abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212848129
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 17:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Volgens mij toch aardig wat. De Jordaanse koning persoonlijk heeft voedseldroppingen uitgevoerd.
Ging de parachute open?
pi_212848338
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 18:06 schreef Chadi het volgende:

[..]
Tegen iedereen die hen onrecht aan wil doen.
Als ze hun jizya maar betaalden, hè. :)
pi_212848401
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 14:41 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Als ze hun jizya maar betaalden, hè. :)
Ja linksom of rechtsom ontkom je niet aan die 2.5%
pi_212848427
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 14:47 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja linksom of rechtsom ontkom je niet aan die 2.5%
Dus apartheid?
pi_212848428
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 09:21 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
:o nou loop je me zo te verwijten dat kritiek niet direct haat is! :P
De vraag had niets met kritiek te maken. Het is een hele heldere recht toe recht aan vraag.
pi_212848435
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 14:50 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus apartheid?
Nee want iedereen betaalt het.

Maar voor die tijd was het een hele vooruitgang dat ze geen kopje kleiner gemaakt werden zoals de gewoonte was als de pauselijke westerse milities klaar waren.
pi_212848473
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 14:51 schreef Chadi het volgende:

[..]

Maar voor die tijd was het een hele vooruitgang dat ze geen kopje kleiner gemaakt werden zoals de gewoonte was als de pauselijke westerse milities klaar waren.
Gewoon belasting voor iedereen? Of zijn er bepaalde burgers die het niet hoeven te betalen?
pi_212848542
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 11:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah ja, Fatah. Hmm.

Prima dat ze zich uitspreken tegen Hamas, maar dit is weer een groep die niet serieus kan worden genomen. Dit benadrukt ook hoe diep het radicalisme zit verweven in de Palestijnse samenleving. Een partij als Fatah wordt gezien als 'gematigd'.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja het is ongelofelijk, niet? Dat is de reden dat ik de afgelopen keren in de topics meermaals herhaald heb dat er tussen Fatah (waarin gevochten werd voornamelijk in de tweede intifada) en Hamas een gelijk is. PLO idem: het is niet te geloven dat het kennelijk voor sommigen een grote moeite is om internet te openen en te zien waar uiteindelijk de militantegroeperingen als deze vandaan zijn gekomen en wie hen financier(d)en.

Nu wil ik geen eindeloze herhaling geven van dingen die geschreven worden maar het is toch wel (in mijn ogen) naïeve blindheid om te geloven wat er in deze informatieoorlog geroepen wordt over het conflict aan de zijde van de Gazaanse (danwel Palestijnse) bevolking.

Van een nog hoger perspectief is het gezeik van de Verenigde Naties in de oorlogssituatie in het gebied een farçe: je kan je toch niet bedenken dat er nog mensen zijn die werkelijk denken dat twee staten überhaupt een oplossing gaat bieden? :? Dit soort mensen aan het roer, keer op keer? Overspoeld met opmerkingen als "arme onderdrukte Palestijnen" - Ja, hallo: door wie?! Uiteindelijk wijs je keer op keer als bevolkingsgroep een voorstel af en focus je je op gewelddadig verzet niet voor je eigen land (want achja dat had je onder Egypte/Jordanië ook niet hè) maar voor de Islam - en dan nog zijn er mensen die dit niet willen geloven want 'Nee, zo zit het niet'..

Als je een gemiddeld persoon hier in Cisjordanië of Gaza aanspreekt en vraagt wat ze nodig hebben is dat echt niet per definitie een 'free free Palestine' - tenslotte was een nooit een land dat zo heette (het was een Mandaatgebied) en tenslotte bestaat een vrij land per definitie niet.
Het is dat ze zorg willen en scholing en eten en leven en ... - waar ze alleen dan verschillen in Gaza met de rest van de meute, is dat ze dat willen onder Islam en niet "de Joden" danwel de "Amerikanen" of ja, hell: eigenlijk die Vereenigde Naties die hen eerder zou helpen met hun "Statenoplossing".
Dat ze vervolgens een leven kunnen opbouwen in welk ander land dan ook in de Liga met zulke voorwaarden, moeten we dan maar eten buiten beschouwing laten?!

Hoe zou het dan toch komen dat die landen van de Liga (ja, ook met de koningin van Jordanië die even vergeet hoe haar eigen land en familie geschiedenis hebben met deze bevolkingsgroep) de Palestijnse mensen niet willen opnemen en hooguit steunen vanuit een semi-verplichte VN resolutie voor noodhulp.

Vragen.. Vragen doemen mij meer met de dag - maar ik vind het dan ook bijzonder interessant dat deze oorlog, meer dan eerdere die ik meemaakte, zo in het "sociale online domein" lijken te worden uitgevochten. Ik denk dat ik inmiddels na een paar maanden oorlog hier weer een zak voor mooie vragen en argumenten kan toevoegen aan mijn arsenaal.
pi_212848728
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 14:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Gewoon belasting voor iedereen? Of zijn er bepaalde burgers die het niet hoeven te betalen?
Ja nee, de zakat wordt natuurlijk ook betaald door 'de echte gelovigen van het verbond'. Alleen dat is allemaal voor Allah en niet een welvaartsstaat natuurlijk, of neem een seculierachtige spindoctor marketing. ;)

Alleen ik denk dat de oppertunische passifistische gütmensch even vergeet dat in een werelddeel waar oorlog gemeengoed is tot op de dag van vandaag de vraag van "wie startte er eerst" niet toe doet en al zéker niet als je probeert met dezelfde gedachten als waarmee je het probleem gecreëerd hebt (Vereenigingde Naties) probeert ook het daarmee op te lossen. Wellicht natuurlijk wat kort door de bocht (Jaja; ik begrijp best dat het complexer kan liggen) maar het is nu eenmaal wel het duidelijke startpunt voor een werkelijke discussie
pi_212848986
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 15:04 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ja het is ongelofelijk, niet? Dat is de reden dat ik de afgelopen keren in de topics meermaals herhaald heb dat er tussen Fatah (waarin gevochten werd voornamelijk in de tweede intifada) en Hamas een gelijk is. PLO idem: het is niet te geloven dat het kennelijk voor sommigen een grote moeite is om internet te openen en te zien waar uiteindelijk de militantegroeperingen als deze vandaan zijn gekomen en wie hen financier(d)en.

Nu wil ik geen eindeloze herhaling geven van dingen die geschreven worden maar het is toch wel (in mijn ogen) naïeve blindheid om te geloven wat er in deze informatieoorlog geroepen wordt over het conflict aan de zijde van de Gazaanse (danwel Palestijnse) bevolking.

Van een nog hoger perspectief is het gezeik van de Verenigde Naties in de oorlogssituatie in het gebied een farçe: je kan je toch niet bedenken dat er nog mensen zijn die werkelijk denken dat twee staten überhaupt een oplossing gaat bieden? :? Dit soort mensen aan het roer, keer op keer? Overspoeld met opmerkingen als "arme onderdrukte Palestijnen" - Ja, hallo: door wie?! Uiteindelijk wijs je keer op keer als bevolkingsgroep een voorstel af en focus je je op gewelddadig verzet niet voor je eigen land (want achja dat had je onder Egypte/Jordanië ook niet hè) maar voor de Islam - en dan nog zijn er mensen die dit niet willen geloven want 'Nee, zo zit het niet'..

Als je een gemiddeld persoon hier in Cisjordanië of Gaza aanspreekt en vraagt wat ze nodig hebben is dat echt niet per definitie een 'free free Palestine' - tenslotte was een nooit een land dat zo heette (het was een Mandaatgebied) en tenslotte bestaat een vrij land per definitie niet.
Het is dat ze zorg willen en scholing en eten en leven en ... - waar ze alleen dan verschillen in Gaza met de rest van de meute, is dat ze dat willen onder Islam en niet "de Joden" danwel de "Amerikanen" of ja, hell: eigenlijk die Vereenigde Naties die hen eerder zou helpen met hun "Statenoplossing".
Dat ze vervolgens een leven kunnen opbouwen in welk ander land dan ook in de Liga met zulke voorwaarden, moeten we dan maar eten buiten beschouwing laten?!

Hoe zou het dan toch komen dat die landen van de Liga (ja, ook met de koningin van Jordanië die even vergeet hoe haar eigen land en familie geschiedenis hebben met deze bevolkingsgroep) de Palestijnse mensen niet willen opnemen en hooguit steunen vanuit een semi-verplichte VN resolutie voor noodhulp.

Vragen.. Vragen doemen mij meer met de dag - maar ik vind het dan ook bijzonder interessant dat deze oorlog, meer dan eerdere die ik meemaakte, zo in het "sociale online domein" lijken te worden uitgevochten. Ik denk dat ik inmiddels na een paar maanden oorlog hier weer een zak voor mooie vragen en argumenten kan toevoegen aan mijn arsenaal.
ik geloof soms nog wel in de algemeen goede bedoelingen van alle mensen.
in die geest, ben ik er wel mee eens dat er een twee staten oplossing moet komen. en ook dat het buitenland, de VN, etc, dat werkelijk als de juiste weg ziet. en dat is het in principe ook.

waar het compleet mis gaat, keer op keer, is dat men denkt dat de palestijnen dat ook willen. hamas weet elke keer weer alle vrede weg te knallen. maar het punt blijft staan dat er twee staten moeten komen zodat de normale palestijn een toekomst krijgt. men denkt dat als dat wordt onderhandeld, dat hamas zn wapens zal neerleggen. of ontwapend wordt, op een of andere manier. of een marginaal verzetsgroepje zal blijven.

maar zo zit het natuurlijk totaal niet. het is westerse naiviteit. ze denken misschien aan noord ierland of zoud afrika of zoiets.
israel is allang klaar ermee. die hebben het echt wel geprobeert, maar zullen nu bevolking niet riskeren. vroeger wel, want toen dachten ze hetzelfde. toen vielen er vele israelische doden. toen bleek dat zelfs fatah niet voor twee staten gaat. toen pakte hamas de vrije gaza staat en begon een fullout oorlog tegen ze, met als doel zoveel mensen te doden.

wat moeten mensen nou nog zien, voordat ze het ook snappen? snappens ze het alleen als israel keer op keer 1200 doden heeft? of was een keer genoeg? kennelijk niet.
pi_212848989
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 14:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Moslims sowieso minimaal 2.5% over het bezit

Maar wat heeft het hiermee te maken? Ze kregen een betere behandeling dan onder andere heersers.
pi_212849859
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 15:04 schreef HannahVrede het volgende:

[..]

Het is natuurlijk basisbehoefte voor ieder mens. En twee Staten oplossing is allang niet meer mogelijk. De enige oplossing is 1 staat waarin oefen evenveel rechten als plichten heeft.
pi_212850137
Er komt helemaal geen 1,2,3 of weet ik hoeveel statenoplossing.

Hamas is niet goed snik, maar in Israël zijn ze het spoor ook al lang bijster.

Het beste is hopen op de komst van Mandela achtige figuren, maar die worden waarschijnlijk gelijk een kopje kleiner gemaakt.

Hopeloos, de geweldsspiraal gaat alleen maar verder.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 16:59:49 #114
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212850163
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
Er komt helemaal geen 1,2,3 of weet ik hoeveel statenoplossing.

Hamas is niet goed snik, maar in Israël zijn ze het spoor ook al lang bijster.

Het beste is hopen op de komst van Mandela achtige figuren, maar die worden waarschijnlijk gelijk een kopje kleiner gemaakt.

Hopeloos, de geweldsspiraal gaat alleen maar verder.
Ja dit wordt de komende 100 jaar nooit meer wat.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212850808
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:35 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het is natuurlijk basisbehoefte voor ieder mens. En twee Staten oplossing is allang niet meer mogelijk. De enige oplossing is 1 staat waarin oefen evenveel rechten als plichten heeft.
Dus feitelijk zeg je dat de Palestijnse gebieden uiteindelijk opgeheven moeten worden en opgenomen in Israël.

Ik geef toe, ik ben verrast. :Y
Intolerant voor intolerantie
pi_212850846
quote:

[..]
hoe zie je dat dan voor je?
pi_212851788
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 14:51 schreef Chadi het volgende:

[..]

Betaalt iedereen hetzelfde?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_212851811
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 15:47 schreef Chadi het volgende:

[..]
Moslims sowieso minimaal 2.5% over het bezit

Maar wat heeft het hiermee te maken? Ze kregen een betere behandeling dan onder andere heersers.
Iedereen gelijk of niet?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_212853554
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 18:17 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dus feitelijk zeg je dat de Palestijnse gebieden uiteindelijk opgeheven moeten worden en opgenomen in Israël.

Ik geef toe, ik ben verrast. :Y
Nee ik zeg Isreal verdwijnt en het gaat Palestina heten. Alles terug naar voor de instroom van zionistische joden. Kolonisten naar Polen en Oekraïne en de rest van de wereld waar ze vandaan kwamen. Betere oplossing.
pi_212853900
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 21:47 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nee ik zeg Isreal verdwijnt en het gaat Palestina heten. Alles terug naar voor de instroom van zionistische joden. Kolonisten naar Polen en Oekraïne en de rest van de wereld waar ze vandaan kwamen. Betere oplossing.
Nee, sorry, dit komt niet overeen met deze reactie:
quote:

[..]
De enige oplossing is 1 staat waarin oefen evenveel rechten als plichten heeft.
Dit kan niet in een islamitisch land.

Dus zeg het maar. Wil je één staat met gelijke rechten (basisrechten) voor iedereen, of wil je de ontmanteling van Israël? Het ene sluit het andere uit.
pi_212853951
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 21:47 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dus jij gaat eigenlijk hetzelfde doen als wat de Verenigde Naties voorstelde aan Israël te doen bij de oprichting van haar staat en mensen die er woonden en geboren zijn deporteren naar gebieden waar zij niet bekend zijn, vanwege hun voorouders. Om dan nog maar te zwijgen dat er genoeg Israëli zijn die niets zoeken in in religie? Overigens typisch dat je Polen en Oekraïne zegt - alsof er geen Ethiopische, Sefardische en andere soort Joden bestaan die hun heil zochten in het inmiddels door de Verenigde Naties verdeelde land.

Ik weet echt niet of ik jouw idee van gelijke-rechten-voor-iedereen-Palestina begrijp. :s)
  zaterdag 16 maart 2024 @ 22:23:37 #122
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212854152
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 11:29 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Jamaar genocide.

Jwz!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212854328
Chadi gaat uiteraard geen serieus antwoord geven, maar besef wel dat het grootste deel van de islamitische wereld, ook in Nederland, Israël vernietigd wil zien.

Ze gaan heel verbitterd zijn na deze oorlog. Maar ik heb geen greintje medelijden met ze.
pi_212855934
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 22:09 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Dus jij gaat eigenlijk hetzelfde doen als wat de Verenigde Naties voorstelde aan Israël te doen bij de oprichting van haar staat en mensen die er woonden en geboren zijn deporteren naar gebieden waar zij niet bekend zijn, vanwege hun voorouders. Om dan nog maar te zwijgen dat er genoeg Israëli zijn die niets zoeken in in religie? Overigens typisch dat je Polen en Oekraïne zegt - alsof er geen Ethiopische, Sefardische en andere soort Joden bestaan die hun heil zochten in het inmiddels door de Verenigde Naties verdeelde land.

Ik weet echt niet of ik jouw idee van gelijke-rechten-voor-iedereen-Palestina begrijp. :s)
Je hebt er nu toch ook vrede mee dat het bij de Palestijnen gebeurd?
pi_212855936
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 22:08 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nee, sorry, dit komt niet overeen met deze reactie:
[..]
Dit kan niet in een islamitisch land.

Dus zeg het maar. Wil je één staat met gelijke rechten (basisrechten) voor iedereen, of wil je de ontmanteling van Israël? Het ene sluit het andere uit.
Hoe kan jij nou gelijke rechten willen als moslim hater? Dat wil je helemaal niet (hoe comfortabel zit dat label? ).
Dat willen ze in Isreal ook helemaal niet. Daarom wordt het ook een apartheidstaat genoemd door verschillende mensenrechtenorganisaties. Ik denk niet dat Isreal open staat voor gelijkheid. Het is wel hun garantie voor bestaanszekerheid maar zover zijn ze daar niet zolang ze alleen maar zichzelf zien als enige slachtoffer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')