abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer zaterdag 23 maart 2024 @ 19:44:09 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212929989
Dat je zeg maar met je jonge kinderen de auto instapt, zonder plan en dan hoppa lekker naar spanje, italie, oostenrijk of Zweden emigreren...om er vervolgens achter te komen dat de hypotheek niet rond is, of het bestemmingsplan niet voorziet in je plannen.

En dat het dan uiteindelijk meestal wel goed komt, op tv althans. Die mensen durven maar, terwijl wij hier als ware angsthazen in dit regenachtige hagel kutland blijven wonen om te kunnen kankeren op mensen die vertrekken zonder plan.

Ben er wel jaloers op, mensen die zonder serieus idee alles gokken op de emigratie.
  Redactie Frontpage zaterdag 23 maart 2024 @ 19:46:31 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_212930020
quote:
8s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 19:44 schreef Kreator het volgende:
Dat je zeg maar met je jonge kinderen de auto instapt, zonder plan en dan hoppa lekker naar spanje, italie, oostenrijk of Zweden emigreren...om er vervolgens achter te komen dat de hypotheek niet rond is, of het bestemmingsplan niet voorziet in je plannen.

En dat het dan uiteindelijk meestal wel goed komt, op tv althans. Die mensen durven maar, terwijl wij hier als ware angsthazen in dit regenachtige hagel kutland blijven wonen om te kunnen kankeren op mensen die vertrekken zonder plan.

Ben er wel jaloers op, mensen die zonder serieus idee alles gokken op de emigratie.
Tja, da's de goedkope sensatieTV die scoort. Als alles goed gaat, is er geen lol aan blijkbaar.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zaterdag 23 maart 2024 @ 19:51:04 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212930092
Wat is precies de klacht?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_212930113
En hoe ga ik mijn wajong meenemen dan?
pi_212930130
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 19:52 schreef Vvdjemoeder het volgende:
En hoe ga ik mijn wajong meenemen dan?
volgens mij mag je met wajong gewoon in t buitenland wonen?
ken een paar turken die dat gewoon doen. Die leven in turkije als een koning nu.
  Manager PR/Moderator zaterdag 23 maart 2024 @ 20:09:33 #6
269689 crew  Viv
pi_212930458
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 19:46 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Tja, da's de goedkope sensatieTV die scoort. Als alles goed gaat, is er geen lol aan blijkbaar.
Ik ben destijds benaderd voor Het roer om:

quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:21 schreef Viv het volgende:

[..]
We zijn deze week benaderd voor Het roer om, een vergelijkbaar tv-programma. :D

Maar we gaan dat niet doen. :) Ten eerste zijn we nogal gesteld op onze (online) privacy en dat kun je dan wel vergeten. :') Ten tweede omdat ons verhaal niet echt in het format past, zo gaan we qua inkomen niet iets heel anders doen.
Ze zochten contact via Marktplaats, waar ik spullen had aangeboden "wegens emigratie". Daar zoeken ze kennelijk op. :D

Maar toen ik aangaf dat ik in het nieuwe land al een vaste baan in loondienst had geregeld (en dus géén noodlijdend hotel-restaurant ging overnemen zonder enige horeca-ervaring :+ ), waren we bij nader inzien niet zo geschikt. :P
pi_212930632
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 20:09 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
Ze zochten contact via Marktplaats, waar ik spullen had aangeboden "wegens emigratie". Daar zoeken ze kennelijk op. :D

Maar toen ik aangaf dat ik in het nieuwe land al een vaste baan in loondienst had geregeld (en dus géén noodlijdend hotel-restaurant ging overnemen zonder enige horeca-ervaring :+ ), waren we bij nader inzien niet zo geschikt. :P
Dit heb ik inderdaad ook van andere mensen gehoord die gingen emigreren. Ze werden in eerste instantie ook gevraagd voor het programma, maar toen bleek dat ze de taal spraken, alles bureaucratie al doorgrond hadden en hun woning en inkomen ook al geregeld waren, toen waren ze ineens niet meer interessant genoeg. Sensatie-tv.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  Official ESF Kreviewer zaterdag 23 maart 2024 @ 20:22:03 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212930705
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 20:09 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]

Ik snap zweden niet zo. 6 miljard meertjes, 3 triljoen naaldbomen, 9 maanden winter en twee weken daglicht. En duur.

Als je dan toch vertrekt, kies dan tenminste nog een warm land.

Groetjes,

Utrechtse heuvelrug
pi_212930718
quote:
Die mensen durven maar, terwijl wij hier als ware angsthazen in dit regenachtige hagel kutland blijven wonen om te kunnen kankeren op mensen die vertrekken zonder plan.
Men kan natuurlijk ook vertrekken mét plan (en jonge kinderen). Dat is alleen waarschijnlijk voor jou nog meer jaloersmakend dan de mensen zonder plan.
pi_212930735
Landverraders zijn het....nou des te meer uitkering voor mij dan...
graag op anoniem
  Official ESF Kreviewer zaterdag 23 maart 2024 @ 20:44:44 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212931214
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 20:22 schreef knoopie het volgende:

[..]
Men kan natuurlijk ook vertrekken mét plan (en jonge kinderen). Dat is alleen waarschijnlijk voor jou nog meer jaloersmakend dan de mensen zonder plan.
Klopt wel ja. Binnenkort vertrekken mensen uit onze directe omgeving ook en dat maakt ook wel jaloers, ook al hebben die geen goed plan.
Die hebben dan weer als voordeel dat er al familie op bestemming woont.
pi_212937233
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 20:44 schreef Kreator het volgende:

[..]
Klopt wel ja. Binnenkort vertrekken mensen uit onze directe omgeving ook en dat maakt ook wel jaloers, ook al hebben die geen goed plan.
Die hebben dan weer als voordeel dat er al familie op bestemming woont.
Kennen wij elkaar?
Groeten vanuit Utrecht, maar binnenkort (weer) vanuit het buitenland.

En zoals een groot filosoof (Mike Tyson) ooit zei; “Everyone has a plan until they get punched in the mouth.” Het hebben van een plan is mooi, maar als de basics afgedekt zijn heeft veel meer plannen weinig toegevoegde waarde. Het loopt toch anders dan verwacht.

[ Bericht 16% gewijzigd door knoopie op 24-03-2024 09:01:58 ]
pi_212937334
Avontuurlijke mensen. Heerlijk. _O_

En Nederland verlaten voor Zweden, dan ben je idd wel gek of een echte Fok!ker. :')
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_212937456
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 19:53 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]
volgens mij mag je met wajong gewoon in t buitenland wonen?
ken een paar turken die dat gewoon doen. Die leven in turkije als een koning nu.
6 familiehuizen, 3 AMG’s en sociaal huur flatje 12hoog achter
pi_212937915
quote:
En dat het dan uiteindelijk meestal wel goed komt, op tv althans.
Mja goed in de zin dat ze meestal al hun spaargeld kwijt zijn (wat met een beter plan niet nodig was geweest) en net genoeg kunnen verdienen om te overleven. Aan de andere kant wonen ze dan wel op een mooie plek en zijn ze vaak tevreden met weinig.
pi_212937961
Ach alsof andere landen altijd veel beter zijn. En is verder gewoon typisch Nederlands, lekker zeiken maar niks doen.

Die mensen hebben soms wel zo'n bepaalde wereldvreemdheid. Dat ze nooit hebben bedacht dat niet elk land zo autistisch en strak geregeld is als Nederland. Aan de ene kant is dat misschien juist de reden om weg te gaan. Aan de andere kant klagen ze dan over vertraging bij bouwprojecten, kastje naar de muur, onduidelijke overheid etc. Dat zijn dingen die je dan ook kunt verwachten.
  Official ESF Kreviewer zondag 24 maart 2024 @ 10:46:24 #17
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212938134
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 08:54 schreef knoopie het volgende:

[..]
Kennen wij elkaar?

Hans?
pi_212940506
quote:
14s.gif Op zondag 24 maart 2024 10:46 schreef Kreator het volgende:

[..]
Hans?
Poeh nee. Gelukkig heet ik niet Hans.
  zondag 24 maart 2024 @ 13:12:32 #19
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_212940880
Of ze realiseren zich opeens dat Hongaars/Grieks/Zweeds/ander Verweggistaans taaltje toch wat moeilijker blijkt dan gedacht.
  zondag 24 maart 2024 @ 13:24:01 #20
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_212941027
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 20:22 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik snap zweden niet zo. 6 miljard meertjes, 3 triljoen naaldbomen, 9 maanden winter en twee weken daglicht. En duur.

Als je dan toch vertrekt, kies dan tenminste nog een warm land.

Groetjes,

Utrechtse heuvelrug
Ik begrijp dat ook niet, tenzij het voor werk is uiteraard. Maar voor de lol van Nederland naar Zweden emigreren is imo niet erg zinvol. Ik kom er regelmatig voor werk maar ga net zo lief niet, de laatste keer was het -24 :X
pi_212944395
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 10:33 schreef Sapstengel het volgende:
gewoon typisch Nederlands
:')
pi_212944809
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 10:33 schreef Sapstengel het volgende:
Ach alsof andere landen altijd veel beter zijn. En is verder gewoon typisch Nederlands, lekker zeiken maar niks doen.

Die mensen hebben soms wel zo'n bepaalde wereldvreemdheid. Dat ze nooit hebben bedacht dat niet elk land zo autistisch en strak geregeld is als Nederland. Aan de ene kant is dat misschien juist de reden om weg te gaan. Aan de andere kant klagen ze dan over vertraging bij bouwprojecten, kastje naar de muur, onduidelijke overheid etc. Dat zijn dingen die je dan ook kunt verwachten.
Niet elk vertrekkend persoon gaat blind van huis. ;)
Genoeg mensen die die stap maken en geen seconde spijt hebben.

Je mag toch klagen als je met goede voorbereiding vertrekt en weet hoeveel langzamer het elders is en dit tijdens een verbouwing dan lastig is? Ik vind de winter in NL kut en zal het niet laten dit te ventileren. :+

Ik ben trouwens verbaasd dat dit programma nog loopt. Zelden gezien maar ik blijf erover lezen. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')