Alleen hoe ga je de vibe opbouwen, om een moshpit te laten ontstaan. Op Lowlands ontstaat er altijd een Moshpit bij goede dansbare muziek / muziek waarop je uit je dakgaat. Dat publiek wacht erop..... Dus als het hem lukt een moshpit te laten onstaan bij EV publiek in de zaal.... Hoe gruwelijk dat ook zal zijn. Maar dan is Joost Klein gelijk de gevaarlijkste man van heel Europa, want hoe hij dan groepen kan beinvloeden is buiten elke vorm😉.quote:
Ja, het is lastig. Het moet er wel het publiek naar zijn. En het is ook niet ongevaarlijk.quote:Op maandag 11 maart 2024 13:31 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Alleen hoe ga je de vibe opbouwen, om een moshpit te laten ontstaan. Op Lowlands ontstaat er altijd een Moshpit bij goede dansbare muziek / muziek waarop je uit je dakgaat. Dat publiek wacht erop..... Dus als het hem lukt een moshpit te laten onstaan bij EV publiek in de zaal.... Hoe gruwelijk dat ook zal zijn. Maar dan is Joost Klein gelijk de gevaarlijkste man van heel Europa, want hoe hij dan groepen kan beinvloeden is buiten elke vorm😉.
Ik ken niets van Joost. Heb half een keer Friezenjung gehoord en that's it. Maar wat ik van hem zie in de media doet me denken aan bijvoorbeeld Micha Wertheim. Die maken bizar goed doorgevoerde parodieën, maar zeggen niet dat het een parodie is (kort gezegd). In tegenstelling tot een Koefnoen op Kopspijkers, waar ze dat er wel dik op leggen. Makers zoals Micha en Joost zijn juist 'bloedserieus' over hun creaties waardoor 'het publiek' denkt dat ze niet goed wijs zijn . Dan kun je nog iets niet leuk vinden, maar feit is wel dat 99% van de mensen nog maar de helft van de laagjes ziet die hier misschien wel in verwerkt zitten.quote:Op maandag 11 maart 2024 12:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nou ja, vind het wel interessant om te weten hoe zoiets is gaan lopen. Vooral omdat het een nummer is dat erop gericht lijkt om heel Europa te verbinden in politiek moeilijke tijden waar het andere wat hij maakte totaal geen politieke beladenheid had.Als dat allemaal uit Joost z'n eigen hoed komt, petje af; als er andere denkers achter zaten idem.
Je zag zoiets ook bij the Scorpions. Het contrast was daar iets anders, maar achter Winds of Change zat wel een gedachte en leek ook veel meer uitgedoktert dan hetgeen ze daarvoor schreven.
‘And they have bloody done it’quote:Op maandag 11 maart 2024 15:16 schreef Greys het volgende:
Deze móet even vanuit het Buitenlandse Reacties topic naar hier ook. Ik keek al een tijdje uit naar haar reactie. Met enige 'angst', want zij beluistert liedjes altijd bloedserieus als muzikante en heeft altijd echt goed commentaar over arrangement en instrumentgebruik etc.
'This is everything I've ever wanted at Eurovision'Ze gaat nog net niet huilen van geluk.
Je kan het interpreteren zoals je wil, maar volgens mij is er niks inherent politiek aan het hele nummer, de clip en Joost als artiest. De mensen die hierover roepen zijn hoofdzakelijk professionele ophitsers.quote:Op maandag 11 maart 2024 12:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nou ja, vind het wel interessant om te weten hoe zoiets is gaan lopen. Vooral omdat het een nummer is dat erop gericht lijkt om heel Europa te verbinden in politiek moeilijke tijden waar het andere wat hij maakte totaal geen politieke beladenheid had.Als dat allemaal uit Joost z'n eigen hoed komt, petje af; als er andere denkers achter zaten idem.
Je zag zoiets ook bij the Scorpions. Het contrast was daar iets anders, maar achter Winds of Change zat wel een gedachte en leek ook veel meer uitgedoktert dan hetgeen ze daarvoor schreven.
Er zit een verschil in goed een markt bespelen door apres-ski hitjes in Duitsland te hebben of iets geworteld neer te zetten waarbij er zo op contrasten wordt gewerkt. Hij staat er niet toevallig met een EU vlag en dat laatste shot uit de clip met die verbranding is ook door een analist buiten Nederland al genoemd als dat het als een parallel ziet in de onzekerheid waar we ons momenteel bevinden met de hele EU. Het raakt mensen. En je maakt niet zomaar even iets dat mensen raakt. Zoiets bouw je op.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je kan het interpreteren zoals je wil, maar volgens mij is er niks inherent politiek aan het hele nummer, de clip en Joost als artiest. De mensen die hierover roepen zijn hoofdzakelijk professionele ophitsers.
Wat dat betreft een gigantisch verschil met the Scorpions.
Ik denk dat Joost en zn team vooral gewoon hele goede marketeers zijn
Je zou toch willen dat er mensen van dit soort kaliber in de juries zaten.quote:Op maandag 11 maart 2024 15:16 schreef Greys het volgende:
Deze móet even vanuit het Buitenlandse Reacties topic naar hier ook. Ik keek al een tijdje uit naar haar reactie. Met enige 'angst', want zij beluistert liedjes altijd bloedserieus als muzikante en heeft altijd echt goed commentaar over arrangement en instrumentgebruik etc.
'This is everything I've ever wanted at Eurovision'Ze gaat nog net niet huilen van geluk.
Maar dan heb je z'n muziek gewoon niet goed beluisterd. Dat bestaat echt niet alleen uit apres ski-hitjes (bijna helemaal niet eigenlijk). Het is wel muziek waarin veel referenties zitten die mensen van een bepaalde leeftijd misschien niet snappen, en dat heeft hij nu wat meer naar alle leeftijden gehaald.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er zit een verschil in goed een markt bespelen door apres-ski hitjes in Duitsland te hebben of iets geworteld neer te zetten waarbij er zo op contrasten wordt gewerkt. Hij staat er niet toevallig met een EU vlag en dat laatste shot uit de clip met die verbranding is ook door een analist buiten Nederland al genoemd als dat het als een parallel ziet in de onzekerheid waar we ons momenteel bevinden met de hele EU. Het raakt mensen. En je maakt niet zomaar even iets dat mensen raakt. Zoiets bouw je op.
Europapa is een concept,al het andere uit zijn catalogus lijkt veel minder een concept en impulsiever. Hetgeen daar ook bewijs voor is, is dat hij aangegeven heeft dat hij aan Europapa maar liefst 'een jaar' heeft gewerkt (al het andere haalt die tijd bij lange na niet).
En als je met een team een jaar lang aan iets werkt en je komt met zoiets, dan is men gewoon zorgvuldig laag voor laag bij langs gegaan. Dan ben je al niet meer "spontaan" bezig en heb je iedere checklist wel zo'n beetje afgewerkt. Wat overigens geen kritiek is, want ik hou veel meer van concepten dan wegwerphitjes. Dus het gegeven dat het EU-reclame uitschreeuwt en dat ze tegelijkertijd niet zouden beseffen dat het EU-reclame is verwerp ik. Je geeft niet onbewust een hele onderliggende inhoud in een song weg; een jaar is gewoon te lang voor 'toevalligheidjes'.
In die gelaagdheid van een leuk nummer met een onderliggende politieke verbinding zie ik tussen Joost en the Scorpions zeker wel parallelen. Maakt het ook wel mooi.Eerst aan wegwerphitjes doen en nu ineens een kunstwerk optuigen. Dat is prachtig.
Maar goed, hij bewandelde eerst de Duitse weg en zal met het oog op het songfestival vast in aanraking zijn gekomen met Nederlanders die aan het brainstormen zijn gegaan om een mooi concept neer te zetten met het doel om weer te winnen. Dus de insteek is ook volledig anders dan bij Friesenjung of andere songs.
Bekijk even de review die hierboven staat. Zij vindt het absoluut niet cheap. En ze is altijd behoorlijk kritisch. 😊quote:Op maandag 11 maart 2024 17:40 schreef Japepk het volgende:
Wat dat betreft snap ik ook niet dat het zo'n monsterhit is want veel eraan is behoorlijk cheap. Ik bedoel ik vind het tof dat het zo'n hype is en dat vvrijwel iedereen het wel een mooie act vindt, maar de tekst is 80% erg cheesy, het refrein is een leuk deuntje maar geen briljante oorwurm en er zitten toch ook wel goedkope productie dingetjes in ('hey!') Maar dan ga ik me bedenken dat dit allemaal waarschijnlijk enorm meta bedoeld is en zie je ineens een stel briljante geesten die ons hier dus allemaal in laten trappen. But how!
probeer je nu echt een complot te pushen van slimme mensen die de eu wil promoten?quote:Op maandag 11 maart 2024 16:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er zit een verschil in goed een markt bespelen door apres-ski hitjes in Duitsland te hebben of iets geworteld neer te zetten waarbij er zo op contrasten wordt gewerkt. Hij staat er niet toevallig met een EU vlag en dat laatste shot uit de clip met die verbranding is ook door een analist buiten Nederland al genoemd als dat het als een parallel ziet in de onzekerheid waar we ons momenteel bevinden met de hele EU. Het raakt mensen. En je maakt niet zomaar even iets dat mensen raakt. Zoiets bouw je op.
Europapa is een concept,al het andere uit zijn catalogus lijkt veel minder een concept en impulsiever. Hetgeen daar ook bewijs voor is, is dat hij aangegeven heeft dat hij aan Europapa maar liefst 'een jaar' heeft gewerkt (al het andere haalt die tijd bij lange na niet).
En als je met een team een jaar lang aan iets werkt en je komt met zoiets, dan is men gewoon zorgvuldig laag voor laag bij langs gegaan. Dan ben je al niet meer "spontaan" bezig en heb je iedere checklist wel zo'n beetje afgewerkt. Wat overigens geen kritiek is, want ik hou veel meer van concepten dan wegwerphitjes. Dus het gegeven dat het EU-reclame uitschreeuwt en dat ze tegelijkertijd niet zouden beseffen dat het EU-reclame is verwerp ik. Je geeft niet onbewust een hele onderliggende inhoud in een song weg; een jaar is gewoon te lang voor 'toevalligheidjes'.
In die gelaagdheid van een leuk nummer met een onderliggende politieke verbinding zie ik tussen Joost en the Scorpions zeker wel parallelen. Maakt het ook wel mooi.Eerst aan wegwerphitjes doen en nu ineens een kunstwerk optuigen. Dat is prachtig.
Maar goed, hij bewandelde eerst de Duitse weg en zal met het oog op het songfestival vast in aanraking zijn gekomen met Nederlanders die aan het brainstormen zijn gegaan om een mooi concept neer te zetten met het doel om weer te winnen. Dus de insteek is ook volledig anders dan bij Friesenjung of andere songs.
ach, waarschijnlijk moet het nummer kut zijn, want hij laat een eu vlag zien ofzoquote:Op maandag 11 maart 2024 17:45 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Bekijk even de review die hierboven staat. Zij vindt het absoluut niet cheap. En ze is altijd behoorlijk kritisch. 😊
En ik vind het wel cheapquote:Op maandag 11 maart 2024 17:45 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Bekijk even de review die hierboven staat. Zij vindt het absoluut niet cheap. En ze is altijd behoorlijk kritisch. 😊
Maar het pretendeert ook helemaal geen hoogstaande muziek te zijn. Het is een eerbetoon aan het genre happy hardcore. En als je het genre kent, zoals die Engelse dame in die review, dan moet je erom lachen omdat het perfect gedaan is. Heb je de tijden van Charly Lownoise & Mental Theo meegemaakt? Dan snap je dit.quote:Op maandag 11 maart 2024 17:50 schreef Japepk het volgende:
[..]
En ik vind het wel cheapDaarmee wil ik het niet afzeiken hoor, ik ben gewoon geïntrigeerd wat de hype veroorzaakt. Het neemt echt de proporties van een monsterhit aan. De laatste hype die ik me zo voor de geest kan halen was Mart Hoogkamer met 'Bacardi lemon'. Misschien verklaart dat het, want dat was natuurlijk ook willekeurige rijmelarij, zij het wel iets origineler dan Joost die qua tekst feitelijk Shalalie in een gabberjasje heeft gestoken.
De hype wordt veroorzaakt omdat heel veel mensen het gewoon een leuk nummer vinden. It’s not rocket science.quote:Op maandag 11 maart 2024 17:50 schreef Japepk het volgende:
[..]
En ik vind het wel cheapDaarmee wil ik het niet afzeiken hoor, ik ben gewoon geïntrigeerd wat de hype veroorzaakt. Het neemt echt de proporties van een monsterhit aan. De laatste hype die ik me zo voor de geest kan halen was Mart Hoogkamer met 'Bacardi lemon'. Misschien verklaart dat het, want dat was natuurlijk ook willekeurige rijmelarij, zij het wel iets origineler dan Joost die qua tekst feitelijk Shalalie in een gabberjasje heeft gestoken.
“met de vlam in de pijp” is geen concept en als dat lied een jaar proces tijd zou hebben gekost dan zou dat 11 en een halve maand weggegooide tijd zijn.quote:Op maandag 11 maart 2024 17:25 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar dan heb je z'n muziek gewoon niet goed beluisterd. Dat bestaat echt niet alleen uit apres ski-hitjes (bijna helemaal niet eigenlijk). Het is wel muziek waarin veel referenties zitten die mensen van een bepaalde leeftijd misschien niet snappen, en dat heeft hij nu wat meer naar alle leeftijden gehaald.
Dan over dit nummer: de tekst gaat strikt genomen niet over de EU-geneugten, hoewel Frans Timmermans dat misschien graag zou zien. Het gaat hoogstens over de Schengen-zone, maar het gaat vooral gewoon over Europa. Dat de vlag van de EU erachter hangt is omdat dit het meest herkenbare symbool is voor Europa. Ik denk dat je het vooral niet moet overanalyseren, het is eigenlijk al belachelijk dat een nummer waarin hij over Europa zingt (en niet eens per se alleen maar positief) tegenwoordig blijkbaar al controversieel is. Als je nu "met de vlam in de pijp rij ik door de Brennerpass" zou uitbrengen zou er ook een enorme discussie over oplaaien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |