ik nam de speciaal dat bleek een broodje Turkse worst met knoflooksaus, blikkie cola erbijquote:Op zaterdag 16 maart 2024 06:27 schreef Karzai het volgende:
Koffie, kwark met blauwe bessen
Lunchbox
Appel en een mandarijn
Paasbroodje met amandelspijs
en ik haal nog wel iets in de lunchroom
[ afbeelding ]
Dat is een fijne prijs en goed dat het al aardig lukt ermee. Volgende pizza wordt beter.quote:Op zondag 17 maart 2024 09:29 schreef foodlover het volgende:
Gisteren pizza gemaakt op de Weber bbq. Had bij Oldenhof Den Haag een Pizza Que uit de koopjeshoek voor 10 euro. Dat is een ring voor tussen de onderkant en deksel van de barbecue en houder voor pizzasteen. Vond alleen al de dikke grote pizzasteen en pizza schep het geld waard dus meegenomen.
Resultaat was aardig voor de eerste keer. Wil alleen de bovenkant heter krijgen zodat niet alleen de bodem meer ook bovenkant en toppings mooi kleuren.
Zo wat Turkse ramazan pides bakken en misschien nog een tijgerbrood, in de gewone oven.
Ik kocht de kreeft bij de Volmar.quote:Op zondag 17 maart 2024 13:51 schreef Karzai het volgende:
Geen kreeft bij de lidl, paar kaasjes gekocht dan maar
[ afbeelding ]
Jummie!quote:Op zondag 17 maart 2024 14:48 schreef Blues het volgende:
Op den gezonde tour![]()
Salade van jonge bladsla, cherry tomaatjes, komkommer, handje noten, kappertjes. Dressing van mosterd, rode wijnazijn, balsamico azijn, olijfolie, peper en een scheutje maple strop.![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
ik heb bij mijn Vomar nooit kreeft zien liggen, zal er eens op lettenquote:
Ook erg lekker.quote:Op zondag 17 maart 2024 13:51 schreef Karzai het volgende:
Geen kreeft bij de lidl, paar kaasjes gekocht dan maar
[ afbeelding ]
Dankjewel!quote:Op zondag 17 maart 2024 10:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat is een fijne prijs en goed dat het al aardig lukt ermee. Volgende pizza wordt beter.
Weet niet of je pasgeleden hier bent geweest maar ik hoop dat je het leuk hebt gehad
quote:Op zaterdag 16 maart 2024 18:27 schreef PzKpfw het volgende:
Aardappels, witlof met groentesaus en een runderburger.
Diepvriesvak.quote:Op zondag 17 maart 2024 18:16 schreef Karzai het volgende:
ik heb bij mijn Vomar nooit kreeft zien liggen, zal er eens op letten
er was geen kreeftquote:Op zondag 17 maart 2024 18:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ook erg lekker.
Was kreeft er niet of geen zin meer in?
Dat is erg simpel. De meeste diepvrieskreeft is al gekookt en die hoef je alleen maar even lauwwarm te maken en uit elkaar te halen.quote:Op zondag 17 maart 2024 19:15 schreef Smart_ass het volgende:
Jammer! Ik wil eigenlijk een keer zelf lobster mac&cheese maken maar ik heb nog nooit zelf kreeft gemaakt.
Scherp mes door de hersenen en dan koken, levend in kokend water doen staat me tegen. Liever snelle dood voor het beestje. Koken tot ie mooi rood is. Doormidden snijden en knoflookboter eroverheen. Heerlijk.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is erg simpel. De meeste diepvrieskreeft is al gekookt en die hoef je alleen maar even lauwwarm te maken en uit elkaar te halen.
Als je verse (levende) kreeft koopt is het ook niet zo moeilijk, maar dan moet je er iets meer moeite voor doen.
Eerst verdoven door het beest in de diepvries te stoppen werkt ook prima.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:57 schreef loveyoulongtime het volgende:
Scherp mes door de hersenen en dan koken, levend in kokend water doen staat me tegen. Liever snelle dood voor het beestje. Koken tot ie mooi rood is. Doormidden snijden en knoflookboter eroverheen. Heerlijk.
Nou ja, dat darmkanaal leek me een punt van niet nodig te zeggenquote:Op zondag 17 maart 2024 21:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Eerst verdoven door het beest in de diepvries te stoppen werkt ook prima.
En niet in gewoon kokend water stoppen maar een court bouillon maken om ze in te koken.
En niet vergeten het darmkanaal te verwijderen.
Geroosterde uitjes (van die droge knapperige die je ook op sateh krijgt)quote:Op maandag 18 maart 2024 14:25 schreef junkiesietze het volgende:
Denk hamburgers vanavond, laatst zo'n pizzapunt cheddar gekocht en daar stukken van op mn burger gedaan, mijn god, dat ik dat nooit eerder heb gedaan. Altijd die vieze plastic cheddar gehad.
Burger, tomaatje, eitje bakken en erop, augurkje, maar wat zal ik er nog meer op doen?
BBQ saus en mayo, gebakken uienquote:Op maandag 18 maart 2024 14:25 schreef junkiesietze het volgende:
Denk hamburgers vanavond, laatst zo'n pizzapunt cheddar gekocht en daar stukken van op mn burger gedaan, mijn god, dat ik dat nooit eerder heb gedaan. Altijd die vieze plastic cheddar gehad.
Burger, tomaatje, eitje bakken en erop, augurkje, maar wat zal ik er nog meer op doen?
Welkom terug!quote:Op maandag 18 maart 2024 15:01 schreef Molo het volgende:
Na dagen me gelaafd te hebben in goddelijk voedsel in Polen (zooooooo lekker gegeten en gedronken![]()
![]()
), vandaag gevulde paprika's met gehakt en rijst
Oef, teveel goddelijk lekkere dingen gehadquote:Op maandag 18 maart 2024 15:26 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Welkom terug!
PierogiBigos
Wat vond je het lekkerste daar?
Doe ik ook regelmatig. Een paar weken terug was deze saté 1+1 gratis. Ik heb toen een voorraadje ingeslagen. De kant en klaar bami van AH is heel goed te doen, goed gevuld.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:27 schreef uniekhoorn het volgende:
K&k bami van de Aldi, met goedkope satestokjes er bij. Geen zin om te koken
Heerlijk die cheddar, hoewel ik die plastic variant ook lekker vind...quote:Op maandag 18 maart 2024 14:25 schreef junkiesietze het volgende:
quote:Op maandag 18 maart 2024 13:20 schreef golfer het volgende:
Vanmiddag, als tussendoortje, het laatste restje kreeftensoep van onze viswinkel.![]()
En vanavond: paddenstoelenrisotto met daarbij veldsla.
Klinkt goed allemaal, hartverwarmend eten.quote:Op maandag 18 maart 2024 16:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Oef, teveel goddelijk lekkere dingen gehad
Varkensknie, placki ziemniaczane z gulaszem (soort rösti met goulash en zure room), allerlei soorten pierogi idd.
Lekkerste vond ik denk ik de pierogi gevuld met gans en kersenbrandewijn erbij
En dit:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Oscypek
Mannnnnnn wat is dit lekker zeg, gegrilde bergkaas. Goddelijk
Maar hoog niveau van eten, goed klaargemaakt, lekker, vriendelijke mensen overal. Enorme aanrader
Jammer, want het klinkt wel intrigerend.quote:Op maandag 18 maart 2024 22:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik at vanavond bbq krieltjes, spinazie met ei en een champignonburger.
Laatste is geen aanrader, helaas heb ik er nog 1. Morgen maar ergens door wokken/bakken.
Was een welkome toevoegingquote:
Bram is altijd zeer verstandig.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:37 schreef Molo het volgende:
Ik had moussaka als lunch, en nog geen idee wat de avond me gaat brengen. Zin in patat van Brameigenlijk maar dat is onverstandig endezo
Gevulde paprika stond op mij te wachten toen ik thuis kwamquote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:37 schreef Molo het volgende:
Ik had moussaka als lunch, en nog geen idee wat de avond me gaat brengen. Zin in patat van Brameigenlijk maar dat is onverstandig endezo
Ja, ja, maarrrrr, mijn vervettende hartkleppen denken daar anders overquote:Op dinsdag 19 maart 2024 19:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Bram is altijd zeer verstandig.
Geen Bram is pas onverstandig
In zhe diepvries.quote:Op zondag 17 maart 2024 18:16 schreef Karzai het volgende:
[..]
ik heb bij mijn Vomar nooit kreeft zien liggen, zal er eens op letten
Ik ga een curry maken met kikkererwten en kip vanavond
En?quote:
Jij lief vriendinnetje in dat geval.quote:Op maandag 18 maart 2024 15:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Vriendje komt zo, Melanzane alla parmigiana gemaakt voor vanavond
Die staat er redelijk neutraal in. Ik raak gelukkig nooit aan de schijterij van taco bell eigenlijk.quote:Op woensdag 20 maart 2024 01:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En?
Je aars ook zo blij met die traktatie?
misschien met de paasdagenquote:Op woensdag 20 maart 2024 01:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In zhe diepvries.
Meerdere keren over meerdere jaren. Al toen ik er werkte als vakkenvuller hadden ze het zo rond feestdagen. En dat is 20 jaar terug inmiddels
Zag ze laatst ook liggen voor kerst.
die kruiden blijven toch wel een aantal jaar goed? misschien dat de smaak wat minder wordtquote:Op woensdag 20 maart 2024 07:37 schreef junkiesietze het volgende:
Godsamme ik heb nog nooit zo'n kookfuckup als gisteren gemaakt.
Ik wilde spaghetti maken he, dus ik had gister ochtend gehakt uit de vriezer gehaald, zag er al een beetje freezeburned uit, maar fuckit.
Avond was aangebroken en ik zette een pan water met spaghetti te koken en begin met het rullen van het gehakt.
Pak groente uit de koelkast gehaald, wilde de spaghetti kruiden uit het kastje pakken.....niks....shit geen kruiden meer... (gebruik altijd zo'n knorr zakje, sue me.) Normaal gesproken heb ik altijd minstens 5 van die zakjes op voorraad.
Okok, geen probleem, ik zie wel een zakje macaroni kruiden staan, alleen de spaghetti vervangen voor macaronies, geen probleem.. zonde van de slierten maar whatever. Spaghetti weggegooit.
Heb ik mararonies? ik kon alleen maar fussili vinden, 5 pakken for some reason. Dat in pannetje gedaan bijna water erbij tot ik toch nog in de kast een zakje met mararonies tegen kwam, eureka!
Macaronies in pannetje gedaan en water van de spaghetti overgegoten in de macaronies pan en lekker laten koken.
Toen zag ik dat Macaroni kruiden zakje, houdbaar tot 2019![]()
Godverdomme, weetje wat fuck die shit.
Macaronies afgegoten, weggeflikkerd
Gehakt zag er eerlijk gezegt ook niet heel appetijtelijk uit, ik was er klaar mee, flikker dat ook wel weg.
Uiteindelijk patat in de airfryer gegooit en chicken rings in batter in de oven.
Smaakte me voor geen meter, ik wilde spaghetti.
Enige lichtpuntje was dat ik de zak groenten nog niet bij het gehakt had gegooit, dus vanavond weer een poging tot spaghetti.
Als het een maandje over datum was misschien, maar 5 jaar ging me iets te ver.quote:Op woensdag 20 maart 2024 07:47 schreef Karzai het volgende:
[..]
die kruiden blijven toch wel een aantal jaar goed? misschien dat de smaak wat minder wordt![]()
In de oude pyramides vonden ze soms nog wel eens kruiden van 2000 jaar oudquote:Op woensdag 20 maart 2024 07:53 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Als het een maandje over datum was misschien, maar 5 jaar ging me iets te ver.
Gebruik jij die nu in je eten?quote:Op woensdag 20 maart 2024 07:55 schreef Karzai het volgende:
[..]
In de oude pyramides vonden ze soms nog wel eens kruiden van 2000 jaar oud
nee moeilijk te krijgenquote:Op woensdag 20 maart 2024 07:58 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Gebruik jij die nu in je eten?
quote:
Oh dat klinkt als perfectiequote:Op woensdag 20 maart 2024 16:22 schreef Molo het volgende:
Godsamme wat heb ik heerlijk geluncht zeg, in de lentezon
Salade met peer, avocado en een soort van kleine geitenkaas soufflees eroverheen. Ontzettend lekker van genoten
Oh dat klinkt echt heerlijk!quote:Op woensdag 20 maart 2024 16:22 schreef Molo het volgende:
Godsamme wat heb ik heerlijk geluncht zeg, in de lentezon
Salade met peer, avocado en een soort van kleine geitenkaas soufflees eroverheen. Ontzettend lekker van genoten
quote:Op woensdag 20 maart 2024 14:54 schreef golfer het volgende:
Nu, als tussendoortje, yakitori-spiesjes.
Vanavond lasagne met de al gisteren gemaakte en uren pruttelende bolognesesaus.
Je bedoelt waarschijnlijk een caesarsalade?quote:
Zo stond het niet op de verpakking.quote:Op woensdag 20 maart 2024 18:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Je bedoelt waarschijnlijk een caesarsalade?
Stond er echt Ceaser Salad op de verpakking?quote:
Ik zal even in de ondergrondse duiken.quote:Op woensdag 20 maart 2024 18:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Stond er echt Ceaser Salad op de verpakking?
Wow, wat een stress. Slierten, elleboogjes, wokkelvormen. Pasta is pasta zou ik denken.quote:Op woensdag 20 maart 2024 07:37 schreef junkiesietze het volgende:
Ik wilde spaghetti maken he, dus ik had gister ochtend gehakt uit de vriezer gehaald, zag er al een beetje freezeburned uit, maar fuckit.
Avond was aangebroken en ik zette een pan water met spaghetti te koken en begin met het rullen van het gehakt.
Pak groente uit de koelkast gehaald, wilde de spaghetti kruiden uit het kastje pakken.....niks....shit geen kruiden meer... (gebruik altijd zo'n knorr zakje, sue me.) Normaal gesproken heb ik altijd minstens 5 van die zakjes op voorraad.
Okok, geen probleem, ik zie wel een zakje macaroni kruiden staan, alleen de spaghetti vervangen voor macaronies, geen probleem.. zonde van de slierten maar whatever. Spaghetti weggegooit.
Heb ik mararonies? ik kon alleen maar fussili vinden, 5 pakken for some reason. Dat in pannetje gedaan bijna water erbij tot ik toch nog in de kast een zakje met mararonies tegen kwam, eureka!
Macaronies in pannetje gedaan en water van de spaghetti overgegoten in de macaronies pan en lekker laten koken.
Gehakt zag er eerlijk gezegt ook niet heel appetijtelijk uit, ik was er klaar mee, flikker dat ook wel weg.
Uiteindelijk patat in de airfryer gegooit en chicken rings in batter in de oven.
Enige lichtpuntje was dat ik de zak groenten nog niet bij het gehakt had gegooit, dus vanavond weer een poging tot spaghetti.
Zo dat ziet er goed uit!quote:Op woensdag 20 maart 2024 18:05 schreef Blues het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En???quote:
Ze hanteren hier 3 prijsklasses (ligt eraan waar het zit) maar gemiddeld kost een white mocha evenveel hier als bij jou.quote:Op woensdag 20 maart 2024 15:36 schreef Smart_ass het volgende:
Een blonde vanilla latte van de Starbucks. Lekker, maar minder lekker dan dat ik ‘m me herinner.
@:futurefairytale , hoeveel betaal je bij de Starbucks in Nederland nou voor een grande drink? Iced white mocha bijvoorbeeld? Die zijn hier dus $5,95, $6,31 incl. tax. Geen wonder dat ik vrijwel nooit ga (had een coupon voor $3 voor een grande drink nu).
Ah oke! Vroeg het me even af. Vind het zo duur namelijkquote:Op woensdag 20 maart 2024 20:18 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ze hanteren hier 3 prijsklasses (ligt eraan waar het zit) maar gemiddeld kost een white mocha evenveel hier als bij jou.
Bij de goedkoopste prijsklasse heb je een Grande Americano voor
¤ 3,05, Venti ¤ 3,45.
Ik grill graag tomaten, paprika's, knoflook, ui, kruiden en olijfolie in de oven en maak ze daarna fijn met de staafmixer bij wijze van sausquote:Op donderdag 21 maart 2024 15:39 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb nog heel veel tomaten (zowel verse als crushed in blik). Welk recept voor tomatensaus gebruiken jullie? Als ik google vind ik er heel veel dus ik ben benieuwd of jullie een go-to recept hebben, liefst eentje die niet te waterig is! Ik houd wel van een goede dikke saus.
Kom maar hoor. Zo lekker en ik heb er twee gemaaktquote:Op donderdag 21 maart 2024 17:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Mijn favoriet! Mag ik bij je aanschuiven
* ChildoftheStars stapt op de fietsquote:Op donderdag 21 maart 2024 17:29 schreef praadje het volgende:
[..]
Kom maar hoor. Zo lekker en ik heb er twee gemaakt
quote:Op donderdag 21 maart 2024 13:46 schreef golfer het volgende:
Straks, als tussendoortje, een portie kibbeling.
Vanavond: patat van Friethoes, gegrilde groene aspergetips en gebakken zeeduivelfilets met gebakken grote garnalen en met kappertjes.
Zelfde deeg als de pizza toevallig? Zien er beide zo lekker uit!quote:Op donderdag 21 maart 2024 20:09 schreef mascara-klodder het volgende:
Dikke prima
[ link | afbeelding ]
Die geur he.. is een martelingquote:Op donderdag 21 maart 2024 15:00 schreef Kanaroe het volgende:
Heb net een halve gebraden kip van het spit opgepeuzeld, van de markt....kon de verleiding niet weerstaan
Nu vol en geen idee wat ik vanavond doe![]()
In ieder geval de rest van de kapucijnerschotel van gisteren voor mijn man
Hmmmm, ziet er goed uit!quote:Op donderdag 21 maart 2024 20:09 schreef mascara-klodder het volgende:
Dikke prima
[ link | afbeelding ]
Jongen, je kunt ook gewoon spaghetti met macaronikruiden maken hoor, alleen de vorm is anders... Je gaat toch niet een hele pan eten weggooien alleen omdat je je pasta in een andere vorm wil?quote:Op woensdag 20 maart 2024 07:37 schreef junkiesietze het volgende:
Daar ga je al.quote:Op woensdag 20 maart 2024 07:37 schreef junkiesietze het volgende:
Uiteindelijk patat in de airfryer gegooit
Smaakte me voor geen meter
Ossenwit, ossenwitquote:
Jij snapt het.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 10:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ossenwit, ossenwit
Geeft altijd de beste frit
Airfryer die doet 't nit
geeft je de grootste shit
Ossenwit, ossenwit
Geeft altijd de beste frit
Was je met het verkeerde been uit bed gestapt? Waarom maak je er zo'n puinhoop van? En waarom ga je zo onvoorbereid aan de slag? Vooral dat laatste.quote:Op woensdag 20 maart 2024 07:37 schreef junkiesietze het volgende:
Ik moet zeggen zelf ben ik niet zo chaotisch, maar herken me er wel, een beetje in. Als ik niet opschrijf welke dag welke ingrediënten nodig zijn en in welke volgorde ze gegeten moeten worden (ivm versheid. Voorgesneden groente aan het begin van een kookweek bijv). dan gaat het mis bij mij. En kom ik aan het eind van de week niet uit of zit ik met bizarre combinaties. Of eet ik een halve week droge pasta, want de groentes voor dat gerecht bewijze van spreken in een soep belanden etc.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 12:37 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Was je met het verkeerde been uit bed gestapt? Waarom maak je er zo'n puinhoop van? En waarom ga je zo onvoorbereid aan de slag? Vooral dat laatste.
Pasta is één van de meest eenvoudige dingen. Daar heb je helemaal geen speciale zakjes voor nodig. Zelfs met peper en zout ben je er al. Ik ben totaal geen fan van die spaghettimixen met die tomaatsmurrie. En als je een macaronizakje hebt, dan kan die ook met hetzelfde gemak. Je kunt er zelfs bamikruiden voor gebruiken. Pasta is zo gemakkelijk omdat je er alles doorheen kunt gooien. Ik maak vaak spaghetti klaar als ik veel restjes heb, kan er allemaal in.
En die patat: koop wel airfryer-patat en doe het een keer goed! Want als ik je verhaal zo lees, rommel je maar wat aan, ja vind je het dan gek dat het niet smaakt. Het verschil tussen patat voor de frituur en airfryer-patat is dat airfryer-patat al wat vet bevat. Je kunt er ook wat olijfolie overheen sproeien (lichtjes, niet veel), dat maakt wat knapperiger.
Ik denk zelf dat je nog veel kunt leren van de andere CULlers hier, heb ik het gevoel.
Oh, ik gebruik ook veel kruidenzakjes. Ik hou niet van de spaghettimixen omdat ik geen fan ben van tomaat. Voor de spaghetti en macaroni gebruik ik altijd zo'n schudbus van Stegeman, Italiaanse kruiden. En ik zorg altijd dat er gesneden ui in zit en wat knoflookpoeder (behalve als ik naar kantoor moet of naar de tandarts de volgende dagquote:Op vrijdag 22 maart 2024 12:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik moet zeggen zelf ben ik niet zo chaotisch, maar herken me er wel, een beetje in. Als ik niet opschrijf welke dag welke ingrediënten nodig zijn en in welke volgorde ze gegeten moeten worden (ivm versheid. Voorgesneden groente aan het begin van een kookweek bijv). dan gaat het mis bij mij. En kom ik aan het eind van de week niet uit of zit ik met bizarre combinaties. Of eet ik een halve week droge pasta, want de groentes voor dat gerecht bewijze van spreken in een soep belanden etc.
maar goed, tegenwoordig schrijf ik het wel open kom ik elke week wel uit. En heb soms wel 'rare' combinaties maar bewust gekozen omdat ik het lekker vind (deze week staat ergens op het menu tutti frutti met een luxe broodje, heerlijk, maar kan me voorstellen dat mensen het niet lekker vinden)
En die kruidenmixjes gebruik ik af en toe ook. Of ik gebruik helemaal geen kruiden omdat ik de smaak van de groente zelf lekker zat vind en voor mijn gevoel kruiden de 'pure smaak' verpesten. Als iemand onverwacht zou mee-eten zouden niet erg blij worden vrees ik, terwijl ikzelf smul
Iedereen heeft zo zijn/haar eigen mogelijkheden in de keuken. Sommigen zijn eenmaal wat chaotischeren anders aanleren kost tijd.
En sommige mensen zijn ook gewoon wat verfijnder (ik niet dus) dan anderen. Hele volksstammen vinden de zakjes en pakjes genoeg. Ook prima, ieder eigen keuze
Desondanks vind ik dit een heel leuk topic! idd leerzaam, maar soms ook verbazingwekkend. Er zijn hier mensen die in mijn ogen heel luxe eten vaak. Maar goed, die trekken bij mij waarschijnlijk een wenkbrauw op
Ik leef op lijstjes. Staat iets niet op het lijstje, dan gebeurt het nietquote:Op vrijdag 22 maart 2024 13:01 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Oh, ik gebruik ook veel kruidenzakjes. Ik hou niet van de spaghettimixen omdat ik geen fan ben van tomaat. Voor de spaghetti en macaroni gebruik ik altijd zo'n schudbus van Stegeman, Italiaanse kruiden. En ik zorg altijd dat er gesneden ui in zit en wat knoflookpoeder (behalve als ik naar kantoor moet of naar de tandarts de volgende dag)
Van dat chaotische heb ik heel veel geleerd, omdat ik er gek van werd. Zo heb ik altijd in de agenda een vaste boodschappenlijst van twee pagina's vol, die ik doorneem bij het lijstje maken. Ik heb wel een beetje hekel aan snijden van bijvoorbeeld ui en knoflook, maar ik zag in het topic over patsen met keukenspullen een heel handig hakpotje voorbij komen, dat ik daar niet eerder opkwam.
Dit topic vind ik vooral heel handig om ideeën op te doen. Ik blader er vaak snel doorheen en zie de foto's voorbij komen en dan denk, he, dat ziet er lekker uit, dan kan ik dat ook eens proberen. Sommige users fotograferen de ingrediënten erbij, dat helpt heel erg.
Moet jij eens goed luisteren knullie,quote:Op vrijdag 22 maart 2024 12:37 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Was je met het verkeerde been uit bed gestapt? Waarom maak je er zo'n puinhoop van? En waarom ga je zo onvoorbereid aan de slag? Vooral dat laatste.
Pasta is één van de meest eenvoudige dingen. Daar heb je helemaal geen speciale zakjes voor nodig. Zelfs met peper en zout ben je er al. Ik ben totaal geen fan van die spaghettimixen met die tomaatsmurrie. En als je een macaronizakje hebt, dan kan die ook met hetzelfde gemak. Je kunt er zelfs bamikruiden voor gebruiken. Pasta is zo gemakkelijk omdat je er alles doorheen kunt gooien. Ik maak vaak spaghetti klaar als ik veel restjes heb, kan er allemaal in.
En die patat: koop wel airfryer-patat en doe het een keer goed! Want als ik je verhaal zo lees, rommel je maar wat aan, ja vind je het dan gek dat het niet smaakt. Het verschil tussen patat voor de frituur en airfryer-patat is dat airfryer-patat al wat vet bevat. Je kunt er ook wat olijfolie overheen sproeien (lichtjes, niet veel), dat maakt wat knapperiger.
Ik denk zelf dat je nog veel kunt leren van de andere CULlers hier, heb ik het gevoel.
Knullie??quote:Op vrijdag 22 maart 2024 13:06 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Moet jij eens goed luisteren knullie,
Ik was hardstikke voorbereid, ik had alleen een zakje spaghetti kruiden niet, en zo maak ik pastasaus, met een zakje van knorr.
Dat jij gehakt met alleen peper en zout al een pastasaus vind is jou probleem maar ik vind dat niet te vreten.
Ja je zou het kunnen namaken met italiaanse kruiden etc, maar dan moet je dat wel hebben natuurlijk.
En zoals ik al uitlegde ben ik niet vies van dingen over datum te gebruiken, alleen ging 5jaar over datum me tever, heb jij nooit de smaakpolitie gekeken ofzo?
Ik had zelfs geen bami kruiden dus wat wil je nou?
en natuurlijk koop ik airfryer patat, ik ben toch geen idioot? lamb weston curly fries for the win, maar als je zin hebt in spaghetti dan smaakt patat je gewoon niet, SNAP JE DAT?
Benieuwd wat er anders aan de stamppot is, hoop in ieder geval lekker.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 14:47 schreef golfer het volgende:
Vanavond voor mij een pastamaaltijd van onze visjuwelierwinkel met garnalen, krab en allerlei stukjes vis.![]()
Voor Blues van de dorpsslager een Noorse zuurkoolstamppotschotel met o.a. rookworst en spek.
7 glaasjes aquavit erbij en brunostquote:Op vrijdag 22 maart 2024 17:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Benieuwd wat er anders aan de stamppot is, hoop in ieder geval lekker.
quote:Op vrijdag 22 maart 2024 14:47 schreef golfer het volgende:
Vanavond voor mij een pastamaaltijd van onze visjuwelierwinkel met garnalen, krab en allerlei stukjes vis.![]()
Voor Blues van de dorpsslager een Noorse zuurkoolstamppotschotel met o.a. rookworst,champignons en spek en honing-mosterdsaus.
quote:
Hier zin in patat van Bram maar mini Molo wil liever naar de Macquote:Op vrijdag 22 maart 2024 18:12 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]![]()
Ik heb 3e dag op rij trek in patat, zucht. Maar ik maak nu kriel, wortelen met tijm en kaasschnitzel.
Toe yoghurt met mandarijnen.
Dat ze maar gauw groter mag worden zodat ze verse patat meer waardeert.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 18:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Hier zin in patat van Bram maar mini Molo wil liever naar de Mac![]()
Kaasschnitzel trouwens, hmmmmm
Ze kreeg appelpartjes, Happy meal is zat troep voor die guppie en ze had ook al zakje snoep op vanmiddagquote:Op vrijdag 22 maart 2024 20:13 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat ze maar gauw groter mag worden zodat ze verse patat meer waardeert.
McFlurry blijft wel lekker, vond alleen de framboos meringue iets te zoet.
Ik dacht boterkoek omdat het een dunne vorm heeft. Wat leuk en knap dat je kind dat helemaal zelf wilde doen. Hoop dat ie vandaag smaaktquote:Op zaterdag 23 maart 2024 00:13 schreef Stoorzendert het volgende:
Niet vandaag (zoals TT), maar morgen opeten; Mijn zoontje (5) nagenoeg alles zelf laten doen. (Zelf wel even de mixer gepakt en de oven aangezet en de cake/taart erin gezet). Maar de rest (ingrediënten mixen, eitje kloppen en erbij, genoeg roomboter, etc.) allemaal door hemzelf
Wel uit een pakje deze keerMet wat extra ingrediënten en liefde
En wat een resultaat! Lekkere dikmaakcake![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is ook boterkoekquote:Op zaterdag 23 maart 2024 06:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik dacht boterkoek omdat het een dunne vorm heeft. Wat leuk en knap dat je kind dat helemaal zelf wilde doen. Hoop dat ie vandaag smaakt![]()
Waarom? Dat kiep je ook in het beslag als je gewoon cake maaktquote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het is ook boterkoekSmaakt prima, maar 200gr roomboter verontrust me een beetje
Goed voor je hartkleppenquote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het is ook boterkoekSmaakt prima, maar 200gr roomboter verontrust me een beetje
Ik heb maar niet op het pakje gekekenquote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Goed voor je hartkleppen![]()
Heb je de hoeveelheid suiker erin ook gezien?![]()
![]()
Hier koffie en een pinsa in de oven voor mij, witte bonen in tomatensaus voor de mini Molo
Daarom moet je er ook vooral voor zorgen dat áls je het eet, je verdomd goeie eet en er intens van genietquote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik heb maar niet op het pakje gekekenMaar dat viel me ook al op bij appeltaart. Daar gaat ook een vrachtwagenlading suiker en roomboter in
Jij natuurlijk aan de verjaardagstaart?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 06:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik dacht boterkoek omdat het een dunne vorm heeft. Wat leuk en knap dat je kind dat helemaal zelf wilde doen. Hoop dat ie vandaag smaakt![]()
Ja dat was bij AH maar wel lekker. Dag met fijn lekker etenquote:Op zaterdag 23 maart 2024 21:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij natuurlijk aan de verjaardagstaart?![]()
Gefeliciteerd nog, ik had er overheen gelezenquote:Op zaterdag 23 maart 2024 21:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ja dat was bij AH maar wel lekker. Dag met fijn lekker eten
Cappuccino met chocomousse slofjes op AH 'terras'
[ link | afbeelding ]
Pistachio latte (3/4 slagroom pff)
[ link | afbeelding ]
4-gangendiner.
Voorgerechten: Carpaccio, tonijn tataki en hertenrugfilet.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
2e gang; Goudse kaassoep.
[ link | afbeelding ]
Hoofd: Gerookte zalm, sukade en hertenbiefstuk met schaaltje Pomm's friet.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Toetjes: Amarena Alaska en 24 Karaats Gouds.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 24 maart 2024 13:30 schreef mascara-klodder het volgende:
Ga zo de keuken in. Op het menu voor vanavond: rendang, nasi met gebakken eitje, komkommer/rode ui in zoetzuur.
Erbij gebakken uitjes en seroendeng.
Zin in!
Nog van harte!quote:Op zaterdag 23 maart 2024 21:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ja dat was bij AH maar wel lekker. Dag met fijn lekker eten
Cappuccino met chocomousse slofjes op AH 'terras'
[ link | afbeelding ]
Pistachio latte (3/4 slagroom pff)
[ link | afbeelding ]
4-gangendiner.
Voorgerechten: Carpaccio, tonijn tataki en hertenrugfilet.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
2e gang; Goudse kaassoep.
[ link | afbeelding ]
Hoofd: Gerookte zalm, sukade en hertenbiefstuk met schaaltje Pomm's friet.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Toetjes: Amarena Alaska en 24 Karaats Gouds.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Geen toast daarbij?quote:Op zondag 24 maart 2024 17:39 schreef PzKpfw het volgende:
Witte bonen in tomatensaus bij de witte rijst met een kipsateschnitzel.
Bierrrrquote:Op zondag 24 maart 2024 17:19 schreef Molo het volgende:
Cappuccino en kersenbonbon
Eigenlijk biertijd maar moet nog wat belangrijke dingen lezen en kan slecht tegen alcohol
Al een idee wat eerste is wat je weer gaat drinken?quote:Op zondag 24 maart 2024 17:59 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Bierrrr.
Kijk ik ook alweer naar uit.
Toast?quote:Op zondag 24 maart 2024 17:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen toast daarbij?![]()
Hier golabki, bloemkool en wat dumplings (pierogi) die nog over waren
Geen idee nog eigenlijk! Waarschijnlijk een biertje of een margarita ofzoquote:Op zondag 24 maart 2024 18:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Al een idee wat eerste is wat je weer gaat drinken?
En dan wordt het dus sushi met een biertje ofzo als post bevallingsmaaltijd?
Bij witte bonen in tomatensaus is toast erg lekker, itt witte rijst, qua structuurquote:
En dat met een gerimpelde kirrende baby tegen je aan dan, genietenquote:Op zondag 24 maart 2024 19:29 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Geen idee nog eigenlijk! Waarschijnlijk een biertje of een margarita ofzo. Ja sowieso de sushi, kijk er al helemaal naar uit
.
Toast heb ik niet in huis. Het was ook avondeten en geen snackjequote:Op zondag 24 maart 2024 20:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Bij witte bonen in tomatensaus is toast erg lekker, itt witte rijst, qua structuur
Ik eet vaak zat toast bij/als avondetenquote:Op zondag 24 maart 2024 21:12 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Toast heb ik niet in huis. Het was ook avondeten en geen snackje
Mooie lakenvelderquote:Op zondag 24 maart 2024 18:13 schreef Bzzzzt het volgende:
Vandaag een restje Brisket gegeten met baked beans.
Bereid op de pellet smoker.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Oequote:Op maandag 25 maart 2024 18:39 schreef Kanaroe het volgende:
Pittige rode linzen dahl met geroosterde tandoori bloemkool, naanbrood en een paar plakjes halloumi
Bohhhhhhquote:Op maandag 25 maart 2024 20:19 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Goulashsoep en pistoletjes met geiten kruidenkaas en blue stilton
quote:Op maandag 25 maart 2024 20:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Bohhhhhh
Hier hachee van de slager (die is zo goed dat ik het niet meer zelf ga lopen te maken), met broccoli en kluski (bapao's zonder vulling)
Thee en crème brulee als toetje nu
quote:Op dinsdag 26 maart 2024 13:51 schreef Smart_ass het volgende:
Beginnen de dag met een iced white mocha.
Ik vind dus op de double fudge brownie na niets echt heel aanlokkelijk klinkenquote:Op dinsdag 26 maart 2024 14:38 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Crumbl deze week lijkt me heerlijk!
- Double Fudge Brownie
- Strawberry Pretzel Pie
- Lemon Crinkle
- Carrot Cake
- Sugar Candy Eggs (deze lijkt mij de minste omdat normaal en te zoet)
Beter eigenlijk!quote:Op dinsdag 26 maart 2024 15:13 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik vind dus op de double fudge brownie na niets echt heel aanlokkelijk klinken. Sla toch maar weer een weekje over
.
quote:Op dinsdag 26 maart 2024 14:23 schreef golfer het volgende:
Straks, als tussendoortje, kibbeling van een visboer uit IJmuiden.
Vanavond: gebakken krielaardappeltjes, een groene caesarsalade en een kippendijrollade uit de oven.
Heb jij aandelen in die zaak ofzo?quote:Op woensdag 27 maart 2024 13:35 schreef golfer het volgende:
Straks, als tussendoortje, een laatste kom kreeftensoep van de viswinkel.
Ik sponsor ze graag als ze goede zelfgemaakte kreeftensoep hebben.quote:Op woensdag 27 maart 2024 14:35 schreef Smart_ass het volgende:
Heb jij aandelen in die zaak ofzo?
Vanavond wordt het red shrimp curry (maak ik voor het eerst, dus hoop dat ‘t iets is). Lunch weet ik nog niet.
Jullie gaan lekker eten!quote:Op woensdag 27 maart 2024 13:35 schreef golfer het volgende:
Vanavond eten wij spaghetti met kreeft volgens dit recept. Daarbij eten we de eerste verkrijgbare Hollandse witte asperges.![]()
De kreeften heb ik in IJmuiden gescoord bij een voor mij onbekende vishandel, de Nettovismarkt.
Het gevecht met de kreeftjes heb ik gewonnen.
Rauwe kreeft:
[ link | afbeelding ]
Gekookte kreeft:
[ link | afbeelding ]
De puinhopen van het 'gevecht':
[ link | afbeelding ]
Dit blijft er uiteindelijk aan eetbaar kreeftenvlees over:
[ link | afbeelding ]
![]()
Klinkt lekker, zal het vast ook wordenquote:Op woensdag 27 maart 2024 14:35 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Heb jij aandelen in die zaak ofzo?
Vanavond wordt het red shrimp curry (maak ik voor het eerst, dus hoop dat ‘t iets is). Lunch weet ik nog niet.
Ja, dat vindt Blues ook wel lekker.quote:Op woensdag 27 maart 2024 16:25 schreef FutureFairytale het volgende:
Jullie gaan lekker eten!
Vind Blues kreeft (zo) ook lekker?
Lekker, neem je dan bakje koffie erbij of gewoon los een ijsje?quote:Op woensdag 27 maart 2024 16:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Lekker weer dus voor mij een McFlurry Puntenslijper.
[ link | afbeelding ]
Vanavond Unox soep in zak en een groentenomelet, 1+1 zijn de soepen dus aantal zakken gehaald
Alleen ijs, koffie probeer ik na half 4 niet meer te drinken, tenzij cafeïnevrij.quote:Op woensdag 27 maart 2024 16:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Lekker, neem je dan bakje koffie erbij of gewoon los een ijsje?
Hier straks Bram-style patat en een hamburger van de bbq van de snackboer hier
Jonguh, dat zou ik hier ook wel willen!quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:28 schreef Smart_ass het volgende:
Het is een chicken burrito bowl van Chipotle geworden voor de lunch, genieten.
quote:Op woensdag 27 maart 2024 13:35 schreef golfer het volgende:
Vanavond eten wij spaghetti met kreeft volgens dit recept. Daarbij eten we de eerste verkrijgbare Hollandse witte asperges.![]()
De kreeften heb ik in IJmuiden gescoord bij een voor mij onbekende vishandel, de Nettovismarkt.
Het gevecht met de kreeftjes heb ik gewonnen.
Rauwe kreeft:
[ link | afbeelding ]
Gekookte kreeft:
[ link | afbeelding ]
De puinhopen van het 'gevecht':
[ link | afbeelding ]
Dit blijft er uiteindelijk aan eetbaar kreeftenvlees over:
[ link | afbeelding ]
![]()
Oeh! living on the edgequote:Op woensdag 27 maart 2024 17:39 schreef PzKpfw het volgende:
Aardappels, spinazie met een kip krokantschnitzel.
Kwam er overigens achter dat de roomboter in m'n koelkast vorig jaar november al over datum was. Ziet en ruikt nog steeds goed dus ik bak er gewoon in.
Wat is strooikaas? Dat is er toch in allerlei soorten kaas?quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:06 schreef aloa het volgende:
Aardappelen met witlof, kaassaus en strooikaas.
Vandaag even geen vlees.
Geraspte kaas.quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat is strooikaas? Dat is er toch in allerlei soorten kaas?
Jong, oud, mozzarella, Gruyère, parmezaanse?quote:
Jong.quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Jong, oud, mozzarella, Gruyère, parmezaanse?
Maakt verder niet uit natuurlijk maar was nieuwsgierig
Zal wel meevallen toch?quote:
quote:Op donderdag 28 maart 2024 16:06 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken kabeljauwhaas met daarbij gebakken grote garnalen, patat van Friethoes met zelfgemaakte mayonaise en frisse appelcompote.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |