En weer wordt de samenleving op gigantische kosten gejaagd door een stel halve zolen en zijn de kinderen van die debielen de dupequote:De bof is terug van weggeweest. De GGD Gelderland-Midden stelt dat in het westelijke gebied van Midden-Gelderland er sprake is van een bofuitbraak. "Op verschillende plekken en verschillende scholen in dit gebied zijn er kinderen met de bof", laat een woordvoerder weten.
Volgens de GGD Gelderland-Midden zijn er al brieven naar scholen gestuurd en is er contact met huisartsen. "Het is een zorgwekkend aantal. Ik weet niet precies hoeveel kinderen dit nu hebben. Maar de bof verspreidt zich snel. Vooral onder mensen die zich niet hebben laten vaccineren. Vaccineren helpt onder meer om de ziekte te voorkomen", aldus de woordvoerder.
Of de plotselinge toename in het aantal gevallen van de bof komt doordat mensen kinderen minder laten vaccineren kan de woordvoerder niet zeggen. We vertelt ze dat mensen er flink ziek van kunnen worden.
Ernstig ziek
"Dikke wangen, koortsig. Vooral jonge kinderen die kwetsbaar zijn kunnen er ernstig ziek van worden. Je zult er niet gauw aan overlijden. Wel kan er hersenvliesontsteking ontstaan. Dat zie je ook bij kinkhoest."
"Wij roepen mensen op die nog niet gevaccineerd zijn om dit alsnog te doen. Wat mensen verder zelf goed kunnen doen: hou je goed aan de hygiëneregels. Dus handenwassen, hoesten en niezen in de elleboog. We kennen het nog wel van de coronatijd, maar het is goed om dit weer even te herhalen. Heb je klachten? Ga dan naar de huisarts."
Voor de GGD betekent dit de komende tijd extra werk. "Wij gaan bron- en contactonderzoek doen. En veel informeren en voorlichting geven."
Ik gok op Staphorstquote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:44 schreef Hexagon het volgende:
Dat is ziekte nummer 3 al van de BMR/DKTP.
Wanneer komt Polio weer kijken?
Gelukkig hebben ze daar grote gezinnen, kunnen ze best alvast een paar kinderen afstaan aan hierboven.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik gok op Staphorst
https://anderetijden.nl/aflevering/340/Polio-in-Staphorst
Autorijders ook.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:59 schreef Starhopper het volgende:
Ongevaccineerden zijn een gevaar voor de samenleving.
Zonder autorijders komt de maatschappij tot stilstand. Wappies kunnen we daarentegen missen als kiespijn.quote:
Ja klopt Staphorst ligt vanaf nu in gldquote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik gok op Staphorst
https://anderetijden.nl/aflevering/340/Polio-in-Staphorst
vergeef deze zondeling, hij weet niet eens of hij links of rechts moet stemmen, de ene keer pijpt hij Baudet een week later likt hij de kut van Sylvana Simonsquote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja klopt Staphorst ligt vanaf nu in gld
Hebben we in De Bilt al met regelmaat (in het riool bij het rivm)quote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:44 schreef Hexagon het volgende:
De vrees voor zogenaamde 'gifspuiten' + ophitsing door de Willem Engels van deze wereld.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:41 schreef Jaroon het volgende:
Ik zat net te kijken naar volgens mij Op1. Daar ging het over vaccineren van kinderen. Vooral over dat de vaccinatie graad nu onder een bepaald minimum ligt. Ik begrijp echt niet hoe zoveel ouders kunnen kiezen voor niet vaccineren. Altijd op basis van onzin berichten die tegen vaccineren zijn. Je schrikt van de domheid. Zoek het zelf goed uit!
Dan heb je geluk gehad. Maar dat heeft dus niet iedereen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 03:59 schreef Gia het volgende:
Heb de bof en de mazelen gehad, als kind, onder andere. Niks aan overgehouden.
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 03:59 schreef Gia het volgende:
Weet je het zeker?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 03:59 schreef Gia het volgende:
De bof kwam pas in 1987 in het Rijksvaccinatieprogramma.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:58 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik heb de bof 2 keer gehad. Kan mij niet herinneren of ik als baby/kind/whatever gevaccineerd was.
Nee als volwassene in 2015quote:Op zaterdag 23 maart 2024 05:31 schreef thabit het volgende:
[..]
De bof kwam pas in 1987 in het Rijksvaccinatieprogramma.
1 a 2 op 1000 diagnoses.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 04:27 schreef S_E het volgende:
[..]![]()
Denk niet dat de kinderen die vroeger zijn overleden aan de mazelen dat hier even komen vertellen…
Maar, maar... ze hebben juist zelf onderzoek gedaan op Facebook!quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:41 schreef Jaroon het volgende:
Ik zat net te kijken naar volgens mij Op1. Daar ging het over vaccineren van kinderen. Vooral over dat de vaccinatie graad nu onder een bepaald minimum ligt. Ik begrijp echt niet hoe zoveel ouders kunnen kiezen voor niet vaccineren. Altijd op basis van onzin berichten die tegen vaccineren zijn. Je schrikt van de domheid. Zoek het zelf goed uit!
Als het fout gaat dan weten ze de medische wereld wel te vinden.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 06:01 schreef PizzaMens het volgende:
Waar is het vertrouwen in de medische wereld toch gebleven?
Mijn tante Ria zuipt zich iedere avond in slaap en rookt een 28pakje sigaretten weg per dag, ze is al 86 en leeft nog steedsquote:Op zaterdag 23 maart 2024 03:59 schreef Gia het volgende:
Hoezo vertrouwen in de medische wereld? Het ligt toch aan Rutte en de Jonge? (Sarcasme)quote:Op zaterdag 23 maart 2024 06:01 schreef PizzaMens het volgende:
Echt te bizar voor woorden dat de angst voor prikken zo groot heeft kunnen worden. Groter dan de angst voor kinderziektes en hun gevolgen…
Zelf een kind wat hersenvliesontsteking heeft gehad, en na dat traject te hebben doorlopen geen respect meer voor ouders die niet vaccineren. Dat je banger bent voor ‘prikschade’ dan bijvoorbeeld een ziekte die uitmond in hersenvliesontsteking is onbegrijpelijk.
Want een polio uitbraak kan alleen in Gelderland?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja klopt Staphorst ligt vanaf nu in gld
Moet je Sjamadriaan eens volgen op Instagram. Zoveel facepalms.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 06:01 schreef PizzaMens het volgende:
Echt te bizar voor woorden dat de angst voor prikken zo groot heeft kunnen worden. Groter dan de angst voor kinderziektes en hun gevolgen…
Zelf een kind wat hersenvliesontsteking heeft gehad, en na dat traject te hebben doorlopen geen respect meer voor ouders die niet vaccineren. Dat je banger bent voor ‘prikschade’ dan bijvoorbeeld een ziekte die uitmond in hersenvliesontsteking is onbegrijpelijk.
1 op 10.000 in NL volgens het rivm. Het ligt nogal aan je fysieke toestand, en die is in het westen beter dan bijvoorbeeld de hoorn van Afrika.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 07:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
1 a 2 op 1000 diagnoses.
Ter illustratie van de overleidenskans.
Je kunt er ook blijvende schade aan overhouden.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 07:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
1 a 2 op 1000 diagnoses.
Ter illustratie van de overleidenskans.
Dit..quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je kunt er ook blijvende schade aan overhouden.
Maar ja het is altijd piepen van "het valt wel mee" tot het jou overkomt.
Als al die kinderen onvruchtbaar worden lost het probleem zich vanzelf op.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit..
Mensen denken alleen aan het risico van overlijden maar aan de rest wat je er van over kan houden.. daar denken ze niet aan.
Net zoals inderdaad onvruchtbaarheid bij jongens die de Bof krijgen. Lekker dan, maar he, je bent niet dood he??
Maar het is je plicht als ouder om je kind zo goed mogelijk te beschermen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als al die kinderen onvruchtbaar worden lost het probleem zich vanzelf op.
Dat is met veel ziektes zo.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je kunt er ook blijvende schade aan overhouden.
Maar ja het is altijd piepen van "het valt wel mee" tot het jou overkomt.
Antivaxxers baseren zich op een hoop onzin, maar "30% heeft kans op" is anderzijds ook een loze uitspraak.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:23 schreef June. het volgende:
Natuurlijke selectie, 30% van de puberjongens heeft kans op onvruchtbaarheid bij een infectie met de bof
In 1920 toen nog bijna niemand een auto had, er tussen veel steden en dorpjes trams reden stond de maatschappij ook niet stil, toen geloofden mensen in wetenschap en werden vaccinatie zonder wappies uitgedeeld.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zonder autorijders komt de maatschappij tot stilstand. Wappies kunnen we daarentegen missen als kiespijn.
Ik vind het toch best naar dat er vier baby's zijn overleden aan een ziekte die zo goed als verdwenen was. Die hadden gewoon nog kunnen leven. Maar het is andermans baby dus /care en het leven is niet maakbaar en God heeft het zo gewild.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is met veel ziektes zo.
Toch he, is het geen vliegende ebola tyfus aids acute racekak, dus paniek hoeft niet.
Koekkoek dit soort logica.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 03:59 schreef Gia het volgende:
Kan ook in Drenthe, Zuid-Holland, Friesland etc. Het gaat erom dat je reageert op iets wat in GLD gebeurd is, niet in een andere provinciequote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Want een polio uitbraak kan alleen in Gelderland?
Nee. In dit geval reageer ik daar niet op. Lees maar terug.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:31 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Kan ook in Drenthe, Zuid-Holland, Friesland etc. Het gaat erom dat je reageert op iets wat in GLD gebeurd is, niet in een andere provincie
Maatje van mij is in een woonwijk geschept door een auto die 60 reed een heeft er niks aan overgehouden. Die 30km op een woonerf is dus nergens voor nodig.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 03:59 schreef Gia het volgende:
Autos verbieden dan.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:23 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maatje van mij is in een woonwijk geschept door een auto die 60 reed een heeft er niks aan overgehouden. Die 30km op een woonerf is dus nergens voor nodig.
We hebben natuurlijk een paar decennia lang loodhoudende benzine gesnoven dus dat verband kan er zomaar zijnquote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In 1920 toen nog bijna niemand een auto had, er tussen veel steden en dorpjes trams reden stond de maatschappij ook niet stil, toen geloofden mensen in wetenschap en werden vaccinatie zonder wappies uitgedeeld.
Misschien zit er wel een verband tussen de toename van het aantal auto's en het aantal wappies.
Is misschien wel het beste om ze het in te laten zien , hoe hard ookquote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:45 schreef Aberkullie het volgende:
Misschien wel een zege dat die antivax gezinnen zich straks niet meer kunnen uitbreiden.
Ik heb die brief niet gehadquote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:39 schreef Ed1234 het volgende:
Van familie in de gemeente Ede weet ik dat de GGD daar brieven heeft rondgestuurd om te waarschuwen voor de uitbraak. Daar gaat het dus in ieder geval rond.
Aan de bof ga je misschien minder snel dood maar je kan er wel levenslange schade aan over houden.
Ik ben pro vaccineren. Zeg nergens dat het niet nodig is. Ik ben van mening dat kinderen ouder dan 15 maanden, die niet gevaccineerd zijn, geweigerd moeten mogen worden bij een KDV, zodat de kwetsbare baby's veilig zijn.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:23 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maatje van mij is in een woonwijk geschept door een auto die 60 reed een heeft er niks aan overgehouden. Die 30km op een woonerf is dus nergens voor nodig.
1/3 Minder mensen lijkt me uitstekend.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:23 schreef June. het volgende:
Natuurlijke selectie, 30% van de puberjongens heeft kans op onvruchtbaarheid bij een infectie met de bof
Nee hoor, 30% krijgt een orchitis met kans op (sub)fertiliteit. Niks aan gelogen. De afgelopen decennia werd het alleen minder gezien, want jawel, vaccinatie.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:09 schreef thabit het volgende:
[..]
Antivaxxers baseren zich op een hoop onzin, maar "30% heeft kans op" is anderzijds ook een loze uitspraak.
Precies. Niet even een echt onderzoek lezen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:18 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Maar, maar... ze hebben juist zelf onderzoek gedaan op Facebook!
En als ze het zelf goed hebben uitgezocht?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:41 schreef Jaroon het volgende:
Dat is dus het probleem. Als je het goed uit hebt gezocht zou je gewoon voor vaccineren zijn. Althans, het Rijksvaccinatieprogramma dan.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 22:33 schreef Nober het volgende:
[..]
En als ze het zelf goed hebben uitgezocht?
Voor gelovige is het de enige manier om van hun kinderen af te komen aangezien abortus verboden is door de kerk.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:45 schreef Aberkullie het volgende:
Misschien wel een zege dat die antivax gezinnen zich straks niet meer kunnen uitbreiden.
Polio was bijna de wereld uit , net als pokken, maar dat zal nu niet meer doorgaanquote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:44 schreef Hexagon het volgende:
quote:De laatste twee gevallen van pokken in 1978 betroffen medewerkers van een laboratorium in Birmingham (Engeland) die per ongeluk iatrogeen besmet werden met het virus via een vrijgekomen aerosol. In 1980 werd de wereld pokkenvrij verklaard en het vaccineren wereldwijd gestaakt.
quote:Op zondag 24 maart 2024 05:41 schreef KillerBee4ever het volgende:
Jezus, de bof.... dit was één van de NORMALE kinderziektes in de jaren dat ikzelf een kind was, jaren '70 en '80.
Naast de bof, was ook waterpokken heel gewoon. ELK KIND kreeg dit, ook ik.
En ik kom niet uit de biblebelt, en had al mijn vaccinaties gehad.
Kinderziektes als de bof en waterpokken onderging je gewoon.
En afgezien van wat hersenschade, is het met mij helemaal goed gekomen!
Zonder dollen, moeten we nu bij elke doodgewone kinderziekte gelijk het Amerikaanse CDC erbij halen??
Ja wat? Hij heeft maakt gewoon een goed punt, iedereen kreeg de bof, mazelen, of waterpokken. Verder helemaal niks dramatisch aan.quote:
Dus omdat in de jaren 70 iedereen het kreeg en het bij hem goed afliep moeten we verdere ernstige complicaties maar voor lief nemen.quote:Op zondag 24 maart 2024 06:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja wat? Hij heeft maakt gewoon een goed punt, iedereen kreeg de bof, mazelen, of waterpokken. Verder helemaal niks dramatisch aan.
Mazelen is verre van onschuldig, kan zeer ernstige complicaties geven. Bof op latere leeftijd ookquote:Op zondag 24 maart 2024 06:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja wat? Hij heeft maakt gewoon een goed punt, iedereen kreeg de bof, mazelen, of waterpokken. Verder helemaal niks dramatisch aan.
Die religekkies kiezen er zelf voor, blijkbaar.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind het toch best naar dat er vier baby's zijn overleden aan een ziekte die zo goed als verdwenen was. Die hadden gewoon nog kunnen leven. Maar het is andermans baby dus /care en het leven is niet maakbaar en God heeft het zo gewild.
Welk goed punt is dat dan precies? Rot op met je sanitair joh. Vroeger flikkerde iedereen zijn ontlasting ook gewoon uit het raam. Verder helemaal niks dramatisch aan.quote:Op zondag 24 maart 2024 06:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Voor zichzelf, niet voor de samenlevingquote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:59 schreef Starhopper het volgende:
Ongevaccineerden zijn een gevaar voor de samenleving.
Wél voor de samenleving. Vaccinatiegraad gaat omlaag, geen groepsimmuniteit meer.quote:Op zondag 24 maart 2024 07:47 schreef 111210 het volgende:
[..]
Voor zichzelf, niet voor de samenleving
Ook voor de samenleving, iets met groepsimmuniteit.quote:Op zondag 24 maart 2024 07:47 schreef 111210 het volgende:
[..]
Voor zichzelf, niet voor de samenleving
Hoeveel keer is dit nu inmiddels verteld de afgelopen tig topics?quote:Op zondag 24 maart 2024 07:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wél voor de samenleving. Vaccinatiegraad gaat omlaag, geen groepsimmuniteit meer.
Was het maar zo'n feest dat ze alleen een gevaar waren voor zichzelf.
Zo vaak dat de zogenaamd erg slimme zelfonderzoekers eigenlijk een verplichte ondertitel met recalcitrante wetenschapsontkenner zouden moeten krijgen.quote:Op zondag 24 maart 2024 07:52 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hoeveel keer is dit nu inmiddels verteld de afgelopen tig topics?
Ja, en toen was het misschien ook wel heel normaal om een longontsteking niet te overleven.quote:Op zondag 24 maart 2024 07:57 schreef Hoppahop het volgende:
Het was in mijn jeugd normaal om de bof te krijgen. Was je inmiddels 12 en geen bof gehad dan kreeg je een vaccinatie.
Het was in mijn oma’s jeugd normaal om snel te sterven als je kanker kreeg.quote:Op zondag 24 maart 2024 07:57 schreef Hoppahop het volgende:
Het was in mijn jeugd normaal om de bof te krijgen. Was je inmiddels 12 en geen bof gehad dan kreeg je een vaccinatie.
Er stierven meer kinderen aan een longontsteking dan aan de bof.quote:Op zondag 24 maart 2024 08:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, en toen was het misschien ook wel heel normaal om een longontsteking niet te overleven.
Wat wil je zeggen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |