Dit ja. Anders wordt het echt volledig identiteitsloos. Dat geldt overigens ook voor een witte speler die geen Nederlands kan, voor de racismekaart hier getrokken gaat worden.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:50 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[..]
Je bent niet direct een Nederlander als je Nederlands kan, maar een Nederlander zou de taal wel moeten kunnen, uitzonderingen daargelaten zoals de wat minder begaafden (op het gebied van taal)
Paspoort zegt toch helemaal niets. Gaat om je verwantschap met cultuur, taal en je Nederlander voelen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Gek, want ik heb geen Nederlands paspoort.
Wat een onzin. Ik spreek mijn paspoort taal ook niet. Engelstalig opgevoed en inmiddels redelijk foutloos in het Nederlands.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:50 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[..]
Je bent niet direct een Nederlander als je Nederlands kan, maar een Nederlander zou de taal wel moeten kunnen, uitzonderingen daargelaten zoals de wat minder begaafden (op het gebied van taal)
En je kunt je geen Nederlander voelen als je de taal niet goed beheerst?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Paspoort zegt toch helemaal niets. Gaat om je verwantschap met cultuur, taal en je Nederlander voelen.
Als je zou worden opgeroepen voor het land van je geboorte dan zou ik het realistisch vinden dat ze van jou verwachten die taal ook te leren.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik spreek mijn paspoort taal ook niet. Engelstalig opgevoed en inmiddels redelijk foutloos in het Nederlands.
Ik voel me het meest Nederlander, maar ben het niet. Zou qua sporten uit moeten komen voor een land waar ik na mijn 1e jaar niet meer geweest ben. Als ik die kans had gekregen had ik het gedaan.
Klopt.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En je kunt je geen Nederlander voelen als je de taal niet goed beheerst?
Vind ik echt zo'n jaren '50 gedachte.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als je zou worden opgeroepen voor het land van je geboorte dan zou ik het realistisch vinden dat ze van jou verwachten die taal ook te leren.
Denk dat je dan wel een bijzonder belangrijke kern van de Nederlandse identiteit mist ja. De taal is een van de meest essentiële fenomenen/uitingen van een cultuur.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En je kunt je geen Nederlander voelen als je de taal niet goed beheerst?
Hoe lang heeft die gozer überhaupt in Nederland gewoond?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:03 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[..]
Denk dat je dan wel een bijzonder belangrijke kern van de Nederlandse identiteit mist ja. De taal is een van de meest essentiële fenomenen/uitingen van een cultuur.
De taal in een land/cultuur is niet toevallig ontstaan of enkel een handigheid, maar in het communiceren van die taal ligt het hele van wezen van de cultuur opgesloten.
Het wordt door racisten vooral gebruikt als argument. Sifan heeft zich bijvoorbeeld behoorlijk ingespannen om Nederlands te leren en is goed verstaanbaar, maar wordt door velen nog steeds niet als Nederlander gezien. En Max Verstappen wel, maar die is toevallig in Nederlandstalig buitenland opgegroeid.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:03 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[..]
Denk dat je dan wel een bijzonder belangrijke kern van de Nederlandse identiteit mist ja. De taal is een van de meest essentiële fenomenen/uitingen van een cultuur.
De taal in een land/cultuur is niet toevallig ontstaan of enkel een handigheid, maar in het communiceren van die taal ligt het hele van wezen van de cultuur opgesloten.
Idem. Had zelfs nog nooit van m gehoord voordat hij bij het NL11tal kwam.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:10 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hoe lang heeft die gozer überhaupt in Nederland gewoond?
Vind het maar raar dat hij in het Nederlands Elftal speelt.
Exact dit ja.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:03 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[..]
Idem. Had zelfs nog nooit van m gehoord voordat hij bij het NL11tal kwam.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:10 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hoe lang heeft die gozer überhaupt in Nederland gewoond?
Vind het maar raar dat hij in het Nederlands Elftal speelt.
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:26 schreef Zipportal het volgende:
1.4 miljoen kijkers voor het BLM feestje.
Je verdraait de boel weer eens. Ze spreken Engels tegen hem, niet 'het hele elftal spreekt Engels'.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:behoorlijkkritisch Wat je nu krijgt is dat het hele elftal Engels gaat praten omdat er 1 jongen de taal niet beheerst. Ik vind dat lachwekkend.
https://www.espn.nl/voetb(...)ereen-spreekt-engels
Frenkie moet eerst eens een keer fit zijn.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:30 schreef klaasweetalles het volgende:
feit is dat het nederlands elftal echt geen fuk voorstelt zonder onze donkere NEDERLANDERS....
met pisnicht frenkie de jong ga je echt nooit een toernooi winnen
ik hoop dat trutje frenkie de jong niet mee kan doen op het ek
hij moet een goede schop krijgen in spanje
dan zie ik hele grote kansen voor oranje om het toernooi te winnen
nee hij moet niet fit worden...quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Frenkie moet eerst eens een keer fit zijn.
We weten nu wel dat je Frenkie kritisch volgt.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:32 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
nee hij moet niet fit worden...
Ze zouden jou eens een goede schop tegen je kanis moeten geven.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:30 schreef klaasweetalles het volgende:
feit is dat het nederlands elftal echt geen fuk voorstelt zonder onze donkere NEDERLANDERS....
met pisnicht frenkie de jong ga je echt nooit een toernooi winnen
ik hoop dat trutje frenkie de jong niet mee kan doen op het ek
hij moet een goede schop krijgen in spanje
dan zie ik hele grote kansen voor oranje om het toernooi te winnen
Ik zie Frenkie en Veerman graag allebei spelen. En dan kan Reijnders of Koopje er toch bij?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is ook een beetje gelul natuurlijk. Het probleem met Frenkie is dat het weer ten koste zal gaan van een creatieve speler als Veerman. Veerman zorgde er gisteren het laatste kwartier voor dat er zoveel kansen kwamen.
Nu moet je waarschijnlijk met Reijnders, Frenkie en een saaie breker (hopelijk niet Wieffer) spelen. Dat komt de creativiteit niet ten goede, al ben ik allang blij dat Reijnders voor het eerst sinds mensenheugenis weer eens van afstand kan schieten bij Oranje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |