abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212859149
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk
Verslag van informateur Plasterk
Verslag van informateur Putters

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
De Hond
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  zondag 17 maart 2024 @ 13:20:34 #2
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212859163
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:17 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ja, in principe is dat inderdaad het geval. Plus een flinke lading platrechts complotdenken.
Werkelijk?

Vertel eens: hoe zou je het noemen als iemand gepredestineerde, onveranderlijke, gedetermineerde eigenschappen aan een individu toekent op basis van zijn ras?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212859185
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Werkelijk?

Vertel eens: hoe zou je het noemen als iemand gepredestineerde, onveranderlijke, gedetermineerde eigenschappen aan een individu toekent op basis van zijn ras?
Maak maar concreet. Gewoon even een bestaand iemand plus citaat.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  zondag 17 maart 2024 @ 13:23:17 #4
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212859189
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:22 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Maak maar concreet. Gewoon even een bestaand iemand plus citaat.
Beantwoord eerst eens de vraag.

Kap eens met duiken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212859190
gepredestineerde googlen! Is dat een echt woord?
  zondag 17 maart 2024 @ 13:23:36 #6
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212859191
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:23 schreef mascara-klodder het volgende:
gepredestineerde googlen! Is dat een echt woord?
Calvinisme is er groot mee geworden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212859199
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Beantwoord eerst eens de vraag.

Kap eens met duiken.
Ik ga gewoon niet in op bullshit, want bullshit spuien is hartstikke makkelijk, maar bullshit ontkrachten kost veel meer tijd. Dus maak het eerst maar eens concreet, want ik ga niet mee in jouw fantasiewereld.
  zondag 17 maart 2024 @ 13:27:07 #8
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212859209
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:25 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik ga gewoon niet in op bullshit, want bullshit spuien is hartstikke makkelijk, maar bullshit ontkrachten kost veel meer tijd. Dus maak het eerst maar eens concreet, want ik ga niet mee in jouw fantasiewereld.
Nee, het komt gewoon allemaal iets te dichtbij nu ik je gevraagd heb je lasterlijke uitspraak te onderbouwen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212859210
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 12:52 schreef Monolith het volgende:

[..]
Omdat die hele idiote hype over de Atlantische oceaan aan is komen waaien en hier (vooral op fora zoals Fok) voet aan de grond heeft gekregen om de een of andere reden.
Het is vooral de media waar het voet aan de grond heeft gekregen, via academia. Totale absurditeit als 'totslaafgemaakten' komt daar vandaan.
pi_212859240
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, het komt gewoon allemaal iets te dichtbij nu ik je gevraagd heb je lasterlijke uitspraak te onderbouwen.
Kwam het maar dichtbij. Er is gewoon niks. Jij hebt een of ander fantasiebeeld en je wilt dat anderen die fantasie ook gaan geloven. Maar concreet maken kun je het niet, want dan staat ineens de realiteit in de weg. Dat 'woke' waar jij zo bang voor bent, dat bestaat in werkelijkheid niet.
pi_212859242
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 12:19 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Jezus, het stelde gewoon nóg minder voor.

Nou ja, dit is dus het huidige niveau van de landelijke politiek. Om te janken.
Het is op zich wel goed om hier op te letten. Want inderdaad, het niveau is zo laag dat ambtenaren dit soort niet-bestaande problemen proberen op te lossen met vage uitzonderingen en de minister er geen benul van heeft. Dat moet je niet willen, zeker niet nu rechters steeds meer geneigd zijn om op de stoel van de wetgever te gaan zitten.

De ophef is dom, maar de uitkomst prima. Er is geen reden tot enige wijziging in de wettekst.
  zondag 17 maart 2024 @ 13:33:35 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212859268
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:30 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Kwam het maar dichtbij. Er is gewoon niks. Jij hebt een of ander fantasiebeeld en je wilt dat anderen die fantasie ook gaan geloven. Maar concreet maken kun je het niet, want dan staat ineens de realiteit in de weg. Dat 'woke' waar jij zo bang voor bent, dat bestaat in werkelijkheid niet.
Ik heb het al topics lang concreet gemaakt, maar dat werkte toen niet en gaat ook nooit werken, want in je enorm smalle denkkader is het al lang beslist dat ik 'tegen gelijkwaardigheid' ben. Oh, en dat terwijl je me 'amper' kent.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212859294
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik heb het al topics lang concreet gemaakt,
Geef maar een linkje dan. Scheelt weer helemaal een concreet voorbeeld aanhalen.
quote:
maar dat werkte toen niet en gaat ook nooit werken, want in je enorm smalle denkkader is het al lang beslist dat ik 'tegen gelijkwaardigheid' ben. Oh, en dat terwijl je me 'amper' kent.
Nou, we zijn weer aanbeland bij 'dan ben jij gewoon dom!'
pi_212859340
Woke bestaat wel en is wel aanwezig in de samenleving, maar niet in die dominante en verschrikkelijke mate als sommige hysterici waaronder Etto ons willen laten geloven.

Ga je druk maken over zaken die er echt toe doen zou ik zeggen, sociaal-economisch ongelijkheid, problemen in de zorg, huisvesting, het klimaat, dat soort zaken.

Zeg ik ook tegen die relatief kleine groep woke-activisten die zich met een grote bek goed weten te manifesteren in de media.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 17 maart 2024 @ 13:39:28 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212859341
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:36 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Geef maar een linkje dan. Scheelt weer helemaal een concreet voorbeeld aanhalen.
[..]
Nou, we zijn weer aanbeland bij 'dan ben jij gewoon dom!'
Dat is sterk.

Zou jij niet eerst eens kunnen komen met voorbeelden van mijn aversie jegens gelijkwaardigheid?

En ach, anderen roepen liever 'dan ben jij gewoon een racist'. En dat staat net iets kutter op je CV.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 17 maart 2024 @ 13:40:44 #16
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212859366
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:39 schreef Tomatenboer het volgende:
Woke bestaat wel en is wel aanwezig in de samenleving, maar niet in die dominante en verschrikkelijke mate als sommige hysterici waaronder Etto ons willen laten geloven.

Ga je druk maken over zaken die er echt toe doen zou ik zeggen, sociaal-economisch ongelijkheid, problemen in de zorg, huisvesting, het klimaat, dat soort zaken.

Zeg ik ook tegen die relatief kleine groep woke-activisten die zich met een grote bek goed weten te manifesteren in de media.
Ook daar maak ik me zorgen over; vreemd dat je dat niet erkent als mede-SP'er.

Verder ben ik niet hysterisch, ik onderbouw zoals gewoonlijk wat ik zeg; dat zijn vooral de lieden die kennelijk bij elke kritiek op woke het noodzakelijk achten te komen met schijtlollige reacties, frames, laster en non sequiturs.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212859401
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is sterk.

Zou jij niet eerst eens kunnen komen met voorbeelden van mijn aversie jegens gelijkwaardigheid?
Ja, je constante doodsangst voor 'woke', aangezien dat in werkelijke vorm een strijd voor gelijkwaardigheid is.
quote:
En ach, anderen roepen liever 'dan ben jij gewoon een racist'. En dat staat net iets kutter op je CV.
O, dan is het goed.
pi_212859405
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ook daar maak ik me zorgen over; vreemd dat je dat niet erkent als mede-SP'er.
Ik zie je tegenwoordig alleen nog maar tekeergaan tegen de linkse partijen en schuimbekken over de overheersing van “woke” in de samenleving.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 17 maart 2024 @ 13:45:31 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212859439
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:42 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ja, je constante doodsangst voor 'woke', aangezien dat in werkelijke vorm een strijd voor gelijkwaardigheid is.
[..]
O, dan is het goed.
Dat is het niet.

Een doodsangst is het ook niet.

Een complot ook niet.

Deze terminologie, naast je tussen-neus-en-lippen door opmerking dat mensen 'tegen gelijkwaardigheid' zijn, toont vooral enorme kortzichtigheid aan. En waarom er met mensen als jij ook nooit fatsoenlijk een discussie gevoerd kan worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 17 maart 2024 @ 13:47:55 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212859470
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is vooral de media waar het voet aan de grond heeft gekregen, via academia. Totale absurditeit als 'totslaafgemaakten' komt daar vandaan.
Universiteiten in de VS zijn helemaal ideologie-gedreven bolwerken verworden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 17 maart 2024 @ 13:49:45 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212859499
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:42 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik zie je tegenwoordig alleen nog maar tekeergaan tegen de linkse partijen en schuimbekken over de overheersing van “woke” in de samenleving.
Laatst nog in NWS, dat het leuk is, al die verduurzaming, maar dat niet iedere Jan Boerenlul een geldboom in de tuin heeft staan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212859516
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
En waarom er met mensen als jij ook nooit fatsoenlijk een discussie gevoerd kan worden.
En die constatering is geheel wederzijds.
  zondag 17 maart 2024 @ 13:52:48 #23
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212859536
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:51 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
En die constatering is geheel wederzijds.
Dan ben ik blij, in ethisch opzicht, dat ik het niet noodzakelijk heb geacht je van grove zaken te beschuldigen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212859568
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dan ben ik blij, in ethisch opzicht, dat ik het niet noodzakelijk heb geacht je van grove zaken te beschuldigen.
Nou, jij lijkt me zachtst gezegd niet de allergeschiktste persoon om iets over ethiek te zeggen.
  zondag 17 maart 2024 @ 13:55:20 #25
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212859580
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 13:54 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Nou, jij lijkt me zachtst gezegd niet de allergeschiktste persoon om iets over ethiek te zeggen.
Gooi er vooral nog meer boven op. Let wel: voor iemand die je 'amper kent'.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')