hun worden gebracht van hun eigen geloof en ouders
Daarom steunen ze dus Israël er mee.
Terwijl ze zelf al generaties hier zitten
Ik heb geen andere woorden voor dat het triest is en alleen de haat verder groei.
Dit geld trouwens ook voor de mensen die van Palestijns afkomst zijn.
En die hier geboren en getogen zijn .

https://www.statenvertaling.net/bijbel/jere/17.html

Mooi stuk gaat over de woestijn en zout
  donderdag 28 maart 2024 @ 02:16:30 #31
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212986516
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 02:06 schreef suijkerbuijk het volgende:
Niet alleen van uit de ww2 maar heeel lang dus en zal nog wel een tijd blijven ook.
Zeker als ze zelf elke keer ww2 er bij gaan halen.
Wakker de vlammen van zelf weer aan.
imo, volgens mij was de holocaust niet omdat ze jezus aan 't kruis hebben laten nagelen.
het is moeilijk te achterhalen waarom men zich in Duitsland massaal tegen de joden keerden, zal wel taboe op rusten als je 't bij naam noemt.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212986537
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 02:16 schreef sturmpie het volgende:

[..]
imo, volgens mij was de holocaust niet omdat ze jezus aan 't kruis hebben laten nagelen.
het is moeilijk te achterhalen waarom men zich in Duitsland massaal tegen de joden keerden, zal wel taboe op rusten als je 't bij naam noemt.
Heel simpel
De vloek die ze dragen.
Alles wat fout gaat hebben de joden het gedaan.
Maar door hun eigen gedrag wat je nu nog steeds zie in de wereld.
Vragen ze zelf er om dat ze minder respect krijgen .
Helaas verwachten ze dat respect krijgen omdat hun vinden dat ze gelijk hebben met alles .

Dat zijn ze de waren gezicht.
Je kan het gewoon zien.
Geen respect naar een non zelfs.

En dat staan we te verdedigen?
  donderdag 28 maart 2024 @ 03:01:22 #33
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212986607
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 02:23 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Heel simpel
De vloek die ze dragen.
Alles wat fout gaat hebben de joden het gedaan.
Maar door hun eigen gedrag wat je nu nog steeds zie in de wereld.
Vragen ze zelf er om dat ze minder respect krijgen .
Helaas verwachten ze dat respect krijgen omdat hun vinden dat ze gelijk hebben met alles .

Dat zijn ze de waren gezicht.
Je kan het gewoon zien.
Geen respect naar een non zelfs.

En dat staan we te verdedigen?
ik heb ooit 'n Israeliër ontmoet en hij vertelde mij dat ze inderdaad spugen en dat 't traditie is.
ik wil niet teveel off topic gaan maar tijdens ww2 heerste er economische malaise in duitsland, en joden kregen de schuld. verder is 't ook bekend dat joden eeuwenlang overal in europa werden verjaagd en die verzamelden zich in polen wat ook wel jodenparadijs genoemd werd. polen ligt vlakbij duitsland, 't feit dat ze met rusland die ook aan porgroms deed kozen om polen binnen te vallen geeft mij de indruk dat holocaust 'n prioriteit was en geen bijkomstigheid.

afijn, 't zwarte schaap, zondebok, geef 't 'n naam, ronduit triest verhaal.

wat natuurlijk veel woede heeft veroorzaakt is 't feit dat bij de stichting van israel veel arabieren werden verjaagd om israel te bouwen. dat is tot op de dag van vandaag 'n probleem en is geresulteerd in de huidige oorlog waarbij HAMAS de agressor is.

de oorlog die nu aan de gang is, is hopelijk de laatste.

die arabieren zijn natuurlijk levenslang boos omdat ze verjaagd zijn, dat kan 'n aantal generaties duren voordat men die woede kwijt raakt. zolang de woede bij de palestijnen aanwezig is zal men van tijd tot tijd van zich laten horen.
aan de andere kant, schijnt dat palestina ook veel geld heeft gekregen voor wederopbouw e.d. dat geld is vermoedelijk grotendeels opgegaan aan wapens dus het mag duidelijk zijn dat langetermijnvisie niet aanwezig is, dat is simpelweg 'n gebrek aan intelligentie bij de personen die de leiding hebben. het mag duidelijk zijn dat er veel woede heerst onder de palestijnse bevolking. eigenlijk heeft iedereen daar 'n psycholoog nodig om er mee te leren omgaan zodat het niet je leven gaat beheersen.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212986732
Helaas niks nieuws. Figuren die pamfletten verspreiden zoals vertoond in de OP... Zulke gekken blijf je altijd houden.Helaas, maar waar. Levensgevaarlijke idioten.

Veelal volk dat graag voor eigen rechter speelt maar zodra het tegen hen keert is het janken geblazen. Krijg er ook wel een redelijk sterk wappie gevoel bij.
pi_212986760
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:43 schreef Isdatzo het volgende:
@:Tekaschi zijn er cijfers, of andere gegevens, die jouw uitspraak ondersteunen dat er sprake is van 'groeiend' antisemitisme?
Zie en huiver:
https://www.ncab.nl/actue(...)20in%20Europa%20zien.
https://www.ncab.nl/actue(...)open-jaar-verdubbeld
pi_212986823
Zowat alle partijen in de 2e kamer spreken zich officieel uit tegen groeiend anti-semitisme in Nederland en een aantal users in de eerste posts is alleen maar bezig met downplayen.

Wat voor een ziekelijke haat heb je dan tegen alles wat met Israël te maken heeft, resulterend in een gigant van een plank voor de kop.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_212986853
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Niet helemaal opvallend. Denk wilde juist een bredere oproep plaatsen. Daar valt genoeg voor te zeggen.
Antisemitisme is veel hoger bij Denk en FvD stemmers dan bij andere partijen en nu een statement tegen antisemitisme maken terwijl de oorlog in Gaza in volle gang is zal niet in de smaak vallen.

Antisemitisme is met een schrikbarend tempo aan het groeien in NL, Europa en de rest van de wereld. Incidenten nemen alsmaar toe. Waarom zou je dat als partij niet specifiek willen benoemen? Waarom zou je daar geforceerd iets breder van willen maken.

Als er ineens een golf van homohaat door Nederland gaat dan ga je toch ook niet heterohaat afkeuren?

Ben je echt zo naïef of doe je alsof?
pi_212986996
Progressiefjes doen samen met de islamisten de jaren 30 herleven.
pi_212987063
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:02 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Nee dat dient het niet. Pro Rusland zijn wordt ook terecht niet gerespecteerd, waarom pro Israël dan wel?
Waar moet ze dan voor zijn? Pro Palestina? Je weet wel die kliek die massaal een terroristische organisatie aanhangt die vrouwen en kinderen vermoord en verkracht? Meningen mogen verschillen over dit conflict, radicalen willen hun mening pushen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_212987091
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:43 schreef Isdatzo het volgende:
@:Tekaschi zijn er cijfers, of andere gegevens, die jouw uitspraak ondersteunen dat er sprake is van 'groeiend' antisemitisme?
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee natuurlijk is dat er niet.

Iedereen roept maar wat.
Is schijnbaar ineens een probleem woord om mee te lasteren.

En Israël staat ineens gelijk aan jood.
En anti-genocide staat gelijk aan antisemitisme.
Ja hoor, ik raad jullie aan om even dezelfde bronnen te raadplegen welke jullie gebruiken voor de toename van islamofobie.

Best wel beschamend, lekker achter rapportjes en cijfers verschuilen. Misschien eens langs een Synagoge lopen, of gebedshuis, of met een keppeltje over straat als je graag cijfers wilt?

quote:
Het aantal antisemitische incidenten in Nederland is met maar liefst 818 procent toegenomen sinds het door Hamas aangerichte bloedbad in Israel op 7 oktober jl. Het aantal incidenten is vergeleken met het maandgemiddelde van de afgelopen drie jaar.
Bron
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_212987098
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:01 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Waar moet ze dan voor zijn? Pro Palestina? Je weet wel die kliek die massaal een terroristische organisatie aanhangt die vrouwen en kinderen vermoord en verkracht? Meningen mogen verschillen over dit conflict, radicalen willen hun mening pushen.
Nee ook niet. Tegen Israël betekent niet direct pro Palestina. Want die zijn inderdaad ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Ja en meningen mogen verschillen, maar ik vind de onvoorwaardelijke steun voor Israël die ik vooral veel tegenkom wel een beetje vreemd.
pi_212987104
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:07 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Nee ook niet. Tegen Israël betekent niet direct pro Palestina. Want die zijn inderdaad ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Ja en meningen mogen verschillen, maar ik vind de onvoorwaardelijke steun voor Israël die ik vooral veel tegenkom wel een beetje vreemd.
En ik vind onvoorwaardelijke steun voor Palestina/Hamas wel een beetje vreemd, vooral als je je beseft dat de dode kindjes in Syrië totaal geen steun kregen, dus wat is het verschil, waarom de Palestijnen wel en de Syrische slachtoffers niet? Jullie dansen er keer op keer omheen.

Het enige verschil met de Palestijnen vs andere groepen die vermoord worden is dat de Palestijnen door de Joden worden vermoord, maar niet alleen vermoord, nee ze worden ook toegang ontzegt, afgesloten van de buitenwereld, krijgen geen eten, iets waar zeer toevallig een ander land wat daaraan grenst ook mede debet aan is, een land wat wel een grotere muur heeft geplaatst, maar Egypte krijgt 0 kritiek.

Dus wat is de gemene deler?
pi_212987111
Ik zie geen extra jodenhaat, vooral veel terechte kritiek op het genocidale beleid van Israël.

Dat Nederlandse politici en Nederlandse Joden dat zien als antisemitisme is hun fout.
PWBF
pi_212987120
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:07 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Exact. En die polarisatie maakt de discussie erg ongemakkelijk en geeft mensen een vrijbrief om anderen voor van alles en nog wat uit te maken. Ik heb grote moeite met de acties van de regering Netanyahu, maar dat betekent niet dat ik een hekel aan Israel of het Joodse volk heb. Integendeel zelfs. En dat Hamas een verderfelijke terroristische club is die op alle mogelijke manieren bestreden dient te worden, dat lijkt me evident. Het is niet zo dat als je je daar niet over uitspreekt, je opeens antisemiet bent natuurlijk.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_212987133
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:27 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Waarom moeten Joodse mensen in dit land lastig gevallen en bedreigd worden vanwege een conflict in Israël?
In je eigen openingspost refereer je naar een “nederlandse” dame die in israel aan het vechten is. :`)

Ik snap de ophef in deze wel, als het een marokkaan was geweest die ging vechten was de wereld te klein geweest en nu moeten we het maar normaal vinden?
pi_212987139
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:10 schreef Nielsch het volgende:
Ik zie geen extra jodenhaat, vooral veel terechte kritiek op het genocidale beleid van Israël.

Dat Nederlandse politici en Nederlandse Joden dat zien als antisemitisme is hun fout.
Er is alleen een genocide volgens het ministerie van Hamas.
pi_212987143
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:16 schreef Nober het volgende:

[..]
Er is alleen een genocide volgens het ministerie van Hamas.
Uiteraard, die volgen slaafs de propaganda van Israël.
PWBF
  donderdag 28 maart 2024 @ 08:18:55 #48
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212987157
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:05 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
[..]
Ja hoor, ik raad jullie aan om even dezelfde bronnen te raadplegen welke jullie gebruiken voor de toename van islamofobie.
Welke bronnen zijn dat dan?
quote:
Best wel beschamend, lekker achter rapportjes en cijfers verschuilen. Misschien eens langs een Synagoge lopen, of gebedshuis, of met een keppeltje over straat als je graag cijfers wilt?
[..]
Bron
He ja CIDI, natuurlijk. Verder een weinig transparant stuk, en een vergelijking van een enkele maand (nota bene die net aan het begin van het conflict) met een langjarig gemiddelde.
Huilen dan.
pi_212987171
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Welke bronnen zijn dat dan?
[..]
He ja CIDI, natuurlijk. Verder een weinig transparant stuk, en een vergelijking van een enkele maand (nota bene die net aan het begin van het conflict) met een langjarig gemiddelde.
Intimidatie, pesterijen, onveiligheid: toenemend antisemitisme in Nederland sinds begin oorlog

Antisemitisme op scholen is toegenomen.

SGP vraagt aandacht voor toenemend antisemitisme

Jammer dat ik "Nederland" in de TT heb gezet, ook genoeg artikelen in omringende landen waar het antisemitisme toeneemt.
pi_212987253
Dat er Nederlanders in andere landen dan in Nederland in het leger zitten is wel een erg kwalijke zaak imho. Wat mij betreft hoef je dan ook niet meer naar Nederland terug te komen. :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')