https://www.ad.nl/buitenl(...)tig-mensen~aacde9f0/quote:De Crocus City Hall in Moskou is vrijdagavond opgeschrikt door een enorme aanslag. Er zijn zeker veertig mensen omgekomen, meer dan honderd personen raakten gewond. Minstens vier mensen in camouflagekleding zouden het vuur hebben geopend. Er zijn twee explosies gehoord, aldus het Russische persbureau Tass.
Op video's is te zien hoe vier gewapende mannen lukraak op bezoekers schieten. Andere heftige beelden op sociale media tonen onder meer neergeschoten mensen in de lobby van de concertzaal. Ook is er een enorme brand uitgebroken: ongeveer een derde van het gebouw staat in brand. Er komt dikke zwarte rook uit, meldt een Tass-correspondent.
De twee mogelijke explosies kunnen veroorzaakt zijn door een granaat of bom. Het is onduidelijk of er nog mensen in de zaal vastzitten. Rond de honderd bezoekers zijn inmiddels uit de kelder naar buiten gebracht. Op het dak van het complex zouden nog de nodige bezoekers staan die met hulp van brandweerlieden een veilige plek zoeken. Volgens het Russische persbureau RIA zou het dak beginnen in te storten. Een helikopter vliegt over om de brand te proberen te blussen.
'Terroristische daad'
Naast veel politie zijn ook minstens zeventig ambulances ter plekke. De burgemeester van Moskou - Sergey Sobyanin - spreekt van een 'enorme tragedie' en heeft zijn medeleven betoond met de slachtoffers. De hoofdstad heeft alle grote openbare bijeenkomsten van dit weekend afgelast. De autoriteiten hebben rond Moskou de veiligheidsmaatregelen aangescherpt. De veiligheidsmaatregelen op luchthavens en treinstations zijn volgens Russische media opgeschroefd. De gouverneur van de regio Andrej Vorobjov is naar de plek van het incident gekomen.
Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken spreekt over een 'bloederige terreurdaad'. ,,De hele wereld moet deze afschuwelijke misdaad veroordelen", aldus woordvoerster Maria Zacharova op Telegram. Ook Tatyana Moskalkova - de Russische ombudsman - spreekt van een 'terroristische daad'.
Het Witte Huis in Washington noemt de beelden 'vreselijk' en zegt dat hun gedachten bij de slachtoffers zijn. Volgens de Amerikanen zijn er geen aanwijzingen dat Oekraïne bij de daad betrokken is. In een reactie vragen de Russen zich af waar de Amerikanen dat op baseren. De Tsjetsjeense leider Ramzan Kadyrov laat weten 'dergelijke handelingen van geweld, brutaliteit en roekeloosheid tegen burgers ten strengste te veroordelen'.
Vorige week al waarschuwingen
Verschillende buitenlandse ambassades riepen hun burgers twee weken terug op weg te blijven bij drukke plekken in Moskou en Sint-Petersburg. President Vladimir Poetin noemde dat drie dagen terug nog 'provocerende verklaringen om Rusland te destabiliseren'.
De Crocus City Hall heeft een capaciteit van 7300 plekken en werd in 2009 geopend. Op het programma vrijdag stond de rockgroep Picnic. De website van het complex is niet bereikbaar. In het gebouw met meerdere zalen traden eerder veel bekende, ook internationale artiesten op.
Een historie van aanslagen in Moskou
De schietpartij in de concertzaal rijt in Moskou direct oude wonden open. In oktober 2002 drongen veertig bewapende terroristen uit Tsjetsjenië het Doebrovkatheater in de hoofdstad binnen tijdens een voorstelling. Ze gijzelden er dagenlang meer dan achthonderd mensen. Uiteindelijk kwamen 39 daders en ruim 120 bezoekers om het leven door onder meer een slecht uitgevoerde reddingsoperatie.
Enkele jaren daarvoor, in september 1999, kwamen bij een reeks bomaanslagen op appartementsgebouwen in onder meer Moskou meer dan driehonderd mensen om het leven en raakten meer dan duizend mensen gewond. In een van de appartementencomplexen leefden de families van Russische militairen. De daders van die aanslagen zijn altijd omgeven gebleven met mysterie, er zijn sterke geruchten dat de Russische inlichtingendienst FSB erbij betrokken was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk de pausquote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:02 schreef Tekaschi het volgende:
Poll: Wie zat achter de aanslag?
• False flag Putin
• Oekraine
• Amerika
• Frans Timmermans
• Moslim Extremisten
• Extinction Rebellion
• Israel
• Frankrijk
• Anders
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik denk dat het vrij zinloos is, ik wacht wel tot de rookwolken opgetrokken zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:53 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Dit is zo'n momentje waarop ik graag een nachtje opblijf om te zien hoe dit zich ontwikkelt
Waar kan ik de tussenstand zien?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:02 schreef Tekaschi het volgende:
• False flag Putin
• Oekraine
• Amerika
• Frans Timmermans
• Moslim Extremisten
• Extinction Rebellion
• Israel
• Frankrijk
• Anders
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Russische Oekraïners, of Oekraïnse Russen, zoiets.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:02 schreef Tekaschi het volgende:
• False flag Putin
• Oekraine
• Amerika
• Frans Timmermans
• Moslim Extremisten
• Extinction Rebellion
• Israel
• Frankrijk
• Anders
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Was buggy, heb de poll weggehaald.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:06 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Russische Oekraïners, of Oekraïnse Russen, zoiets.
Motief? Ze hadden iig cheap ass ammo.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:10 schreef Triggershott het volgende:
Ik zet mijn geld op: Islamitische Staat Khorasan Provincie (ISKP), daders zijn Oezbeken of uit Kirgizië.
Blijven doneren. @Cocoquote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan gewoon een fok poll maken he, naast de php knop, die externe polls zijn nogal 2005.
Russische munitie is altijd corrosieve rommel.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Motief? Ze hadden iig cheap ass ammo.
Gemaakt met AI.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:13 schreef Tekaschi het volgende:
https://adigeatoday.ru/news/46049.html
Dit zou één van de daders zijn naar wie al langer wordt gezocht.
[ afbeelding ]
Mooie kloon, jammer dat de echte TS er niet meer is.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:10 schreef Triggershott het volgende:
Ik zet mijn geld op: Islamitische Staat Khorasan Provincie (ISKP), daders zijn Oezbeken of uit Kirgizië.
Ja maar IS claimt wel meer.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:15 schreef Perrin het volgende:
Deze meneer is meestal wel betrouwbaar:
[ x ]
Wat staat daar?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:15 schreef Perrin het volgende:
Deze meneer is meestal wel betrouwbaar:
[ x ]
Ik heb daar zo mijn twijfels bij. In Rusland is niets wat het lijkt.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:18 schreef Kreator het volgende:
Ik vermoed dat dit gedaan is door de daders met wapens, die aan het schieten waren daar. Kan bijna niet anders.
Dunno, mijn arabisch is wat roestig.quote:
Niet vergeten van rechts naar links lezenquote:
Wat hebben de christenen nou weer gedaanquote:
Die claimen allesquote:
Is wel in de lijn van die waarschuwing van de VS.quote:
Motief zal wel de Russische oorlog tegen IS in Syrië zijn, IS slaat al terug sinds ze een Russisch passagiersvliegtuig boven de Sinaï hebben neergehaald in 2015.quote:
Ik wil het wel vertalen, Arabisch is mijn vierde taal, alleen de Russische plaatsnaam is misschien niet helemaal goed vertaald, iemand anders moet dat even googlen:quote:
5d schaakspelquote:
Honderden doden?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:30 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik wil het wel vertalen, Arabisch is mijn vierde taal, alleen de Russische plaatsnaam is misschien niet helemaal goed vertaald, iemand anders moet dat even googlen:
Veiligheidsbron tegen persbureau AMAQ (van IS):
Strijders van de Islamitische Staat hebben een groot menigte (bijeenkomst) van christenen in Krasnoejoersk in de hoofdstad Moskou aangevallen en vele honderden gedood en verwond en grote materiële schade aangericht op de plek en zijn vervolgens veilig teruggekeerd naar hun basis.
Een waarheid als een koe Russische beer.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:19 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb daar zo mijn twijfels bij. In Rusland is niets wat het lijkt.
Het zijn onmensen omdat ze geen moslim zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:26 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Wat hebben de christenen nou weer gedaan
Wel raar om dan naar een Christelijk land te gaan, terwijl er genoeg Christelijke symbolen in Islamitische landen aanwezig zijn. Had behoorlijk wat in de reiskosten gescheeld. En wat was er dan zo Christelijk aan dit concert (heb ik dit gemist?)quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:39 schreef Inbox het volgende:
[..]
Het zijn onmensen omdat ze geen moslim zijn.
Het enige wat ik kon bedenken is dat er een groot christelijk aanhang is voor Israël* (binnen de evangelische kringen). Het probleem met deze theorie is dat de overweldigende meerderheid Russisch Orthodox isquote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:39 schreef Inbox het volgende:
[..]
Wat een aderlating voor die moslimlanden.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:46 schreef BMW1993 het volgende:
Snap ook niet waarom de moslims altijd zo'n enorme haat in zich hebben.
Christenen geloven in Jezus, en moslims ook.
Ibrahim betekend Abraham, beide kennen de naam 'Noah'. En ga zo door.
Maar schijnbaar moet iedereen dood die niet geloofd in de profeet Mohammed
Dat is ook de reden waarom ik nooit een moslim land zal bezoeken.
Hans, ik weet dat je automatisch op alles gerelateerd aan moslims afkomt. ISIS heeft de aanval geclaimd, betekend nog niet dat ze het werkelijk gedaan hebben. ISIS zou nog claimen als Willem Alexander van de stoep valt. Laten we eerst even afwachten.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:44 schreef BMW1993 het volgende:
De manier hoe de moslims altijd terreur zaaien is wel erg laf hoor, een concert of een bioscoop aanvallen..
Dan heb je echt geen moraal kompas.
IS heeft al meerdere aanslagen gepleegd in Rusland en op Russische doelen buiten Rusland.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:48 schreef Korenfok het volgende:
waarom zou je in Rusland aanslag plegen als IS, een land wat notabene geld betaald voor terroristische aanslagen,
of zou het zijn dat KGB dit opzet om zo uit de oorlog in Oekraine te kunnen stappen, ivm hogere prioriteiten in het binnenland.
Want waarom zouden ze nu ineens in Rusland een aanslag plegen.
Ben inderdaad wel benieuwd of IS nog met bewijzen komt dat zij erachter zitten.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Hans, ik weet dat je automatisch op alles gerelateerd aan moslims afkomt. ISIS heeft de aanval geclaimd, betekend nog niet dat ze het werkelijk gedaan hebben. ISIS zou nog claimen als Willem Alexander van de stoep valt. Laten we eerst even afwachten.
moreelquote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:44 schreef BMW1993 het volgende:
De manier hoe de moslims altijd terreur zaaien is wel erg laf hoor, een concert of een bioscoop aanvallen..
Dan heb je echt geen moraal kompas.
Op het hoogbouwforum zag ik eens een like van jouw bij een project in Casablanca dus ik hou zeker alles wel in de gaten wat in die landen gebeurd, ik ben zeker niet wereldvreemd, maar ik kan gewoon niet tegen dit soort onrecht.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een aderlating voor die moslimlanden.
KGB is aan de macht in Rusland, ja ze noemen het nu FsB, maar er zit geen verschil tussen de 2.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:54 schreef BEFEM het volgende:
[..]
IS heeft al meerdere aanslagen gepleegd in Rusland en op Russische doelen buiten Rusland.
Verder bestaat de KGB niet meer in Rusland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Kukelecucktsju10 op 22-03-2024 23:09:51 ]Yea, she's on crack.
Die vechten toch in de Oekraïne met de russen mee?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:02 schreef Nober het volgende:
Tsjetsjenen zoals op die school in Beslan en bij de Boston marathon?
Wacht even, zeg je nou echt dat de ene moslim de andere niet is. En dat Rusland dus ook vriendjes is met de een en vijand van de ander? Mon Dieu!quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:07 schreef BMW1993 het volgende:
Poetin is altijd opgekomen voor de Palestijnse zaak en de Gazastrook, dan is het nog vreemder dat juist Rusland aangevallen word door moslims, maarja, die mensen kunnen niet nadenken die dit soort afschuwelijke aanvallen plegen, ik kan dit niet eens mensen noemen die dit doen....
Ik liep in 2017 eens langs een moskee hier in Rotterdam Zuid toen ik opweg was naar de tandarts, toen er op een spandoek dit geschreven stond:quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wacht even, zeg je nou echt dat de ene moslim de andere niet is. En dat Rusland dus ook vriendjes is met de een en vijand van de ander? Mon Dieu!
Mijn God (Allah), wat een openbaring!
NAVO is de grote boosdoener? Heb jij een psychosequote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:19 schreef Nielsch het volgende:
Echt erg. Misschien moet Putler wat meer focussen op de binnenlandse veiligheid. Maar NAVO is de grote boosdoener hoor.
Een beetje moeite met sarcasme detecteren?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:20 schreef jigggy het volgende:
[..]
NAVO is de grote boosdoener? Heb jij een psychose
Eens.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:19 schreef Nielsch het volgende:
Echt erg. Misschien moet Putler wat meer focussen op de binnenlandse veiligheid. Maar NAVO is de grote boosdoener hoor.
ja welke Islam terreur? Bedoel je de apartementen opblazen in 1999 en de theater in 2003, dat was de KGB. Rusland is altijd buiten schot gebleven zover ik weet, misschien omdat ze ISIS fasiliteerden, zoals bounties betalen om Amerikanen dood te maken etc. In syrie bombarderden ze koerden en vrijheidsleger, Is was al weg daar bijv.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:18 schreef Discombobulate het volgende:
Rusland heeft een geschiedenis vam moslim terreur dus mocht het zo zijn dan is het ook niet heel gek. Islam terreur is echt niet nieuw voor Rusland.
Rusland steunt wel Assad, de leider die ook wel veel doden veroorzaakt heeft onder islamitische rebellen in Idlib bijvoorbeeld. Dus wellicht is het een vergelding, maar de kans is groter dan de daders ontzettend simplistisch zijn, ongeschoold, en het dus enkel ging om het doden van christenen..quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:37 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ja welke Islam terreur? Bedoel je de apartementen opblazen in 1999 en de theater in 2003, dat was de KGB. Rusland is altijd buiten schot gebleven zover ik weet, misschien omdat ze ISIS fasiliteerden, zoals bounties betalen om Amerikanen dood te maken etc. In syrie bombarderden ze koerden en vrijheidsleger, Is was al weg daar bijv.
Plus de aanslagen die er waren laatste jaren, betrof bijna altijd mensen met een ingebeeld secundair motief. Bijv. algarijen in Frankrijk etc. dit zijn dus mensen die uit niet russische landen, mogelijkheid hebben om wapens in rusland te krijgen en dan in een stad als Moskou te ontsnappen, met maar op 1 plek chaos (als vergelijking met Parijs, waar ze echt meerdere plekken toesloegen om chaos te creeeren).quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:35 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Eens.
Ik heb het idee dat we het in Europa tegenwoordig aardig onder controle hebben.
De laatste dreiging kwam uit Keulen tijdens kerst, de daders bleken uit Tadzjikistan te komen.
Ondanks dat er elk jaar weer honderdduizenden moslims bij komen via illegale migratie (vluchtelingen) zijn er de laatste jaren weinig aanslagen bij gekomen.
Nee, is te simpel en zelfs dat is er nooit eerder gebeurt zelfs niet in de VS het was altijd aanslag op het liberalisme en neoliberalimse van het westen, nooit de christen taliban waar ze zich aan ergerenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:40 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Rusland steunt wel Assad, de leider die ook wel veel doden veroorzaakt heeft onder islamitische rebellen in Idlib bijvoorbeeld. Dus wellicht is het een vergelding, maar de kans is groter dan de daders ontzettend simplistisch zijn, ongeschoold, en het dus enkel ging om het doden van christenen..
welke aanslagen hebben ze gehad precies?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:44 schreef Zoddie het volgende:
Waarom wordt het Israel en Palestina conflict er steeds bij gehaald?
Er gebeurd meer in de wereld dan dat kleine oorlogje daar.
Rusland heeft altijd al islamitische terreur aanslagen gehad, daar is niets in veranderd.
Als je een beetje googled zie je dat er alleen al in de Russische Federatie een waslijst is. Waarvan IS of ISIS er meerdere van geclaimd heeft. Staat gewoon op wikipedia.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:45 schreef Korenfok het volgende:
[..]
welke aanslagen hebben ze gehad precies?
Hamas die een terroristische aanval afkeurt.. is als een slager die een andere slager bekritiseerd dat hij dieren slacht..quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:59 schreef Ali_boo het volgende:
Hamas neemt afstand van de ISIS aanslagen![]()
[ x ]
Je weet dat isis destijds ook werd bevochten door al nusra (gelieerd aan Al Qaida) e.d. (? Beide extremistische moslim terroristen?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:02 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Hamas die een terroristische aanval afkeurt.. is als een slager die een andere slager bekritiseerd dat hij dieren slacht..
Uiteraard, ze vechten elkaar allemaal de tent uitquote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:04 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je weet dat isis destijds ook werd bevochten door al nusra (gelieerd aan Al Qaida) e.d. (? Beide extremistische moslim terroristen?
Allemaal een pot nat
Het blijft dan ook gewoon een kwestie van je perspectief. Wat voor de een terrorist is, is de ander zijn vrijheidsstrijder.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:02 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Hamas die een terroristische aa ooknval afkeurt.. is als een slager die een andere slager bekritiseerd dat hij dieren slacht..
Ja Moslim terreur groepen zijn nou niet echt vriendjes.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:04 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je weet dat isis destijds ook werd bevochten door al nusra (gelieerd aan Al Qaida) e.d. (? Beide extremistische moslim terroristen?
Allemaal een pot nat
Behalve die appartementen wat inderdaad een fals flage van de FSB was zijn er wel meer aanslagen geweest van Tsjetsjenen. 1tje op het vliegveld in Moskou, in de metro in Moskou en bekendste de gijzeling in Beslan. Veel Tsjetsjenen zijn ook lid geworden/geweest van IS.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:37 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ja welke Islam terreur? Bedoel je de apartementen opblazen in 1999 en de theater in 2003, dat was de KGB. Rusland is altijd buiten schot gebleven zover ik weet, misschien omdat ze ISIS fasiliteerden, zoals bounties betalen om Amerikanen dood te maken etc. In syrie bombarderden ze koerden en vrijheidsleger, Is was al weg daar bijv.
Hamas krijgt zeer waarschijnlijk steun van Rusland. Dus ja dan zijn ze natuurlijk niet zo blij als een andere moslim terreur groep je broodheer aanvalt.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:02 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Hamas die een terroristische aanval afkeurt.. is als een slager die een andere slager bekritiseerd dat hij dieren slacht..
OMG WTF clown worldquote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:59 schreef Ali_boo het volgende:
Hamas neemt afstand van de ISIS aanslagen![]()
[ x ]
Off topic, maar dat is inderdaad waarom al nusra werd gesteund door de VS. Ander topicquote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:07 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ja Moslim terreur groepen zijn nou niet echt vriendjes.
Zo is Al Qaida ook meer vijand dan vrienden met ISIS.
IS werd gebombardeerd door rusland. En bijvoorbeeld Aleppo is compleet platgebombardeerd door de russen, met vele (tien? honderd?) duizenden doden tot gevolg.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:15 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Off topic, maar dat is inderdaad waarom al nusra werd gesteund door de VS. Ander topicDat IS toeslaat in Rusland verbaasd me wel eigenlijk
De CIA schoot een kopstuk, die absoluut niet gevonden wilde worden, van zo'n clubje uit het leven. In een rijdend voertuig met een drone die aan de overzijde van de oceaan werd bestuurd.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:10 schreef GewoonUitNL het volgende:
Zonder uit te sluiten dat dit door ISIS is gedaan, hoe zou de U.S. zo snel kunnen weten dat dit door ISIS is gedaan?
Dit is een makkelijke 'win' wil je zeggen dan? Daar zit wat in, Rusland te zwak om iets terug te doen?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:17 schreef oheng het volgende:
[..]
IS werd gebombardeerd door rusland. En bijvoorbeeld Aleppo is compleet platgebombardeerd door de russen, met vele (tien? honderd?) duizenden doden tot gevolg.
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:06 schreef Wotte het volgende:
[..]
Het blijft dan ook gewoon een kwestie van je perspectief. Wat voor de een terrorist is, is de ander zijn vrijheidsstrijder.
Uhhh nee? Ik denk niet dat het afknallen van burgers een "win" is voor wie dan ook, in welk conflict..quote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dit is een makkelijke 'win' wil je zeggen dan? Daar zit wat in, Rusland te zwak om iets terug te doen?
Ja welke aanslagen dan?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:55 schreef Wotte het volgende:
[..]
Als je een beetje googled zie je dat er alleen al in de Russische Federatie een waslijst is. Waarvan IS of ISIS er meerdere van geclaimd heeft. Staat gewoon op wikipedia.
Zo bedoel ik dat ook niet als je dat insinueert. Ik bedoel uit gedachte vanuit IS een makkelijke win?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:32 schreef oheng het volgende:
[..]
Uhhh nee? Ik denk niet dat het afknallen van burgers een "win" is voor wie dan ook, in welk conflict..
waren dus seperatisten bewegingen in Rusland zelf. Totaal nul van ISIS, zover ik weet en ISIS bestaat dat nog en waarom nu en waarom Rusland?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Behalve die appartementen wat inderdaad een fals flage van de FSB was zijn er wel meer aanslagen geweest van Tsjetsjenen. 1tje op het vliegveld in Moskou, in de metro in Moskou en bekendste de gijzeling in Beslan. Veel Tsjetsjenen zijn ook lid geworden/geweest van IS.
Die zouden wel eens een goed marketingbureau op de kop moeten slaan, want ik vind dit soort aanslagen niet echt uitnodigend om Moslim te worden.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:39 schreef Inbox het volgende:
[..]
In Jezus (of andere figuren uit die boeken) geloven gaat historisch gezien vaak gepaard met een hoop ellende. Tegenwoordig doen ze dat niet overal meer, maar stellen dat het vreemd is dat iemand iets gewelddadigs doet terwijl 'die in Jezus gelooft', dat kan makkelijk naast elkaar bestaan.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:46 schreef BMW1993 het volgende:
Snap ook niet waarom de moslims altijd zo'n enorme haat in zich hebben.
Christenen geloven in Jezus, en moslims ook.
Ibrahim betekend Abraham, beide kennen de naam 'Noah'. En ga zo door.
Maar schijnbaar moet iedereen dood die niet geloofd in de profeet Mohammed
Dat is ook de reden waarom ik nooit een moslim land zal bezoeken.
What happens in a religious house, stays in a religious house. Daarnaast azen ze juist op de copycats, want daar heb je niet veel communicatie bij nodig. En dan eis je het op.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:56 schreef Mutant01 het volgende:
Maar even he, dat IS gebeuren is een handelsnaam geworden. Een franchise-onderneming. Ze hebben woordvoerders, communicatie enzo - en posten gewoon via Telegram.
Hoe kan dat? Met alle technologische middelen van nu zou je toch moeten denken dat we zo kunnen traceren wie achter zo'n post zit en waar diegene zit?
De gijzeling in Beslan was geen FSB operatie zover ik weet. Maar het ging over moslimterrorisme en Tsjetsenen zijn voor het grootste gedeelte moslim. Na dat Poetin daar zijn zetbaas Kadyrov daar heeft neergezet zijn veel Tsjetsenen mannen gevlucht naar het buitenland. Een gedeelte is ook lid geworden van ISIS. Dus zo vreemd vind ik niet dat er een aanslag van ISIS in Rusland is. De meeste Tsjense aanslagen waren nog ver voor ISIS bestond tussen 2001 en 2012 ofzo.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Belan was dus ook FSB. de andere waren dus seperatisten bewegingen in Rusland zelf. Totaal nul van ISIS.
Gewoon even ISIS bellen, natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:10 schreef GewoonUitNL het volgende:
Zonder uit te sluiten dat dit door ISIS is gedaan, hoe zou de U.S. zo snel kunnen weten dat dit door ISIS is gedaan?
[ Bericht 10% gewijzigd door -Deluzion- op 23-03-2024 01:03:07 (.) ]ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
Maar dat waren sepetaristische bewegingen. tsjetsenen zijn erg actief voor pOetin, en waarom nu, waarom zou ISIS nu ineens wraak nemen voor dingen van 10 jaar terug, en hoe kan poetin wie vandaag zegt we zijn in Oorlog, het permiteren dat er zo'n grote aanslag is op een plek daders dus moskou uit kunnen vluchten? Dat is toch vreemd, 2 stappen in een auto en ontvluchten een stad, waar de hoogste staat van paraatheid is, en waar de regering zetelt van een land wat nu zelf zegt in Oorlog te zijn?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De gijzeling in Beslan was geen FSB operatie zover ik weet. Maar het ging over moslimterrorisme en Tsjetsenen zijn voor het grootste gedeelte moslim. Na dat Poetin daar zijn zetbaas Kadyrov daar heeft neergezet zijn veel Tsjetsenen mannen gevlucht naar het buitenland. Een gedeelte is ook lid geworden van ISIS. Dus zo vreemd vind ik niet dat er een aanslag van ISIS in Rusland is. De meeste Tsjense aanslagen waren nog ver voor ISIS bestond tussen 2001 en 2012 ofzo.
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 01:01 schreef -Deluzion- het volgende:
walgelijk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er staan tal van IS aanslagen op deze lijst...quote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waren dus seperatisten bewegingen in Rusland zelf. Totaal nul van ISIS, zover ik weet en ISIS bestaat dat nog en waarom nu en waarom Rusland?
Overigens is het wel heel gemakzuchtig om het Caucasus Emirate onder seperatisten weg te schuiven terwijl ze zo'n beetje een islamitisch kalifaat wilde stichten.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ja welke aanslagen dan?
Want had het al gegoogled vooor ik je de vraag vroeg, en laatste grote aanslag was moscow theater in 2003 (fsb georganiseerd), tetjenen zijn vriendjes met poetin en plegen aanslagen door heel europa.
De andere aanslagen waren dus allemaal seperatisten bewegingen in rusland zelf. die kwamen uit de Caucasus Emirate.
oh en de poetin trollen op reddit, proberen al de zeer lage aantal aanslagen in Rusland te downplayen; door telkens over Israel te beginnen. ISIS isreal secret intellenge blabla. Oh trouwens ik zie ze het hier ook al doen. Toeval zeker?
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 01:01 schreef -Deluzion- het volgende:
Mijn malwarebytes stopt deze link.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe moeten ze volgens jou dan Moskou afzegelen? Vergelijk het eens met een willekeurige andere stad; Staan daar controlepoortjes?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 01:02 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar dat waren sepetaristische bewegingen. tsjetsenen zijn erg actief voor pOetin, en waarom nu, waarom zou ISIS nu ineens wraak nemen voor dingen van 10 jaar terug, en hoe kan poetin wie vandaag zegt we zijn in Oorlog, het permiteren dat er zo'n grote aanslag is op een plek daders dus moskou uit kunnen vluchten? Dat is toch vreemd, 2 stappen in een auto en ontvluchten een stad, waar de hoogste staat van paraatheid is, en waar de regering zetelt van een land wat nu zelf zegt in Oorlog te zijn?
Als dit echt een 'standaard' toeval IS ding is, dan moet Rusland ontwapend worden want dan zijn gewoon te incompetent en is het in veiligheidsbelang van de wereld dat zij hun wapen arsenaal opheffen, want dat is net zoiets als kinderen van 3 in de straat toegang geven tot bazooka's en dan hopen dat ze de veiligheid regels voor onderhoudt volgen.
PS ik doel niet op voorkomen van de aanslag wat er lastig is, maar puur dat ze dus kunnen ontkomen in moscow.
zelfs in Parijs, meerdere plekken van aanslagen, werden de daders direct in beeld gebracht.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 01:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoe moeten ze volgens jou dan Moskou afzegelen? Vergelijk het eens met een willekeurige andere stad; Staan daar controlepoortjes?
Ze zullen het wel druk hebben daarquote:Op zaterdag 23 maart 2024 01:13 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zelfs in Parijs, meerdere plekken van aanslagen, werden de daders direct in beeld gebracht.
oh PS; ook nieuws blijkbaar vandaag;
[ x ]
Nogmaals weet neit of
die tweet waar is, maar zou wel heeel erg toevallig zijn.
Wat een onzin weer.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:13 schreef Tekaschi het volgende:
https://adigeatoday.ru/news/46049.html
Dit zou één van de "daders" zijn naar wie al langer wordt gezocht.
[ afbeelding ]
Sorry maar ik heb het gevoel dat je het niet echt weet waar je het over hebt. Tsjetsjenië is een opstandige regio in de Kaukasus waar 2 oorlogen zijn gevoerd. De eerste oorlog is geëindigd in een staakte vuren. De tweede oorlog is gevoerd door Poetin die 2 fals flage operaties heeft gebruikt om aan de macht te komen. Die 2 appartementen complexen waar je het eerdere over had zouden door tjestenen zijn opgeblazen maar in werkelijkheid door de FSB. Poetin is toen de 2de tstjesnse oorlog begonnen onder het mom om Rusland weer veilig te maken. Die oorlog werd ook op een manier gevoerd zoals we nu in Oekraïne zien. Geen ontzag voor burgers, veel misdaden en veel oorlogsmisdaden. Daardoor zijn er ook veel aanslagen in Rusland zelf geweest door Tsjenen en op een manier die we vooral bij moslim terroristen zien met zelfmoordacties enzovoort. Bijvoorbeeld een aanslag in de metro van Moskou waar iemand zicht toen zelf heeft opgeblazen. Tsjetsjenië is ook altijd een moslim gebied geweest. Dat nu een groep tsjetsjenen is die voor Poetin is en met hem meevechten komt omdat een gedeelte is overgelopen/omgekocht om voor Poetin te zijn zoals Kadyrov. Tsjetsjenië bestaat namelijk uit verschillende clans. De clans die tegen Poetin zijn. zijn of omgebracht of gevlucht of opgepakt. Je hebt bijvoorbeeld ook een hele groep tsjetsjenen die nu meevecht met de Oekraïne tegen Poetin. Maar er was ook een groep Tsjetsenen die zich in het verleden hebben aangesloten bij ISIS.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 01:02 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar dat waren sepetaristische bewegingen. tsjetsenen zijn erg actief voor pOetin, en waarom nu, waarom zou ISIS nu ineens wraak nemen voor dingen van 10 jaar terug, en hoe kan poetin wie vandaag zegt we zijn in Oorlog, het permiteren dat er zo'n grote aanslag is op een plek daders dus moskou uit kunnen vluchten? Dat is toch vreemd, 2 stappen in een auto en ontvluchten een stad, waar de hoogste staat van paraatheid is, en waar de regering zetelt van een land wat nu zelf zegt in Oorlog te zijn?
Als dit echt een 'standaard' toeval IS ding is, dan moet Rusland ontwapend worden want dan zijn gewoon te incompetent en is het in veiligheidsbelang van de wereld dat zij hun wapen arsenaal opheffen, want dat is net zoiets als kinderen van 3 in de straat toegang geven tot bazooka's en dan hopen dat ze de veiligheid regels voor onderhoudt volgen.
PS ik doel niet op voorkomen van de aanslag wat er lastig is, maar puur dat ze dus kunnen ontkomen in moscow.
Ik vermoed dat de Amerikanen gelijk de portemonnee trokken om ISIS een beetje te sponseren, we like your plan buddyquote:Amerikaanse functionarissen hebben vrijdag bevestigd dat de aanslag is uitgevoerd door IS. Volgens Amerikaanse functionarissen verzamelden de Verenigde Staten in maart informatie dat een Afghaanse tak van IS genaamd ISIS-K een aanslag in Moskou plande.
Ik zet er mijn geld op dat ze ongeacht afkomst toch Oekraïners zullen zijn in de officiële lezing.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:10 schreef Triggershott het volgende:
Volgens mij snap je me niet. Het was sarcasme. Putler noemt de NAVO al jarenlang een grote bedreiging voor Rusland. Maar NAVO landen gaan niet in Moskou aanslagen op theaters plegen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:20 schreef jigggy het volgende:
[..]
NAVO is de grote boosdoener? Heb jij een psychose
De VS heeft deze zeker gedeeld met Rusland. Poetin noemde het toen nog een westerse sabotage-actie om angst te zaaien in Ruslans. Domme clown dat het is.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:01 schreef dudewhereismycar het volgende:
Toch wel fascinerend om te zien dat het westen goede informatie weet te vinden over dit soort zaken. 2 weken terug werd er al voor gewaarschuwd. Idem met de inval van Rusland in Oekraïne, ook daar wisten de Amerikanen en de UK het al maanden van te voren.
Ik neem aan dat ze deze info ook gedeeld hebben met de Russen.
Die hadden ze daar ook maar als je met een aantal man schietend naar binnen gaat houden een paar poortjes je nier tegen uiteraard.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 06:59 schreef roos94 het volgende:
Waarom eigenlijk niet in elke grote publieke ruimte beveiligingspoortjes die wapens e.d. detecteren?
CIA/NSA/Spionnen/Infiltranten, de hele rataplan.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:10 schreef GewoonUitNL het volgende:
Putin leeft in zijn eigen wereldje vol met waanbeelden en gekke fantasiegedachten.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 06:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De VS heeft deze zeker gedeeld met Rusland. Poetin noemde het toen nog een westerse sabotage-actie om angst te zaaien in Ruslans. Domme clown dat het is.
Omdat men in Rusland niet om levens geeft. Je laat er niet voor niks zoveel sneuvelen in een onzinnige oorlog.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 06:59 schreef roos94 het volgende:
Waarom eigenlijk niet in elke grote publieke ruimte beveiligingspoortjes die wapens e.d. detecteren?
En dan schiet je gewoon de wachtrij voor de poortjes neer.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 06:59 schreef roos94 het volgende:
Maar als die poortjes afgaan kan er toch wss sneller worden ingegrepenquote:Op zaterdag 23 maart 2024 07:11 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
En dan schiet je gewoon de wachtrij voor de poortjes neer.
Naast dat nogal chagrijnig zou worden als ik voor elk concert, elke intercity, elk winkelcentrum eerst door een controle á la Schiphol moet.
Zie het eerder gebeuren dat buitenaardse wezens landen in vrede en hun technologie met ons willen delen waarna islamistische terreurbewegingen aanslagen plegen op de buitenaardse wezens omdat ze het bestaan van Allah ontkennen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 01:07 schreef Vis1980 het volgende:
Tijd voor een grote aanval door buitenaardse wezens, misschien dat we dan eens elkaar als 'Team mens' zien. #naief/Utopie
AK las ik ergens. Dat is Russisch.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 07:49 schreef Loverboii het volgende:
zouden de gebruikte wapens van amerikaanse makelij zijn?
Oh ja, wat dan?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 07:56 schreef Micson het volgende:
Doet Islamitische Staat eindelijk ook eens iets nuttigs.
Eens. Hij mag wel voelen dat hij meerdere vijanden heeft.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:01 schreef NgInE het volgende:
Ik vind het zielig voor de slachtoffers, maar ik hoop dat dit het lastiger maakt voor Poetin om de oorlog in Oekraïne vol te houden. Het zal wel niet, maar een mens mag hopen.
Toen ik jouw bericht las had ik een deja vu. Is dit al eerder voorgevallen tijdens de Oekraïne oorlog?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:30 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik wil het wel vertalen, Arabisch is mijn vierde taal, alleen de Russische plaatsnaam is misschien niet helemaal goed vertaald, iemand anders moet dat even googlen:
Veiligheidsbron tegen persbureau AMAQ (van IS):
Strijders van de Islamitische Staat hebben een groot menigte (bijeenkomst) van christenen in Krasnoejoersk in de hoofdstad Moskou aangevallen en vele honderden gedood en verwond en grote materiële schade aangericht op de plek en zijn vervolgens veilig teruggekeerd naar hun basis.
Pas op maar op. Ik postte iets vergelijkbaars en toen werd mijn bericht verwijderd. De Russen krijgen hun verdiende loon. Hopelijk volgen er meer aanslagen zodat de Oekraïners de Russen hun land uit kunnen bonjouren.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 07:56 schreef Micson het volgende:
Dat ze maar een aanslag plegen op het Kremlin of Putin aanhangers, dit is wel weer lafjes, onschuldige mensen zijn weer het slachtoffer.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Pas op maar op. Ik postte iets vergelijkbaars en toen werd mijn bericht verwijderd. De Russen krijgen hun verdiende loon. Hopelijk volgen er meer aanslagen zodat de Oekraïners de Russen hun land uit kunnen bonjouren.
Denk dat ze het graag op hun eigen manier gaan oplossen, hebben ze geen aandacht van buitenlandse media bij nodig.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Verder weinig nieuws of ligt het aan mij? Laatste nieuws met 60 doden is van 12 uur geleden ofzo, terwijl er 6000+ mensen aanwezig zouden zijn.
Geen updates van de russische media zo lijkt het.
Hoeft toch ook niet? Wij kunnen toch gewoon lezen wat de russische pers verteld over dit gebeuren aan hun eigen bevolking?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat ze het graag op hun eigen manier gaan oplossen, hebben ze geen aandacht van buitenlandse media bij nodig.
Tsja wat is laf en wat is onschuldig. Het hele land daar staat blijkbaar masaal achter Pootin, en dat is een van de grootste massa moordenaars die op aarde heeft rondgelopen.....ik kan me voorstellen dat niet iedereen sympathie kan opbrengen...quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat ze maar een aanslag plegen op het Kremlin of Putin aanhangers, dit is wel weer lafjes, onschuldige mensen zijn weer het slachtoffer.
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Eens. Hij mag wel voelen dat hij meerdere vijanden heeft.
Heb de post gelezen die ik quote? En de rest wat ik post? Vast niet.quote:
Daesh moet verslagen worden. Ik hoop dat Iran kan helpen om Daesh te kunnen verslaan in het Midden-Oosten. Helaas kunnen de Russen nu niet ingrijpen in het Midden-Oosten nu de meeste Russische troepen gestationeerd zijn in Oekraïne. Daarom moet Iran helpen om in het Midden-Oosten Daesh te kunnen verslaan.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 07:56 schreef Micson het volgende:
Het is natuurlijk ook levensgevaarlijk niet achter Putin te staan, of zeg maar actief tegen hem te zijn. Geen idee wat de doorsnee burger echt van hem vindt, beetje makkelijk praten vanuit het vrije NL.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:36 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Tsja wat is laf en wat is onschuldig. Het hele land daar staat blijkbaar masaal achter Pootin, en dat is een van de grootste massa moordenaars die op aarde heeft rondgelopen.....ik kan me voorstellen dat niet iedereen sympathie kan opbrengen...
Lekker met de Ayatollahs en desnoods Assad samenwerken, tuurlijk. Dat soort samenwerkingen zijn meestal de oorzaak voor het ontstaan van de volgende generaties terroristen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Daesh moet verslagen worden. Ik hoop dat Iran kan helpen om Daesh te kunnen verslaan in het Midden-Oosten. Helaas kunnen de Russen nu niet ingrijpen in het Midden-Oosten nu de meeste Russische troepen gestationeerd zijn in Oekraïne. Daarom moet Iran helpen om in het Midden-Oosten Daesh te kunnen verslaan.
Verschil is wel dat Parijs/Frankrijk wel om zijn burgers geeft. Putin geeft geen fuck om zijn onderdanen en wss zijn alleen de plekken waar Putin en co komen; overdreven beveiligd.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 01:13 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zelfs in Parijs, meerdere plekken van aanslagen, werden de daders direct in beeld gebracht.
oh PS; ook nieuws blijkbaar vandaag;
[ x ]
Nogmaals weet neit of die tweet waar is, maar zou wel heeel erg toevallig zijn.
Dus de duitsers waren collectief ook onschuldig in de 2 wereldoorlog met jouw redenatie? Want "moeilijk" om er tegenin te gaan enzo of onduidelijk of iedereen het er toen ook wel of niet mee eens was....zoiets?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook levensgevaarlijk niet achter Putin te staan, of zeg maar actief tegen hem te zijn. Geen idee wat de doorsnee burger echt van hem vindt, beetje makkelijk praten vanuit het vrije NL.
Dat hiermee onschuldige burgers worden geraakt vind ik dus niet oké.
De Ayatollahs en Assad plegen geen aanslagen in Europa, Deash wel. Gewoon de vijand-van-je-vijand-is-je-vriend-principe. Daarom moet Daesh op alle mogelijke manieren verslagen worden.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:40 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Lekker met de Ayatollahs en desnoods Assad samenwerken, tuurlijk. Dat soort samenwerkingen zijn meestal de oorzaak voor het ontstaan van de volgende generaties terroristen.
Had je het ook net goed gevonden als er aanslagen waren gepleegd in de UK op burgers nadat onder andere de UK Irak had aangevallen onder het valse verhaal van de massavernietigingswapens? Oh wacht, dat is ook gebeurd…. Aanslagen in metro London in 2005. Eigen schuld, dikke bult?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:45 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Dus de duitsers waren collectief ook onschuldig in de 2 wereldoorlog met jouw redenatie? Want "moeilijk" om er tegenin te gaan enzo of onduidelijk of iedereen het er toen ook wel of niet mee eens was....zoiets?
Dat is interessant ja. Hoe heeft Rusland in het verleden gereageerd op aanslagen?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:49 schreef Fietsenrek het volgende:
Ben wel benieuwd hoe Putin gaat reageren en wat hij gaat vertellen tegen zijn mede-Russen. Laat hij dit onbestraft en blijft hij zich focussen op Oekraïne?
Eerlijk gezegd vind ik het - mits het waar is - nogal dom om als derde partij een aanslag te plegen en te claimen. Die Russen waren geconcentreerd op Oekraïne, en nu kun je wel verwachten dat jouw land of regio ook weer aandacht zal krijgen. (Lees; meer Russische troepen)quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:49 schreef Fietsenrek het volgende:
Ben wel benieuwd hoe Putin gaat reageren en wat hij gaat vertellen tegen zijn mede-Russen. Laat hij dit onbestraft en blijft hij zich focussen op Oekraïne?
Dat was toch achteraf pas duidelijk. Was trouwens toen al geen actieve oorlog en aanval op Irak was niet specifiek gericht op burgers. Pootin doet dat wel met zijn raketten en drones. Burgers uitroeien op dagelijkse basis. Deze vergelijking slaat nergens op dus.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Had je het ook net goed gevonden als er aanslagen waren gepleegd in de UK op burgers nadat onder andere de UK Irak had aangevallen onder het valse verhaal van de massavernietigingswapens? Oh wacht, dat is ook gebeurd…. Aanslagen in metro London in 2005. Eigen schuld, dikke bult?
Of juist slim; Rusland heeft nu natuurlijk veel minder troepen beschikbaar, juist door Oekraïne.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:52 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik het - mits het waar is - nogal dom om als derde partij een aanslag te plegen en te claimen. Die Russen waren geconcentreerd op Oekraïne, en nu kun je wel verwachten dat jouw land of regio ook weer aandacht zal krijgen. (Lees; meer Russische troepen)
Dat was vooraf al duidelijk. En er zijn ontzettend veel mensen omgekomen door de oorlog in Irak.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:55 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Dat was toch achteraf pas duidelijk. Was trouwens toen al geen actieve oorlog en aanval op Irak was niet specifiek gericht op burgers. Pootin doet dat wel met zijn raketten en drones. Burgers uitroeien op dagelijkse basis. Deze vergelijking slaat nergens op dus.
Nog meer burgers uitroeien. Zie Tsjetsjeense Oorlog.... (stuk of 200.000)quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is interessant ja. Hoe heeft Rusland in het verleden gereageerd op aanslagen?
Dat hangt er ook vanaf wat de aanslagplegers denken te bereiken.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Of juist slim; Rusland heeft nu natuurlijk veel minder troepen beschikbaar, juist door Oekraïne.
Een keer een ander land ontregelen. Dat het maar de eerste van velen mag zijn.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 07:56 schreef Micson het volgende:
Daar heb ik me niet genoeg in verdiept, alleen Rusland is nu natuurlijk volop bezig met Oekraïne, dus ben ik benieuwd naar de reactie van Putin.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is interessant ja. Hoe heeft Rusland in het verleden gereageerd op aanslagen?
Wraak, angst zaaien, you name it...quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:59 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dat hangt er ook vanaf wat de aanslagplegers denken te bereiken.
Die oorlog heeft ontzettend veel doden gekost, ook burgerdoden. En de gevolgen zijn enorm, zelfs nu nog.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:55 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Dat was toch achteraf pas duidelijk. Was trouwens toen al geen actieve oorlog en aanval op Irak was niet specifiek gericht op burgers. Pootin doet dat wel met zijn raketten en drones. Burgers uitroeien op dagelijkse basis. Deze vergelijking slaat nergens op dus.
Als je dat maar blijft denken ja. Rusland gaat zich sowieso afreageren en dat zou ook zomaar richting Oekraïne kunnen zijn die er zeer waarschijnlijk niets mee van doen hebben.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:00 schreef Micson het volgende:
[..] Een paar doden in Rusland kan leiden tot minder doden elders. Hierdoor is deze aanslag dus iets positiefs.
Ik keur helemaal niks goed. Ik vraag alleen naar jouw redening waarom Russen per definitie onschuldig zijn. De Russen weten na meer dan 2 jaar dondersgoed dat er een oorlog gaande is met Oekraïne. Die argumentatie gaat dus ook niet op voor mij. Ze hebben prima toegang via Telegram kanalen e.d. om zich te informeren over wat er gebeurt in Oekraïne. Jouw denkwijze is gewoon naïef. Als de Russen collectief geen oorlog willen, dan is er ook geen oorlog. Zo simpel is het.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die oorlog heeft ontzettend veel doden gekost, ook burgerdoden. En de gevolgen zijn enorm, zelfs nu nog.
Maar vertel eens, jij weet schijnbaar heel goed wat de gemiddelde burger in Rusland weet over wat er in Oekraïne gebeurd? Ze hebben prima toegang tot neutrale media, en kunnen veilig hun mening uiten en weloverwogen keuzes maken op wie ze willen stemmen?
Ik vind het echt een hele vreemde denkwijze dat je daarom aanslagen op hun door waarschijnlijk moslimsteroristen goedkeurt.
Gisteren om 12.00 uur las ik al dat hij elk moment kon gaan speechen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:49 schreef Fietsenrek het volgende:
Dat heb ik ook gisteren meegekregenquote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah, en IS zei dat ze veilig ontkomen waren en nu veilig in hun schuilplaats zouden zitten.
Ik hen het over de burgers die nu zijn omgekomen, pipo. Er zijn mensen die dat toejuichen, daar reageer ik op.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:10 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ik keur helemaal niks goed. Ik vraag alleen naar jouw redening waarom Russen per definitie onschuldig zijn. De Russen weten na meer dan 2 jaar dondersgoed dat er een oorlog gaande is met Oekraïne. Die argumentatie gaat dus ook niet op voor mij. Ze hebben prima toegang via Telegram kanalen e.d. om zich te informeren over wat er gebeurt in Oekraïne. Jouw denkwijze is gewoon naïef. Als de Russen collectief geen oorlog willen, dan is er ook geen oorlog. Zo simpel is het.
Ja liever was er helemaal geen dood en verderf in deze wereld, maar dat is niet de realiteit van vandaag.
Lijkt me wel.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:25 schreef TheVulture het volgende:
Los van het persoonlijke leed van de onschuldige slachtoffers ben ik heel benieuwd of Moskou dit toch weet te spinnen richting Oekraïne.
Wat ik zo lees wijst Rusland ook gewoon naar IS, is niet dat ze het nu misbruiken voor Oekraïne zwart te maken.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:24 schreef Momo het volgende:
Wat krijgen de Russen eigenlijk te zien in de media, zien die bijvoorbeeld ook dat een IS de aanslag heeft geclaimd?
Er is nog geen officiele reactie van het Kremlin gekomen, dus wie weet hebben ze tijd nodig voor een goede spin.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:24 schreef Momo het volgende:
Wat krijgen de Russen eigenlijk te zien in de media, zien die bijvoorbeeld ook dat een IS de aanslag heeft geclaimd?
Eens met D66 in deze, dit waren onschuldige burgers en geen soldaten.quote:Het valt D66-Kamerlid Jan Paternotte op dat het nog geen reacties regent op de aanslag in Moskou. Hij denkt dat mensen wellicht 'ongemak' voelen, omdat de oorlog in Oekraïne dagelijks vele mensenlevens eist. ,,Tegelijk: terreur is terreur. Deze burgers in Moskou vochten geen oorlog, maar bezochten een concert."
Dat het in een moorddadig land tegen een bloeddorstig volk gebeurd is is gewoon een relevant element.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:34 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Eens met D66 in deze, dit waren onschuldige burgers en geen soldaten.
Dan is het ook relevant in Palestina, waar driekwart van de bevolking islamitische terreurorganisatie Hamas steunt.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat het in een moorddadig land tegen een bloeddorstig volk gebeurd is is gewoon een relevant element.
Ben je echt zo dom dat je het verschil niet ziet tussen de bevolking en het regime?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:37 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat het in een moorddadig land tegen een bloeddorstig volk gebeurd is is gewoon een relevant element.
Het is een land met 140 miljoen inwonere, ja dan heb je inderdaad vast wat mensen die wel normaal zijn.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:41 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dan is het ook relevant in Palestina, waar driekwart van de bevolking islamitische terreurorganisatie Hamas steunt.
Niet alle Russen zijn slecht, ik heb immers heel wat meer kritische geluiden uit Rusland gehoord en protesten tegen Putin dan dat ik de laatste tientallen jaren heb gehoord uit islamitische landen of van burgers zodra de extremisten uit hun ideologie weer eens losgaan op onschuldigen.
'Door merg en been'quote:
Zo, dat loopt aardig op.quote:
Wat een onzin. Zelfs in Nederland, wat nog altijd een van de meest democratische landen ter wereld is, geldt niet dat als een overgroot deel van de bevolking iets wil het dan ook gebeurt.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:10 schreef uitkeringsgenieter het volgende:Als de Russen collectief geen oorlog willen, dan is er ook geen oorlog. Zo simpel is het.
Denk dat Rusland, een enorm uitgestrekt en groot land met een zeer diverse bevolking, wat meer is dan ‘verheerlijkt geweld en knettergek’quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is een land met 140 miljoen inwonere, ja dan heb je inderdaad vast wat mensen die wel normaal zijn.
Dat gezegd hebbende is een aanzienlijk deel volstrekt bezeten door geweld. Poetin is ooit zo populair geworden door meedogenloos steden te borbarderen.
De gemiddelde Rus verheerlijkt geweld, steunt de oorlog en is vergeleken met de beschaafde wereld knettergek. En ja, dan is het niet zo gek dat mensen hier niet in de rij staan om te huilen om de slachtoffers. Hadden we in 1943 bij de nazi's ook niet gedaan.
Het is vooral duidelijk dat jij niets weet van de gemiddelde Rus.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is een land met 140 miljoen inwonere, ja dan heb je inderdaad vast wat mensen die wel normaal zijn.
Dat gezegd hebbende is een aanzienlijk deel volstrekt bezeten door geweld. Poetin is ooit zo populair geworden door meedogenloos steden te borbarderen.
De gemiddelde Rus verheerlijkt geweld, steunt de oorlog en is vergeleken met de beschaafde wereld knettergek. En ja, dan is het niet zo gek dat mensen hier niet in de rij staan om te huilen om de slachtoffers. Hadden we in 1943 bij de nazi's ook niet gedaan.
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Zelfs in Nederland, wat nog altijd een van de meest democratische landen ter wereld is, geldt niet dat als een overgroot deel van de bevolking iets wil het dan ook gebeurt.
De Russische bevolking wil de oorlog helemaal niet. Maar niemand die het ze vraagt.
De gemiddelde Rus is geboren en opgegroeid in een dictatuur waarin ze vanaf de kleuterschool geïndoctrineerd worden in de geesteszieke politiek van types zoals Putin. Er zitten genoeg klootzakken, maar ook genoeg fatsoenlijken die we niet moeten vergeten. De cultuur, politiek en armoede in Rusland zorgt voor zoveel problemen, maar dat maakt niet elke Rus automatisch slecht.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze willen geen oorlog, maar willen ook niet dat Rusland zich terugtrekt en voelen toch vooral zichzelf het slachtoffer. Wat ze graag wilden was dat de 'speciale militaire operatie' na 3 dagen voorbij was, met Rusland als winnaar.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De Russische bevolking wil de oorlog helemaal niet. Maar niemand die het ze vraagt.
Waarom denk je dat er 2 jaar lang is volgehouden richting de bevolking dat het geen oorlog is?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:50 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]![]()
Kan je dit onderbouwen?
Wie weet wat ze echt willen, Rusland is geen haar beter als Noord Korea, en die Noord Koreanen kunnen lachen en zwaaien wat ze willen we weten allemaal dat ze onderdrukt en geïndoctrineerd worden. Dit is in Rusland niet anders, je hebt daar geen kritiek op de regering.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:55 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ze willen geen oorlog, maar willen ook niet dat Rusland zich terugtrekt en voelen toch vooral zichzelf het slachtoffer. Wat ze graag wilden was dat de 'speciale militaire operatie' na 3 dagen voorbij was, met Rusland als winnaar.
Waarom gunnen ze dat hun Oekraïense buren dan niet?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:56 schreef VEM2012 het volgende:
Sowieso geldt voor de gewone man en vrouw dat ze in vrede willen leven.
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ach nee joh, dit is de complottheorie die je wist dat zou komen. Daaaaar staan we dan
To be fair, ik dacht ook blanke mannen te hebben zien gisteravondquote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ach nee joh, dit is de complottheorie die je wist dat zou komen. Daaaaar staan we dan
Het is vooral een ver van mijn bed show voor ze. Net als voor de gemiddelde Nederlander. Die best een geel blauw vlaggetje wil zwaaien, maar uiteindelijk vooral bezig is met zijn directe omgeving.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:55 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ze willen geen oorlog, maar willen ook niet dat Rusland zich terugtrekt en voelen toch vooral zichzelf het slachtoffer. Wat ze graag wilden was dat de 'speciale militaire operatie' na 3 dagen voorbij was, met Rusland als winnaar.
Kon ook zweren dat ik één blonde gast zag lopen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:00 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[..]
To be fair, ik dacht ook blanke mannen te hebben zien gisteravond
Dit heb ik al een paar keer kenbaar gemaakt in deze reeks
Then again, de beelden waren van beroerde kwaliteit
Dus ik kan het mis hebben
Racistisch? Waar heb jij het in hemelsnaam over?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er 2 jaar lang is volgehouden richting de bevolking dat het geen oorlog is?
Sowieso geldt voor de gewone man en vrouw dat ze in vrede willen leven. Ongeacht waar ter wereld.
Je hebt simpelweg racistische denkbeelden.
quote:"Special military operation"[a] (also "special operation", and abbreviated as "SMO" or "SVO"[b]) is an official term used by the Russian government and pro-Russian sources to denote the Russian invasion of Ukraine.[1][2] It is widely considered to be a euphemism created to minimize and obfuscate the true nature of the full-fledged war started by Russia, and in order to claim Russian victory in the operation no matter the results.[3][4][5][6]
Dat gunnen ze hen weldegelijk! Je wil niet weten hoeveel Russen in Europa zich inzetten om Oekraïense vluchtelingen te helpen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom gunnen ze dat hun Oekraïense buren dan niet?
Dat is deze volgens mij.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:01 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Kon ook zweren dat ik één blonde gast zag lopen.
Dat kan ik me niet meer herinnerenquote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:01 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Kon ook zweren dat ik één blonde gast zag lopen.
Een pro-Westerse regering in Rusland? Vergeet het maar. Een revolutie in Belarus acht ik niet onwaarschijnlijk, zeker als Lukaschenko komt te overlijden, maar als Putin, Medvedev, Lavrov en andere Putinisten de controle over Rusland verliezen acht ik de kans op een burgeroorlog groot. Rusland is zo groot en zo divers, dat kan niet democratisch bestuurd worden zonder bloedvergieten. De Russen weten dat en zijn daarom ook trouw aan Putin.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:53 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
De gemiddelde Rus is geboren en opgegroeid in een dictatuur waarin ze vanaf de kleuterschool geïndoctrineerd worden in de geesteszieke politiek van types zoals Putin. Er zitten genoeg klootzakken, maar ook genoeg fatsoenlijken die we niet moeten vergeten. De cultuur, politiek en armoede in Rusland zorgt voor zoveel problemen, maar dat maakt niet elke Rus automatisch slecht.
Tijd dat ze de kop van de slang afhakken in Rusland. Ik hoop de dag mee te maken dat daar een pro westerse regering aan de macht komt, Europa staat sterker samen met Rusland.
Baard van die gast links ziet er behoorlijk fake uit thbquote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is deze volgens mij.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is deze volgens mij.
[ afbeelding ]
Wiki die iets beweert over een mening. Dan moet het een feit zijn natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:01 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Racistisch? Waar heb jij het in hemelsnaam over?
Nogmaals waar is je onderbouwing dat de Russische bevolking geen oorlog wilt, want je roept maar wat.....
Dat er men het narratief plaats dat het een speciale operatie is, is om de Russische overwinning veilig te stellen ongeacht de kosten.... Nu jij weer.....
https://en.wikipedia.org/wiki/Special_military_operation
[..]
Nee ik moet jouw mening maar als feit aannemen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wiki die iets beweert over een mening. Dan moet het een feit zijn natuurlijk.
En als je niet snapt waarom een bepaald volk op een negatieve manier afschilderen racistisch is, dan snap je kennelijk niet wat racisme is.
Overigens: dat is dan wel weer heel modern van je.
In de simplistische zwart wit wereld der polarisatie waarin we leven schreeuwen velen toch altijd dat het volk dan maar zelf in opstand moet komen. Dat zien we hier bij het rusland verhaal maar ook bij veel landen in het middenoosten.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:03 schreef VEM2012 het volgende:
Hoe kan het toch dat men wel zie dat Poetin een dictator is, maar alsnog het volk verantwoordelijk houdt voor zijn daden. Die zaken staan haaks op elkaar…
Zou je denken?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:05 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Baard van die gast links ziet er behoorlijk fake uit thb
Even voor de goede orde: ik betwist jouw bewering met onderbouwing.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:08 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Nee ik moet jouw mening maar als feit aannemen.Met je racisme retoriek. Dat gebruik je alleen maar, omdat je 0 onderbouwing hebt voor jouw beweringen....
Hebben ze ook The Sims gevonden?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Volgens nu.nl zijn er paspoorten van de verdachten gevonden uit dat vage land waarvan ik de naam niet kan spellen. Tsjatsikan of zoiets.![]()
Waarom hebben ze altijd hun paspoorten bij zich?? Zou je daar nu aan denken als je op oorlogspad bent?
Terwijl ik zou denken dat iedereen inmiddels wel door moet hebben dat de consequenties daarvan dusdanig kunnen zijn dat degenen die dat roepen zelf ook zichzelf koest zouden houden.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de simplistische zwart wit wereld der polarisatie waarin we leven schreeuwen velen toch altijd dat het volk dan maar zelf in opstand moet komen. Dat zien we hier bij het rusland verhaal maar ook bij veel landen in het middenoosten.
90 euro boete als ze zich niet kunnen identificeren.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Volgens nu.nl zijn er paspoorten van de verdachten gevonden uit dat vage land waarvan ik de naam niet kan spellen. Tsjatsikan of zoiets.![]()
Waarom hebben ze altijd hun paspoorten bij zich?? Zou je daar nu aan denken als je op oorlogspad bent?
Welke ras is rus zijn?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:56 schreef VEM2012 het volgende:
Je hebt simpelweg racistische denkbeelden.
Ja jouw onderbouwing dat de Russische bevolking geen oorlog wilt, is omdat de staat het tot nu toe nog altijd een speciale militaire actie noemt. Nou geweldig hoor. En daarna ga je om je heen slaan en zeggen dat ik een racist en nu ook nog een kleuter ben.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Even voor de goede orde: ik betwist jouw bewering met onderbouwing.
Als je het vervelend vind dat ik zeg dat je racistische denkbeelden hebt, dan moet je ophouden met ze hier te ventileren.
Kortom: hou op met als een kleuter alles om te draaien.
Wat is er in vredesnaam vaag aan reguliere Centraal-Aziatische landen?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:12 schreef MissButterflyy het volgende:
De beetje obscuur. Relatief onbekend, kleine bevolking, komt weinig in het nieuws.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat is er in vredesnaam vaag aan reguliere Centraal-Aziatische landen?
Dat dus. Kwam Borat er ook niet vandaan?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:23 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De beetje obscuur. Relatief onbekend, kleine bevolking, komt weinig in het nieuws.
Nee, dat is Kazachstan, maar ik neem aan dat niemand Kazachstan als obscuur zietquote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat dus. Kwam Borat er ook niet vandaan?
Van waar ineens deze rare act om het land Tadzjikistan? Gisteren was Azeri ook al eens iets raars voor je.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat dus. Kwam Borat er ook niet vandaan?
hoplaquote:De daders van de aanslag van de aanval waren onderweg naar de Russisch-Oekraïense grens en hadden contacten in Oekraïne. Dat stelt de Russische veiligheidsdienst FSB, meldt het Russische persbureau Ifax.
De onderbouwing was dat de staat het een speciale militaire operatie noemt, omdat ze weten dat het volk geen oorlog wil. Dat de Russen geen oorlog willen lijkt mij ook helemaal geen vreemde gedachte. De Russen willen ook dat de oorlog snel eindigt, maar dan wel een een Russische overwinning.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:17 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ja jouw onderbouwing dat de Russische bevolking geen oorlog wilt, is omdat de staat het tot nu toe nog altijd een speciale militaire actie noemt. Nou geweldig hoor. En daarna ga je om je heen slaan en zeggen dat ik een racist en nu ook nog een kleuter ben.
Wat ben jij een volwassen kerel zeg.....
Trots zijn op je gebrek aan kennisquote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Weet jij er veel van dan? Kom je veel nieuws tegen uit die regio? Ik niet.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Van waar ineens deze rare act om het land Tadzjikistan? Gisteren was Azeri ook al eens iets raars voor je.
Ik zou niet zeggen dat ik er superveel over de regio weet, wel eens stukken gelezen over Kazachstan. Maar raar doen over het bestaan van een land is een beetje raar en je topografische kennis is dus eigenlijk best wel matig als helemaal niet van het bestaan van landen afweet.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Weet jij er veel van dan? Kom je veel nieuws tegen uit die regio? Ik niet.
En ik ben echt geen wereldvreemd type, mijn topografische kennis is niet slecht, maar in die regio kan ik de namen van de landen niet allemaal opnoemen.
Kijk even terug naar mijn post 232. Alles moet wijken voor een Russische overwinning. Daarom noemt men het een speciale militaire actie. Zolang het niet teveel "ongemak" oplevert is alles geoorloofd.....dat is niet hetzelfde dat de Russische bevolking geen oorlog wil.....quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:27 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De onderbouwing was dat de staat het een speciale militaire operatie noemt, omdat ze weten dat het volk geen oorlog wil. Dat de Russen geen oorlog willen lijkt mij ook helemaal geen vreemde gedachte. De Russen willen ook dat de oorlog snel eindigt, maar dan wel een een Russische overwinning.
quote:
OMG dit is echt het grootste toeval ooit, echt wtf, de daders komen uit een land en een Oekraïnse minister komt ook uit een land, mind = blownquote:It's quite the coincidence that the terrorists are from Tajikistan, while the current Defence minister of Ukraine was born and comes from Uzbekistan.
Kennelijk is je topografische kennis en stuk minder goed dan je dacht.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En ik ben echt geen wereldvreemd type, mijn topografische kennis is niet slecht, maar in die regio kan ik de namen van de landen niet allemaal opnoemen.
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet veel van een land te weten om in elk geval niet ongeveer te schrikken van het bestaan ervan? Het lijkt me niet zo vreemd om van de ongeveer 200 landen op aarde toch op z'n minst te weten dat ze bestaan (en eventueel ongeveer te weten waar ze liggen)quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er het een en ander aardig verdraait nu hier… hoe kom je erbij dat er van schrik?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet veel van een land te weten om in elk geval niet ongeveer te schrikken van het bestaan ervan? Het lijkt me niet zo vreemd om van de ongeveer 200 landen op aarde toch op z'n minst te weten dat ze bestaan (en eventueel ongeveer te weten waar ze liggen)
https://www.jetpunk.com/quizzes/how-many-countries-can-you-name laat even weten wat je score was!quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er het een en ander aardig verdraait nu hier… hoe kom je erbij dat er van schrik?
En weet jij veel hoeveel landen ik verder ken op de wereld? Lekker makkelijk daar allemaal overheen te vallen en me als dom af te schilderen.
Ik weet in ieder geval dat ik niet alles weet.
Ik denk dat je het meer op moet vatten als “die regio is als een vage blur voor me”. Heb ik ook en ik denk de meeste mensen zullen hele regio’s op de kaart niet kennen. Om eerlijk te zijn schrik ik nooit echt van het bestaan van landen, maar wel van de ernst van het ontbreken van de kennis.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet veel van een land te weten om in elk geval niet ongeveer te schrikken van het bestaan ervan? Het lijkt me niet zo vreemd om van de ongeveer 200 landen op aarde toch op z'n minst te weten dat ze bestaan (en eventueel ongeveer te weten waar ze liggen)
Nee precies: als een groepje vrouwen zoiets zou besluiten te doen (waarbij ik toch hoop van niet, of Putin zou het doelwit moeten zijn), dan zouden ze uit onkunde elkaar neerschieten.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:47 schreef roos94 het volgende:
Altijd weer die mannen. Het zijn (bijna) nooit eens vrouwen.
Wat is dit nu weer voor onzin.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:56 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Nee precies: als een groepje vrouwen zoiets zou besluiten te doen (waarbij ik toch hoop van niet, of Putin zou het doelwit moeten zijn), dan zouden ze uit onkunde elkaar neerschieten.
Hopelijk is dit de eerste van een reeks zware aanslagen in Rusland waardoor de bevolking gaat morren over het feit dat het regime hen offers laat brengen voor een heilloze oorlog in en tegen Oekraïne, maar niets doet om de veiligheid van zijn burgers te garanderen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:00 schreef Micson het volgende:
[..]
Een keer een ander land ontregelen. Dat het maar de eerste van velen mag zijn.
Verplichte disclaimer voor ijverige mods: ik ben tegen onschuldige slachtoffers, maar dergelijke aanslagen zijn één element in een causale wirwar van elementen. Een paar doden in Rusland kan leiden tot minder doden elders. Hierdoor is deze aanslag dus iets positiefs.
Hamas, Iran, Rusland, Houties, China, Noord-Korea, allemaal vrienden. Logische reactie.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:02 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Waarom zou ons dat iets moeten interesseren? De samenleving waarin de Russen leven en de regering die hen vertegenwoordigt zijn immers beiden een gevolg van hun eigen keuzes. Er zijn in de geschiedenis meer dan genoeg volkeren onderdrukt en horige voor een kleine elite geweest, maar die hebben zich daarvan weten te bevrijden.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die oorlog heeft ontzettend veel doden gekost, ook burgerdoden. En de gevolgen zijn enorm, zelfs nu nog.
Maar vertel eens, jij weet schijnbaar heel goed wat de gemiddelde burger in Rusland weet over wat er in Oekraïne gebeurd? Ze hebben prima toegang tot neutrale media, en kunnen veilig hun mening uiten en weloverwogen keuzes maken op wie ze willen stemmen?
Ik vind het echt een hele vreemde denkwijze dat je daarom aanslagen op hun door waarschijnlijk moslimsteroristen goedkeurt.
Ik durf niet te kijken. Wat zie je?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:08 schreef polderturk het volgende:
https://twitter.com/clash(...)ST4b9cB27naS2oQ&s=19
Ja, dat lijkt me een goede oplossing: zoveel mogelijk onschuldige burgers opblazen omdat er een gek president is.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:59 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Hopelijk is dit de eerste van een reeks zware aanslagen in Rusland
Als Oekraïne er iets mee te maken heeft, gaan ze keihard toeslaan zeggen ze. Moet aan die kernwapens denken wat dat kutland ook nog heeft.quote:
Heb ik nooit.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk dat je het meer op moet vatten als “die regio is als een vage blur voor me”. Heb ik ook en ik denk de meeste mensen zullen hele regio’s op de kaart niet kennen. Om eerlijk te zijn schrik ik nooit echt van het bestaan van landen, maar wel van de ernst van het ontbreken van de kennis.
Geen gruwelijke beelden in ieder gevalquote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik durf niet te kijken. Wat zie je?
quasi intellectuelen die van achter hun toetsenbordje wel even aangeven wat goed is voor de wereld.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:10 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me een goede oplossing: zoveel mogelijk onschuldige burgers opblazen omdat er een gek president is.
ocharmequote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:17 schreef Ali_boo het volgende:
Kijk die arme stakker eens trillen en beven![]()
[ x ]
Enkeltje naar Siberië lijkt me wel terechtquote:
Eerst nog een Russisch showproces.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:21 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Enkeltje naar Siberië lijkt me wel terecht
Mits het echt één van de daders is.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:21 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Enkeltje naar Siberië lijkt me wel terecht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |