We moeten het maar accepteren dat we de rest van ons leven water en brood krijgen.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 21:29 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ach ja. Elke week bedenkt men wel weer iets nieuws wat slecht is voor het klimaat
Natuurlijk, als je alles zou verbieden zou er een weelderige zwarte markt ontstaan, zie de drooglegging. Daarnaast is het natuurlijk godgeklaagd dat men niet mag weten wat er voor eten gekocht wordt van je zuurverdiende centen.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 21:29 schreef Dazalbest1 het volgende:
Zolang het te koop is, zal het gekocht worden
Maar alleen omdat zij extreem doorgefokt is en haar kalf na de bevalling direct is weggehaald.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 21:36 schreef Loverboii het volgende:
één koe geeft zo'n 30 l melk per dag, melk genoeg
jouw katten zijn ook doorgefokt, anders liepen ze nog in de junglequote:Op dinsdag 19 maart 2024 21:40 schreef Za het volgende:
[..]
Maar alleen omdat zij extreem doorgefokt is en haar kalf na de bevalling direct is weggehaald.
quote:Op dinsdag 19 maart 2024 21:23 schreef Za het volgende:
Zoals Holleman ookal aangeeft, heeft een pasta echt een meerwaarde met een laag kaas er op?
Nee niet alles verbieden en iedereen moet kopen wat ie wil.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 21:33 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Natuurlijk, als je alles zou verbieden zou er een weelderige zwarte markt ontstaan, zie de drooglegging. Daarnaast is het natuurlijk godgeklaagd dat men niet mag weten wat er voor eten gekocht wordt van je zuurverdiende centen.
Het staat iemand toch vrij een kaas bedrijf op te richten? Of wil je dat soms verbieden?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 21:55 schreef Dazalbest1 het volgende:
[..]
Nee niet alles verbieden en iedereen moet kopen wat ie wil.
Maar is het nodig om van alles tig verschillende soorten en merken te moeten hebben?
Een overdaad aan zoveel verschillende merken kaas of wat voor product dan ook lijkt mij overbodig.
Ja.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 21:23 schreef Za het volgende:
Zoals Holleman ookal aangeeft, heeft een pasta echt een meerwaarde met een laag kaas er op?
Dat is 'gezond'quote:Op dinsdag 19 maart 2024 22:00 schreef Sapstengel het volgende:
Kaas, vlees, zuivel. Moeten we allemaal seed oils, soja en andere troep gaan eten of wat is het plan?
Je wilt dat er alleen maar Unilever troep overblijft?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 21:55 schreef Dazalbest1 het volgende:
Maar is het nodig om van alles tig verschillende soorten en merken te moeten hebben?
Een overdaad aan zoveel verschillende merken kaas of wat voor product dan ook lijkt mij overbodig.
100%onzinquote:Op dinsdag 19 maart 2024 21:23 schreef Za het volgende:
Kaas heeft een gigantische impact op het klimaat.
Ja kan, maar jij eet vooral smakeloze pamfletten?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 22:12 schreef sturmpie het volgende:
[..]
100%onzin
dan kan je 't beste helemaal stoppen met melkvee als je vind dat kaas gigantische impact heeft.
je kan ook zeggen: verse melk heeft 'n gigantische impact op 't klimaat dus stop er maar mee.
wat bedoel je ?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 22:14 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja kan, maar jij eet vooral smakeloze pamfletten?
zonder kalf geen melkquote:Op dinsdag 19 maart 2024 21:40 schreef Za het volgende:
[..]
Maar alleen omdat zij extreem doorgefokt is en haar kalf na de bevalling direct is weggehaald.
Er zijn hele volksstammen welke prima hebben overleefd zonder zuivel. Ik vind het zelf ook lekker, de oorzaak ontgaat me soms.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 22:14 schreef sturmpie het volgende:
[..]
wat bedoel je ?
ik ben voor melkvee, niet tegen.
zuivel is lekker en gezond
ik heb op tv eens 'n documentaire gezien over 'n afrikaans volk dat leeft van de koe, waarbij ze ook 't bloed van 'n levende koe drinken, die worden niet zo oud, als je daar 40 of 50 bent dan ben je bij wijze van spreke 100 in onze samenleving. zomaar 'n weetjequote:Op dinsdag 19 maart 2024 22:21 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Er zijn hele volksstammen welke prima hebben overleefd zonder zuivel. Ik vind het zelf ook lekker, de oorzaak ontgaat me soms.
quote:Op dinsdag 19 maart 2024 22:28 schreef sturmpie het volgende:
stop dan ook maar met de vleesproductie want dat is ook gigantische stempel op 't milieu
geen vleesproductie geen kaas want 'n melkkoe wordt in NL maar gemiddeld 6 jaar oud en voor melk heb je kalveren nodig is ook vlees
dus stop maar overal mee, iedereen aan de sla en tomaten en pinda's
Smakelijk eten.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 22:27 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik heb op tv eens 'n documentaire gezien over 'n afrikaans volk dat leeft van de koe, waarbij ze ook 't bloed van 'n levende koe drinken, die worden niet zo oud, als je daar 40 of 50 bent dan ben je bij wijze van spreke 100 in onze samenleving. zomaar 'n weetje
het is wetenschappelijk bewezen dat 'n mens heel goed zonder vlees&zuivel kan leven, puur plantaardig met 'n eitje
Pasta, hagelslag en jam is slecht voor je man, alleen maar toegevoegde suikers en e-nummers. Je kan beter plakjes kipfilet van de poelier op brood doen dan die rommel. Of kaas van de boer inderdaad.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 22:32 schreef marc0871 het volgende:
Nou, dan wordt dat dus meer ham, kipfilet of grillworst mee op brood.
Elke dag pasta, hagelslag en jam wordt je ook een beetje suf van.
Een salade zeg je?
Ik ben toch geen knijn
Ja nou, dat bedoel ikquote:Op dinsdag 19 maart 2024 22:33 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Pasta, hagelslag en jam is slecht voor je man, alleen maar toegevoegde suikers en e-nummers. Je kan beter plakjes kipfilet van de poelier op brood doen dan die rommel. Of kaas van de boer inderdaad.
Melk is inderdaad belastend voor het milieu. Dan is het toch logisch dat kaas nog een hogere belasting heeft?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 22:12 schreef sturmpie het volgende:
[..]
100%onzin
dan kan je 't beste helemaal stoppen met melkvee als je vind dat kaas gigantische impact heeft.
je kan ook zeggen: verse melk heeft 'n gigantische impact op 't klimaat dus stop er maar mee.
Dus ik werk ruim 40u per week voor de baas voor mijn salaris, maar vervolgens ga jij of de overheid bepalen waar meer belasting over geheven gaat worden? Gelukkig wonen we in een democratie, dus ik weet meteen waar ik op ga stemmen. Die Stalinistische trekjes van andermans leven menen te bepalen komen er bij mij niet in.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 22:45 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Melk is inderdaad belastend voor het milieu. Dan is het toch logisch dat kaas nog een hogere belasting heeft?
[ afbeelding ]
En nee, we hoeven niet helemaal te stoppen, maar wat minder dierlijk en meer plantaardig zal al een hoop schelen.
we hebben 't over zuivelquote:Op dinsdag 19 maart 2024 22:45 schreef Gimmick het volgende:
Melk is inderdaad belastend voor het milieu. Dan is het toch logisch dat kaas nog een hogere belasting heeft?
dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 22:45 schreef Gimmick het volgende:
En nee, we hoeven niet helemaal te stoppen, maar wat minder dierlijk en meer plantaardig zal al een hoop schelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |