From the river to the seaquote:Op woensdag 29 mei 2024 17:59 schreef Ebinas het volgende:
Flink aan het werk weer in de achtergrond
[ afbeelding ]
Lijkt wel olie ofzo..quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:04 schreef Ebinas het volgende:
wat zorgt voor al die rookontwikkeling?
[ afbeelding ]
Water en gassen die onder hoge druk opgelost zaten in de magma komen vrij bij atmosferische druk en die nemen weer stof mee.quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:04 schreef Ebinas het volgende:
wat zorgt voor al die rookontwikkeling?
[ afbeelding ]
Ty!quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Water en gassen die onder hoge druk opgelost zaten in de magma komen vrij bij atmosferische druk.
Artikel 5!quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:15 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lava komt op dit moment weer tegen de verdedigingsmuur aan, NAVO-communicatiecentrum zit achter andere muur.
Ja de druk is uit de ketel ... nu kijken hoelang het nog na blijft sputteren ...quote:Op woensdag 29 mei 2024 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Het beste lijkt er wel weer van af te zijn inmiddels...
Dat kan ik bevestigen (Ik was in 2022 op IJsland bij de uitbarsting iets verderop als de huidige).quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:30 schreef chufi het volgende:
Net gebroken zwart glas .....
[ afbeelding ]
Obsidiaan ... maar lava heeft zoveel componenten waaruit vele verschillende gesteenten ontstaan .. allemaal afhankelijk van een hoop verschillende condities...quote:Op vrijdag 31 mei 2024 00:49 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Dat kan ik bevestigen (Ik was in 2022 op IJsland bij de uitbarsting iets verderop als de huidige).
Als de lava (iig deze) eenmaal gestold is, is het het krokantste materiaal wat je je kunt voorstellen. Een soort Bros gemaakt van gemaakt van glas ipv chocola.
Zijn dat de muren die ze onlangs gebouwd hebben of stonden die er al ?quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:50 schreef Momo het volgende:
Zonder de verdedigingsmuren was er niet veel meer over van Grindavik
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:50 schreef Momo het volgende:
Zonder de verdedigingsmuren was er niet veel meer over van Grindavik
[ afbeelding ]
Lijkt me echt dweilen met de kraan open.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:15 schreef chufi het volgende:
Ze blussen ook gewoon de lava om het proces maar te vertragen..
[ afbeelding ]
Ja uiteindelijk wel , maar misschien ligt er dan wel een hoge dijk ter bescherming van het powerstation en de Blue Lagoonquote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Lijkt me echt dweilen met de kraan open.
Dan moet er toch echt wat grover geschut worden ingezet.
Dan moeten ze zo te zijn nog flink doorbouwenquote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:32 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja uiteindelijk wel , maar misschien ligt er dan wel een hoge dijk ter bescherming van het powerstation en de Blue Lagoon
Heet klusje voor de brandweerquote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:15 schreef chufi het volgende:
Ze blussen ook gewoon de lava om het proces maar te vertragen..
[ afbeelding ]
Ze doen er in elk geval alles aan om het te voorkomen idd.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:32 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja uiteindelijk wel , maar misschien ligt er dan wel een hoge dijk ter bescherming van het powerstation en de Blue Lagoon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |