Magnussen heeft wel de punt voor Haas gescoord, hoor. Of in elk geval de voorzet gedaan, zodat Hulkenberg 'm kon inkoppen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:50 schreef DjVero het volgende:
Ricciardo en Bottas beiden kleurloos, zeg, vooral laatstgenoemde. Magnussen weer eens te onbesuisd.... Zullen na dit jaar wel klaar zijn, vermoed ik. Stroll hopelijk ook.
eens. Niet teruggeven, bericht wedstrijdleiding, negeer je die -> drivethroughquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:02 schreef pmponer het volgende:
Precies, en daarom zouden de straffen anders moeten
Hij is Schumacher nu voorbij. Aan het eind van dit seizoen is de ranglijst tussen die 3 waarschijnlijk:quote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:36 schreef -XOR- het volgende:
Verstappen is wel richting het winstpercentage van Schumacher en HAM aan het kruipen.
Motogp valt de beslissing in max 3 min en moet je een langere bocht van het cirquit nemen, DT is een zware straf in Motogpquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eens. Niet teruggeven, bericht wedstrijdleiding, negeer je die -> drivethrough
voor Ham geindigd, die volgend jaar in die rode auto rijdt.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:15 schreef WillemsJ het volgende:
Zo, net de race gezien. Kon het helaas niet live volgen wegens een familie noodgeval! Maar wat waren de RB20's toch weer goed zeg!! Leuk ook dat Bearman gewoon zowel Norris n Hamilton achter kon houden! Wat een klasbak!
Damnquote:
Ferrari is dit jaar wel overduidelijk de beste auto na Red Bull. Die Mercedes vecht het uit om P3 t/m P5 met McLaren en Aston Martin en lijkt dus niet de gewenste 'revolutionaire' verbeteringen te brengen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voor Ham geindigd, die volgend jaar in die rode auto rijdt.
Maar nog steeds is Max voor hem helaas te snel. Maar de Red Bull's gaan weer erg lekker.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:47 schreef PzKpfw het volgende:
Die Red Bull lijkt Perez dit jaar ook veel beter te liggen.
Vond het wel indrukwekkend om te zien hoe ver Perez bij de eerste inhaalpoging achter Leclerc reed en het gat nog met gemak dicht leek te rijden. Ik krijg langzamerhand het idee dat het gat tussen Red Bull en de andere teams alleen maar groter is geworden.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:52 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Maar nog steeds is Max voor hem helaas te snel. Maar de Red Bull's gaan weer erg lekker.
Klopt, maar ik denk ook niet echt dat Max aan het pushen was, het gat bleef de laatste ronden tussen de 6 en 8 secondenquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:54 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Vond het wel indrukwekkend om te zien hoe ver Perez bij de eerste inhaalpoging achter Leclerc reed en het gat nog met gemak dicht leek te rijden. Ik krijg langzamerhand het idee dat het gat tussen Red Bull en de andere teams alleen maar groter is geworden.
Blijkbaar had-ie het wel willen doen, maar waren z'n banden te koud van het langzame rijdenquote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:01 schreef pmponer het volgende:
Ja die 7 seconden is gewoon cruisen, hij deed niet eens zijn best voor een FL
Dan weet je dat ze nog veel in de tas hebben.
Max reed als ik het goed had op de hards een tiende te langzaam voor de snelste ronde, die met een softs gereden zijn door Hamiltonquote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Blijkbaar had-ie het wel willen doen, maar waren z'n banden te koud van het langzame rijden
Zeker, maar die actie op Albon was wel dom, hoor. Typisch hem.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Magnussen heeft wel de punt voor Haas gescoord, hoor. Of in elk geval de voorzet gedaan, zodat Hulkenberg 'm kon inkoppen.
25 duizendste ofzo. Leclerc ging er uiteindelijk wel een tiende onderquote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:12 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Max reed als ik het goed had op de hards een tiende te langzaam voor de snelste ronde, die met een softs gereden zijn door Hamilton
Wel even de vraag of dat zo blijft op andere circuits straks. Vorig jaar was hij hier ook enorm sterk, maar leek het een race later nergens opquote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:47 schreef PzKpfw het volgende:
Die Red Bull lijkt Perez dit jaar ook veel beter te liggen.
Melbourne is ook een soort van stratencircuit, maar daarna is Japan aan de beurt. Dat is misschien het moment van de waarheid.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel even de vraag of dat zo blijft op andere circuits straks. Vorig jaar was hij hier ook enorm sterk, maar leek het een race later nergens op
Hij kwam inderdaad net tegen het einde van de race in die groep achterblijvers, waardoor hij ook geen lekker gat had om aan te zetten..quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Blijkbaar had-ie het wel willen doen, maar waren z'n banden te koud van het langzame rijden
Hoezo reed die langzaamquote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
De rest rijdt in de F1.5quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Verstappen is nu op het niveau dat die elke race eigenlijk zou moeten winnen
Dan is er dus ook geen ruimte voor een snelle ronde. Dan had die hem moeten doen voor de blue flagquote:
Perez is wel iets beter dan vorige week, grotendeels door zijn betere kwali. Maar ja zolang Max p1 staat vormt perez nooit een bedreigingquote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De rest rijdt in de F1.5
De statistieken zijn werkelijk bizar
hij had in de laatste ronde vrij baan, maar had in de ronden daarvoor vanwege verkeer wat langzamere tijden. Daardoor kon hij er net niet aan komen in de slotronde en hij wilde niet alle risico's nemenquote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dan is er dus ook geen ruimte voor een snelle ronde. Dan had die hem moeten doen voor de blue flag
Stroll is pas klaar als Pa Stroll het team verkoopt, tot die tijd is hij gegarandeerd van een F1 stoeltje.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:50 schreef DjVero het volgende:
Ricciardo en Bottas beiden kleurloos, zeg, vooral laatstgenoemde. Magnussen weer eens te onbesuisd.... Zullen na dit jaar wel klaar zijn, vermoed ik. Stroll hopelijk ook.
Contact kan natuurlijk altijd.quote:Op zondag 10 maart 2024 00:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het enige risico voor Max is een technical failure op dit moment
Perez is op dit circuit altijd ook wel sterk. In Baku zal hij ook in de buurt zitten.quote:Op zondag 10 maart 2024 00:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Perez is wel iets beter dan vorige week, grotendeels door zijn betere kwali. Maar ja zolang Max p1 staat vormt perez nooit een bedreiging
Genoeg kans tijdens het lappenquote:Op zondag 10 maart 2024 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Moet je eerst voor bij hem in de buurt zijn
Kan, maar zie het voorin zo weinig gebeuren de laatste jaren.quote:
Perez is hier normaal gesproken ok, en nog wordt die weggereden. Zegt ook wel wat. In Baku is Leclerc ook nog altijd een factor vind ik. Dan hoop ik wel op wat strijd want die race was de laatste keer echt matigquote:Op zondag 10 maart 2024 00:10 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Perez is op dit circuit altijd ook wel sterk. In Baku zal hij ook in de buurt zitten.
Huh? Baku 2023 was een enorm gevecht tussen Max en Checo waarbij ze beiden tot het uiterste gingen.quote:Op zondag 10 maart 2024 00:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Perez is hier normaal gesproken ok, en nog wordt die weggereden. Zegt ook wel wat. In Baku is Leclerc ook nog altijd een factor vind ik. Dan hoop ik wel op wat strijd want die race was de laatste keer echt matig
Baku 2023 was voor Max de race dat ie vooral aan het klooien was met de instellingen tot ie datgeen gevonden had dat tot een streak van 10 races heeft geleid.quote:Op zondag 10 maart 2024 00:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Huh? Baku 2023 was een enorm gevecht tussen Max en Checo waarbij ze beiden tot het uiterste gingen.
Ze reden dicht bij elkaar maar tot een gevecht kwam het niet want er werd nooit echt een aanval geplaatstquote:Op zondag 10 maart 2024 00:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Huh? Baku 2023 was een enorm gevecht tussen Max en Checo waarbij ze beiden tot het uiterste gingen.
Je zou toch denken dat mensen inmiddels begrijpen dat het doel van Papa Stroll is om Lance Stroll wereldkampioen te laten worden.quote:Op zondag 10 maart 2024 00:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Stroll is pas klaar als Pa Stroll het team verkoopt, tot die tijd is hij gegarandeerd van een F1 stoeltje.
Ik acht de kans dat Lance ooit WDC word ongeveer net zo groot als dat ik de Amerikaanse Powerball lotto win maar inderdaad, dat is de droom.quote:Op zondag 10 maart 2024 00:57 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat mensen inmiddels begrijpen dat het doel van Papa Stroll is om Lance Stroll wereldkampioen te laten worden.
De Strolls hebben hetzelfde project en hetzelfde doel als de Verstappens.
Alles kan maar het zou nogal pijnlijk zijn voor Elkann en die zal daar geen fan van zijn.quote:Op zondag 10 maart 2024 01:02 schreef Cilantro het volgende:
Kan Ferrari nog onder het contract met Lewis uit? Ik zou liever Bearman dat stoeltje geven.
Het bronmateriaal is alleen van iets andere kwaliteit.quote:Op zondag 10 maart 2024 00:57 schreef Dauthi het volgende:
[..]
De Strolls hebben hetzelfde project en hetzelfde doel als de Verstappens.
Bijzonder ook weer.quote:
quote:Op zondag 10 maart 2024 01:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik acht de kans dat Lance ooit WDC word ongeveer net zo groot als dat ik de Amerikaanse Powerball lotto win maar inderdaad, dat is de droom.
Oh, het is zeker duidelijk dat Stroll niet hetzelfde talent of toewijding heeft als Max.quote:Op zondag 10 maart 2024 01:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het bronmateriaal is alleen van iets andere kwaliteit.
Het is natuurlijk wel vreemd dat je je concurrenten achter je kunt houden met penalty op penalty en zo een voordeel voor je teamgenoot binnen kunt halen. Heel erg onsportief.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Magnussen heeft wel de punt voor Haas gescoord, hoor. Of in elk geval de voorzet gedaan, zodat Hulkenberg 'm kon inkoppen.
Dat zou wat zijn! Is ie in 1 jaar tijd 24 zeges verder. On 2026 is hij straks Hamilton voorbij qua meeste F1-zeges! _o-quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Verstappen is nu op het niveau dat die elke race eigenlijk zou moeten winnen
Serieus?quote:Op zondag 10 maart 2024 02:21 schreef 3rr0r het volgende:
Hopelijk is de volgende race wat leuker, dit was weer slaapverwekkend.
quote:Op zondag 10 maart 2024 09:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Serieus?
Was een leuke race man. Veel gevechten en actie.
Of kom je voor de crashes?1
Baggerrace inderdaad, maar nog 2 overwinningen en Verstappen heeft zijn eigen longest winning streak verbeterd.quote:Op zondag 10 maart 2024 02:21 schreef 3rr0r het volgende:
Hopelijk is de volgende race wat leuker, dit was weer slaapverwekkend.
quote:Op zondag 10 maart 2024 09:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Serieus?
Was een leuke race man. Veel gevechten en actie.
Of kom je voor de crashes?1
Volgens mij had hij een pitstop van 40 seconden, maar daar was niks van te zien op tv.quote:Op zondag 10 maart 2024 09:45 schreef Tarado het volgende:
Ricciardo al met pensioen, was hij gewoon slecht of had hij nog een ander excuus?
Ik keek de race met een half oog van mijn telefoon en nu meen ik een spin van hem gezien te hebben, maar kan hem niet terug vinden. Kan iemand deze ophelderen?quote:Op zondag 10 maart 2024 09:45 schreef Tarado het volgende:
Ricciardo al met pensioen, was hij gewoon slecht of had hij nog een ander excuus?
Komt natuurlijk ook wel door het circuit.quote:Op zondag 10 maart 2024 04:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel vreemd dat je je concurrenten achter je kunt houden met penalty op penalty en zo een voordeel voor je teamgenoot binnen kunt halen. Heel erg onsportief.
Spin is nooit op tv geweest, maar is wel gebeurd.quote:Op zondag 10 maart 2024 09:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik keek de race met een half oog van mijn telefoon en nu meen ik een spin van hem gezien te hebben, maar kan hem niet terug vinden. Kan iemand deze ophelderen?
Hij valt wel erg door de mand. Ik had dit seizoen gehoopt op een prima Ricciardo, maar een Yuki die beter is. Maar eigenlijk vallen ze allebei tegen.
Voor Red Bull wel goed. Een Ricciardo die ok zou presteren zie ik wel voor nog meer problemen zorgen gezien de onderlinge problemen bij het bazenspul.
quote:Op zondag 10 maart 2024 09:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik keek de race met een half oog van mijn telefoon en nu meen ik een spin van hem gezien te hebben, maar kan hem niet terug vinden. Kan iemand deze ophelderen?
Hij valt wel erg door de mand. Ik had dit seizoen gehoopt op een prima Ricciardo, maar een Yuki die beter is. Maar eigenlijk vallen ze allebei tegen.
Voor Red Bull wel goed. Een Ricciardo die ok zou presteren zie ik wel voor nog meer problemen zorgen gezien de onderlinge problemen bij het bazenspul.
https://www.formula1.com/(...)it-stop-summary.htmlquote:Op zondag 10 maart 2024 09:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Is wel te zien geweest in dr reply.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Spin is nooit op tv geweest, maar is wel gebeurd.
Ik heb echt totaal m'n aandacht er niet bij kunnen houdenquote:Op zondag 10 maart 2024 10:18 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Is wel te zien geweest in dr reply.
Of een keer een 'Singapore' waar de RB op mysterieuze wijze niet aanslaat.quote:
Niet eens. Kan ook wel een keer.quote:
Zie bovenstaande post.quote:
Leclerc in de race mijlenver van de Red Bulls af en achter Ferrari zijn ze nog langzamer.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:26 schreef Tarado het volgende:
Het is schrijnend voor de anderen dat Red Bull zoveel afstelvrijheid heeft en zij moeten schipperen met of topspeed of downforce.
Het hoogtepunt van de race was Magnussen die Tsunoda inhaalt door de baan af te snijden om vervolgens iedereen op te houden zodat zijn teamgenoot een gratis stop krijgt en zelfs zijn straf onklaar wordt gemaakt.quote:
Zegt genoeg dat de commentatoren vooral de hele race bezig waren met Bearman.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het hoogtepunt van de race was Magnussen die Tsunoda inhaalt door de baan af te snijden om vervolgens iedereen op te houden zodat zijn teamgenoot een gratis stop krijgt en zelfs zijn straf onklaar wordt gemaakt.
En dat was triest.
Ik heb ook het idee dat deze auto zoveel sneller is dat ze zelfs Perez wat meer comfort kunnen geven in de afstelling, uiteraard is hij dan niet zo snel als Verstappen maar nog steeds sneller dan de rest.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Leclerc in de race mijlenver van de Red Bulls af en achter Ferrari zijn ze nog langzamer.
Dit wordt nog erger dan 2023 voor de concurrentie als Perez nu wel een beetje stabiel blijft.
Perez lijkt dit jaar wel met meer vertrouwen achter het stuur te zitten. Al begon hij de afgelopen twee seizoenen ook heel sterk en zakte daarna wat terug in zijn prestaties. Maar als hij het overgrote deel van de races gewoon netjes als tweede finisht, en eventueel wint mocht Verstappen eens uitvallen, dan zal Red Bull meer dan tevreden zijn.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Leclerc in de race mijlenver van de Red Bulls af en achter Ferrari zijn ze nog langzamer.
Dit wordt nog erger dan 2023 voor de concurrentie als Perez nu wel een beetje stabiel blijft.
Het helpt hem ook wel dat die nu redelijk gekwalificeerd heeft, vorig jaar zat die vaak genoeg ergens halverwege het veld, dan is die heel de race bezig met inhalen waar die niet heel sterk in isquote:Op zondag 10 maart 2024 10:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Perez lijkt dit jaar wel met meer vertrouwen achter het stuur te zitten. Al begon hij de afgelopen twee seizoenen ook heel sterk en zakte daarna wat terug in zijn prestaties. Maar als hij het overgrote deel van de races gewoon netjes als tweede finisht, en eventueel wint mocht Verstappen eens uitvallen, dan zal Red Bull meer dan tevreden zijn.
Ik wil geen commentaar horen over Viaplay commentaar. Je weet wat het is, en kiest er nog steeds zelf voorquote:Op zondag 10 maart 2024 10:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zegt genoeg dat de commentatoren vooral de hele race bezig waren met Bearman.
Als een Ferrari die van P11 naar P7 rijdt, ook al is het met een reserverijder erin, de talk of the town is, dan weet je wel hoe de rest van de race was.
De auto lijkt ook gewoon nog dominanter te zijn tov FER, en mercedes heeft de snelheid gewoon nog niet.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:37 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het helpt hem ook wel dat die nu redelijk gekwalificeerd heeft, vorig jaar zat die vaak genoeg ergens halverwege het veld, dan is die heel de race bezig met inhalen waar die niet heel sterk in is
Ik heb ViaPlay ook voor voetbal en darts wat je erbij krijgt. Anders was ik al overgestapt.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik wil geen commentaar horen over Viaplay commentaar. Je weet wat het is, en kiest er nog steeds zelf voor
Mijn commentatoren waren gewoon bezig met de race.
Zelfs dat is sinds dit seizoen geen excuus meer door de F1TV handjeklap.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik heb ViaPlay ook voor voetbal en darts wat je erbij krijgt. Anders was ik al overgestapt
Mercedes gaat die snelheid ook niet krijgen, is al het 3e jaar op rij dat ze met grote praatjes aan het seizoen beginnen en het niet waarmaken, daar zit iets fundamenteels fout in het in de praktijk brengen van de theorie.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:40 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
De auto lijkt ook gewoon nog dominanter te zijn tov FER, en mercedes heeft de snelheid gewoon nog niet.
Enfin, laten we het maar hebben over de race en niet over de aanbieders hierquote:Op zondag 10 maart 2024 10:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs dat is sinds dit seizoen geen excuus meer door de F1TV handjeklap.
Mijn commentatoren, bij Viaplay, waren dat inderdaad ookquote:Op zondag 10 maart 2024 10:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik wil geen commentaar horen over Viaplay commentaar. Je weet wat het is, en kiest er nog steeds zelf voor
Mijn commentatoren waren gewoon bezig met de race.
De RedBull is in jouw optiek dominanter geworden tov Ferrari? Nou… vorig seizoen de eerste races was het verschil tussen RedBull en Ferrari een stuk groter hoor.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:40 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
De auto lijkt ook gewoon nog dominanter te zijn tov FER, en mercedes heeft de snelheid gewoon nog niet.
De race:quote:Op zondag 10 maart 2024 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Enfin, laten we het maar hebben over de race en niet over de aanbieders hier
Maakt allemaal geen zak uit met dit soort enorme gaten op het eind.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
De RedBull is in jouw optiek dominanter geworden tov Ferrari? Nou… vorig seizoen de eerste races was het verschil tussen RedBull en Ferrari een stuk groter hoor.
Ferrari finishte in de eerste race op 50 sec. van Verstappen en de tweede race op 35 sec. juist Ferrari is dichter bij gekomen dit jaar.
Top vind ik ze ook niet maar kan me niet voorstellen als je F1TV in het Engels hebt staan er niets over Ollie gezegd werd, maar @Nattekat mist weleens meer wat.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mijn commentatoren, bij Viaplay, waren dat inderdaad ook
Helpt ook niet mee dat Alpine en Sauber echt waardeloos zijn. Sargeant is nog steeds Sargeant.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:47 schreef Nattekat het volgende:
Vorig jaar was veel beter dan dit jaar. Ik kan heerlijk genieten van het middenveld, maar zelfs dat is troep nu.
Er werd natuurlijk wel genoeg gezegd, maar niet continu en overdreven, iets waar ik users hier over zag klagen.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Top vind ik ze ook niet maar kan me niet voorstellen als je F1TV in het Engels hebt staan er niets over Ollie gezegd werd, maar @:Nattekat mist weleens meer wat.
Ferrari heeft een veel betere racepace dan vorig seizoen en heeft op dat gebied een grotere stap gezet dan Redbull. Met andere woorden, ze komen echt wel dichterbij.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maakt allemaal geen zak uit met dit soort enorme gaten op het eind.
Red Bull is gewoon aan het cruisen de hele race joh.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ferrari heeft een veel betere racepace dan vorig seizoen en heeft op dat gebied een grotere stap gezet dan Redbull. Met andere woorden, ze komen echt wel dichterbij.
Haas wel grappig maar ook lullig voor de rest, je kan dus 1 coureur alle regels aan z'n laars laten lappen om de andere in de punten te laten eindigen.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Helpt ook niet mee dat Alpine en Sauber echt waardeloos zijn. Sargeant is nog steeds Sargeant.
Alleen Haas zit er beter bij in de races nu.
7 goede jaren ( met vals spelen ) nu 7 slechte jaren.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mercedes gaat die snelheid ook niet krijgen, is al het 3e jaar op rij dat ze met grote praatjes aan het seizoen beginnen en het niet waarmaken, daar zit iets fundamenteels fout in het in de praktijk brengen van de theorie.
Max spaart z’n banden, Perez moet (en moest er de vorige race) nog hard aan trekken om P2 binnen te slepen.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Red Bull is gewoon aan het cruisen de hele race joh.
Vals vind ik wel een groot woord, vooraf bevoordeeld ga ik wel in mee, daarom ook des te vreemder dat Audi vanaf 26 een groter budget krijgt dan de rest omdat ze in Zwitserland zitten.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:53 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
7 goede jaren ( met vals spelen ) nu 7 slechte jaren.
Tja, ze vallen dik door de mand
Huh nu jij 't zegt begrijp ik 't niet meer. Hij had dacht ik twee keer 10 seconden straf en bij zijn eindtijd is maar n keer 10 seconden opgeteld. Zit ik hier te ijlen?quote:Op zondag 10 maart 2024 10:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het hoogtepunt van de race was Magnussen die Tsunoda inhaalt door de baan af te snijden om vervolgens iedereen op te houden zodat zijn teamgenoot een gratis stop krijgt en zelfs zijn straf onklaar wordt gemaakt.
En dat was triest.
Spin is wel op tv geweest. Ik heb er nog op gereageerd in het topic.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Spin is nooit op tv geweest, maar is wel gebeurd.
Vond ik allemaal wel meevallen.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max spaart z’n banden, Perez moet (en moest er de vorige race) nog hard aan trekken om P2 binnen te slepen.
Tsunoda werd gelapt, hijzelf niet, dus die 20 seconden deden niets.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Huh nu jij 't zegt begrijp ik 't niet meer. Hij had dacht ik twee keer 10 seconden straf en bij zijn eindtijd is maar n keer 10 seconden opgeteld. Zit ik hier te ijlen?
juist ditquote:Op zondag 10 maart 2024 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Red Bull is gewoon aan het cruisen de hele race joh.
Het punt is, denk ik, dat de concurrentie dit jaar positief is over hun auto’s. Natuurlijk klagen ze wat nu ze meer erachter liggen, maar Ferrari rookt minder banden op, Mercedes geeft aan de goeie weg te zijn ingeslagen en mclaren staat er ook beter voor.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
De RedBull is in jouw optiek dominanter geworden tov Ferrari? Nou… vorig seizoen de eerste races was het verschil tussen RedBull en Ferrari een stuk groter hoor.
Ferrari finishte in de eerste race op 50 sec. van Verstappen en de tweede race op 35 sec. juist Ferrari is dichter bij gekomen dit jaar.
Maar toen zat wel nog AM ertussen. Maar ik denk dat ze beide jaren niet alles laten zien. Toen niet en nu ook niet.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:59 schreef tja77 het volgende:
Oke joh, Ferrari zat vorig seizoen in de eerste races consequent op 0,8-1,0 sec. achter RedBull in de eerste races en nu op 0,5 sec. of minder. Nu zou RedBull aan het cruisen zijn maar vorig seizoen niet.
Als je in Bahrein de snelste ronde van Verstappen zag dan weet je dat hij aan het cruisen was en gisteren was het door de SC een langere 2e stint dan verwacht en logisch dat ze dan niet meer doen dan absoluut noodzakelijk.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:59 schreef tja77 het volgende:
Oke joh, Ferrari zat vorig seizoen in de eerste races consequent op 0,8-1,0 sec. achter RedBull in de eerste races en nu op 0,5 sec. of minder. Nu zou RedBull aan het cruisen zijn maar vorig seizoen niet.
En RedBull was de enige bij wie die laatste stint zo lang was? Ferrari zit er in de race toch duidelijk dichterbij dan vorig seizoen rond deze tijd? Het issue bandenslijtage hebben ze bij Ferrari nu toch veel beter op orde.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je in Bahrein de snelste ronde van Verstappen zag dan weet je dat hij aan het cruisen was en gisteren was het door de SC een langere 2e stint dan verwacht en logisch dat ze dan niet meer doen dan absoluut noodzakelijk.
Ik vond RedBull vorig seizoen toch echt dominanter dan dit seizoen tov Ferrari. Ik denk ook wel dat RedBull nu nog over heeft, maar dat hadden ze vorig seizoen ook.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar toen zat wel nog AM ertussen. Maar ik denk dat ze beide jaren niet alles laten zien. Toen niet en nu ook niet.
Nou, als je het daar van moet hebben als F1-kijker.quote:Op zondag 10 maart 2024 09:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Baggerrace inderdaad, maar nog 2 overwinningen en Verstappen heeft zijn eigen longest winning streak verbeterd.
Dit is waar. Vorig jaar was het eerst Aston Martin en later McLaren die voor het podium konden gaan, nu is het Ferrari.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
En RedBull was de enige bij wie die laatste stint zo lang was? Ferrari zit er in de race toch duidelijk dichterbij dan vorig seizoen rond deze tijd? Het issue bandenslijtage hebben ze bij Ferrari nu toch veel beter op orde.
McLaren valt me erg tegen, die maakte vorig seizoen het meeste progressie gedurende het seizoen en zouden met een goede winter echt het tweede team kunnen zijn.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is waar. Vorig jaar was het eerst Aston Martin en later McLaren die voor het podium konden gaan, nu is het Ferrari.
Piastri deed het anders heel goed. En Norris eindigde voor Hamilton.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
McLaren valt me erg tegen, die maakte vorig seizoen het meeste progressie gedurende het seizoen en zouden met een goede winter echt het tweede team kunnen zijn.
Maar ze zijn wel teruggezakt t.o.v. hun positie eind vorig seizoen, toen ze consistent voorin reden.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Piastri deed het anders heel goed. En Norris eindigde voor Hamilton.
Ja maar wel ten koste van topsnelheid, daarom maakte Perez zich ook niet zo druk om die verloren positie.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
En RedBull was de enige bij wie die laatste stint zo lang was? Ferrari zit er in de race toch duidelijk dichterbij dan vorig seizoen rond deze tijd? Het issue bandenslijtage hebben ze bij Ferrari nu toch veel beter op orde.
Dat wel. Wellicht klimmen ze gedurende het seizoen.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar ze zijn wel teruggezakt t.o.v. hun positie eind vorig seizoen, toen ze consistent voorin reden.
quote:Op zondag 10 maart 2024 11:19 schreef Tijn het volgende:
O.a. Fernando Alonso, Lando Norris en Lewis Hamilton hebben nu na 2 races minder punten dan Sainz, die maar 1 race heeft gereden
Dat kan wel zo zijn maar als je racepace Ferrari 2023 vergelijkt met 2024 in de eerste 2 races, dan hebben ze meer progressie gemaakt dan RedBull. Dan kun je het “cruisen” van RedBull als reden opvoeren maar dat geldt dan toch ook voor vorig seizoen?quote:Op zondag 10 maart 2024 11:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja maar wel ten koste van topsnelheid, daarom maakte Perez zich ook niet zo druk om die verloren positie.
Met deze dominantie ben ik eerlijkgezegd ook wel klaar.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nou, als je het daar van moet hebben als F1-kijker.
Dat lees ik wel de volgende dag.
Dit is dan ook gewoon een kutcircuit dat toevalig 2 goede races heeft opgeleverd door de omstandigheden. Net als Baku. Elk circuit dat n lange drs zone is, is gewoon troep.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:22 schreef Nieuwschierig het volgende:
Red Bull heeft in de gaten dat het vorige week te hard ging, en dat die Fastest lap op het laatst niet erg handig was.
Vandaar nu minder motorvermogen zodat de rest van de wereld het idee heeft dat de rest misschien er bij kan komen later in het seizoen.
De hele race kon niemand normaal inhalen, alleen toen Perez aan Leclerc voorbij ging had ie nog ongeveer 200 meter over voordat ze bij de bocht waren.
De coureurs ja, de bolide is een stuk minder dan tweede helft vorig seizoen. Kijk naar races als COTA en Silverstone 2023.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Piastri deed het anders heel goed. En Norris eindigde voor Hamilton.
Het is aan de rest om daar wat aan te doen.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Met deze dominantie ben ik eerlijkgezegd ook wel klaar.
Valt nu nog mee dat het iemand is die je het gunt. Vettel en Hamilton/Mercedes deden er nog een schepje bovenop qua gifbeker.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vond de overtake van Verstappen op Norris nogal indrukwekkend. Het snelheidsverschil op het rechte stuk was abnormaal. Als dat met minder motorvermogen was….quote:Op zondag 10 maart 2024 11:22 schreef Nieuwschierig het volgende:
Red Bull heeft in de gaten dat het vorige week te hard ging, en dat die Fastest lap op het laatst niet erg handig was.
Vandaar nu minder motorvermogen zodat de rest van de wereld het idee heeft dat de rest misschien er bij kan komen later in het seizoen.
De hele race kon niemand normaal inhalen, alleen toen Perez aan Leclerc voorbij ging had ie nog ongeveer 200 meter over voordat ze bij de bocht waren.
Ja, dus snap ik omgekeerd ook wel dat die Engelsen er helemaal geen ruk meer aan vinden.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Valt nu nog mee dat het iemand is die je het gunt. Vettel en Hamilton/Mercedes deden er nog een schepje bovenop qua gifbeker.
En ik vind het een goed circuit.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is dan ook gewoon een kutcircuit dat toevalig 2 goede races heeft opgeleverd door de omstandigheden. Net als Baku. Elk circuit dat n lange drs zone is, is gewoon troep.
Tja, daar is maar n reactie op mogelijk.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, dus snap ik omgekeerd ook wel dat die Engelsen er helemaal geen ruk meer aan vinden.
Allemaal software. Druk op de knop en ze hebben 30kW meerquote:Op zondag 10 maart 2024 11:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik vond de overtake van Verstappen op Norris nogal indrukwekkend. Het snelheidsverschil op het rechte stuk was abnormaal. Als dat met minder motorvermogen was….
Zoals Horner vorig jaar het mooi verwoord had: "Fix your fucking car!"quote:Op zondag 10 maart 2024 11:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Albon schoof door de (een) straf van magnussen een plekje opquote:Op zondag 10 maart 2024 10:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tsunoda werd gelapt, hijzelf niet, dus die 20 seconden deden niets.
De commentatoren bij Sky kregen een vochtig slipje toen, Russell, Norris, Hamilton en Ollie (Bearman) zich bij elkaar in de buurt begaven in de race. Jammer voor ze dat het niet om podiumplekken gingquote:Op zondag 10 maart 2024 11:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, dus snap ik omgekeerd ook wel dat die Engelsen er helemaal geen ruk meer aan vinden.
Dat is aan de concurrentie, maar als kijker wil je eigenlijk wel een wedstrijd zien, ook voor de winst.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:29 schreef WillemsJ het volgende:
[..]
Zoals Horner vorig jaar het mooi verwoord had: "Fix your fucking car!"
Oh, ik lees nu deze reactie pas goed... die 'dus' is onzin. Vettel en Hamilton hadden niet de like-factor. Totaal niet.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nou, poehpoehquote:Op zondag 10 maart 2024 11:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Albon schoof door de (een) straf van magnussen een plekje op
Dat zou het mooiste zijn maar de praktijk van de laatste 20 jaar is dat dit niet vaak gebeurt.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is aan de rest om daar wat aan te doen.
Die Britten zijn ook oververtegenwoordigd in de F1quote:Op zondag 10 maart 2024 11:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
De commentatoren bij Sky kregen een vochtig slipje toen, Russell, Norris, Hamilton en Ollie (Bearman) zich bij elkaar in de buurt begaven in de race. Jammer voor ze dat het niet om podiumplekken ging
Engels treintje. Achteraf ook maar much ado about nothing. BEA kwam niet inde buurt van RUS, NOR kwam niet in striking distance van BEA en HAM ging NOR natuurlijk niet meer inhalen.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
De commentatoren bij Sky kregen een vochtig slipje toen, Russell, Norris, Hamilton en Ollie (Bearman) zich bij elkaar in de buurt begaven in de race. Jammer voor ze dat het niet om podiumplekken ging
Ze hebben 7 jaar alles met meer motor vermogen kunnen oplossen maar nu dat niet meer zo'n rol speelt vallen ze idd zwaar door de mand.quote:Op zondag 10 maart 2024 10:53 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
7 goede jaren ( met vals spelen ) nu 7 slechte jaren.
Tja, ze vallen dik door de mand
Hoe heeft Verstappen in vredesnaam wel een like-factor die Vettel en Hamilton niet hadden, behalve het vlaggetje?quote:Op zondag 10 maart 2024 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh, ik lees nu deze reactie pas goed... die 'dus' is onzin. Vettel en Hamilton hadden niet de like-factor. Totaal niet.
Die Engelsen trekken Verstappen niet, een dominante Leclerc zouden ze denk ik iets minder vervelend vinden.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh, ik lees nu deze reactie pas goed... die 'dus' is onzin. Vettel en Hamilton hadden niet de like-factor. Totaal niet.
Denk het overgrote deel van de f1 fans ook wel. TeamMV natuurlijk niet. Maar ja het is nu eenmaal een feit.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk dat in 2026 met de nieuwe motorreglementen je niet snel meer 10 coureurs binnen 1 seconde gaat krijgen tijdens de Q. Dus dan zorgen nieuwe regels waarschijnlijk juist weer voor grotere verschillen.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat zou het mooiste zijn maar de praktijk van de laatste 20 jaar is dat dit niet vaak gebeurt.
Pas als er regels veranderen gaan er dingen verschuiven.
Dat motorvermogen zorgde ook nog eens voor een dodelijk saaie stijl van HAM.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:35 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ze hebben 7 jaar alles met meer motor vermogen kunnen oplossen maar nu dat niet meer zo'n rol speelt vallen ze idd zwaar door de mand.
Vettel heeft die inmiddels wel, maar destijds werd ie terecht uitgekotst. Qua persoonlijkheid is Verstappen echt totaal onvergelijkbaar, dat zie je best wel.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe heeft Verstappen in vredesnaam wel een like-factor die Vettel en Hamilton niet hadden, behalve het vlaggetje?
Omdat het niet zo'n gespeeld media mannetje is, politieke correctheid doet hij niet aan, hij zegt wat hij denkt en dat is tussen de anderen best wel verfrissend. Neem bijvoorbeeld een Leclerc, die geeft alleen maar antwoorden die op de media getraind zijn.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe heeft Verstappen in vredesnaam wel een like-factor die Vettel en Hamilton niet hadden, behalve het vlaggetje?
Wie het ook is, dominantie is eigenlijk altijd kut.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Denk het overgrote deel van de f1 fans ook wel. TeamMV natuurlijk niet. Maar ja het is nu eenmaal een feit.
Dat heeft natuurlijk meer te maken met bias.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die Engelsen trekken Verstappen niet, een dominante Leclerc zouden ze denk ik iets minder vervelend vinden.
quote:Op zondag 10 maart 2024 11:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Max is veel te recht voor zijn raap. Dat trekken Engelsen sowieso niet, die zijn meer van het iets zeggen zonder het echt te zeggen, maar wel achter je rug om dan.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die Engelsen trekken Verstappen niet, een dominante Leclerc zouden ze denk ik iets minder vervelend vinden.
Maar Verstappen komt met de jaren ook gewoon steeds vaker wat vervelend en arrogant over, die likefactor van het prille begin zie ik al lang niet meer. Goddank is het gedoe met Hamilton wel wat voorbij, dat constante over en weer janken op de boordradio van beiden in elke race 2-3 jaar geleden was al helemaal hemeltergend kut.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:38 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Omdat het niet zo'n gespeeld media mannetje is, politieke correctheid doet hij niet aan, hij zegt wat hij denkt en dat is tussen de anderen best wel verfrissend. Neem bijvoorbeeld een Leclerc, die geeft alleen maar antwoorden die op de media getraind zijn.
Ferrari heeft ook een stap gezet, misschien wat groter dan we vooralsnog zien bij de Red Bull maar dat is slechts voldoende om de beste van de rest de zijn, een bedreiging zijn ze niet.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn maar als je racepace Ferrari 2023 vergelijkt met 2024 in de eerste 2 races, dan hebben ze meer progressie gemaakt dan RedBull. Dan kun je het “cruisen” van RedBull als reden opvoeren maar dat geldt dan toch ook voor vorig seizoen?
Vettel was in z’n prime echt een naar mannetje, pas na z’n Ferrari tijd kreeg hij een like-factor.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Klopt. F1 zou competitief moeten zijn. Maar ja heel vaak is het dominant door 1 team. Is op zich ook niet gek natuurlijk. 1 iemand moet de beste resources hebben voor de auto.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wie het ook is, dominantie is eigenlijk altijd kut.
Maar niet als zijn teamgenoot Hamilton heet.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Met z'n vingertje.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vettel was in z’n prime echt een naar mannetje, pas na z’n Ferrari tijd kreeg hij een like-factor.
Nee niet pers dichter bij elkaar. Maar wel een kans dat de onderlinge krachtsverhoudingen wijzigen.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik denk dat in 2026 met de nieuwe motorreglementen je niet snel meer 10 coureurs binnen 1 seconde gaat krijgen tijdens de Q. Dus dan zorgen nieuwe regels waarschijnlijk juist weer voor grotere verschillen.
Dat komt ook omdat hij van de goat een geitje maakt(e).quote:Op zondag 10 maart 2024 11:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik bedoelde het ook vooral als 'Verstappen heeft die likefactor niet echt (meer)' en niet als 'Vettel had die likefactor wel', want inderdaad, Vettel is pas sinds hij van de top weg is prima gewordenquote:Op zondag 10 maart 2024 11:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vettel was in z’n prime echt een naar mannetje, pas na z’n Ferrari tijd kreeg hij een like-factor.
Eens hoor, RedBull nog steeds met afstand op 1, dan Ferrari maar die zie ik ook wel weer wegvallen van die 2e positie als McLaren zich weer gaat ontwikkelen. RedBull is en blijf het meest constante en dominante team.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ferrari heeft ook een stap gezet, misschien wat groter dan we vooralsnog zien bij de Red Bull maar dat is slechts voldoende om de beste van de rest de zijn, een bedreiging zijn ze niet.
Ik verwacht Mercedes op 1.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nee niet pers dichter bij elkaar. Maar wel een kans dat de onderlinge krachtsverhoudingen wijzigen.
Hij had een enorme like factor omdat hij de F1 opschudde als new kid on the block maar buiten Nederland blijft dat niet eeuwig zoquote:Op zondag 10 maart 2024 11:38 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Omdat het niet zo'n gespeeld media mannetje is, politieke correctheid doet hij niet aan, hij zegt wat hij denkt en dat is tussen de anderen best wel verfrissend. Neem bijvoorbeeld een Leclerc, die geeft alleen maar antwoorden die op de media getraind zijn.
Van McLaren had ik wel iets meer verwacht eigenlijk na die grote stap vorig seizoen.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Eens hoor, RedBull nog steeds met afstand op 1, dan Ferrari maar die zie ik ook wel weer wegvallen van die 2e positie als McLaren zich weer gaat ontwikkelen. RedBull is en blijf het meest constante en dominante team.
Daarom vinden ze Russell ook zo'n leuke knaap.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:41 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Max is veel te recht voor zijn raap. Dat trekken Engelsen sowieso niet, die zijn meer van het iets zeggen zonder het echt te zeggen, maar wel achter je rug om dan.
Mercedes heeft nu het probleem van 1 rijder ergens rond p4, die nog enige kans maakt op een podium, en de andere die met moeite rond p10-7 rondhangtquote:Op zondag 10 maart 2024 10:55 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben nu ook heel voorzichtig aan het neigen naar de mogelijkheid dat het rijdersduo bij Mercedes ook niet echt maximaliseert.
Ja ik wel dus, nieuw motorreglement, ze hebben al eens laten zien daar goed mee om te kunnen gaan. Ze wisten een dominante PU te ontwikkelen. Ik zie ze datzelfde trucje wel weer zien uithalen.quote:
Maar of dat aan de rijders ligt betwijfel ik toch wel, gisteren zag je Hamilton tegen Piastri en eigenlijk zou je als je de kwaliteiten samenvoegt van beide auto's dichter bij Red Bull zitten, nu zijn het beide "compromis" auto's.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:51 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Mercedes heeft nu het probleem van 1 rijder ergens rond p4, die nog enige kans maakt op een podium, en de andere die met moeite rond p10-7 rondhangt
Ik heb anders genoeg opmerkingen gehoord over de eerste Brit die met een Ferrari zijn debuut reed en hoe goed de Brit was..quote:Op zondag 10 maart 2024 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er werd natuurlijk wel genoeg gezegd, maar niet continu en overdreven, iets waar ik users hier over zag klagen.
Dat is zo, maar het feit dat Mercedes nu al jarenlang achter de feiten aanloopt geeft wel aan dat er toch wat mis is bij de organisatie daar. Ze lijken fundamenteel de plank mis te slaan tijdens de ontwerpfase.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:54 schreef -XOR- het volgende:
Sowieso gaat RB niet eeuwig de WDC-kampioen leveren en de meest logische troonsopvolgers blijven Mercedes, Ferrari en eventueel McLaren.
Sky?quote:Op zondag 10 maart 2024 11:55 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik heb anders genoeg opmerkingen gehoord over de eerste Brit die met een Ferrari zijn debuut reed en hoe goed de Brit was..
Het was idd niet de term Bearman die vaak voorbij kwam maar wel, de Brit
Kan, al hebben ze nu geen voorspong wat ze toen wel hadden, maar mijn indruk is dat ze sinds 22 op aero gebied nog steeds tekort komen, nu weet ik niet hoe het reglement eruit gaat zien qua aero maar als dat nog steeds met veel grondeffect is zullen ze het moeilijk krijgen.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja ik wel dus, nieuw motorreglement, ze hebben al eens laten zien daar goed mee om te kunnen gaan. Ze wisten een dominante PU te ontwikkelen. Ik zie ze datzelfde trucje wel weer zien uithalen.
Alle wereldkampioenen zijn op hun top vervelende personen. Daarom wordt Leclerc ook geen kampioen.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik bedoelde het ook vooral als 'Verstappen heeft die likefactor niet echt (meer)' en niet als 'Vettel had die likefactor wel', want inderdaad, Vettel is pas sinds hij van de top weg is prima geworden
Net als Alonso, daar had ik in z'n Renaulttijd zo'n onmeunige pleurishekel aan, maar nu is 'ie al jaren helemaal dikke prima
Of hij wordt vervelend.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Alle wereldkampioenen zijn op hun top vervelende personen. Daarom wordt Leclerc ook geen kampioen.
F1, bovenste rare bolletje om het commentaar te selecteren.quote:
Niks van gemerktquote:Op zondag 10 maart 2024 12:00 schreef Nizno het volgende:
[..]
F1, bovenste rare bolletje om het commentaar te selecteren.
Ik heb het idee dat jij veel meer dingen van de race gemist hebt.quote:
Had misschien toch beter vandaag kunnen kijken.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:01 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jij veel meer dingen van de race gemist hebt.
F1 / [Nattekat] Zondagse Saudi Arabian Grand Prix Topicquote:Op zondag 10 maart 2024 12:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Had misschien toch beter vandaag kunnen kijken.
quote:Op zondag 10 maart 2024 12:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
F1 / [Nattekat] Zondagse Saudi Arabian Grand Prix Topic
Dat is precies de redenquote:Op zondag 10 maart 2024 12:07 schreef opgebaarde het volgende:
Iemand die een mogelijke verklaring heeft hoe magnussen met 2 x 10 seconde straf maar 1 plek verliest?
Ronde 50 vd 50 als
11 MAG
12 ALB +5 sec
13 OCO +8sec
14 TSU + 2sec
15 SAR + 2sec
Is dat omdat vanaf Ocon iedereen al gelapt was?
Je reageert op mijn post waarin het antwoord al staat met een "ja, maar Albon!", en laat nu zien dat je echt niet gelezen hebt wat er staat.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:07 schreef opgebaarde het volgende:
Iemand die een mogelijke verklaring heeft hoe magnussen met 2 x 10 seconde straf maar 1 plek verliest?
Ronde 50 vd 50 als
11 MAG
12 ALB +5 sec
13 OCO +8sec
14 TSU + 2sec
15 SAR + 2sec
Is dat omdat vanaf Ocon iedereen al gelapt was? Nattekat begrijpt 't blijkbaar wel alleen heeft weer zij 'n typische Nattekat humeur
Nou hebben ze vorig jaar tijdens het seizoen ook weinig aan de auto veranderd. Dus alle upgrades tijdens de winter ipv in de loop van het jaar.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:00 schreef Peterselieman het volgende:
Het is bizar om te zien hoeveel sneller ze zijn ten opzichte van vorig jaar
Wie is ze?quote:Op zondag 10 maart 2024 12:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou hebben ze vorig jaar tijdens het seizoen ook weinig aan de auto veranderd. Dus alle upgrades tijdens de winter ipv in de loop van het jaar.
Of ik begreep jouw boodschap niet. Misschien is dat het. Ik kende die regel niet.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je reageert op mijn post waarin het antwoord al staat met een "ja, maar Albon!", en laat nu zien dat je echt niet gelezen hebt wat er staat.
Ja, maar ook de upgrades tot de zomer waren vrij minimaal.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden ze tot de zomer toch wel wat upgrades, alleen erna niet meer?
Die sidepods toch wel aangepast en vloer ook meen ik, dit jaar doen ze ook 2 grotere upgrades voor de zomer en dan weer op naar volgend jaar als ik het goed gelezen/begrepen heb.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar ook de upgrades tot de zomer waren vrij minimaal.
Je hoeft natuurlijk ook niet veel te doen als je al mijlenver voor ligtquote:Op zondag 10 maart 2024 12:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die sidepods toch wel aangepast en vloer ook meen ik, dit jaar doen ze ook 2 grotere upgrades voor de zomer en dan weer op naar volgend jaar als ik het goed gelezen/begrepen heb.
Dit komt me dan wel bekend voor uit de Mercedes-jarenquote:Op zondag 10 maart 2024 12:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk ook niet veel te doen als je al mijlenver voor ligt
Maar ik denk wel dat dit het resultaat van McLaren van vorig jaar wat geflatteerd heeft. Die kwamen dichterbij, maar vooral omdat RBR stil zat en McLaren niet. Nu heeft RBR weer een sprong gemaakt en moet de rest alle zeilen bijzetten om een beetje in de buurt te komen. Vermoedelijk is het aan het eind van het seizoen ook wel weer wat closer dan nu, maar tegen die tijd is de beker toch al binnen.
Compleet verkeerd getimede SC kan ook zomaar een keer gebeuren, met te weinig rondes om het nog goed te maken.quote:
McLaren heeft ook wel stappen gezet net als Ferrari nu maar Red Bull ook, maar het blijft een evolutie sport als de regels min of meer bevroren zijn.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk ook niet veel te doen als je al mijlenver voor ligt
Maar ik denk wel dat dit het resultaat van McLaren van vorig jaar wat geflatteerd heeft. Die kwamen dichterbij, maar vooral omdat RBR stil zat en McLaren niet. Nu heeft RBR weer een sprong gemaakt en moet de rest alle zeilen bijzetten om een beetje in de buurt te komen. Vermoedelijk is het aan het eind van het seizoen ook wel weer wat closer dan nu, maar tegen die tijd is de beker toch al binnen.
Ik weet niet wat de uitslag gisteren was, want toen was ik te laat thuis om vanaf het begin te kijken, dus heb ik er bewust voor gekozen om al het nieuws te mijden.quote:
Alleen Max pit eigenlijk nooit meer tot ze achter hem gepit zijn dus dat risico is niet heel groot meerquote:Op zondag 10 maart 2024 12:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Compleet verkeerd getimede SC kan ook zomaar een keer gebeuren, met te weinig rondes om het nog goed te maken.
Het is dan ook exact hetzelfde mechanisme. Waar Mercedes, Ferrari, AMR en McLaren tot Abu Dhabi met de auto van 2023 bezig moesten zijn vanwege hun positie op de ranglijst was RBR al vanaf de zomer aan de auto voor 2024 aan het werken.quote:Op zondag 10 maart 2024 12:48 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dit komt me dan wel bekend voor uit de Mercedes-jaren
Gisteren toch nog?quote:Op zondag 10 maart 2024 13:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Alleen Max pit eigenlijk nooit meer tot ze achter hem gepit zijn dus dat risico is niet heel groot meer
Al denk ik ook wel dat er in dit geval wel een gebrek is aan know how, toen Mercedes dominant was ging Red Bull extreem in de aero om dat gebrek aan motorvermogen te compenseren met eindelijk in 21 de titel als beloning.quote:Op zondag 10 maart 2024 13:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is dan ook exact hetzelfde mechanisme. Waar Mercedes, Ferrari, AMR en McLaren tot Abu Dhabi met de auto van 2023 bezig moesten zijn vanwege hun positie op de ranglijst was RBR al vanaf de zomer aan de auto voor 2024 aan het werken.
Precies wat Mercedes al de jaren van hun dominantie kon doen.
Dar waren we met de shumacher dominantie en de mercedes dominatie ( vooral op welke manier deze verkregen is !! ) ook wel na een jaartje of 3.quote:Op zondag 10 maart 2024 11:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt maar dat is bij een vroege safety car wel logisch. Al weet je nooit wat er kan gebeuren in de rest van de race, maar heel groot was het risico niet vanwege het pacevoordeelquote:
met een opmerking dat de voorsprong van merc op motorisch gebied niet eerlijk is verkregen, als concurrentie maak je 4/5 jaar voorsprong niet binnen 2/3 jaar goed, dat is ook wel gebleken......en deze regels zijn wel eerlijker aangepast en dan valt mercedes door de mand.quote:Op zondag 10 maart 2024 13:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is dan ook exact hetzelfde mechanisme. Waar Mercedes, Ferrari, AMR en McLaren tot Abu Dhabi met de auto van 2023 bezig moesten zijn vanwege hun positie op de ranglijst was RBR al vanaf de zomer aan de auto voor 2024 aan het werken.
Misschien moeten ze dan het seizoen maar opgeven en vol voor 2025 gaan.quote:Op zondag 10 maart 2024 13:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er bestaat naar mijn mening niet zoiets als een jaar "opgeven" voor het volgende seizoen, want het is niet alsof er geen aansluiting is van je technische kennis van data van 2024 op 2025.quote:Op zondag 10 maart 2024 15:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Misschien moeten ze dan het seizoen maar opgeven en vol voor 2025 gaan.
In plaats van voort te borduren op je huidige concept kun je ook gaan kijken naar een ander concept.quote:Op zondag 10 maart 2024 15:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er bestaat naar mijn mening niet zoiets als een jaar "opgeven" voor het volgende seizoen, want het is niet alsof er geen aansluiting is van je technische kennis van data van 2024 op 2025.
Ging Mercedes niet vorig seizoen voor een ander concept? Kan niet zeggen dat dat erg goed heeft uitgepakt.quote:Op zondag 10 maart 2024 15:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In plaats van voort te borduren op je huidige concept kun je ook gaan kijken naar een ander concept.
Als je de huidige auto blijft updaten heb je daar imho geen ruimte voor in de budget cap.
Ze zeggen dat ze volgens metingen en simulaties genoeg downforce hebben, maar op het circuit komt het er niet uit. Ze verliezen de meeste tijd in de hogesnelheidsbochten.quote:Op zondag 10 maart 2024 15:37 schreef Questular het volgende:
[..]
Ging Mercedes niet vorig seizoen voor een ander concept? Kan niet zeggen dat dat erg goed heeft uitgepakt.
Als je een nieuw concept wil dan ga je er ook mee experimenteren tijdens het seizoenquote:Op zondag 10 maart 2024 15:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In plaats van voort te borduren op je huidige concept kun je ook gaan kijken naar een ander concept.
Als je de huidige auto blijft updaten heb je daar imho geen ruimte voor in de budget cap.
Daarnaast... je hebt voor honderden miljoenen aan sponsoren op je auto staan en grootaandeelhouders op het circuit rondlopen.quote:Op zondag 10 maart 2024 15:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er bestaat naar mijn mening niet zoiets als een jaar "opgeven" voor het volgende seizoen, want het is niet alsof er geen aansluiting is van je technische kennis van data van 2024 op 2025.
gaan ze die meer inzetten om het spannend te houden?quote:Op zondag 10 maart 2024 12:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Compleet verkeerd getimede SC kan ook zomaar een keer gebeuren, met te weinig rondes om het nog goed te maken.
Tja, AMR deed dat in 2022 en dat hielp ook maar voor een paar races, tenzij je RBR kan evenaren qua aero en dat kan volhouden zitten de andere teams toch echt wel met een probleem.quote:Op zondag 10 maart 2024 15:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Misschien moeten ze dan het seizoen maar opgeven en vol voor 2025 gaan.
Extreem NIET nice.quote:Op zondag 10 maart 2024 19:35 schreef heywoodu het volgende:
Ik zie nu pas dat Australi om 5 uur 's ochtends is, eindelijk weer eens echt een vroege race![]()
'Vroeger' was het nog altijd zo vet dat je Australi en Japan echt midden in de nacht had, dit is wel een leuke kleine throwback naar die tijden
De potentie zat er wel, dat zie je nu aan de red bull. Newey heeft sommige dingen overgenomen en aangepast en bij RBR werken ze wel. Oke het is niet helemaal hetzelfde concept maar het lijkt er wel verdomd veel op.quote:Op zondag 10 maart 2024 15:37 schreef Questular het volgende:
[..]
Ging Mercedes niet vorig seizoen voor een ander concept? Kan niet zeggen dat dat erg goed heeft uitgepakt.
die gast moest stappen om zijn benen te redden.quote:Op zondag 10 maart 2024 19:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
aha. Checo had gewoon nog geen groen licht en ging er toch al van door. Dus toch eigen schuld die penalty.
[ afbeelding ]
Checo was hier te eager. Terechte straf maar hij liet wel zien dat hij die 5 seconden los kon rijdenquote:Op zondag 10 maart 2024 19:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
aha. Checo had gewoon nog geen groen licht en ging er toch al van door. Dus toch eigen schuld die penalty.
[ afbeelding ]
Hij heeft heel weinig overgenomen hoor, dat lijkt een beetje zo achter de cockpit maar het is heel anders, ik heb er al in een eerder topic iets over gepost.quote:Op zondag 10 maart 2024 21:03 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
De potentie zat er wel, dat zie je nu aan de red bull. Newey heeft sommige dingen overgenomen en aangepast en bij RBR werken ze wel. Oke het is niet helemaal hetzelfde concept maar het lijkt er wel verdomd veel op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |