Weer een onschuldige agent die belast was met het bewaken van een voedsel depot. Wat een toppers daar in Israel.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:10 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Net een hoge pief van Hamas in Rafah opgeblazen. Gaat om Mohammed Abou Hassna. Behalve zijn militaire rol binnen Hamas werd hij ook beschuldigd van het toe-eigenen van humanitaire hulp en die doorspelen aan Hamas-leden.
Dat joden recht hebben op dat land vanwege hun geloof. Dat ze de zee in werden gedreven etc etc .. al die bullshit om zelf de Palestijnen de zee in te jagen en te verdrijven.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:47 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Waarmee zijn ze dan volgens jou voor de gek gehouden, al die autochtone Nederlanders?
Dit is wel heel erg antisemitischquote:Op woensdag 13 maart 2024 23:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moeten we even een schedelmeting bij hem doen, ofzo.
Generaliserend geneuzel waar IDF soldaat gewoon lachend in detail toegeeft een zwaar gehandicapte bejaarde afgeschoten te hebben. Dat hij niet eens berecht of vervolgd wordt zegt genoeg over de intentie en de standaard van dat morele leger van dat morele natszie.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:44 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan een hoop van de "westerse mediakanalen mist" hoor - een simpele zoektocht op termen als 'Lubach', 'Volkskrant', 'NRC' en dergelijke, doet mij toch anders lezen en vermoeden.
Wat is nu precies je punt? Dat je duidelijk wil maken dat Israël vreselijk beleid voert en Nethanyahu een vreselijke man is? Of dat Israëli moordenaars zijn en ander gegeneraliseerde geneuzel?
Vraag gelijk of ze voortaan een blauw wit lintje willen gebruiken om de gevoelens niet te krenken.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:52 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik zal het de consultatiebureau medewerker even melden, dank.
Dat is echt vreselijk natuurlijk, net als jouw eerder opmerking dat op basis van een bepaald boek alleen een bevolkingsgroep recht zou hebben op een stuk land. Maargoed beide hebben we al best vaak besproken, ook wij onderling.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
Generaliserend geneuzel waar IDF soldaat gewoon lachend in detail toegeeft een zwaar gehandicapte bejaarde afgeschoten te hebben. Dat hij niet eens berecht of vervolgd wordt zegt genoeg over de intentie en de standaard van dat morele leger van dat morele natszie.
En wat wil je hiermee zeggen?quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:55 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Dat is echt vreselijk natuurlijk, net als jouw eerder opmerking dat op basis van een bepaald boek alleen een bevolkingsgroep recht zou hebben op een stuk land. Maargoed beide hebben we al best vaak besproken, ook wij onderling.
Ik denk alleen dat het beeld schetsen dat het lijkt alsof er niet eerder commentaar werd gegeven op de ontstane oorlog te futiel is: dat is er namelijk al - óók in het "Westen" - sinds de oprichting van de staat Israël.
Echter, koloniaal gezien, de aankopen ook - goed, nu tijd voor andere keuzes dan, mondiaal. Zeker als ik jouw beredenering zou volgen. Maar ook dat bespraken we al eens eerder.
Neutrale bronnenquote:Op woensdag 13 maart 2024 22:32 schreef Narjeb1986 het volgende:
[..]
Ach kerel, kom op nu...
Zelfs de neutrale bronnen geven aan dat ze die cijfers vertrouwen. Men geeft zelfs namen en rugnummers...
Je zou eens minder de Israelische propaganda geloven.. Die zijn net zo als Rusland en China bezig met een informatieoorlog. Hebben belangengroepen etc.. Die de Westerse manier van kijken moeten beinvloeden..
Die macht heeft Hamas niet.
Dat uiteindelijk vaak om de verkeerde redenen wordt geportretteerd in verschillende propaganda en media, waarom deze oorlog er is en wat het doel van de oorlog is.quote:
Welke meesten?quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Al maandenlang liegt Israël dag na dag na dag de boel compleet bij elkaar om hun oorlogsmisdaden en uithongeren van de Palestijnse bevolking goed te praten. De westerse media helpt vrolijk mee en de meesten slikken het als zoete koek.
Ik ben het totaal niet eens dat religie de motor is van de Palestijnen. Die zijn simpelweg uit hun huizen verjaagd en het terugvechten voor eigen rechten staat helemaal los van religie. Religie maakt ze absoluut standvastig maar als je je atheïstische buurman zijn huis uitflikkert, vecht hij ook terug. Voor de kolonisten die daarheen zijn verhuisd staat religie wel voorop want dat is de enige claim die ze kunnen maken op bezittingen van anderen. Daarmee rechtvaardigen ze de slachting die ze nu ook aanrichten.quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:13 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Dat uiteindelijk vaak om de verkeerde redenen wordt geportretteerd in verschillende propaganda en media, waarom deze oorlog er is en wat het doel van de oorlog is.
Als we sec volgen wat Nethanyahu er over zegt en Hamas, dan is het overduidelijk niet alleen een oorlog over land (dat gekocht is in koloniale tijden en volgens diens geldende wetten rechtsgeldig verkregen is. Dat oorlog dat ongedaan kan maken is feitelijk gezien een mogelijkheid, gezien hoe dat nu eenmaal gaat. Daarover hebben we vaak genoeg hier gediscussieerd.)
Het gaat hen juist om religie en dat is de motor van deze twee partijen. Maar als we gaan kijken naar de onderliggende reden voor steun voor een van deze partijen, dan komen we uit bij een veel complexer en soms vaak ook onbeduidend hoofdstuk. Want is het de wil tot een onafhankelijke staat? Als dat er is, doet dan het land en landsdeel er wel of niet toe? Als dat zo is, wat heeft Jordanië en Egyptdan in deze te zeggen als eerdere mogendheden van de Palestijnse gebieden?
Zoals je merkt, een college waardig en heel interessant om samen uit te pluizen - immers praten we hier nu al 250 topics lang over en vaak steeds op dezelfde punten.
Maar erg krachtig zeggen dat autochtone Nederlanders voor de gek zijn gehouden (alsof je ze voor dom zou houden dan, bedenk ik maar?) en roepen dat media ingericht is "in het Westen" - daar reageerde ik natuurlijk op.
Is dat niet net wat ik zeg: "als we het Nethanyahu vragen en als we het Hamas vragen, dan..."quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik ben het totaal niet eens dat religie de motor is van de Palestijnen. Die zijn simpelweg uit hun huizen verjaagd en het terugvechten voor eigen rechten staat helemaal los van religie.
Ik zal niet ontkennen dat mijn visie niet gekleurd is. Daar ben ik me ook bewust van. Een oplossing vinden zal vast niet het doel zijn van dit topic. Al 20 jaar kijk ik naar dit topic en het is hetzelfde riedeltje elke keer.quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:37 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Is dat niet net wat ik zeg: "als we het Nethanyahu vragen en als we het Hamas vragen, dan..."
Maar alles daaronder is veel complexer. Kijk, goed dat je je beeld en visies deelt hoor en tenslotte is dit forum daar ook voor. Ik kan er ook weer met een frissere blik naar kijken sinds een tijdje afwezigheid. Maar ik vind je beredenering enorm gekleurd en daardoor ook; ja, laten we zeggen zeker karakteristiek maar ook instabiel. Is het te doen om het steeds maar schuin blijven roepen dat je iets niet zint, dan zouden we nu een forum vol met welles-nietus blijven houden. Maar is het niet interessant om soms eens wat dieper in te gaan op de materie en dan tot de conclusie te komen dat bijvoorbeeld: wij niet meer de koloniale rechten en plichten willen in deze tijd en ook zo oorlog vreselijk is voor elk gevlucht en aangedaan persoon.
Als we vanaf dat punt kunnen opereren en bekijken dan komen we tenminste eens een stap verder denk ik zo. Sec genomen wordt er gevraagd aan een heersende macht 'hee joh, het jezelf op'. Deze heersende mogendheid is daartoe niet vrijwillig bereid - daardoor volgt oorlog. Klinkt als ook een mondiaal probleem. Stemmende VN-leden met kolonies zouden per definitie in mijn ogen ook moeten stoppen met de dubbele standaard, mede om deze reden.
Meid, het is wat.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat joden recht hebben op dat land vanwege hun geloof. Dat ze de zee in werden gedreven etc etc .. al die bullshit om zelf de Palestijnen de zee in te jagen en te verdrijven.
Misschien moet je dan toch ff inlezen waar Hamas voor staat; Orthodox Islamitische Jihad waar de Taliban progressief bij lijkt, met als extra stokpaardje het vernietigen van alle Joden.quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik ben het totaal niet eens dat religie de motor is van de Palestijnen. Die zijn simpelweg uit hun huizen verjaagd en het terugvechten voor eigen rechten staat helemaal los van religie. Religie maakt ze absoluut standvastig maar als je je atheïstische buurman zijn huis uitflikkert, vecht hij ook terug. Voor de kolonisten die daarheen zijn verhuisd staat religie wel voorop want dat is de enige claim die ze kunnen maken op bezittingen van anderen. Daarmee rechtvaardigen ze de slachting die ze nu ook aanrichten.
Autochtone Nederlanders hebben vanaf dag 1 de kolonisten narrative voorgeschoteld gekregen in de kranten hier. Tel daar het schuldgevoel bij wat half Europa had omdat ze joden en masse de kampen en gaskamers in hielpen jagen en je hebt een giftig mengsel waardoor zoveel ellende heeft kunnen ontstaan. Geen kritische noot mocht geplaatst worden opdat tere zieltjes niet vertrapt werden en je niet in die antisemitische verdomhoek werd geplaatst.
Norman Finkelstein heeft hier hele mooie werken over geschreven. Ilan Pappe net zo. Maar misschien zijn dat zelfhatende joden.
Nu heb je hierboven een heel epistel over narratieven en blootstelling eraan vanaf jonge leeftijd, maar (h)erken je wat je zelf beschrijft niet in de spiegel.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
Weer een onschuldige agent die belast was met het bewaken van een voedsel depot. Wat een toppers daar in Israel.
Vrijheid van joden, ja.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Kunnen ze de klokken misschien luiden. Geen betere plek voor zo'n actie. Dit gaat om vrijheid voor Palestijnen.
En omgekeerd wordt precies hetzelfde gezegd.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Al maandenlang liegt Israël dag na dag na dag de boel compleet bij elkaar om hun oorlogsmisdaden en uithongeren van de Palestijnse bevolking goed te praten. De westerse media helpt vrolijk mee en de meesten slikken het als zoete koek.
Ja zeker was brainwashed door de media hier. Begreep echt niet wat die Palestijnen bezielde.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nu heb je hierboven een heel epistel over narratieven en blootstelling eraan vanaf jonge leeftijd, maar (h)erken je wat je zelf beschrijft niet in de spiegel.
Dat kan alleen als je feilloos bent en niet gevoelig bent voor confirmation bias, cognitieve dissonantie en al dat soort psychologische verschijnselen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja zeker was brainwashed door de media hier. Begreep echt niet wat die Palestijnen bezielde.
Het echte verhaal krijg je pas als je zelf gaat zoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |