abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212838939
Vandaag 3u gewandelslenterd met hond, in de zon én regen :wtf: administratie gedaan, afgewassen, pakketje weggebracht. Wilde eigenlijk nog de vuilnis naar buiten doen en even snel stofzuigen maar wil ook slapen :') Dus was even op de bank gaan liggen en nu ligt er een poezel op mij :z
pi_212839038
Bakjes, ik heb allemaal verschillende van plastic. Maar wil eigenlijk liever glas gebruiken voor eten. Zijn glazen bakjes van een speciaal glas gemaakt? Of zou je bijv ook honing- of pindakaaspotten kunnen gebruiken, want die heb ik duizend. Of vriezen die kapot, hm... Even googelen.
pi_212839190
Ik haal mijn eten wel uit plastic voor ik het opwarm. Maar glas wordt het dus voorlopig niet, zeker als je die niet kunt stapelen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212839206
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 18:20 schreef _flore het volgende:
Bakjes, ik heb allemaal verschillende van plastic. Maar wil eigenlijk liever glas gebruiken voor eten. Zijn glazen bakjes van een speciaal glas gemaakt? Of zou je bijv ook honing- of pindakaaspotten kunnen gebruiken, want die heb ik duizend. Of vriezen die kapot, hm... Even googelen.
Je kan jampotten etc gebruiken voor invriezen (en opwarmen). Niet te vol doen en bij erg waterige inhoud een schroefdeksel niet vast draaien bij invriezen (eenmaal bevroren kan je ze goed aandraaien).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 15 maart 2024 @ 18:47:48 #180
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212839291
w/ onze heater is WEEEER kapot, deze keer is het weer een ander onderdeel.. pfft.. het blijft wel hannessen zo zeg.. morgen toch maar eens de woning verzekering opbellen om te vragen of er nog ergens iets verzekerd is.. het loopt nu toch wel in de kosten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator vrijdag 15 maart 2024 @ 18:52:24 #181
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212839327
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 18:47 schreef Barreltje het volgende:
w/ onze heater is WEEEER kapot, deze keer is het weer een ander onderdeel.. pfft.. het blijft wel hannessen zo zeg.. morgen toch maar eens de woning verzekering opbellen om te vragen of er nog ergens iets verzekerd is.. het loopt nu toch wel in de kosten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een heater, wat bedoel je precies? Nieuwe CV ketel zit rond de ¤2000 geïnstalleerd dacht ik, voor een groot pand misschien meer.

Voor dat geld zou je wel wat nieuws verwachten haast :X
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 15 maart 2024 @ 18:54:32 #182
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212839349
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 18:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Een heater, wat bedoel je precies? Nieuwe CV ketel zit rond de ¤2000 geïnstalleerd dacht ik, voor een groot pand misschien meer.

Voor dat geld zou je wel wat nieuws verwachten haast :X
de pellet kachel :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_212839453
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 18:36 schreef sigme het volgende:

[..]
Je kan jampotten etc gebruiken voor invriezen (en opwarmen). Niet te vol doen en bij erg waterige inhoud een schroefdeksel niet vast draaien bij invriezen (eenmaal bevroren kan je ze goed aandraaien).
Oeh, dankje! Ik wil ze vooral gebruiken voor soep, want ik maak altijd een grote pan waar ik een paar porties van invries voor dagen zonder kookzin of -tijd. En kikkererwten.
pi_212840076
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 18:20 schreef _flore het volgende:
Goeie glazen bakjes zijn van Pyrex glas, en dan kan je ze ook in de oven. Dat vind ik handig, want ik stop er maaltijden in en dingen opwarmen is duizend lekkerder als je ze aan het eind even onder de grill kan zetten O-)

Maar die ik heb zou ik dus niet aanraden omdat ik er geen deksels los meer bij na kan bestellen.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 19:50:30 #185
63722 z80
I fink you freaky
pi_212840228
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:26 schreef Tele6 het volgende:
Oh en ik moet de ketting van m'n stadsfiets vervangen. B zei "dat kun je prima zelf, koop een ketting en een kettingpons en het is echt niet moeilijk" maar ik vind het natuurlijk allemaal weer veel te eng :')

• Waar koop je een ketting en kettingpons? Bouwmarkt? Fietsenmaker?
• En wat voor ketting dan? B zei "een gewone ketting" maar ik weet niet wat gewoon is
• Hoe meet je af hoe lang hij moet zijn? Moet ik schakeltjes tellen?

Ik heb wel filmpjes en websites opgezocht, maar die zeggen allemaal verschillende dingen. Eentje zei dat je ook een betonschaar nodig had om de oude ketting eraf te halen, en een ander zei dat je ook een speciaal schakeltje nodig had om de ketting te bevestigen. Misschien moet ik eerst mijn kettingkast eraf halen om te kijken of de huidige ketting een speciaal schakeltje heeft. En in de filmpjes klemmen ze de kettingpons in een werkbank, maar ik heb geen werkbank.

Ik zie dat de Decathlon ook fietskettingen en zo heeft. En dat die kettingen met een snelschakel komen, dus dan heb je alleen de kettingpons nodig om de ketting in te korten. En misschien om de oude ketting eraf te halen.

ik voel me echt razend incapabel :')
Je koopt een fietsgereedschapsetje. Aangezien je deze ook nodig gaat hebben voor de andere fiets.
Nu bij de Duitse lidl in de aanbieding, maar op internet ook te vinden.
https://www.lidl.de/p/cri(...)ee-a41f-fa163f099f9c
Gewoon een setje tussen de 15 en 25 Euro. Mag ook van ali.

Heeft de fiets slechts 2 tandwielen? Dan een ketting hiervoor kopen. Staat op de verpakking.
Vervolgens er rustig voor gaan zitten, fiets op de kop, oude ketting "breken" (met de kettingpons een pinnentje er uit drukken) Kun je daarna nog een paar keer oefenen op de oude ketting.
Achterwiel iets los draaien en de 2 kettingspanners los draaien. Nieuwe ketting er op leggen, zodat deze mooi stak ligt, maar nog wel wiebelt. Beter te los dan te strak. Ketting op maat maken. En afhankelijk van de ketting pinnetje er door drukken of schakel dicht drukken.
Achterwiel naar achter verstellen tot de ketting goed zit, met de ketting spanners. En achterwiel weer vast zetten.
Wel een oude doek bij de hand houden. Kun je je handen aan afvegen tijdens het werk.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_212840539
@z80 de redding bij alle fietswerkzaamheden _O_ _O_
pi_212840931
Ik zou al snel bij een fietsenmaker uitkomen :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_212841096
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 19:43 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Goeie glazen bakjes zijn van Pyrex glas, en dan kan je ze ook in de oven. Dat vind ik handig, want ik stop er maaltijden in en dingen opwarmen is duizend lekkerder als je ze aan het eind even onder de grill kan zetten O-)

Maar die ik heb zou ik dus niet aanraden omdat ik er geen deksels los meer bij na kan bestellen.
PYREX, schijnt. De naam zonder hoofdletters is geen garantie voor hittebestendigheid zegt reddit.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212841262
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 20:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
PYREX, schijnt. De naam zonder hoofdletters is geen garantie voor hittebestendigheid zegt reddit.
Volgens mij moet het borosilicaat glas zijn en komt het dan wel goed, ongeacht wat erop staat. Maar goed, ik heb voor ik begon met werken 5 merkloze "pyrex" bakjes gekocht (die inmiddels ook niet als pyrex online staan maar als borosilicaat glas) en ze hebben gelukkig nog geen rare dingen gedaan in de oven *G*
  vrijdag 15 maart 2024 @ 20:54:26 #190
63722 z80
I fink you freaky
pi_212841276
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 20:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
PYREX is een merknaam. De dingen zijn gemaakt van borosilicaatglas. En dat spul is redelijk oven bestendig.
Echter bij temperatuur schokken gaat ook dit glas stuk.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator vrijdag 15 maart 2024 @ 21:00:11 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212841354
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 20:54 schreef z80 het volgende:

[..]
PYREX is een merknaam.
In de VS schijnen ze ook andere soorten glas onder die naam te verkopen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_212841944
Ja google zegt ook dat pyrex met kleine letters geen borosilicaat is.

Maar ik ga mooi testen of ik nu een doel heb gevonden voor alle lege glazen potjes die ik bewaar :s)
  vrijdag 15 maart 2024 @ 21:53:36 #193
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212841953
quote:
17s.gif Op donderdag 14 maart 2024 21:18 schreef sigme het volgende:
Voor wie het olijfboomgard-topic niet volgt toch hier ook even m'n filmpje:
[ afbeelding ]
Diner!
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_212841975
Haha, het gaat over fietsen en @fietsie duikt terug op *G*
Heb je er een alert op staan of zo @fietsie? :D
pi_212842034
  vrijdag 15 maart 2024 @ 22:01:41 #196
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_212842053
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 21:56 schreef Tele6 het volgende:
Haha, het gaat over fietsen en @:fietsie duikt terug op *G*
Heb je er een alert op staan of zo @:fietsie? :D
Ergens voelde ik me aangesproken denk ik :@
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_212842136
Pff net de docu over Jehova’s getuigen gezien. Wat een ellende daar en gehersenspoelde mensen.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 23:52:59 #198
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212843224
Het avondje dreunen en stampen met Underworld was weer geweldig... *O* *O* *O*

[ Bericht 30% gewijzigd door MadMaster op 15-03-2024 23:59:43 ]
pi_212843567
Ha…mijn bakjes voor bewaren en invriezen evt. zijn van de chinees.😉

En dan staat er zo’n Joseph Joseph nest van 5 bakjes en deksels. Stond ooit afgeprijsd bij ah. That’s all.

WB @fietsie w/

Welterusten allemaal en iedereen :Z
pi_212843799
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 17:33 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Oh wat een mooie stad is dat! Leuke dingen hebben jullie gedaan zeg O+
Zojuist de laatste dag online gezet.
En weer thuis ook O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: