quote:WAALWIJK - Een optreden van Lenny Kuhr in Waalwijk is zondagmiddag verstoord door scheldende pro-Palestijnse actievoerders. Het viertal is de zaal uitgewerkt en de zangeres heeft aangifte gedaan.
Tijdens de voorstelling in het Waalwijkse theater De Leest begonnen twee mannen en twee vrouwen plots te schreeuwen. Ze ontrolden een Palestijnse vlag, strooiden met pamfletten en een van hen beklom het podium. De activisten riepen ’from the river to the sea, Palestine will be free’.
„Ik werd uitgescholden voor terrorist, ze riepen dat ik schuldig was aan genocide en ze noemden ook de namen van mijn kinderen in Israël en van mijn kleinkinderen, die dienstplichtig zijn. Het was een enorme explosie van agressie”, vertelt de 74-jarige artiest tegen De Telegraaf. „Alles wat ik zing staat daar recht tegenover, alles is vredelievend. Het gaat niet over politiek of de actualiteit. Dit gebeurde alleen omdat ik zelf Joods ben en kinderen in Israël heb wonen.”
Politie nam aangifte op in theater
Een medewerker van De Leest greep meteen in, net als Kuhrs echtgenoot. Het viertal activisten werd de zaal uitgewerkt. De politie was snel in het theater en nam de aangifte op. „Het publiek reageerde heel goed, ze vonden het vreselijk dat dit gebeurde en deden er alles aan om de voorstelling daarna goed door te laten gaan.”
Kuhr is verbijsterd, maar piekert er niet over om haar tournee te laten verstoren. „Ik sta op het podium om mensen te verzachten en om de stem van de saamhorigheid te laten horen in plaats van die van de haat. Dit is een soort tirannie. Iedere artiest denkt eraan dat dit tegenwoordig kan gebeuren, vooral Joodse. Maar ook niet-Joodse cabaretiers als Hans Teeuwen bijvoorbeeld, weten dat dit gevaar erin zit. Het kan niet zo zijn dat kunstenaars uit angst voor intimidatie hun mond gaan houden.”
De politie Zeeland-West-Brabant bevestigt het incident. Agenten hebben de verstoorders niet meer gevonden in de buurt van het theater.
https://www.telegraaf.nl/(...)lestijnse-activisten
Och, ook als je geen kinderen in Israel had wonen zou dit kunnen gebeuren. De individuele Jood hoeft zelf nergens enige schuld aan te hebben om slachtoffer te kunnen worden van de weer uit hun krochten gekropen antisemieten.quote:Dit gebeurde alleen omdat ik zelf Joods ben en kinderen in Israël heb wonen.”
Als je pro Palastina bent dan moet je je onvrede uitten aan de bezetter en dat is Hamas. Aangezien ze dat niet doen kunnen we dus spreken van Hamasaanhangers.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:26 schreef Origami94 het volgende:
>Palestina aanhangers
>Hamas aanhangers
Kek
Oh ja het is FOK! daar is elke moslim een terrorist en elke niet-westerse immigrant een crimineel
Wie bezit het merendeel van de gebieden in de Westbank?quote:Op zondag 24 maart 2024 21:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Als je pro Palastina bent dan moet je je onvrede uitten aan de bezetter en dat is Hamas. Aangezien ze dat niet doen kunnen we dus spreken van Hamasaanhangers.
Kadaver uit de vorige eeuw, heeft schijnbaar de centjes op.quote:
Nee hoor. Israel is zelfs voor joden die niet orthodox zijn repressiefquote:Op zondag 24 maart 2024 21:35 schreef Fietsenrek het volgende:
Moslims: "Niet elke moslim is een terrorist of extremist!"
Ook moslims: "Alle Joden zijn terroristen!".
Het gaat dan ook vanuit het perspectief van de demonstranten, die over het algemeen moslims zijn.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:42 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nee hoor. Israel is zelfs voor joden die niet orthodox zijn repressief
Het is een klein groepje (zie Netanyahu en de rest van zijn criminele bende) die het verpest voor de rest. Inclusief Bernie Sanders en Joe Biden (die kan zijn herverkiezingen op zijn buik schrijven)
Ik zie in Amsterdam en Utrecht voornamelijk blanken die demonsteren voor Palestina. Oke daar zit een tunnelvisie bij maar tochquote:Op zondag 24 maart 2024 21:47 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Het gaat dan ook vanuit het perspectief van de demonstranten, die over het algemeen moslims zijn.
Bekeerd.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:26 schreef aloa het volgende:
Schande![]()
Nooit geweten dat ze Joods was trouwens.
Nou, Hamas zeker niet. Die zitten vooral in de Gazastrook.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:40 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wie bezit het merendeel van de gebieden in de Westbank?
Ik merk vooral dat dit soort mensen gewoon kicken op anderen intimideren en lastigvallen, actievoeren om actie te voeren. Ik vind het ook maar vreemd hoe sterk de nadruk ligt op Gaza terwijl er momenteel zoveel onrecht in zowel in binnen als buitenland. Volgens mij worden Joden gewoon gezien als heel makkelijk slachtoffer.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:49 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik zie in Amsterdam en Utrecht voornamelijk blanken die demonsteren voor Palestina. Oke daar zit een tunnelvisie bij maar toch
De autochtonen die hier op het station rondhingen met vlaggen en leuzen zijn in ieder geval de gebruikelijke koppen. Draaideurdemonstranten noem ik ze, als er gedemonstreerd kan worden voor het klimaat, de dieren, een issue in een land ver weg, of een soortgelijk profileerbaar onderwerp, dan kun je er haast zeker van zijn dat ze opduiken.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:43 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Ik merk vooral dat dit soort mensen gewoon kicken op anderen intimideren en lastigvallen, actievoeren om actie te voeren.
Je kan voor een tweestatenoplossing zijn zonder antisemitisme. De j kaart trekken is net zo vermoeiend als vrouwen die bij alles de v, m of s kaart trekkenquote:Op zondag 24 maart 2024 22:43 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Ik merk vooral dat dit soort mensen gewoon kicken op anderen intimideren en lastigvallen, actievoeren om actie te voeren. Ik vind het ook maar vreemd hoe sterk de nadruk ligt op Gaza terwijl er momenteel zoveel onrecht in zowel in binnen als buitenland. Volgens mij worden Joden gewoon gezien als heel makkelijk slachtoffer.
Idd… Joden zijn niet per definitie Israëliërs en vice versa. Kijk naar al die Amerikaanse settlers daar. Antisemitisme is verwerpelijk. Stoor me ook aan pro-Palestina gasten die juist wel de J kaart trekken om met de spreekwoordelijke beschuldigende vinger te wijzen.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:54 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Je kan voor een tweestatenoplossing zijn zonder antisemitisme. De j kaart trekken is net zo vermoeiend als vrouwen die bij alles de v, m of s kaart trekken
Kuffarquote:Op zondag 24 maart 2024 22:46 schreef Cilantro het volgende:
Moslims hebben sowieso al van jongs af aan een diepgewortelde jodenhaat aangeleerd maar nu dankzij deze oorlog voelen ze zich gelegitimeerd om over te gaan op intimidaties en geweld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |