Essent doet dat in ieder geval wel. Tenzij ik het bericht heb gemist dat ze dit weer gecorrigeerd hebbenquote:Op maandag 11 maart 2024 16:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb nergens zien staan dat Eneco korting gaat geven aan mensen zonder zonnepanelen.
Waar stond dat vermeld?
Er zijn meerdere energiebedrijven dan Eneco.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb nergens zien staan dat Eneco korting gaat geven aan mensen zonder zonnepanelen.
Waar stond dat vermeld?
Ik had het over Eneco, waar het artikel over gaat.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:54 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Er zijn meerdere energiebedrijven dan Eneco.
Er is wel degelijk onbalans, vooral in de zomer als er veel zon is en er ook nog eens behoorlijke windkracht is. Als ze je flink gaan betalen om stroom te gaan verbruiken, vind ik dat wel degelijk een bewijs voor onbalans.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:52 schreef xzaz het volgende:
De energiemaatschappijen willen doen geloven dat zonnepanelen = onbalans. Dat is niet aangetoond.
Dat zeg ik ook nietquote:Op maandag 11 maart 2024 16:57 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Er is wel degelijk onbalans, vooral in de zomer als er veel zon is en er ook nog eens behoorlijke windkracht is. Als ze je flink gaan betalen om stroom te gaan verbruiken vind ik dat wel degelijk een bewijs voor onbalans.
Ik krijg vanaf mei nog 5 cent per kWh overschot, dus dat ga ik inderdaad affakkelen met wat meer distributed computing (onderzoek naar ziekten met Folding@home en DENIS@home) zodat ik niets terug lever en 100% saldeer.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:54 schreef xzaz het volgende:
Wat je dus nu gaat zien is dat mensen met zonnepanelen gewoon hun extra kWhtjes gaan affakkelen.
Ik zet buiten met Home Assistant gewoon de kachel aanquote:Op maandag 11 maart 2024 16:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik krijg vanaf mei nog 5 cent per kWh overschot, dus dat ga ik inderdaad affakkelen met wat meer distributed computing (onderzoek naar ziekten met Folding@home en DENIS@home) zodat ik niets terug lever en 100% saldeer.
M'n PHEV laden helpt ook maar die heeft maar een 10,8kWh accu dus dat zit zo vol.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik zet buiten met Home Assistant gewoon de kachel aan
Wacht maar totdat ze kosten gaan rekenen over het meer dan (a) 2000 watt afnemen op 1 Fase.quote:Op maandag 11 maart 2024 17:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
M'n PHEV laden helpt ook maar die heeft maar een 10,8kWh accu dus dat zit zo vol.
Maar alle beetjes helpen.
Bij Eneco krijg je 290¤ welkomstkorting als je geen zonnepanelen hebt.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik had het over Eneco, waar het artikel over gaat.
Life hack:quote:Op maandag 11 maart 2024 17:04 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Bij Eneco krijg je 290¤ welkomstkorting als je geen zonnepanelen hebt.
Beter kijken!
Je kan ook de aansluiting op het energienet laten verwijderen, je hebt immers zonnepanelenquote:Op maandag 11 maart 2024 17:04 schreef xzaz het volgende:
[..]
Life hack:
Gewoon het vinkje niet aanzetten
Oh, je hebt het niet over het nieuwsartikel.quote:Op maandag 11 maart 2024 17:04 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Bij Eneco krijg je 290¤ welkomstkorting als je geen zonnepanelen hebt.
Beter kijken!
Hou je niet van de domme en durf je ongelijk eens toe te geven.quote:Op maandag 11 maart 2024 17:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh, je hebt het niet over het nieuwsartikel.
Is die welkomstkorting omhoog gegaan dan?
Dan zet ik een 3-fase thuisaccu neer van 50kWh.quote:Op maandag 11 maart 2024 17:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wacht maar totdat ze kosten gaan rekenen over het meer dan (a) 2000 watt afnemen op 1 Fase.
Mogelijk gaat dat daltarief ook wel op de schop.quote:Op maandag 11 maart 2024 17:10 schreef snabbi het volgende:
Geen probleem met een extra doorbelasting naar zonnepaneelhouders. Als je heel eerlijk kijkt naar de salderingsregeling geeft dit vooral een saldering tussen zomer en winter. Eigenlijk zorgt het er vooral voor dat er een flinke capaciteit aan productiemogelijkheden nodig is, die alleen in bepaalde situaties moet worden ingezet en dus niet een normaal economisch leven vormen.
Wat ik eigenlijk nog niet snap als kleine consumentgebruiker, ik heb nog zo'n klassiek dag/nacht tarief waarbij het voor mij duur is om zeg om 12.00 uur s middags stroom te gebruiken, terwijl dat qua belasting op het netwerk een prima tijdstip zou zijn? De echte piek ligt toch rond etenstijd in de avond?
het zou kunnen dat ze dat gaan aanpassen en dat is dus eigenlijk wat ik nu nog niet snap - dat daar niet op ingezet wordt. Ik snap best dat er al dynamische mogelijkheden zijn die zo werken, maar bij mij is het dus nog steeds dagtarief van 7.00-23.00 en nachttarief op de andere tijdstippen, in het weekend en op feestdagen.quote:Op maandag 11 maart 2024 17:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mogelijk gaat dat daltarief ook wel op de schop.
GreenChoice rekent overdag al een lager stroomtarief omdat er dan meer opwekking van zonnestroom is, bijvoorbeeld.
Een compensatie met een zelfde welkomstkorting als voorheen is geen extra korting.quote:Op maandag 11 maart 2024 17:08 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Hou je niet van de domme en durf je ongelijk eens toe te geven.
Salderen heeft niks te maken met onbalans. Haal je het salderen weg is er nog steeds onbalans.quote:Op maandag 11 maart 2024 17:10 schreef snabbi het volgende:
Geen probleem met een extra doorbelasting naar zonnepaneelhouders. Als je heel eerlijk kijkt naar de salderingsregeling geeft dit vooral een saldering tussen zomer en winter. Eigenlijk zorgt het er vooral voor dat er een flinke capaciteit aan productiemogelijkheden nodig is, die alleen in bepaalde situaties moet worden ingezet en dus niet een normaal economisch leven vormen.
Er is zoveel raar en gek op dit moment. Dat een bedrijf zoals ANWB energiemaatschappij kan spelen zegt mij geneog.quote:Wat ik eigenlijk nog niet snap als kleine consumentgebruiker, ik heb nog zo'n klassiek dag/nacht tarief waarbij het voor mij duur is om zeg om 12.00 uur s middags stroom te gebruiken, terwijl dat qua belasting op het netwerk een prima tijdstip zou zijn? De echte piek ligt toch rond etenstijd in de avond?
Mwa, salderen geeft een extra financiële prikkel die activiteiten die zorgen voor onbalans te vergroten.quote:Op maandag 11 maart 2024 17:17 schreef xzaz het volgende:
[..]
Salderen heeft niks te maken met onbalans. Haal je het salderen weg is er nog steeds onbalans.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |