Dat is op zich een prima jury.quote:Op woensdag 17 april 2024 13:07 schreef NailQueen het volgende:
Dit is de volledige Nederlandse jury. Vooral veel junior en oude vendettes
Bodine Monet – Participated in Germany’s Eurovision 2024 selection
Femke Meines – Represented The Netherlands at Junior Eurovision 2012
Ingrid Simons – Backing vocalist for The Netherlands at Eurovision 2009
Linda Wagenmakers – Represented The Netherlands at Eurovision 2000
Luna Sabella – Represented The Netherlands at Junior Eurovision 2022
Marjon Keller – Represented The Netherlands at Eurovision 1986 as part of Frizzle Sizzle
Mylene and Rosanne – Represented The Netherlands at Junior Eurovision 2013
Paul de Corte – Represented The Netherlands at Eurovision 2004 as part of Re-union
Peggy Mays – Participated in The Netherlands’ Eurovision 2010 selection
Ralf Mackenbach – Winner of Junior Eurovision 2009 for The Netherlands
Van de huidige top-5 bij de bookmakers zet Italië er dus geen enkele (ok, ze kúnnen zichzelf niet kiezen) en Finland alleen Zwitserland in hun top-10? Hoe serieus kunnen we dit nog nemen dan?quote:Op woensdag 17 april 2024 10:02 schreef Fred_B het volgende:
Het is aan Italië en Finland. Beide jury’s bestaan maar uit twee mensen, dus dan krijg je sneller gekke uitslagen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet te serieus. Ze zitten vaak goed met de winnaar, hebben jaren gehad dat ze ook met de rest aardig in de buurt zaten, maar dat is niet altijd zo. Dit was vorig jaar:quote:Op woensdag 17 april 2024 14:12 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Van de huidige top-5 bij de bookmakers zet Italië er dus geen enkele (ok, ze kúnnen zichzelf niet kiezen) en Finland alleen Zwitserland in hun top-10? Hoe serieus kunnen we dit nog nemen dan?
Maar het is ook wel flauw om te beginnen over hoe serieus je een jury moet nemen nu. Die kunnen nu niet zien op basis van een videoclip wie vals gaat zingen in mei, wie juist een goede of slechte staging gaat hebben. Er zullen altijd verschillen ontstaan door de uitvoering zelf. Een jurylid die nu een nummer op nummer 4 zet zal dat zelfde nummer niet meer in de top 10 zetten als die zanger vals gaat zingen in Malmö.quote:Op woensdag 17 april 2024 14:19 schreef Em31 het volgende:
[..]
Niet te serieus. Ze zitten vaak goed met de winnaar, hebben jaren gehad dat ze ook met de rest aardig in de buurt zaten, maar dat is niet altijd zo. Dit was vorig jaar:
[ afbeelding ]
Wat ze wel vaak goed hebben is dat een nummer hier opvalt (zoals Duitsland dit jaar) waar niemand verder nog mee bezig is en dat dan ook in mei blijkt te kloppen.
Maar het is toch niet naar deze juryleden zelf gericht?quote:Op woensdag 17 april 2024 14:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar het is ook wel flauw om te beginnen over hoe serieus je een jury moet nemen nu. Die kunnen nu niet zien op basis van een videoclip wie vals gaat zingen in mei, wie juist een goede of slechte staging gaat hebben. Er zullen altijd verschillen ontstaan door de uitvoering zelf. Een jurylid die nu een nummer op nummer 4 zet zal dat zelfde nummer niet meer in de top 10 zetten als die zanger vals gaat zingen in Malmö.
Daar staan we in ieder geval weer inquote:
Nu maar hopen dat het niet telkens een puntje is, want dan schiet het nog niet opquote:Op woensdag 17 april 2024 17:21 schreef Em31 het volgende:
Dit is al zoveel beter dan ik voor ons verwacht had.
De Hongaarse smaak beantwoordt wel aan de Nederlandse (ook politiek gezien, tegenwoordigquote:Op woensdag 17 april 2024 17:32 schreef Fred_B het volgende:
Hongarije geeft ons in de Eurojury echt elk jaar punten hè
Als we kans maken zullen we het moeten compenseren met de televote en dan is dat laatste nu wel prettig om te zien ja.quote:Op woensdag 17 april 2024 17:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat het niet telkens een puntje is, want dan schiet het nog niet op
Maar in ieder geval positief dat ie in tegenstelling tot de inzendingen van Estland en Finland stukken serieuzer wordt genomen en dat ook Kroatie niet buitensporig veel beter lijkt te scoren.
Volgens mij in 2019 niet.quote:Op woensdag 17 april 2024 17:32 schreef Fred_B het volgende:
Hongarije geeft ons in de Eurojury echt elk jaar punten hè
Haha, dit klopt nog ook. Dit postte ik in 2019:quote:Op woensdag 17 april 2024 19:33 schreef Cee het volgende:
[..]
Volgens mij in 2019 niet.Ik weet me in elk geval nog te herinneren dat ik ziedend was.
Nou ja, bijna elk jaar danquote:De Eurojury van Hongarije (Kati Wolf en AWS) gaf Nederland 0 punten. Uit Cyprus (Minus One en Alex Panayi) komen tussen 1 en 7 punten.
quote:Meet this year’s jury members:
Kirsten Siggaard – Represented Denmark at Eurovision 1984, 1985 and 1988 as part of Hot Eyes
Rasmussen – Represented Denmark at Eurovision 2018
Søren Torpegaard Lund – Participated in Denmark’s Eurovision 2023 selection
Geen Italië (genitaliën hihaho), Oekraïne, Zweden en Kroatië deze ronde. Frankrijk blijft wel op dreef.quote:Meet this year’s jury members:
Hassan and Ibrahim Ignatov – Represented Bulgaria at Junior Eurovision 2014
Ruth Koleva – Participated in Bulgaria’s Eurovision 2011 selection
Het probleem is een beetje dat dit voor de 'echte' jury's ook geldt. Nou denk ik wel dat deze Eurojury nog een tandje oubolliger is, met hun Duitsland, maar de einduitslag geeft misschien enigszins een indicatie.quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:49 schreef nik4ever het volgende:
Die Eurojury stelt ook geen flikker meer voor he.... Totaal geen kaas gegeten van de huidige muziektrends en veelal de voorkeur geven aan de saaiste en oubolligste liedjes van de inzendingen dit jaar.![]()
Wellicht tijd om die Eurojury eens af te schaffen, we geven die mensen teveel credit.
28quote:Op vrijdag 19 april 2024 16:32 schreef GeorgeM het volgende:
Hoeveel landen moeten er nog punten geven?
Italië, best of both worldsquote:Op vrijdag 19 april 2024 17:28 schreef Em31 het volgende:
Bij Frankrijk en Zwitserland kan ik me nog niet een hele hoge televotescore voorstellen, bij Kroatië en NL geen hoge juryscore. Dit wordt spannend.
Dat zou best kunnen gebeuren ja, dat het ineens Italië wordt.quote:Op vrijdag 19 april 2024 18:01 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Italië, best of both worldsIs een nummer dat 3e kan worden bij de jury en 3e in de televote.
Ik ben er trouwens van overtuigd dat als ze het publiek echt kunnen raken en niet te graag willen tonen hoe goed ze kunnen zingen, zowel Nemo als Slimane ook in de televote heel hoog kunnen scoren. Het probleem is een beetje dat Slimane dat sowieso al doet, en bij Nemo is het nummer ook meer een zangles dan dat het nou heel mooi is.
Ik denk dat Frankrijk evenveel televote-potentieel heeft, en bij de Eurojury staan die voorlopig nog boven Zwitserland... de een wordt nu waarschijnlijk een beetje onderschat in de odds, en de ander overschat.quote:Op vrijdag 19 april 2024 18:20 schreef Fred_B het volgende:
Ik denk wel dat als Zwitserland 100 punten los staat van potentiële televoting-favorieten, zoals Kroatië, Nederland, Oekraïne, Italië of Israël, er weinig meer aan te doen zal zijn. Dan maakt het blijkbaar veel indruk op de vakjury, en ik kan me moeilijk voorstellen dat de reactie in de Europese huiskamers dan enorm gaat afwijken.
Ik geloof ook wel dat die act met het ver-van-de-microfoon zingen een zeker potentieel heeft voor meer televotes dan je puur voor het liedje zou opschrijven. Maar behalve in het geval van de 3e plek van Barbara Pravi heeft Frankrijk de voorbije 10-20 jaar vrijwel zonder uitzondering teleurgesteld in de televoting. En dit liedje heeft wel de overeenkomst dat het tekstueel makkelijk mee te krijgen is. Zo makkelijk zelfs dat The Shorts zich waarschijnlijk zouden afvragen of er iets meer van de charme van de taal van Molière in had gekund. Maar waar Voilà een tijdloos meesterwerk is, dat even goed door Edith Piaf, Patricia Kaas, Céline Dion of Chimène Badi gemaakt had kunnen worden. Daar vind ik Mon Amour meer iets uit de hoogtijdagen van Michel Sardou, 40 jaar terug, en dat is geen genre dat nu nog volle zalen trekt. En ik zie dan ook niet echt hoe de jongere kijkers (zeg: de groep (nog) jonger dan Greys) hier massaal voor gaat vallen.quote:Op vrijdag 19 april 2024 19:02 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik denk dat Frankrijk evenveel televote-potentieel heeft, en bij de Eurojury staan die voorlopig nog boven Zwitserland... de een wordt nu waarschijnlijk een beetje onderschat in de odds, en de ander overschat.
Ik zeg niet dat ik het goed vind, ik vind het een verzameling Franse clichés waar alleen baguette en parapluie nog ontbreken. Maar Il Volo had ook zoiets, en die scoorden als een tierelier in de televote. Het is makkelijker te verteren dan The Code. Als hij tenminste dat a capella stukje niet overdrijft, het komt nogal over alsof hij met overdreven veel pathos probeert te compenseren dat het nummer eigenlijk vrij matig is.quote:Op vrijdag 19 april 2024 19:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat die act met het ver-van-de-microfoon zingen een zeker potentieel heeft voor meer televotes dan je puur voor het liedje zou opschrijven. Maar behalve in het geval van de 3e plek van Barbara Pravi heeft Frankrijk de voorbije 10-20 jaar vrijwel zonder uitzondering teleurgesteld in de televoting. En dit liedje heeft wel de overeenkomst dat het tekstueel makkelijk mee te krijgen is. Zo makkelijk zelfs dat The Shorts zich waarschijnlijk zouden afvragen of er iets meer van de charme van de taal van Molière in had gekund. Maar waar Voilà een tijdloos meesterwerk is, dat even goed door Edith Piaf, Patricia Kaas, Céline Dion of Chimène Badi gemaakt had kunnen worden. Daar vind ik Mon Amour meer iets uit de hoogtijdagen van Michel Sardou, 40 jaar terug, en dat is geen genre dat nu nog volle zalen trekt. En ik zie dan ook niet echt hoe de jongere kijkers (zeg: de groep (nog) jonger dan Greys) hier massaal voor gaat vallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |