abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212754983
Beste mensen,

Op 13-02 bestelde en betaalde ik een artikel van ¤ 299 bij een webwinkel. Volgens de info op de site zou het product voorradig zijn en dezelfde dag "verwerkt/verzonden" worden. Het was voor het eerst dat ik hier wat bestelde, de winkel had ogenschijnlijk goede recensies. Ik bestelde 's avonds dus ik had verwacht dat dit de verzending op 14-02 zou plaatsvinden, ik had het product nodig voor een klus op 17-02, wat dus makkelijk had moeten lukken.

Uiteindelijk hoorde ik op 15-02 nog steeds niets waarna ik maar eens heb gebeld; ik werd doorgeschakeld naar een callcenter waarbij alleen maar terugbelnotities worden aangemaakt. Op mails werd niet gereageerd en de door het callcenter beloofde snelle telefonische reactie bleef ook telkens uit. Uiteindelijk gaf ik op 15-02 aan dat ik de order wilde annuleren en mijn geld binnen de wettelijke termijn van veertien dagen terug wilde hebben (uiterlijk op 01-03).

Op 01-03 nog niets ontvangen, dus op 04-03 maar eens een aangetekende brief verstuurd waarin ik aangaf dat de Wet Koop op Afstand was overtreden door het niet tijdig terugbetalen. Ik kan in de track & trace zien dat de brief is afgehaald, maar mijn geld heb ik nog steeds niet terug.

Mijn vraag: heeft het zin om hier verder mee te gaan? Ik heb een RB-verzekering maar het eigen risico daarvan is ¤ 250. In principe gun ik het de winkel natuurlijk niet om mijn gratis geld te houden en technisch gezien sta ik natuurlijk in mijn recht, maar om hier een maanden- of jarenlang juridisch conflict van te maken is misschien ook disproportioneel kijkende naar de eigen energie en tijd die dit zal kosten. Of zijn er nog andere stappen die ik wellicht kan ondernemen? Advies is welkom!
pi_212755173
In elk geval geen pakketje aannemen als die alsnog komt. En ook anderen in je huishouden daarop attenderen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_212755230
Rechtsbijstand zal er waarschijnlijk geen zaak van maken en 50 euro naar je overmaken, dat is sneller en goedkoper dan een brief sturen naar die webwinkel
pi_212755304
Welke webwinkel?
pi_212755435
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 15:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In elk geval geen pakketje aannemen als die alsnog komt. En ook anderen in je huishouden daarop attenderen.
Met de staat van de pakketbezorging van tegenwoordig heb je daar weinig controle meer over helaas als ze bij je thuis komen. Wordt gewoon ergens in een portiek of over een schutting geflikkerd, of net zo lang bij buren geprobeerd tot het > 10 huizen verderop spoorloos verdwijnt, en dan is het "bezorgd".

Veiligste is denk ik de standaard bezorgoptie op een afhaalpunt of pakketautomaat zetten en dan gewoon niets doen.
pi_212755486
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 15:25 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Met de staat van de pakketbezorging van tegenwoordig heb je daar weinig controle meer over helaas als ze bij je thuis komen. Wordt gewoon ergens in een portiek of over een schutting geflikkerd, of net zo lang bij buren geprobeerd tot het > 10 huizen verderop spoorloos verdwijnt, en dan is het "bezorgd".

Veiligste is denk ik de standaard bezorgoptie op een afhaalpunt of pakketautomaat zetten en dan gewoon niets doen.
Ja, verstandig. Altijd als ik iets bestel bij een bedrijf dat ik nog niet ken laat ik het om die reden elders bezorgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 9 maart 2024 @ 15:42:38 #7
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_212755649
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 14:38 schreef HomerStokes het volgende:
Mijn vraag: heeft het zin om hier verder mee te gaan? Ik heb een RB-verzekering maar het eigen risico daarvan is ¤ 250. In principe gun ik het de winkel natuurlijk niet om mijn gratis geld te houden en technisch gezien sta ik natuurlijk in mijn recht, maar om hier een maanden- of jarenlang juridisch conflict van te maken is misschien ook disproportioneel kijkende naar de eigen energie en tijd die dit zal kosten. Of zijn er nog andere stappen die ik wellicht kan ondernemen? Advies is welkom!
Nagel ze publiekelijk aan de schandpaal, te beginnen in dit topic. Om welk bedrijf gaat 't?

Of spreek ze publiekelijk aan, op hun Facebook-pagina bijvoorbeeld.

Of stap naar de rechtswinkel en laat hunnie een juridisch klinkende brief voor je schrijven. Zo'n bedrijf heeft net zo weinig zin in lang juridisch geëmmer als jij, dus aanzienlijke kans dat je dan plots wel je geld terugkrijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door 2thmx op 09-03-2024 20:58:36 ]
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zaterdag 9 maart 2024 @ 15:50:00 #8
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212755710
Daarom betaal ik altijd met creditcard. Als er niet wordt geleverd of er is gezeik, dan krijg je geld terug van de bank. Uiteraard moet je wel e.e.a. kunnen aantonen.
Je bent een waardeloze agent.
pi_212756128
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 14:38 schreef HomerStokes het volgende:
Beste mensen,

Op 13-02 bestelde en betaalde ik een artikel van ¤ 299 bij een webwinkel. Volgens de info op de site zou het product voorradig zijn en dezelfde dag "verwerkt/verzonden" worden. Het was voor het eerst dat ik hier wat bestelde, de winkel had ogenschijnlijk goede recensies. Ik bestelde 's avonds dus ik had verwacht dat dit de verzending op 14-02 zou plaatsvinden, ik had het product nodig voor een klus op 17-02, wat dus makkelijk had moeten lukken.

Uiteindelijk hoorde ik op 15-02 nog steeds niets waarna ik maar eens heb gebeld; ik werd doorgeschakeld naar een callcenter waarbij alleen maar terugbelnotities worden aangemaakt. Op mails werd niet gereageerd en de door het callcenter beloofde snelle telefonische reactie bleef ook telkens uit. Uiteindelijk gaf ik op 15-02 aan dat ik de order wilde annuleren en mijn geld binnen de wettelijke termijn van veertien dagen terug wilde hebben (uiterlijk op 01-03).

Op 01-03 nog niets ontvangen, dus op 04-03 maar eens een aangetekende brief verstuurd waarin ik aangaf dat de Wet Koop op Afstand was overtreden door het niet tijdig terugbetalen. Ik kan in de track & trace zien dat de brief is afgehaald, maar mijn geld heb ik nog steeds niet terug.

Mijn vraag: heeft het zin om hier verder mee te gaan? Ik heb een RB-verzekering maar het eigen risico daarvan is ¤ 250. In principe gun ik het de winkel natuurlijk niet om mijn gratis geld te houden en technisch gezien sta ik natuurlijk in mijn recht, maar om hier een maanden- of jarenlang juridisch conflict van te maken is misschien ook disproportioneel kijkende naar de eigen energie en tijd die dit zal kosten. Of zijn er nog andere stappen die ik wellicht kan ondernemen? Advies is welkom!
Ik betaal al jaren alleen achteraf.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_212756285
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 15:50 schreef cabe0002 het volgende:
Daarom betaal ik altijd met creditcard. Als er niet wordt geleverd of er is gezeik, dan krijg je geld terug van de bank. Uiteraard moet je wel e.e.a. kunnen aantonen.
Inderdaad: ik betaal achteraf of als dat niet mogelijk is credit card bij onbekende webwinkels. Maar goed, dat is natuurlijk makkelijk achteraf.

@HomerStokes: heeft de webshop een keurmerk? Dan kun je in principe via dat keurmerk nog wel wat regelen.
Heeft het geen keurmerk, dan wordt het wel lastig (en had ik er persoonlijk zelf ook nooit iets gekocht voor dit bedrag).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212756721
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 16:34 schreef halfway het volgende:

[..]
Ik betaal al jaren alleen achteraf.
Het liefst koop ik als ik iets wil hebben in fysieke winkels, dan heb ik mijn product meteen.

Maar als ik dan toch online iets koop, dan kies ik als de optie er is ook altijd voor achteraf betalen, als ik mijn product ontvangen heb.

Om dit soort redenen dus.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212756804
Dank voor de reacties tot nu toe!

Ja, stom dat ik meteen betaald heb. Maar de betreffende winkel heeft 4,5/5 sterren op Google met 75 reviews, waarschijnlijk heb ik daarom het risico durven nemen. Ik had ook met Paypal of CC moeten betalen inderdaad.

Ik heb in de aangetekende brief aangegeven dat ik uiterlijk 12-3 het geld terug wil, dus dat wacht ik nog even af voordat ik het verhaal met naam en toenaam ga verspreiden.
pi_212756813
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 17:49 schreef HomerStokes het volgende:
Dank voor de reacties tot nu toe!

Ja, stom dat ik meteen betaald heb. Maar de betreffende winkel heeft 4,5/5 sterren op Google met 75 reviews, waarschijnlijk heb ik daarom het risico durven nemen. Ik had ook met Paypal of CC moeten betalen inderdaad.

Ik heb in de aangetekende brief aangegeven dat ik uiterlijk 12-3 het geld terug wil, dus dat wacht ik nog even af voordat ik het verhaal met naam en toenaam ga verspreiden.
En geen keurmerk, dus?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212756912
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 17:41 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het liefst koop ik als ik iets wil hebben in fysieke winkels, dan heb ik mijn product meteen.

Maar als ik dan toch online iets koop, dan kies ik als de optie er is ook altijd voor achteraf betalen, als ik mijn product ontvangen heb.

Om dit soort redenen dus.
Ach, er zijn heel veel betrouwbare webwinkels waar het geen enkel probleem is vooruit te betalen.
pi_212756960
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 17:49 schreef HomerStokes het volgende:
Dank voor de reacties tot nu toe!

Ja, stom dat ik meteen betaald heb. Maar de betreffende winkel heeft 4,5/5 sterren op Google met 75 reviews, waarschijnlijk heb ik daarom het risico durven nemen. Ik had ook met Paypal of CC moeten betalen inderdaad.

Ik heb in de aangetekende brief aangegeven dat ik uiterlijk 12-3 het geld terug wil, dus dat wacht ik nog even af voordat ik het verhaal met naam en toenaam ga verspreiden.
Maar 75 reviews met een hoge score zijn meestal de eigenaren zelf + familie en vrienden.
pi_212757783
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 15:42 schreef 2thmx het volgende:

[..]
Nagel ze publiekelijk aan de schandpaal, te beginnen in dit topic. Om welk bedrijf gaat 't?

Heb ik 2x gedaan, werkte prrrrrrrrima om ineens m'n geld terug te krijgen na tijdenlang gezeik met die bedrijven! ^O^
pi_212757978
Welke webshop?
pi_212758359
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 18:44 schreef Document1 het volgende:
Welke webshop?
TS?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_212758370
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 19:08 schreef halfway het volgende:

[..]
TS?
Ja wie anders?
pi_212758385
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 17:56 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Ach, er zijn heel veel betrouwbare webwinkels waar het geen enkel probleem is vooruit te betalen.
Ja tot je pakje onderweg "verdwijnt". Ik doe het niet meer.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_212758403
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 19:08 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ja wie anders?
:')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_212763712
Je gaf aan dat je het artikel voor een klus nodig had. Was het een zakelijk aankoop of niet? Bij een zakelijk aankoop is er namelijk geen wet koop op afstand van toepassing.
pi_212764008
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 14:38 schreef HomerStokes het volgende:
Ik heb een RB-verzekering maar het eigen risico daarvan is ¤ 250.
Weet je dat wel zeker?
Welke rbv is dat?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_212786648
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 22:41 schreef r_one het volgende:

[..]
Weet je dat wel zeker?
Welke rbv is dat?
ASR.

Mbt “de klus” betrof het een muziekklus wat ik als hobby uitvoer, niets zakelijks dus.
pi_212786721
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 15:44 schreef HomerStokes het volgende:

[..]
ASR.

Mbt “de klus” betrof het een muziekklus wat ik als hobby uitvoer, niets zakelijks dus.
ASR kent (net zoals de meeste rbv) géén eigen risico, "tenzij ....."

Wat is bij jou de "tenzij"?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')