Die doen altijd wel mee toch?quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:52 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Luxemburg is terug en doet dus ook weer mee aan Euro Jury
Oh wauw. Dit is toch wel de meest random naam die je kunt bedenkenquote:
Moeten we die kennen?quote:Op maandag 15 april 2024 10:01 schreef Momo het volgende:
Ohja dit is laatste Nederlandse jurylid
[ afbeelding ]
Zweden gaat schroeien.quote:Op maandag 15 april 2024 16:42 schreef Em31 het volgende:
Ik verwacht niets en ga alsnog teleurgesteld zijn.
quote:
Ja dat is nou niet bepaald een jurylied. Maar misschien zien/horen wij dat al die tijd gewoon helemaal fout.quote:
quote:
Het is nu al bijna meer dan ik had verwachtquote:Op maandag 15 april 2024 21:03 schreef Fred_B het volgende:
De eerste punten zijn gegeven, van Oekraïne en UK. Na deze twee jury’s is de eerste koploper het typische vakjurylied uit NEDERLAND
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 15 april 2024 21:35 schreef Greys het volgende:
Het plaatje van de UK deed er op m'n mobiel meer dan 10 minuten over om te laden hier trouwens. En ik zie dat het op de site zelf voor velen ook het langzaam laadt, meerdere opmerkingen erover op X. Is het een enorm grote afbeelding ofzo?
Oh! Maar zou dat dan ook invloed hebben op het plaatje in dit topic?quote:
Plaatjes komen direct van de Eurovoix server.quote:Op maandag 15 april 2024 21:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh! Maar zou dat dan ook invloed hebben op het plaatje in dit topic?Ja dat zal dan haast wel.
Die plaatjes komen gewoon van de Eurovoix-site, dus elke keer als iemand dit topic opent, laten we de server daar harder rokenquote:Op maandag 15 april 2024 21:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh! Maar zou dat dan ook invloed hebben op het plaatje in dit topic?Ja dat zal dan haast wel.
Voor VKquote:Op maandag 15 april 2024 21:45 schreef NailQueen het volgende:
Waar kun je zien wie er in de jury zit?
Katrina van the Waves lijkt mij nou niet echt het type voor Spanje. Maar wel voor skyradio nummers als Duitsland en Polenquote:
Ah ik wist niet of ze eerst opgeslagen waren en dan via imgur hier gezet waren.quote:Op maandag 15 april 2024 21:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die plaatjes komen gewoon van de Eurovoix-site, dus elke keer als iemand dit topic opent, laten we de server daar harder roken
Nou, dat dus.quote:Op maandag 15 april 2024 21:10 schreef d_elise het volgende:
Dit is zo niet goed voor m'n relativeringsvermogen![]()
quote:Op maandag 15 april 2024 21:03 schreef Fred_B het volgende:
De eerste punten zijn gegeven, van Oekraïne en UK. Na deze twee jury’s is de eerste koploper het typische vakjurylied uit NEDERLAND
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoeft niet he, het kan ook dat Kroatië twee keer 7 punten krijgt en wij bv. een keer 8 en een keer 1. Hoe dan ook, we hebben nu al bijna meer punten dan ik had verwachtquote:Op maandag 15 april 2024 21:03 schreef Fred_B het volgende:
Dat we überhaupt top 3 staan bij een jury is toch gieren, Swaan.quote:Op maandag 15 april 2024 23:01 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hoeft niet he, het kan ook dat Kroatië twee keer 7 punten krijgt en wij bv. een keer 8 en een keer 1. Hoe dan ook, we hebben nu al bijna meer punten dan ik had verwacht
Dat is veel minder obscuur dan ik had gedacht op basis van die top 10quote:
Ik kende haar niet tot afgelopen zaterdag waar ik haar zag bij een dinnershow in Breda vol met Nederlandstalige hits. Veel wijn hielp me de avond door (en een blokje Eurovisie)quote:
Zou ook wel eens Griekenland kunnen zijnquote:Op dinsdag 16 april 2024 00:17 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Er was een gerucht toch dat één van de favorieten onderaan stond bij de eurojury. Veel mensen dachten dat dat NL was. Maar we maken een goede start
Ja Griekenland was ook mijn eerste gedachte idd. Of NL. Eerst maar eens zien of en hoeveel meer hij gaat krijgen. Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Of in dit geval tweequote:Op dinsdag 16 april 2024 00:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou ook wel eens Griekenland kunnen zijn
Hebben ze naar het liedje van Duncan van 5 jaar terug geluisterdquote:Op maandag 15 april 2024 23:41 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Tom heeft per ongeluk over het 'random order' heen gelezen denk ik.
Edit: oh nee wacht, ik heb juist over zijn woord 'probably' heen gelezen.![]()
Op basis van clips op officiële kanaal. Kan voor sommige landen videoclip zijn, voor sommige landen live uitvoering tijdens nationale finale. Kan wel een beetje vertekenen voor straks in Malmo. Sommige landen hebben meer geld in de videoclip en live optredens (kwaliteit geluid) gestopt dan andere landen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:29 schreef Korenfok het volgende:
Hoe werken de Jurypoints, is ditop basis van de clips of worden er jury points toegekend voor de optredens tijdens het festival?
Maar wat zeggen de jury putnten dan, die nu gegegeven worden? Kunnen deze ingetrokken worden of is er nog een festival jury en is dit jury van deelnemende landen?quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Op basis van clips op officiële kanaal. Kan voor sommige landen videoclip zijn, voor sommige landen live uitvoering tijdens nationale finale. Kan wel een beetje vertekenen voor straks in Malmo. Sommige landen hebben meer geld in de videoclip en live optredens (kwaliteit geluid) gestopt dan andere landen.
Sowieso gaan er veranderingen plaatsvinden. Je kan goed zingen in je videoclip en nu punten krijgen, maar als je in Malmo vals zingt, krijg je weinig jurypunten.
Dit zijn geen echte jurypunten. Dit is een initatief van een bekende fanwebsite om de echte jury te simuleren door van alle deelnemende landen alvast een jury te maken van mensen die in de jury zouden kunnen zitten. Want die bestaan op het festival zelf ook uit oud deelnemers, mensen uit de muziekindustrie etc. Soms gebeurt het wel eens dat iemand mee doet met Eurojury en straks ook in de echte jury komt in mei. Maar je koopt nog niks voor hoge jurypunten bij Eurojury. Echte punten komen pas in mei.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:58 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar wat zeggen de jury putnten dan, die nu gegegeven worden? Kunnen deze ingetrokken worden of is er nog een festival jury en is dit jury van deelnemende landen?
Er is straks een andere 'officiele' jury in mei. Dus het zegt op zich weinig maar het is leuk ter vergelijk.quote:Op dinsdag 16 april 2024 08:58 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar wat zeggen de jury putnten dan, die nu gegegeven worden? Kunnen deze ingetrokken worden of is er nog een festival jury en is dit jury van deelnemende landen?
Als ik naar vorig jaar kijk was het ook soms om 10:00 en 17:00 uur onze tijd.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:24 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Is dat altijd rond dezelfde tijd?
Er zitten best wat oud junior songfestival kandidaten in juriesquote:Op dinsdag 16 april 2024 09:28 schreef TheVulture het volgende:
Als er flink wat 90's kids en jonger in de jury's zitten kan het nog wel eens een leuke ESF-week worden
Ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 16 april 2024 09:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik naar vorig jaar kijk was het ook soms om 10:00 en 17:00 uur onze tijd.
Wat is er precies vals aan deze start? Hij staat 2 keer in de top 10quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:29 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd![]()
We gaan zien of dit een valse start was, of dat Joost toch nog wat puntjes weet te sprokkelen in deze jury.
Haha dat is waar, bedoel meer of deze twee landen net een vertekenend beeld geven of dat de trend doorzet.quote:Op dinsdag 16 april 2024 09:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat is er precies vals aan deze start? Hij staat 2 keer in de top 10
Tsjechie staat er ook twee keer bij nuquote:Op dinsdag 16 april 2024 10:25 schreef NailQueen het volgende:
Had de organisatie ook niet gezegd dat er een verrassende favoriet was die niet hoog in de odds staat? Ik had eerst gegokt op Denemaken maar tot nu toe smokkelen Polen en Duitsland aardig wat punten binnen.
Als Kroatie er ook straks bij het ESF in slaagt om top 3 te scoren bij de jury's dan zitten we volgend jaar toch wel in Zagreb. Ik zie Zwitserland minder aansprekend zijn voor de gemiddelde televoter.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:13 schreef blackswangreen het volgende:
Kroatië, Zwitserland en Italië zullen wel de top-3 worden hierin. Nederland doet het boven verwachting als we de top-10 halen, herinnering: dat lukte Käärijä maar net.
Dat optreden tijdens de nationale finale was ook niet top, verwacht er straks veel meer van.quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:04 schreef Fred_B het volgende:
Oekraïne is voorlopig die favoriet zonder punten.
quote:Op dinsdag 16 april 2024 10:13 schreef blackswangreen het volgende:
Kroatië, Zwitserland en Italië zullen wel de top-3 worden hierin. Nederland doet het boven verwachting als we de top-10 halen, herinnering: dat lukte Käärijä maar net.
Nouja je kan ook zeggen dat de VK en Frankrijk het behoorlijk verpest hebben met hun live uitvoering. Noorwegen mistte tijdens de juryshow vorig jaar de hoge noot. Maar dat is ook het gevaar van een videoclip beoordelen versus live op hetzelfde podium straks. Als ik de punten zie voor Polen en Tsjechië so far dit jaar dan weet ik zeker dat ze naar de videoclip hebben gekeken. Maar live zijn er struggles, maar daar kunnen ze misschien overheen komen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:28 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze zaten er wel behoorlijk naast vorig jaar zeg,
Volgens mij lopen veel van die juryleden altijd een beetje achter op het grote publiek qua acceptatie van bepaalde acts en muziekstijlen. Dat effect zie je nu een beetje: Kroatië is een soort aftreksel van Käärijä, Måneskin, Blind Channel, dat soort werk, en dat kunnen ze nu wel waarderen, terwijl Käärijä natuurlijk 10x beter was.quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:28 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ze zaten er wel behoorlijk naast vorig jaar zeg,
Yep. Kroatië doet het óveral uitstekend. In elke poll. Bij de bookies, bij OGAE, bij deze waarschijnlijk ook weer. Daar kan niemand omheen dat hij het gewoon overal goed doet.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:28 schreef TheVulture het volgende:
Kroatie begint bij de bookies trouwens toch wel weer aardig in te lopen op Zwitserland, wellicht mede door deze resultaten. Een top 3 bij de jury's zou voor Kroatie gewoon de eindwinst betekenen denk ik en dat gevoel zullen meer mensen hebben.
Dan zou je bijna denken dat het gewoon een vrij eenvoudige zege voor 'm wordtquote:Op dinsdag 16 april 2024 15:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Yep. Kroatië doet het óveral uitstekend. In elke poll. Bij de bookies, bij OGAE, bij deze waarschijnlijk ook weer. Daar kan niemand omheen dat hij het gewoon overal goed doet.
En toch vind ik het nummer nou niet heel speciaalquote:Op dinsdag 16 april 2024 16:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dan zou je bijna denken dat het gewoon een vrij eenvoudige zege voor 'm wordt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |