abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212922437
Amazon krijgt volgens mij dagelijks honderdduizenden retourzendingen te verwerken, waarbij de artikelen bij ontvangst waarschijnlijk niet eens gecontroleerd worden.
Dat is natuurlijk onwijs criminaliteit gevoelig. Een crimineel zou bijvoorbeeld 3 luxe horloges kunnen kopen, om 2 weken later 3 replica's ter retour aan te bieden. Dat kan haast ook niet anders, want de snelheid waarmee Amazon haar klanten terugbetaald, is in die snelheid onmogelijk te controleren.
Maar andersom is het natuurlijk ook een ding. Amazon levert veel te vaak artikelen die niet overeenkomen met de omschrijving. Als je het artikel dan retourneert, zou Amazon vervolgens kunnen denken dat jij degene bent die verkeerde artikelen retourneert.

Ik denk dat ik zelf onlangs de Sjaak ben geweest. Ik heb een zonnebril gekocht, wat mogelijk een replica is. Ik heb het namelijk geprobeerd te verkopen via vinted, maar deze werd geweigerd door het verificatieteam (artikelen boven de 100 euro kan je door vinted laten checken op echtheid).
Het is dus aannemelijk dat Amazon mij een replica heeft gestuurd, al ben ik vooralsnog niet 100% zeker.
Nu overweeg ik zelf naar een juwelier te gaan, voor een second opinion. Echter weet ik niet of ze daartoe bereid zijn. Iemand ervaring mee?
Maar mijn vraag is dus als volgt. Stel dat Amazon inderdaad mij een replica heeft verkocht, dan is Amazon volgens mij zeer strafbaar. Hoe zou jij dit aanpakken?
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_212922442
Was vast een reseller

TS snapt de wereld niet helemaal :'(

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2024 00:11:04 ]
pi_212922459
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:10 schreef Geitenkamp het volgende:
Was vast een reseller

TS snapt de wereld niet helemaal :'(
nee, geen reseller
  zaterdag 23 maart 2024 @ 00:15:03 #4
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212922463
Ik zou een topic openen op FOK!
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_212922467
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:15 schreef Mickytjuh het volgende:
dat advies hoef je me niet meer te geven
  zaterdag 23 maart 2024 @ 00:16:06 #6
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212922469
Je vroeg niet om advies. Je vroeg wat ik zou doen.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_212922481
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:16 schreef Mickytjuh het volgende:
Je vroeg niet om advies. Je vroeg wat ik zou doen.
je hoeft geen advies te geven over iets waar ik geen advies om vraag
  zaterdag 23 maart 2024 @ 00:24:58 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212922497
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:08 schreef Viesdik het volgende:
Amazon krijgt volgens mij dagelijks honderdduizenden retourzendingen te verwerken, waarbij de artikelen bij ontvangst waarschijnlijk niet eens gecontroleerd worden.
Dat is natuurlijk onwijs criminaliteit gevoelig. Een crimineel zou bijvoorbeeld 3 luxe horloges kunnen kopen, om 2 weken later 3 replica's ter retour aan te bieden. Dat kan haast ook niet anders, want de snelheid waarmee Amazon haar klanten terugbetaald, is in die snelheid onmogelijk te controleren.
Maar andersom is het natuurlijk ook een ding. Amazon levert veel te vaak artikelen die niet overeenkomen met de omschrijving. Als je het artikel dan retourneert, zou Amazon vervolgens kunnen denken dat jij degene bent die verkeerde artikelen retourneert.

Ik denk dat ik zelf onlangs de Sjaak ben geweest. Ik heb een zonnebril gekocht, wat mogelijk een replica is. Ik heb het namelijk geprobeerd te verkopen via vinted, maar deze werd geweigerd door het verificatieteam (artikelen boven de 100 euro kan je door vinted laten checken op echtheid).
Het is dus aannemelijk dat Amazon mij een replica heeft gestuurd, al ben ik vooralsnog niet 100% zeker.
Nu overweeg ik zelf naar een juwelier te gaan, voor een second opinion. Echter weet ik niet of ze daartoe bereid zijn. Iemand ervaring mee?
Maar mijn vraag is dus als volgt. Stel dat Amazon inderdaad mij een replica heeft verkocht, dan is Amazon volgens mij zeer strafbaar. Hoe zou jij dit aanpakken?
Juwelier heeft verstand van zonnebrillen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_212923639
Heb je al contact met Amazon? Dat zou mijn eerste stap zijn namelijk
pi_212923643
Welk merk/type gaat het om en wat heb je betaald voor de zonnebril?
  zaterdag 23 maart 2024 @ 09:20:09 #11
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_212924283
Ik zou me eerst laten vaccineren.
pi_212960906
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 00:15 schreef Mickytjuh het volgende:
Om vervolgens hem te adviseren om contact met Amazon op te nemen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')