ik nam de speciaal dat bleek een broodje Turkse worst met knoflooksaus, blikkie cola erbijquote:Op zaterdag 16 maart 2024 06:27 schreef Karzai het volgende:
Koffie, kwark met blauwe bessen
Lunchbox
Appel en een mandarijn
Paasbroodje met amandelspijs
en ik haal nog wel iets in de lunchroom
[ afbeelding ]
Dat is een fijne prijs en goed dat het al aardig lukt ermee. Volgende pizza wordt beter.quote:Op zondag 17 maart 2024 09:29 schreef foodlover het volgende:
Gisteren pizza gemaakt op de Weber bbq. Had bij Oldenhof Den Haag een Pizza Que uit de koopjeshoek voor 10 euro. Dat is een ring voor tussen de onderkant en deksel van de barbecue en houder voor pizzasteen. Vond alleen al de dikke grote pizzasteen en pizza schep het geld waard dus meegenomen.
Resultaat was aardig voor de eerste keer. Wil alleen de bovenkant heter krijgen zodat niet alleen de bodem meer ook bovenkant en toppings mooi kleuren.
Zo wat Turkse ramazan pides bakken en misschien nog een tijgerbrood, in de gewone oven.
Ik kocht de kreeft bij de Volmar.quote:Op zondag 17 maart 2024 13:51 schreef Karzai het volgende:
Geen kreeft bij de lidl, paar kaasjes gekocht dan maar
[ afbeelding ]
Jummie!quote:Op zondag 17 maart 2024 14:48 schreef Blues het volgende:
Op den gezonde tour![]()
Salade van jonge bladsla, cherry tomaatjes, komkommer, handje noten, kappertjes. Dressing van mosterd, rode wijnazijn, balsamico azijn, olijfolie, peper en een scheutje maple strop.![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
ik heb bij mijn Vomar nooit kreeft zien liggen, zal er eens op lettenquote:
Ook erg lekker.quote:Op zondag 17 maart 2024 13:51 schreef Karzai het volgende:
Geen kreeft bij de lidl, paar kaasjes gekocht dan maar
[ afbeelding ]
Dankjewel!quote:Op zondag 17 maart 2024 10:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat is een fijne prijs en goed dat het al aardig lukt ermee. Volgende pizza wordt beter.
Weet niet of je pasgeleden hier bent geweest maar ik hoop dat je het leuk hebt gehad
quote:Op zaterdag 16 maart 2024 18:27 schreef PzKpfw het volgende:
Aardappels, witlof met groentesaus en een runderburger.
Diepvriesvak.quote:Op zondag 17 maart 2024 18:16 schreef Karzai het volgende:
ik heb bij mijn Vomar nooit kreeft zien liggen, zal er eens op letten
er was geen kreeftquote:Op zondag 17 maart 2024 18:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ook erg lekker.
Was kreeft er niet of geen zin meer in?
Dat is erg simpel. De meeste diepvrieskreeft is al gekookt en die hoef je alleen maar even lauwwarm te maken en uit elkaar te halen.quote:Op zondag 17 maart 2024 19:15 schreef Smart_ass het volgende:
Jammer! Ik wil eigenlijk een keer zelf lobster mac&cheese maken maar ik heb nog nooit zelf kreeft gemaakt.
Scherp mes door de hersenen en dan koken, levend in kokend water doen staat me tegen. Liever snelle dood voor het beestje. Koken tot ie mooi rood is. Doormidden snijden en knoflookboter eroverheen. Heerlijk.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is erg simpel. De meeste diepvrieskreeft is al gekookt en die hoef je alleen maar even lauwwarm te maken en uit elkaar te halen.
Als je verse (levende) kreeft koopt is het ook niet zo moeilijk, maar dan moet je er iets meer moeite voor doen.
Eerst verdoven door het beest in de diepvries te stoppen werkt ook prima.quote:Op zondag 17 maart 2024 20:57 schreef loveyoulongtime het volgende:
Scherp mes door de hersenen en dan koken, levend in kokend water doen staat me tegen. Liever snelle dood voor het beestje. Koken tot ie mooi rood is. Doormidden snijden en knoflookboter eroverheen. Heerlijk.
Nou ja, dat darmkanaal leek me een punt van niet nodig te zeggenquote:Op zondag 17 maart 2024 21:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Eerst verdoven door het beest in de diepvries te stoppen werkt ook prima.
En niet in gewoon kokend water stoppen maar een court bouillon maken om ze in te koken.
En niet vergeten het darmkanaal te verwijderen.
Geroosterde uitjes (van die droge knapperige die je ook op sateh krijgt)quote:Op maandag 18 maart 2024 14:25 schreef junkiesietze het volgende:
Denk hamburgers vanavond, laatst zo'n pizzapunt cheddar gekocht en daar stukken van op mn burger gedaan, mijn god, dat ik dat nooit eerder heb gedaan. Altijd die vieze plastic cheddar gehad.
Burger, tomaatje, eitje bakken en erop, augurkje, maar wat zal ik er nog meer op doen?
BBQ saus en mayo, gebakken uienquote:Op maandag 18 maart 2024 14:25 schreef junkiesietze het volgende:
Denk hamburgers vanavond, laatst zo'n pizzapunt cheddar gekocht en daar stukken van op mn burger gedaan, mijn god, dat ik dat nooit eerder heb gedaan. Altijd die vieze plastic cheddar gehad.
Burger, tomaatje, eitje bakken en erop, augurkje, maar wat zal ik er nog meer op doen?
Welkom terug!quote:Op maandag 18 maart 2024 15:01 schreef Molo het volgende:
Na dagen me gelaafd te hebben in goddelijk voedsel in Polen (zooooooo lekker gegeten en gedronken![]()
![]()
), vandaag gevulde paprika's met gehakt en rijst
Oef, teveel goddelijk lekkere dingen gehadquote:Op maandag 18 maart 2024 15:26 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Welkom terug!
PierogiBigos
Wat vond je het lekkerste daar?
Doe ik ook regelmatig. Een paar weken terug was deze saté 1+1 gratis. Ik heb toen een voorraadje ingeslagen. De kant en klaar bami van AH is heel goed te doen, goed gevuld.quote:Op maandag 18 maart 2024 14:27 schreef uniekhoorn het volgende:
K&k bami van de Aldi, met goedkope satestokjes er bij. Geen zin om te koken
Heerlijk die cheddar, hoewel ik die plastic variant ook lekker vind...quote:Op maandag 18 maart 2024 14:25 schreef junkiesietze het volgende:
quote:Op maandag 18 maart 2024 13:20 schreef golfer het volgende:
Vanmiddag, als tussendoortje, het laatste restje kreeftensoep van onze viswinkel.![]()
En vanavond: paddenstoelenrisotto met daarbij veldsla.
Klinkt goed allemaal, hartverwarmend eten.quote:Op maandag 18 maart 2024 16:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Oef, teveel goddelijk lekkere dingen gehad
Varkensknie, placki ziemniaczane z gulaszem (soort rösti met goulash en zure room), allerlei soorten pierogi idd.
Lekkerste vond ik denk ik de pierogi gevuld met gans en kersenbrandewijn erbij
En dit:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Oscypek
Mannnnnnn wat is dit lekker zeg, gegrilde bergkaas. Goddelijk
Maar hoog niveau van eten, goed klaargemaakt, lekker, vriendelijke mensen overal. Enorme aanrader
Jammer, want het klinkt wel intrigerend.quote:Op maandag 18 maart 2024 22:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik at vanavond bbq krieltjes, spinazie met ei en een champignonburger.
Laatste is geen aanrader, helaas heb ik er nog 1. Morgen maar ergens door wokken/bakken.
Was een welkome toevoegingquote:
Bram is altijd zeer verstandig.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:37 schreef Molo het volgende:
Ik had moussaka als lunch, en nog geen idee wat de avond me gaat brengen. Zin in patat van Brameigenlijk maar dat is onverstandig endezo
Gevulde paprika stond op mij te wachten toen ik thuis kwamquote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:37 schreef Molo het volgende:
Ik had moussaka als lunch, en nog geen idee wat de avond me gaat brengen. Zin in patat van Brameigenlijk maar dat is onverstandig endezo
Ja, ja, maarrrrr, mijn vervettende hartkleppen denken daar anders overquote:Op dinsdag 19 maart 2024 19:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Bram is altijd zeer verstandig.
Geen Bram is pas onverstandig
In zhe diepvries.quote:Op zondag 17 maart 2024 18:16 schreef Karzai het volgende:
[..]
ik heb bij mijn Vomar nooit kreeft zien liggen, zal er eens op letten
Ik ga een curry maken met kikkererwten en kip vanavond
En?quote:
Jij lief vriendinnetje in dat geval.quote:Op maandag 18 maart 2024 15:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Vriendje komt zo, Melanzane alla parmigiana gemaakt voor vanavond
Die staat er redelijk neutraal in. Ik raak gelukkig nooit aan de schijterij van taco bell eigenlijk.quote:Op woensdag 20 maart 2024 01:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En?
Je aars ook zo blij met die traktatie?
misschien met de paasdagenquote:Op woensdag 20 maart 2024 01:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In zhe diepvries.
Meerdere keren over meerdere jaren. Al toen ik er werkte als vakkenvuller hadden ze het zo rond feestdagen. En dat is 20 jaar terug inmiddels
Zag ze laatst ook liggen voor kerst.
die kruiden blijven toch wel een aantal jaar goed? misschien dat de smaak wat minder wordtquote:Op woensdag 20 maart 2024 07:37 schreef junkiesietze het volgende:
Godsamme ik heb nog nooit zo'n kookfuckup als gisteren gemaakt.
Ik wilde spaghetti maken he, dus ik had gister ochtend gehakt uit de vriezer gehaald, zag er al een beetje freezeburned uit, maar fuckit.
Avond was aangebroken en ik zette een pan water met spaghetti te koken en begin met het rullen van het gehakt.
Pak groente uit de koelkast gehaald, wilde de spaghetti kruiden uit het kastje pakken.....niks....shit geen kruiden meer... (gebruik altijd zo'n knorr zakje, sue me.) Normaal gesproken heb ik altijd minstens 5 van die zakjes op voorraad.
Okok, geen probleem, ik zie wel een zakje macaroni kruiden staan, alleen de spaghetti vervangen voor macaronies, geen probleem.. zonde van de slierten maar whatever. Spaghetti weggegooit.
Heb ik mararonies? ik kon alleen maar fussili vinden, 5 pakken for some reason. Dat in pannetje gedaan bijna water erbij tot ik toch nog in de kast een zakje met mararonies tegen kwam, eureka!
Macaronies in pannetje gedaan en water van de spaghetti overgegoten in de macaronies pan en lekker laten koken.
Toen zag ik dat Macaroni kruiden zakje, houdbaar tot 2019![]()
Godverdomme, weetje wat fuck die shit.
Macaronies afgegoten, weggeflikkerd
Gehakt zag er eerlijk gezegt ook niet heel appetijtelijk uit, ik was er klaar mee, flikker dat ook wel weg.
Uiteindelijk patat in de airfryer gegooit en chicken rings in batter in de oven.
Smaakte me voor geen meter, ik wilde spaghetti.
Enige lichtpuntje was dat ik de zak groenten nog niet bij het gehakt had gegooit, dus vanavond weer een poging tot spaghetti.
Als het een maandje over datum was misschien, maar 5 jaar ging me iets te ver.quote:Op woensdag 20 maart 2024 07:47 schreef Karzai het volgende:
[..]
die kruiden blijven toch wel een aantal jaar goed? misschien dat de smaak wat minder wordt![]()
In de oude pyramides vonden ze soms nog wel eens kruiden van 2000 jaar oudquote:Op woensdag 20 maart 2024 07:53 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Als het een maandje over datum was misschien, maar 5 jaar ging me iets te ver.
Gebruik jij die nu in je eten?quote:Op woensdag 20 maart 2024 07:55 schreef Karzai het volgende:
[..]
In de oude pyramides vonden ze soms nog wel eens kruiden van 2000 jaar oud
nee moeilijk te krijgenquote:Op woensdag 20 maart 2024 07:58 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Gebruik jij die nu in je eten?
quote:
Oh dat klinkt als perfectiequote:Op woensdag 20 maart 2024 16:22 schreef Molo het volgende:
Godsamme wat heb ik heerlijk geluncht zeg, in de lentezon
Salade met peer, avocado en een soort van kleine geitenkaas soufflees eroverheen. Ontzettend lekker van genoten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |