abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 april 2024 @ 22:32:19 #76
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213115680
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 21:29 schreef SV-tje het volgende:
Heel ander gezicht zo, zowel binnen als buiten. En een stuk eenvoudiger te gebruiken dan de oude schuifpui.
Ja, oogt veel moderner maar het is nu op de achtergevel wel een ratjetoe :+ .
Resistance is futile.
pi_213118354
Het lijkt net of heeft iemand jullie hier een blauw oog geslagen. Het ene raam is dikker (groter) en heeft een andere kleur dan de rest. 🫢
  zondag 7 april 2024 @ 08:45:04 #78
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213119652
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2024 07:04 schreef Angelfrouk het volgende:
Het lijkt net of heeft iemand jullie hier een blauw oog geslagen. Het ene raam is dikker (groter) en heeft een andere kleur dan de rest. 🫢
Ja, mooi is anders :+ . Blijft ook nog wel een paar maanden zo. Ik denk dat we de bijkeuken deur nog in 9010 schilderen, aangezien we daar nog een paar jaar tegenaan moeten kijken.
Resistance is futile.
pi_213126634
Dat zal een heel verschil maken qua comfort!

Persoonlijk heb ik altijd wat moeite met de lompe scharnieren bij kunststof kozijnen. Maar onderhoudsvriendelijk is het natuurlijk wel en betaalbaarder dan aluminium. Het ziet er netjes uit, zeker als de andere kozijnen ook zijn gedaan.
  zondag 7 april 2024 @ 23:21:56 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213132417
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 16:23 schreef archito het volgende:
Dat zal een heel verschil maken qua comfort!

Persoonlijk heb ik altijd wat moeite met de lompe scharnieren bij kunststof kozijnen. Maar onderhoudsvriendelijk is het natuurlijk wel en betaalbaarder dan aluminium. Het ziet er netjes uit, zeker als de andere kozijnen ook zijn gedaan.
Het is aluminium :P maar wel eens met je, dit had mooier gekund qua afwerking. Het is me tijdens het bezoek aan de Creon showroom niet al te negatief in het oog gesprongen blijkbaar ;) .

Wat overigens wel een groot succes is: de drempel ligt nagenoeg helemaal gelijk met de wind vloer binnen. En het terras hogen we op zodat het hoogteverschil minimaal is.

Six. heeft vandaag de loodslab afgewerkt, alles gepurd, er zat nog een kier tussen de vloer in de woonkamer en de drempel en daar is cement en egaline in gestort. De PVC vloer komt er strak tegenaan te liggen zonder plint. Dus daarna kan de dagkant afgewerkt worden met multiplex.

Maar eerst de andere ramen, volgende week het eetkamerraam. Dus komende paar dagen alleen kleine dingetjes blijven doen om bij te trekken. Vrijdag met het zetten was het eigenlijk een te lange dag voor Six. Maar zolang de dagen erna redelijk rustig zijn dan is het best te doen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Seven. op 07-04-2024 23:27:12 ]
Resistance is futile.
  maandag 8 april 2024 @ 06:08:46 #81
80382 manny
30 is best veel
pi_213133113
lekker bezig, en die deuren: praktisch + licht + lekker naar de tuin kieken.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_213136985
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2024 23:21 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het is aluminium :P maar wel eens met je, dit had mooier gekund qua afwerking. Het is me tijdens het bezoek aan de Creon showroom niet al te negatief in het oog gesprongen blijkbaar ;) .

Wat overigens wel een groot succes is: de drempel ligt nagenoeg helemaal gelijk met de wind vloer binnen. En het terras hogen we op zodat het hoogteverschil minimaal is.

Six. heeft vandaag de loodslab afgewerkt, alles gepurd, er zat nog een kier tussen de vloer in de woonkamer en de drempel en daar is cement en egaline in gestort. De PVC vloer komt er strak tegenaan te liggen zonder plint. Dus daarna kan de dagkant afgewerkt worden met multiplex.

Maar eerst de andere ramen, volgende week het eetkamerraam. Dus komende paar dagen alleen kleine dingetjes blijven doen om bij te trekken. Vrijdag met het zetten was het eigenlijk een te lange dag voor Six. Maar zolang de dagen erna redelijk rustig zijn dan is het best te doen.
Ah, goeie keuze! Aluminium ziet er in het echt ook beter uit dan kunststof, maar dat is op de foto minder goed te zien, dus dat is mooi. En de scharnieren zijn een detail waar ik als architect misschien meer op let dan anderen. 😉
pi_213137086
Ik vind het vooral heel knap dat Six dit allemaal kan!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 8 april 2024 @ 17:15:08 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213138404
quote:
99s.gif Op maandag 8 april 2024 14:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het vooral heel knap dat Six dit allemaal kan!
Vandaag heeft Six. de vloer afgewerkt. Als iemand nog een cursus plintloos pvc vloeren leggen wil.....

Wat een baas _O_
Resistance is futile.
  maandag 8 april 2024 @ 17:26:39 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213138549
Jezus wat toffff zeg! Echt enorm mooi geworden

Geef je hem wel beetje rust, op tijd enzo? Wat een werk zeg, knap!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 8 april 2024 @ 17:43:17 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_213138751
Heel erg vet zeg! _O_
  maandag 8 april 2024 @ 19:38:24 #87
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_213140110
Eh, Six weet dat plinten niet voor Jan Joker gebruikt worden toch?

Strak werk, dat wel. Maar je vloer kan geen kant uit als het gaat werken. Ik meen dat je net als bij laminaat 4/5mm ruimte rondom moet aanhouden (ook al zegt kwaliteitparket.nl op Google dat het niet hoeft :P ).
  maandag 8 april 2024 @ 23:23:42 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213142932
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 17:26 schreef Molo het volgende:
Jezus wat toffff zeg! Echt enorm mooi geworden

Geef je hem wel beetje rust, op tijd enzo? Wat een werk zeg, knap!
Haha, ik hou hem wel een beetje in de gaten. Hij bepaalt zelf het tempo.
Resistance is futile.
  maandag 8 april 2024 @ 23:25:23 #89
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213142954
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 19:38 schreef bleiblei het volgende:
Eh, Six weet dat plinten niet voor Jan Joker gebruikt worden toch?

Strak werk, dat wel. Maar je vloer kan geen kant uit als het gaat werken. Ik meen dat je net als bij laminaat 4/5mm ruimte rondom moet aanhouden (ook al zegt kwaliteitparket.nl op Google dat het niet hoeft :P ).
Dat weet Six. Alleen het gaat hier over PVC :P en er is een marge van 1-2mm. We gaan het zien. Als het niet werkt, dan komt er wel een andere oplossing voor.
Resistance is futile.
  dinsdag 9 april 2024 @ 13:36:35 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213146811
Hier ligt het plak-PVC ook strak gelegd, ik kan alleen geen foto maken van het stuk bij de openslaande deuren want daar zit inmiddels de hor-geleider overheen :+

Mijn deurdrempel is wel iets hoger.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:49:05 #91
36431 bleiblei
pi_213147474
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:36 schreef Leandra het volgende:
Hier ligt het plak-PVC ook strak gelegd, ik kan alleen geen foto maken van het stuk bij de openslaande deuren want daar zit inmiddels de hor-geleider overheen :+

Mijn deurdrempel is wel iets hoger.
Plak PVC heb je grotere kans dat het blijft zitten waar het hoort. Klik-PVC werkt net zo hard als laminaat of hout. In de beginjaren dat PVC de bom werd, kromp en zette PVC overigens stukken meer uit dan laminaat. Maar als ik the internets mag geloven hebben ze dat wat beter onder controle. Mits het spul goed geacclimatiseerd is in de ruimte waar je het gaat leggen.

En ik refereerde aan deze googlehit:
https://www.kwaliteitpark(...)pvc-vloeren-uit.html

Die gemakshalve negeert dat het materiaal vooral door warmte uitzet ;) .
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:51:05 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213147483
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:49 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Plak PVC heb je grotere kans dat het blijft zitten waar het hoort. Klik-PVC werkt net zo hard als laminaat of hout. In de beginjaren dat PVC de bom werd, kromp en zette PVC overigens stukken meer uit dan laminaat. Maar als ik the internets mag geloven hebben ze dat wat beter onder controle. Mits het spul goed geacclimatiseerd is in de ruimte waar je het gaat leggen.
Wij hebben zelfs rand en bies er omheen, dus het zal wel moeten blijven zitten waar het zit :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 april 2024 @ 15:11:46 #93
36431 bleiblei
pi_213147637
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:51 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wij hebben zelfs rand en bies er omheen, dus het zal wel moeten blijven zitten waar het zit :D
^O^
Mijn houten vloer ook ;) .
  dinsdag 9 april 2024 @ 17:39:52 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_213149164
Het plakpvc dat ik in mijn vorige huis lag, bleef keurig liggen en is niet zelf aan de wandel gegaan. Het jojode ook niet :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 april 2024 @ 21:44:37 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213174415
Six. is weer druk geweest. Morgen afwerken en glaslatten:

[ Bericht 7% gewijzigd door Seven. op 11-04-2024 21:53:01 ]
Resistance is futile.
pi_213174689
Knapt enorm op! Mooiere verdeling van de kozijnen, veel moderner.

Ik vroeg me wel af, aangezien de waterslagen zijn blijven zitten hoe het stelkozijn nu ondersteund is. Met dat zware triple glas..
  vrijdag 12 april 2024 @ 08:28:43 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_213176660
Zijn de ventilatieraampjes eruit omdat jullie zo'n speciaal systeem hebben?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 12 april 2024 @ 15:54:30 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213181107
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:07 schreef tux87 het volgende:
Knapt enorm op! Mooiere verdeling van de kozijnen, veel moderner.

Ik vroeg me wel af, aangezien de waterslagen zijn blijven zitten hoe het stelkozijn nu ondersteund is. Met dat zware triple glas..
Geen aanpassingen gedaan, Six. denkt dat het allemaal prima kan zo (was trouwens al dubbel glas).

quote:
2s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:28 schreef Troel het volgende:
Zijn de ventilatieraampjes eruit omdat jullie zo'n speciaal systeem hebben?
Klopt, de WTW unit ventileert ons huis. Al hebben we wel de openslaande tuindeuren vaak open. Qua kosten scheelde het niet eens zoveel, ventilatieroosters + mechanische ventilatie, of WTW unit.

Qua luchtkwaliteit vind ik het wel een verschil maken trouwens. De luchtvochtigheid is heel constant en we hebben nog niet eens hygrometers in het systeem zitten.
Resistance is futile.
  zondag 21 april 2024 @ 23:41:06 #99
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213289508
Na een paar warme dagen merken we wel dat er absoluut zonwering nodig is. Voor het eetkamerraam, het zijraam en slaapkamerraam moet er een screen komen (waarom zijn die dingen zo belachelijk duur!). Maar over wat te doen bij de openslaande deuren, daar zijn de meningen blijkbaar verdeeld :+ . Knikarmscherm hadden we in het vorige huis, beviel prima maar ik vind 100-1200 euro nogal heftig en ik zou het zelf niet kiezen want ik vind het niet mooi.

Even het plaatje zoals de rest van de tuin hopelijk wordt qua sfeertje, best belangrijk.

Bewust twee vergelijkbare plaatjes uitgezocht van de 2 opties. Stemt u mee?

Optie 1 - team Six. Hij vindt dit stevig ogen, hij wil 4 palen waarvan 2 bevestigen tegen de gevel. Hij vindt dit ook echt mooi. Strak doek ziet hij ook wel zitten, hij ziet plantjes er tegenaan en lampjes ophangen ook een leuk idee. Ik vind het lomp ogen, en het staat straks precies in het verlengde van de uitbouw, waardoor het massief gaat ogen.

Optie 2 - team Seven. Ik vind dit mooie lichte constructie, waterdoorlatend doek. Geen geklungel met inschuiven, uitschuiven. Veel goedkoper en gewoon veel eleganter. Bij voorkeur dan ook nog een 3d effect door te spelen met hoogte. Er zijn slechts 2 palen nodig, het doek kan zo bevestigd worden aan de gevel. En ineens hangmat potentie met 2 palen die direct op het grasveld staan. Six vindt het teveel beach club en moet erg wennen aan het idee.

POLL
Resistance is futile.
  zondag 21 april 2024 @ 23:45:40 #100
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213289526
quote:
2s.gif Op zondag 21 april 2024 23:41 schreef Seven. het volgende:
Na een paar warme dagen merken we wel dat er absoluut zonwering nodig is. Voor het eetkamerraam, het zijraam en slaapkamerraam moet er een screen komen (waarom zijn die dingen zo belachelijk duur!). Maar over wat te doen bij de openslaande deuren, daar zijn de meningen blijkbaar verdeeld :+ . Knikarmscherm hadden we in het vorige huis, beviel prima maar ik vind 100-1200 euro nogal heftig en ik zou het zelf niet kiezen want ik vind het niet mooi.

Even het plaatje zoals de rest van de tuin hopelijk wordt qua sfeertje, best belangrijk.

[ afbeelding ]

Bewust twee vergelijkbare plaatjes uitgezocht van de 2 opties. Stemt u mee?

Optie 1 - team Six. Hij vindt dit stevig ogen, hij wil 4 palen waarvan 2 bevestigen tegen de gevel. Hij vindt dit ook echt mooi. Strak doek ziet hij ook wel zitten, hij ziet plantjes er tegenaan en lampjes ophangen ook een leuk idee. Ik vind het lomp ogen, en het staat straks precies in het verlengde van de uitbouw, waardoor het massief gaat ogen.

[ afbeelding ]

Optie 2 - team Seven. Ik vind dit mooie lichte constructie, waterdoorlatend doek. Geen geklungel met inschuiven, uitschuiven. Veel goedkoper en gewoon veel eleganter. Bij voorkeur dan ook nog een 3d effect door te spelen met hoogte. Er zijn slechts 2 palen nodig, het doek kan zo bevestigd worden aan de gevel. En ineens hangmat potentie met 2 palen die direct op het grasveld staan. Six vindt het teveel beach club en moet erg wennen aan het idee.

[ afbeelding ]

[poll=7104]
Allebei niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')