Ik verwoord het verkeerd. Het ging niet om de kwaliteit van De Vries maar om Tsunoda. De Vries deed het prima alleen was niet direct competitief ten opzichte van zijn teamgenoot. Redbull had niks aan een coureur die net zo snel of uiteindelijk marginaal iets sneller als Tsunoda is want ze hebben Tsunoda al. Met een Perez die een stuk langzamer dan Verstappen is had De Vries net het verkeerde jaar want het moest direct terwijl in andere seizoenen er meer rust en tijd is om iemand tot zijn potentieel te laten komen. Het is pech, De Vries maakte als invaller veel indruk en er werd verlangd dat hij in de basis direct zou leveren (bijna niemand levert meteen)quote:Op donderdag 28 maart 2024 15:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Toch kun je je afvragen hoe realistisch het is om van iemand met 1 F1-race als bagage direct te verwachten dat hij een team draagt. Of die nu 22, 28 of 34 is. En wat voor ervaring had hij dan? In de formule E? In het WEC?
Je hoort van vrijwel alle debutanten dat het even tijd vergt voordat je het helemaal onder de knie hebt. Testen mag niet, afgezien van de 3 testdagen voor het seizoen. Ik vind dat je iemand minimaal een jaar de tijd moet geven. Het was ook niet zo dat hij helemaal niets presteerde met dat hok. Het viel tegen met de verwachtingen, maar kom op. Ik begrijp sowieso de houding van Nederlanders richting de Vries helemaal niet. Zijn we zo blas geworden sinds Max dat we een Nederlandse jongen gaan lopen bashen die een F1-carrire probeert op te bouwen en die ontegenzeglijk wat in zijn mars heeft?
Hierdoor moet ik aan de aflevering van de Talking Bull-podcast denken waarin een van de mensen zat die werkte (of had gewerkt) aan de simulatorsoftware van RBR. Tegen het einde komt een vraag van een kijker over hoe ze het terrein zo realistisch mogelijk kunnen simuleren en daar mag ze echt heel weinig over vertellen wegens 'Top Secret'.quote:Op donderdag 28 maart 2024 16:07 schreef Tarado het volgende:
Mercedes identifies ‘correlation issues’ between sim and on-track performance
Toch leuk om bevestiging te krijgenquote:Op donderdag 28 maart 2024 16:07 schreef Tarado het volgende:
Mercedes identifies ‘correlation issues’ between sim and on-track performance
maw we are fucked en dat voor de 3e keer op rij
oftewel: ze hebben het probleem al jarenlang, maar onderkennen het nu pasquote:Op donderdag 28 maart 2024 16:07 schreef Tarado het volgende:
Mercedes identifies ‘correlation issues’ between sim and on-track performance
maw we are fucked en dat voor de 3e keer op rij
Goed inzichtquote:Op donderdag 28 maart 2024 17:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Toch leuk om bevestiging te krijgen
Starflyer in F1 / [F1 Algemeen] F1 2023 #858 Raceweek *O*
Dat denk ik ook. Het was hiervoor nooit een issue, want motor openzetten en gaan met die banaan. Pas nu ze dat voordeel niet meer hebben, komen ze erachter dat hun processen niet optimaal zijn.quote:Op donderdag 28 maart 2024 19:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oftewel: ze hebben het probleem al jarenlang, maar onderkennen het nu pas
Verbaast me niet nee. Vraag me al een tijdje af waarom Mercedes garant zou moeten staan voor succes. Ja het is een topteam, maar dat uit zich meer in secundaire zaken dan daadwerkelijk een sterke auto.quote:Op donderdag 28 maart 2024 21:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Het was hiervoor nooit een issue, want motor openzetten en gaan met die banaan. Pas nu ze dat voordeel niet meer hebben, komen ze erachter dat hun processen niet optimaal zijn.
Jawel, maar mercedes heeft nog altijd de knaken, mensen en de potentie. Echter komt het er niet echt uit.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 00:58 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Reminder dat Williams ooit ook een absoluut top team was, en waar ze nu staan
Ze krijgen het ook niet meer voor elkaar in dit reglement, daar is het te laat voor, nu weet ik niet precies wat de regels allemaal gaan zijn voor 26 op gebied van aero, chassis etc. maar dan hebben ze wel weer een een kans. Ik ga er vanuit dat ze qua power unit wel tot de besten gaan behoren.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 07:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Jawel, maar mercedes heeft nog altijd de knaken, mensen en de potentie. Echter komt het er niet echt uit.
Misschien ook verkeerde prioriteiten? Leuk dingen als een das, maar je weet dat die niet lang getolereerd wordt.
Eens. Las gisteren in de gauwigheid dat die regels in de basis gepresenteerd zijn ? Lichtere auto’s met minder downforce.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 08:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze krijgen het ook niet meer voor elkaar in dit reglement, daar is het te laat voor, nu weet ik niet precies wat de regels allemaal gaan zijn voor 26 op gebied van aero, chassis etc. maar dan hebben ze wel weer een een kans. Ik ga er vanuit dat ze qua power unit wel tot de besten gaan behoren.
De stap van zelfvertrouwen naar arrogantie is niet zo'n grote, ze dachten echt dat ze ook in 22 toonaangevend zouden zijn en het heeft lang geduurd voor ze beseften dat ze er goed naast zaten. Eerst werd het nog op valsspelen van de anderen gegooid, toen bleek dat door dat TD Red Bull nog verder wegliep was het voor hun alweer te laat om het 23 concept rigoreus te veranderen, wat McLaren bijvoorbeeld wel gedaan heeft maar daardoor de 1e helft 23 heeft weggegooid. Toen lag het opeens aan Mike Elliott en moest James Allison terug en zou het allemaal wel goed komen, dus niet.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 10:25 schreef Nebelwerfer het volgende:
Overigens kun je je wel afvragen of mercedes niet de hele boel op de schop moet gooien.
Af gaande op de man die deze reglementen het eerste in zijn vingers had zitten, Newey, verbaasde het enorm dat de teams zo de mist in waren gegaan met die porpoising. Mercedes die hier het meest last van had moet je ze aanrekenen.
Sowieso mis je bij ze de solide basis waarop ze de rest van de auto kunnen uitbouwen. Leuk extreem zijn, maar beter begin je simpeler om dat uit te bouwen naar extreme oplossingen.
Of het alleen arrogantie is weet ik niet. Maar ik denk wel dat ze door al hun succes vergeten zijn dat je in de f1 over de hele breedte moet presteren wil je blijven winnen.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 10:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
De stap van zelfvertrouwen naar arrogantie is niet zo'n grote, ze dachten echt dat ze ook in 22 toonaangevend zouden zijn en het heeft lang geduurd voor ze beseften dat ze er goed naast zaten. Eerst werd het nog op valsspelen van de anderen gegooid, toen bleek dat door dat TD Red Bull nog verder wegliep was het voor hun alweer te laat om het 23 concept rigoreus te veranderen, wat McLaren bijvoorbeeld wel gedaan heeft maar daardoor de 1e helft 23 heeft weggegooid. Toen lag het opeens aan Mike Elliott en moest James Allison terug en zou het allemaal wel goed komen, dus niet.
Ja, en Calimero gedrag is niet wat je naar buiten moet brengen.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 11:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Of het alleen arrogantie is weet ik niet. Maar ik denk wel dat ze door al hun succes vergeten zijn dat je in de f1 over de hele breedte moet presteren wil je blijven winnen.
Hehe, ik doe ze te kort, maar voor mij blijft het een raceteam wat in blousejes loopt. En dan het bijhorende gekonkel.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 11:11 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja, en Calimero gedrag is niet wat je naar buiten moet brengen.
Manmanmanquote:Op vrijdag 29 maart 2024 13:24 schreef Sally het volgende:
Vowles provides chassis repair update as he assesses chances of Williams competing with two cars in Japan
https://www.formula1.com/(...)olegc27FgdB86EEswyHX
We maken het mee. Claire zou halverwege de vrije trainingen met haar persoonlijk vervoer de boel komen afleveren.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 13:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Manmanman
Wat een bende moet dat team niet geweest zijn als dit na een grote verbetering is.
Leuk dat zijn naam even wordt benoemdquote:
Als je de comments leest dan kun je daar uit aflezen dat het bericht voor geen meter klopt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |