De rest is voor vrijdagquote:Op zondag 10 maart 2024 11:54 schreef golfer het volgende:
Dus die Mike die beweerde een kok te zijn is alweer weg.
Ivan kan het zelf net zo goed verpesten met alle prefab en diepvries ingekochte spullen.
Daar hoef je inderdaad geen kok voor te zijn.
En dat je weet hoe de koffiemachine werktquote:Op zondag 10 maart 2024 12:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar als je ergens nieuw start als 'eigenaar' dan zorg je toch dat je betrouwbaar personeel in dienst hebt?
Beter gewoon een senseootjequote:Op zondag 10 maart 2024 12:01 schreef maily het volgende:
[..]
En dat je weet hoe de koffiemachine werkt
quote:Op zondag 10 maart 2024 15:10 schreef GereDathan het volgende:
Het komt goed, wij waren er in augustus en hebben meer dan prima gegeten in het restaurant op de camping
Bewust die camping uitgekozen adhv deze show?quote:Op zondag 10 maart 2024 15:10 schreef GereDathan het volgende:
Het komt goed, wij waren er in augustus en hebben meer dan prima gegeten in het restaurant op de camping
Wat aten jullie daar?quote:Op zondag 10 maart 2024 15:10 schreef GereDathan het volgende:
oh wat leuk!quote:Op zondag 10 maart 2024 15:10 schreef GereDathan het volgende:
Nee, we wisten van niks. Had op de terugweg naar huis een plek nodig om een nacht te staan en kende de camping van naam (familie had er eerder gestaan). Dus was nogal een verrassing en het is dat 1 gezinslid hier opmerkte dat een van de kinderen (Olav) bekend voorkwamquote:Op zondag 10 maart 2024 15:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Bewust die camping uitgekozen adhv deze show?
Was jij die klagende Duitser van de tv uitzending?quote:Op zondag 10 maart 2024 22:49 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Nee, we wisten van niks. Had op de terugweg naar huis een plek nodig om een nacht te staan en kende de camping van naam (familie had er eerder gestaan). Dus was nogal een verrassing en het is dat 1 gezinslid hier opmerkte dat een van de kinderen (Olav) bekend voorkwam![]()
Dag dat wij kwamen hing de camping vol met briefjes dat het filmen gestart werd die dag en je dus op TV kon komen. Maar wij hebben geen camera gezien verder.
Tsjah, wat verwacht je op een kleine camping? Wat saté, hamburgers en schnitzels. Aangevuld met reepjes aardappel uit het vet en wat salade. En dat was prima op orde.quote:Op zondag 10 maart 2024 17:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat aten jullie daar?
Frikandellen en patat of ook echt, niet uit de diepvries opgewarmd, eten?
Ja was wel echt leuk, zeker achteraf nu we zien hoe de camping is ontwikkelt. Zien regelmatig de plek waar we stonden in beeldquote:
Dus op de (hopelijk wel verse) salade na nog steeds allemaal prefab en diepvries en frituur.quote:Op zondag 10 maart 2024 22:56 schreef GereDathan het volgende:
Tsjah, wat verwacht je op een kleine camping? Wat saté, hamburgers en schnitzels. Aangevuld met reepjes aardappel uit het vet en wat salade. En dat was prima op orde.
Nein!quote:Op zondag 10 maart 2024 22:51 schreef pfefferkatze het volgende:
[..]
Was jij die klagende Duitser van de tv uitzending?
Het is geen Librije op een camping als je je dat soms afvraagt. Sorry als het allemaal niet aan je standaarden voldoet.quote:Op zondag 10 maart 2024 23:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Dus op de (hopelijk wel verse) salade na nog steeds allemaal prefab en diepvries en frituur.
En nog geen echte kok?
Mod Edit. Dit gaan we niet doenquote:Op zondag 10 maart 2024 11:54 schreef golfer het volgende:
Dus die Mike die beweerde een kok te zijn is alweer weg.
Ivan kan het zelf net zo goed verpesten met alle prefab en diepvries ingekochte spullen.
Daar hoef je inderdaad geen kok voor te zijn.
Blijkbaar zijn er wel mensen die het wel wat uit maken. Of tenminste, het leuk vonden om naar hun zoektocht te kijken. Er zijn toch twee afleveringen daar aan besteed.quote:Op maandag 11 maart 2024 21:05 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Als het niet uitmaakt of Mike er nog is, waarom maakt het dan wel uit in welk huis de Jelies wonen? Waar ze gaan wonen is belangrijk voor hun, maar maakt voor de kijker van het programma toch niet zoveel uit? Ik volg ze op insta dus wist al in welk huis ze zouden gaan wonen, maar dat maakt het programma niet ineens stom.
Daarnaast, als een 'spoiler' over een huis niet mag, dan ook niet over een al dan niet vertrekkende kok.
En dan koken in een truiquote:Op zondag 10 maart 2024 11:55 schreef maily het volgende:
Die kok bij Kraan; helemaal zelfverzekerd en alles, benoemt zijn cv nog even.
Blij dat hij op tv is
Ja, dat vond ik echt goor.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 23:09 schreef maily het volgende:
[..]
Geen handschoenen aan bij het uit elkaar pulken van de schnitzels
Dat hoeft niet perse mits handen goed gewassen! Maar dat betwijfel ik ook bij die gastquote:Op dinsdag 12 maart 2024 23:09 schreef maily het volgende:
[..]
Geen handschoenen aan bij het uit elkaar pulken van de schnitzels
Nee joh die oudste kinderen voeden de jongste op. Een baby erbij vindt ik niet slim met hoe die laatste zwangerschap haar toen af ging.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
https://www.rtl.nl/boulev(...)nhzhPR76ZgomQmT5vMAs
Janneke sluit gezinsuitbreiding niet uit.
Zij liever dan ik. Al zat ik laatst te denken zou het wel zo zwaar zijn, een groot gezin? Ik bedoel, al die kinderen houden zichzelf wel bezig? Dat zie je ook wel bij de familie Jelies.
En hoe oud is Janneke ondertussen wel niet?quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
https://www.rtl.nl/boulev(...)nhzhPR76ZgomQmT5vMAs
Janneke sluit gezinsuitbreiding niet uit.
Zij liever dan ik. Al zat ik laatst te denken zou het wel zo zwaar zijn, een groot gezin? Ik bedoel, al die kinderen houden zichzelf wel bezig? Dat zie je ook wel bij de familie Jelies.
Was ze pas geleden niet 40 geworden? Of 41? Er staat me iets van bij dat ze pas geleden jarig is geweest .quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:59 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
En hoe oud is Janneke ondertussen wel niet?
Oh dan is ze nog jong. Ik dacht dat ze ondertussen wel ouder zou zijn 😅quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Was ze pas geleden niet 40 geworden? Of 41? Er staat me iets van bij dat ze pas geleden jarig is geweest .
Ik niet. Ze ziet er gewoon naar haar leeftijd uit.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:34 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Oh dan is ze nog jong. Ik dacht dat ze ondertussen wel ouder zou zijn 😅
Nou IDD, "lieve schat zou je dit-en-dit willen doen" duurt toch veel te lang?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:13 schreef FlippingCoin het volgende:
Vreselijk samenwerken met zo'n vrouw en dochter.
Oh ik ben van hetzelfde geboortejaar als Janneke en ik blijf het altijd fascinerend vinden hoe zij eruit ziet vooral qua kleding...quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik niet. Ze ziet er gewoon naar haar leeftijd uit.
Hardop gelachen toen Linda zich (ook daar weer) aan stoorde toen ze ijsjes stonden te eten boven op dat terras, en Julia (was het geloof ik) haar de gek aan stakquote:Op vrijdag 15 maart 2024 22:12 schreef derLudolf het volgende:
Anne vindt het super op de camping.
Gratis ijsjes van papa en van mama altijd eten
Tsja, ieder zijn ding. Het zit wel lekker makkelijkquote:Op zaterdag 16 maart 2024 08:25 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Oh ik ben van hetzelfde geboortejaar als Janneke en ik blijf het altijd fascinerend vinden hoe zij eruit ziet vooral qua kleding...
Btw niets mis met haar karakter hoor, volgens mij is zij een enorm lieve moeder en vergeet ze vaak zichzelf.
Harry is een lieverdquote:Op zaterdag 16 maart 2024 09:25 schreef maily het volgende:
Harrie op het vliegveld: "gaat het, moe?"
Ja vond ik vroeger ook heerlijk om te shoppenquote:Op zaterdag 16 maart 2024 08:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Tsja, ieder zijn ding. Het zit wel lekker makkelijk
Wat een prachtige omgeving heeft die camping, heerlijkVond het wel leuk dat je Linda zag shoppen in de Cactus. Vroeger was dat voor Luxemburgse begrippen een groot warenhuis waar ze van alles verkochten. Zal misschien nu nog wel hetzelfde zijn?
Volgens mij Ivan ... zag gisteren op zijn tafel peuken en een aansteker liggen .....quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:16 schreef bloempjuh het volgende:
Wie van de Kraantjes rookt? Halfvolle asbakken op dat terras, met al die rondrennende ijseters
Dat deden ze al niet in Nederland dus waarom daar?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:28 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd hoe Janneke en Johan zich redden met de taal ondertussen. Daar zeggen ze nooit wat over, net als zoveel andere dingen. Ze lijken me vrij afgezonderd te leven van de rest van het land lijkt het soms. Ik vraag me dus echt af of ze zich aanpassen naar de gewoontes en gebruiken van het land zelf.
Hoe redden ze zich dan bij een huisarts of in een winkel of restaurant joh? Google aanzetten? 😅quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat deden ze al niet in Nederland dus waarom daar?
Hopen op en misschien een geloofsgenotenkring in de buurt.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:41 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Hoe redden ze zich dan bij een huisarts of in een winkel of restaurant joh? Google aanzetten? 😅
Gewoon met handen en voeten en google translate .....quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:28 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd hoe Janneke en Johan zich redden met de taal ondertussen. Daar zeggen ze nooit wat over, net als zoveel andere dingen. Ze lijken me vrij afgezonderd te leven van de rest van het land lijkt het soms. Ik vraag me dus echt af of ze zich aanpassen naar de gewoontes en gebruiken van het land zelf.
Marlynn rookt ook, of ze moet al zijn gestopt. Kan me herinneren in het eerste seizoen dat de Kraantjes in Een huis vol te zien waren dat Linda met Marlynn belde. Linda en Ivan waren met de rest van de kinderen al op vakantie in Luxemburg en Marlynn kwam later met de auto van Linda omdat ze eerst met vriendinnen een weekje weg was geweest. Toen zei Linda dat ze af en toe wel even moest pauzeren tijdens de reis, even wat drinken en een sigaretje roken.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:17 schreef maily het volgende:
[..]
Volgens mij Ivan ... zag gisteren op zijn tafel peuken en een aansteker liggen .....
Denk dat Johan zich wel redelijk redt met de taal, heb zo'n vermoeden dat Janneke nooit Spaans zal leren. Haar Nederlands is al niet goed. Hoor haar heel vaak tot in plaats van dat zeggen, verwonnen in plaats van verwend. Verwonnen is Urkers dialect maar volgens mij weet ze niet wat het Nederlandse woord is.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:28 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
Met geloofsgenoten in de buurt hebben ze contact, paar Nederlandse en Vlaamse families waar ze bijbelstudie mee doen op zondag want een Reformatorische Babtistengemeente waar ze in Urk lid van waren is er niet in de buurt.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:42 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hopen op en misschien een geloofsgenotenkring in de buurt.
Dat is dan wel weer het andere extreme.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 17:10 schreef Firuze60 het volgende:
Beter een Marilyn die af en toe een sigaretje opsteekt als ontspanning dan een snuifje coke dat steeds meer gangbaar wordt.
Volgens mij is Luxemburg vrij duur toch?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:31 schreef maily het volgende:
[..]
Ja vond ik vroeger ook heerlijk om te shoppen
GB-achtig.
Maar niet goedkoop
Niet zo extreem meer, hoor, eerder gangbaar.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 18:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer het andere extreme.
Okequote:Op zaterdag 16 maart 2024 18:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Niet zo extreem meer, hoor, eerder gangbaar.
Geen idee. Is lang geleden. Ik doelde vooral op de Cactusquote:Op zaterdag 16 maart 2024 18:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Volgens mij is Luxemburg vrij duur toch?
Zou het ook nooit doen. Mijn ex werkte als manager in het restaurant/cefataria van zijn vader, op een gegeven moment werden de irritaties steeds erger. Zijn vader werkte al niet meer (was officieel al met pensioen) en had de leiding aan zijn zoon overgedragen maar bleef elke avond daar rondhangen en commanderen tot de bom barstte en mijn ex ontslag nam.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 19:00 schreef cabe0002 het volgende:
Arme Ivan, werkt zich helemaal te pletter. Heb ik echt respect voor. En die vrouwtjes die dan ook nog half protesteren als Ivan ze wat vraagt te doen. Je moet op je werk ook gewoon luisteren naar je baas! Dat lijkt me ook zo moeilijk als je met familie werkt. Zou ik nimmer nooit niet aan beginnen.....
Cactus is 1 van de duurdere supermarktketens daar. De goedkoopste is Colruyt.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 18:51 schreef maily het volgende:
[..]
Geen idee. Is lang geleden. Ik doelde vooral op de Cactus
Johan werkt 4 dagen per week in loondienst in de bouw.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 19:21 schreef cabe0002 het volgende:
Wat me ook opviel is dat alleen Ivan betaald krijgt en dat dan ook nog relatief een laag salaris is daar. Ze moeten de rest van de familie en het personeel betalen van extra inkomsten uit horeca en de wasserij. Wat hebben ze zich dan op de hals gehaald om daar naar toe te gaan, ga je bijna denken.....het is misschien leuk en afwisselend, maar lijkt me ook echt afzien als je zulke lange dagen maakt, zeker in het hoogseizoen.....ben benieuwd hoe lang ze dit dan gaan volhouden.....
En dan de familie Jelies, valt me ook tegen deze aflevering. Had Johan dat water ook niet eerder kunnen fixen dan? Of was het toevallig pas gebeurd?. En dan al die kinderen in dat kleine kamertje. Echt jammer dat die eerste huis bezichtiging niet was doorgegaan, want dat was echt een paleis, maar dus denk ik ook gewoon financieel niet haalbaar. Het is nu gewoon bijna zielig hoe ze er op zijn achteruit gegaan.....en ik ben ook zeer benieuwd wat voor werk Johan gaat doen daar....want dat zal naar Spaanse begrippen misschien ook minder zijn dan dat hij in Nederland verdiende?
Hopelijk zien we daar ook nog wat van terug dan. Ik ben wel benieuwd hoe het daar in Spanje aan toegaat. Ik denk veel meer bureaucratie, meer geouwehoer en minder gehaast gedoe, t.o.v. zoals het hier eraan toe gaat.....quote:Op zaterdag 16 maart 2024 19:23 schreef Naadje79 het volgende:
[..]
Johan werkt 4 dagen per week in loondienst in de bouw.
Halve dag slapen met een sombrero op.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 19:38 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Hopelijk zien we daar ook nog wat van terug dan. Ik ben wel benieuwd hoe het daar in Spanje aan toegaat. Ik denk veel meer bureaucratie, meer geouwehoer en minder gehaast gedoe, t.o.v. zoals het hier eraan toe gaat.....
quote:Op zaterdag 16 maart 2024 19:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Halve dag slapen met een sombrero op.
Ja mag hopen dat ze genoeg geld hebben om er wat van te maken en dat die daar niet van een kutloontje afhankelijk is met 100 kinderen.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 19:47 schreef cabe0002 het volgende:
[..]![]()
Op zich geen slechte gedachte, ware het niet dat je volgens mij ook echt een stuk minder verdient. Ik zou persoonlijk pas emigreren als ik echt op leeftijd zou zijn (kinderen uit het huis etc.) en echt binnen was qua vermogen. Niet met jonge kinderen daar naartoe gaan.....maar ja ieder zijn ding he.....
Ik vermoed eerder dat Ivan en Linda een goede (zowel verstandelijk als emotioneel) overweging hebben gemaakt om deze stap te nemen. Ik vermoed zelfs dat hij niet eens zoveel minder jaarlijks salaris krijgt dan bij de veiling in Aalsmeer. Wel meer vrijheid en zelfbeschikking. Die bloemenveiling staat al jaren op terugloop.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 19:47 schreef cabe0002 het volgende:
[..]![]()
Op zich geen slechte gedachte, ware het niet dat je volgens mij ook echt een stuk minder verdient. Ik zou persoonlijk pas emigreren als ik echt op leeftijd zou zijn (kinderen uit het huis etc.) en echt binnen was qua vermogen. Niet met jonge kinderen daar naartoe gaan.....maar ja ieder zijn ding he.....
Je reactie is op een quote wat meer over Johan/Spanje ging, maar goed.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 20:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik vermoed eerder dat Ivan en Linda een goede (zowel verstandelijk als emotioneel) overweging hebben gemaakt om deze stap te nemen. Ik vermoed zelfs dat hij niet eens zoveel minder jaarlijks salaris krijgt dan bij de veiling in Aalsmeer. Wel meer vrijheid en zelfbeschikking. Die bloemenveiling staat al jaren op terugloop.
Snijbloemen kopen wordt sowieso not-done.
Dolongelukkigquote:Op zaterdag 16 maart 2024 20:55 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Je reactie is op een quote wat meer over Johan/Spanje ging, maar goed.
Ik had begrepen dat Ivan dolongelukkig was met zijn vorige job, dus dan begrijp ik wel dat je iets anders wilt proberen. En ja wat exact de financiële verschillen zijn, zullen wij als kijker ook nooit weten.....
Ik ook, hij liep daar ooit rond in die bloemenveiling hal als een dooddolongelukkige medewerkerquote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
DolongelukkigSorry, ik moest hier wel om lachen
Typoquote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
DolongelukkigSorry, ik moest hier wel om lachen
Dat is misschien ook wel de reden waarom hij voorgaande seizoenen niet echt helemaal goed uit de verf kwam.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik ook, hij liep daar ooit rond in die bloemenveiling hal als een dooddolongelukkige medewerker
Ik heb liever hun qua dynamiek (meer weerwoord tegen elkaar en zeggen waar het op staat), dan dat onderdanige vrouwtje bij de Jelies. Dat ongelukkige straalt ervan af bij haar, maar ze durft gewoon niks te zeggen en volgt Johan wat hij ook maar wilt doen....quote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind de ouders van de familie Kraan zo onaardig tegen elkaar doen...
En weinig managementcapaciteit, vandaar geen carriere opstap in management. Als je al ziet hoe hij met die paar werknemers om gaat (familie) dan weet je direct, dat wordt tien keer niks, vooral zelf laten werken.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:14 schreef cabe0002 het volgende:
Maar hij is qua karakter ook wel een beetje een chagrijn met af en toe droge humor
Nouja, onaardig vind ik een groot woord, maar je ziet weinig liefdevolle momenten tussen die twee. Maargoed, blijkbaar werkt dat zo voor hunquote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind de ouders van de familie Kraan zo onaardig tegen elkaar doen...
En met klanten, 'ik zit net' op de vraag of die gasten op het terras al worden geholpen. En dan die dochter die zegt, ik ben expres er met de rug naar toe gaan zitten.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:22 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En weinig managementcapaciteit, vandaar geen carriere opstap in management. Als je al ziet hoe hij met die paar werknemers om gaat (familie) dan weet je direct, dat wordt tien keer niks, vooral zelf laten werken.
Ik vind dat hij het echt niet slecht doet hoor. Hij pakt alles zomaar op in die nieuwe business en springt overal bij. Van in de keuken tot aan de zwembad fixen. Had ook die horeca examen (in een vreemde taal) uiteindelijk wel gehaald. Die man werkt zich een ongeluk van sochtends vroeg tot in de avond. Nee, sorry kan ik weinig op aanmerken....quote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:22 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En weinig managementcapaciteit, vandaar geen carriere opstap in management. Als je al ziet hoe hij met die paar werknemers om gaat (familie) dan weet je direct, dat wordt tien keer niks, vooral zelf laten werken.
Daar moest ik wel om lachen. Erg eerlijk iigquote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:27 schreef Remco het volgende:
[..]
En met klanten, 'ik zit net' op de vraag of die gasten op het terras al worden geholpen. En dan die dochter die zegt, ik ben expres er met de rug naar toe gaan zitten.
Lijkt mij geen reclame voor je camping.
Ze zijn beide niet wat ik als fantastisch zie. Over de Jelies heb ik geen sterk gevoel...quote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:22 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Ik heb liever hun qua dynamiek (meer weerwoord tegen elkaar en zeggen waar het op staat), dan dat onderdanige vrouwtje bij de Jelies. Dat ongelukkige straalt ervan af bij haar, maar ze durft gewoon niks te zeggen en volgt Johan wat hij ook maar wilt doen....
Voor wat? Alleen maar om zichzelf te bewijzen. Niks mis mee, hoor.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:28 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Ik vind dat hij het echt niet slecht doet hoor. Hij pakt alles zomaar op in die nieuwe business en springt overal bij. Van in de keuken tot aan de zwembad fixen. Had ook die horeca examen (in een vreemde taal) uiteindelijk wel gehaald. Die man werkt zich een ongeluk van sochtends vroeg tot in de avond. Nee, sorry kan ik weinig op aanmerken....
Over de Jeliesquote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ze zijn beide niet wat ik als fantastisch zie. Over de Jelies heb ik geen sterk gevoel...
Hij zorgt toch gewoon voor zijn gezin uiteindelijk en houd die camping goed draaiende? Wat zou je anders willen zien dan?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Voor wat? Alleen maar om zichzelf te bewijzen. Niks mis mee, hoor.
Nou fantastisch vind ik inderdaad ook wat hoog gegrepen hoor...maar kijk je liever naar een perfect gezin dan?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ze zijn beide niet wat ik als fantastisch zie. Over de Jelies heb ik geen sterk gevoel...
Het leuke aan imperfectie is dat je in een topic lekker commentaar kan gevenquote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:38 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Nou fantastisch vind ik inderdaad ook wat hoog gegrepen hoor...maar kijk je liever naar een perfect gezin dan?
Tuurlijk, imperfectie=entertainmentquote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het leuke aan imperfectie is dat je in een topic lekker commentaar kan gevenen ik zeik nu even de familie Kraan af omdat ik ze liefdeloos vind. En dat ik over de familie Jelies minder commentaar heb. Niet ideaal of perfect. Alleen zie ik een familie Jelies liever dan Kraan. Ik weet hoe zo'n relatie kan groeien (partnerverhouding tussen de ouders Jelies) en heb daardoor meer begrip en minder irritatie over
Om kort te zijn; imperfectie is leuk. Alleen dan lever ik hier wel commentaar
Dit is niet heel het jaar door hč. In het hoogseizoen is het hard werken, maar daarna is de tent (letterlijk ben figuurlijk) dicht.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:51 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Tuurlijk, imperfectie=entertainment
Maar: vind je het gek dat je die Kraan familie liefdeloos vindt. Ze hebben als gezin niet eens de tijd om met zijn allen en met elkaar een rustig moment te hebben. Ze werken allemaal de hele dag door. Dan ga je irriteren aan elkaar. Volkomen logisch. Die Ivan heeft niet eens de tijd om fatsoenlijk te eten. Ja een paar bitterballen tussendoor en weer door....en die kinderen zitten nu ook heel de dag op de opvang. Maar goed, dit is waar ze zelf voor hebben gekozen....
Ik begrijp heb het wel hoe het komt. Ik begrijp niet waarom zijn ervoor kiezen. En dat laatste ligt aan mij iddquote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:51 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Tuurlijk, imperfectie=entertainment
Maar: vind je het gek dat je die Kraan familie liefdeloos vindt. Ze hebben als gezin niet eens de tijd om met zijn allen en met elkaar een rustig moment te hebben. Ze werken allemaal de hele dag door. Dan ga je irriteren aan elkaar. Volkomen logisch. Die Ivan heeft niet eens de tijd om fatsoenlijk te eten. Ja een paar bitterballen tussendoor en weer door....en die kinderen zitten nu ook heel de dag op de opvang. Maar goed, dit is waar ze zelf voor hebben gekozen....
Daar noem je idd een belangrijk detail die ik vergatquote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit is niet heel het jaar door hč. In het hoogseizoen is het hard werken, maar daarna is de tent (letterlijk ben figuurlijk) dicht.
Zeker. Dat zou je denk ik ook niet een heel jaar zo volhouden....quote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit is niet heel het jaar door hč. In het hoogseizoen is het hard werken, maar daarna is de tent (letterlijk ben figuurlijk) dicht.
Mijnes van 12 zag dit stukje en snapte Linda haar probleem er niet mee.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik moest wel lachen dat Linda zich druk maakte over het feit dat de kinderen om half 2 nog in hun pyama rondliepen. Goed dat ze hier niet komt dan
En nog ranzige jus ook, de goedkoopste van de Jumboquote:Op zondag 17 maart 2024 01:27 schreef Dutch_view het volgende:
Harry vind ik echt een geweldig kereltje![]()
Met zn 40 flessen curry en juszakjes
Ik vind het af en toe ook wel makkelijk, maar wat betreft smaak ben ik er geen fan van. Van geen enkel merk trouwens. Soms bak je een schnitzel of een speklap waar weinig jus van te maken is, en dan gebruik je zo'n zakkie.quote:Op zondag 17 maart 2024 04:56 schreef Naadje79 het volgende:
[..]
En nog ranzige jus ook, de goedkoopste van de Jumbo![]()
![]()
Jus kun je toch ook gewoon maken van het vet/vocht dat over blijft van Vlees bakken? Eventueel wat kruiden erbij en een beetje maizena als het wat dikker moet.
Johan wil olijfolie gaan produceren, dus dan komt dat goed uitquote:Op zondag 17 maart 2024 09:42 schreef amaranta het volgende:
Ik denk dat ik namens alle Spanjaarden mag en kan spreken als ik zeg dat men in Spanje niet aan jus doen.
Je gebruikt gewoon het olie waarin je het vlees hebt klaargemaakt en dat giet je eroverheen. Bv olie met stukjes knoflook en peterselie.
Voor de camera wel jaquote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik moest wel lachen dat Linda zich druk maakte over het feit dat de kinderen om half 2 nog in hun pyama rondliepen. Goed dat ze hier niet komt dan
Tot die tijd: juszakjes!!quote:Op zondag 17 maart 2024 09:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Johan wil olijfolie gaan produceren, dus dan komt dat goed uit
Over dat laatste, wie was er dan bij de kinderen? Noem me saai enzo, maar stel dat er iemand bij de kinderen was, ik vind dat alsnog niet echt verantwoord gedrag. Allebei de ouders die doorzakken. Oudere kinderen ala, maar er zitten ook jonge bij...quote:Op zondag 17 maart 2024 10:07 schreef maily het volgende:
[..]
Voor de camera wel ja
Alsook het feit dat ze flink doorgezakt waren met een ander stel en zij zich verslapen had. En paracetamol ingenomen
Geen idee wie erbij waren. Misschien liepen ze toen al in pyjamaquote:Op zondag 17 maart 2024 10:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Over dat laatste, wie was er dan bij de kinderen? Noem me saai enzo, maar stel dat er iemand bij de kinderen was, ik vind dat alsnog niet echt verantwoord gedrag. Allebei de ouders die doorzakken. Oudere kinderen ala, maar er zitten ook jonge bij...
Ze zeiden ook niet dat ze doorgezakt waren, alleen dat ze nog wat gedronken hadden met een paar gasten en dat het laat was geworden. Wil dus niet zeggen dat ze zich hebben zitten bezatten.quote:Op zondag 17 maart 2024 10:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Over dat laatste, wie was er dan bij de kinderen? Noem me saai enzo, maar stel dat er iemand bij de kinderen was, ik vind dat alsnog niet echt verantwoord gedrag. Allebei de ouders die doorzakken. Oudere kinderen ala, maar er zitten ook jonge bij...
Sowieso, ook overdag alleen lijkt Stan de oudste aanwezige te zijn, degene die "op de kinderen past" dus.quote:Op zondag 17 maart 2024 10:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mee eens.quote:Op zondag 17 maart 2024 18:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sowieso, ook overdag alleen lijkt Stan de oudste aanwezige te zijn, degene die "op de kinderen past" dus.
Ik vind daar wel wat van.
En ja, mijn 13-jarige kan ook best even alleen zijn met de 5-jarige kleinzoon als ik even iets bij de supermarkt moet halen, maar dat is 1 op 1.
Die dag dat Linda liep te foeteren dat ze om 13.30 nog allemaal in pyjama liepen leek Stan ook de "oppas" te zijn.
Hij is 13 of 14
Helmaal mee eens!quote:Op zondag 17 maart 2024 18:35 schreef Toedeledoki36 het volgende:
[..]
Mee eens.
In de vorige afleveringen en in de laatste aflevering vond ik dat jonge kinderen vrij lang alleen gelaten werden met een ouder broertje/zusje.
Ik vind dat ook onverantwoord.
Een uurtje prima, maar dit leek op een halve dag en dat vind ik een te grote verantwoordelijkheid voor de nog vrij jonge broer en zus.
Nouja, daarom vroeg ik het me ook af. Ik kan me niet voorstellen dat die avond bij hun thuis was. Alles is gelijkvloers, het lijkt me dat ze de kinderen makkelijk wakker kunn maken? Maargoed, misschien hadden ze ook gewoon een oppas.quote:Op zondag 17 maart 2024 18:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sowieso, ook overdag alleen lijkt Stan de oudste aanwezige te zijn, degene die "op de kinderen past" dus.
En ja, mijn 13-jarige kan ook best even alleen zijn met de 5-jarige kleinzoon als ik even iets bij de supermarkt moet halen, maar dat is 1 op 1.
Die dag dat Linda liep te foeteren dat ze om 13.30 nog allemaal in pyjama liepen leek Stan ook de "oppas" te zijn.
Hij is 13 of 14
Stan is vorige week 15 geworden zag ik op de Facebookpagina van de Kraantjes.quote:Op zondag 17 maart 2024 18:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij is 13 of 14
Dat doet iedereen zoals ie dat zelf handig en lekker vindt. Niets mis met een juszakje.quote:Op zondag 17 maart 2024 04:56 schreef Naadje79 het volgende:
[..]
En nog ranzige jus ook, de goedkoopste van de Jumbo![]()
![]()
Jus kun je toch ook gewoon maken van het vet/vocht dat over blijft van Vlees bakken? Eventueel wat kruiden erbij en een beetje maizena als het wat dikker moet.
Ik vind dit best lastig om steeds te zien. Over bijv Albertine die ineens naar vervolgonderwijs mpest, hoorje haast nooit wat. Idem over Jantinequote:Op donderdag 21 maart 2024 18:24 schreef Beppie12345 het volgende:
Onze topper Jennie wordt weer even genoemd. "Zo trots op". Sommige meiden noemt ze nooit.
Ik denk dat ze dat een beetje expres doet. Jennie is vergeleken bij de andere oudere zussen altijd een beetje verlegen vind ik. Meiden als Aida en Jantine zijn wat mondiger. Maakt niet uit verder, maar ik vind het wel mooi dat Jennie in het zonnetje gezet wordt. Had ergens gelezen dat ze het nog steeds wel moeilijk vindt in Spanje, dus fijn dat ze wat steun krijgt van haar moederquote:Op donderdag 21 maart 2024 18:24 schreef Beppie12345 het volgende:
Onze topper Jennie wordt weer even genoemd. "Zo trots op". Sommige meiden noemt ze nooit.
Ik denk dat Jennie zo'n topper is omdat het de laatste tijd weer zo braaf is qua papa en mama volgen. Zo wel op gebied van geloof als thuis helpen met de zusjes. Ze was een aantal jaar geleden helemaal in een soort van gothic style. Dat paste natuurlijk echt niet bij hun manier van leven toen destijds. Na die tijd werd ze heel erg opgehemeld, omdat ze weer wat meer 'leukere' kleding ging dragen oa. Je kunt daar een post over vinden op insta of fb. Ik vermoed dit omdat ik mensen uit hetzelfde milieu ken als de Jelies en die ervaren dit ook zo.quote:Op donderdag 21 maart 2024 18:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat een beetje expres doet. Jennie is vergeleken bij de andere oudere zussen altijd een beetje verlegen vind ik. Meiden als Aida en Jantine zijn wat mondiger. Maakt niet uit verder, maar ik vind het wel mooi dat Jennie in het zonnetje gezet wordt. Had ergens gelezen dat ze het nog steeds wel moeilijk vindt in Spanje, dus fijn dat ze wat steun krijgt van haar moeder
Je bent pas een topper als je naar de pijpen van je ouders danst, waarvan ma weer naar de pijpen van va danst.quote:Op donderdag 21 maart 2024 18:56 schreef Blues het volgende:
Je bent pas een topper als je naar de pijpen van je ouders danst
Zo is ie helemaal goedquote:Op donderdag 21 maart 2024 19:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je bent pas een topper als je naar de pijpen van je ouders danst, waarvan ma weer naar de pijpen van va danst.
Dat dus.quote:Op donderdag 21 maart 2024 19:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je bent pas een topper als je naar de pijpen van je ouders danst, waarvan ma weer naar de pijpen van va danst.
Verlegen? Juist niet. Maakt filmpjes van haar zangkunsten en andere filmpjes. Is juist graag in beeld. Maar denk id dat het is dat ze in het straatje moet passen bij va en id moe die volgt va weer. En Jennie moet het liefst blijven in Spanje dus flink prijzen.quote:Op donderdag 21 maart 2024 18:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat een beetje expres doet. Jennie is vergeleken bij de andere oudere zussen altijd een beetje verlegen vind ik. Meiden als Aida en Jantine zijn wat mondiger. Maakt niet uit verder, maar ik vind het wel mooi dat Jennie in het zonnetje gezet wordt. Had ergens gelezen dat ze het nog steeds wel moeilijk vindt in Spanje, dus fijn dat ze wat steun krijgt van haar moeder
Dat was dat andere juffie dacht ik, die oudste werkte in een snackbarquote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:13 schreef monkyyy het volgende:
Ze had als bijbaantje toch ook schoonmaken bij een tattooshop in Tollebeek die Aida, of was dat een andere
Mijn 16jarige heeft dat ook als bijbaan. Niks mis mee.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:12 schreef FlippingCoin het volgende:
Hm afwasser... Leuk als bijbaantje maar je wil niet dat je kind dat gaat doen toch...
Ja dat schrijf ik toch juffiequote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn 16jarige heeft dat ook als bijbaan. Niks mis mee.
Hoop dat ze wel een beetje zelf een plan heeft ook om zelf wat te ontwikkelen of op te bouwen daarquote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Excuses ik las alleen jouw laatste zin
En dan even vermelden dat ze wel al goed ingeburgerd zijnquote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:25 schreef golfer het volgende:
Wel fijn dat als de Jelies uit eten gaan bij het restaurant waar Jennie als afwasser werkt ze wel de locale specialiteiten bestellen zoals een frikandel speciaal.
Johan daarentegen zag er met z’n geblondeerde plukjes uit alsof hij niet perse op vrouwen viel.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:45 schreef Dutch_view het volgende:
Op die oude foto zag Janneke er wel echt heel anders uit zeg.
Toen wel een hele knappe meid, snap wel dat Johan daar op viel
Je bent toch op alle Kids van jezelf trots, maakt het niveau wat ze doen toch niet uit? Ik in ieder geval wel, zou me niet voor kunnen stellen dat je minder trots bent op de ene.quote:Op donderdag 21 maart 2024 18:26 schreef Latteanais het volgende:
[..]
Ik vind dit best lastig om steeds te zien. Over bijv Albertine die ineens naar vervolgonderwijs mpest, hoorje haast nooit wat. Idem over Jantine
Dat dus.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 07:40 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Je bent toch op alle Kids van jezelf trots, maakt het niveau wat ze doen toch niet uit? Ik in ieder geval wel, zou me niet voor kunnen stellen dat je minder trots bent op de ene.
Wat had je dan gedacht van een camping of ben je wereldvreemd? Als je overigens goed gekeken had dan lag er ook een flink doorbakken biefstuk op de grill.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:10 schreef golfer het volgende:
De keuken van de camping is gewoon een snackbar. Alles wordt gefrituurd.
Ik vind hem totaal overspannen overkomen, dat vond ik ten tijde van Een huis vol ook al.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:48 schreef Jeroboam het volgende:
De ene keer vind ik papa Kraan een botte hork en de volgende keer toont ie toch wat menselijkheid, vreemd figuur. Benieuwd hoe hij zonder camera's is. Props voor die dochter die keihard werkt in de horeca en bij de receptie terwijl papa plat ligt.
Ik wil wassen, ik moet wassen, dit kan zo niet tochquote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:51 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Ik vind hem totaal overspannen overkomen, dat vond ik ten tijde van Een huis vol ook al.
Hij werkt daar op de camping volgens mij keihard, wordt continue afgesnauwd door Linda.
Ik ben benieuwd waaraan je dat ziet, want ik zie een happy Janneke. Als je heimwee hebt naar huis of ongelukkig bent daar sta je er echt niet zo bij. Ik heb zelf heimwee gehad en dat is echt een hels gevoel.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:28 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Het is dacht ik nog maar een paar dagen na hun vertrek uit Nederland gefilmd, de beelden die we zien bij de Jelies, maar ik vind het echt een beetje verdrietig om te zien dat Janneke totaal niet gelukkig lijkt, bezig is met Nederland en dat 'thuis' noemt.
Ja ok, da's waar. Maar die moeten ook warm gemaakt worden. Ik weet niet.. Aan de ene kant denk ik als ze weten hoe de oven werkt, wat kan er gebeuren? Aan de andere kant vind ik het toch niet zo verantwoord, kinderen bezig laten zijn met zoiets als een oven zonder een ouder dichtbij. Stel dat ze zich verbranden ofzo.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:54 schreef Tinos85 het volgende:
Hoezo zelf maken. Er lagen pizza’s te ontdooien in de koelkast
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 07:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
Johan daarentegen zag er met z’n geblondeerde plukjes uit alsof hij niet perse op vrouwen viel.
Ik denk eerlijk gezegd dat dat wel mee zal vallen, tegen die tijd heeft va al genoeg macho-schoonzonen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:59 schreef Blues het volgende:
Wat zou er gebeuren als Harrie met een vriendje thuiskomt over een paar jaar
Dat was Aida die bij Tattoo Pieter schoonmaakte. Later is ze ook nog gaan werken in de snackbar waar Jennie ook werkte. Jennie stopte op een gegeven moment bij die snackbar en heeft nog een tijdje bij "in de vis" gewerkt op Urk tot ze naar Spanje vertrokken.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 22:13 schreef monkyyy het volgende:
Ze had als bijbaantje toch ook schoonmaken bij een tattooshop in Tollebeek die Aida, of was dat een andere
In oktober is er ook nog gefilmd, het was hier herfstvakantie toen Sven en zijn ouders naar Spanje gingen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:28 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Het is dacht ik nog maar een paar dagen na hun vertrek uit Nederland gefilmd, de beelden die we zien bij de Jelies, maar ik vind het echt een beetje verdrietig om te zien dat Janneke totaal niet gelukkig lijkt, bezig is met Nederland en dat 'thuis' noemt.
Stan en Julia zijn pubers, die kunnen dat vast wel. Ik kookte op mijn 11e complete maaltijden zonder dat mijn moeder erbij was. Als ik uit school kwam en zij was er nog niet dan kookte ik.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja ok, da's waar. Maar die moeten ook warm gemaakt worden. Ik weet niet.. Aan de ene kant denk ik als ze weten hoe de oven werkt, wat kan er gebeuren? Aan de andere kant vind ik het toch niet zo verantwoord, kinderen bezig laten zijn met zoiets als een oven zonder een ouder dichtbij. Stel dat ze zich verbranden ofzo.
Ja, het ligt er ook wel aan hoe 'volwassen' de kinderen zijn en of ze het vaker hebben gedaan. Dat kunnen Linda en Ivan het beste zelf inschattenquote:Op zondag 24 maart 2024 09:14 schreef Naadje79 het volgende:
[..]
Stan en Julia zijn pubers, die kunnen dat vast wel. Ik kookte op mijn 11e complete maaltijden zonder dat mijn moeder erbij was. Als ik uit school kwam en zij was er nog niet dan kookte ik.
Precies en een kant en klare pizza bakken dat kunnen zelfs de meeste kinderen van 7/8 jaar wel al. Mijn nichtje van 8 doet dat ook en dan helemaal trots omdat ze heeft "gekookt"quote:Op zondag 24 maart 2024 09:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, het ligt er ook wel aan hoe 'volwassen' de kinderen zijn en of ze het vaker hebben gedaan. Dat kunnen Linda en Ivan het beste zelf inschatten
Je zou bijna denken dat botte horken ook mensen zijnquote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:48 schreef Jeroboam het volgende:
De ene keer vind ik papa Kraan een botte hork en de volgende keer toont ie toch wat menselijkheid, vreemd figuur. Benieuwd hoe hij zonder camera's is. Props voor die dochter die keihard werkt in de horeca en bij de receptie terwijl papa plat ligt.
Ik zie liever Ivan Kraan dan Johan Jelies met zijn overdreven opgewektheid.quote:Op zondag 24 maart 2024 09:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat botte horken ook mensen zijn
Volgens mij zei ik duidelijk dat het op míj zo overkwam.quote:Op zondag 24 maart 2024 09:42 schreef timmmmm het volgende:
Als Janneke daar in Spanje zit en af en toe twijfelt, zoals elk mens ter wereld, weten jullie dat ze diep ongelukkig is.
Of Jennie met een leuke vriendinquote:Op zaterdag 23 maart 2024 17:59 schreef Blues het volgende:
Wat zou er gebeuren als Harrie met een vriendje thuiskomt over een paar jaar
Ze hebben het inderdaad wel vaak gehad over mannendingen en vrouwendingen. Vanaf het eerste seizoen dat ze te zien waren al. Toen had Janneke het er ook over dat de man werkt en de vrouw zorgt ervoor dat het huis knap is. Maar toen werkte Janneke nog wel, die stond toen 3 avonden per week vis schoon te maken bij een bedrijf op Urk.quote:Op zondag 24 maart 2024 09:54 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Of Jennie met een leuke vriendin
Ik vind het vrij bedenkelijk hoe de Jelies omgaan met rolpatronen.
Zo probeert va Harrie een echte man te maken en heeft moe het vaak over "Jennie en haar gezin later"
Jennie ("wat een topper") en Harrie zijn altijd veel in the picture, maar ik geloof dat het Albertine was waarvan weleens gezegd is dat zijzelf in de belangstelling staan niet zo prettig vindt.
Dus misschien zien we mede daarom het ene kind vaker dan het andere.
Misschien vindt Harrie zulke dingen wel stiekem niets aan.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:08 schreef FlippingCoin het volgende:
Mja Harrie heeft 34 zussen dan snap ik wel dat je dat een beetje wil compenseren met wat klussen en zo.
En wie weet vinden sommige meiden klussen juist weer erg leuk. Janneke zou het goede voorbeeld kunnen nemen. Voordat ze zo'n groot gezin had werkte ze samen met Johan in de bouw, cement draaien, metselen. Dus zij is het bewijs dat vrouwen meer kunnen dan poetsen.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:10 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Misschien vindt Harrie zulke dingen wel stiekem niets aan.
Ik vind hem altijd wel erg leuk trouwens
Nou als ik die beelden zo zie zou ik dat niet snel denken volgens mij vindt die het altijd prachtig om te helpen.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:10 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Mja jouw ideaal is niet per se het goede voorbeeld he...quote:Op zondag 24 maart 2024 10:11 schreef Naadje79 het volgende:
[..]
En wie weet vinden sommige meiden klussen juist weer erg leuk. Janneke zou het goede voorbeeld kunnen nemen. Voordat ze zo'n groot gezin had werkte ze samen met Johan in de bouw, cement draaien, metselen. Dus zij is het bewijs dat vrouwen meer kunnen dan poetsen.
Ik heb er nog eentje in deze categorie. Dat oudste kind van de Jellies vindt het nu nog wel prima dat ze aan het afwassen is maar wat voor toekomst gaat ze daar, zonder opleiding, mee opbouwen? Daar mogen de ouders ook wel iets meer in stimuleren.quote:Op zondag 24 maart 2024 09:42 schreef timmmmm het volgende:
Ik blijf het verwonderlijk vinden hoe mensen hier denken beter te weten hoe die mensen zich voelen en wat goed is voor hen dan die mensen zelf.
Als de moeder denkt dat de kinderen oud genoeg zijn om zelf voor eten te zorgen terwijl pappa en mamma op 100 meter afstand aan het werk zijn, zal dat wel zo zijn. Zij zal het beter in kunnen schatten dan jullie.
Als Janneke daar in Spanje zit en af en toe twijfelt, zoals elk mens ter wereld, weten jullie dat ze diep ongelukkig is.
Ik had dat van het eten maken al eerder recht gezetquote:Op zondag 24 maart 2024 09:42 schreef timmmmm het volgende:
Ik blijf het verwonderlijk vinden hoe mensen hier denken beter te weten hoe die mensen zich voelen en wat goed is voor hen dan die mensen zelf.
Als de moeder denkt dat de kinderen oud genoeg zijn om zelf voor eten te zorgen terwijl pappa en mamma op 100 meter afstand aan het werk zijn, zal dat wel zo zijn. Zij zal het beter in kunnen schatten dan jullie.
Hij zei afgelopen vrijdag dat hij het leuk vindt zijn vader te helpen toch?quote:Op zondag 24 maart 2024 10:10 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Nouja eerlijk is eerlijk, ze ziet er prima uit. Maar ik vind de 'reset' die ik meerdere keren in haar bericht lees ook wel een beetje vaag.quote:Op maandag 25 maart 2024 20:23 schreef Naadje79 het volgende:
Die update van Janneke over welk dieet ze volgt is maar vaag. Mensen moeten liken als ze meer willen weten. Ze zal ze dan wel weer doorverwijzen naar die vrouw die bij die sekte van die Addy uit Helemaal het einde zit.
Ze heeft hulp van een coach, ene Jaimie dus dus bij die sekte van Addy hoort. Ook moet ze er dagelijks 13 pillen (allerlei supplementen met vitamines en mineralen) bij slikken.quote:Op maandag 25 maart 2024 20:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nouja eerlijk is eerlijk, ze ziet er prima uit. Maar ik vind de 'reset' die ik meerdere keren in haar bericht lees ook wel een beetje vaag.
Wat denk je van "afval proces"quote:Op maandag 25 maart 2024 20:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nouja eerlijk is eerlijk, ze ziet er prima uit. Maar ik vind de 'reset' die ik meerdere keren in haar bericht lees ook wel een beetje vaag.
Zou me niks verbazen als Janneke een deel van de winst krijgt wanneer al die naďevelingen ook allemaal pillen gaan bestellen daar.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 17:44 schreef maily het volgende:
[..]
Wat denk je van "afval proces"![]()
Kortom, het is verkapte spam ..... die andere mevrouw zal daar ook wel bij varen als Janneke en Jennie succes hebben met die reset.
Mij ook niet.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:00 schreef Naadje79 het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als Janneke een deel van de winst krijgt wanneer al die naďevelingen ook allemaal pillen gaan bestellen daar.
Op die foto’s met die zwart-witte jurk? Ik zie bij beide handen vier vingers, alleen de duimen zijn niet zichtbaar. Denk dat je misschien de aanzet van de rechter wijsvinger mist? Zit er wel.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:42 schreef Coffeecup2000 het volgende:
Even uit de meeleesstand. De foto van Janneke is overduidelijk gephotoshopt of met AI gemaakt. Ze mist niet alleen gewicht, maar is ook een pink kwijtgeraakt in het proces.
Ze heeft haar handen op haar heupen, met duim aan de rugkant. Niets geks aan?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:42 schreef Coffeecup2000 het volgende:
Even uit de meeleesstand. De foto van Janneke is overduidelijk gephotoshopt of met AI gemaakt. Ze mist niet alleen gewicht, maar is ook een pink kwijtgeraakt in het proces.
Dat is haar pink die je ziet, haar wijsvinger zit achter de plooi van de jurk.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:26 schreef Coffeecup2000 het volgende:
Ik kan haar rechterpink niet zien. De rechterduim is logisch, want hand in de zij. De pink is heel onlogisch. Probeer maar eens uit als je je hand in je zij zet. Dan zou je je pink helemaal naar achter moeten werken op een pijnlijke manier. Je ziet ook nergens de aanzet van de pink.
Ja heel naarquote:Op vrijdag 29 maart 2024 21:49 schreef monkyyy het volgende:
De hele tijd die onderhuidse opmerkingen van Linda
Die zijn niet onderhuids. Die legt ze er gewoon helemaal bovenop.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 21:49 schreef monkyyy het volgende:
Vervelend mens inderdaad.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 21:56 schreef amaranta het volgende:
Die zijn niet onderhuids. Die legt ze er gewoon helemaal bovenop.
Naar gedoe.
Als klusjesman van een camping koop je toch een nette werkbroek (is lekker flexibel, veel zakken dus geen nektasje (quote:Op vrijdag 29 maart 2024 22:26 schreef Ronaldussen het volgende:
Die Arie heeft de gave om iets te strakke, net niet passende "kleding" aan te trekken. Echt geen porem zo. En ook nog zo'n nektasje
Is misschien wat te duur?quote:Op vrijdag 29 maart 2024 22:54 schreef derLudolf het volgende:
Valt me ook op dat ze veel met een auto rond rijden op de camping. Een Gator lijkt me een stuk praktischer. Spring je zo op en af, wendbaarder, meer overzicht.
[ afbeelding ]
Valt me vooral op dat ze die vuilniszakken niet dichtknopen maar zo in die bus flikkeren ......quote:Op vrijdag 29 maart 2024 22:54 schreef derLudolf het volgende:
Valt me ook op dat ze veel met een auto rond rijden op de camping. Een Gator lijkt me een stuk praktischer. Spring je zo op en af, wendbaarder, meer overzicht.
[ afbeelding ]
Niet per se goedkoop, maar ze hebben een goed jaar gehad hoorde ikquote:
Jup, ook ranzig ja. Dan is zo'n open bakje ook beter. Kun je zo uitspoelen met waterquote:Op vrijdag 29 maart 2024 23:02 schreef maily het volgende:
[..]
Valt me vooral op dat ze die vuilniszakken niet dichtknopen maar zo in die bus flikkeren ......
Ik denk dat dat ding niet van hun is maar van de campingeigenaar dus inruilen zal dan waarschijnlijk niet zo makkelijk gaan, of de campingeigenaar (de Gemeente dus daar) moet toestemming geven.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 23:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet per se goedkoop, maar ze hebben een goed jaar gehad hoorde ik![]()
Ik weet niet of ze die trekker die ze gebruiken met het wespennest verder voor gebruiken, kunnen je ook inruilen.
Met dat ding die ik liet zien (de 6x4 - achterste 4 wielen aangedreven) kun je zelfs stacaravans zeulen weet ik uit ervaring
Ja, deden ze al eerder eens, toen ze naar dat meer met dat blauwe water gingen. Zullen wel denken boeit allemaal niet want we zijn in Spanje.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 23:17 schreef Latteanais het volgende:
Zaten de Jelies nu op de eerste schooldag met z'n elven in een 9-persoonsbusje?
Op de meeste campings rijden ze gewoon met deze busjes, voordeel is dat die namelijk ook buiten de camping kunnen en mogen rijden. Al hebben de meeste campings er ook gewoon van die golfkarretjes bij.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 22:54 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt maar volgensmij is het wel een beste vent, beetje simpel maar zit geen kwaad in.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 22:26 schreef Ronaldussen het volgende:
Die Arie heeft de gave om iets te strakke, net niet passende "kleding" aan te trekken. Echt geen porem zo. En ook nog zo'n nektasje
En werkt hard, je hoort hem niet klagen of zeuren.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:19 schreef Remco het volgende:
[..]
Klopt maar volgensmij is het wel een beste vent, beetje simpel maar zit geen kwaad in.
Totdat ze klaar zijn. Ze gaan heus niet eerder weg hoorquote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:52 schreef maily het volgende:
Hoe lang zouden mensen in Spanje op dat terras blijven zitten als Johan daar zit en contact zoekt?
Nou, die in dat voorstukje toen Ivan het drinken liet vallen op tafel. 'Ja, papa is dat overduidelijk niet gewend, met een kind aan tafel'. En die lach erna, vreselijk. De lach van de boze stiefmoeder van Sneeuwwitje is er niks bij.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 21:49 schreef monkyyy het volgende:
Vond hem van de zomer IRL niet simpel overkomen. Natuurlijk geen raketgeleerde (dat ben ik ook niet), maar gewoon een harde werker met het hart op de juiste plaats.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:19 schreef Remco het volgende:
[..]
Klopt maar volgensmij is het wel een beste vent, beetje simpel maar zit geen kwaad in.
Verschrikkelijk naar mens die Linda. Of ze is aan het janken of ze is Ivan naar beneden aan het halen. Hij heeft zich het snot voor de ogen gewerkt (samen met Arie en dochterlief) en zij beetje relaxen in haar caravan en een wasje gedraaid.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nou, die in dat voorstukje toen Ivan het drinken liet vallen op tafel. 'Ja, papa is dat overduidelijk niet gewend, met een kind aan tafel'. En die lach erna, vreselijk. De lach van de boze stiefmoeder van Sneeuwwitje is er niks bij.
Viel mij ook op. Ze zijn misschien een beetje raar die Jelies voor buitenstaanders, maar het is echt wel een warm en veilig nest voor de kinderen. Zit geen greintje rottigheid in. Denk dat het voor Jennie soms wel zwaar is, ze is tot de derde ouder gebombardeerd, maar hoe lief ze met haar zusje meegaat richting school.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 00:10 schreef Blues het volgende:
Wat is Janneke toch een lieve moederElke kind positief benaderen en eventjes een persoonlijke aandacht.
Linda zal vast ook wel haar steentje hebben bijgedragen aan het reilen en zeilen van de camping maar inderdaad, ik vind Linda ook meh. Voor mij kwam dat eigenlijk pas dit seizoen. In de eerste aflevering toen ze zo zat te etteren bij Ivan in de keuken terwijl hij haar herhaaldelijk vroeg om te verkassen samen met Quinten dacht ik, jij bent gewoon niet leuk.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:51 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Verschrikkelijk naar mens die Linda. Of ze is aan het janken of ze is Ivan naar beneden aan het halen. Hij heeft zich het snot voor de ogen gewerkt (samen met Arie en dochterlief) en zij beetje relaxen in haar caravan en een wasje gedraaid.
Ik denk dat ze niet gebombardeerd is tot 3e ouder maar dat dat zo gegroeid is.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:53 schreef GereDathan het volgende:
Viel mij ook op. Ze zijn misschien een beetje raar die Jelies voor buitenstaanders, maar het is echt wel een warm en veilig nest voor de kinderen. Zit geen greintje rottigheid in. Denk dat het voor Jennie soms wel zwaar is, ze is tot de derde ouder gebombardeerd, maar hoe lief ze met haar zusje meegaat richting school.
En HOEZO nog een kleintje erbij WTFquote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Linda zal vast ook wel haar steentje hebben bijgedragen aan het reilen en zeilen van de camping maar inderdaad, ik vind Linda ook meh. Voor mij kwam dat eigenlijk pas dit seizoen. In de eerste aflevering toen ze zo zat te etteren bij Ivan in de keuken terwijl hij haar herhaaldelijk vroeg om te verkassen samen met Quinten dacht ik, jij bent gewoon niet leuk.
Werkelijk waar geen ideequote:
Ook met de Jelies?quote:Op zondag 31 maart 2024 11:10 schreef Naadje79 het volgende:
Linda heeft gemeld dat er een 2e seizoen van de serie komt.
Ik denk het wel, van de week had Janneke zo’n vragen sticker en daar werd ook gevraagd naar een seizoen 2. De manier waarop Janneke reageerde had ik zoiets van ze weet het wel maar zegt nog niks. (Of mag nog niks zeggen)quote:
Janneke deelt graag (bijna) alles. Plaatste zelfs eens foto's van een toen nog baby Williene die zich tot halverwege haar rug onder gepoept had. En mensen deelden de foto massaal.quote:Op zondag 31 maart 2024 14:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als ik me geroepen zou voelen om zulke dingen uit te moeten leggen aan mijn volgers zou het voor mij snel schluss zijn denk ik. Mogen die kinderen een privé leven hebben zeg.
Wat ze deelt moet ze zelf weten, maar waarom zou je als volger zo'n foto delen?quote:Op zondag 31 maart 2024 16:11 schreef Naadje79 het volgende:
[..]
Janneke deelt graag (bijna) alles. Plaatste zelfs eens foto's van een toen nog baby Williene die zich tot halverwege haar rug onder gepoept had. En mensen deelden de foto massaal.
Voor mij is dat hetzelfde, je kan als ouder (Janneke en Johan) dat ook voorkomen. Ik vraag mij af in hoeverre dat gezond is en dat vraag ik mij niet af zonder reden, ik heb eenzelfde situatie in de nabije omgeving en daar loopt het ondertussen ook allemaal heel stroef omdat de persoon die deze taak daar op zich nam (niet de oudste) nu juist buitengesloten wordt door de rest van het gezin. Die persoon wordt niet meer gezien als oudere broer maar als verlengstuk van de ouders. Dat geeft veel strubbelingen. Al moet ik erbij zeggen dat dat gezin wel een tandje groter is dan de Jelies en ook anders in het leven staat (niet gelovig).quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik denk dat ze niet gebombardeerd is tot 3e ouder maar dat dat zo gegroeid is.
Ik ook niet, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die het wel allemaal een beetje gek vinden wat ze allemaal doen. Het is niet alledaags dat een (streng) gelovig gezin uit Urk naar Spanje vertrekt om daar, op een paar flesjes olijfolie na, geen inkomsten te genereren.quote:En ik vind ze helemaal niet raar
Dit seizoen laag het zwaartepunt sowieso al bij de Jelies voor mijn gevoel. Had ook het gevoel dat de familie Kraan weinig tijd voor de camera had omdat het lang niet allemaal soepel liep. Hopelijk wordt dat dan anders, want er is ongetwijfeld nog veel meer te zien van het leven daar als campingbaas.quote:Op zondag 31 maart 2024 11:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me af wat ze dan nog willen laten zien bij de Kraantjes? Weer een druk camping seizoen (of misschien weer een druk camping seizoen mét baby)? Ik denk dat er bij de Jelies dan nog meer te zien valt omdat zij hun leven daar in Spanje nog aan het ontwikkelen zijn.
Meerdere gezinsleden werken gewoonquote:Op dinsdag 2 april 2024 10:27 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Voor mij is dat hetzelfde, je kan als ouder (Janneke en Johan) dat ook voorkomen. Ik vraag mij af in hoeverre dat gezond is en dat vraag ik mij niet af zonder reden, ik heb eenzelfde situatie in de nabije omgeving en daar loopt het ondertussen ook allemaal heel stroef omdat de persoon die deze taak daar op zich nam (niet de oudste) nu juist buitengesloten wordt door de rest van het gezin. Die persoon wordt niet meer gezien als oudere broer maar als verlengstuk van de ouders. Dat geeft veel strubbelingen. Al moet ik erbij zeggen dat dat gezin wel een tandje groter is dan de Jelies en ook anders in het leven staat (niet gelovig).
[..]
Ik ook niet, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die het wel allemaal een beetje gek vinden wat ze allemaal doen. Het is niet alledaags dat een (streng) gelovig gezin uit Urk naar Spanje vertrekt om daar, op een paar flesjes olijfolie na, geen inkomsten te genereren.
Ik ga er vanuit dat de kinderen niet financieel bijdragen in het huishouden, zijn allen nog minderjarig en gaan volgens mij ook allemaal naar school (al weet ik dat bij Jenny niet zeker).quote:
Je volgt de serie niet echt goed. Jenny gaat niet naar school maar heeft gekozen om te werken. Mocht ze echt het contact missen met leeftijdsgenoten dan zou ze nog een vervolgopleiding overwegen.quote:Op woensdag 3 april 2024 09:18 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat de kinderen niet financieel bijdragen in het huishouden, zijn allen nog minderjarig en gaan volgens mij ook allemaal naar school (al weet ik dat bij Jenny niet zeker).
Jennie gaat inderdaad niet naar school, ze heeft in NL haar vmbo diploma gehaald en is in Spanje niet meer naar school gegaan.quote:Op woensdag 3 april 2024 09:18 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat de kinderen niet financieel bijdragen in het huishouden, zijn allen nog minderjarig en gaan volgens mij ook allemaal naar school (al weet ik dat bij Jenny niet zeker).
Ik schrijf niet mee inderdaad, ook niet echt boeiende info om tot in detail te onthouden. Zover ik onthouden heb had ze een bijbaan als afwasser in een restaurant. Wellicht dat ze iets bijdraagt in de financiële huishouding, wie zal het zeggen.quote:Op woensdag 3 april 2024 09:25 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Je volgt de serie niet echt goed. Jenny gaat niet naar school maar heeft gekozen om te werken. Mocht ze echt het contact missen met leeftijdsgenoten dan zou ze nog een vervolgopleiding overwegen.
1 van die kinderen heeft een bijbaantje als schoonmaaksters bij een B&B van Nederlanders in de buurt.quote:Op woensdag 3 april 2024 09:47 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik schrijf niet mee inderdaad, ook niet echt boeiende info om tot in detail te onthouden. Zover ik onthouden heb had ze een bijbaan als afwasser in een restaurant. Wellicht dat ze iets bijdraagt in de financiële huishouding, wie zal het zeggen.
Welke andere gezinsleden werken er volgens jou dan? Want ik weet alleen dat Johan 4 dagen in de week als bouwvakker werkt en Janneke is thuis voor/met de kinderen. Ze doen verder iets met olijfolie, maar dat is zeer beperkt op dit moment.
Ja, Aida. En jij denkt serieus dat ze daarmee bijdraagt in de kosten van het huishouden?quote:Op woensdag 3 april 2024 09:56 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
1 van die kinderen heeft een bijbaantje als schoonmaaksters bij een B&B van Nederlanders in de buurt.
Jenny misschien wel, zie het ze zo vragen als ik kijk hoe ze verder traditioneel zijn ingesteld. Er is alleen niks over gezegd tijdens de afleveringen.quote:Op woensdag 3 april 2024 10:05 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ja, Aida. En jij denkt serieus dat ze daarmee bijdraagt in de kosten van het huishouden?
Zal toch wel niet? Jenny werkt volgens mij maar heel weinig uurtjes hoor. Ze lijkt vooral veel mee te helpen met de kleintjes en boodschappen e.d. heb ik de indrukquote:Op woensdag 3 april 2024 10:22 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Jenny misschien wel, zie het ze zo vragen als ik kijk hoe ze verder traditioneel zijn ingesteld. Er is alleen niks over gezegd tijdens de afleveringen.
Google vertelt mij dat Spaanse kinderen leerplichtig zijn tot 16 jaar.quote:Op woensdag 3 april 2024 10:53 schreef F_r het volgende:
In Nederland moet je minimaal een startkwalificatie halen. Ik dacht mbo niveau 1??? Jennie is toch nog geen 18? Ik weet niet hoe de regels in Spanje zijn. In Nederland had ze nog naar school gemoeten.
Ze wilde wel naar school, een jaar naar de middelbare school om mensen te leren kennen en de taal te leren maar ze mocht niet. In Spanje is het niet toegestaan dat iemand die al een diploma van de middelbare school in een ander land heeft behaald daar nog een jaar middelbare school doet.quote:Op woensdag 3 april 2024 09:25 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Jennie gaat inderdaad niet naar school, ze heeft in NL haar vmbo diploma gehaald en is in Spanje niet meer naar school gegaan.
Begrijpelijk dat ze dus niet naar school gaat, maar het lijkt me dan wel extra moeilijk om een sociaal leven op te bouwen daar. Los daarvan lijkt zo'n tussenjaar me geen probleem. Als ze na 1 of 2 jaar naar NL wil (zoiets is ooit genoemd), kan ze altijd nog een opleiding startenquote:Op woensdag 3 april 2024 11:11 schreef Naadje79 het volgende:
[..]
Ze wilde wel naar school, een jaar naar de middelbare school om mensen te leren kennen en de taal te leren maar ze mocht niet. In Spanje is het niet toegestaan dat iemand die al een diploma van de middelbare school in een ander land heeft behaald daar nog een jaar middelbare school doet.
Dus ze had meteen een vervolgopleiding moeten doen maar omdat ze de taal niet kent ging dat niet.
Ze gaat komende zomer een paar maanden werken in Nederland, wie weet besluit ze dan wel om toch weer in Nederland te gaan wonen. Als ze hier gaat werken en een BBL opleiding doet zal ze ook meer verdienen dan met dat afwassen in Spanje. En ze kan vast wel bij familie in Tollebeek of op Urk wonen.quote:Op woensdag 3 april 2024 11:15 schreef Fiederels het volgende:
[..]
Begrijpelijk dat ze dus niet naar school gaat, maar het lijkt me dan wel extra moeilijk om een sociaal leven op te bouwen daar. Los daarvan lijkt zo'n tussenjaar me geen probleem. Als ze na 1 of 2 jaar naar NL wil (zoiets is ooit genoemd), kan ze altijd nog een opleiding starten
Lijkt me hopeloos oninteressantquote:Op woensdag 3 april 2024 20:02 schreef Blues het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)seizoen-een-huis-vol
Minimaal mbo niveau 2, havo- of vwo-diploma.quote:Op woensdag 3 april 2024 10:53 schreef F_r het volgende:
In Nederland moet je minimaal een startkwalificatie halen. Ik dacht mbo niveau 1??? Jennie is toch nog geen 18? Ik weet niet hoe de regels in Spanje zijn. In Nederland had ze nog naar school gemoeten.
Misschien was ze in Nederland op den duur ook wel gestopt. Volgende week wordt ze 18. Ze heeft verschillende dingen gezegd, de ene keer zei ze dat ze niet meer naar school wilde, daarna weer wel, daarna misschien.quote:Op woensdag 3 april 2024 10:53 schreef F_r het volgende:
Ik denk dat Jennie gebaat zal zijn bij een BBL opleiding, Ze heeft moeite met leren uit boeken.quote:Op donderdag 4 april 2024 11:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Jennie is lang niet de enige. Bij mij op mijn werk is er elk schooljaar wel iemand die of een tussenjaar neemt, of stopt met de opleiding.
En laten we eerlijk zijn, vooral kids op het mbo 'moeten' vrij vroeg al een beslissing maken welke kant ze in het leven op willen. Wat mij betreft kan je dat vaak met 16 jaar nog niet weten. Ik hoop dat ze later nog wel een opleiding gaat doen, ik denk dat ze best wat in haar mars heeft.
Oh, dat weet ik niet. In dat geval zou een BBL opleiding wel mooi zijn, maar geen idee of zoiets in Spanje bestaat. Ze zou zich ook omhoog kunnen werken. Ze is niet vies van de handen uit de mouwen te steken.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:50 schreef Verida het volgende:
[..]
Ik denk dat Jennie gebaat zal zijn bij een BBL opleiding, Ze heeft moeite met leren uit boeken.
Ze had ook veel moeite met haar examens, zelfs nog een her geloof ik. Maar ik heb begrepen dat ze van de zomer een maand of wat terug gaat naar Nederland en dan verder beslist.quote:Op donderdag 4 april 2024 14:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh, dat weet ik niet. In dat geval zou een BBL opleiding wel mooi zijn, maar geen idee of zoiets in Spanje bestaat. Ze zou zich ook omhoog kunnen werken. Ze is niet vies van de handen uit de mouwen te steken.
Je noet vooral niet te vriendelijk zijn om jezelf omhoog te werken.quote:Op donderdag 4 april 2024 14:45 schreef Verida het volgende:
[..]
Ze had ook veel moeite met haar examens, zelfs nog een her geloof ik. Maar ik heb begrepen dat ze van de zomer een maand of wat terug gaat naar Nederland en dan verder beslist.
Maar zich omhoogwerken in de horeca zou ook zo maar kunnen, ze kan hard werken en is altijd wel vriendelijk.
Ik denk dat de keuze van Johan en Janneke het moeilijkst voor Jennie is, geen school en niet veel werken. De taal wordt dan ook moeilijker te leren en zonder taal wordt het leven daar ook moeilijk. (Al hebben ze vooral contact met Nederlanders daar en werkte Jennie in een restaurant van Nederlandse eigenaren) De andere kinderen, op de jongste na zitten op school en zijn elke dag in aanraking met de taal, op school wordt gewoon geen Nederlands gesproken.quote:
quote:Op vrijdag 5 april 2024 12:52 schreef Naadje79 het volgende:
Jennie heeft inmiddels werk gevonden in Nederland. Ze gaat een paar maanden werken op de Zuiderzee (de veerboot tussen Urk en Enkhuizen) en gaat ook nog met vriendinnen op vakantie naar Griekenland.
Johan en Janneke gaan met de andere kinderen ook 4 weken naar Nederland in de zomer.
quote:Bespreek hier het TV programma. Hou het gezellig. Niet spoileren!!!!
Dan is het offtopic.quote:Op vrijdag 5 april 2024 14:35 schreef Naadje79 het volgende:
[..]
Is geen spoiler want komt in het programma niet aan bod
Er staat in het rood boven het invoerveld:quote:Op vrijdag 5 april 2024 14:35 schreef Naadje79 het volgende:
[..]
Is geen spoiler want komt in het programma niet aan bod
quote:bespreek hier het TV programma...
Maar je hebt een vallei.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:33 schreef amaranta het volgende:
En daarbij. Een slaapkamer vide die uitkijkt op de woonkamer is ronduit kut. Dat hadden wij afgelopen jaar ook op vakantie.
Je kunt je niet rustig terugtrekken. Dat is kut. En als je wil slapen en er zitten nog mensen beneden. Ook kut. Er komt licht binnen. Ook kut. Gewoon kut.
Heel ongemakkelijk was dat!quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:29 schreef amaranta het volgende:
Dat woninkje voor die B&B. Dat gaat em niet worden. En de ouders van Sven wisten even niet waar ze het moesten zoeken en hoe ze respectvol konden reageren op tv.
X 43quote:Op zaterdag 6 april 2024 08:18 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Maar je hebt een vallei.
Je eigen vállei.
Hier wel.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het wel een beetje jammer dat er alleen over het programma gepraat mag worden. Ik zie nu haske leuk nieuws over de Jelies op feesboek en dan mag ik dat hier niet delen
Nog een zeiktopic over de Jelies. No thanks.quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:58 schreef Patapon het volgende:
[..]
Hier wel.![]()
endrome in RLS / [Voortuitkijken] Een Huis Vol #1
Julia is nu 12 dus die gaat voorlopig niet naar Nederland. Denk dat als het eenmaal zo ver is dat Linda wel een andere reactie heeft.quote:Op zondag 7 april 2024 17:59 schreef Harper het volgende:
Net de laatste aflevering gezien.
Die panden die de Jelies kochten om op te knappen, oef.
En bij de familie Kraan begreep ik niet zo goed dat Linda vertelde dat ze zoveel huilde als de oudste twee jongens naar NL vertrokken. Maar toen Julia zei dat zij geen toekomst in Luxemburg zag, zei Linda doodleuk: als je 18 bent kun je doen wat je wil. Alsof het haar helemaal niks zou doen. Beetje raar.
Het idee is op zich wel prima. Zeker ook voor de toekomst. Kun je Jenny dat bijvoorbeeld laten afhandelen. De andere dochters kunnen dan als bijbaantje de schoonmaak doen. Maar het is inderdaad wel onbegonnen werk om dat allemaal een beetje leefbaar te maken.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:29 schreef amaranta het volgende:
Dat woninkje voor die B&B. Dat gaat em niet worden. En de ouders van Sven wisten even niet waar ze het moesten zoeken en hoe ze respectvol konden reageren op tv.
Ik vermoed dat ze bij Julia ook wel denken dat het een nukkige puberuitspraak is?quote:Op zondag 7 april 2024 17:59 schreef Harper het volgende:
Net de laatste aflevering gezien.
Die panden die de Jelies kochten om op te knappen, oef.
En bij de familie Kraan begreep ik niet zo goed dat Linda vertelde dat ze zoveel huilde als de oudste twee jongens naar NL vertrokken. Maar toen Julia zei dat zij geen toekomst in Luxemburg zag, zei Linda doodleuk: als je 18 bent kun je doen wat je wil. Alsof het haar helemaal niks zou doen. Beetje raar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |