abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 11:35:23 #1
375570 crew  Cyan9
pi_212891174
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1896417228/weg-met-de-wolven

quote:
Wolven richten een slachting aan onder het wild op De Hoge Veluwe. Tijd om in te grijpen, vindt Frans Boomer.

https://www.telegraaf.nl/(...)rden-park-veluwe-uit
BEKIJK OOK:

'Wolven moorden Park Veluwe uit'
In nationaal park De Hoge Veluwe zijn wolven verantwoordelijk voor het uitroeien van herten, reeën en moeflons. Er worden slachtingen aangericht onder het wild, waarbij gewoon uit bloeddorst dieren gedood worden. De resterende moeflons moeten beschermd worden door ze te plaatsen in met hoge hekken omsloten ruimten.

De moeflons zijn essentieel voor de begrazing om het landschap zoals het nu is in stand te houden. Als je de beschermende wolven laat uitrazen, is De Hoge Veluwe binnen korte termijn van al haar wild beroofd. Dan gaan ze op zoek naar andere gebieden, waar nog wel wild is of richten ze zich weer op de schapen, koeien en paarden. Dat wil niemand en dus moeten de wolven verjaagd of desnoods afgeschoten worden voordat het te laat is.

n
Daar zulllen de wolven blij mee zijn , de reetjes zijn los

Uitsterfbeleid voor herten op kinderboerderij en hertenkamp

quote:
Redactie 27-01-2023 02:13 print
Minister Piet Adema hield donderdag in debat met de Kamercommissie Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) vast aan een 'uitsterfbeleid' voor de bij kinderboerderijen populaire herten.

Er zijn nu zo'n 250 hertenkamp in ons land en Adema heeft begrip voor de 'Bambi-adoratie' van mensen.
Maar hij is van mening dat dam- en edelherten vrij in velden en bossen moeten kunnen leven, in plaats van een afgeschermde ruimte achter een hek.

Daarom mag er vanaf 1 januari 2024 niet meer worden gefokt met de herten van hertenkampen en kinderboerderijen.
De al aanwezige herten mogen blijven tot ze doodgaan, maar er mogen geen nieuwe kalfjes meer bij komen. Op deze manier zullen de hertenkampen langzaam verdwijnen.
Niet mijn OP. :s)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 17 juli 2024 @ 20:40:35 #2
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_214321946
:W
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 17 juli 2024 @ 20:41:59 #3
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_214321968
quote:
99s.gif Op woensdag 17 juli 2024 20:40 schreef Nizno het volgende:
:W
THNX
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_214322047
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 11:35 schreef Cyan9 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1896417228/weg-met-de-wolven
[..]
Daar zulllen de wolven blij mee zijn , de reetjes zijn los

[..]
Niet mijn OP. :s)
Kan dat nos artikel er in dat een wolf een kind heeft gesnapped?
  woensdag 17 juli 2024 @ 20:47:57 #5
78780 deedeetee
pi_214322054
Volgens mij is het nu toch wel duidelijk aan t worden dat er echt géén plaats is voor de wolf in Nederland. Deze x is het gelukkig nog heel goed afgelopen met het bijtincident, maar het is de vraag wanneer het echt fout gaat. En dus niet of het echt fout zal gaan. Dat laatste is niet te vermijden gezien de steeds grotere populatie van de wolven en het feit dat er hier nu eenmaal heel erg veel mensen dicht op elkaar wonen.
pi_214322101
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 18:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik lees wel vaker dat op de Veluwe de wolven ondanks dat het wordt afgeraden worden opgezocht door mensen die mooie kiekjes willen maken en ze zelfs daarvoor voeren. Dat moet echt ophouden want zo krijg je dit soort toestanden.
Ja, klopt. Ik ben heel veel op de Veluwe, meerdere keren per week in de bossen, en heb nog maar één keer wolven zien lopen. Maar er zijn idd fotografen die weten waar ze zitten en gaan ze lokken om ze op de foto te zetten.
  woensdag 17 juli 2024 @ 20:52:28 #7
78780 deedeetee
pi_214322118
https://nos.nl/artikel/25(...)rt-gebeten-door-wolf

quote:
Het meisje dat gistermorgen gewond raakte op landgoed Den Treek bij Leusden is gebeten door een wolf. Dat schrijven de ouders en de buitenschoolse opvang van het meisje in een gezamenlijke verklaring.

Gisteren meldde de politie nog dat geen sprake was van een bijtincident, maar dat blijkt wel het geval te zijn geweest. "We kunnen bevestigen dat de fysieke confrontatie een bijtincident door een wolf betrof", aldus de ouders van het meisje en de buitenschoolse opvang Vrijland Amersfoort op de website van de bso.

"De medewerker van de bso die tijdens de gebeurtenis direct naast het meisje stond, heeft verklaard dat ze de wolf in de zij van het kind heeft zien bijten. Het was een zeer korte beet in de zij van het meisje, de wolf heeft niet doorgebeten en liet het meisje direct los, waarna zij viel. Het fysieke letsel beperkt zich tot lichte verwondingen", vervolgen de ouders en de bso. "Het meisje is geschrokken maar maakt het goed. Omdat de wolf van achteren kwam, heeft ze de wolf niet zien aankomen en heeft ze geen beeld bij de wolf."

Naar aanleiding van het incident heeft de politie de kleding van het meisje meegenomen voor sporenonderzoek, meldt RTV Utrecht. Het gezin van het meisje en de medewerkers van de opvang zijn gehoord door de politie.

De provincie doet nu verder onderzoek. Een woordvoerder kan op dit moment niet bevestigen dat daadwerkelijk gebeten is, maar laat wel weten het bericht op de website van de bso gezien te hebben. "Er is geen reden om iets anders te denken, maar er is nog geen bevestiging van de politie."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)natuurgebied-leusden

quote:
De provincie adviseert mensen om het landgoed voorlopig te mijden. De opvang bezoekt deze zomer alleen nog natuurspeeltuinen en 'gebieden waar de wolf niet is gesignaleerd'.

Gevaarlijke situaties
Eerder vandaag zei de beheerder van het natuurgebied bij Leusden meermaals aan de bel te hebben getrokken bij de provincie over gevaarlijke situaties met wolven. Volgens landgoedbeheerder Wilbert Nijlant van Den Treek deed de provincie daar keer op keer niets mee.

Nijlant somde een aantal incidenten op waarvan hij meldingen binnenkreeg: een wolf die plotseling opdook achter een wandelaar en zijn jonge kinderen van 1 en 3, een mountainbiker die ten val werd gebracht door een wolf, een hondje dat eerder deze maand werd gegrepen, wolven die uit vuilnisbakken eten en verschillende waarnemingen van dichtbij.
  woensdag 17 juli 2024 @ 20:56:33 #8
78780 deedeetee
pi_214322181
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 20:51 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Ja, klopt. Ik ben heel veel op de Veluwe, meerdere keren per week in de bossen, en heb nog maar één keer wolven zien lopen. Maar er zijn idd fotografen die weten waar ze zitten en gaan ze lokken om ze op de foto te zetten.
Dat kan ik echt niet begrijpen hoor. Achterlijke hobby hebben die mensen.... :N
pi_214322362
Zijn de zogenaamde experts of de laat de natuur zijn gang gaan ook bereid om hun eigen kinderen hiervoor op te offeren?

Want je speelt met het leven van iemand anders.
  woensdag 17 juli 2024 @ 21:22:42 #10
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214322468
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 21:13 schreef Kickinalfa het volgende:
Zijn de zogenaamde experts of de laat de natuur zijn gang gaan ook bereid om hun eigen kinderen hiervoor op te offeren?

Gaan meer mensen en kinderen aan andere dingen of dieren dood… Dat ook maar verbieden?
Hysterisch gedoe altijd.

Mocht er iets gebeuren moet er wel worden ingegrepen natuurlijk, maar hysterisch krijsen dat alle wolven afgeschoten moeten worden gaat nergens over.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 17 juli 2024 @ 21:26:49 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214322504
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 21:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Gaan meer mensen en kinderen aan andere dingen of dieren dood… Dat ook maar verbieden?
Hysterisch gedoe altijd.

Mocht er iets gebeuren moet er wel worden ingegrepen natuurlijk, maar hysterisch krijsen dat alle wolven afgeschoten moeten worden gaat nergens over.
mensen moeten allemaal gewoon ergens anders gaan kamperen met kleine meisjes
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214322566
quote:

[..]
Hysterisch gedoe altijd.

Geen idee, moeten we kinderen ook zonder gordel in de auto zetten? Of moeten ze zonder zwemdiploma maar in het diepe gooien?
Immers gaan er kinderen ook aan andere dingen dood.

We introduceren hier gewoon een dodelijk roofdier.
  Moderator woensdag 17 juli 2024 @ 21:35:10 #13
236264 crew  capricia
pi_214322586
quote:

[..]
Hysterisch gedoe altijd.

Kinderen horen gewoon achter een wolfwerende afrastering. :+

Lijkt me sws stressvol als je een nest welpen groot wil brengen en hele BSO's rennen rondom je kleintjes.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 17 juli 2024 @ 21:42:35 #14
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214322684
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 21:33 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Geen idee, moeten we kinderen ook zonder gordel in de auto zetten? Of moeten ze zonder zwemdiploma maar in het diepe gooien?
Immers gaan er kinderen ook aan andere dingen dood.

We introduceren hier gewoon een dodelijk roofdier.
Ze hoeven niet allemaal dood.
Het is voldoende als mensen nu uit de buurt blijven van dat gebied en er nu onderzoek wordt gedaan, desnoods worden de moeder en de jongen gevangen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator woensdag 17 juli 2024 @ 21:45:15 #15
236264 crew  capricia
pi_214322713
Het is al een tijdje bekend dat het wolvenpaar kleintjes heeft. Waarom gaan er dan hele BSO's heen? Geef die dieren gewoon even de ruimte en de tijd.

Mss kan men wat borden plaatsen dat het tijdelijk niet toegankelijk is? Doen we ook regelmatig met bepaalde vogelgebieden in het broedseizoen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214323668
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 21:13 schreef Kickinalfa het volgende:

Mensen moeten zich ietsjes aanpassen, en ook leren om te gaan hiermee. Waarom neemt een BSO kinderen mee een stuk bos in waarvan bekend is dat er wolven met welpen zitten?
Dat was mogelijk niet bekend bij de BSO, maar zoiets had wel bekend moeten zijn lijkt me. Dat lijkt me vooral de les die we moeten leren. Zelfde voor de vrouw met die hond.
Het is niet heel moeilijk om niet naar een specifiek bos te gaan af en toe, toch?
Maar het lijkt me ook wel dat deze wolf met vuur speelt. Nog een incident met een persoon en het lijkt me dat dit dier dan afgeschoten zou mogen worden. Hopelijk gebeurt dat niet, want met jongen nog in het hol zal dat hun overlevingskans ook verkleinen, maar er moet een lijn getrokken worden, en het liefst moet die lijn vantevoren getrokken worden. Figuren als MM zouden die lijn het liefst op nul zien, want roodkapje en de boze wolf, maar dat is natuurlijk ook niet reeel. Ik ben er in principe voor dat er geen richtlijn voor aantallen moet zijn, maar wel richtlijnen waar, wanneer en onder welke omstandigheden dieren afgeschoten mogen worden.
pi_214323822
Die BSO deed het ook helemaal fout. Hier kan de wolf niets aan doen. Als je de kinderen in dit soort kleren het bos instuurt, is het vragen om problemen met wolven.

En dan die wolven. Men ziet het als een opsteker dat het beest terug is in NL, maar ik ben bang dat de reden juist géén opsteker is. Nederlandse natuur blinkt in één ding uit: het is geen natuur. Het zijn kleine kavels omringd door hekken, want elke natuur instantie beschermt zijn eigen gebiedje. Wie wel eens over de Veluwe wandelt, zal het wel opvallen. Elke paar kilometer (of soms nog minder) ga je door een hek, en regelmatig is daar ook een wildrooster bij. Ooit dacht ik dat dat was om bepaalde dieren binnen een omheining te houden, maar nee: het ene stuk is van Gelders Landschap, daarna Natuurmonumenten, dan krijg je Staatsbosbeheer,, park De Hoge Veluwe, enzovoort. Allemaal met hun eigen hek. Om het wild van hen te beschermen, maar juist dat hek vormt nu het probleem.

Wolven hebben geen problemen met gewone hekken, en helaas zit het moorden om niets in hun instinct,. Er worden meer beesten gedood dan ze op kunnen. En helemaal als die beesten niet kunnen vluchten. De reden dat de wolf terug is en zich permanent wil vestigen, is omdat onze natuur geen natuur is, maar een soort "wandelend buffet", waarbij de prooidieren op een presenteerblaadje worden aangedragen.

Als in interviews hoor/lees met voorstanders de wolf in Nederland, wordt er telkens gerefereerd aan het feit dat het een compliment zou zijn dat ze weer terug zijn. Maar ze zijn niet terug voor de herstellende natuur, de hebben het buffet ontdekt. En dat is geen compliment, maar een vervelende zakelijke vaststelling dat het ons niet lukt natuur na te bootsen, anders dan op minischaal met hekken.
_-L'avenir est déja là
  donderdag 18 juli 2024 @ 00:28:55 #18
323876 michaelmoore
pi_214323898
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 00:01 schreef Paddo het volgende:
Nederlandse natuur blinkt in één ding uit: het is geen natuur.
Het zijn kleine kavels omringd door hekken, want elke natuur instantie beschermt zijn eigen gebiedje.
Wie wel eens over de Veluwe wandelt, zal het wel opvallen.
Elke paar kilometer (of soms nog minder) ga je door een hek, en regelmatig is daar ook een wildrooster bij.

Ooit dacht ik dat dat was om bepaalde dieren binnen een omheining te houden, maar nee: het ene stuk is van Gelders Landschap, daarna Natuurmonumenten, dan krijg je Staatsbosbeheer,, park De Hoge Veluwe, enzovoort.
Allemaal met hun eigen hek. Om het wild van hen te beschermen, maar juist dat hek vormt nu het probleem.

Wolven hebben geen problemen met gewone hekken, en helaas zit het moorden om niets in hun instinct,.

Er worden meer beesten gedood dan ze op kunnen.
En helemaal als die beesten niet kunnen vluchten.
De reden dat de wolf terug is en zich permanent wil vestigen, is omdat onze natuur geen natuur is, maar een soort "wandelend buffet", waarbij de prooidieren op een presenteerblaadje worden aangedragen.

heel juist

maar dat wil men niet zien
De wolf hoort niet in nederland , het gaat een heel groot probleem worden, de recreatieve sector gaat eraan

En de wolf fanaten willen het niet zien, want hun geld is het niet , graag wilen ze er nog konikpaarden bij hebben en moeflons en rhinocerossen en alles met elkaar verbinden met dure ecoducten en ook papegaaien en vleeermuizen ertussen

zonder brandnetels want dat mag niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214323932
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 00:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
heel juist

maar dat wil men niet zien
De wolf hoort niet in nederland , het gaat een heel groot probleem worden, de recreatieve sector gaat eraan
Zo pessimistisch ben ik niet. Nederland is goed in het te lang door gaan op een fout spoor, en alle signalen negeren (zei iemand: toeslagenaffaire?), maar uiteindelijk kunnen we altijd concluderen dat we wel bijsturen. Als het kalf verdronken is, pardon aangevallen door een wolf.

Wel gok ik dat er eerst enkele serieuze incidenten moeten gebeuren. Er zullen enkele mensen omkomen, waarschijnlijk kinderen en/of boeren. Daarna wordt een onderzoekscommissie ingesteld, die de vloer aanveegt het het huidige beleid, en wordt de wolf vermoedelijk uitgefaseerd in Nederland.

Let wel: ik vind het een mooi beest, en als fotograaf (amateur) zou ik het geweldig vinden er één te spotten. Ik heb de kaart van Leusden al bekeken voor dat landschap. Misschien ga ik er van het weekeinde wel kijken. Maar als ik kinderen had, mochten die niet mee.
_-L'avenir est déja là
  donderdag 18 juli 2024 @ 01:28:33 #20
323876 michaelmoore
pi_214323994
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 00:41 schreef Paddo het volgende:

[..]
Zo pessimistisch ben ik niet. Nederland is goed in het te lang door gaan op een fout spoor, en alle signalen negeren (zei iemand: toeslagenaffaire?), maar uiteindelijk kunnen we altijd concluderen dat we wel bijsturen.
Als het kalf verdronken is, pardon aangevallen door een wolf.

Wel gok ik dat er eerst enkele serieuze incidenten moeten gebeuren. Er zullen enkele mensen omkomen, waarschijnlijk kinderen en/of boeren. Daarna wordt een onderzoekscommissie ingesteld, die de vloer aanveegt het het huidige beleid, en wordt de wolf vermoedelijk uitgefaseerd in Nederland.

Let wel: ik vind het een mooi beest, en als fotograaf (amateur) zou ik het geweldig vinden er één te spotten. Ik heb de kaart van Leusden al bekeken voor dat landschap. Misschien ga ik er van het weekeinde wel kijken. Maar als ik kinderen had, mochten die niet mee.
Ik denk dat het anders gaat ,
De wolf gaat tam worden , en gaat bedelen om eten ,
De wolf wordt lui en vet, vervolgens gaat de wolf iemands hand likken, wil wat aandacht en dan begint het gelazer .
Misschien was dat wel wat er nu gebeurde

Het is niet te geloven hoe angstig sommige mensen zijn als een labrador om hun aandacht vraagt en hoe graag ie heeft dat je zijn bek aait

Een wolf is geen huisdier en wij hebben geen wilde natuur voor dat beest

Daarnaast is de veluwe om te wandelen, spoorzoekertje , mountainbiken , klootschieten en daar willen we geen bedelende tamme wolven bij hebben

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 18-07-2024 09:15:05 ]
pi_214324082
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2024 21:45 schreef capricia het volgende:
Het is al een tijdje bekend dat het wolvenpaar kleintjes heeft. Waarom gaan er dan hele BSO's heen? Geef die dieren gewoon even de ruimte en de tijd.

Mss kan men wat borden plaatsen dat het tijdelijk niet toegankelijk is? Doen we ook regelmatig met bepaalde vogelgebieden in het broedseizoen.
Is dat houdbaar dan?

Een wolven vrouwtje krijgt vanaf jaar 2 ieder jaar 3 tot 7 welpen tot ongeveer een jaar of 12 tot 14, dat zijn dan tussen de 30 en 70 welpen. Uiteraard gaan er een paar dood etc maar wat er over blijft plant zich ook voort. Nu is se gedachtegang om dat leusdense bos af te sluiten, vervolgens de Veluwe, drenthse woud, Sallandse heuvelrug en uiteindelijk zo iets kleins als de strabrechtse heide? Dan zijn we nergens meer welkom?
pi_214324140
Vroeger had je in Nederland gewoon ook wolven. Toen zal er ook wel eens iemand gebeten/gedood zijn geweest door een wolf.
Maar mensen nu lokken ze met eten en dat moeten ze niet doen.

In Amerika hebben ze nog wel gevaarlijker dieren in het bos, en mensen daar houden daar rekening mee. Geen voedsel bij je houden als je weet dat er beren zijn en richtlijnen wat je moet doen als je een beer spot en zo. Om even een voorbeeld te noemen.
  donderdag 18 juli 2024 @ 08:09:04 #23
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_214324376
De verreweg gevaarlijkste dieren in Nederland voor mensen zijn mensen, honden, hoornaars, adders (13 doden sinds 1985), wilde zwijnen en teken. Elk van deze diersoorten maakt vele malen meer slachtoffers dan wolven met honden (na mensen) op eenzame hoogte. Economisch veroorzaken ganzen, dassen, zwijnen de meeste schade, met de gans als belangrijkste. De wolf staat niet eens in de top tien.

Moeten we zorgen dat wolven weer wat schuwer worden? Ik denk het wel. Jaag ze angst voor de mens aan, dat is voor iedereen het beste. Zijn wolven problematisch? Nauwelijks. Emotioneel gejank meer is het niet, interessant genoeg meestal uit dezelfde hoek waar feiten op elk gebied er nauwelijks toe doen.
  donderdag 18 juli 2024 @ 08:22:22 #24
323876 michaelmoore
pi_214324444
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 03:39 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Is dat houdbaar dan?

Een wolven vrouwtje krijgt vanaf jaar 2 ieder jaar 3 tot 7 welpen tot ongeveer een jaar of 12 tot 14, dat zijn dan tussen de 30 en 70 welpen. Uiteraard gaan er een paar dood etc maar wat er over blijft plant zich ook voort. Nu is se gedachtegang om dat leusdense bos af te sluiten, vervolgens de Veluwe, drenthse woud, Sallandse heuvelrug en uiteindelijk zo iets kleins als de strabrechtse heide? Dan zijn we nergens meer welkom?
afgelopen met recreatie, en kamperen ,
heel nederland gaan we een grote dierentuin van maken met konikpaarden , krokodillen, kangeroes en kamelen dan een film maken en die noemen we de nieuwe wildernis .

Want kamelen hebben hier ook gelopen 50 miljoen jaar geleden

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 18-07-2024 08:32:48 ]
  donderdag 18 juli 2024 @ 08:25:17 #25
323876 michaelmoore
pi_214324474
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2024 08:09 schreef mcmlxiv het volgende:

Moeten we zorgen dat wolven weer wat schuwer worden?

Ik denk het wel. Jaag ze angst voor de mens aan, dat is voor iedereen het beste.
wolven schieten met rubberkogels en paintballs , allemaal rode en blauwe wolven
komt ie te bedelen naar je fiets, dan schiet je hem voor zijn donder

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 18-07-2024 08:38:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')