Ja, oogt veel moderner maar het is nu op de achtergevel wel een ratjetoequote:Op zaterdag 6 april 2024 21:29 schreef SV-tje het volgende:
Heel ander gezicht zo, zowel binnen als buiten. En een stuk eenvoudiger te gebruiken dan de oude schuifpui.
Ja, mooi is andersquote:Op zondag 7 april 2024 07:04 schreef Angelfrouk het volgende:
Het lijkt net of heeft iemand jullie hier een blauw oog geslagen. Het ene raam is dikker (groter) en heeft een andere kleur dan de rest. 🫢
Het is aluminiumquote:Op zondag 7 april 2024 16:23 schreef archito het volgende:
Dat zal een heel verschil maken qua comfort!
Persoonlijk heb ik altijd wat moeite met de lompe scharnieren bij kunststof kozijnen. Maar onderhoudsvriendelijk is het natuurlijk wel en betaalbaarder dan aluminium. Het ziet er netjes uit, zeker als de andere kozijnen ook zijn gedaan.
Ah, goeie keuze! Aluminium ziet er in het echt ook beter uit dan kunststof, maar dat is op de foto minder goed te zien, dus dat is mooi. En de scharnieren zijn een detail waar ik als architect misschien meer op let dan anderen. 😉quote:Op zondag 7 april 2024 23:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is aluminiummaar wel eens met je, dit had mooier gekund qua afwerking. Het is me tijdens het bezoek aan de Creon showroom niet al te negatief in het oog gesprongen blijkbaar
.
Wat overigens wel een groot succes is: de drempel ligt nagenoeg helemaal gelijk met de wind vloer binnen. En het terras hogen we op zodat het hoogteverschil minimaal is.
Six. heeft vandaag de loodslab afgewerkt, alles gepurd, er zat nog een kier tussen de vloer in de woonkamer en de drempel en daar is cement en egaline in gestort. De PVC vloer komt er strak tegenaan te liggen zonder plint. Dus daarna kan de dagkant afgewerkt worden met multiplex.
Maar eerst de andere ramen, volgende week het eetkamerraam. Dus komende paar dagen alleen kleine dingetjes blijven doen om bij te trekken. Vrijdag met het zetten was het eigenlijk een te lange dag voor Six. Maar zolang de dagen erna redelijk rustig zijn dan is het best te doen.
Vandaag heeft Six. de vloer afgewerkt. Als iemand nog een cursus plintloos pvc vloeren leggen wil.....quote:Op maandag 8 april 2024 14:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het vooral heel knap dat Six dit allemaal kan!
Haha, ik hou hem wel een beetje in de gaten. Hij bepaalt zelf het tempo.quote:Op maandag 8 april 2024 17:26 schreef Molo het volgende:
Jezus wat toffff zeg! Echt enorm mooi geworden
Geef je hem wel beetje rust, op tijd enzo? Wat een werk zeg, knap!
Dat weet Six. Alleen het gaat hier over PVCquote:Op maandag 8 april 2024 19:38 schreef bleiblei het volgende:
Eh, Six weet dat plinten niet voor Jan Joker gebruikt worden toch?
Strak werk, dat wel. Maar je vloer kan geen kant uit als het gaat werken. Ik meen dat je net als bij laminaat 4/5mm ruimte rondom moet aanhouden (ook al zegt kwaliteitparket.nl op Google dat het niet hoeft).
Plak PVC heb je grotere kans dat het blijft zitten waar het hoort. Klik-PVC werkt net zo hard als laminaat of hout. In de beginjaren dat PVC de bom werd, kromp en zette PVC overigens stukken meer uit dan laminaat. Maar als ik the internets mag geloven hebben ze dat wat beter onder controle. Mits het spul goed geacclimatiseerd is in de ruimte waar je het gaat leggen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:36 schreef Leandra het volgende:
Hier ligt het plak-PVC ook strak gelegd, ik kan alleen geen foto maken van het stuk bij de openslaande deuren want daar zit inmiddels de hor-geleider overheen
Mijn deurdrempel is wel iets hoger.
Wij hebben zelfs rand en bies er omheen, dus het zal wel moeten blijven zitten waar het zitquote:Op dinsdag 9 april 2024 14:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Plak PVC heb je grotere kans dat het blijft zitten waar het hoort. Klik-PVC werkt net zo hard als laminaat of hout. In de beginjaren dat PVC de bom werd, kromp en zette PVC overigens stukken meer uit dan laminaat. Maar als ik the internets mag geloven hebben ze dat wat beter onder controle. Mits het spul goed geacclimatiseerd is in de ruimte waar je het gaat leggen.
quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij hebben zelfs rand en bies er omheen, dus het zal wel moeten blijven zitten waar het zit
Geen aanpassingen gedaan, Six. denkt dat het allemaal prima kan zo (was trouwens al dubbel glas).quote:Op donderdag 11 april 2024 22:07 schreef tux87 het volgende:
Knapt enorm op! Mooiere verdeling van de kozijnen, veel moderner.
Ik vroeg me wel af, aangezien de waterslagen zijn blijven zitten hoe het stelkozijn nu ondersteund is. Met dat zware triple glas..
Klopt, de WTW unit ventileert ons huis. Al hebben we wel de openslaande tuindeuren vaak open. Qua kosten scheelde het niet eens zoveel, ventilatieroosters + mechanische ventilatie, of WTW unit.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:28 schreef Troel het volgende:
Zijn de ventilatieraampjes eruit omdat jullie zo'n speciaal systeem hebben?
Allebei niet.quote:Op zondag 21 april 2024 23:41 schreef Seven. het volgende:
Na een paar warme dagen merken we wel dat er absoluut zonwering nodig is. Voor het eetkamerraam, het zijraam en slaapkamerraam moet er een screen komen (waarom zijn die dingen zo belachelijk duur!). Maar over wat te doen bij de openslaande deuren, daar zijn de meningen blijkbaar verdeeld. Knikarmscherm hadden we in het vorige huis, beviel prima maar ik vind 100-1200 euro nogal heftig en ik zou het zelf niet kiezen want ik vind het niet mooi.
Even het plaatje zoals de rest van de tuin hopelijk wordt qua sfeertje, best belangrijk.
[ afbeelding ]
Bewust twee vergelijkbare plaatjes uitgezocht van de 2 opties. Stemt u mee?
Optie 1 - team Six. Hij vindt dit stevig ogen, hij wil 4 palen waarvan 2 bevestigen tegen de gevel. Hij vindt dit ook echt mooi. Strak doek ziet hij ook wel zitten, hij ziet plantjes er tegenaan en lampjes ophangen ook een leuk idee. Ik vind het lomp ogen, en het staat straks precies in het verlengde van de uitbouw, waardoor het massief gaat ogen.
[ afbeelding ]
Optie 2 - team Seven. Ik vind dit mooie lichte constructie, waterdoorlatend doek. Geen geklungel met inschuiven, uitschuiven. Veel goedkoper en gewoon veel eleganter. Bij voorkeur dan ook nog een 3d effect door te spelen met hoogte. Er zijn slechts 2 palen nodig, het doek kan zo bevestigd worden aan de gevel. En ineens hangmat potentie met 2 palen die direct op het grasveld staan. Six vindt het teveel beach club en moet erg wennen aan het idee.
[ afbeelding ]
[poll=7104]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |