abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 10 maart 2024 @ 21:00:47 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212777407
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_212777877
Hallo!

Ik deed bardienst, kletsen met teamgenoten, collegesheets doorkijken voor morgen, laptop naar huis, verzamelen, hockeyen, colaatje en bittergarnituur, naar huis, tartaar en spinazie, stukje schaatsen kijken, college helemaal een keer hardop geven incl timing zodat ik kon bepalen wanneer pauzes, sheets online zetten, nu weer schaatsen. Ben bij de 3km.

En ergens tussendoor sloeg een teamgenoot heel hard een bal rechtstreeks net naast mn knie (per ongeluk natuurlijk) en zit daar dus nu een rode ring met blauw er omheen en is het een groot ei en doet elke buiging/strekking daardoor (best wel veel) pijn }:| en loop ik daardoor mank. Het hockeyseizoen is weer begonnen hoor :') top timing wel met ma 1x, di 1x, en wo 2x college geven en vr solli dus ook vier dagen kwartier lopen van station-werk en terug en anderhalf uur staan per college en zo :+ hopelijk trekt t door de regelmatige beweging wel sneller weg.

En voor de worthless without pics mensen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212777922
Auwwww :X
Kusje dr'op!
pi_212778013
Auwwww, da’s een best ei. Nog wel bescheiden kleurtje maar dat zal morgenochtend heel anders zijn
Hopelijk kan je wel lekker slapen vannacht
We have far more in common than that which devides us..
pi_212778116
Oh vlinder! Ei!
:*
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212778134
Wat een slecht getimed ei!

Wij zijn net met de 1500 heren bezig. We waren zowaar bijtijds klaar met de klussen van vandaag maar moesten de 3 en 5km van gisteren nog kijken.
Spoilers!
pi_212778270
Wij hebben vandaag, voor het eerst in meer dan tien jaar, hier iemand gesproken. Een buur.
Een buut’nlander natuurlijk, dus gewoon in het Nederlands.
Die buren zitten hier sinds ‘20, en zij wonen hier fulltime dus wij weten wel van hun bestaan. De heer des huizes rijdt elke dag minimaal eenmaal heen en weer naar het dorp, dus dan horen we zijn auto op een paar honderd meter van ons passeren en op 1 punt kunnen we die auto dan zien. Dus wij weten alles.

Zijn vrouw maakte vanmiddag een ommetje en wij ook en toen kwamen we elkaar onvermijdelijk tegen dus praatje gemaakt. Nu gaan we een weekje bijkomen van zoveel sociale interactie.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212779466
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een slecht getimed ei!

Wij zijn net met de 1500 heren bezig. We waren zowaar bijtijds klaar met de klussen van vandaag maar moesten de 3 en 5km van gisteren nog kijken.
Ik moest dit 3x lezen om te begrijpen dat die 1500 heren je niet hadden geholpen met klussen vandaag :@ :D
pi_212779516
quote:
7s.gif Op zondag 10 maart 2024 21:29 schreef sigme het volgende:
Wij hebben vandaag, voor het eerst in meer dan tien jaar, hier iemand gesproken. Een buur.
Een buut’nlander natuurlijk, dus gewoon in het Nederlands.
Die buren zitten hier sinds ‘20, en zij wonen hier fulltime dus wij weten wel van hun bestaan. De heer des huizes rijdt elke dag minimaal eenmaal heen en weer naar het dorp, dus dan horen we zijn auto op een paar honderd meter van ons passeren en op 1 punt kunnen we die auto dan zien. Dus wij weten alles.

Zijn vrouw maakte vanmiddag een ommetje en wij ook en toen kwamen we elkaar onvermijdelijk tegen dus praatje gemaakt. Nu gaan we een weekje bijkomen van zoveel sociale interactie.
:%
Leuke mensen?
  zondag 10 maart 2024 @ 22:12:51 #10
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212779792
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 22:03 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik moest dit 3x lezen om te begrijpen dat die 1500 heren je niet hadden geholpen met klussen vandaag :@ :D
:D

Helpende handen zijn altijd welkom maar 1500 zijn er meer dan 1 per vierkante meter.
Spoilers!
  Moderator zondag 10 maart 2024 @ 22:22:26 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212779928
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 21:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Hallo!

Ik deed bardienst, kletsen met teamgenoten, collegesheets doorkijken voor morgen, laptop naar huis, verzamelen, hockeyen, colaatje en bittergarnituur, naar huis, tartaar en spinazie, stukje schaatsen kijken, college helemaal een keer hardop geven incl timing zodat ik kon bepalen wanneer pauzes, sheets online zetten, nu weer schaatsen. Ben bij de 3km.

En ergens tussendoor sloeg een teamgenoot heel hard een bal rechtstreeks net naast mn knie (per ongeluk natuurlijk) en zit daar dus nu een rode ring met blauw er omheen en is het een groot ei en doet elke buiging/strekking daardoor (best wel veel) pijn }:| en loop ik daardoor mank. Het hockeyseizoen is weer begonnen hoor :') top timing wel met ma 1x, di 1x, en wo 2x college geven en vr solli dus ook vier dagen kwartier lopen van station-werk en terug en anderhalf uur staan per college en zo :+ hopelijk trekt t door de regelmatige beweging wel sneller weg.

En voor de worthless without pics mensen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Autsch :{

Maar waag het niet morgen de lift te nemen :P Kun je college eventueel deels vanaf een kruk oid geven?
pi_212780010
Onverwacht Italiaans gegeten: risotto met gorgonzala en peer.
Toet: panna cotta met framboos. :Y) Lekkuh lekkuh allemaal.
En dito gezelschap.

@derLudolf
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 19:02 schreef derLudolf het volgende: Is Mr X nog naar de fotografica geweest dan @:AnneX ? En nog iets gekocht? Ik heb niets gekocht dus heb zelfs nog een toestel verkocht aan iemand in een Discord groep :)
Op je vraag: een lens iets met “spiegel” 500 mm, klein dingske, in een tasje, past op zijn toestel Olympus, onder de vraagprijs. w/
En toen gingen we maar uit eten, want laat thuis.

@sigme En die buurlui, die er al 10 jaar definitief wonen: hoezo gaat de man ie.de.re dag naar het dorp met de auto?
Waren zij ook nieuwsgierig naar jullie?
pi_212780028
Oh en twee Chardonnaye en ook nog limoncello van het huis.
(Drie van de vier kennen de eigenaar en de eigenaar kent ons) . Hik.
#niks meer gewend.
  zondag 10 maart 2024 @ 22:32:51 #14
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212780050
Mooi WK Allround _O_
Spoilers!
pi_212781642
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 20:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:tele6, hoe is het met de foamroller?

Ik dacht aan je. Ik zit nu met een balletje met uitstulpsels onder mijn hiel mijn hielspoor te bestrijden :X
Gaat goed. Ik rol braaf elke dag en het viel me gisteravond op dat het veel minder pijnlijk rolde, ik kon nu ineens wel met m'n hele lichaamsgewicht op de rol hangen. Vanochtend weer wat minder goed, maar dat lijkt een patroon te zijn na een actieve dag. En ja, ik heb gister de hele dag vrijwilligerswerk gedaan dus de hele dag gestaan :X

Gisteren was wel leuk, ik ben naar de Achterhoek gefietst om te helpen bij een survivalwedstrijd. Moest er om 8:30 zijn dus zat 6:10 op de fiets, kwam helaas wat te laat want de hele weg tegenwind, maar maakte niet uit want we stonden op het eind van het parcours. Ik bleek samen met een medewerker van de landelijke bond te staan, dus die had van alles interessants te vertellen. Helaas stonden we wel in een bijzonder zompig stukje land, dus heb de hele dag koude natte voeten gehad :') volgende keer rubberlaarzen!
Ik was rond 20:00 thuis na een fietsrit met O+ wind mee O+
pi_212781646
@vlindertje89 ei _O_
Hopelijk valt het mee!
Succes deze week :*
pi_212782270
Goedemorgen! Ik ben maar eens begonnen aan het her-inrichten van de keuken. Alles dat ik niet regelmatig gebruik gaat in bakken naar de schuur, zodat de dingen die ik regelmatig gebruik een plaats kunnen krijgen in de kasten. Het aanrecht stond inmiddels zo vol met dingen die daar hun permanente plaats hebben gekregen, dat het niet fijn meer werken was.
pi_212782301
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 08:46 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen! Ik ben maar eens begonnen aan het her-inrichten van de keuken. Alles dat ik niet regelmatig gebruik gaat in bakken naar de schuur, zodat de dingen die ik regelmatig gebruik een plaats kunnen krijgen in de kasten. Het aanrecht stond inmiddels zo vol met dingen die daar hun permanente plaats hebben gekregen, dat het niet fijn meer werken was.
Ik deed ooit dingen uit de keuken die ik weinig gebruik naar de kelder. Onder het mom van 'als ik het dan nodig heb dan staat het daar'. Ik geloof dat ik in de afgelopen jaren die doos nog nooit weer heb open gemaakt :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_212782328
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 08:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik deed ooit dingen uit de keuken die ik weinig gebruik naar de kelder. Onder het mom van 'als ik het dan nodig heb dan staat het daar'. Ik geloof dat ik in de afgelopen jaren die doos nog nooit weer heb open gemaakt :')
Ik maak ook meteen een schifting met dingen voor 't Goed inderdaad. Maar bakvormen ed komen toch wel af en toe uit de kast, dat die dan een paar stappen verderop staan zal nog wel werken. Dat heb ik nu ook met plastic (kinder)servies, barbecuespullen en de bordenwarmer.
Al staat het vervolgens in de schuur stof te vangen, dan staat het in ieder geval niet in de weg in de keuken :D .
pi_212782331
Goedemorgen!
Hier is de buiīgheid weer voorbij, vandaag zon & wind. Nu 10 graden en we zitten binnen bij de houtkachel. Met koffie, water gekookt op de houtkachel zoals elke ochtend. Sta ik op als het water kookt :P

Straks buiten ontbijten 8-)

@AnneX *wij* zitten hier al meer dan tien jaar. *Zij* zitten hier sinds 2020. Ze halen in elk geval vaak 500liter water in het dorp. Op een karretje achter de auto. Ze hebben hun huis gekocht van buur’nlanders (Fransen) die daarneerstreken toen wij hier al zaten maar die dus na een paar jaar verkochten (voor 60duizend). Deze Nl-ers wilden er iets met een rustieke camping gaan doen maar dat wordt niks dus nu willen zij ook verkopen maar ze hebben er nogal veel tijd en extra bouwsels in gestoken dus nu moet het nķg duurder - ik denk niet dat ze het kwijt gaan raken.
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 08:55:25 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212782339
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 07:53 schreef Tele6 het volgende:

Gisteren was wel leuk, ik ben naar de Achterhoek gefietst om te helpen bij een survivalwedstrijd.
Zelhem gok ik? :)
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 08:57:49 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212782351
's avonds wind mee, meestal is de wind bij mij dan gaan liggen of gedraaid :')
pi_212782359
Ik heb helemaal niets gedaan op mijn werk vannacht, dus ik keek de Oscars. Ik ben iemand aan het inwerken en ze is echt heel goed en ik had ook wel kunnen gaan slapen. Dan was het ook allemaal wel goed gekomen. Dat is zo fijn, zulke collega's O+

Zelhem, daar woonden nog voorouders van mij :7 Ben er zelf nog nooit geweest.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_212782416
Ik heb laatst verborgen verleden zitten kijken omdat Raven van dorst de gast was. Dat zou ik stiekem wel eens willen doen :D zonder dat ik er een suffe genealogiehobby voor moet ontwikkelen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_212782473
Oom van me heeft ooit flink wat generaties teruggezocht.
Waarbij er een landgoed én familiewapen opdook :D

Nu vindt oom zich best een belangrijke man dus we hebben het vermoeden dat er creatief ‘geboekhoud(t)?’ is :') En dat zelfs hij niet brutaal genoeg was om er ook nog een adellijke titel bij te verzinnen.
Of hij wist dat die leugen te makkelijk traceerbaar was, kan ook :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_212782487
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 09:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Oom van me heeft ooit flink wat generaties teruggezocht.
Waarbij er een landgoed én familiewapen opdook :D

Nu vindt oom zich best een belangrijke man dus we hebben het vermoeden dat er creatief ‘geboekhoud(t)?’ is :') En dat zelfs hij niet brutaal genoeg was om er ook nog een adellijke titel bij te verzinnen.
Of hij wist dat die leugen te makkelijk traceerbaar was, kan ook :7
Graaf Genverbrander?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_212782618
Ik werd om tien over 7 wakker. In mijn hour of power vanochtend heb ik zowel een beleggingsrekening geopend als een cryptorekening.

Tijd voor kleren en ontbijt. En meer koffie. Straks zware dingen zeulen voor geld.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_212782625
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 09:15 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Graaf Genverbrander?
Zoiets ja _O-

Tis een echte klootzak, die man. Met een lieve vrouw (al hebben wij daar dus nauwelijks contact mee want dan krijg je de klootzak erbij :') ).

SPOILER
En daar deel ik soort van mijn genen mee ;(
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_212782681
Goedemorgen :O
Oscarnacht was leuk maar dit jaar geen verrassingen.
pi_212783387
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 09:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Zoiets ja _O-

Tis een echte klootzak, die man. Met een lieve vrouw (al hebben wij daar dus nauwelijks contact mee want dan krijg je de klootzak erbij :') ).

SPOILER
En daar deel ik soort van mijn genen mee ;(
Wat zijn er toch nare mensen op de wereld.
Jij zit op de gehéél andere tak van deze genen. *O*
pi_212783397
Eerste werkdag dat ik vakantie heb.
Voelt als spijbelen. Dat arbeidsethos-gevoel moet ik er echt eens uitslaan o|O
pi_212784006
Nog even omschakelen Blues :D

Verder niet teruggelezen. Nachtdienst gehad. Op zich geen problemen mee, maar wel met die focking files die elke maand langer lijken te worden :r Ik kom het dorp niet eens uit na een nacht werken. (Ook niet na een dag trouwens. :') )
pi_212784027
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 10:45 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat zijn er toch nare mensen op de wereld.
Jij zit op de gehéél andere tak van deze genen. *O*
*O*

Gauw weer die vakantie-stand aan, jij o|O *O*
pi_212784133
@sigme wat een doordachte planning van de NL buren. Not.
Hopelijk komen ze niet een bakkie doen als zij jullie auto zien. |:(

Nou, ik had een heel verhaal over achternamen. Pffft.
Van beide kanten bijzondere namen. Franse Hugenoten van moeders kant. Ooit uitgezocht door een onbekend familielid in Zuid Afrika. En samengevat in een dik boek. Inderdaad met wapen en prinsdom oid.
Door het boekwerk kwam tante als 4e kind met 40+ erachter, dat opa/oma pas trouwden toen zij onderweg was. Oma:..”het wordt nu wel eens tijd, Joseph..” volgens mijn moeder, dochter 2.
Vaders kant waren wat nu heet “economische vluchtelingen” uit Italië.
Grappig om op een congres - dankzij de naambordjes - met nog twee onbekende naamgenoten te praten…

Van Verborgen Verleden vond ik het opvallend, dat zeker 2 bekende Nederlanders eindigden bij het praalgraf van stamvader Willem van Oranje in de Nieuwe Kerk in Delft. 😎
Sindsdien vind ik acteur Waldemar Torenstra lijken op Willem-Alexander.😂
pi_212784138
Hahaha wat een post! 8)7

Heerlijk vrij van werkstress @Blues altijd even afkicken. w/
pi_212784155
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2024 11:35 schreef Candaasje het volgende:
Nog even omschakelen Blues :D

Verder niet teruggelezen. Nachtdienst gehad. Op zich geen problemen mee, maar wel met die focking files die elke maand langer lijken te worden :r Ik kom het dorp niet eens uit na een nacht werken. (Ook niet na een dag trouwens. :') )
Kun je je werktijden een uurtje verschuiven, in overleg?
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 11:55:22 #37
5428 crew  miss_sly
pi_212784177
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 09:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb laatst verborgen verleden zitten kijken omdat Raven van dorst de gast was. Dat zou ik stiekem wel eens willen doen :D zonder dat ik er een suffe genealogiehobby voor moet ontwikkelen.
Dit!
En niet met mijn kop op tv hoef, dat vind ik ook maar niks.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212784348
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 11:53 schreef AnneX het volgende:

[..]
Kun je je werktijden een uurtje verschuiven, in overleg?
Nop, niet mogelijk. Dan zouden we 's avonds laat een uur zonder paravet zitten.
Ik heb niet zoveel nachten (en vaak ook in het weekend, dan is het rustiger. Nu een keer de pech dat de dienst op maandag eindigde..) maar ook na een dagdienst lijken de files steeds erger te worden. Dat is dus wel balen -O-
pi_212784925
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2024 12:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Nop, niet mogelijk. Dan zouden we 's avonds laat een uur zonder paravet zitten.
Ik heb niet zoveel nachten (en vaak ook in het weekend, dan is het rustiger. Nu een keer de pech dat de dienst op maandag eindigde..) maar ook na een dagdienst lijken de files steeds erger te worden. Dat is dus wel balen -O-
Ok. En ben jij de enige, die er vertraging van ondervindt?
pi_212785002
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 13:15 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ok. En ben jij de enige, die er vertraging van ondervindt?
Nee verre van. Veel van ons werken op grotere afstand van huis. Maar het is moeilijk om meer diensten in te voeren voor veel disciplines, want personeelstekort/ niet overal genoeg ‘juiste poppetjes’.
pi_212785070
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2024 13:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Nee verre van. Veel van ons werken op grotere afstand van huis. Maar het is moeilijk om meer diensten in te voeren voor veel disciplines, want personeelstekort/ niet overal genoeg ‘juiste poppetjes’.
Tsja. Of…of…of…een dependance dichter bij je huis?
Een nieuwe werkgever wil vast evt. opleidings vergoedingen overnemen.

Vraagje: hoe lang ga je dit zo doen?
pi_212785190
@AnneX, ze kunnen ons dus niet zien. Dat zeg ik toch elk jaar :D? Wij zitten verstopt.
pi_212785237
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 13:26 schreef AnneX het volgende:

[..]
Tsja. Of…of…of…een dependance dichter bij je huis?
Een nieuwe werkgever wil vast evt. opleidings vergoedingen overnemen.

Vraagje: hoe lang ga je dit zo doen?
Oh geld is niet wat me tegenhoudt, meer de sfeer/inhoud van het werk/ team waarin ik het meeste werk is heel tof/ de expertise van mijn collega’s is op veel vlakken echt heel goed.

Ik kan dat opgeven voor wat minder reistijd, wat heel welkom zou zijn, maar of ik dan nog even veel veel plezier uit het werk haal… dat is wel de vraag.

En hoe lang….. ik weet het oprecht niet. Die reistijd is wel echt een vervelend iets (niet het rijden zelf zozeer, maar het altijd pas laat thuiskomen) dus ik hou ondertussen wel oren en ogen een beetje open. Maar ik ben momenteel niet meer echt actief op zoek naar iets anders.
pi_212787183
Thuis van een rommelige dag. Nog net niet geknuffeld door een meneer wiens probleem een vergeten plus-teken was bij een online formulier (hij was al het hele weekend bezig) :D

Oh dat opruimen is zo lekker @Tuindier, hier heb ik opeens zoveel meer ruimte in de kleine kamer. Ook op het balkon wat dingen anders gezet en ruimte. Nu nog de keukenkast en de kledingkast.

Gewoon lekker genieten van vakantie @Blues, hopelijk is het bij jullie droger dan hier.

Wat een man, die oom van jou @Cat-astrophe :( . Maar ja ze lopen rond, kende er meer zo (veranderen van werk en vrienden ruimt ook zo lekker op)

Ik mis @fietsie hier?
pi_212787196
@fietsie is al langer foetsie. Inderdaad.
Wáar is fietsie…

So. IB 2023 gedaan en het kantoor is gesloten. Wat een feestje weer.
¤ 1500 terug samen. w/
pi_212787365
Die vond sommige figuren hier volgens mij niet zo gezellig :+
pi_212787387
Nou over 2 weken gaan we alweer brouwen, 2 nieuwe bieren. Zo snel was eigenlijk niet de bedoeling maar vanwege meivakantie en begin van het festivalseizoen hadden we weinig keuze :D Dus dan maar eerst eigen geld investeren en hopen dat we mooie maanden/festivals gaan draaien.
pi_212787441
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 16:58 schreef Sarabi het volgende:
Die vond sommige figuren hier volgens mij niet zo gezellig :+
Ik ook, negeren gaat prima 😉
pi_212787473
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 17:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik ook, negeren gaat prima 😉
Inderdaad de beste oplossing :Y

Zou leuk zijn als fiets terugkwam.
  maandag 11 maart 2024 @ 17:14:06 #50
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212787570
I.r.t. de TT, we hebben net onze euthanasieverklaring vast laten leggen bij de huisarts.
Met dit nieuws van vandaag net op tijd… :P

quote:
Tientallen passagiers zijn maandag gewond geraakt tijdens een vlucht van het Australische Sydney naar Auckland in Nieuw-Zeeland. Vanwege een technisch probleem maakte het toestel een "sterke beweging", waardoor passagiers door het vliegtuig vlogen. Eén passagier zou in kritieke toestand verkeren.
Het incident gebeurde aan boord van een Boeing 787-9 Dreamliner. Een technisch probleem boven de Tasmanzee zorgde ervoor dat het toestel plotseling veel hoogte verloor, meldt de Nieuw-Zeelandse krant New Zealand Herald.
Raad eens waarmee we binnenkort naar Curaįao vliegen…

= = =

Ben benieuwd hoe het met het ei van @vlindertje89 is en of ze vandaag een beetje normaal heeft kunnen lopen…
pi_212787577
Hoppenheimer en Barlie?
pi_212787601
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 17:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoppenheimer en Barlie?
Die bieren schoten als paddestoelen uit de grond afgelopen jaar. Of tenminste bieren met een knipoog naar die films.

Wij gaan voor wat oudere films :)
pi_212787653
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2024 17:14 schreef MadMaster het volgende:
I.r.t. de TT, we hebben net onze euthanasieverklaring vast laten leggen bij de huisarts.
Met dit nieuws van vandaag net op tijd… :P
[..]
Raad eens waarmee we binnenkort naar Curaįao vliegen…

= = =

Ben benieuwd hoe het met het ei van @:vlindertje89 is en of ze vandaag een beetje normaal heeft kunnen lopen…
Al’s het echt misgaat denk ik dat het vliegtuig de euthanasie al voor jullie doet :P

Evengoed verstandig iets erover vast te leggen. Want zoals iedereen vast wel weet is de straat oversteken statistisch gezien een stuk gevaarlijker dan vliegen.
pi_212787748
GEEN vliegrampies posten svp🙈🙉🙊
#morgen vliegen/ vliegangst

Ik giet er snel nog een paar slokken Carolus in :X
pi_212787766
Vraag aan de kattenmensen (ja, ik weet dat er een katten vraagbaak is maar hier zit ook genoeg doelgroep :P )

Kater ligt ook nu weer heerlijk op schoot… zijn linker achterpootteentjes te wassen.
Begon hij anderhalve maand geleden mee, paar dagen voor we naar de dierenarts gingen voor iets anders. Daar meteen die tenen goed laten bekijken en bevoelen: niks aan het… pootje.

Nu dus anderhalve maand verder en elke keer dat hij op schoot ligt is hij er wel kortere of langere tijd mee bezig. Ik mag eraan komen, er zijn geen wondjes of ruwe plekken, haartjes blijven mooi zitten. Dus van mij mag hij.

Dus nu vraag ik me af: zou dit een katse versie van duimzuigen kunnen zijn? Herkennen jullie het?
Speciale shoutout naar @Candaasje omdat die natuurlijk superveel katten ziet.
  maandag 11 maart 2024 @ 17:29:22 #56
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212787774
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 17:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Al’s het echt misgaat denk ik dat het vliegtuig de euthanasie al voor jullie doet :P

Evengoed verstandig iets erover vast te leggen. Want zoals iedereen vast wel weet is de straat oversteken statistisch gezien een stuk gevaarlijker dan vliegen.
Geen reanimatie en ook geen beademing. Dus die zuurstofmaskers aan boord van het vliegtuig willen we ook niet aangeboden krijgen. Zien er ook niet…

maandag 11 maart 2024 @ 17:30:04 #57
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212787784
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 17:27 schreef Blues het volgende:
GEEN vliegrampies posten svp🙈🙉🙊
#morgen vliegen/ vliegangst

Ik giet er snel nog een paar slokken Carolus in :X
:X
Slorry!
  maandag 11 maart 2024 @ 17:32:34 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212787814
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2024 17:29 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Geen reanimatie en ook geen beademing. Dus die zuurstofmaskers aan boord van het vliegtuig willen we ook niet aangeboden krijgen. Zien er ook niet…

[ afbeelding ]
Dat laatste is toch wel een grapje, hč?
The love you take is equal to the love you make.
pi_212787918
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2024 17:29 schreef MadMaster het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Grondig _O-
  maandag 11 maart 2024 @ 17:49:23 #60
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212788054
quote:
11s.gif Op maandag 11 maart 2024 17:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat van die gele varkenssnuiten?
Dat is serieus…

Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat @Blues morgen niet aan boord mag gaan, omdat ze stomdronken van de Carolus is, dus dit onderwerp is hiermee afgesloten.
pi_212788101
*O*
pi_212788347
Eindelijk Blues! Lekker!

Fijn ook om deze periode af te sluiten *O*
pi_212788490
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 17:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vraag aan de kattenmensen (ja, ik weet dat er een katten vraagbaak is maar hier zit ook genoeg doelgroep :P )

Kater ligt ook nu weer heerlijk op schoot… zijn linker achterpootteentjes te wassen.
Begon hij anderhalve maand geleden mee, paar dagen voor we naar de dierenarts gingen voor iets anders. Daar meteen die tenen goed laten bekijken en bevoelen: niks aan het… pootje.

Nu dus anderhalve maand verder en elke keer dat hij op schoot ligt is hij er wel kortere of langere tijd mee bezig. Ik mag eraan komen, er zijn geen wondjes of ruwe plekken, haartjes blijven mooi zitten. Dus van mij mag hij.

Dus nu vraag ik me af: zou dit een katse versie van duimzuigen kunnen zijn? Herkennen jullie het?
Speciale shoutout naar @:candaasje omdat die natuurlijk superveel katten ziet.
Ik volg op de insta van mijn katten ( :') ) heel veel kitten fosters en rescuers uit de US, en daar heb ik meerdere keren voorbij zien komen dat er kittens zijn die op een pootje (meestal voorpootje) zuigen net zoals ze bij moederpoes doen bij drinken. En die dat nu als volwassen kat nog steeds met enige regelmaat doen. Idd een soort comfort-suckle.

@MadMaster goed dat jullie dingen hebben vastgelegd.

@Candaasje wat vervelend dat die files de reistijd nog zoveel langer maken dan 'ie al is. Snap wel goed dat het ook lastig is om te stoppen als er ook zoveel positieve aspecten zijn.

Ei is nog wat mooier ingekleurd vandaag. Lijkt wel iets minder dik - ik denk vooral dat t vocht/bloed zich wat over iets groter oppervlak heeft verspreid, de plek lijkt groter maar minder dik. Dat maakt wel dat t wat minder pijn doet dan gister bij buigen, omdat er minder spanning op staat dan. Dus ik loop nog niet soepel, maar ook niet meer zo mank als gister. Traplopen is wel nog ingewikkeld en twee voeten per trede met ministapjes. Echt fantastisch als je in de spits drie trappen af/op/af moet om station Zuid te verlaten :D . Staan ging vrij goed gelukkig. Moet wel zeggen dat ik het nu behoorlijk voel, maar denk ook wel dat de beweging helpt in het sneller afvoeren van de rommel.

Morgenavond hockeytraining heb ik wel maar even mezelf van aanwezig afgehaald, morgenavond maar even kijken hoe mn knie dan voelt voor ik er anderhalf uur mee ga rennen :+

@Blues Ik kan vanalles zeggen over dat vliegen veel veiliger is dan lopen of zelfs thuis zijn, maar weet uit ervaring ook dat dat niet per se effect heeft ;) dus sterkte voor de duur van de vlucht, en daarna heel veel plezier!
pi_212788520
Tnx en ik weet t allemaal hoor ;)

Dank ook DP, idd beetje een soort afsluitend gebeuren van veel ellende.
Al is het nog niet gedaan.
Maar voor nu koffer gepakt op kleine dingen na , alles geregeld, morgenochtend alleen nog wachten op de taxi O+
pi_212788538
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 18:29 schreef Blues het volgende:
Tnx en ik weet t allemaal hoor ;)

Dank ook DP, idd beetje een soort afsluitend gebeuren van veel ellende.
Al is het nog niet gedaan.
Maar voor nu koffer gepakt op kleine dingen na , alles geregeld, morgenochtend alleen nog wachten op de taxi O+
Fijne vakantie alvast O+
pi_212788584
Edit
pi_212788588
@Cat-astrophe DM op mobiel vind ik hel op de fiets. Ik heb de adders nogmaals bijgesteld. Thanx!
pi_212788623
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 18:23 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik volg op de insta van mijn katten ( :') ) heel veel kitten fosters en rescuers uit de US, en daar heb ik meerdere keren voorbij zien komen dat er kittens zijn die op een pootje (meestal voorpootje) zuigen net zoals ze bij moederpoes doen bij drinken. En die dat nu als volwassen kat nog steeds met enige regelmaat doen. Idd een soort comfort-suckle.

@:MadMaster goed dat jullie dingen hebben vastgelegd.

@:Candaasje wat vervelend dat die files de reistijd nog zoveel langer maken dan 'ie al is. Snap wel goed dat het ook lastig is om te stoppen als er ook zoveel positieve aspecten zijn.

Ei is nog wat mooier ingekleurd vandaag. Lijkt wel iets minder dik - ik denk vooral dat t vocht/bloed zich wat over iets groter oppervlak heeft verspreid, de plek lijkt groter maar minder dik. Dat maakt wel dat t wat minder pijn doet dan gister bij buigen, omdat er minder spanning op staat dan. Dus ik loop nog niet soepel, maar ook niet meer zo mank als gister. Traplopen is wel nog ingewikkeld en twee voeten per trede met ministapjes. Echt fantastisch als je in de spits drie trappen af/op/af moet om station Zuid te verlaten :D . Staan ging vrij goed gelukkig. Moet wel zeggen dat ik het nu behoorlijk voel, maar denk ook wel dat de beweging helpt in het sneller afvoeren van de rommel.

Morgenavond hockeytraining heb ik wel maar even mezelf van aanwezig afgehaald, morgenavond maar even kijken hoe mn knie dan voelt voor ik er anderhalf uur mee ga rennen :+

@:Blues Ik kan vanalles zeggen over dat vliegen veel veiliger is dan lopen of zelfs thuis zijn, maar weet uit ervaring ook dat dat niet per se effect heeft ;) dus sterkte voor de duur van de vlucht, en daarna heel veel plezier!
Fijn dat knie meer meewerkend is dan gisteren ^O^

Melksabbelen, dat ken ik wel. Mijn neus, ooglid en vingers zijn er van tijd tot tijd aan onderworpen door de opvangbeebjes O+ Kater is zich echt aan het wassen. En dan vooral die ene poot. Goed die lap tussen de tenen doorhalen en zo. Tot de voet lekker vochtig is :')
pi_212788649
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2024 18:38 schreef sigme het volgende:
@:Cat-astrophe DM op mobiel vind ik hel op de fiets. Ik heb de adders nogmaals bijgesteld. Thanx!
Ik vond het al niks voor jou.

Gelukkig waren er geen adders :+
pi_212788674
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 18:31 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Fijne vakantie alvast O+
Tx
Succes met brouwen! Benieuwd naar de nieuwe smaken/namen/etiketten ^O^ B:)B
  maandag 11 maart 2024 @ 18:48:46 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212788742
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2024 17:49 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Dat van die gele varkenssnuiten?
Dat is serieus…

Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat @:Blues morgen niet aan boord mag gaan, omdat ze stomdronken van de Carolus is, dus dit onderwerp is hiermee afgesloten.
Ik hoop toch dat je een grapje maakt. :X
pi_212788768
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 18:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Fijn dat knie meer meewerkend is dan gisteren ^O^

Melksabbelen, dat ken ik wel. Mijn neus, ooglid en vingers zijn er van tijd tot tijd aan onderworpen door de opvangbeebjes O+ Kater is zich echt aan het wassen. En dan vooral die ene poot. Goed die lap tussen de tenen doorhalen en zo. Tot de voet lekker vochtig is :')
Nika deed dit ook wel. Tijdje wel, lange tijd niet. Nooit een reden voor gevonden
pi_212788814
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 18:48 schreef Lienekien het volgende:

Ik hoop toch dat je een grapje maakt. :X
quote:
11s.gif Op maandag 11 maart 2024 17:32 schreef Lienekien het volgende:

:7
  maandag 11 maart 2024 @ 18:58:25 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212788859
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 18:55 schreef Blues het volgende:

[..]
[..]
:7
Ja, omdat hij na de eerste zegt dat hij het serieus meent.
pi_212788911
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 18:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Tx
Succes met brouwen! Benieuwd naar de nieuwe smaken/namen/etiketten ^O^ B:)B
Dankjewel! Eentje is echt helemaal mijn smaak. Met citroengras en szechuanpeper, kan niet wachten hoe anderen het gaan vinden *O*
pi_212789029
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 18:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, omdat hij na de eerste zegt dat hij het serieus meent.
‘t Is een beetje het soort gedrag dat een treinmachinist een trauma oplevert, maar dan veel gevaarlijker. Voor de steward(ess). Die zal er wel het leven bij laten. Jammer maar helaas.
pi_212789294
Ik ken toch teveel mensen die heel aardig uit een OHCA zijn gekomen om te zeggen dat ik nooit gereanimeerd zou willen worden. Met kundige omstanders en een AED in de buurt zijn er zeker kansen. We hebben dat in Nederland goed geregeld.

Ik kan zelf ook wel reanimeren maar daar heb ik persoonlijk weinig aan :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 11 maart 2024 @ 19:44:44 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212789463
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2024 19:13 schreef sigme het volgende:

[..]
‘t Is een beetje het soort gedrag dat een treinmachinist een trauma oplevert, maar dan veel gevaarlijker. Voor de steward(ess). Die zal er wel het leven bij laten. Jammer maar helaas.
Die ‘gele varkenssnuiten’ komen in het vliegtuig naar beneden om je van zuurstof te voorzien in het geval de druk in de cabine wegvalt. Dat lijkt me niet echt het moment om te besluiten dat je die zuurstof gaat weigeren omdat je tijd gekomen is.
pi_212789522
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 19:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Die ‘gele varkenssnuiten’ komen in het vliegtuig naar beneden om je van zuurstof te voorzien in het geval de druk in de cabine wegvalt. Dat lijkt me niet echt het moment om te besluiten dat je die zuurstof gaat weigeren omdat je tijd gekomen is.
En de stewards zijn gedrilld om te redden wat gered kan worden, dus die gaan door riemen en ruiten om die oenen te redden. Het is niet de situatie voor een non-reanimatieverklaring.
  maandag 11 maart 2024 @ 19:50:53 #80
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212789592
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 19:36 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ken toch teveel mensen die heel aardig uit een OHCA zijn gekomen om te zeggen dat ik nooit gereanimeerd zou willen worden. Met kundige omstanders en een AED in de buurt zijn er zeker kansen. We hebben dat in Nederland goed geregeld.

Nooit is ook een groot woord.
Er zitten wat mitsen en maren aan vast die we in de euthanasieverklaring op hebben laten nemen.
Zoals geen/geringe kans meer op zelfstandig leven i.r.t. o.a. palliatieve sedatie, behandelbeperking en reanimatie.
Als iemand desondanks meent toch te moeten handelen, dan hebben we daar op dat moment waarschijnlijk toch geen weet van en kan het muntje uiteindelijk twee kanten op vallen.

We gaan vanaf nu niet met een 'geen reanimatie indicatie' of zo de straat op, het gaat ons meer om situaties van ernstige ziekte e.d.

Zei hij als oud-gewondenverzorger die zelf ook EHBO gediplomeerd is en reanimeren kan en dat ook buiten het leger in de praktijk enkele keren heeft toegepast.

@Lienekien en anderen hoeven zich dus geen zorgen te maken, if any…
pi_212790018
Sorry, maar ik kan het niet laten om toch even te roepen dat een euthanasieverzoek iets heel anders is dan het laten vastleggen van behandelbeperkingen. Het lijkt hier allemaal op één hoop gegooid te worden. Zo krijgen we weer mensen die boos zijn op de arts omdat het euthanasieverzoek (van moeder/zoon/broer/vriendin/henzelf) niet ingewilligd wordt terwijl het toch op papier stond.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_212790051
quote:

Jij bent dan ook nog jong (en wild).
Mijn ouders (voor hun leeftijd goed gezond) willen geen reanimatie meer en gezien de statistieken snap ik die keuze. Klein detail: ze willen geen reanimatie maar dit laten vastleggen blijkt nog een brug te ver/definitief. Dus daar moeten we nog even over doorbabbelen. Of ze het wel 100% zeker willen.

En eerlijk gezegd… als een van hen nu in mijn bijzijn zou neerstorten weet ik niet zeker of ik echt niet erop zou springen met mijn training. Blijven toch je ouders.
pi_212790063
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 20:08 schreef mjan het volgende:
Sorry, maar ik kan het niet laten om toch even te roepen dat een euthanasieverzoek iets heel anders is dan het laten vastleggen van behandelbeperkingen. Het lijkt hier allemaal op één hoop gegooid te worden. Zo krijgen we weer mensen die boos zijn op de arts omdat het euthanasieverzoek (van moeder/zoon/broer/vriendin/henzelf) niet ingewilligd wordt terwijl het toch op papier stond.
Ja, wat een chaos.
pi_212790114
quote:
Hallo mijn vader :')
Die haalt het ook allemaal door elkaar. Waarop mijn moeder hem dan pinnig tot de orde roept _O- O+
Financiën, beleggingen, klussen… weet en regelt hij allemaal. Leven en dood: konijntje in de koplampen.
pi_212790165
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 18:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
@:Mjan na openmaken Cardo nul water of oxidatie gevonden, we verdenken nu eerder de shady wall-usb uit het hotel waar we toen waren.

Net in Gijon een nieuwe gekocht voor de terugreis.
Dat is wel helemaal zuur :{ Had nog even gekeken naar Cardo, maar de setjes die redelijk betaalbaar zijn, voldoen voor ons niet qua range - 400m is één keer gasgeven/stoplicht missen en het is super irritant als de verbinding dan al verbroken wordt. Wil toch wel graag 1200m. Maar goed, wellicht als mijn Chinese setje er ooit definitief mee ophoudt, dat het toch een optie wordt.
pi_212790279
quote:

Ken ken of heb ik behandeld ken?
Dat weegt toch anders eerlijk gezegd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 11 maart 2024 @ 20:18:56 #87
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212790300
quote:
Het is een samenhang van zaken die te maken hebben met het overlijden, per onderdeel beschreven, met de nodige voorwaarden en restricties. Gemakshalve noem ik het hier nu 'euthansieverklaring', maar het is meer dan dat.
Hoe heet zoiets officieel, een medische wilsverklaring of zo?

Ik heb toen mijn vader en later mijn schoonvader op sterven lag van nabij mee mogen maken hoe veel gezeur je kan hebben op het moment dat je niets op papier hebt staan, er onwillige artsen zijn e.d. en we hopen dat degene die op dat moment voor ons beslissen (langstlevende, familie, zaakbehartigers en/of artsen) duidelijk hebben wat ze wel en niet hoeven te doen…
pi_212790581
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 20:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ken ken of heb ik behandeld ken?
Dat weegt toch anders eerlijk gezegd.
Dat tweede. En ongetwijfeld, maar echt geen kasplantjes-verhalen.
pi_212790669
De term wilsverklaring dekt inderdaad alles wat je hierboven benoemt. Maar het gaat mij meer om het feit dat een arts zich - in principe - moet houden aan aan behandelverbod, maar nooit verplicht kan worden om een, al dan niet schriftelijk, euthanasieverzoek in te willigen. Het zijn juridisch gezien twee zeer verschillende soorten documenten.
pi_212790724
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 20:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Jij bent dan ook nog jong (en wild).
Mijn ouders (voor hun leeftijd goed gezond) willen geen reanimatie meer en gezien de statistieken snap ik die keuze. Klein detail: ze willen geen reanimatie maar dit laten vastleggen blijkt nog een brug te ver/definitief. Dus daar moeten we nog even over doorbabbelen. Of ze het wel 100% zeker willen.

En eerlijk gezegd… als een van hen nu in mijn bijzijn zou neerstorten weet ik niet zeker of ik echt niet erop zou springen met mijn training. Blijven toch je ouders.
Ik kan me zo voorstellen dat ze niet gereanimeerd willen worden omdat ze bang zijn om er slechter uit te komen. En dan is het wat wrang dat je er hoogstwaarschijnlijk slecht uitkomt in de situatie dat je willekeurig op straat in elkaar zakt - een situatie waarin mensen echt niet op de hoogte zijn van afgesproken behandelbeperkingen en er dus bovenop springen en 112 bellen - en je de beste kans op goed herstel hebt op het moment dat je hart er in het ziekenhuis opeens mee ophoudt - een situatie waarin behandelbeperkingen eerder opgevolgd zullen worden.

Mijn vader wilde vastleggen niet gereanimeerd te willen worden toen hij een grote operatie moest ondergaan. Blijft zijn eigen keus, maar ik heb toch gezegd dat als hij ergens wél gereanimeerd zou willen worden, het in die specifieke setting was. Altijd goed om er achter te komen wat voor ideeën/angst/verwachtingen er achter een bepaalde keuze zitten.
  maandag 11 maart 2024 @ 20:48:16 #91
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212790816
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 20:41 schreef mjan het volgende:
De term wilsverklaring dekt inderdaad alles wat je hierboven benoemt. Maar het gaat mij meer om het feit dat een arts zich - in principe - moet houden aan aan behandelverbod, maar nooit verplicht kan worden om een, al dan niet schriftelijk, euthanasieverzoek in te willigen. Het zijn juridisch gezien twee zeer verschillende soorten documenten.
De ‘verklaring' is opgesteld op basis van een door de huisarts beschikbaar gestelde template, waar we onze wijzigingen/aanvullingen op hebben gedaan. Het einddocument hebben we vanmiddag met de huisarts zelf besproken. Hij had daar geen bezwaren tegen en had ook geen opmerkingen over de aanvullende/gewijzigde inhoud.

Ik ga er vanuit dat het t.z.t. allemaal zo veel als mogelijk naar onze wens en zonder gedoe voor beslissende partijen in orde komt, dat is het belangrijkste…
pi_212790862
Maar: bij een dementie kan dat laatste bijvoorbeeld echt wel anders uitpakken. Het is wel verstandig om je daar tijdig in te verdiepen mocht dat ooit aan de orde komen en dit een belangrijk thema is.
pi_212790891
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 20:50 schreef Clubsoda het volgende:
Maar: bij een dementie kan dat laatste bijvoorbeeld echt wel anders uitpakken. Het is wel verstandig om je daar tijdig in te verdiepen mocht dat ooit aan de orde komen en dit een belangrijk thema is.
Hoe bedoel je dat?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212790910
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 20:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dat?
Dat euthanasie bij een dementie heel ingewikkeld kan zijn en een euthanasieverklaring geen garantie is dat het ook gaat gebeuren.
  maandag 11 maart 2024 @ 20:54:37 #95
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212790938
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 20:43 schreef mjan het volgende:

[..]
…En dan is het wat wrang dat je er hoogstwaarschijnlijk slecht uitkomt in de situatie dat je willekeurig op straat in elkaar zakt - een situatie waarin mensen echt niet op de hoogte zijn van afgesproken behandelbeperkingen en er dus bovenop springen en 112 bellen…
Ik ben weliswaar toen niet gereanimeerd, wel aan het zuurstof, vocht e.d. gelegd, de rest heb ik daadwerkelijk wel meegemaakt.
Dat heb ik vorig jaar hier beschreven, nadat ik ineens onwel werd op straat.

Ook die situatie hebben we vanmiddag besproken.
Er zijn zoveel zaken die je niet kan voorzien, dat het vrijwel onmogelijk om met een dergelijke verklaring alles af te dekken. Maar we instrueren onze zaakbehartigers wel, zij krijgen ook een afschrift van de verklaring…
pi_212790968
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 20:53 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat euthanasie bij een dementie heel ingewikkeld kan zijn en een euthanasieverklaring geen garantie is dat het ook vaat gebeuren.
Oh zo
Ik leef in de veronderstelling dat euthanasie in elke situatie een gelukje is, en de kans dat je het krijgt als je het wil nooit honderd procent. Treurig, maar volgens mij wel realiteit.
Kan me voorstellen dat dat bij dementie idd nog wat erger is dan bij veel andere dingen.
pi_212791039
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 20:50 schreef Clubsoda het volgende:
Gevorderde dementie is precies ook een van de zeer weinige situaties waarin een schriftelijk euthanasieverzoek noodzakelijk is. En waarin bijna geen arts het aandurft, waardoor er alsnog veel frustratie en verdriet ontstaat.

Maar, madmaster: sowieso goed om het hier met de huisarts over te hebben als je duidelijke wensen/schrikbeelden hebt. Dat is nu wat je kan doen, meer heb je nu niet in de hand.
pi_212791086
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 20:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Oh zo
Ik leef in de veronderstelling dat euthanasie in elke situatie een gelukje is, en de kans dat je het krijgt als je het wil nooit honderd procent. Treurig, maar volgens mij wel realiteit.
Kan me voorstellen dat dat bij dementie idd nog wat erger is dan bij veel andere dingen.
Zeker, garanties heb je nooit natuurlijk. Maar het lastige is dat bij een dementie het moment dat je in gezonde toestand zou definiëren als ondraaglijk lijden juist het moment is waarop je wilsonbekwaam bent. En daarmee ten eerste niet meer in staat bent om over je levenseinde te beslissen, want niet wilsbekwaam. En ten tweede gebeurt ook met regelmaat dat mensen in die fase van een dementie juist zo zorgeloos worden dat ze opeens zeggen dat ze heus niet dood willen. En daarmee de arts in een positie brengen waarin ze moeilijk verder kunnen. Vooral voor partners heel schrijnend.
pi_212791117
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 20:41 schreef mjan het volgende:
En behandelverbod is dus ook een niet-reanimeren veeklaring. Elke BIG geregistreerde zorgverlener is verplicht zich daaraan te houden, als deze bekend is. (Niet-reanimeren dus, iets heel anders dan een euthanasieverzoek).
Terwijl de rest van de wereld daarin een eigen morele keuze mag maken, ook als die verklaring letterlijk naast de patiënt ligt, deze een penning omheeft of op zijn borst NIET REANIMEREN getatoeerd heeft staan.

Dat was best een eye-opener en discussiepunt toen ik met mijn collega’s de herhaalcursus reanimeren ging doen. Wij wisten het niet.
  maandag 11 maart 2024 @ 21:08:00 #100
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212791190
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:00 schreef mjan het volgende:

[..]
Gevorderde dementie is precies ook een van de zeer weinige situaties waarin een schriftelijk euthanasieverzoek noodzakelijk is. En waarin bijna geen arts het aandurft, waardoor er alsnog veel frustratie en verdriet ontstaat.

Maar, madmaster: sowieso goed om het hier met de huisarts over te hebben als je duidelijke wensen/schrikbeelden hebt. Dat is nu wat je kan doen, meer heb je nu niet in de hand.
Mijn vader had een euthanasieverklaring en was opgegeven wegens een dodelijke ziekte.
De laatste maanden van zijn leven waren een hel en nadat organen er langzaam mee ophielden, heeft hij gevraagd of zijn euthanasie wens toegepast kon worden.

We hebben toen aardig wat te stellen gehad met huisarts, de second opinion artsen en de arts die uiteindelijk, na bijna een week, de wens ten uitvoer heeft gebracht. Want de huisarts wilde dat uit geloofsovertuiging niet zelf uitvoeren.

Bij mijn schoonvader iets soortgelijks, die had ook een euthanasieverklaring, was ook aan het einde van z'n behandeling zonder zicht op herstel, maar de arts wilde er niet aan meewerken nadat hem dat verzocht werd.
Na een hoop gedoe heeft mijn schoonvader toen maar een overdosis medicijnen ingenomen en heeft het lot dus in eigen hand genomen. Wisten we aanvankelijk niet, totdat we het huis leeg moesten halen en tussen de bladen van de CV radiator de lege medicijnen strips vonden.
Toen viel het kwartje waarom hij de voorgaande middag iedereen nog gebeld had, want hij belde alleen maar als het echt nodig was…

Allebei situaties die wij dus zoveel mogelijk hopen te voorkomen…
pi_212791210
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2024 20:54 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik ben weliswaar toen niet gereanimeerd, wel aan het zuurstof, vocht e.d. gelegd, de rest heb ik daadwerkelijk wel meegemaakt.
Dat heb ik vorig jaar hier beschreven, nadat ik ineens onwel werd op straat.

Ook die situatie hebben we vanmiddag besproken.
Er zijn zoveel zaken die je niet kan voorzien, dat het vrijwel onmogelijk om met een dergelijke verklaring alles af te dekken. Maar we instrueren onze zaakbehartigers wel, zij krijgen ook een afschrift van de verklaring…
Klopt. Soms komt het neer op ‘in de geest van de wens van MM of diens mevrouw’. En om die context duidelijk te hebben is het goed om niet alleen een kopie van zo’n verklaring bij jullie zaakbehartigers te leggen, maar dit ook door te spreken. Zodat zij nog beter naar jullie wens kunnen beslissen, mocht de situatie zich voordoen. En dat eens in de zoveel tijd te herhalen. Zowel de wetenschap als jullie eigen wensen zullen veranderen met de tijd.
  maandag 11 maart 2024 @ 21:13:38 #102
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212791251
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Klopt. Soms komt het neer op ‘in de geest van de wens van MM of diens mevrouw’. En om die context duidelijk te hebben is het goed om niet alleen een kopie van zo’n verklaring bij jullie zaakbehartigers te leggen, maar dit ook door te spreken. Zodat zij nog beter naar jullie wens kunnen beslissen, mocht de situatie zich voordoen. En dat eens in de zoveel tijd te herhalen. Zowel de wetenschap als jullie eigen wensen zullen veranderen met de tijd.
Uiteraard, zij zijn ook degene die onze zaken behartigen als we beide onverhoopt zelf daartoe niet meer in staat zijn. Wat weer voortvloeit uit het (levens)testament dat we ook aan het opstellen zijn, waarover we al veel avonden met elkaar hebben gesproken.
Het zijn geen leuke gesprekken, mijn schoonzus die die taak op zich heeft genomen had af en toe een break nodig, maar ik ben blij dat ze die taak op zich wil nemen (samen met mijn zwager, die als tweede na haar op de lijst staat).
pi_212791258
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 20:13 schreef mjan het volgende:

[..]
Dat is wel helemaal zuur :{ Had nog even gekeken naar Cardo, maar de setjes die redelijk betaalbaar zijn, voldoen voor ons niet qua range - 400m is één keer gasgeven/stoplicht missen en het is super irritant als de verbinding dan al verbroken wordt. Wil toch wel graag 1200m. Maar goed, wellicht als mijn Chinese setje er ooit definitief mee ophoudt, dat het toch een optie wordt.
Tegen de tijd dat bij ons de afstand meer dan 400 meter is, is de Cardo niet echt het belangrijkste meer :D
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_212791267
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 20:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Oh zo
Ik krijg zulke trajecten waarschijnlijk meer dan gemiddeld (wel vanaf de zijlijn) mee. En bij fysiek lijden heb ik het maar zelden meegemaakt dat een wens niet ingewilligd werd.
En dat het ook echt heel snel kan gaan tussen bespreken, SCEN arts en uitvoeren. Kwestie van dagen. Dat zijn dan wel de mensen die vooraf met hun huisarts al hun wensen hebben doorgesproken, zodat voor de arts de waarachtigheid en doordachtheid van de wens allang duidelijk is.

Dementie, psychisch lijden… heel ander verhaal. Zeker bij psychisch lijden zijn er wel ontwikkelingen waardoor een wens iets sneller ingewilligd wordt (maar dat zijn evengoed lange trajecten), bij dementie gebeurt het nog steeds zelden. Helaas. Maar vanuit het oogpunt van de artsen snap ik het, want je kunt nooit checken of een eerder geuite wens om te overlijden dan ook nog actueel is.
pi_212791271
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:08 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Allebei situaties die wij dus zoveel mogelijk hopen te voorkomen…
Ik hoop het ook voor je. Ik probeer mensen alleen wel van het feit te doordringen dat euthanasie altijd een verzoek is, en een arts /nooit/ een verplichting heeft om dat verzoek in te willigen.
pi_212791291
Het is denk ik ook heel vaak niet een kwestie van 'niet willen' maar onzekerheid of je er wel zorgvuldig genoeg in kunt zijn.
pi_212791319
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:15 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dementie, psychisch lijden… heel ander verhaal. Zeker bij psychisch lijden zijn er wel ontwikkelingen waardoor een wens iets sneller ingewilligd wordt (maar dat zijn evengoed lange trajecten), bij dementie gebeurt het nog steeds zelden. Helaas. Maar vanuit het oogpunt van de artsen snap ik het, want je kunt nooit checken of een eerder geuite wens om te overlijden dan ook nog actueel is.
Nou ja, euthanasie op basis van dementie gebeurt met enige regelmaat, maar dan in een fase waarin pt nog wilsbekwaam ter zake is. Gevorderde dementie, bij een wilsonbekwame patiënt, dan wordt het interessant. En inderdaad nog heel zeldzaam.
  maandag 11 maart 2024 @ 21:19:14 #108
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212791323
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:15 schreef mjan het volgende:

[..]
Ik hoop het ook voor je. Ik probeer mensen alleen wel van het feit te doordringen dat euthanasie altijd een verzoek is, en een arts /nooit/ een verplichting heeft om dat verzoek in te willigen.
Dat is zeer bekend na de beschreven situaties met de 2 vaders.

Na mijn nierstenen escapades heb ik de daarbij verstrekte morfine pillen, die ik toen gelukkig niet nodig had, maar bewaard…
pi_212791349
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:19 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Dat is zeer bekend na de beschreven situaties met de 2 vaders.

Na mijn nierstenen escapades heb ik de daarbij verstrekte morfine pillen, die ik toen gelukkig niet nodig had, maar bewaard…
De werkzaamheid daarvan kan je over een jaar of tien best gaan tegenvallen, mocht je dan plannen hebben… ;)
pi_212791354
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:16 schreef Clubsoda het volgende:
Het is denk ik ook heel vaak niet een kwestie van 'niet willen' maar onzekerheid of je er wel zorgvuldig genoeg in kunt zijn.
Klopt. Als een keuze en daaruit volgende handeling onomkeerbaar is… dan is deze dat wel.
pi_212791392
quote:

[..]
Maar -want dit weet ik niet zeker en jij wellicht wel- heeft een arts dan ook niet de verplichting, in het kader van goede zorg, om de vrager door te verwijzen naar een collega die er wel aan wil meewerken?
Als het gaat om een ‘legitieme’ vraag, waarbij de arts als persoon in gewetensnood komt omtrent actief beëindigen van iemands leven.

Ik weet dat dit in gelovige gemeenschappen tot gedoe lijdt, want hell ( :') ) no dat voor zulk een zondigheid wordt doorverwezen….
pi_212791434
quote:

[..]
Het is al even geleden, maar mijn vader had dat gesprek op donderdagmiddag met de huisarts. Die gaf aan zelf geen euthanasie te willen toepassen maar direct zou gaan bellen (pa had al alles op papier en was echt klaar met leven). De volgende ochtend werden we gebeld dat hij in coma was gevonden ‘s morgens en 24 uur na het gesprek met de huisarts is hij overleden. Ik denk altijd dat de toezegging van de huisarts ‘m een rust heeft gegeven om te gaan.
  maandag 11 maart 2024 @ 21:29:27 #113
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212791469
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
De werkzaamheid daarvan kan je over een jaar of tien best gaan tegenvallen, mocht je dan plannen hebben… ;)
Ik heb niets op de planning staan, maar we cocktailen zo nodig wel wat in elkaar… :P
pi_212791512
quote:

En, vergeet ook niet dat er verpleeghuizen zijn waar het beleid is dat ze niet aan euthanasie doen. Dat beleid geldt dan ook voor de somatiek, dus niet alleen voor de psycho-geriatrie. En vaak is zo'n verpleeghuis niet eens eigen keus geweest, maar gewoon waar plek was op dat moment.
  maandag 11 maart 2024 @ 21:32:54 #115
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212791520
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Maar -want dit weet ik niet zeker en jij wellicht wel- heeft een arts dan ook niet de verplichting, in het kader van goede zorg, om de vrager door te verwijzen naar een collega die er wel aan wil meewerken?
Als het gaat om een ‘legitieme’ vraag, waarbij de arts als persoon in gewetensnood komt omtrent actief beëindigen van iemands leven.

Ik weet dat dit in gelovige gemeenschappen tot gedoe lijdt, want hell ( :') ) no dat voor zulk een zondigheid wordt doorverwezen….
Die situatie beschrijf ik hier dus.
Dat wil je niet meemaken met een doodzieke vader in je nabijheid.
Denk je alles netjes geregeld te hebben, blijkt de nieuwe huisarts, zonder dat te melden, gewetensbezwaren te hebben… :|W
  maandag 11 maart 2024 @ 21:34:01 #116
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212791539
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
En, vergeet ook niet dat er verpleeghuizen zijn waar het beleid is dat ze niet aan euthanasie doen. Dat beleid geldt dan ook voor de somatiek, dus niet alleen voor de psycho-geriatrie. En vaak is zo'n verpleeghuis niet eens eigen keus geweest, maar gewoon waar plek was op dat moment.
Zelfs dat hebben we opgenomen in onze wilsverklaring, naar zo'n verpleegtehuis willen we dus niet…
  maandag 11 maart 2024 @ 21:34:59 #117
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212791558
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:34 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Zelfs dat hebben we opgenomen in onze wilsverklaring, naar zo'n verpleegtehuis willen we dus niet…
Die keus heb je natuurlijk niet altijd
pi_212791559
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:34 schreef MadMaster het volgende:

Meestal valt er weinig te kiezen. En dat wordt alleen maar erger.
  maandag 11 maart 2024 @ 21:36:27 #120
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212791586
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Die keus heb je natuurlijk niet altijd
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Meestal valt er weinig te kiezen. En dat wordt alleen maar erger.
En toch staat die wens nu zwart op wit.
Meer kan ik niet doen…
pi_212791658
Op het moment dat je een verpleeghuisindicatie hebt moet je vaak al veel te lang wachten. Onhoudbaar voor partner/thuiszorg/mantelzorgers. Die zijn al lang blij als er dan uiteindelijk een plek vrij is. Maar goed, het hangt er ook van af waarvoor je naar een verpleeghuis moet. Als dat wegens dementie is dan kan je euthanasie sowieso wel vergeten eigenlijk; daar willen artsen zich liever niet aan branden en je hebt er al twee nodig die akkoord gaan.
pi_212791674
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Geen juridische plicht, wel een ethische plicht. Wordt ook wel steeds meer als professionele norm neergezet om dat te doen. En mocht je als patiënt een arts treffen die dat niet doet, dan kun je natuurlijk zelf op zoek naar een andere arts (als het geen actueel verzoek is, daarom handig om tijdig met je arts te praten), of naar het expertisecentrum euthanasie (als je verzoek wel actueel is). We hebben het maar even niet over de wachtlijsten bij het expertisecentrum... :X En zelf het levenseinde bespoedigen is natuurlijk ook nog een optie, maar dat staat wel weer heel ver af van je vraag ;)
pi_212791676
Maar goed, ik kwam eigenlijk @Blues en @golfer een super fijne vakantie toewensen. Hoop op lekker veel zon en cultuur O+
pi_212791689
Tja, als je met een gebroken heup het ziekenhuis uit moet omdat je daar niet kan blijven en je kunt niet terug naar huis omdat je niet mobiel bent, dan komt denk ik wel de geriatrische revalidatie om de hoek kijken? Euthanasie lijkt me dan wat overtrokken nog :P
  maandag 11 maart 2024 @ 21:43:17 #125
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212791713
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:41 schreef Clubsoda het volgende:
Tja, als je met een gebroken heup het ziekenhuis uit moet omdat je daar niet kan blijven en je kunt niet terug naar huis omdat je niet mobiel bent, dan komt denk wel de geriatrische revalidatie om de hoek kijken? Euthanasie lijkt me dan wat overtrokken nog :P
Dat lijkt me dan ook niet vallen onder levensomstandigheden zonder uitzicht op herstel/zelfstandig te kunnen leven… *)
pi_212791722
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:43 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Dat lijkt me dan ook niet vallen onder levensomstandigheden zonder uitzicht op herstel/zelfstandig te kunnen leven… *)
Nee, maar wel onder verpleeghuis.
pi_212791740
quote:

[..]
Al begrijp ik dit aan de ene kant heus, vind ik het aan de andere kant ook onbegrijpelijk en onacceptabel dat wij als mensen niet over ons eigen levenseinde kunnen/mogen beslissen als we van mening zijn dat ons leven het leven niet waard is. Ik heb een naaste van wie ik voorzie dat die best wel eens een psychisch lijden doodswens zou kunnen ontwikkelen. Dat zal heus mijn hart breken enzo, maar dan ga ik er toch alles aan doen diens wens te helpen realiseren. Het is niet aan mij een ander te dwingen het leven te leven als dat leven een te zware last is.
pi_212791741
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:41 schreef Clubsoda het volgende:
Tja, als je met een gebroken heup het ziekenhuis uit moet omdat je daar niet kan blijven en je kunt niet terug naar huis omdat je niet mobiel bent, dan komt denk ik wel de geriatrische revalidatie om de hoek kijken? Euthanasie lijkt me dan wat overtrokken nog :P
In dat geval lijkt het mij ook niet uitmaken in welk verpleeghuis je komt :+ Ik zou dan niet verpleeghuizen waar euthanasie niet is toegestaan mijden.
pi_212791742
Of ging het specifiek over een verpleeghuis met een geen-euthenasiebeleid? Dan las ik niet goed.
  maandag 11 maart 2024 @ 21:45:42 #130
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212791748
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Nee, maar wel onder verpleeghuis.
Laten we maar hopen dat verpleeghuis 'De Laatste Adem' nog even niet aan de orde is…
pi_212791758
Ik las dus 'we willen niet naar een verpleeghuis'
pi_212791765
Overigens ben ik echt enorm voorstander van euthanasie, alleen in de praktijk valt het nog wel eens moeizaam of niet te realiseren. Dat is spijtig.
  maandag 11 maart 2024 @ 21:47:51 #133
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212791780
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:46 schreef Clubsoda het volgende:
Ik las dus 'we willen niet naar een verpleeghuis'
Nee, niet naar 'zo'n' verpleeghuis, refererend aan verpleeghuizen die niet aan euthanasie meewerken…
pi_212791784
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Al begrijp ik dit aan de ene kant heus, vind ik het aan de andere kant ook onbegrijpelijk en onacceptabel dat wij als mensen niet over ons eigen levenseinde kunnen/mogen beslissen als we van mening zijn dat ons leven het leven niet waard is. Ik heb een naaste van wie ik voorzie dat die best wel eens een psychisch lijden doodswens zou kunnen ontwikkelen. Dat zal heus mijn hart breken enzo, maar dan ga ik er toch alles aan doen diens wens te helpen realiseren. Het is niet aan mij een ander te dwingen het leven te leven als dat leven een te zware last is.
Ik vind dit met regelmaat ook ingewikkeld als ik suīcide bespreek. Het gevoel 'wie ben ik om je dit leven op te dringen' overvalt me regelmatig.
pi_212791801
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:02 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Zeker, garanties heb je nooit natuurlijk. Maar het lastige is dat bij een dementie het moment dat je in gezonde toestand zou definiëren als ondraaglijk lijden juist het moment is waarop je wilsonbekwaam bent. En daarmee ten eerste niet meer in staat bent om over je levenseinde te beslissen, want niet wilsbekwaam.
Maar dat is hoe we het in Nederland hebben afgesproken, dat je wel iets kunt zeggen over de toestand waarin je wilsonbekwaam zou zijn geworden, en wat ondraaglijk lijden dan voor jou betekent. Interessant als je nadenkt over de waarde van zo'n verklaring als je het bekijkt vanuit response shift.
pi_212791810
Overigens ook wel eens in de privésfeer meegemaakt, niet alleen op mijn werk.
pi_212791837
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik vind dit met regelmaat ook ingewikkeld als ik suīcide bespreek. Het gevoel 'wie ben ik om je dit leven op te dringen' overvalt me regelmatig.
Dat vind ik fideel van je.

Niet sarcastisch trouwens, maar echt.
pi_212791838
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:43 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Mijn oma is vrij recent nog aan haar heup geopereerd ondanks zware (!) dementie en geen kans op fatsoenlijk herstel, omdat euthanasie geen optie was. Wekenlang verpieteren in een revalidatiecentrum totdat ze zou sterven was de andere optie. (Terug naar het verzorgingshuis kon niet, hospice was ook geen mogelijkheid).

Dus mijn oma leeft nog, maar kan niet meer lopen en slikt elke dag zware pijnmedicatie.
pi_212791873
quote:

[..]
Nou ja, weigeren van een euthanasieverzoek wil natuurlijk niet zeggen dat je niet over je eigen levenseinde mag beslissen, alleen dat een arts dat levenseinde niet voor je gaat uitvoeren.
Ik stel het hier natuurlijk simpel, en ik snap dat euthanasie als methode veelal te verkiezen is om het leven te beëindigen, maar ik vind het wat anders dan iemand te dwingen om te leven.
  maandag 11 maart 2024 @ 21:54:29 #140
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212791886
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Mijn oma is vrij recent nog aan haar heup geopereerd ondanks zware (!) dementie en geen kans op fatsoenlijk herstel, omdat euthanasie geen optie was. Wekenlang verpieteren in een revalidatiecentrum totdat ze zou sterven was de andere optie. (Terug naar het verzorgingshuis kon niet, hospice was ook geen mogelijkheid).

Dus mijn oma leeft nog, maar kan niet meer lopen en slikt elke dag zware pijnmedicatie.
Als dat soort factoren samenkomen, wordt het nog gecompliceerder.
Waardeloze situatie…
pi_212791889
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
[..]
Dat vind ik fideel van je.
Dankje, je hebt er alleen geen ruk aan want ik doe verder wel mijn zorgverlenersding (privé niet :P ) nou zit ik ook niet in een setting waarin ik dagelijks suīcide bespreek, ik zou daar toch een oprechte ethische worsteling mee hebben als ik het heel vaak bij de hand zou hebben.
pi_212791894
quote:

[..]
De beslissing die je zelf neemt is (in NL) niet strafbaar. Anders zouden er veel mensen na een mislukte zelfmoordpoging in de gevangenis belanden.

Probleem is dat je, als je het waardig wil doen, een ander(mans deskundigheid) nodig hebt. En op dit moment is zelfs het verstrekken van materialen/handleidingen iets waar een juridisch tintje aanzit.
Mede omdat veel suīcide pogingen (psychisch lijden) in een opwelling worden gedaan. En veel mensen na een mislukte poging (en adequate hulp) toch een best gelukkig leven gaan leiden. En bij die groep is het link als euthanasie(middelen) te gemakkelijk voorhanden komen.

De mensen met langdurig lijden, waarbij geen medicijn of behandeling helpt… soms zou ik ze zelf wel een zakje of papiertje in handen willen geven. Misschien zelfs ernaast blijven zitten. Ware het niet dat ik daar gedoe mee zou krijgen. Niet dat het voor mij een serieuze overweging is, maar ik ken ze.. de mensen die dood willen, dat niet op een ‘brute’ manier willen/kunnen doen. En ik zou ze die verlossing zo gunnen.
pi_212791896
quote:

[..]
Ik heb met Goede Vriend dus ooit besproken dat hij je altijd mag bellen als hij op het punt staat suīcide te plegen, en hij dan nog 45 minuten de tijd heeft als hij toch wil sterven, want eerder kan ik niet bij hem zijn. Ik denk niet dat ik dan in de tussentijd de hulpdiensten bel, tenzij hij zelf aangeeft dat te willen.
  maandag 11 maart 2024 @ 21:58:01 #144
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212791936
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ach gos ;(

Mijn oma woonde in een verpleeghuis in de bible belt. Hartstikke dement maar ze gaf dagelijks aan te willen sterven.

Ze kreeg steeds vaker bloedingen uit neus en vagina. Toen heeft de arts met mijn ouders en tante besloten dat ze vast kanker zou had en is er palliatief gesedeerd. Oma en ik hebben een mooi afscheid gehas. 3 Dagen later was zeg dood. Beste scenario voor iedereen. Of het volgend alle regels was betwijfel ik.
Spoilers!
pi_212791939
quote:

[..]
Mooi dat je er op die manier voor jezelf bij stilstaat. En niet blindelings ‘beleid’ volgt.

Dat vind ik ook lastig bij een organisatie zoals 113. Naast de vele goede dingen die ze doen vind ik de ‘blijven leven staat voorop’ houding soms erg kort door de bocht. Ik snap soms écht dat mensen niet meer verder willen. Ga geen tips geven, maar begrijpen doe ik het wel.
pi_212791960
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik heb met Goede Vriend dus ooit besproken dat hij je altijd mag bellen als hij op het punt staat suīcide te plegen, en hij dan nog 45 minuten de tijd heeft als hij toch wil sterven, want eerder kan ik niet bij hem zijn. Ik denk niet dat ik dan in de tussentijd de hulpdiensten bel, tenzij hij zelf aangeeft dat te willen.
Knap van je. Ik denk dat het feit dat hij dit met jou kan bespreken zonder dat jij ontregelt, het meest helpend is in zo'n situatie.
pi_212791978
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Respectvolle, maar voor jou wel pittige afspraak….
pi_212792007
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ach gos ;(

Mijn oma woonde in een verpleeghuis in de bible belt. Hartstikke dement maar ze gaf dagelijks aan te willen sterven.

Ze kreeg steeds vaker bloedingen uit neus en vagina. Toen heeft de arts met mijn ouders en tante besloten dat ze vast kanker zou had en is er palliatief gesedeerd. Oma en ik hebben een mooi afscheid gehas. 3 Dagen later was zeg dood. Beste scenario voor iedereen. Of het volgend alle regels was betwijfel ik.
Zo gaat het heel vaak bij mensen met een duidelijk beperkte levensverwachting. Pijnstilling royaal geven en niet ingrijpen op de neven-effecten.
Best scenario in een verdrietige situatie.
  maandag 11 maart 2024 @ 22:02:01 #149
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212792009
Ik heb het met mijn vriendin uiteraard ook vaak over haar suīcidale neigingen en pogingen gehad. Ik zou haar laten gaan als ze wil. Maar alleen als ze echt wil, niet als ze in een opwelling wil ontsnappen aan een situatie. Dat is bij haar een behoorlijk verschil.
Spoilers!
pi_212792039
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:53 schreef mjan het volgende:

[..]
Nou ja, weigeren van een euthanasieverzoek wil natuurlijk niet zeggen dat je niet over je eigen levenseinde mag beslissen, alleen dat een arts dat levenseinde niet voor je gaat uitvoeren.
Ik stel het hier natuurlijk simpel, en ik snap dat euthanasie als methode veelal te verkiezen is om het leven te beëindigen, maar ik vind het wat anders dan iemand te dwingen om te leven.
Inderdaad nogal simpel, als je bedenkt dat het alternatief is dat je van iemand vraagt om voor zijn levenseinde voor een trein of van een dak te springen, zich op te hangen of ranzig veel pillen te slikken en daarmee ws ook nog eens anderen te traumatiseren (en de spits te ontregelen).
Dat is nogal een verschil.
Daarnaast, als iemand je ervan verdenkt concrete plannen te hebben je te gaan suicīderen is de kans dat je pardoes in een opname belandt ook niet heel klein.
pi_212792043
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb het met mijn vriendin uiteraard ook vaak over haar suīcidale neigingen en pogingen gehad. Ik zou haar laten gaan als ze wil. Maar alleen als ze echt wil, niet als ze in een opwelling wil ontsnappen aan een situatie. Dat is bij haar een behoorlijk verschil.
Eigenlijk een paradoxale ‘je mag alleen gaan op een moment dat je niet accuut wil gaan’, zeg maar?

En jouw vriendin is de reden dat zonder deskundigheid of begeleiding verspreiding van middelen waarmee je zelfmoord kunt plegen strafbaar is.
  maandag 11 maart 2024 @ 22:04:19 #152
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212792048
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Zo gaat het heel vaak bij mensen met een duidelijk beperkte levensverwachting. Pijnstilling royaal geven en niet ingrijpen op de neven-effecten.
Best scenario in een verdrietige situatie.
Ik vond het echt een heel mooie oplossing.

Oma werd halverwege nog teleurgesteld doch theatraal wakker. "Heeft de Heere mij nog niet tot zich genomen?"

Oma was gonna oma, tot de laatste adem.
Spoilers!
pi_212792058
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:54 schreef Clubsoda het volgende:
Dankje, je hebt er alleen geen ruk aan want ik doe verder wel mijn zorgverlenersding (privé niet :P ) nou zit ik ook niet in een setting waarin ik dagelijks suīcide bespreek, ik zou daar toch een oprechte ethische worsteling mee hebben als ik het heel vaak bij de hand zou hebben.
Je hebt ook niet echt veel keus. Als je ze enthousiast aanmoedigt heb je zo een tuchtzaak aan je broek.
pi_212792079
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:55 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
De mensen met langdurig lijden, waarbij geen medicijn of behandeling helpt… soms zou ik ze zelf wel een zakje of papiertje in handen willen geven. Misschien zelfs ernaast blijven zitten. Ware het niet dat ik daar gedoe mee zou krijgen.
Dat eerste levert je inderdaad gedoe op. Maar ernaast zitten mag. Je mag aanwezig zijn bij zelfdoding. Ik zou zo graag willen dat meer mensen dit weten. Ik zou zoveel mensen een minder eenzame dood gunnen.
pi_212792091
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Je hebt ook niet echt veel keus. Als je ze enthousiast aanmoedigt heb je zo een tuchtzaak aan je broek.
Ik deel nu even wat mijn hoofd deed

*O* *O* *O*

Sorry :@
  maandag 11 maart 2024 @ 22:07:21 #156
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212792098
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Eigenlijk een paradoxale ‘je mag alleen gaan op een moment dat je niet accuut wil gaan’, zeg maar?

En jouw vriendin is de reden dat zonder deskundigheid of begeleiding verspreiding van middelen waarmee je zelfmoord kunt plegen strafbaar is.
Yup. Er zijn zware jaren geweest waarin haar kwaliteit van leven verschrikkelijk was. Zware depressie, meervoudig trauma, etc. Toen stond ik helemaal achter haar doodswens.

Maar als ze een 'normaal' boderline-moment heeft, gaat dat met wat pijn en moeite ook weer over.
Spoilers!
pi_212792103
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:06 schreef mjan het volgende:

[..]
Dat eerste levert je inderdaad gedoe op. Maar ernaast zitten mag. Je mag aanwezig zijn bij zelfdoding. Ik zou zo graag willen dat meer mensen dit weten. Ik zou zoveel mensen een minder eenzame dood gunnen.
Joh :D

Dank! Ik wist dit niet.
  maandag 11 maart 2024 @ 22:10:24 #158
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_212792131
Nadat mijn moeder in het ziekenhuis buiten bewustzijn was geraakt na een embolie werden we opgeroepen om naar het ziekenhuis te komen.
In de veronderstelling dat we mijn moeder niet meer bij bewustzijn zouden meemaken, bespraken we in de kamer waar ze heen gebracht was, al een beetje wat we moesten doen in het geval dat.

Ontwaakt mijn moeder ineens en gaat ze rechtop zitten, waarbij ze zegt 'Wat doen jullie hier? Ga toch lekker naar huis…'.
We vragen ons nog steeds af wat ze daaraan voorafgaande wel of niet heeft gehoord.

De volgende ochtend vroeg is ze alsnog overleden, nadat de verpleging de dosering van de medicatie steeds iets opgehoogd had…
pi_212792151
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik vond het echt een heel mooie oplossing.

Oma werd halverwege nog teleurgesteld doch theatraal wakker. "Heeft de Heere mij nog niet tot zich genomen?"

Oma was gonna oma, tot de laatste adem.
Dit is hoe het moet gaan O+

Oma Candaasje is om te huilen :'( zo zielig
pi_212792174
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:06 schreef mjan het volgende:

[..]
Doe jij werkmatig dingen hiermee?
'hobbymatig'?
pi_212792178
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik deel nu even wat mijn hoofd deed

*O* *O* *O*

Sorry :@
Ik lees net bij mjan dat het mag ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯
pi_212792202
Ben zo blij in een land te leven waar dit soort gesprekken als hierboven gehouden kunnen worden, online en offline.
Genoeg buitenlandse collega’s gehad die dit maar raar en onbespreekbaar vonden.
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 22:19:29 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212792259
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 21:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

Of het volgend alle regels was betwijfel ik.
Moet dat in dit soort gevallen? Als de familie het ook laat merken dat het de beste oplossing is.

M'n oma hebben ze ook wel iets meer morfine gegeven dan medisch noodzakelijk. Ach ja, dan is het geen onnodig lang lijden.
pi_212792279
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Inderdaad nogal simpel, als je bedenkt dat het alternatief is dat je van iemand vraagt om voor zijn levenseinde voor een trein of van een dak te springen, zich op te hangen of ranzig veel pillen te slikken en daarmee ws ook nog eens anderen te traumatiseren (en de spits te ontregelen).
Dat is nogal een verschil.
Daarnaast, als iemand je ervan verdenkt concrete plannen te hebben je te gaan suicīderen is de kans dat je pardoes in een opname belandt ook niet heel klein.
Gelukkig zijn er ook best wat andere manieren om te overlijden. Dat je liever voor euthanasie kiest is begrijpelijk, maar zeggen dat een arts je dwingt om te leven is een drogredenatie.
Kans dat je in crisisopname belandt is inderdaad iets om rekening mee te houden, maar ook daar ligt het wel aan de behandelaar die je voor je hebt.
pi_212792301
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zeg dat je aanwezig mag zijn, niet dat je aanwijzingen mag geven of mag meehelpen.
pi_212792304
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:20 schreef mjan het volgende:

[..]
Gelukkig zijn er ook best wat andere manieren om te overlijden. Dat je liever voor euthanasie kiest is begrijpelijk, maar zeggen dat een arts je dwingt om te leven is een drogredenatie.
Dat heb ik toch ook niet gezegd, wel?

En je moet het maar weten dat 'Gelukkig zijn er ook best wat andere manieren om te overlijden.'.
Mijn expertise is dat niet.
pi_212792305
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zag jou als een soort cheerleader eigk :D

*O* Neem die pil *O*
*O* Yes you can *O*

:')
pi_212792334
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:21 schreef mjan het volgende:

[..]
Ik zeg dat je aanwezig mag zijn, niet dat je aanwijzingen mag geven of mag meehelpen.
Ook dat zei ik niet :N
  maandag 11 maart 2024 @ 22:24:15 #169
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212792362
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Moet dat in dit soort gevallen? Als de familie het ook laat merken dat het de beste oplossing is.

M'n oma hebben ze ook wel iets meer morfine gegeven dan medisch noodzakelijk. Ach ja, dan is het geen onnodig lang lijden.
Nee hoor, ik vind en vond het helemaal prima. Wij vonden dat allemaal.
Spoilers!
pi_212792384
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ook dat zei ik niet :N
Zoals je quootte en reageerde impliceerde je dat wel in mijn ogen.
Onbedoeld waarschijnlijk.

Opgehelderd *O*
pi_212792393
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik zag jou als een soort cheerleader eigk :D

*O* Neem die pil *O*
*O* Yes you can *O*

:')
Bij Clubsoda in de behandelkamer. Ik denk dat ze dat zeer zou waarderen :Y
pi_212792403
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat heb ik toch ook niet gezegd, wel?
Ok, dan heb ik de zin "Het is niet aan mij een ander te dwingen het leven te leven als dat leven een te zware last is." verkeerd geīnterpreteerd.
  Moderator maandag 11 maart 2024 @ 22:26:33 #173
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212792406
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Ben zo blij in een land te leven waar dit soort gesprekken als hierboven gehouden kunnen worden, online en offline.
Genoeg buitenlandse collega’s gehad die dit maar raar en onbespreekbaar vonden.
Wat vinden je Syrische vrienden van dit ontwerp?

De Turkse huisarts hier heeft in de praktijk hier best wel wat "gedoe" (zacht uitgedrukt) gehad omdat hij vertikte mee te werken aan euthanasie.
pi_212792410
Een oudteamgenoot van me heeft euthanasie gepleegd? Gekregen? Hoe zeg je dat eigenlijk? bijna 2.5 jaar geleden ivm psychisch lijden. Ze was toen 31, en drie jaar bezig geweest met het euthanasietraject. Oneindig veel opnames en behandelingen, maar het had geen effect. Ik denk nog steeds met enige regelmaat aan haar, zeker als ik een student heb die haar naam heeft (gelukkig komt dat weinig voor, dit jaar toevallig wel een mentorstudent), maar ik ben ook zo blij voor haar dat het op deze manier kon. Want linksom of rechtsom was het uiteindelijk toch wel een keer gebeurd, ze heeft ook meerdere keren zelf een poging gedaan. Hoe mooi is het dan dat ze het nu menswaardig kon doen. Want hoe graag we ook zouden willen dat iedereen te behandelen en te genezen is, dat is nou eenmaal niet zo. Ook van psychische ziektes niet. Haar laatste twee posts op Facebook maken ook zķ duidelijk hoe opgelucht ze was toen duidelijk werd dat de euthanasie uitgevoerd zou gaan worden. Hoeveel lichter alles voor haar werd, toen ze wist dat ze mocht gaan.

Ik gun jou en jouw naaste dat ook, @Vanyel, mocht het inderdaad ooit zover komen. Dat het menswaardig kan.

[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 11-03-2024 22:37:10 ]
pi_212792422
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Zoals je quootte en reageerde impliceerde je dat wel in mijn ogen.
Onbedoeld waarschijnlijk.

Opgehelderd *O*
Whut?
Bedoel jij dat ik zei dat mjan zei dat je mag helpen bij zelfdoding?
pi_212792431
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:26 schreef mjan het volgende:

[..]
Ok, dan heb ik de zin "Het is niet aan mij een ander te dwingen het leven te leven als dat leven een te zware last is." verkeerd geīnterpreteerd.
Nee dat ging concreet over mijn situatie met mijn naaste die ik ervan verdenk etc. En ik ben geen arts :P
pi_212792502
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
En je moet het maar weten dat 'Gelukkig zijn er ook best wat andere manieren om te overlijden.'.
Mijn expertise is dat niet.
Dat is ook zo. En dan snap ik dat mijn bericht over zelfdoding extra hard binnenkomt. Daar kan ik wel wat meer rekening mee houden :*
pi_212792504
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Whut?
Bedoel jij dat ik zei dat mjan zei dat je mag helpen bij zelfdoding?
In eerste instantie las ik het wel zo ja. Dat jij haar post zo leek op te vatten.
Inmiddels hadden jullie dat samen al verduidelijkt/rechtgezet(?) en klopte mijn wereld weer.
pi_212792515
Godver, nu moet ik toch huilen, ik had me nog zo voorgenomen dat niet te doen. Ik had net met de rhino horn mn neus nog zo mooi leeg gemaakt voor het slapen.
pi_212792518
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wat vinden je Syrische vrienden van dit ontwerp?

De Turkse huisarts hier heeft in de praktijk hier best wel wat "gedoe" (zacht uitgedrukt) gehad omdat hij vertikte mee te werken aan euthanasie.
Ze weten dat we er hier “makkelijker “ in zijn. Maar hier eigenlijk nog nooit over gesproken.

Maar ik vergeet nooit meer het gezicht van een Noorse collega (directeur) toen ze wilde dat een Nederlandse college in ieder geval die volgende ochtend op t werk kwam, ipv de hele dag vrij. Zijn reactie “morgen om 11 uur gaat mijn vader overlijden en daar wil ik toch echt bij zijn”.
pi_212792549
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Godver, nu moet ik toch huilen, ik had me nog zo voorgenomen dat niet te doen. Ik had net met de rhino horn mn neus nog zo mooi leeg gemaakt voor het slapen.
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ze weten dat we er hier “makkelijker “ in zijn. Maar hier eigenlijk nog nooit over gesproken.

Maar ik vergeet nooit meer het gezicht van een Noorse collega (directeur) toen ze wilde dat een Nederlandse college in ieder geval die volgende ochtend op t werk kwam, ipv de hele dag vrij. Zijn reactie “morgen om 11 uur gaat mijn vader overlijden en daar wil ik toch echt bij zijn”.
:o

Hopelijk had ze wel het fatsoen haar excuus te maken?
pi_212792562
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:32 schreef mjan het volgende:

[..]
Dat is ook zo. En dan snap ik dat mijn bericht over zelfdoding extra hard binnenkomt. Daar kan ik wel wat meer rekening mee houden :*
pi_212792603
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
[..]

Hopelijk had ze wel het fatsoen haar excuus te maken?
Ze kreeg een rood hoofd, zei oh oh oh, en liep naar haar kamer. Of ze later iets gezegd heeft weet ik niet. Collega moest er om lachen
pi_212793571
Mijn beste vriendinnetje heeft euthanasie 'gekregen' ivm psychisch lijden. Dat hele traject was ķķk een lijdensweg maar ze was echt opgelucht dat het zo kon want ze kon echt niet meer. Toen ze overleed was dat omringd met familie en vrienden, zoals ze graag wilde. Die laatste periode (maar eigenlijk haar hele leven) was echt hartverscheurend, maar ook heel mooi en fijn.

Het ligt inderdaad heel erg aan welke mensen je treft, of ze naast je kunnen staan, of je opsluiten zodra je uitspreekt: "ik wil misschien wel dood". Veel hulpverleners(/mensen) beseffen bij psychische ellende vaak nog niet dat 'iemand helpen' niet altijd gelijk staat aan 'iemand in leven houden'. Iemand gewoon erkennen in zijn lijden, dat kan zķveel betekenen.

Vlinder & Vanyel: :* :*

Blues & golfer fijne reis en vakantie!

[ Bericht 3% gewijzigd door _flore op 12-03-2024 03:03:31 ]
pi_212793646
Heftig lijkt me dat :*
pi_212793664
@_flore :* wat heftig van zo heel dichtbij. Mooi dat het kon op deze manier, maar hartverscheurend dat het nodig was :'( en wat verwoord je het mooi.
pi_212793708
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 02:46 schreef _flore het volgende:
Mijn beste vriendinnetje heeft euthanasie 'gekregen' ivm psychisch lijden. Dat hele traject was ķķk een lijdensweg maar ze was echt opgelucht dat het zo kon want ze kon echt niet meer. Toen ze overleed was dat omringd met familie en vrienden, zoals ze graag wilde. Die laatste periode (maar eigenlijk haar hele leven) was echt hartverscheurend, maar ook heel mooi en fijn.

Het ligt inderdaad heel erg aan welke mensen je treft, of ze naast je kunnen staan, of je opsluiten zodra je uitspreekt: "ik wil misschien wel dood". Veel hulpverleners(/mensen) beseffen bij psychische ellende vaak nog niet dat 'iemand helpen' niet altijd gelijk staat aan 'iemand in leven houden'. Iemand gewoon erkennen in zijn lijden, dat kan zķveel betekenen.

:Y Ik heb op mijn werk een euthanasietraject meegemaakt, niet vanwege psychisch lijden maar wel een heel jong iemand en geen 13 in een dozijn somatisch reden. Er was een heel medisch behandelteam en regelmatig had iemand er moeite mee dat 'we niet konden helpen' waarop het vooral mijn taak was om de dokters eraan te herinneren dat dit traject goed doorlopen ķķk helpen is.

Wat knap dat je haar zo liefdevol kon loslaten :*
pi_212793847
Goedemorgen. Wat een mooie gesprekken hier gisteren. O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_212794234
Ja, dat. Zwaar onderwerp maar mooi gesprek.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 08:39:50 #190
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212794528
@_flore, wat heftig en zwaar en soort van mooi. Ik kan me helaas ook iets van jouw lijden in deze situatie voorstellen :*
Spoilers!
  dinsdag 12 maart 2024 @ 08:42:50 #191
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212794543
Gisterenavond om 20.00 telefoon. Ik kom morgen uw bestelling (5 pallets) brengen. Schikt het om 6.30?

Wtf man. Wat is dat nou voor idioot tijdstip }:| Gelukkig wilde J wel wat later naar zijn werk gaan om er op te wachten en had ik in bed slechts last van het lawaai.
Spoilers!
pi_212794595
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 08:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gisterenavond om 20.00 telefoon. Ik kom morgen uw bestelling (5 pallets) brengen. Schikt het om 6.30?

Wtf man. Wat is dat nou voor idioot tijdstip }:| Gelukkig wilde J wel wat later naar zijn werk gaan om er op te wachten en had ik in bed slechts last van het lawaai.
Kun je weer lekker pallets sorteren _O_
pi_212794703
Jongs ik wou dat ik vandaag weer naar @Blues kon zwaaien, maar dan op háár plek en niet de mijne }:|
pi_212794705
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 06:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
:Y Ik heb op mijn werk een euthanasietraject meegemaakt, niet vanwege psychisch lijden maar wel een heel jong iemand en geen 13 in een dozijn somatisch reden. Er was een heel medisch behandelteam en regelmatig had iemand er moeite mee dat 'we niet konden helpen' waarop het vooral mijn taak was om de dokters eraan te herinneren dat dit traject goed doorlopen ķķk helpen is.

Wat knap dat je haar zo liefdevol kon loslaten :*
Wat een waardevolle taak O+

En thanks jullie. Het is echt weird hoe dat werkt, want ik snapte haar van begin af aan zķ goed, en toch merkte ik dat ik op een gegeven moment zelf ook ging denken: zou je niet nog dit of dat proberen, het mķet toch anders kunnen dan 'dood'? Maar volgens mij hoort dat ook wel een beetje bij een rouw/acceptatie/loslaatproces, als je van iemand houdt.

Ik hád uit kunnen slapen maar was om 7u alweer wakker. Goedemorgen dan maar, hoop ik.
pi_212794762
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 08:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:_flore, wat heftig en zwaar en soort van mooi. Ik kan me helaas ook iets van jouw lijden in deze situatie voorstellen :*
:* Helaas inderdaad. Net als @Candaasje. Wat zijn er toch veel mensen die veel te veel shitdingen meemaken :'(
pi_212795093
Zware en goede gedachtenwisseling gisteravond.
Jong en narigheid is lastig te bevatten.
Ook ouder en narigheid zie ik om mij heen. Bah.
pi_212795892
Dat je wat pompoenpitten in je courgetpannenkoekjes wil doen en per ongeluk de halve pot erin gooit _O-
  dinsdag 12 maart 2024 @ 10:58:03 #198
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212795906
Mijn huisarts heeft een nieuwe manier van communiceren. Naast online inzage van gegevens, was er eerst een mailmogelijkheid. Maar nu zijn ze overgestapt op nieuwe software en vragen ze expliciet om zo min mogelijk te bellen en de software te gebruiken.

Ik deed dat net voor het eerst (over die hartkloppingen die mogelijk acute gastritis zijn). Wat een gedoe zeg. Ik moet drie keer kiezen uit een hele lijst symptomen. Toen ik dat eindelijk gedaan had, kreeg ik de melding dat ik direct contact op moest nemen. Waarschijnlijk doordat ik 'druk op de borst' had geselecteerd. Toen kon ik dus weer opnieuw beginnen. Het hele verhaal opgeschreven, inclusief hulpvraag enzo. Waarna ik alsnog een venster kreeg waar ik mijn hulpvraag in moest vullen.

Het is wel heel handig dat je ook een venster krijgt waarin je aan kunt geven wanneer je niet gebeld wilt worden. Daar is echt goed over nagedacht _O_ Over de rest ook trouwens. Het went vanzelf.

Ik ben blij dat mijn huistartsen lekker modern doen.
Spoilers!
pi_212796203
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 08:59 schreef Vanyel het volgende:
Jongs ik wou dat ik vandaag weer naar @:Blues kon zwaaien, maar dan op háár plek en niet de mijne }:|
Van een afstandje dan :W sterkte :*
  dinsdag 12 maart 2024 @ 11:30:37 #200
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212796204
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 11:30 schreef Blues het volgende:

[..]
Fijne vakantie w/
Spoilers!
pi_212796230
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:33 schreef vlindertje89 het volgende:
:* Laat het stromen als het komt :Y
pi_212796234
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 11:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Fijne vakantie *G* w/
Tnxx wachten op de taxi.

En vanavond verdubbel ik mijn candesartan. Begon vanochtend om 6 uur met een aanval o|O Dus in een roes van pijnstillers vlieg ik straks weg :z
pi_212796259
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 02:46 schreef _flore het volgende:

Wow :*
En dank!

idd mooie heftige gesprekken hier gisteravond
pi_212796345
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 11:30 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik vond de wolfsmelk best lelijk :@
pi_212796589
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

Dat lijkt mij helemaal niks. 😳
Per mail stel ik wel eens vraag over bijbestellen meds.
Indien nodig overleg ik graag face to face en vertrouw op zijn/haar klinische blik.
Beetje menselijk graag.

@Blues Goeie reis! Boa viagem! 😘
  dinsdag 12 maart 2024 @ 12:17:18 #206
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212796709
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 12:05 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat lijkt mij helemaal niks. 😳
Per mail stel ik wel eens vraag over bijbestellen meds.
Indien nodig overleg ik graag face to face en vertrouw op zijn/haar klinische blik.
Beetje menselijk graag.

@:Blues Goeie reis! Boa viagem! 😘
Ik ben er al een keer geweest voor deze klacht en heb daarna nog een keer telefonisch contact gehad. Als ze n.a.v. mijn digitale vraag het nodig vindt dat ik langskom, doe ik dat natuurlijk. Ik heb eigenlijk wel iets beters te doen dan weer daar naartoe te gaan. Zonde van hun en mijn tijd.

Ik snap goed dat je menselijk contact wilt hoor. Maar er zijn te weinig huisartsen en een enorm vergrijzende bevolking. Ik draag graag mijn steentje bij aan de ontlasting van het geheel.
Spoilers!
pi_212796794
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 12:17 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ben er al een keer geweest voor deze klacht en heb daarna nog een keer telefonisch contact gehad. Als ze n.a.v. mijn digitale vraag het nodig vindt dat ik langskom, doe ik dat natuurlijk. Ik heb eigenlijk wel iets beters te doen dan weer daar naartoe te gaan. Zonde van hun en mijn tijd.

Ik snap goed dat je menselijk contact wilt hoor. Maar er zijn te weinig huisartsen en een enorm vergrijzende bevolking. Ik draag graag mijn steentje bij aan de ontlasting van het geheel.
Dat heb ik gemist, dat je eerder de klacht hebt gedeeld.
In corona tijd heb ik ook wel tel. en mail overleg gehad over een zware bronchitis en aanpassingen en effecten van meds. Dat ging ook goed.

Even wachten nu tot mn.X tijd heeft om de schouderspieren te kneden en dan maar weer eens een voorzichtig rondje machines.
Mn.X deed een cursus sportmassage ooit.
pi_212797032
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn huisarts heeft een nieuwe manier van communiceren. Naast online inzage van gegevens, was er eerst een mailmogelijkheid. Maar nu zijn ze overgestapt op nieuwe software en vragen ze expliciet om zo min mogelijk te bellen en de software te gebruiken.

Ik deed dat net voor het eerst (over die hartkloppingen die mogelijk acute gastritis zijn). Wat een gedoe zeg. Ik moet drie keer kiezen uit een hele lijst symptomen. Toen ik dat eindelijk gedaan had, kreeg ik de melding dat ik direct contact op moest nemen. Waarschijnlijk doordat ik 'druk op de borst' had geselecteerd. Toen kon ik dus weer opnieuw beginnen. Het hele verhaal opgeschreven, inclusief hulpvraag enzo. Waarna ik alsnog een venster kreeg waar ik mijn hulpvraag in moest vullen.

Het is wel heel handig dat je ook een venster krijgt waarin je aan kunt geven wanneer je niet gebeld wilt worden. Daar is echt goed over nagedacht _O_ Over de rest ook trouwens. Het went vanzelf.

Dat is wel heel omslachtig modern :D

Client en ik waren vanmorgen blij dat we een foto van een ding op de mail konden knallen ipv dat zij met pijn en moeite naar de praktijk moet om ding te laten zien. Tegenwoordig is dat heel vaak optie 2. Scheelt iedereen zoveel tijd en moeite.
Waardoor huisarts tijd heeft voor consult/huisbezoek voor zaken die een stuk minder makkelijk digitaal te bespreken of beoordelen zijn.
pi_212797970
Middag! :W Vanmiddag thuiswerken. Mijn hulp kon alleen vanmiddag en die is hard nodig. Na alle opruimwerkzaamheden hier, kreeg ik het gewone schoonmaakwerk niet meer gedaan.

Poeh zeg @_flore en @vlindertje89 wat ontzettend zwaar voor jullie

Het systeem van de huisarts van @luckey_strike hebben wij deels. Alleen toen ik zo vaak blaasontsteking had belde ik vroeg in de ochtend dat ik urine kwam brengen. Vaak was het dan zo dat ze dan gelijk een test deden en ik meteen naar de apotheek kon doorlopen voor de AB.
Verder stel ik liever de vraag via het mailsysteem. Paar maanden geleden was er iets met mijn oog, had ik al eerder gehad in het andere oog, wist alleen niet meer of ik het moest laten onderzoeken of niet. De volgende ochtend belde de HA om 9 uur geloof ik, dat hij een afspraak bij de oogarts had gemaakt _O- Dus zonder verder overleg (klopte, de klachten lijken op netvliesloslating dus dat moet wel even goed bekeken worden)

Zo, nu even de notities van vanochtend uitwerken.
pi_212798026
Oh en helemaal vergeten @Blues en @golfer een fijne vakantie te wensen (zonder migraine vooral)
pi_212798328
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 12:25 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat heb ik gemist, dat je eerder de klacht hebt gedeeld.
In corona tijd heb ik ook wel tel. en mail overleg gehad over een zware bronchitis en aanpassingen en effecten van meds. Dat ging ook goed.

Even wachten nu tot mn.X tijd heeft om de schouderspieren te kneden en dan maar weer eens een voorzichtig rondje machines.
Mn.X deed een cursus sportmassage ooit.
Oh, dat lijkt me ook iets voor mijn man! Denk alleen niet dat hij er ook zo over denkt..
  dinsdag 12 maart 2024 @ 14:46:32 #212
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_212798513
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 14:32 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Oh, dat lijkt me ook iets voor mijn man! Denk alleen niet dat hij er ook zo over denkt..
Ik heb mijn vriend gewoon een keer een massage workshop voor 2 voor zijn verjaardag gegeven _O-
  dinsdag 12 maart 2024 @ 14:58:19 #213
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212798645
Iemand hier ervaring met Maalox? Huisarts adviseert verdubbeling van maagbeschermer Omeprazol voor 2 weken of 4 weken 4 maal daags Maalox.
Spoilers!
  dinsdag 12 maart 2024 @ 15:48:04 #214
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212799130
Ben ik helemaal op tijd klaar voor de afspraak van 16.00, belt die knakker af. Matig zeg. Nog midden in mijn yogasessie ook.

Afspraak is voor een warmtepomp trouwens. We hebben er al twee over de vloer gehad. Veel geld :X

On the plus side, ik heb net voor de derde keer alle beginnersfilmpjes van Yoga with Adriene gedaan en ga nu door met moeilijkere dingen.
Spoilers!
pi_212800273
Zo, alles af en dankzij de hulp is het huis ook schoon. Morgen dus een echte vrije dag *O* Geen huishoudelijke beslommeringen (vind ik zo'n leuk woord)
Eten hoeft alleen maar opgewarmd te worden en pasta erbij koken. Ook lekker makkelijk.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 maart 2024 @ 17:45:43 #216
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_212800498
TOch maar goedkoop vrijgenomen. Dwz 32 uur in de week tussen Hemelvaart en Pinksteren. = 11 dagen vrij :)

Had deze optie wel met potlood in mn agenda staan. Alleen een weekje weg gaat niet echt lukken met een paar toegezegde verplichtingen. Hooguit ruimte voor een lang weekend.

[ Bericht 31% gewijzigd door borisz op 12-03-2024 17:50:55 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_212801271
Ik vind alleen de gedachte "zelfmoord kan altijd nog" altijd al troostend als het langere tijd niet goed gaat. En lijdensdruk verlagend. Ik kan me dus bij verdere ontwikkelingen op gebied van psychisch lijden voorstellen dat dat nog helpender kan zijn, want dan hoeft het allemaal niet zo ammetierig.

Sorry, spuit 11. Kusje op V. Altijd

[ Bericht 0% gewijzigd door DancingPhoebe op 12-03-2024 22:25:05 ]
  Moderator dinsdag 12 maart 2024 @ 19:00:55 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212801463

Hotelcake? Ik associeer het meer met een crematorium.
pi_212804260
Inmiddels ben ik kado nummer vijf voor persoon nummer vijf aan het plannen.
Leuk en welverdiend, die feestjes, maar ik weet meteen weer waarom ik niet in de event branche zou willen werken. Want inmiddels bekruipt me het IK WIL OOOOOK gevoel :')
pi_212804388
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 19:00 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]

Hotelcake? Ik associeer het meer met een crematorium.
Ik schrik eerder van de prijs, 2.59 voor een halve fabriekscake :')
pi_212804659
@Lucky_Strike in AD over chat bots huisartspraktijken. Inclusief een voorbeeld.

Quote: “ De chatbot PraatmetdeDokter waarmee Vollebregt en Rico gaan werken, wordt op dit moment gebruikt in zes dokterspraktijken. ,,Maar wij gebruiken dit naast de assistente”, vertelt huisarts Peter Dekkers, die het systeem liet ontwikkelen. ,,In mijn praktijk heb ik nu 750 gebruikers. De chatbot kan, op een manier die lijkt op WhatsApp, allerlei vragen stellen aan de patiënt. Vervolgens kunnen de assistent of ik nog een berichtje sturen.”

SPOILER

[ Bericht 8% gewijzigd door AnneX op 12-03-2024 22:44:51 ]
pi_212804915
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:37 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky_Strike in AD over chat bots huisartspraktijken. Inclusief een voorbeeld.

Quote: “ De chatbot PraatmetdeDokter waarmee Vollebregt en Rico gaan werken, wordt op dit moment gebruikt in zes dokterspraktijken. ,,Maar wij gebruiken dit naast de assistente”, vertelt huisarts Peter Dekkers, die het systeem liet ontwikkelen. ,,In mijn praktijk heb ik nu 750 gebruikers. De chatbot kan, op een manier die lijkt op WhatsApp, allerlei vragen stellen aan de patiënt. Vervolgens kunnen de assistent of ik nog een berichtje sturen.”

SPOILER
Het zal een niet te stoppen beweging zijn dat we via dit soort hulpmiddelen contact moeten leggen met een arts maar als de meeste webshops of b.v. een energiebedrijf al geen fatsoenlijke chatbot hebben geef ik ook nog wel de voorkeur aan menselijk contact.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 23:05:32 #223
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212804929
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:37 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky_Strike in AD over chat bots huisartspraktijken. Inclusief een voorbeeld.

SPOILER
Goh. Dat is wel heel drastisch.

Ik had overigens al snel antwoord van de huisarts. Zoals ik dacht, acute gastritis. Ik ben direct begonnen met het slikken van extra maagbeschermers. Over twee weken kijken we verder.

Die gastritis voelt gisterenavond en vanavond als honger _O-
Spoilers!
pi_212805094
Knap dat je het zelf herkende als gastritis.
Wakker worden met een hongergevoel ken ik wel als ik ‘gewoon’ té weinig heb gegeten de dag ervoor.
Paar jaar terug 2 x dd pantoprazol en men vergat te zeggen dat het ook met eentje kon toen -itis voorbij was. 8)7

#’lui’ maagklepje 😂 Vroeger was het de Statenbijbel onder het kussen, en nu hoofdeinde iets hoger.
pi_212805113
Nou lekker zeg…ben nu dokter google aan het inlezen over de mzr. 8)7
Poeh…ook maar eens een vraag stellen aan de huisarts. In de mail.
SPOILER
  dinsdag 12 maart 2024 @ 23:32:25 #226
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_212805127
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 23:26 schreef AnneX het volgende:
Knap dat je het zelf herkende als gastritis.
Wakker worden met een hongergevoel ken ik wel als ik ‘gewoon’ té weinig heb gegeten de dag ervoor.
Paar jaar terug 2 x dd pantoprazol en men vergat te zeggen dat het ook met eentje kon toen -itis voorbij was. 8)7

#’lui’ maagklepje 😂 Vroeger was het de Statenbijbel onder het kussen, en nu hoofdeinde iets hoger.
@Isabeau herkende het gelukkig.

Ik heb vandaag prima gegeten en net nog een omelet op maar nog steeds dat hongergevoel. Vreemd wel. Ik lig ook met het hoofdeinde wat omhoog nu.
Spoilers!
pi_212805144
Over eten gesproken. Een van onze vrijwilligers is syrische en zij neemt regelmatig lekkers voor ons mee. Vaak is het een syrisch ontbijt en wij lunchen daarmee.
Vanochtend beloofde ze ons om over een maand hun laatste Iftar maaltijd mee te nemen. Da’s dus zeer uitgebreid avondeten, nu al zin in (dagen ervoor en erna maar niet eten)
pi_212805218
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 22:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Inmiddels ben ik kado nummer vijf voor persoon nummer vijf aan het plannen.
Leuk en welverdiend, die feestjes, maar ik weet meteen weer waarom ik niet in de event branche zou willen werken. Want inmiddels bekruipt me het IK WIL OOOOOK gevoel :')
Als je er niet vroeg dood van ging, had ik tot mijn pensioen in de evenementen willen werken. Zoveel mensen, zoveel wensen; ik vond het prachtig!
pi_212805245
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 23:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Die gastritis voelt gisterenavond en vanavond als honger _O-

Dat heb ik ook wel eens. Zo'n kramp als je heel erg honger hebt, maar dan gaat de kramp niet over. Ik wist niet dat het iets was. Weer wat geleerd!
pi_212805635
@Lucky_Strike wat fijn dat je weet wat het is! Hopelijk helpt de ophoging van je maagbeschermers. En wat goed van @Isabeau! _O_

Goedenacht :O

Nacht nummer.. 5 op rij, minstens, dat ik weer uren wakker lig 's nachts. Niet per se super handig in deze week }:|
Maar wel al op de helft van de colleges van deze week, en gisteravond goede start gemaakt met op papier zetten van doelen en wat we al weten en wat nog niet en wat ik dan wil onderzoeken in komende vier jaar en globaal hoe ik wil dat mijn lijn er daarna ongeveer uit gaat zien.

Hopelijk val ik zo redelijk snel weer in slaap. Vandaag pas 13.30 eerste college, maar wil vanochtend wel op tijd op om de sheets af te maken en uitleg nog even keer door te kiezen. Bedoeling is vast van zowel NL als Engelse versie zodat ik in de twee uur tussen de colleges nog even een scriptie feedback kan geven. Vandaag dus twee keer, 13.30-15.15 en 17.30-19.15 en dan dus pas rond 20.30-20.45u weer thuis.. rijp voor bed tegen die tijd denk ik :+
pi_212806223
Pantoprazol :r

Wat is dat smerig zeg. Ik overweeg mijn maag het weer lekker zelf te laten proberen, is de enige van al mijn pillen waar ik echt van kokhals elke keer als ik ze slik.
pi_212806667
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 08:04 schreef Vanyel het volgende:
Pantoprazol :r

Wat is dat smerig zeg. Ik overweeg mijn maag het weer lekker zelf te laten proberen, is de enige van al mijn pillen waar ik echt van kokhals elke keer als ik ze slik.
Kusje op de maag.

Jommes hoe zit dat met glasvezel? Met de blackfriday deals besloten over te stappen naar odido, duurde maar en duurde maar. Word ik vd week gebeld, hallo kan niet vergunningenkwestie, doei. Meer kon ze niet zeggen en het was overduidelijk een script wat ze steeds herhaalde. Is per regio verdeeld wie waar mag leveren ofzo? Of wat zou het kunnen zijn?
  Moderator woensdag 13 maart 2024 @ 09:10:15 #233
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212806742
Er ligt wel al glasvezel? Qua vergunningen zou ik namelijk eerder aan werkzaamheden denken dan aan wie het mag aanbieden.

Glasvezel is niet van een "standaard" partij, zoals het telefoonlijn die van KPN is en kabel van Ziggo. Die beperken nog wel es wie toegang heeft tot die kabel.
pi_212806875
Ja dat is ergens in de afgelopen jaren wel aangelegd ja!
pi_212806876
Goedemorgen :W

@DancingPhoebe ik weet het niet, wat irritant :(

Ik heb niet m'n beste week. Broertje heeft weer helemaal ruzie met m'n moeder, zo sneu want hij weet echt niet wat 'm overkomt. Gisteravond heb ik even met m'n vader gebeld en daarna maar naar bed gegaan. Daar gaat je hele avond :')

Doel voor vandaag is om wél 3 maaltijden te eten. Moet nog beginnen aan ontbijt :')
pi_212806949
Mogge

Balen van de ruzie @Tele6 daar zit je dan middenin zonder er iets aan te kunnen doen.

Iew @Vanyel dat ze dan niet een onschuldig laagje over zoiets vies maken

T is hier een grijze bedoening buiten, had gehoopt op wat zon
pi_212807167
Ik denk dat het vieze het 'onschuldige' laagje is. Zoals met 'fruitsmaakjes' op pijnstillers voor kinderen.
pi_212807568
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 23:48 schreef Queller het volgende:

[..]
Als je er niet vroeg dood van ging, had ik tot mijn pensioen in de evenementen willen werken. Zoveel mensen, zoveel wensen; ik vond het prachtig!
Als ik ervoor betaald zou krijgen was het een ander verhaal natuurlijk :P
Maar als je als ongetrouwde kinderloze gezonde vrouw in je eigen tijd feestjes en kadootjes (mee) moet/mag regelen voor huwelijks- en andere jubilea, verhuizingen, verse babies, zieken of anderszins ongelukkige mensen, dan hang ik tussen de ‘ik wil ook feestje/kadootje’ en ‘gelukkig ben ik niet zo ziek of heb mensen in mijn omgeving verloren waardoor anderen zoiets voor me zouden regelen’.

Mijn leven en gezondheid zijn gewoon saai :')
pi_212807582
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 10:05 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk dat het vieze het 'onschuldige' laagje is. Zoals met 'fruitsmaakjes' op pijnstillers voor kinderen.
Kun je hem niet ‘coaten’ met appelmoes of pudding? Of kun je dat slecht verdragen?
pi_212807595
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 09:29 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen :W

@:DancingPhoebe ik weet het niet, wat irritant :(

Ik heb niet m'n beste week. Broertje heeft weer helemaal ruzie met m'n moeder, zo sneu want hij weet echt niet wat 'm overkomt. Gisteravond heb ik even met m'n vader gebeld en daarna maar naar bed gegaan. Daar gaat je hele avond :')

Doel voor vandaag is om wél 3 maaltijden te eten. Moet nog beginnen aan ontbijt :')
-O-

Heb je inmiddels wel ontbeten? Doen hoor!
pi_212807624
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 10:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
-O-

Heb je inmiddels wel ontbeten? Doen hoor!
Jup, ontbijt zit erin. Smaakte extra goed zelfs.
Nu een grote pot thee. ^O^
pi_212807629
Flinke waslijst bij Bol punt com besteld.
Dus vandaag staan DHL, PostNL én GLS voor de deur. Lekker milieuvriendelijk weer :@
pi_212807640
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 10:39 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Jup, ontbijt zit erin. Smaakte extra goed zelfs.
Nu een grote pot thee. ^O^
Doe je beter dan ik ^O^
Op thuiswerkdagen ontbijt ik zelden :@ En dan om 11.30 uur schreeuwende honger, je verwacht het niet he..

Grote pot thee boks! Ik heb rooibos lemon, wat drink jij?
pi_212807756
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 10:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Doe je beter dan ik ^O^
Op thuiswerkdagen ontbijt ik zelden :@ En dan om 11.30 uur schreeuwende honger, je verwacht het niet he..

Grote pot thee boks! Ik heb rooibos lemon, wat drink jij?
Nja, langer wachten was onverstandig geweest want ik ben gister zonder avondeten gaan slapen. :')

Ik heb een pot groene thee jasmijn. Ben door m'n thee-restjes heen aan het gaan voordat ik nieuwe koop dus ik heb momenteel niet veel opties meer. Om een of andere reden blijft groene thee het langst staan, dus denk dat er niet zo veel groene thee op het lijstje gaat straks.
pi_212807901
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 10:53 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nja, langer wachten was onverstandig geweest want ik ben gister zonder avondeten gaan slapen. :')

Ik heb een pot groene thee jasmijn. Ben door m'n thee-restjes heen aan het gaan voordat ik nieuwe koop dus ik heb momenteel niet veel opties meer. Om een of andere reden blijft groene thee het langst staan, dus denk dat er niet zo veel groene thee op het lijstje gaat straks.
Ah, dat ben ik ook aan het doen. Ik heb nu mijn losse thee in zakjes voorbereid, dan neem ik ze veel makkelijker want die handeling is blijkbaar een te grote drempel als ik water heb gekookt.

Ik ben ook een brood aan het bakken, voor vanavond bij de soep. Ik geloof dat mijn hoofd tot rust begint te komen, dat ik hier ruimte voor heb.
pi_212808030
Ik ga vanavond een GPS fietscomputer ophalen die ik op marktplaats heb gevonden *G*
Die dingen gaan HARD, heb al op zo veel geboden en iedere keer overboden. Maar nu op tijd erbij *G*
Het is op 40 km fietsen van hier, dus wordt meteen ook een goede fietstraining _O-
pi_212808036
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 11:03 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ah, dat ben ik ook aan het doen. Ik heb nu mijn losse thee in zakjes voorbereid, dan neem ik ze veel makkelijker want die handeling is blijkbaar een te grote drempel als ik water heb gekookt.

Ik ben ook een brood aan het bakken, voor vanavond bij de soep. Ik geloof dat mijn hoofd tot rust begint te komen, dat ik hier ruimte voor heb.
Pas maar op: straks vind je het wel goed zo. Huisvrouw for ever 😉😉😉
Zou je dat willen?

Vannacht weer eens ‘opgeschrikt’ van mnX, die onregelmatig ademt en snurkt.
En overdag lusteloos en moe.
Ooit had ik eens een slaaptracker voor de lol. Gratisss.
Wie weet een dergl. app voor de iphone? Het is meer voor diagnostiek.
En geen zin in ¤ 4,- per maand.

@Cat-astrophe dat is balen ja!
pi_212808204
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 10:53 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Groene thee drink ik ook niet veel. Dus die koop ik ook zelden. Hier vooral rooibos liefde, maar zwarte thee wil ook wel.
Heb nu zelfs losse ster-anijs, pepertjes en dennennaaldjes gekocht om bestaande smaken nog meer op te leuken.

Zonder avondeten naar bed :D Dat deden ouders vroeger als straf, jij hoeft jezelf nergens voor te straffen of je lijf te kort te doen hea. Met je 40 km enkele reis fietsen }:|
pi_212808207
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 11:12 schreef AnneX het volgende:

[..]
Pas maar op: straks vind je het wel goed zo. Huisvrouw for ever 😉😉😉
Zou je dat willen?
Nee, dat is niks voor mij. Ik ben ondertussen ook wel aan het solliciteren, op een aantal plaatsen staat een tweede gesprek gepland.
pi_212808317
Goedemorgen!
Nog wel even geslapen na nachtelijke post hier. Vanochtend op tijd op, ontbeten, gedoucht, sheets voor beide colleges afgemaakt. Nu onderweg richting uni, dan heb ik daar nog klein uurtje voor eerste college begint.

Ook nog maar even kijken hoe ik dat doe met eten - denk na eerste college iig iets eten. Maar dan bedenken of ik op station ergens iets haal of thuis nog wat kwark eet ofzo. Echt avondeten zit er niet echt in, met college 17.30-19.15. Wie die tijd heeft bedacht.. }:|
pi_212808323
Zo maar. @Yinny 😘
pi_212808325
@Tele6 yey voor gps ding! En op naar meer eten vandaag :P

@Tuindier fijn dat je wat tot rust komt! En leuk dat je meerdere sollicitaties hebt lopen. Heb je zelf al een voorkeur ergens voor?
pi_212808382
@vlindertje89 Ja, ik heb op dit moment wel een voorkeur, alleen zijn er nog wel wat hobbels daar qua arbeidsvoorwaarden, en ik heb nog een hoop vragen voor de volgende gesprekkenronde.
pi_212808407
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 11:34 schreef vlindertje89 het volgende:
Goedemorgen!
Nog wel even geslapen na nachtelijke post hier. Vanochtend op tijd op, ontbeten, gedoucht, sheets voor beide colleges afgemaakt. Nu onderweg richting uni, dan heb ik daar nog klein uurtje voor eerste college begint.

Ook nog maar even kijken hoe ik dat doe met eten - denk na eerste college iig iets eten. Maar dan bedenken of ik op station ergens iets haal of thuis nog wat kwark eet ofzo. Echt avondeten zit er niet echt in, met college 17.30-19.15. Wie die tijd heeft bedacht.. }:|
Vreselijke tijd idd voor een college. Ik zou het als student ook keimoeilijk vinden om dan goed op te letten en mee te doen.

Onze herkansingen waren destijds in dat tijdslot. 17:30-20:30. Nadat je al 8:30-17:30 college had gehad. Dat was ook een superslecht idee _O-

Ik moet ook nog even kijken wat ik doe qua eten, 40 km is een kleine 2 uur fietsen dus ik wil om ongeveer 17:30 al de deur uit zodat ik vanavond op tijd weer terug ben om rustig te kunnen douchen en op tijd te slapen. Ik ga denk ik zometeen warm lunchen en dan eet ik vanavond brood, en na het fietsen nog sojayoghurt.
pi_212808530
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 11:11 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga vanavond een GPS fietscomputer ophalen die ik op marktplaats heb gevonden *G*
Die dingen gaan HARD, heb al op zo veel geboden en iedere keer overboden. Maar nu op tijd erbij *G*
Het is op 40 km fietsen van hier, dus wordt meteen ook een goede fietstraining _O-
Garmin of een Wahoo?
pi_212808573
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 11:46 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Vreselijke tijd idd voor een college. Ik zou het als student ook keimoeilijk vinden om dan goed op te letten en mee te doen.

Onze herkansingen waren destijds in dat tijdslot. 17:30-20:30. Nadat je al 8:30-17:30 college had gehad. Dat was ook een superslecht idee _O-

Ik moet ook nog even kijken wat ik doe qua eten, 40 km is een kleine 2 uur fietsen dus ik wil om ongeveer 17:30 al de deur uit zodat ik vanavond op tijd weer terug ben om rustig te kunnen douchen en op tijd te slapen. Ik ga denk ik zometeen warm lunchen en dan eet ik vanavond brood, en na het fietsen nog sojayoghurt.
Oh wow, dat is wel heel slecht gepland..
Bij mij waren herkansingen in de reguliere tentamenweken. En nu bij de VU ook. Dat heeft ook zo z'n eigen nadelen, maar je hebt in elk geval nooit tentamen of hertentamen op een dag dat je ook al college hebt gehad.

Zo zou ik de planning ook aanpakken ja ^O^ als ik alleen avond college had gehad, had ik 't ook zo gedaan, met warme lunch.

Ben wel echt blij als ik vanavond weer thuis ben. Dan alsnog wel drukke dagen in vooruitzicht, maar toch anders dan met colleges geven. Morgen afmaken voorbereiding sollicitatie, psycholoog en ten minste 1 scriptie feedback geven. Vrijdagochtend sollicitatie, daarna 20 tentamenvragen maken en alle 40 tentamenvragen in systeem zetten, een referentiebrief schrijven, korte meeting met student en ook nog twee scripties feedback geven. Zaterdag misschien oppassen op nichtje ivm begrafenis aan kant vriendin v broer, en college maandag + tutormeeting maandag voorbereiden. Zondag hockey en daarna door naar middelbare school reünie. Maandag college, tutormeeting, college dinsdag voorbereiden en eindgesprek dinsdag voorbereiden. Dinsdag college, daar achteraan afspraak voor tentamen online goed instellen, daar achteraan afspraak voor eindgesprek stage en daar achteraan afspraak met scriptie student. En dan is de rust eindelijk behoorlijk wedergekeerd :). Hoop eigenlijk dat ze voor zaterdag andere oplossing vinden (zijn ze wel nog naar aan kijken) zodat ik in ochtend even twee uurtjes college kan doen en verder hele dag beetje rust heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 13-03-2024 12:13:34 ]
pi_212808705
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 11:57 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Garmin of een Wahoo?
Garmin Edge 520. Mijn conclusie was dat dat het goedkoopste model was wat (op batterijduur na) doet wat ik wil dat het doet. :)
pi_212808706
Jeetje @vlindertje89 wat een programma :o

En die late colleges, zowel om te geven of te krijgen lijkt me niet heel handig als je er al een hele dag op hebt zitten.

Spannend @Tuindier Ik duim voor je
100% huisvrouw lijkt me ook lastig. Ben graag thuis maar m’n hoofd wil ook wel wat meer doen. Werk wat ik nu doe is niet echt hoogdravend maar de weten dat je voor mensen het verschil kunt maken is fijn. En de werkbesprekingen zijn ook helemaal prima. Waar ik vaak meemaakte dat het een “ik ben goed en hij/zij heeft de fout gemaakt” is dat nu nog niet een keer voorgevallen.
pi_212808718
@vlindertje89 zo maar een vraag: heb je wel eens met de psy gesproken over de moordende werkbelasting? En een balans werk/sociaal leven/ontspanning
pi_212808758
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 12:10 schreef AnneX het volgende:
@:vlindertje89 zo maar een vraag: heb je wel eens met de psy gesproken over de moordende werkbelasting? En een balans werk/sociaal leven/ontspanning
Volgens mij is het hier eerder al over gegaan. Net zoals met Lonaas zo nu en dan hectische dagen. Mensen posten hier over bijzondere momenten en niet over de rustige dagen. Dan lijkt het alsof ze altijd hectisch of stom werk hebben omdat dat is wat ze schrijven, maar over de rustige momenten is gewoon niet zo veel te zeggen.
pi_212808798
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 12:14 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Volgens mij is het hier eerder al over gegaan. Net zoals met Lonaas zo nu en dan hectische dagen. Mensen posten hier over bijzondere momenten en niet over de rustige dagen. Dan lijkt het alsof ze altijd hectisch of stom werk hebben omdat dat is wat ze schrijven, maar over de rustige momenten is gewoon niet zo veel te zeggen.
Dat kan. En mogelijk kan Vlinder het allemaal makkelijk handelen. B-)
En maak ik mij bezorgd over overbelasting om niks.
pi_212808805
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 12:10 schreef AnneX het volgende:
@:vlindertje89 zo maar een vraag: heb je wel eens met de psy gesproken over de moordende werkbelasting? En een balans werk/sociaal leven/ontspanning
Nee, want het is op dit moment niet structureel. Dit zijn gewoon de twee drukste weken in mijn collegejaar omdat ik in twee weken tijd zes colleges moet geven en een tutormeeting, en dan heb ik de pech dat mn sollicitatiegesprek precies ook in een van die weken valt, er wat scriptie dingen binnen zijn gekomen die ik niet langer kan laten liggen, een eindgesprek volgende week moet en ik de tentamen klaarzetten afspraak moet doen omdat collega ziek is. De weken hiervoor waren gewoon normale werkdruk. En na volgende week ook weer. Wat Tele ondertussen al zei ook inderdaad :) . Sociaal gaat het juist ook beter, als in, meer sociale dingen de laatste tijd. Zoals oa ook de reünie zondag. Die zou ik voor rust kunnen afzeggen, maar het is de eerste keer dat ik durf te gaan, en heb vrijwel iedereen al 15.5 jaar niet gezien, dus die laat ik juist bewust wel staan. Heb ik wel zin in ook ondanks ook wel spannend :)

quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 12:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje @:vlindertje89 wat een programma :o

En die late colleges, zowel om te geven of te krijgen lijkt me niet heel handig als je er al een hele dag op hebt zitten.
Ben ook erg blij wel dat ik pas 13.30 de eerste heb zo. Nou ben ik thuis al wel bezig geweest vanochtend natuurlijk, maar ik heb wel iets langer in bed kunnen liggen en even uitgebreid kunnen douchen enzo ook. Voor studenten is het of het enige onderwijs vandaag, of ze hebben ervoor of erna een 2u durende werkgroep. Dus dat valt opzich mee, gelukkig.
pi_212808828
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 12:17 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Nee, want het is op dit moment niet structureel. Dit zijn gewoon de twee drukste weken in mijn collegejaar omdat ik in twee weken tijd zes colleges moet geven en een tutormeeting, en dan heb ik de pech dat mn sollicitatiegesprek precies ook in een van die weken valt en er wat scriptie dingen binnen zijn gekomen die ik niet langer kan laten liggen. De weken hiervoor waren gewoon normale werkdruk. En na volgende week ook weer.
[..]
Ben ook erg blij wel dat ik pas 13.30 de eerste heb zo. Nou ben ik thuis al wel bezig geweest vanochtend natuurlijk, maar ik heb wel iets langer in bed kunnen liggen en even uitgebreid kunnen douchen enzo ook. Voor studenten is het of het enige onderwijs vandaag, of ze hebben ervoor of erna een 2u durende werkgroep. Dus dat valt opzich mee, gelukkig.
Dan is het even afzien. Sterkte ermee. 😎
pi_212808849
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 12:09 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Garmin Edge 520. Mijn conclusie was dat dat het goedkoopste model was wat (op batterijduur na) doet wat ik wil dat het doet. :)
gpx-routes volgen? Ik weet wel dat die functie in de x30 en x40 sterk verbeterd is dus hopelijk zit je niet te vaak te schelden in het bos bij een driesprong :T
pi_212808856
Thanks! Komt ook wel weer goed, na vandaag zit ik al bijna op de helft vd drukke dagen en op tweederde van de colleges ^O^
pi_212808919
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 12:17 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Nee, want het is op dit moment niet structureel. Dit zijn gewoon de twee drukste weken in mijn collegejaar omdat ik in twee weken tijd zes colleges moet geven en een tutormeeting, en dan heb ik de pech dat mn sollicitatiegesprek precies ook in een van die weken valt, er wat scriptie dingen binnen zijn gekomen die ik niet langer kan laten liggen, een eindgesprek volgende week moet en ik de tentamen klaarzetten afspraak moet doen omdat collega ziek is. De weken hiervoor waren gewoon normale werkdruk. En na volgende week ook weer. Wat Tele ondertussen al zei ook inderdaad :) . Sociaal gaat het juist ook beter, als in, meer sociale dingen de laatste tijd. Zoals oa ook de reünie zondag. Die zou ik voor rust kunnen afzeggen, maar het is de eerste keer dat ik durf te gaan, en heb vrijwel iedereen al 15.5 jaar niet gezien, dus die laat ik juist bewust wel staan. Heb ik wel zin in ook ondanks ook wel spannend :)
[..]
Ah ik had het idee, wat @Tele6 zei, van 8.30 tot laat colleges volgen/geven. Een vriend die docent is op het HBO heeft dat af en toe. Heeft na zo’n dag geen stem meer en kan nauwelijks meer lopen
pi_212808926
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 12:21 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
gpx-routes volgen? Ik weet wel dat die functie in de x30 en x40 sterk verbeterd is dus hopelijk zit je niet te vaak te schelden in het bos bij een driesprong :T
Routes volgen is idd het idee.
Het is sowieso beter dan de breadcrumb navigatie op m'n broers horloge, want je hebt daadwerkelijk een kaart.
Ik fiets niet voor snelheid en heb het richtingsgevoel van een stuk karton, dus elke navigatie is al handig en als ik zo nu en dan verkeerd ga dan lossen we het wel op *G*
En mocht ik het ding veel gaan gebruiken en de komende tijd veel blijven fietsen, wie weet upgraden we dan ooit naar een 540. Voor nu heb ik iig een heel betaalbare manier om ermee te experimenteren, en duurzamer want langer gebruik van een ouder apparaat :)
pi_212808987
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 12:27 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Routes volgen is idd het idee.
Het is sowieso beter dan de breadcrumb navigatie op m'n broers horloge, want je hebt daadwerkelijk een kaart.
Ik fiets niet voor snelheid en heb het richtingsgevoel van een stuk karton, dus elke navigatie is al handig en als ik zo nu en dan verkeerd ga dan lossen we het wel op *G*
En mocht ik het ding veel gaan gebruiken en de komende tijd veel blijven fietsen, wie weet upgraden we dan ooit naar een 540. Voor nu heb ik iig een heel betaalbare manier om ermee te experimenteren, en duurzamer want langer gebruik van een ouder apparaat :)
Dat klopt, routes volgen via een horloge is niks.
pi_212809431
@Vanyel dikke knuffel

@Blues en golfer Fijne vakantie! Duim op lekker weer voor jullie!

@sigme jullie ook fijne vakantie!

@vlindertje89 je bent geweldig! Duim voor je dat je wordt aangenomen

@Tele6 fiets ze maar weer! En vergeet niet voor jezelf te zorgen

Hier had kind donderdag ineens knalrode wangen, waarschijnlijk 5de ziekte, maar verder nergens last van. Zondag was het weg. Van maandag- op dinsdagnacht, ineens koorts en overgeven...dus nu al 2 dagen ziek thuis. Een buikgriep virus wat blijkbaar ook al rondgaat op school, want veel zieke klasgenootjes.
Helaas betekent dit ook dat ik amper slaapt, omdat hij bijna ieder uur huilend wakker wordt en ik hem moet troosten.
Duimen dat het morgen voorbij is..

O, en vriend had een bon voor Bol van werk gekregen, hij kon zelf niks voor zichzelf vinden, dus nu 96 rollen wc papier en een rol vuilniszakken in huis _O-
pi_212809538
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 10:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Kun je hem niet ‘coaten’ met appelmoes of pudding? Of kun je dat slecht verdragen?
Gadver, nee dank je :D
Ik stop m ook niet in iets wat ik lekker vind trouwens want dat is al beperkt en ga ik liever niet jinxen.
pi_212809648
Er zat net een kolibrievlinder bij mijn narcissen en viooltjes O+.
  woensdag 13 maart 2024 @ 13:46:30 #272
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_212809667
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:43 schreef Tuindier het volgende:
Er zat net een kolibrievlinder bij mijn narcissen en viooltjes O+.
nu al! O+
pi_212809681
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:46 schreef gcjoel het volgende:

[..]
nu al! O+
Ja, ook al een dagpauwoog en koolwitje gezien. Voor de natuur is het natuurlijk eigenlijk te vroeg, maar ik vind het wel leuk om te zien dat ze mijn planten weten te vinden.
  woensdag 13 maart 2024 @ 13:51:10 #274
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_212809719
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:48 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ja, ook al een dagpauwoog en koolwitje gezien. Voor de natuur is het natuurlijk eigenlijk te vroeg, maar ik vind het wel leuk om te zien dat ze mijn planten weten te vinden.
Ach ja dat wisselt sowieso wel inderdaad. Ik had ook pas in deze tuin voor het eerst zo'n kolibrie vlinder gezien (vorig jaar) dat vond ik echt zo tof ook O+

Zag net ook al een bij bezig in de bloesem van de honingbes *O* en ik vorige week nog denken hoe dat gaat werken zo vroeg bloeien zonder insecten.
pi_212810216
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:15 schreef Yinny het volgende:
@:Vanyel dikke knuffel

@:blues en golfer Fijne vakantie! Duim op lekker weer voor jullie!

@:sigme jullie ook fijne vakantie!

@:vlindertje89 je bent geweldig! Duim voor je dat je wordt aangenomen

@:tele6 fiets ze maar weer! En vergeet niet voor jezelf te zorgen

Hier had kind donderdag ineens knalrode wangen, waarschijnlijk 5de ziekte, maar verder nergens last van. Zondag was het weg. Van maandag- op dinsdagnacht, ineens koorts en overgeven...dus nu al 2 dagen ziek thuis. Een buikgriep virus wat blijkbaar ook al rondgaat op school, want veel zieke klasgenootjes.
Helaas betekent dit ook dat ik amper slaapt, omdat hij bijna ieder uur huilend wakker wordt en ik hem moet troosten.

O, en vriend had een bon voor Bol van werk gekregen, hij kon zelf niks voor zichzelf vinden, dus nu 96 rollen wc papier en een rol vuilniszakken in huis _O-
Gratis poepen _O_ _O_ _O_
pi_212811782
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 10:05 schreef Vanyel het volgende:
Bestaat er geen versie voor kinderen? Met goor sinaasappelsmaakje ofzo :P
pi_212811819
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 12:17 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
[..]
Wat goed dat je gaat en er ook zin in hebt, ondanks spannend! Succes met je sollicitatie *O*
pi_212811891
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:15 schreef Yinny het volgende:
@:Vanyel dikke knuffel

@:blues en golfer Fijne vakantie! Duim op lekker weer voor jullie!

@:sigme jullie ook fijne vakantie!

@:vlindertje89 je bent geweldig! Duim voor je dat je wordt aangenomen

@:tele6 fiets ze maar weer! En vergeet niet voor jezelf te zorgen

Aww zielig. De like is voor de wc rollen :D
pi_212811940
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 18:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind alleen de gedachte "zelfmoord kan altijd nog" altijd al troostend als het langere tijd niet goed gaat. En lijdensdruk verlagend. Ik kan me dus bij verdere ontwikkelingen op gebied van psychisch lijden voorstellen dat dat nog helpender kan zijn, want dan hoeft het allemaal niet zo ammetierig.

Sorry, spuit 11. Kusje op V. Altijd
:Y

Qua glasvezel, het heeft hier 8 jaar geduurd voor ik het had 8)7 Telkens zeiden ze dat t kon, kwamen ze langs, ohnee toch niet. Dus uhm ja hoop dat t bij jou sneller gaat :+
pi_212812083
Ik wilde nog vanalles zeggen tijdens bijlees maar mijn hoofd is een zeef.

Thee, ik zoek nieuwe. Mijn lievelings is de throat chakra yogi thee maar dat is denk ik een toevalstreffer want de rest van yogi vind ik vies (ik had de adventkalender). Ik drink het meest kruidenthee en dan 1 smaakje en altijd dezelfde (pepermunt, kamille, brandnetel, gember). Misschien wel een leuk idee om zoals @Cat-astrophe verschillende losse thee dingesen zelf te combineren.

Kolibrievlinder O+ Ik herken m :o Volgens mij heb ik die weleens gezien!

@Lucky_Strike beterschap!
pi_212812089
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 17:05 schreef _flore het volgende:

[..]
Bestaat er geen versie voor kinderen? Met goor sinaasappelsmaakje ofzo :P
:r
Nog viezer
pi_212812106
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 17:15 schreef _flore het volgende:

[..]
:Y

Qua glasvezel, het heeft hier 8 jaar geduurd voor ik het had 8)7 Telkens zeiden ze dat t kon, kwamen ze langs, ohnee toch niet. Dus uhm ja hoop dat t bij jou sneller gaat :+
Goed dat jij en @DancingPhoebe geen kinderen hebben. Dan barst die bubbel ook wel een beetje ;)

Waarbij ik moet aantekenen dat ik niet verder kwam dan goh het zou nu ook niet erg zijn als bus 47 onverwacht... Nooit echt actieve gedachtes gehad.
pi_212812447
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 17:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Goed dat jij en @:dancingphoebe geen kinderen hebben. Dan barst die bubbel ook wel een beetje ;)

Waarbij ik moet aantekenen dat ik niet verder kwam dan goh het zou nu ook niet erg zijn als bus 47 onverwacht... Nooit echt actieve gedachtes gehad.
Het is sowieso goed dat ik geen kinderen heb _O-

SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door _flore op 13-03-2024 19:30:47 ]
pi_212812647
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 18:00 schreef _flore het volgende:

[..]
Het is sowieso goed dat ik geen kinderen heb _O-

SPOILER
Word
pi_212812972
De parade van postbodes met pakketjes is vandaag gepasseerd. Morgen nog eentje maar de komende dagen ben ik weinig thuis dus die gaat naar het afhaalpunt.

Vers gearriveerde (was)droogtoren net in elkaar gezet… ontbreken de dingetjes om kleerhangers aan te hangen.
Dus met het gebruikelijke gemopper wateenlutsersmoetikweergaanmailenenGEDOE }:| alle verpakkingen nagezocht, doos nog eens omgekeerd. En toen de korte, simpele handleiding nog eens goed doorgelezen. Blijken die dingetjes superslim in de de poten van de stellage te zitten geklikt :@ /blond

Maar wel met kekke droogtoren B-)
pi_212813075
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 18:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
De parade van postbodes met pakketjes is vandaag gepasseerd. Morgen nog eentje maar de komende dagen ben ik weinig thuis dus die gaat naar het afhaalpunt.

Vers gearriveerde (was)droogtoren net in elkaar gezet… ontbreken de dingetjes om kleerhangers aan te hangen.
Dus met het gebruikelijke gemopper wateenlutsersmoetikweergaanmailenenGEDOE }:| alle verpakkingen nagezocht, doos nog eens omgekeerd. En toen de korte, simpele handleiding nog eens goed doorgelezen. Blijken die dingetjes superslim in de de poten van de stellage te zitten geklikt :@ /blond

Maar wel met kekke droogtoren B-)
_O- Zo herkenbaar. Las laatst ook de handleiding van de camera voor iets, las ik opeens ook iets anders waar ik heel blij mee was
  woensdag 13 maart 2024 @ 19:58:12 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_212813983
Pfff best intensieve werkdag. 13.500 stapjes inmiddels. Best tevreden over van alles. Zeker sinds ik mijn vakantie omgezet heb gaat het eigenlijk al weken best heel goed hier. Sta te trappelen voor lekker lente- en zomerweer. Nog een weekje dan is mijn eerste serieuze reisje dit jaar: De PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde *O* Lille en Lyon deze keer, vier dagen _O_ ZO'N zin in *O*

Anyway hoe is het met jullie? :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_212814284
Verjaardagsweekend-uit-eten trifecta compleet:
Vrijdag diner
Zaterdag lunch (diner aanbod afgewezen want vier keer uit eten in een weekend… tikje veel)
Zondag diner

Lunch is met peettante die twee dagen later jarig is. Dus ik heb gevraagd of ze er ‘iets’ mee kunnen doen, maar niet te hysterisch :+
  Moderator woensdag 13 maart 2024 @ 20:10:06 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212814306
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2024 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Pfff best intensieve werkdag. 13.500 stapjes inmiddels. Best tevreden over van alles. Zeker sinds ik mijn vakantie omgezet heb gaat het eigenlijk al weken best heel goed hier. Sta te trappelen voor lekker lente- en zomerweer. Nog een weekje dan is mijn eerste serieuze reisje dit jaar: De PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde *O* Lille en Lyon deze keer, vier dagen _O_ ZO'N zin in *O*

Nog twee daagjes werken en dan ook met de trein op stap, maar dus zonder jullie. Volgend jaar weer een nieuwe kans :)
  woensdag 13 maart 2024 @ 20:11:20 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_212814338
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 20:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nog twee daagjes werken en dan ook met de trein op stap, maar dus zonder jullie. Volgend jaar weer een nieuwe kans :)
Iedereen maakt fouten *)
pi_212814381
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2024 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:

Ja lente, zinin O+
pi_212814484
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 20:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Hoe is het met de spit?
pi_212814500
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 20:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Verjaardagsweekend-uit-eten trifecta compleet:
Vrijdag diner
Zaterdag lunch (diner aanbod afgewezen want vier keer uit eten in een weekend… tikje veel)
Zondag diner

Lunch is met peettante die twee dagen later jarig is. Dus ik heb gevraagd of ze er ‘iets’ mee kunnen doen, maar niet te hysterisch :+
Wauw, da’s best vaak. Ik vond vorige week en morgen uiteten al veel :D
  woensdag 13 maart 2024 @ 20:22:47 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_212814571
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 20:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wauw, da’s best vaak. Ik vond vorige week en morgen uiteten al veel :D
ja mijn idee _O- al snap ik niet hoe uit lunchen niet "uit eten" is en uit dineren wel :+
  Moderator woensdag 13 maart 2024 @ 20:23:50 #295
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212814584
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 20:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hoe is het met de spit?
Vandaag naar het werk geweest, geen naproxen gehad. Voelde m'n rug wel, maar prima vol te houden
  Moderator woensdag 13 maart 2024 @ 20:25:14 #296
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_212814609
quote:
6s.gif Op woensdag 13 maart 2024 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Iedereen maakt fouten *)
Ja, stom dat jullie dat weekend hebben gekozen :(
pi_212814705
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 20:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Vandaag naar het werk geweest, geen naproxen gehad. Voelde m'n rug wel, maar prima vol te houden
Wat fijn
  woensdag 13 maart 2024 @ 20:42:12 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_212814907
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 20:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ja, stom dat jullie dat weekend hebben gekozen :(
_O-
pi_212815195
quote:
10s.gif Op woensdag 13 maart 2024 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
ja mijn idee _O- al snap ik niet hoe uit lunchen niet "uit eten" is en uit dineren wel :+
Ik gok dat ze naast lunch die zaterdag ook nog een diner aanbod had gekregen?

@Cat-astrophe help ons dit mysterie op te lossen :D
  woensdag 13 maart 2024 @ 21:00:02 #300
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_212815206
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 20:59 schreef _flore het volgende:

[..]
Ik gok dat ze naast lunch die zaterdag ook nog een diner aanbod had gekregen?

@:Cat-astrophe help ons dit mysterie op te lossen :D
Ik geloof niet dat Catjen iets tekort komt :D :+
pi_212815379
Ik snap m niet denk ik :D

Dicht dan maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')