Ziek geweest en vanuit de derde waaier terug moeten komen (en nog een fietswissel op 15 kilometer van de streep).quote:Op vrijdag 15 maart 2024 17:15 schreef Marcoss het volgende:
De Kleijn raakt toch wel veel van z'n sprintvermogen kwijt na een zwaardere koers
Maar dat was ook daadwerkelijk een absurde inspanning.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 17:17 schreef WAvanBuren het volgende:
“Inspanning van de dag, De Lie in de Moeren!”
Morele winnaar!
Dit viel mij ook al op ja...erg kinderachtig.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 17:19 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Moet je nou toch eens kijken naar Lampaert, die er op z'n Rickaerts alles aan doet om Eddy van DSM te blokken omdat die het waagde niet mee te rijden.
Typische wolfpackaids.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 17:19 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Moet je nou toch eens kijken naar Lampaert, die er op z'n Rickaerts alles aan doet om Eddy van DSM te blokken omdat die het waagde niet mee te rijden.
Helemaal niets, je link werkt niet.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:24 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vriendin hele dag werken. Ik de hele dag toeren. Deel van ronde van Vlaanderen rijden. Welke klim zien we hier?
https://imgur.com/gallery/hxUryLD
Eikenbergquote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:24 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vriendin hele dag werken. Ik de hele dag toeren. Deel van ronde van Vlaanderen rijden. Welke klim zien we hier?
https://imgur.com/gallery/hxUryLD
Van Rysel levert.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:52 schreef wimderon het volgende:
Decathlon blijft leveren. Lapiera wint solo in de Classique Loire Atlantique.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Volkegemberg die parallel aan de Wolvenberg loopt. En de laatste jaren de afdaling is voor de Wolvenberg
Ladeuze
Oude Kwaremont
Het VIP dorp bovenop de Oude Kwaremont vordert gestaag
Nog 2 weken
Monument ter ere van de bedenker van de Ronde van Vlaanderen
Op de Ronde van Vlaanderenstraat (Die overigens net in Wallonië ligt) staan alle winnaars en winnaressen van alle edities genoemd
Spreekt voor zich
Ansich knap dat je een Manitou weet vast te rijden
Die is steil
De Boonen Benen bovenop de Taaienberg
Ook motoren konden gewoon door
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240315_96955939
Daar hadden ze gewoon vluchtelingen kunnen opvangenquote:
Die geven niks om wielrennen.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:28 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Daar hadden ze gewoon vluchtelingen kunnen opvangen
Echt precies dezelfde info in die podcast gooien, wat een soapquote:Op zondag 17 maart 2024 12:27 schreef Koffieplanter het volgende:
40:00. Bruyneel loopt te pochen met informatie en nieuwtjes van onze grote vriend van Mou.
Aan het begin van de uitzending vond Jan dat Bennett “zeker niet slecht” rijdt dit seizoen.quote:
Even teruggezocht. In 2016 werd Javier Megias 2e in de Tour of Korea!quote:Op zondag 17 maart 2024 16:52 schreef Koffieplanter het volgende:
Matyas Kopecky 5e. Beste Novo Nordisk resultaat ooit?
Zijn die nu alleen Pro Team om wat extra plekjes te hebben of wat is de gedachte er achter? Wild cards voor grote koersen krijgen ze toch nooit. Jaren geleden volgens mij keer Milaan-Sanremo, maar verder...quote:Op maandag 18 maart 2024 10:30 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Even teruggezocht. In 2016 werd Javier Megias 2e in de Tour of Korea!
Wat een treurig team blijft dat ook.
Volgend jaar zien we deze dingen dus in de winkel liggen en rijden allemaal iets te dikke mannen van middelbare leeftijd met zo'n helm op hun hoofd.quote:
Hiermee aankomen bij de dinsdagavondrit met je maten, dan zakt de moed ze wel in de schoenenquote:Op maandag 18 maart 2024 11:18 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Volgend jaar zien we deze dingen dus in de winkel liggen en rijden allemaal iets te dikke mannen van middelbare leeftijd met zo'n helm op hun hoofd.
Ik ga Visma voortaan Team Gundam Wing noemen of iets dergelijks. vooral als de renner rechtop zit voor de start lijkt het sprekend de kop van een Taurus Mobile armor uit de Gundam Animequote:
Omdat ze er 2 dagen vanaf hebben gehaald.quote:Op woensdag 20 maart 2024 10:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hoezo start Visma niet in De Panne?
Minder koersen, meer trainenquote:Op woensdag 20 maart 2024 10:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Een nog betere vraag is waarom deze race WorldTour is. Als driedaagse had het toegevoegde waarde, in deze vorm zie ik het niet zo.quote:Op woensdag 20 maart 2024 10:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dat is sowieso een terecht punt. De Panne, E3, Gent-Wevelgem, Dwars door Vlaanderen. 4 WorldTourkoersen in 1 week. De Panne en de Dwars door Vlaanderen kunnen prima als 1.HC koers verder.quote:Op woensdag 20 maart 2024 12:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een nog betere vraag is waarom deze race WorldTour is. Als driedaagse had het toegevoegde waarde, in deze vorm zie ik het niet zo.
Visma had toch met de ploeg van GW hier kunnen starten? Die rijden niet in Italië of Catalonië en op Benoot na rijden ze ook geen E3 vrijdag.. dit was een mooie kans voor Kooij geweestquote:Op woensdag 20 maart 2024 12:15 schreef Dale__Cooper het volgende:
Sporza heeft er overigens aan artikel over geschreven:
https://sporza.be/nl/2024(...)panne~1710929551644/
WT-koers, dus dat laatste gaat niet.quote:Op woensdag 20 maart 2024 13:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je zou inderdaad zeggen dat ze op proppen kunnen komen met Kooij, Vermote, Van Dijke, Van Dijke, Hagenes, Van der Sande, of je haalt nog wat uit je opleidingsploeg.
Zitten ze niet op een vulkaan?quote:Op woensdag 20 maart 2024 13:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Visma had toch met de ploeg van GW hier kunnen starten? Die rijden niet in Italië of Catalonië en op Benoot na rijden ze ook geen E3 vrijdag.. dit was een mooie kans voor Kooij geweest
Tussen afgelopen zaterdag en komende zondag nog even naar de vulkaan ja? Lijkt me niet heel waarschijnlijk, maar je weet het niet..quote:
Benoot en Hagenes zaten met Wout en Tratnik op Teide tot vandaag.quote:Op woensdag 20 maart 2024 14:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Tussen afgelopen zaterdag en komende zondag nog even naar de vulkaan ja? Lijkt me niet heel waarschijnlijk, maar je weet het niet..
Hij toont zichquote:Op dinsdag 19 maart 2024 06:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Zeer benieuwd naar de werken van Widar deze week.
Ze ontlopen elkaar te veel.quote:Op woensdag 20 maart 2024 16:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Koersen met Pogi zijn echt mokersaai
Maar het niveau van de toppers tegenover de rest is wel elk jaar weer extremer.quote:
Er is een apart topic, Manuel.quote:Op woensdag 20 maart 2024 16:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tiberi 3e en Rodriguez 7e in dit soort rondjes, tsja.
En dan rijden sommige redelijke namen echt als een toerist rond
Oh mja de immer willekeurige wel/niet aparte topics voor UWT-rondjes van een week.quote:Op woensdag 20 maart 2024 16:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Er is een apart topic, Manuel.
Kleine moeite om even te checken of er wel of geen topic is.quote:Op woensdag 20 maart 2024 16:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh mja de immer willekeurige wel/niet aparte topics voor UWT-rondjes van een week.
Ik dacht dat ik had gekeken en zag niks, maar niet goed gekeken blijkbaarquote:Op woensdag 20 maart 2024 16:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Kleine moeite om even te checken of er wel of geen topic is.
Echter doet Vermeersch mee, dus ze hebben de volgende totaalidioot zo weer gevonden.quote:Op woensdag 20 maart 2024 16:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Rickaert die thuis zit is een zegen voor het peloton
Straks op 700 meter mogen ze in een bocht over tramrails, ook een prachtige vondst.quote:Op woensdag 20 maart 2024 17:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Toch knap dat dit goed gaat op deze klotewegen.
Gaat Adam Hansen zich achteraf weer druk maken?quote:Op woensdag 20 maart 2024 17:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Straks op 700 meter mogen ze in een bocht over tramrails, ook een prachtige vondst.
Ik voorspel dat het goed gaat, juist omdat iedereen constant moet opletten op deze wegen.quote:Op woensdag 20 maart 2024 17:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Straks op 700 meter mogen ze in een bocht over tramrails, ook een prachtige vondst.
Oh dit is geen bekende meme? Excuus.quote:
Dat was niet Welsford die op kop lag 50m voor de meet?quote:Op woensdag 20 maart 2024 17:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dommie nog best aardige sprint, trok m wel lekker aan. Welsford nergens te bespeuren
Niet bij mij!quote:Op woensdag 20 maart 2024 17:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh dit is geen bekende meme? Excuus.
Dacht dat dit een WLR-ding was.
Dacht 66 te zien (Van Poppel)quote:Op woensdag 20 maart 2024 17:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat was niet Welsford die op kop lag 50m voor de meet?
Alleen maar kijken naar Merlier en dan verbaasd zijn dat er ook anderen op de finishfoto staan.quote:Op woensdag 20 maart 2024 17:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wat een dramatisch commentaar van Karrel.
Water is uiteraard nat.
Klopt.quote:Op woensdag 20 maart 2024 17:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dacht 66 te zien (Van Poppel)
Op zich wel vermakelijk om Meeus en Welsford mee te nemen en dat Van Poppel dan moet sprinten.quote:Op woensdag 20 maart 2024 17:19 schreef VoMy het volgende:
Traksel heeft in de vijfde herhaling door dat het Van Poppel was en niet Welsford.
Ja, van bovenaf was te zien, dat hij eerst Philipsen zowat de hekken induwde, en dan kwaad wordt, dat-ie door hem alsnog verslagen wordt.quote:Op woensdag 20 maart 2024 17:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Merlier is een lul.
Geen verrassing, het is een sprinter.
quote:Op woensdag 20 maart 2024 16:53 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Echter doet Vermeersch mee, dus ze hebben de volgende totaalidioot zo weer gevonden.
quote:Gianni Vermeersch helpt Jasper Philipsen aan zege in Classic Brugge-De Panne: “Ik was opnieuw heel goed”
Wat toeteren is voor Turken is stuurkloppen voor Fransen.quote:Op woensdag 20 maart 2024 17:21 schreef Mani89 het volgende:
Een kansarme stuurkloppende Fransman die op 5 lengtes gesprint wordt. Lachen.
Dat is inmiddels wel een jaarlijks terugkerend itempje daar.quote:Op woensdag 20 maart 2024 21:49 schreef Sjoerd102 het volgende:
Bij het VRt journaal van 19u is een van de laatste items over PR.
Kennelijk worden een deel stroken door scholieren van een tuinbouwschool heraangelegd.
Klopt, al ging in het de eerdere artikelen over de 'amis des paris Roubaix. Hier ging het echt over scholieren.quote:Op woensdag 20 maart 2024 21:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is inmiddels wel een jaarlijks terugkerend itempje daar.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210928_95308914
https://nos.nl/artikel/24(...)kasseien-een-roeping
quote:"Op het moment dat ik wil aangaan, krijg ik een duw langs achter. Als ik doorduw, gaat Jasper over de vangrail en dan ben ik waarschijnlijk de schuldige."
"Misschien ben ik te braaf, maar ik wil ook niemand de dood injagen", aldus Merlier. "Ik ben gefrustreerd dat ik mijn sprint niet kon rijden."
Waarom kiest Merlier niet voor de rechterkant, waar er meer ruimte was? "Ik zat met mijn wiel aan de linkerkant van Van Poppel, dus ik had geen plaats om uit te wijken", verklaart hij.
Ik vind het ook geen fout van Merlier. Ze willen gewoon allebei hetzelfde, zo goed als niet bestaande, gat in op hetzelfde moment.quote:Op woensdag 20 maart 2024 22:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Merlier was nog goed pissig na afloop. Weinig zelfreflectie of ja eigenlijk geen....
[..]
Zou mooi zijn als hij wat meer eigen kansen krijgt. Heel veel van dit soort rondjes rijdt Visma ook nietquote:Op donderdag 21 maart 2024 15:29 schreef Felagund het volgende:
Koen Bouwman wint in Italië. Pakt ook de leiding in het klassement.
Is dit de nieuwe Jacob Hindsgaul?quote:Op donderdag 21 maart 2024 19:38 schreef Koffieplanter het volgende:
Peter Oxenborg Hansen (18) is de nieuwe KoM op Coll de Rates. Hallo Visma, vastleggen. En wel nu.
Aeolus was hem goed gezind.quote:Op donderdag 21 maart 2024 20:05 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Is dit de nieuwe Jacob Hindsgaul?
quote:Op donderdag 21 maart 2024 19:38 schreef Koffieplanter het volgende:
Peter Oxenborg Hansen (18) is de nieuwe KoM op Coll de Rates. Hallo Visma, vastleggen. En wel nu.
Blauwmanquote:Op donderdag 21 maart 2024 15:29 schreef Felagund het volgende:
Koen Bouwman wint in Italië. Pakt ook de leiding in het klassement.
Een droge P-R is een veelvoud mooier dan een vettige!quote:Op vrijdag 22 maart 2024 10:31 schreef Fretwork het volgende:
https://www.buienradar.nl/weer/orchies/fr/2989422/14daagse
![]()
![]()
Hold your horses, het is nog lang geen 7 april.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 10:31 schreef Fretwork het volgende:
https://www.buienradar.nl/weer/orchies/fr/2989422/14daagse
![]()
![]()
Absoluut waar, maar er liggen nu nog plassen en uh, het lijkt niet bepaald droog te worden de komende tijd.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:00 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Hold your horses, het is nog lang geen 7 april.
Van een topteam als Visma zou je inmiddels wel iets meer mogen verwachten dan dat Dunglish overal. Maar ja, misschien heb ik dan te hoge verwachtingen van een team waar de heren Zeeman, Niermann, Maassen, Reef en Van Dongen de scepter zwaaien.quote:
https://www.ad.nl/wielren(...)wielrennen~a178eec1/quote:Natuurmonumenten wil ‘aanzienlijke financiële bijdrage’ en gaat strijd aan met NK wielrennen
Natuurmonumenten wil geld zien van de organisatie van het NK Wielrennen en de gemeenten Arnhem, Rheden en Rozendaal voor het gebruik van hun natuurgebied tijdens het wielerevenement op 23 juni. Dat geld wil de natuurbeheerder gebruiken voor de structurele verbetering van de natuur in Nationaal Park Veluwezoom.
De gemeenten zijn echter niet van plan om de ‘aanzienlijke financiële bijdrage’ te betalen, want dat zou een precedentwerking hebben voor andere evenementen. Dat schrijft de Arnhemse wethouder Bob Roelofs in een verslag over de ontwikkelingen rondom het NK Wielrennen.
...
De vergoeding is één van de voorwaarden die Natuurmonumenten stelde voor het gebruik van hun natuurterrein. Nu niet aan alle voorwaarden wordt voldaan, verbiedt de natuurbeheerder het gebruik van hun grond op 23 juni. Als de organisatoren niet kunnen garanderen dat de grond, inclusief kilometers wegberm, niet wordt gebruikt wil Natuurmonumenten dat bij de rechter afdwingen.
De Posbank bij Rheden is het kwetsbaarste deel van de voorgenomen route. De renners moeten daar heuvels beklimmen. De gemeenten kunnen de natuurbeheerder niet garanderen dat er helemaal geen publiek op de Posbank zal zijn. Wel hebben ze beloofd dat er geen enkele publiekstrekker op de Posbank georganiseerd wordt en dat de gemeenten zullen proberen het publiek naar andere plekken te lokken. Eerder is de route van de wielerkoers al aangepast om het natuurgebied te ontzien. Er zullen geen helikopters boven het gebied vliegen. De hele route van de koers wordt afgesloten voor ander verkeer en organisatie en juryleden rijden alleen in elektrische auto’s.
...
Visma problemen?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:51 schreef Idisrom het volgende:
Coppi e Bartali is nu live opYouTube te volgen. Nu in de laatste 15 kilometer.
Visma nu wel met vier renners voorin.
Ze (Visma) rijden 14 van de laatste 15 kilometer met een tot vier renners constant op kop, maar niemand eindigt in de Top 10.quote:
Het ging ze gewoon om de eindzege van Bouwman en die hebben ze veiliggesteld.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:15 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ze (Visma) rijden 14 van de laatste 15 kilometer met een tot vier renners constant op kop, maar niemand eindigt in de Top 10.
Jenno Berckmoes van Lotto wint. Trouwens wel een stuk of vijf-zes vluchtheuvels midden op straat in de laatste kilometer in Forli.
Lastige kwestie. Bij de Giro gingen ze destijds toch ook over de Posbank, waarom leverde dat toen geen problemen op?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/wielren(...)wielrennen~a178eec1/
Ik neem aan dat Boonen dit niet serieus bedoelde?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:46 schreef franklop het volgende:
José De Cauwer interviewt Tom Boonen: “Het palmares van Van der Poel, dat deed ik op één jaar”
Is dat artikel bij HNB nog het lezen waard?
Tijden veranderen natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Lastige kwestie. Bij de Giro gingen ze destijds toch ook over de Posbank, waarom leverde dat toen geen problemen op?
Denk dat hij best graag MSR had willen winnen andersquote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:46 schreef franklop het volgende:
José De Cauwer interviewt Tom Boonen: “Het palmares van Van der Poel, dat deed ik op één jaar”
Is dat artikel bij HNB nog het lezen waard?
Het is vooral een heel erg mooie weg, met al die haarspeldbochten, en kwetsbare natuur. Toeristisch als in de zin van voorzieningen is het op een paar restaurantjes en een bezoekerscentrum ook niet. Het is kwetsbare natuur en in mooie weekenden heel druk bezocht, met files bij parkeerplaatsen etc.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 19:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Tijden veranderen natuurlijk.
Gebied rondom de Posbank is toch heel toeristisch? Waarom kan dat dan wel? Komt zo toch over dat ze even willen scoren via een landelijk evenement.
Kan niet kijken, maar is het daar viesnat?quote:Op zondag 24 maart 2024 17:13 schreef Koffieplanter het volgende:
De ene na de andere mega chute in La Roue Tourangelle. Peloton is nog maar 15 man groot omdat ze allemaal tegen de grond gaan.
Nee, Negasi Abreha en Ben Askey voeren een totaal nutteloos gevecht om positie uit op een heel smalle weg en beuken erop los, waarna Askey valt en een compleet peloton meeneemt.quote:Op zondag 24 maart 2024 17:20 schreef franklop het volgende:
[..]
Kan niet kijken, maar is het daar viesnat?
Willi Willwohl?quote:Op zondag 24 maart 2024 21:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
Speciaal voor @:rellende_rotscholier: de man met die heerlijk allitererende naam
Hugh Harvey?quote:Op zondag 24 maart 2024 21:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
Speciaal voor @:rellende_rotscholier: de man met die heerlijk allitererende naam
Morgen en donderdag ook nietquote:Op maandag 25 maart 2024 11:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
No races today.
No UCI races tomorrow.
Ja hallo zeg???
Flopweekquote:Op maandag 25 maart 2024 11:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
No races today.
No UCI races tomorrow.
Ja hallo zeg???
Prima idee, maar dan is de vraag. Waar kunnen ze die jasjes ophalen. Neutrale materiaalwagen?quote:Op maandag 25 maart 2024 11:37 schreef franklop het volgende:
[ x ]
Lijkt mij prima om dat te doen overigens
Goed nat.quote:Op maandag 25 maart 2024 16:20 schreef Sjoerd102 het volgende:
We mogen alvast voorzichtig vooruitkijken naar de weersverwachtingen in Noord Frankrijk
https://www.meteoblue.com(...)ix_frankrijk_6438452
Zal dus wel droog wordenquote:Op maandag 25 maart 2024 16:20 schreef Sjoerd102 het volgende:
We mogen alvast voorzichtig vooruitkijken naar de weersverwachtingen in Noord Frankrijk
https://www.meteoblue.com(...)ix_frankrijk_6438452
Knieproblemen.quote:Op maandag 25 maart 2024 22:19 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Victor Lafay heeft dit jaar nog helemaal niet gereden vanwege knieproblemen, hoopt de Dauphine te halen.
Dat over Quintana zei hij in dezelfde podcast ja, hij had ruzie met zowat iedereen bij Movistarquote:
Komt niet echt overeen met het verhaal van Poels. Die nam tijdens een rit achter Mas plaats en kreeg vervolgens een elleboog van Quintana te verwerken. Toen probeerde hij verhaal te halen bij Quintana, wat uiteraard niet werkt, en vroeg hij naar eigen zeggen grappend aan Nairo of ie weer aan de tramadol zat. Vond ie achteraf niet de meest handige opmerking, maar hij was een beetje boos op Nairo.quote:
De Google chauffeur is zeker wielerfan?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:09 schreef Sjoerd102 het volgende:
Grappig, was in Google maps aan het kijken waar de kasseistroken in PR precies lagen.
Kennelijk zijn de laatste beelden van april 2023 enkele dagen voor 'de hel'
Je ziet op een paar locaties ook wat teams en bussen
UAE thv Bourghelles
https://maps.app.goo.gl/PFciPwhq88Fu9jzT7
de ploegbus van EF op de strook van Templeuve
https://maps.app.goo.gl/krWfN4SCnWtWTm2e8
Daarnaast zie je op enkele locaties ook de pijlborden langs het parcours hangen.
Jarenlang bij Sky gereden, waar ze ook graag een tramadolletje mochten nemen.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:10 schreef DiegoFuser het volgende:
Ik vind het wel ironisch dat een renner die voor Vacansoleil heeft gekoerst tegen een andere renner begint over verboden middelen.
quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jarenlang bij Sky gereden, waar ze ook graag een tramadolletje mochten nemen.
Jaartje Quick Step tussendoor ook nog, en nu Bahrein natuurlijk. Hij weet waar hij het over heeft, zullen we maar zeggen.
quote:Wout Poels is: Team RiccoMosquera, PeakTaus, Therapeutic Use Exemptions, Raids powered by Europol ineen!
Deze is ook mooi. Beelden van oktober 2023.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:45 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
De Google chauffeur is zeker wielerfan?
Misschien doet zijn zus wel de tactische bespiegelingen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Peak Tietema door in een peloton van 50 man je renners een uur in de kou te laten staan om vooraan te beginnen.
Daarvoor ook al geblunderd in Denain door Johannink niet mee te laten gaan, ondanks dat ie zelf heel graag wilde.
Ik krijg niet het idee dat Tietema een heel groot brein heeft.
Sowieso wel bijzonder hoe slecht ze reden in Olympia's Tour.
Kan dit?quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:05 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Misschien doet zijn zus wel de tactische bespiegelingen.
Oei, daar kan hij met een beetje pech nog maanden last van hebben.quote:
Dat zit in de familie blijkbaar.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Peak Tietema door in een peloton van 50 man je renners een uur in de kou te laten staan om vooraan te beginnen.
Daarvoor ook al geblunderd in Denain door Johannink niet mee te laten gaan, ondanks dat ie zelf heel graag wilde.
Ik krijg niet het idee dat Tietema een heel groot brein heeft.
Sowieso wel bijzonder hoe slecht ze reden in Olympia's Tour.
quote:Tijdens de Belgische beloftekoers Arden Challenge in de provincie Luxemburg kwam woensdag plotseling een paard op de weg gelopen. Het dier liep achter het peloton aan en dat zag ook Lars Daniels. De 23-jarige renner van Antwerp Cycling Team Kontich kon het dier bij de teugels vatten en eigenhandig tot bedaren brengen. Bekijk hier de beelden vanuit de volgwagen.
Wielrenner Lars Daniels uit Herk-de-Stad zag het gezadelde paard lopen, zonder ruiter in de buurt. “Ik dacht: hoe los ik dit op? Want het paard bleef maar stormen, en als het dier het peloton in zou lopen of worden aangereden door de volgwagens, is de schade niet te overzien”, vertelt hij. “Ik besloot om ernaast te gaan rijden om het paard wat gerust te stellen. Ik greep de teugels vast en ging zo hard mogelijk in de remmen, om het dier tot stilstand te brengen. Al snel kwam een politieagent op de moto mij zeggen dat hij wel zou overnemen, want ik moest natuurlijk zo snel mogelijk weer verder. Blijkbaar was de ruiter op dat moment ook al in aantocht, achterop bij een andere politiemotard.”
In de volgwagen klonk er appreciatie voor de jonge renner: “Hij kent er precies wel iets van. Proficiat aan die jongen.” Die indruk klopt ook. “Ik heb inderdaad wel wat ervaring met paarden. Als klein manneke ben ik groot geworden op een paardenmanège, en vandaag ga ik nog mee naar jumpings en heb ik wel wat vrienden die nog steeds vaak paardrijden”, vertelt Lars.
Het incident deed zich voor op minder dan 10 kilometer van de meet. Een goede uitslag kon de jonge renner dus wel vergeten. “Maar ik deed toch niet mee voor de prijzen. Het ging daar gelukkig net bergaf, en dankzij de volgwagens ben ik vlot weer kunnen aansluiten bij het peloton. Uiteindelijk ben ik dus samen met de rest van de groep kunnen binnenrijden”, zegt hij.
Het voorval doet denken aan de Strade Bianche Donne van vorig jaar. Ook toen kwam een paard in volle finale een van de beroemde Toscaanse grindwegen opgerend en liep het dier met hoge snelheid voor de ontsnapte Demi Vollering uit. In tegenstelling tot de Limburgse renner schreeuwde de Nederlandse het uit in een poging het weg te jagen.
Haha ook mooi dat de volgauto wordt gesponsord door de lokale slagerij en dat het paard langs een waarschuwingsbord voor overstekend vee draaft.quote:
Ik had me er nog niet echt in verdiept, maar het is sowieso wel een mooie uitgebalanceerde ronde dit jaar. Kan wel een spektakel gaan worden.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 10:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
Op 2e Paasdag een erg interessante heuveltijdrit in het het Baskenland met Evenepoel - Vingegaard - Roglic en Ayuso. Helaas slechts 10 kilometer, maar eindelijk een mooie test tussen deze.
Op basis van Tirreno/PN schat ik Vingegaard wel iets hoger in dan de anderen, maar hopelijk in ieder geval een mooie strijdquote:Op vrijdag 29 maart 2024 11:11 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ik had me er nog niet echt in verdiept, maar het is sowieso wel een mooie uitgebalanceerde ronde dit jaar. Kan wel een spektakel gaan worden.
DdV zat boven de 80!quote:Op vrijdag 29 maart 2024 17:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
*****Stefan Williams
**** Maxim Van Gils, Andrea Bagioli
*** Isaac Del Toro, Felix Gall, Matteo Sobrero, Oscar Onley, Finn Fisher-Black
** Brandon McNulty, Marc Soler, Archie Ryan, Paul Lapeira, Ion Izagirre, Jefferson Cepeda (Caja Rural), Warren Barguil, Roger Adria, Alex Aranburu, Michael Woods, Nick Schultz, Cristian Rodriguez, Pablo Castrillo, Steff Cras, Mathieu Burgaudeau , Simon Yates
* Ruben Guerreiro, Samuele Battistella, Alex Baudin, Pelayo Sanchez, George Bennett, Carlos Verona, Damien Howson, Rigoberto Uran, Jefferson Cepeda (EF), Clement Champoussin, Jose Manuel Diaz, Sylvain Moniquet, James Shaw, Natnael Tesfatsion, Matthew Riccitello, Paul Double, Gotzon Martin, Jordan Jegat, Lukas Nerurkar, Esteban Chaves, Maximilian Schachmann, Henok Mulubrhan, Axel Mariault, Bob Jungels, Emanuel Buchmann, Mark Donovan, Gijs Leemreize, Fernando Barcelo, Gonzalo Serrano, Nans Peters, Pavel Sivakov, Igor Arrieta , Mathias Bregnhøj, Federico Figueiredo, Pau Miquel, David De La Cruz, Alexis Vuillermoz, Alessandro Fancellu, Unai Iribar, Ivan Cobo, Victor De La Parte, Txomin Juaristi, Mikel Iturria, Enekhoitz Azparren, Artem Nych, Michel Ries, Eduardo Sepulveda, Lucas Hamilton, Lawson Craddock, Gregor Mühlberger, Eduard Prades, Gianmarco Garofoli, Frederik Wandahl, Alex Molenaar
Een record van Emil?
Het labeltje WT niet waardig inderdaad.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 18:34 schreef Dale__Cooper het volgende:
Van het team voor Volta Limburg Classic van Jumbo Visma blijft ook niks over. Had net zo goed de continentale ploeg kunnen zijn.
Ook op de Player.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 07:09 schreef Koffieplanter het volgende:
Hel van het Mergelland is zeker alleen op L1 te zien vanmiddag? Ik sta volledig achter Jarno Widar.
Gans de complete ploeg van Intermarche is hier kandidaat winnaar, heel sterk team. En ze brengen het fenomeen Simone Gualdi.quote:
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 07:09 schreef Koffieplanter het volgende:
Hel van het Mergelland is zeker alleen op L1 te zien vanmiddag? Ik sta volledig achter Jarno Widar.
quote:Zaterdag 30 maart
flag-nl Volta NXT Classic
Live op Eurosport.nl en Discovery+ (vanaf 15.00 uur, mannen)
Live op L1 (vanaf 11.45 uur, vrouwen)
Live op L1 (vanaf 14.00 uur, mannen)
flag-es GP Miguel Indurain
Live op Eurosport 1 (vanaf 15.30 uur)
Live op Eurosport.nl en Discovery+ (vanaf 15.30 uur)
Widar schijnt dus ontzettend slecht tegen nervositeit te kunnen, wat me ook weer niet heel erg zou verbazen getuige zijn gestalte.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:50 schreef Slobeend het volgende:
[..]
De nieuwe AJ August, die weer de nieuwe Sheffield is.
Artz in plaats van Gualdi. Dat is een goed duo met Busatto.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:26 schreef Koffieplanter het volgende:
Busatto, Gualdi en Van den Broek zitten al vooraan.
3 Familie, en 1 varkentje.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 15:18 schreef Chiappucci het volgende:
Hoeveel Kopecky's zijn er in vredesnaam?
Lotte, Julia, Tomas, Matyas... Blijkbaar een grote Tsjechische familie die hier ooit is neergestreken.
Doe dan de finale vrouwen voor of na de mannen, tegelijkertijd is gruwelijk irritant.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 15:43 schreef Koffieplanter het volgende:
Cool, de move van Artz op de Gulperberg gemist omdat ze het een goed idee vinden de vrouwen- en mannenkoers in dezelfde uitzending te brengen.
Nee joh tis lekker ouderwets stayerenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 16:36 schreef Koffieplanter het volgende:
De motoren rijden weer hinderlijk in de weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |