Ik zie niemand protesteren tegen het beleid van 'hun' Israel.quote:Op woensdag 27 maart 2024 23:04 schreef golfer het volgende:
Het beleid van Israël is niet het beleid van Joden in Nederland.
Dan heb je niet goed opgelet.quote:Op woensdag 27 maart 2024 23:07 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik zie niemand protesteren tegen het beleid van 'hun' Israel.
Idd dit speelt al sinds mohamed de islam verzon en vroeg of de joden zijn nieuwe religie wilden volgen, de joden wilde dat niet en werden het vijand nr1 van de islam.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hou toch op.
Alsof dit pas sinds 7 oktober speelt
Steek je kop niet zo in het zand.
Israël doet dit al tientallen jaren. Dus dat excuus van anders gebeurt het weer slaat nergens op.
Nee sinds ze het christendom verzonnen en vroegen of de joden hun nieuwe religie wilden volgen, de joden wilden dat niet en werden vijand nr1 van het christendom 2000+ jaar antisemitisme.quote:Op woensdag 27 maart 2024 23:14 schreef ReplaR het volgende:
Idd dit speelt al sinds mohamed de islam verzon en vroeg of de joden zijn nieuwe religie wilden volgen, de joden wilde dat niet en werden het vijand nr1 van de islam.
Hummm neequote:Op woensdag 27 maart 2024 23:14 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Idd dit speelt al sinds mohamed de islam verzon en vroeg of de joden zijn nieuwe religie wilden volgen, de joden wilde dat niet en werden het vijand nr1 van de islam.
imo, volgens mij was de holocaust niet omdat ze jezus aan 't kruis hebben laten nagelen.quote:Op donderdag 28 maart 2024 02:06 schreef suijkerbuijk het volgende:
Niet alleen van uit de ww2 maar heeel lang dus en zal nog wel een tijd blijven ook.
Zeker als ze zelf elke keer ww2 er bij gaan halen.
Wakker de vlammen van zelf weer aan.
Heel simpelquote:Op donderdag 28 maart 2024 02:16 schreef sturmpie het volgende:
[..]
imo, volgens mij was de holocaust niet omdat ze jezus aan 't kruis hebben laten nagelen.
het is moeilijk te achterhalen waarom men zich in Duitsland massaal tegen de joden keerden, zal wel taboe op rusten als je 't bij naam noemt.
ik heb ooit 'n Israeliër ontmoet en hij vertelde mij dat ze inderdaad spugen en dat 't traditie is.quote:Op donderdag 28 maart 2024 02:23 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Heel simpel
De vloek die ze dragen.
Alles wat fout gaat hebben de joden het gedaan.
Maar door hun eigen gedrag wat je nu nog steeds zie in de wereld.
Vragen ze zelf er om dat ze minder respect krijgen .
Helaas verwachten ze dat respect krijgen omdat hun vinden dat ze gelijk hebben met alles .
Dat zijn ze de waren gezicht.
Je kan het gewoon zien.
Geen respect naar een non zelfs.
En dat staan we te verdedigen?
Zie en huiver:quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:43 schreef Isdatzo het volgende:
@:Tekaschi zijn er cijfers, of andere gegevens, die jouw uitspraak ondersteunen dat er sprake is van 'groeiend' antisemitisme?
Antisemitisme is veel hoger bij Denk en FvD stemmers dan bij andere partijen en nu een statement tegen antisemitisme maken terwijl de oorlog in Gaza in volle gang is zal niet in de smaak vallen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet helemaal opvallend. Denk wilde juist een bredere oproep plaatsen. Daar valt genoeg voor te zeggen.
Waar moet ze dan voor zijn? Pro Palestina? Je weet wel die kliek die massaal een terroristische organisatie aanhangt die vrouwen en kinderen vermoord en verkracht? Meningen mogen verschillen over dit conflict, radicalen willen hun mening pushen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 23:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee dat dient het niet. Pro Rusland zijn wordt ook terecht niet gerespecteerd, waarom pro Israël dan wel?
quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:43 schreef Isdatzo het volgende:
@:Tekaschi zijn er cijfers, of andere gegevens, die jouw uitspraak ondersteunen dat er sprake is van 'groeiend' antisemitisme?
Ja hoor, ik raad jullie aan om even dezelfde bronnen te raadplegen welke jullie gebruiken voor de toename van islamofobie.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee natuurlijk is dat er niet.
Iedereen roept maar wat.
Is schijnbaar ineens een probleem woord om mee te lasteren.
En Israël staat ineens gelijk aan jood.
En anti-genocide staat gelijk aan antisemitisme.
Bronquote:Het aantal antisemitische incidenten in Nederland is met maar liefst 818 procent toegenomen sinds het door Hamas aangerichte bloedbad in Israel op 7 oktober jl. Het aantal incidenten is vergeleken met het maandgemiddelde van de afgelopen drie jaar.
Nee ook niet. Tegen Israël betekent niet direct pro Palestina. Want die zijn inderdaad ook niet echt om over naar huis te schrijven.quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:01 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Waar moet ze dan voor zijn? Pro Palestina? Je weet wel die kliek die massaal een terroristische organisatie aanhangt die vrouwen en kinderen vermoord en verkracht? Meningen mogen verschillen over dit conflict, radicalen willen hun mening pushen.
En ik vind onvoorwaardelijke steun voor Palestina/Hamas wel een beetje vreemd, vooral als je je beseft dat de dode kindjes in Syrië totaal geen steun kregen, dus wat is het verschil, waarom de Palestijnen wel en de Syrische slachtoffers niet? Jullie dansen er keer op keer omheen.quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:07 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee ook niet. Tegen Israël betekent niet direct pro Palestina. Want die zijn inderdaad ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Ja en meningen mogen verschillen, maar ik vind de onvoorwaardelijke steun voor Israël die ik vooral veel tegenkom wel een beetje vreemd.
Exact. En die polarisatie maakt de discussie erg ongemakkelijk en geeft mensen een vrijbrief om anderen voor van alles en nog wat uit te maken. Ik heb grote moeite met de acties van de regering Netanyahu, maar dat betekent niet dat ik een hekel aan Israel of het Joodse volk heb. Integendeel zelfs. En dat Hamas een verderfelijke terroristische club is die op alle mogelijke manieren bestreden dient te worden, dat lijkt me evident. Het is niet zo dat als je je daar niet over uitspreekt, je opeens antisemiet bent natuurlijk.quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:07 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee ook niet. Tegen Israël betekent niet direct pro Palestina. Want die zijn inderdaad ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Ja en meningen mogen verschillen, maar ik vind de onvoorwaardelijke steun voor Israël die ik vooral veel tegenkom wel een beetje vreemd.
In je eigen openingspost refereer je naar een “nederlandse” dame die in israel aan het vechten is.quote:Op woensdag 27 maart 2024 22:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Waarom moeten Joodse mensen in dit land lastig gevallen en bedreigd worden vanwege een conflict in Israël?
Er is alleen een genocide volgens het ministerie van Hamas.quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:10 schreef Nielsch het volgende:
Ik zie geen extra jodenhaat, vooral veel terechte kritiek op het genocidale beleid van Israël.
Dat Nederlandse politici en Nederlandse Joden dat zien als antisemitisme is hun fout.
Uiteraard, die volgen slaafs de propaganda van Israël.quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:16 schreef Nober het volgende:
[..]
Er is alleen een genocide volgens het ministerie van Hamas.
Welke bronnen zijn dat dan?quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:05 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
[..]
Ja hoor, ik raad jullie aan om even dezelfde bronnen te raadplegen welke jullie gebruiken voor de toename van islamofobie.
He ja CIDI, natuurlijk. Verder een weinig transparant stuk, en een vergelijking van een enkele maand (nota bene die net aan het begin van het conflict) met een langjarig gemiddelde.quote:Best wel beschamend, lekker achter rapportjes en cijfers verschuilen. Misschien eens langs een Synagoge lopen, of gebedshuis, of met een keppeltje over straat als je graag cijfers wilt?
[..]
Bron
Intimidatie, pesterijen, onveiligheid: toenemend antisemitisme in Nederland sinds begin oorlogquote:Op donderdag 28 maart 2024 08:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welke bronnen zijn dat dan?
[..]
He ja CIDI, natuurlijk. Verder een weinig transparant stuk, en een vergelijking van een enkele maand (nota bene die net aan het begin van het conflict) met een langjarig gemiddelde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |