abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 18 april 2024 @ 11:18:24 #176
163650 Greys
pi_213246763
Slimane doet goede zaken hier _O_
Drie keer in de top 3 bij die laatste.

En Duitsland in de top 3!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213250141

quote:
Meet this year’s jury members:

Kirsten Siggaard – Represented Denmark at Eurovision 1984, 1985 and 1988 as part of Hot Eyes
Rasmussen – Represented Denmark at Eurovision 2018
Søren Torpegaard Lund – Participated in Denmark’s Eurovision 2023 selection

quote:
Meet this year’s jury members:

Hassan and Ibrahim Ignatov – Represented Bulgaria at Junior Eurovision 2014
Ruth Koleva – Participated in Bulgaria’s Eurovision 2011 selection
Geen Italië (genitaliën hihaho), Oekraïne, Zweden en Kroatië deze ronde. Frankrijk blijft wel op dreef.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213252349
Frankrijk gaat hier toch wel als een malle, die bevestigen wel als potentiële jurywinnaar naast Zwitserland
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213256724

pi_213258681
We zijn het kwijt -O-

Duitsland gaat ook weer fantastisch
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213259645
Malta in een jury top 10 :')
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_213259994
Die Eurojury stelt ook geen flikker meer voor he.... Totaal geen kaas gegeten van de huidige muziektrends en veelal de voorkeur geven aan de saaiste en oubolligste liedjes van de inzendingen dit jaar. :|W

Wellicht tijd om die Eurojury eens af te schaffen, we geven die mensen teveel credit.
pi_213260060
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 14:49 schreef nik4ever het volgende:
Die Eurojury stelt ook geen flikker meer voor he.... Totaal geen kaas gegeten van de huidige muziektrends en veelal de voorkeur geven aan de saaiste en oubolligste liedjes van de inzendingen dit jaar. :|W

Wellicht tijd om die Eurojury eens af te schaffen, we geven die mensen teveel credit.
Het probleem is een beetje dat dit voor de 'echte' jury's ook geldt. Nou denk ik wel dat deze Eurojury nog een tandje oubolliger is, met hun Duitsland, maar de einduitslag geeft misschien enigszins een indicatie.
  vrijdag 19 april 2024 @ 16:32:43 #184
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213260719
Hoeveel landen moeten er nog punten geven?
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_213260830
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 16:32 schreef GeorgeM het volgende:
Hoeveel landen moeten er nog punten geven?
28
pi_213261035

pi_213261060
pi_213261160
1 France 112

2 Switzerland 102

3 Belgium 90

4 Germany 86

5 Italy 82

6 Croatia 48

7 Israel 42

8 Netherlands 38

9 Georgia 36

10 Czechia/Sweden/UK 34
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 19 april 2024 @ 17:12:35 #189
163650 Greys
pi_213261179
Frankrijk _O_
Duitsland! _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 19 april 2024 @ 17:19:07 #190
478909 molloot200
alles muziek.
pi_213261248
Ik vind dit toch geinig.

Ook bijvoorbeeld een Georgië op plek 9. We blijven er toch naar kijken van “tis Georgië, die kwalificeren bijna nooit”, terwijl zij live ook echt wel wat kan en op de videoclip al zo hoog wordt beoordeeld!
pi_213261331
Bij Frankrijk en Zwitserland kan ik me nog niet een hele hoge televotescore voorstellen, bij Kroatië en NL geen hoge juryscore. Dit wordt spannend. :D
pi_213261628
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 17:28 schreef Em31 het volgende:
Bij Frankrijk en Zwitserland kan ik me nog niet een hele hoge televotescore voorstellen, bij Kroatië en NL geen hoge juryscore. Dit wordt spannend. :D
Italië, best of both worlds :) Is een nummer dat 3e kan worden bij de jury en 3e in de televote.

Ik ben er trouwens van overtuigd dat als ze het publiek echt kunnen raken en niet te graag willen tonen hoe goed ze kunnen zingen, zowel Nemo als Slimane ook in de televote heel hoog kunnen scoren. Het probleem is een beetje dat Slimane dat sowieso al doet, en bij Nemo is het nummer ook meer een zangles dan dat het nou heel mooi is.
pi_213261807
Ik denk wel dat als Zwitserland 100 punten los staat van potentiële televoting-favorieten, zoals Kroatië, Nederland, Oekraïne, Italië of Israël, er weinig meer aan te doen zal zijn. Dan maakt het blijkbaar veel indruk op de vakjury, en ik kan me moeilijk voorstellen dat de reactie in de Europese huiskamers dan enorm gaat afwijken.
pi_213261977
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:01 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Italië, best of both worlds :) Is een nummer dat 3e kan worden bij de jury en 3e in de televote.

Ik ben er trouwens van overtuigd dat als ze het publiek echt kunnen raken en niet te graag willen tonen hoe goed ze kunnen zingen, zowel Nemo als Slimane ook in de televote heel hoog kunnen scoren. Het probleem is een beetje dat Slimane dat sowieso al doet, en bij Nemo is het nummer ook meer een zangles dan dat het nou heel mooi is.
Dat zou best kunnen gebeuren ja, dat het ineens Italië wordt.
pi_213262181
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:20 schreef Fred_B het volgende:
Ik denk wel dat als Zwitserland 100 punten los staat van potentiële televoting-favorieten, zoals Kroatië, Nederland, Oekraïne, Italië of Israël, er weinig meer aan te doen zal zijn. Dan maakt het blijkbaar veel indruk op de vakjury, en ik kan me moeilijk voorstellen dat de reactie in de Europese huiskamers dan enorm gaat afwijken.
Ik denk dat Frankrijk evenveel televote-potentieel heeft, en bij de Eurojury staan die voorlopig nog boven Zwitserland... de een wordt nu waarschijnlijk een beetje onderschat in de odds, en de ander overschat.
pi_213262617
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 19:02 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik denk dat Frankrijk evenveel televote-potentieel heeft, en bij de Eurojury staan die voorlopig nog boven Zwitserland... de een wordt nu waarschijnlijk een beetje onderschat in de odds, en de ander overschat.
Ik geloof ook wel dat die act met het ver-van-de-microfoon zingen een zeker potentieel heeft voor meer televotes dan je puur voor het liedje zou opschrijven. Maar behalve in het geval van de 3e plek van Barbara Pravi heeft Frankrijk de voorbije 10-20 jaar vrijwel zonder uitzondering teleurgesteld in de televoting. En dit liedje heeft wel de overeenkomst dat het tekstueel makkelijk mee te krijgen is. Zo makkelijk zelfs dat The Shorts zich waarschijnlijk zouden afvragen of er iets meer van de charme van de taal van Molière in had gekund. Maar waar Voilà een tijdloos meesterwerk is, dat even goed door Edith Piaf, Patricia Kaas, Céline Dion of Chimène Badi gemaakt had kunnen worden. Daar vind ik Mon Amour meer iets uit de hoogtijdagen van Michel Sardou, 40 jaar terug, en dat is geen genre dat nu nog volle zalen trekt. En ik zie dan ook niet echt hoe de jongere kijkers (zeg: de groep (nog) jonger dan Greys) hier massaal voor gaat vallen.
pi_213262710
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 19:38 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik geloof ook wel dat die act met het ver-van-de-microfoon zingen een zeker potentieel heeft voor meer televotes dan je puur voor het liedje zou opschrijven. Maar behalve in het geval van de 3e plek van Barbara Pravi heeft Frankrijk de voorbije 10-20 jaar vrijwel zonder uitzondering teleurgesteld in de televoting. En dit liedje heeft wel de overeenkomst dat het tekstueel makkelijk mee te krijgen is. Zo makkelijk zelfs dat The Shorts zich waarschijnlijk zouden afvragen of er iets meer van de charme van de taal van Molière in had gekund. Maar waar Voilà een tijdloos meesterwerk is, dat even goed door Edith Piaf, Patricia Kaas, Céline Dion of Chimène Badi gemaakt had kunnen worden. Daar vind ik Mon Amour meer iets uit de hoogtijdagen van Michel Sardou, 40 jaar terug, en dat is geen genre dat nu nog volle zalen trekt. En ik zie dan ook niet echt hoe de jongere kijkers (zeg: de groep (nog) jonger dan Greys) hier massaal voor gaat vallen.
Ik zeg niet dat ik het goed vind, ik vind het een verzameling Franse clichés waar alleen baguette en parapluie nog ontbreken. Maar Il Volo had ook zoiets, en die scoorden als een tierelier in de televote. Het is makkelijker te verteren dan The Code. Als hij tenminste dat a capella stukje niet overdrijft, het komt nogal over alsof hij met overdreven veel pathos probeert te compenseren dat het nummer eigenlijk vrij matig is.
pi_213267930

ESF Reporter zaterdag 20 april 2024 @ 10:02:56 #199
87554 Cee
Welluk?
pi_213267942
Gaat helemaal mis. ;(
pi_213267970
Kroatië loopt nu ook aardig op ons uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: