abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212892877
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 13:32 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik zit niet in de eerste en neem ook deze niet mee. Heb de beide pitches even doorgenomen. De investeerders in de eerste lening hebben toch ook een 1e hypotheek van ¤850.000 op het pand in Berkel-Enschot? En eerst hadden ze op het pand in Vorden de Rabobank voor zich met een 1e hypotheek met een inschrijving van ¤700.000 en openstaande schuld van ¤366.000, dat is nu nog maar ¤200.000. En van het leningbedrag van ¤770.000 staat nu nog maar ¤564.067 open. Die 1e hypotheek op dat Berkel-Enschot pand is alleen al ruim genoeg om het openstaande leningbedrag te dekken. Daarnaast is de waarde van het Vorden pand ruim genoeg voor de 1e en 2e rang en heeft Collin bij een eventuele verkoop ervan nu niets meer te maken met de Rabobank.
Of de waarde bij uitwinning voldoende is, moet je altijd maar afwachten. Als dit zo is zoals je schetst, hadden de nieuwe investeerders nog steeds zonder problemen de 2e hypotheek kunnen krijgen. De zekerheidpositie zou hierdoor voor nieuwe investeerders niet slechter zijn dan nu beschreven.
pi_212893832
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 14:08 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ik vind deze niet heel gek qua zekerheden, beter dan CleverEnable in elk geval. De hypotheek dekt minimaal wel de helft en de broer met een vrij groot fruitteelt bedrijf (8mio eigen vermogen) staat garant voor de andere helft. Verder de goede rente en na 6 mnd een lineaire aflossing.

Bedrijfsactiviteiten zijn wel wat hoger risico denk ik, dat ze het uiteindelijk toch niet kunnen bolwerken. Maar slaat net positief uit voor mij. Wat jullie?
Ik doe nu mee aan Ma***ison Re*ve en die heeft afgelopen jaren netjes afgelost. Ik kan me nog herinneren dat ik destijds twijfelde om überhaupt mee te doen, dus uiteindelijk bescheiden. Ik schrik toch een beetje van die faillissementen. Interieurbouw lijkt me lastig op dit moment. Dan kunnen de zekerheden op zich voldoende ogen, ik zoek de problemen liever niet op. En Reve daar ben ik dan mooi van af.
Pecunia non olet
pi_212894232
Heeft iemand al iets vernomen van WvjG over de "waardepunten" die wij zouden gaan ontvangen als compensatie voor de verhoging van de beheerskosten (BTW) bij lopende projecten?
Het zou in het eerste kwartaal bekend worden gemaakt.
pi_212894593
Herfinanciering Maatschap Peters-Korsten vandaag definitief en de aflossing + dagrente van de oude lening ontvangen.
pi_212894799
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 14:43 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Of de waarde bij uitwinning voldoende is, moet je altijd maar afwachten. Als dit zo is zoals je schetst, hadden de nieuwe investeerders nog steeds zonder problemen de 2e hypotheek kunnen krijgen. De zekerheidpositie zou hierdoor voor nieuwe investeerders niet slechter zijn dan nu beschreven.
Ik ben het met je eens dat je maar moet afwachten of de de waarde genoeg is bij uitwinning, maar het moet denk ik toch wel heel raar lopen wanneer dat Berkel-Enschot pand minder opbrengt dan wat nu nog open staat van de eerdere lening. Idem bij het Vorden pand wat betreft de bedragen voor 1e en 2e rang.
Voor investeerders in de nieuwe lening maakt die 1e rang het wel aantrekkelijker. Zelf heb ik vaak minder interesse in een kortlopende aflossingsvrije lening en dan kan zo'n 1e hypotheek net hetgeen zijn waardoor iemand wel hierin investeert. En (een deel van) het leningbedrag wordt gebruikt voor een verbouwing van het Berkel-Enschot pand, wat misschien weer waardeverhogend kan zijn en dus gunstig voor de investeerders in de eerdere lening.
pi_212895183
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 11:07 schreef Tjalala het volgende:
Nog een nieuwe Collin

Koenraad Frans
¤ 78.000 | 8,0% rente | 48 maanden
Met 3de hypotheek die voldoende dekking zou moeten geven aldus de pitch.
Lijkt me wel een aardig project. Als iemand een linkje heeft van deze vrolijke Frans dan hoor ik het graag.
pi_212895697
quote:
Nog een nieuwe Collin

Koenraad Frans
Ook bekend van verhuurcursus Youtube
pi_212895752
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 18:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Lijkt me wel een aardig project. Als iemand een linkje heeft van deze vrolijke Frans dan hoor ik het graag.
Zeker niet met de Franse slag dit project. Ik doe ook graag mee.
Pecunia non olet
pi_212900623
quote:
Nog een nieuwe Collin

Koenraad Frans
Linkje
https://www.collincrowdfu(...)c8febfdacc133bf9f0a4
pi_212901441
Artikel over verkoopbaarheid en waarde kantoren uit Volkskrant
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212901493
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Artikel over verkoopbaarheid en waarde kantoren uit Volkskrant
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou hebben wij hier volgens mij niet zo vaak te maken met kantoren.
Hier zijn het meer bedrijfsruimtes, garages en bijvoorbeeld winkelpanden (niet dat die winkelpanden het veel beter doen momenteel).
pi_212901826
quote:
https://prins-hendrik-bergen-nl.ibooked.nl/

Vermoedelijk het appartement voordat het opgetopt werd. Ziet er netjes uit.
pi_212901830
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 18:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 18:58 schreef obligataire het volgende:

[..]
Zeker niet met de Franse slag dit project. Ik doe ook graag mee.
quote:
Deze ziet er inderdaad niet onaardig uit.
Wel opvallend dat hij zelf in de opgebouwde woning is gaan wonen maar dat deze zo te zien niet gesplitst lijkt te zijn. Zo te zien valt de extra etage/opbouw onder nummer 32A.
Voor mijn basis bedrag meegenomen.
pi_212902045
Ik geloof dat de nieuwe lening van knabbel & babbel hier nog niet besproken is.
Wederom meerdere flinke leningen en wat complexen constructies.

Thermen Roosendaal Vastgoed B.V.
¤ 750.000 | 8,0% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/thermen-roosendaal-vastgoed-b-v-3/

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 21-03-2024 13:11:25 ]
pi_212902624
CCF Project JKS Beheer B.V. project Zuideinde 133 Volendam afgelost
pi_212902997
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 11:23 schreef KrekelJapie het volgende:
CCF Project JKS Beheer B.V. project Zuideinde 133 Volendam afgelost
Zouden ze het hok eindelijk verkocht hebben? Hoe dan ook eind goed al goed voor ons ^O^
Pecunia non olet
pi_212903134
Ik herinner me die nog wel maar heb indertijd bedankt voor het aanbod: https://www.collincrowdfu(...)deinde-133-volendam/

Is nu verkocht, verbouwing is niet doorgegaan vermoed ik want op Funda durven ze geen interieurfoto's te laten zien... https://www.funda.nl/koop(...)17826-zuideinde-133/
pi_212903187
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2024 12:15 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Ik herinner me die nog wel maar heb indertijd bedankt voor het aanbod: https://www.collincrowdfu(...)deinde-133-volendam/

Is nu verkocht, verbouwing is niet doorgegaan vermoed ik want op Funda durven ze geen interieurfoto's te laten zien... https://www.funda.nl/koop(...)17826-zuideinde-133/
In de Funda advertentie staat zelfs "Verbouwen, nieuwbouw, alles is bij deze woning mogelijk en ook noodzakelijk."
pi_212903763
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 12:23 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
In de Funda advertentie staat zelfs "Verbouwen, nieuwbouw, alles is bij deze woning mogelijk en ook noodzakelijk."
Zoiets stond er in 2021 ook al in de toenmalige Funda beschrijving, als ik het goed heb met foto’s. Het leek me toen al erg optimistisch om voor 40k te zaak op te knappen en dat vonden zij kennelijk ook. Gelukkig voor de investeerders hebben ze wel zoals beloofd de grond aangekocht en hadden ze nog wat geld om het verlies op dit project te vangen.
pi_212905499
Waardevoorjegeld gaat nu een project aanbieden zonder dat je weet aan wie je leent (onder een fictieve naam)
SPOILER
pi_212905640
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 16:27 schreef KrekelJapie het volgende:
Waardevoorjegeld gaat nu een project aanbieden zonder dat je weet aan wie je leent (onder een fictieve naam)
SPOILER
Ja, ik zag deze ook al voorbij komen
SPOILER
Het zal onze vriend van Waarde voor je Geld wel erg bekend voorgekomen zijn.
quote:
Maar liefs 7 jaar lang heeft zijn boekhouder de btw verkeerd geboekt, waardoor de ondernemer ieder kwartaal te weinig btw betaalde, c.q. teveel terug kreeg. Voor veel aangenomen klussen werd namelijk de btw verlegd naar de opdrachtgever. Dit heeft geleid tot een belastingschuld van meer dan 120.000 euro. De ondernemer X (1985) heeft, nadat bekend werd dat de btw al die jaren verkeerd was verrekend, direct knopen doorgehakt.
Soms de zelfde boekhouder als WvjG heeft?

Zoals hier al vaker opgemerkt hebben we over de schadevergoeding, voor de hogere in rekening gebrachte kosten, ook nog steeds niks gehoord.
1 april komt al dichterbij (datum waarop ik opnieuw ga klagen bij de AFM over deze dubieuze praktijken van WvjG)
pi_212905718
Bericht aangaande Toko P* faillisement
SPOILER
Begrijp niet helemaal waarom men de curator het huis laat verkopen.
Maar goed zal wel een reden voor zijn. Zou in principe goed moeten komen. Huidige woz is rond de 370k
pi_212905772
Er ontstaat volgens mij best heel veel leed door financiële ongeletterdheid. Je wordt er zo enorm kwetsbaar van, vooral als ondernemer, maar ook bv met toeslagen.

Het is ook gewoon best duur om de belastingregels niet goed te kennen. Bv weten in welke gevallen je belastingrente verschuldigd bent en dat voorkomen of een bepaalde aftrekpost strategisch in een bepaald jaar laten vallen als ondernemer. Kan allemaal veel geld schelen of kosten.
pi_212905787
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 16:27 schreef KrekelJapie het volgende:
SPOILER
En vol...!
pi_212905844
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 16:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Begrijp niet helemaal waarom men de curator het huis laat verkopen.
Omdat dat mogelijk goedkoper en gemakkelijker is dan er zelf achteraan te moeten gaan? (en opbrengst minus kosten zal voldoende ingeschat kunnen worden?) Bij de separatiestenregeling is meen ik in het geval van verkoop van vastgoed een percentage in de orde van 3% van toepassing (+kosten, maar die heb je ook als je het zelf doet). In hetzelfde blok stond er vorige jaar eentje te koop voor 475k, ik schat in dat de redenering dus wel zoiets zal zijn. Als ING zelf geen zin heeft en wil dat curator het moet doen dan heeft ccf dat alleen maar te accepteren verwacht ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')