Ik zie echter geen 60% bruto marge zoals werd beweert.quote:Op donderdag 28 maart 2024 22:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Pffff.... Dat staat er toch ook gewoon.
[..]
Ik heb het maar even bold gedaan want in jouw pure aanbidding lijk je niks echt te lezen.
Bron?quote:Op donderdag 28 maart 2024 22:24 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Kan je gewoon zelf opzoeken. Het is vrijwel altijd boven de 50%. De typische marge van een monopolist.
Dat bedoel ik. In blinde razernij lees je niks. Echt niet goed dit.quote:
Mensen en bedrijven verhuizen naar andere landen als daar voor hen betere omstandigheden zijn. Grote bedrijven kunnen inderdaad makkelijker betere voorwaarden bedingen dan kleinere. Na het gelijktrekken van de minimale effectieve belasting zouden ze daar, ook internationaal beter een gelijk speelveld voor creëren.quote:Op donderdag 28 maart 2024 22:36 schreef Bart2002 het volgende:
Dus: ondanks dat ze naar Austin Texas zouden moeten verhuizen volgens jou en een NETTOWINST van 7,8 miljard euro in 2023 bedelen ze om nog meer belastinggeld van de NL bevolking en DREIGEN ze met verhuizen naar elders...
Dat is toch puur asociaal gedrag. Moet jij ook toegeven.
Ik zie graag een bron voor je bewering "Het is vrijwel altijd boven de 50%. De typische marge van een monopolist"?quote:Op donderdag 28 maart 2024 22:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. In blinde razernij lees je niks. Echt niet goed dit.
totdat China het ASML trucje kent en als een speer hetzelfde gaat doenquote:Op woensdag 27 maart 2024 21:12 schreef Korenfok het volgende:
Hoe de wereld kijkt naar ASML en Nederland:
ASML is het belangrijkste bedrijf van dit moment voor de hele wereld.
En de meeste idioten die roepen dat aSML wel weg gepest kan worden, zijn ook de mensen die neutraal en positief staan tegen over rusland en of china, nee allemaal toeval zeker.
nog een link:
ASML is een monopolist , totdat ............. hET GEEN MONOPOLIST IS, DAT IS NU ECHT VRIJE MARKTquote:Op donderdag 28 maart 2024 22:53 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik zie graag een bron voor je bewering "Het is vrijwel altijd boven de 50%. De typische marge van een monopolist"?
ASML zit ondertussen ook niet stil en heeft al de 1e High NA EUV machine aan Intel geleverd.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 22:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
totdat China het ASML trucje kent en als een speer hetzelfde gaat doen
Tsja,quote:Op zaterdag 30 maart 2024 22:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ASML is een monopolist , totdat ............. hET GEEN MONOPOLIST IS, DAT IS NU ECHT VRIJE MARKT
Dat de provincies de woningbouw belemmeren dat is geen monopolist dat is dictatuur
vrije monopolist , kun jij het beter ?? Laat maar zien danquote:Op zaterdag 30 maart 2024 22:46 schreef Digi2 het volgende:
[..]
ASML zit ondertussen ook niet stil en heeft ondertussen al de 1e High NA EUV machine aan Intel geleverd.
High-na-euv
Ga maar eens evenredig belasting betalen als de druk die op het volk ligt ipv een kwart daarvan te betalen en nog steeds met hangende pootjes te bedelen.quote:Op donderdag 28 maart 2024 22:36 schreef Bart2002 het volgende:
Dus: ondanks dat ze naar Austin Texas zouden moeten verhuizen volgens jou en een NETTOWINST van 7,8 miljard euro in 2023 bedelen ze om nog meer belastinggeld van de NL bevolking en DREIGEN ze met verhuizen naar elders...
Dat is toch puur asociaal gedrag. Moet jij ook toegeven.
ne asml is een zeer uitzonderlijk goed bedrijfquote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ga maar eens evenredig belasting betalen als de druk die op het volk ligt ipv een kwart daarvan te betalen en nog steeds met hangende pootjes te bedelen.
Fuck. You. Asml.
Wellicht moeten alle bedrijven maar vertrekken uit Nederland, dan is het woningprobleem helemaal opgelost.quote:Op zondag 31 maart 2024 09:40 schreef Ivo1985 het volgende:
Vertrek van ASML zou een zegen zijn voor woningzoekenden in een straal van 30-40km rond Eindhoven.
Miljardenimpuls voor behoud techbedrijven regio Eindhovenquote:Op zondag 31 maart 2024 09:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wellicht moeten alle bedrijven maar vertrekken uit Nederland, dan is het woningprobleem helemaal opgelost.
Bron, maar dan wel met de de effectieve belastingdruk, dus na aftrek van alle cadeautjes zoals HRA, en allerlei subsidies en toeslagen?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ga maar eens evenredig belasting betalen als de druk die op het volk ligt ipv een kwart daarvan te betalen en nog steeds met hangende pootjes te bedelen.
Fuck. You. Asml.
penny wise, pound foolish.quote:Op zondag 31 maart 2024 09:40 schreef Ivo1985 het volgende:
Vertrek van ASML zou een zegen zijn voor woningzoekenden in een straal van 30-40km rond Eindhoven.
Ah ja, want al die door de overheid gesubsidieerde banen voor arbeidsmigranten en de arbeidsmigranten zelf dragen zo lekker veel bij aan de Nederlandse samenleving.quote:
Meer dan jij, dat is wel duidelijkquote:Op zondag 31 maart 2024 10:21 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ah ja, want al die door de overheid gesubsidieerde banen voor arbeidsmigranten en de arbeidsmigranten zelf dragen zo lekker veel bij aan de Nederlandse samenleving.
Asml draaigt nogal veel bij aan Nederland. En ja die migranten dragen idd ook bij. Leven kost geld. Weet je waar ze hun geld uitgeven. In en rond om eind/veld hovenquote:Op zondag 31 maart 2024 10:21 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ah ja, want al die door de overheid gesubsidieerde banen voor arbeidsmigranten en de arbeidsmigranten zelf dragen zo lekker veel bij aan de Nederlandse samenleving.
Tja, en dan heb je in 1 klap een hele bak werklozen erbij.quote:Op zondag 31 maart 2024 09:40 schreef Ivo1985 het volgende:
We gaan gewoon weer lekker allemaal landbouwen en jagen.quote:Op zondag 31 maart 2024 09:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wellicht moeten alle bedrijven maar vertrekken uit Nederland, dan is het woningprobleem helemaal opgelost.
Fijn terug naar het Noord-Brabant van de jaren 80&90, want dat was zo fijn:quote:Op zondag 31 maart 2024 11:35 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Tja, en dan heb je in 1 klap een hele bak werklozen erbij.
Dat was de schuld van de USA, die Reagan verhoogde de rente in een opwelling om de koppeling aan het goud te handhavenquote:Op zondag 31 maart 2024 12:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Fijn terug naar het Noord-Brabant van de jaren 80&90, want dat was zo fijn:
‘We kunnen het onszelf nauwelijks meer voorstellen, maar eind jaren 80 was de gemiddelde werkloosheid in deze provincie opgelopen tot 25 procent.’
Ook in de jaren erna krijgt de provincie klap na klap, met name in en rondom Eindhoven. Bij Philips worden duizenden banen geschrapt om een faillissement af te wenden. Voor DAF komen de ingrepen te laat, de producent van bedrijfswagens crasht in 1993.
De goudkoppeling werd al in 1971 losgelaten door Nixon, 10 jaar voordat Reagan aan de macht kwam.quote:Op zondag 31 maart 2024 13:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat was de schuld van de USA, die Reagan verhoogde de rente in een opwelling om de koppeling aan het goud te handhaven
brabant moet gewoon meer gaan bouwen , is niet de schuld van ASMLquote:Op zondag 31 maart 2024 09:40 schreef Ivo1985 het volgende:
Laat de cijfers dan zien als je er zo veel verstand van hebt en er zo stellig over bent.quote:Op zondag 31 maart 2024 10:04 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Bron, maar dan wel met de de effectieve belastingdruk, dus na aftrek van alle cadeautjes zoals HRA, en allerlei subsidies en toeslagen?
Jij komt met de volgende bewering zonder bronnen, niet zo vreemd dat ik dan om bronnen vraag.quote:Op zondag 31 maart 2024 22:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laat de cijfers dan zien als je er zo veel verstand van hebt en er zo stellig over bent.
Er wordt geen moer betaald aan belasting door grootbedrijven en ga zelf rekenen. Nogmaals: laat zien.
Of hou je muil
Ad hominems, ben ik ongevoelig voor.quote:Ga maar eens evenredig belasting betalen als de druk die op het volk ligt ipv een kwart daarvan te betalen
Jij denkt beter te weten anders. Dus kom maar af.quote:Op zondag 31 maart 2024 22:26 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Jij komt met de volgende bewering zonder bronnen, niet zo vreemd dat ik dan om bronnen vraag.
Ad hominems, ben ik ongevoelig voor.
[..]
Ik weet niets beter dan bronnen waar kennis op berust.quote:Op zondag 31 maart 2024 22:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij denkt beter te weten anders. Dus kom maar af.
Laat zien dan. Jij beweert dat het allemaal wel prima is. Je doet ook suggestief over hoe ik mijn eventuele berekening zou moeten doen. Dat betekend dat je blijkbaar meer weet, want anders doe je niet zo.quote:Op zondag 31 maart 2024 22:33 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik weet niets beter dan bronnen waar kennis op berust.
Als je een bewering doet dan behoor je die te kunnen ondersteunen met bronnen, dat zie ik je niet doen.
En nu vertrekt ASML inderdaad.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 23:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fuck. You. Asml.
Waar beweer ik dat het allemaal wel prima is?quote:Op zondag 31 maart 2024 23:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laat zien dan. Jij beweert dat het allemaal wel prima is. Je doet ook suggestief over hoe ik mijn eventuele berekening zou moeten doen. Dat betekend dat je blijkbaar meer weet, want anders doe je niet zo.
Dus kom maar af.
Zal best. Ze mogen ook best wat teruggeven van hun winsten. Wij betalen ook belasting en de slager op in het centrum geeft ook werk aan een de maatschappij.quote:Op maandag 1 april 2024 00:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En nu vertrekt ASML inderdaad.
Wat zijn we nu beter geworden?
ASML biedt veel hoogwaardig werk, kennis en unieke belangrijke technologie aan Nederland. Mag best wat tegenover staan.
Ja en als ze dat niet doen, wat dan?quote:Op maandag 1 april 2024 00:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zal best. Ze mogen ook best wat teruggeven van hun winsten. Wij betalen ook belasting en de slager op in het centrum geeft ook werk aan een de maatschappij.
Dit soort bedrijven maken giga winsten voor bonussen en aandeelhouders. Betalen ze evenredig heeft iedereen het wat rijker.
Door bedrijven als ASML, zijn er wel veel minder menselijke contactmomenten tussen mensen. Dat is een veel te hoge prijs om te betalen voor die kennis en unieke belangrijke technologie.quote:Op maandag 1 april 2024 00:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
ASML biedt veel hoogwaardig werk, kennis en unieke belangrijke technologie aan Nederland. Mag best wat tegenover staan.
Faciliteren met vergunnngen voor woningbouw , het is tijd dat de provincies de ruimtelijke ordening terug geven aan de landelijke overheidquote:Op maandag 1 april 2024 00:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
quote:30%-regeling versoberd sinds 1 januari 2024
Sinds 1 januari 2024 krijgen expats die voldoen aan de voorwaarden:
de eerste 20 maanden 30% belastingvrij;
de daaropvolgende 20 maanden 20% belastingvrij;
de laatste 20 maanden 10% belastingvrij.
Tot eind 2023 kregen hoogopgeleide buitenlandse werknemers 5 jaar lang 30% van hun jaarsalaris belastingvrij.
Werknemers die in 2023 gebruikmaakten van de regeling, krijgen 5 jaar de belastingvrije vergoeding van 30%.
30%-regeling over bedrag tot ¤ 233.000
Wel willen profiteren van allerlei regelingen en afspraken met de overheid en niets willen afdragen?quote:Op maandag 1 april 2024 00:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja en als ze dat niet doen, wat dan?
de expatregeling dat stelt voor ASML niet zo heel veel voor, die maken miljarden winst per kwartaalquote:Op maandag 1 april 2024 09:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wel willen profiteren van allerlei regelingen en afspraken met de overheid en niets willen afdragen?
Lekker naar Taxas. Doei.
quote:ASML is grootgebruiker van belastingkorting voor innovatieve bedrijven
Chipmachinefabrikant ASML is al jaren een grootgebruiker van de Innovatiebox, het verlaagde tarief in de winstbelasting levert winsten op die voortkomen uit innovaties van Nederlandse oorsprong.
Het bedrijf uit Velthoven heeft vorig jaar een belastingkorting gekregen van ¤942 mln die vooral te danken was aan deze box.
Mede daardoor kwam de effectieve belastingdruk voor ASML uit op 15,8%, precies 10 procentpunt onder het nominale tarief van 25,8%.
Ik heb het niet over woningbouw...quote:Op maandag 1 april 2024 09:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de expatregeling dat stelt voor ASML niet zo heel veel voor, die maken miljarden winst per kwartaal
Hij wordt toch al ingeperkt , daar doet niemand meer iets aan
Beter is het te zorgen voor woningbouw , dat is veel belangrijker , vergunningen dat is het probleem
vergunning uitgeven is een heel goedkope manier om zulke bedrijven te behoudenquote:
Ja, dan gaan ze inderdaad naar een land waar ze wel mooie regelingen krijgen. Daar zijn wij zeker niet mee geholpen wat mij betreft, in het geval van ASML.quote:Op maandag 1 april 2024 09:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wel willen profiteren van allerlei regelingen en afspraken met de overheid en niets willen afdragen?
Lekker naar Taxas. Doei.
Dat kan dus niet met de stikstof-impasse. Eindhoven bouwt trouwens al heel veel bij, voornl. hoogbouw. GIsteren nog een rondje hardgelopen in omgeving Valkenswaard en daar zie ik ook meer woningen verrijzen.quote:Op zondag 31 maart 2024 17:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
brabant moet gewoon meer gaan bouwen , is niet de schuld van ASML
Omdat lagere en middeninkomens relatief weinig netto bijdragen aan de schatkist t.o.v. hogere inkomens is dat funest voor het sociaal stelsel. Dat komt met name door toeslagen en aftrekposten zoals HRA, zorgtoeslag, huurtoeslag en arbeidskorting. Daardoor betaalt ASML effectief een vergelijkbare belasting als de doorsnee werknemer.quote:Op maandag 1 april 2024 09:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, dan gaan ze inderdaad naar een land waar ze wel mooie regelingen krijgen. Daar zijn wij zeker niet mee geholpen wat mij betreft, in het geval van ASML.
Hierbij zijn de de HRA en toeslagen als zorg en huur nog niet eens meegerekend. Dan betaalt ASML effectief met 15.8% al snel veel meer belasting dan de doorsnee werknemer.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 10:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Door de heffingskorting en arbeidskorting betaal je in 2024
Inkomen Belasting Percentage
1, ¤ 20.000,- ¤ 387,- 2%
2..¤ 25.000,- ¤ 709,- 3%
3. ¤ 30.000,- ¤ 2773,- 9%
4. ¤ 35.000,- ¤ 4839,- 14%
5. ¤ 45.000,- ¤ 9399,- 21%
6.¤ 65.000,- ¤ 19.410,- 30%
Berekening zijn hier gemaakt.
quote:Effective-tax-rate
The effective tax rate represents the share of income that a person or corporation pays after accounting for tax breaks such as credits, deductions and exemptions.
kan dus welquote:Op maandag 1 april 2024 10:56 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat kan dus niet met de stikstof-impasse. Eindhoven bouwt trouwens al heel veel bij, voornl. hoogbouw. GIsteren nog een rondje hardgelopen in omgeving Valkenswaard en daar zie ik ook meer woningen verrijzen.
die 15,8 % is vennootschapsbelasting en dat staatje is IB , je bent varkens met koeien aan het vergelijkenquote:Op maandag 1 april 2024 11:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Omdat lagere en middeninkomens relatief weinig netto bijdragen aan de schatkist t.o.v. hogere inkomens is dat funest voor het sociaal stelsel. Dat komt met name door toeslagen en aftrekposten zoals HRA, zorgtoeslag, huurtoeslag en arbeidskorting. Daardoor betaalt ASML effectief een vergelijkbare belasting als de doorsnee werknemer.
[..]
Hierbij zijn de de HRA en toeslagen als zorg en huur nog niet eens meegerekend. Dan betaalt ASML effectief met 15.8% al snel veel meer belasting dan de doorsnee werknemer.
[..]
Om te voorkomen dat varkens met koeien worden vergeleken ga je juist uit van de effectieve belastingdruk.quote:Op maandag 1 april 2024 11:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die 15,8 % is vennootschapsbelasting en dat staatje is IB , je bent varkens met koeien eaan het vergelijken
quote:Effective-tax-rate
The effective tax rate represents the share of income that a person or corporation pays after accounting for tax breaks such as credits, deductions and exemptions.
nee dat is onzin, de IB is een werknemer belasting en de vennootschapsbelasting wordt betaald door het \bedrijfquote:Op maandag 1 april 2024 11:45 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Om te voorkomen dat varkens met koeien worden vergeleken ga je juist uit van de effectieve belastingdruk.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |