abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 maart 2024 @ 17:54:50 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212730528
quote:
Jos Verstappen ziet Red Bull 'uit elkaar vallen' door zaak-Horner, team ontkent

Jos Verstappen, de vader van drievoudig wereldkampioen Max, laat een dag na de winst van zijn zoon in de openingsrace in Bahrein in interviews met twee kranten weten dat er snel iets moet gebeuren bij het Formule 1-team van Red Bull.

Volgens Verstappen senior moet na een aantal tumultueuze dagen met teambaas Christian Horner in de hoofdrol de rust terugkeren in de ploeg van zijn zoon.

"Deze situatie is niet goed voor het team en drijft mensen uit elkaar", zegt hij tegen De Telegraaf. "Op deze manier kan het niet doorgaan en blijft er spanning in de lucht hangen."

Tegenover de Daily Mail zegt hij over Horner: "Het team dreigt uit elkaar te vallen. Het kan niet zo doorgaan. Het zal ooit ontploffen. Horner speelt het slachtoffer, terwijl hij juist de veroorzaker is van de problemen."

Red Bull reageert
Verstappen wilde vandaag tegenover de NOS niet nader ingaan op zijn uitspraken. Via de BBC ontkent Red Bull dat het team onder druk staat. "Er is wat dat betreft niets aan de hand. Het team is een eenheid en is gefocust op het racen."

Horner werd woensdag na intern onderzoek van Red Bull vrijgepleit na beschuldigingen van grensoverschrijdend gedrag. Een dag later lekte een anonieme e-mail uit met Whatsapp-verkeer tussen Horner en de werkneemster in kwestie. Van die berichten is de authenticiteit niet te controleren.

Het zorgde voor een tumultueus weekend voor het team van Verstappen, die zaterdag wel met overmacht de Grand Prix van Bahrein op zijn naam schreef.
quote:
Horner ontkent op non-actief zetten teamlid niet en zegt dat Verstappen contract uitdient

Red Bull-teambaas Christian Horner wil niet bevestigen of het teamlid dat klachten over grensoverschrijdend gedrag tegen hem indiende op non-actief is gesteld. De BBC en De Telegraaf maakten daar eerder vandaag melding van.

Horner ging op dat nieuws in op een persconferentie in Jeddah, waar deze week de Grand Prix van Saudi-Arabi๋ wordt gereden. "Ik kan geen commentaar geven over iets wat vertrouwelijk is, dus daarover kan ik niks zeggen."

De klachten van de werknemer werden door Red Bull onderzocht en Horner werd vrijgepleit. Vorige week werd vermeend appverkeer tussen het teamlid en Horner naar journalisten en leidinggevende figuren uit de F1 gelekt.

Horner wil er niet lang meer stil bij staan. "Er is natuurlijk veel gezegd en geschreven, maar de aantijgingen zijn van tafel. Het is nu tijd om een streep te trekken. We zijn hier als F1-team en we willen racen. Daar moeten de schijnwerpers op gericht zijn."

Gesprek met Jos Verstappen
Vorige week was Jos Verstappen kritisch over de situatie rondom Horner. De vader van Max zei te vrezen dat het team door de onrust uit elkaar zou kunnen vallen. Daarop volgden geruchten over een eventuele transfer van Max Verstappen naar Mercedes.

"Max zal zijn contract (dat tot 2028 loopt, red.) uitdienen", zei Horner donderdagmiddag. "Hij heeft veel bij ons bereikt, heeft het naar zijn zin en die 55 zeges van hem zijn allemaal met ons behaald. Daar wil je mee door."

Horner zegt contact met Jos Verstappen te hebben gehad. "Ik heb hem na de grand prix gesproken en hem gefeliciteerd met de zege van zijn zoon. We hebben een gezamenlijk belang. We willen allebei dat hij in de beste auto en bij het beste team zit."
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 maart 2024 @ 17:55:40 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212730550
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2024 17:27 schreef Sabata het volgende:

[..]
fixed.

als ik de tijdlijn een beetje begrijp dan is het eigenlijk zo gegaan:
- Dieter Mateschitz is overleden en daarmee is het meerderheidsaandeel in handen gekomen van Yoovidia, de zoon van de Thaise compagnon van Mateschitz en de oorspronkelijke uitvinder van het Red Bull recept.
- Mark Mateschitz, zoon van Dieter, wil zelf niet heel veel met het bedrijf te maken hebben en stelt Oliver Mintzlaff aan als zijn ruziemakende directeur.
- Mintzlaff doet waar hij goed in is en strijkt zowel Marco als Horner tegen de haren in. Horner wil dat het raceteam onafhankelijk blijft, daarom ook die getorpedeerde deel met porsche eerder.
- Horner probeert daarna het Thaise deel zo gek te krijgen dat ze Red Bull Racing loshalen uit de Red Bull organisatie. plus hij laat tegenover Herr Mintzlaff vallen dat hij Marko maar met pensioen moet sturen.
- dat is verkeerd gevallen bij kamp Verstappen, maar op dat moment wist men nog niet dat Horner achter de schermen met zijn overname plannen bezig was.
- Herr Mintzlaff komt daar later achter en en wil het schandaal rond de affaire met die PA gebruiken om Horner eruit te werken, daarbij krijgt hij hulp van de Telegraaf (Van Haren die zich voor een scoop laat gebruiken en Autobild / F1 Insider scribent Ralf Bach, die wel vaker dit bijltje hsbteerde vroeger.
- Horner weer krijgt hulp van Yoovidia en er wordt een zogenaamde king's counselor (onafhankelijk advocaat) ingehuurd om onderzoek te doen

En vanaf dat moment lopen de zaken uit een.
- de ene groep spreekt van een Kangaroo court waarvan daar komt eigenlijk al meteen vaststaat namelijk dat Horner weg moet, de andere groep spreekt van een Kangaroo court omdat men denkt dat Yoovidia Horner koste wat kost niet kwijt wil.
- Herr Mintzlaff ziet de bui ook al hangen en zodra Horner wordt vrijgesproken gaan de handschoenen uit: eerst werd die mailbom geregeld, daarna Jos die opzichtig met Toto Wolf staat te praten En natuurlijk zijn opmerkingen tegen een riool krant en een paar oplettende journalisten die toevallig meeluisteren.

als deze yellowstone/dallas/ dynasty/ succession soap nog lang blijft door sudderen dan kan het er zomaar van komen dat Jos nog gelijk krijgt ook. dan wordt Red Bull Racing Red Bull Thailand Racing, vertrekt Max nou zal ik haar orde of dat nu de F1 is of iets anders en dan hangt het er maar net vanaf wat Adrian Newey doet. ere had die zijn lot inderdaad aan het lot van Horner verbonden, maar dat lijkt nu niet meer zo te zijn. Ferrari en Aston Martin hebben de grote koffers met geld reeds paraat voor als dat gebeurt.
Mooie post om mee te nemen
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212730698
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 17:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Mooie post om mee te nemen
"Mooie post" die bij het eerste punt al de mist in gaat. Mateschitz had nooit de meerderheid van de aandelen dus er is helemaal niets veranderd bij Red Bull Gmbh met het overlijden van Mateschitz. De Yoovidia familie had altijd al 51% van de aandelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2024 18:02:55 ]
pi_212730790
twitter
pi_212730967
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_212731026
twitter
pi_212731405
- Dit is de FB niet -

[ Bericht 97% gewijzigd door Nattekat op 07-03-2024 18:48:36 ]
De enige echte.
pi_212731719
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2024 18:47 schreef Rnie het volgende:
- Dit is de FB niet -
:? Wat is hier de bedoeling van?
De enige echte.
pi_212731783
dit is juist opgezet om de Yellowstone Horner saga te bespreken, dus het hoort hier thuis toch?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_212731934
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 18:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
"Mooie post" die bij het eerste punt al de mist in gaat. Mateschitz had nooit de meerderheid van de aandelen dus er is helemaal niets veranderd bij Red Bull Gmbh met het overlijden van Mateschitz. De Yoovidia familie had altijd al 51% van de aandelen.
Van de economische rechten ja, Matechitz had 51% van de stemrechten.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Ti๋sto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_212734368
Dus: medewerkster is geschorst en Horner gaat vrijuit.

Mooi dat die #metoo waanzin nu eens volledig backfired.
pi_212734570
Pluspunten voor de TT :Y :D
  donderdag 7 maart 2024 @ 21:41:10 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212734992
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2024 20:59 schreef Cilantro het volgende:
Dus: medewerkster is geschorst en Horner gaat vrijuit.

Mooi dat die #metoo waanzin nu eens volledig backfired.
Hoezo?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 7 maart 2024 @ 21:43:12 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212735024
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 21:10 schreef Dazalbest1 het volgende:
Pluspunten voor de TT :Y :D
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 17:06 schreef Tarado het volgende:

[..]
Topictitel: Keeping Up With The Carkrashians

Niet zelf verzonnen maar vond het wel een leuke van @:MarinaHyde
  donderdag 7 maart 2024 @ 22:21:35 #15
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_212735465
topic dicht, de F1 pers praat er ook over, dus geen apart topic!
pi_212737664
Weer een onderwerp vakkundig de mond gesnoerd. Classic.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 10:41:33 #17
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_212738725
Het verbaast me hoeveel er wordt gesproken over een kwestie waarvan zo weinig feitelijkheden bekend zijn. Het nieuws over de schorsing van de beschuldiger (wegens "dishonesty") roept tussen de regels door wel een bepaald beeld op van de situatie. Los van het resultaat van het onderzoek (waarbij Horner werd "vrijgesproken") wekt het feit dat er door de beschuldiger blijkbaar onjuiste zaken zijn verklaard de indruk de persoon kampt met bepaalde geestelijke problemen. Als dat zo zou zijn dan geloof ik wel dat Red Bull daar niet publiek iets over gaat verklaren. En dan geloof ik ook wel dat Horner volhard in zijn aanblijven als teambaas.
pi_212744020
twitter

Neem aan dat het met deze saga te maken heeft
  vrijdag 8 maart 2024 @ 18:31:50 #19
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_212744097
Stond al in Algemeen, maar hoort hier ook thuis ^O^
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_212744538
twitter
  vrijdag 8 maart 2024 @ 19:22:31 #21
38114 beantherio
pi_212745065
En zo begint het dan toch nog daadwerkelijk op een machtsstrijd te lijken, zoals sommige geruchten het al omschreven.
pi_212745125
Netflix personeel is nu met hun 4de portie popcorn bezig…
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 maart 2024 @ 19:39:20 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212745420
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:26 schreef King_Merc het volgende:
Netflix personeel is nu met hun 4de portie popcorn bezig…
Vierde pas?

Denk dat ik volgend jaar maar die serie ga kijken _O-
Niet omdat ie zo goed is, maar omdat ik het nu echt kwijt ben. In welk universum zou Marko er nou weer uitgewerkt kunnen worden?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 8 maart 2024 @ 19:41:29 #24
38114 beantherio
pi_212745477
Het vertrek van Marko zou niet perse een slechte zaak zijn. Ik vraag me alleen wel af wat precies de reden ervan zou zijn. Enkel het lekken van informatie?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 maart 2024 @ 19:46:18 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212745572
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:41 schreef beantherio het volgende:
Het vertrek van Marko zou niet perse een slechte zaak zijn. Ik vraag me alleen wel af wat precies de reden ervan zou zijn. Enkel het lekken van informatie?
Daarom snap ik het ook niet. Marko is in dienst van Red Bull, het bedrijf. Daar was rond die budget cap ook nog drama over. De tweestrijd binnen RBR is tussen team Horner (Thailand) en team RB (Oostenrijk).
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212745872
twitter
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 maart 2024 @ 20:05:18 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212745878
quote:
Duidelijk statement Max Verstappen: ‘Helmut Marko moet zeker blijven’

Max Verstappen heeft in heldere bewoordingen duidelijk gemaakt dat Red Bulls motorsportadviseur Helmut Marko in zijn huidige rol aan het team verbonden moet blijven. Hij zei dat tijdens de persconferentie die volgde op de kwalificatie, waarin hij zich overtuigend verzekerde van pole position. “Het is belangrijk dat Helmut blijft. Voor mij en voor de beslissingen die ik neem, ook in de toekomst”, aldus de drievoudig wereldkampioen.

Helmut Marko vertelde vrijdag aan het Oostenrijkse ORF dat de Grand Prix van Saoedi-Arabi๋ mogelijk zijn laatste race in functie zou zijn en dat een schorsing hem wellicht boven het hoofd hangt. Naar verluidt zou hem inmiddels door het hoofdkantoor van Red Bull een spreekverbod zijn opgelegd. Een en ander heeft overduidelijk te maken met de interne machtsstrijd binnen Red Bull en de kwestie rond teambaas Christian Horner, die door een vrouwelijke medewerkster van seksueel grensoverschrijdend gedrag is beschuldigd. Horner wil vooralsnog van geen wijken weten, de vrouw is inmiddels door het team geschorst.

Max Verstappen toont zich in de kwestie duidelijk loyaal aan Helmut Marko, de man die hem in 2014 zijn eerste Formule 1-contract liet tekenen. “Ik heb heel veel respect voor Helmut. Wat we samen hebben bereikt, gaat al heel ver terug. Mijn loyaliteit richting hem gaat ook heel ver en dat heb ik aan iedereen in het team laten weten, ook in de absolute top”, zo stelde Verstappen.

‘Het gaat hier over loyaliteit en integriteit’
“Ik heb tegen iedereen gezegd dat hij altijd een belangrijke rol zal spelen in mijn toekomstkeuzes, ook die over de toekomst in het team. In dat opzicht is het heel belangrijk dat hij blijft. Als een belangrijke steunpilaar binnen het team wegvalt is dat niet goed voor mij. Dus Helmut moet zeker blijven. Helmut is zelf ook altijd erg loyaal geweest aan het team en aan iedereen in het team, ook om ervoor te zorgen dat iedereen zijn of haar positie kon behouden, zeker in de beginperiode. Ik vind het belangrijk dat je de man respect toont voor wat hij allemaal heeft gedaan. Het gaat hier over loyaliteit en integriteit”, aldus Verstappen.

Lees ook: Horner zal zorgen dat Max Verstappen vertrekt, voorspelt Schumacher

Max Verstappen wordt sinds de kwestie rond Horner vorige week in Bahrein explodeerde in verband gebracht met een mogelijke overgang naar Mercedes. Zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton verruilt Mercedes na dit seizoen voor Ferrari en Verstappen wordt door Mercedes-teambaas Toto Wolff gezien als de gedroomde opvolger.

Afgelopen zaterdag, kort na de overwinning van Verstappen in Bahrein, vond in de paddock al een kort onderonsje plaats tussen Wolff en Jos Verstappen. De laatste toonde zich in Bahrein ook zeer kritisch over de rol van Horner. Weliswaar heeft Max Verstappen een contract dat doorloopt tot en met 2028, maar er zou een clausule in staan dat hij mag vertrekken als Marko het team verlaat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 maart 2024 @ 20:06:56 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212745903
En die vrouw waar het over gaat sleept RB nu voor de rechter :')

Het houdt niet op...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212746109
Maar waar stelt Max de grens? Als Helmut voor Australi๋ geschorst wordt, weigert Max dan te rijden?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 maart 2024 @ 20:20:39 #30
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_212746162
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:17 schreef Rianne84 het volgende:
Maar waar stelt Max de grens? Als Helmut voor Australi๋ geschorst wordt, weigert Max dan te rijden?
Dat lijkt mij niet, maar als er inderdaad een clausule is dan kan die volgend jaar wel eens vertrekken. Hoe dom het ook is, want 2025 zou ook gewoon jaar van RB moeten zijn. Hij moet in 2026 pas vertrekken en hopen dat ze bij Mercedes wat mensen krijgen die snappen hoe zo'n auto werkt, zonder dat er een opgevoerde motor achterin ligt.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 20:21:32 #31
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212746175
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:04 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Zei hij ook in de nabeschouwing bij Viaplay.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 maart 2024 @ 20:21:54 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212746185
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:20 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dat lijkt mij niet, maar als er inderdaad een clausule is dan kan die volgend jaar wel eens vertrekken. Hoe dom het ook is, want 2025 zou ook gewoon jaar van RB moeten zijn. Hij moet in 2026 pas vertrekken en hopen dat ze bij Mercedes wat mensen krijgen die snappen hoe zo'n auto werkt, zonder dat er een opgevoerde motor achterin ligt.
Ik krijg nog ergere kortsluiting van Verstappen naar Mercedes dan dit verschoven weekend, alsjeblieft niet :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 maart 2024 @ 20:22:48 #33
416575 crew  Evenstar
pi_212746201
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik krijg nog ergere kortsluiting van Verstappen naar Mercedes dan dit verschoven weekend, alsjeblieft niet :{
Ik zal er ook nooit aan kunnen wennen denk ik. Ik vind Mercedes echt walgelijk, maar ben ook wel een tikje tikje tikje benieuwd :D
  vrijdag 8 maart 2024 @ 20:23:16 #34
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212746213
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:20 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Heb het gevoel dat Max hier echt principieel in staat (zoals hij overkwam in de nabeschouwing). En het wel eens hoog kan gaan spelen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 maart 2024 @ 20:25:06 #35
416575 crew  Evenstar
pi_212746252
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Heb het gevoel dat Max hier echt principieel in staat. En het wel eens hoog kan gaan spelen.
Hij gaat echt niet zo'n dominant jaar als dit weggooien omdat Helmut weg gaat hoor. Volgend jaar zou het wel kunnen.
pi_212746303
twitter
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 maart 2024 @ 20:29:10 #37
416575 crew  Evenstar
pi_212746348
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:26 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Nou Newey, GP, Helmut en Max naar Mercedes dan maar. Hop hop.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 20:29:43 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212746365
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:26 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Zozo, de druk komt er nog wat meer op zo :D
Al was hij ah grappen begreep ik. Maar ik denk dat hij het deels wel meent ook.

[ Bericht 5% gewijzigd door Whiskers2009 op 08-03-2024 20:35:25 ]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 maart 2024 @ 20:30:00 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212746376
Ik wil ze allemaal wel richting Ferrari zien gaan na 2025 :9
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212746472
Wat een intens slechte soap is dit aan het worden zeg.

Mein liebe.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 20:34:37 #41
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212746496
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Heb het gevoel dat Max hier echt principieel in staat (zoals hij overkwam in de nabeschouwing). En het wel eens hoog kan gaan spelen.
Max staat hier principieel in.

Weet dat. En daar is hij altijd duidelijk over geweest.
'Hij is een soort 2de vader voor me' heeft hij ooit in een interview gezegd. Moet Marko weg, gaat Max weg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212746499
Verstappen naar Mercedes zou wel intens genot zijn trouwens.

Benieuwd wat er met de Mercedes haat binnen de Nederlandse landgrenzen gaat gebeuren.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 maart 2024 @ 20:39:27 #43
416575 crew  Evenstar
pi_212746590
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:34 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Verstappen naar Mercedes zou wel intens genot zijn trouwens.

Benieuwd wat er met de Mercedes haat binnen de Nederlandse landgrenzen gaat gebeuren.
Kusje er op en weer door.

Gaat wel even wennen worden, maar ik vond Mercedes in begin ook prima te doen (met Schumacher). Het is vooral combinatie Lewis/Toto/#TeamLH dat het irritant maakt (voor mij).
pi_212747155
Verstappen suggests Red Bull F1 future linked to Marko's fate

quote:
Max Verstappen has warned that his future at Red Bull's Formula 1 team could depend on the fate of the company's motorsport advisor Helmut Marko.

It emerged in Saudi Arabia on Friday that Marko is at risk of being suspended by the energy drinks company amid a fresh investigation into recent leaks to the media.

It is understood that the Austrian Red Bull company is looking into how information relating to the confidential investigation into team principal Christian Horner's behaviour was released to journalists during what was supposed to be a total media blackout throughout the company.

While Marko remains employed by Red Bull and is in Saudi Arabia, he told Austrian broadcaster ORF that there was a chance he could be suspended from Monday and be absent from this month's Australian Grand Prix.

Asked if he could face suspension, Marko said: "The theoretical possibility always exists."

But with developments in the ongoing Horner saga appearing to be far from over, now Red Bull driver Verstappen has escalated things further by indicating he will not accept Marko being out of the team.

It had been widely speculated in recent days that Verstappen's contract has a clause that would allow him to become a free agent if Marko left, and he has now revealed that he has told the team his future at the squad rests on what happens.

Speaking after grabbing pole position at the Jeddah circuit about whether Marko's fate could impact his own future, Verstappen said: "I have a lot of respect for Helmut and what we have achieved together.

"My loyalty to him is very big, and also I have always expressed this to everyone within the team, everyone high up, that he is an important part in my decision making for all the time in the future as well within the team.

"So, it is very important he stays within the team, including of course everyone else because it is a whole team effort."

Verstappen said that if there was any risk of the team's senior management being overhauled in the wake of the ongoing situation at Red Bull, then that could well make him think he is better off elsewhere.

"It is very important we keep the key people together because I feel if such an important pillar falls away, that's also what I've said to the team, that is not good for my situation as well. So yeah, for sure, for me, Helmut has to stay.

"He has built this team together with Dietrich [Mateschitz] from day one. And he's always been very loyal to the team, to everyone within the team, to make sure that everyone would keep their positions already from back in the day.

"I think it's also very important, of course, that you give the man a lot of respect for what he has done. And that comes back also to loyalty, you know, and integrity. So, yeah, for sure, it's important that he stays part of the team, also for me."

Verstappen's declaration that there is a possibility he could leave if Marko departs will be of big interest to Mercedes, which has set its sights on trying to lure the Dutchman for next year.

The German manufacturer is searching for a replacement for Lewis Hamilton, who is joining Ferrari in 2025, and is well aware of the speed and marketing presence that Verstappen would bring.

https://www.autosport.com(...)arkos-fate/10585070/
  Moderator vrijdag 8 maart 2024 @ 21:15:39 #45
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_212747298
Formule 1 leeft eindelijk weer eens
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  vrijdag 8 maart 2024 @ 21:17:24 #46
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212747327
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 21:07 schreef Nober het volgende:
Verstappen suggests Red Bull F1 future linked to Marko's fate
[..]

Allemaal herhaling van wat eerder gezegd is.
1947-2016
pi_212747336
Lijkt mij raar om een kampioens auto/team op te geven voor een andere team en slechtere auto.

Kan die net zo goed Gt3 doen of richten op WEC. Hij heeft toch al gt3 team?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 maart 2024 @ 21:18:46 #48
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212747345
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 21:17 schreef StephanL het volgende:
Lijkt mij raar om een kampioens auto/team op te geven voor een andere team en slechtere auto.

Hij is nog wel het type om na 2025 gewoon naar het WEC te gaan. Ik zie hem daarvoor niet weg gaan bij RB.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 8 maart 2024 @ 21:21:28 #49
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_212747383
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 21:17 schreef StephanL het volgende:

Iedereen verklaarde Hamilton ook voor gek toen hij naar Mercedes ging. :)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 maart 2024 @ 21:30:21 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212747536
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 21:21 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Iedereen verklaarde Hamilton ook voor gek toen hij naar Mercedes ging. :)
Andere situatie. Hele andere situatie.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 8 maart 2024 @ 21:32:50 #51
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_212747590
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 21:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Andere situatie. Hele andere situatie.
Het zou me niet verbazen om een titel op te geven om er meer voor terug te winnen. RBR na 2026 moet ik nog zien en of er plek is bij een topteam in 2026 ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Starflyer op 08-03-2024 21:47:30 ]
pi_212747868
Max is weg bij RB, gewoon kijkende naar wat Max zelf zegt de afgelopen week is het vrij duidelijk dat die klaar is bij RB nu het Oostenrijkse kamp de oorlog heeft verloren. Volgende jaar dan maar een tussenjaar bij Merc en hopen dat Merc de juist keuze is voor daarna.
pi_212747905
twitter
  vrijdag 8 maart 2024 @ 22:40:09 #54
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_212748854
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 21:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Max is weg bij RB, gewoon kijkende naar wat Max zelf zegt de afgelopen week is het vrij duidelijk dat die klaar is bij RB nu het Oostenrijkse kamp de oorlog heeft verloren. Volgende jaar dan maar een tussenjaar bij Merc en hopen dat Merc de juist keuze is voor daarna.
whut? jij hebt een grote glazen bol. vanaf welk jaar?
pi_212749146
Verschuur weet uit betrouwbare bron dat ze net zo lang blijven stoken tot Horner weg is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Middelpunt op 08-03-2024 23:23:11 ]
  Moderator vrijdag 8 maart 2024 @ 23:14:54 #56
446930 crew  ESF1Gamer
pi_212749222
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 23:09 schreef Middelpunt het volgende:
Verschoor weet uit betrouwbare bron dat ze net zo lang blijven stoken tot Horner weg is.
Dus die appjes zijn bewust gelekt om Horner weg te krijgen?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  vrijdag 8 maart 2024 @ 23:20:38 #57
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_212749287
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 23:14 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Waarom anders?
pi_212749299
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 23:14 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Lijkt me ook niet dat zoiets per ongeluk gaat.

Verschuur spreekt Jos Verstappen regelmatig en iedereen bij het Race cafe is opeens anti Horner. Hij geeft aan dat er echt wel meer aan de hand is en het echt niet meer te redden is.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 23:23:11 #59
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_212749314
Misschien een domme vraag, maar het is mij niet echt duidelijk welke concrete plannen Horner heeft waar Oostenrijk/kamp Verstappen het niet mee eens is. Ik lees wel 'machtswellusteling' e.d., maar dat soort termen gebruiken mensen meestal alleen als ze het ergens concreet mee oneens zijn. Iemand hier een idee wat het is?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_212749383
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 23:23 schreef Jane het volgende:
Misschien een domme vraag, maar het is mij niet echt duidelijk welke concrete plannen Horner heeft waar Oostenrijk/kamp Verstappen het niet mee eens is. Ik lees wel 'machtswellusteling' e.d., maar dat soort termen gebruiken mensen meestal alleen als ze het ergens concreet mee oneens zijn. Iemand hier een idee wat het is?
Volgens mij gaat het vooral hier om:
quote:
Het Italiaanse medium FormulaPassion meldt dat Horner in 2023 een opmerkelijk aanbod heeft neergelegd bij de Thaise aandeelhouders.

Volgens het Italiaanse medium klopte Horner in 2023 aan bij de familie Yoovidya met een aanbod het Formule 1-team helemaal of gedeeltelijk te kopen van het bedrijf. Horner zou hierbij hulp hebben gekregen van Britse investeerders. Als Horner dit voor elkaar had gekregen, had hij een rol gekregen die vergelijkbaar is met die van Toto Wolff bij Mercedes. Horner zou dit aanbod hebben gedaan zonder medeweten van de Oostenrijkse aandeelhouders. Als de overname was gelukt, waren de Oostenrijkers buitenspel gezet.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 23:42:21 #61
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212749483
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 23:32 schreef Middelpunt het volgende:

[..]
[..]

Als dit het echt is, dan snap ik het totaal.
1947-2016
  vrijdag 8 maart 2024 @ 23:42:29 #62
1986 Jane
pi_212749485
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 23:32 schreef Middelpunt het volgende:

[..]
[..]

Mja, misschien.... Dit lijkt me wel een reden voor 'Oostenrijk' om boos op Horner te zijn, maar voor een coureur is het toch een beetje raar om daarom je teambaas weg te willen hebben, als je verder vindt dat hij z'n werk goed doet en het team goed leidt. Wat is de reden dat Max van Horner af wil? Denkt hij dat Horner een verkeerde weg in wil slaan? Heeft het met die nieuwe eigen motor te maken of zo?
  vrijdag 8 maart 2024 @ 23:44:55 #63
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212749506
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 23:42 schreef Jane het volgende:

[..]
Mja, misschien.... Dit lijkt me wel een reden voor 'Oostenrijk' om boos op Horner te zijn, maar voor een coureur is het toch een beetje raar om daarom je teambaas weg te willen hebben, als je verder vindt dat hij z'n werk goed doet en het team goed leidt. Wat is de reden dat Max van Horner af wil? Denkt hij dat Horner een verkeerde weg in wil slaan? Heeft het met die nieuwe eigen motor te maken of zo?
Horner zorgt voor onrust in een omgeving die geen onrust kan hebben om op de absolute top waar ze zitten te kunnen blijven presteren.
1947-2016
pi_212749535
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 23:42 schreef Jane het volgende:

[..]
Max wil niet van Horner af, Max wil dat Helmut blijft
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 23:49:33 #65
147172 THEFXR
Alpha Bear
  vrijdag 8 maart 2024 @ 23:50:17 #66
1986 Jane
pi_212749551
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 23:48 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Max wil niet van Horner af, Max wil dat Helmut blijft
Dat laatste zeker, maar inmiddels heb ik ook wel het idee dat hij van Horner af wil. Wilde hem ook niet steunen, enz.
Als Max Horner publiekelijk gesteund had, dan was er ook een stuk minder onrust geweest, is mijn indruk.
pi_212749572
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 23:50 schreef Jane het volgende:

[..]
Dat laatste zeker, maar inmiddels heb ik ook wel het idee dat hij van Horner af wil. Wilde hem ook niet steunen, enz.
Dat zou ook niet nodig moeten zijn, Persoonlijk zou ik Horner ook niet gesteund hebben.
Wat hij deed in zijn positie is gewoon oerdom.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 maart 2024 @ 00:06:45 #68
416575 crew  Evenstar
pi_212749663
Alleen maar verliezers straks.

Horner krijgt dan misschien zijn team, maar heeft aardig wat imagoschade opgelopen en is straks zijn beste adviseur, coureur en misschien ook wel Newey kwijt.

Max blijft loyaal aan Helmut, maar is zijn dominante team kwijt.
  zaterdag 9 maart 2024 @ 00:17:32 #69
1986 Jane
pi_212749701
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 00:06 schreef Evenstar het volgende:
Alleen maar verliezers straks.

Horner krijgt dan misschien zijn team, maar heeft aardig wat imagoschade opgelopen en is straks zijn beste adviseur, coureur en misschien ook wel Newey kwijt.

Max blijft loyaal aan Helmut, maar is zijn dominante team kwijt.
Zo lijkt het nu wel, idd.
Toch denk ik dat er ook iets moet meespelen v.w.b. Horners toekomstvisie voor het team o.i.d. Vooral ook omdat nu kennelijk Newey ook al geen zekerheid meer is.
  zaterdag 9 maart 2024 @ 00:25:42 #70
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212749732
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 00:17 schreef Jane het volgende:

[..]
Toch denk ik dat er ook iets moet meespelen v.w.b. Horners toekomstvisie voor het team o.i.d. Vooral ook omdat nu kennelijk Newey ook al geen zekerheid meer is.
Gaat horner nu niet weg, dan implodeert die hele zooi.
Newey/Horner-liefde is ook al bekoeld, schijnbaar.
Marko/Verstappen weg

Je beste coureur, je technische hart.
Daarna de sponsoren die niet meer verlengen.

Als het zo doorgaat is dit het laatste jaar dat Max in een RBR races wint.
1947-2016
  zaterdag 9 maart 2024 @ 00:58:10 #71
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_212749845
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 00:25 schreef Red_85 het volgende:

Als het zo doorgaat is dit het laatste jaar dat Max in een RBR races wint.
Als dit zo doorgaat is dit het laatste jaar dat wie dan ook in een RBR races wint.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_212750373
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 00:17 schreef Jane het volgende:

[..]
Natuurlijk, hij heeft getracht met een groep investeerders het team over te nemen en misschien speelt dat nog steeds.
Daarmee staat Helmut Marko als de link tussen Red Bull en het racing team buiten spel, ook als dat van tafel is, is het na de afgelopen weken de vraag wat de huidige positie binnen Red Bull nog is van Helmut Marko nu Christian Horner een direct lijntje heeft.

Verder begrijp ik dat de vrouw die nu naar huis gestuurd is vanwege 'oneerlijkheid' naar de rechter stapt, dus een staartje gaat dat ook zeker nog krijgen.
  zaterdag 9 maart 2024 @ 09:30:03 #73
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_212751224
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:29 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Nou Newey, GP, Helmut en Max naar Mercedes dan maar. Hop hop.
Als Max gaat, dan graag deze mee inderdaad :D
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  zaterdag 9 maart 2024 @ 09:39:49 #74
131800 Tarado
cap๔ de fusca
pi_212751323
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 00:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Als dit zo doorgaat is dit het laatste jaar dat wie dan ook in een RBR races wint.
Lijkt me niet, die planning is zo strak, die hebben voor volgend jaar ook nog wel een hele goeie auto, dan is het net de vraag wie ze erin zetten.
pi_212751833
twitter
  zaterdag 9 maart 2024 @ 10:18:02 #76
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_212751851
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 10:16 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Wilde ik net plaatsen _O-

https://www.auto-motor-un(...)ll-christian-horner/
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 maart 2024 @ 10:20:05 #77
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212751865
quote:
[ x ]
Als die allemaal afhaken dit jaar, geloof ik best dat ie volgend jaar nog wel wat races kan winnen. Dus gelijk heeft ie.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212751908
quote:
[ x ]
Als Ford wordt gebruikt om een punt te maken dan weet je dat het een slecht punt is. Ford wordt een sponsor die een beetje meehelpt met de elektrische systemen, that's it.
  zaterdag 9 maart 2024 @ 10:31:58 #79
131800 Tarado
cap๔ de fusca
pi_212752011
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 10:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Als Ford wordt gebruikt om een punt te maken dan weet je dat het een slecht punt is. Ford wordt een sponsor die een beetje meehelpt met de elektrische systemen, that's it.
Ze hebben meer ervaring met batterijtechniek dan Red Bull, dus het is wat meer dan een beetje en niet te vergeten het geld wat ze erin stoppen.
  zaterdag 9 maart 2024 @ 11:25:13 #80
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212752910

Ow man, this didnt aged well. Within a day...
Enige wat nog staat is de intentie van Max zelf op 1:33
1947-2016
  zaterdag 9 maart 2024 @ 11:28:45 #81
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212752956
quote:
[ x ]
Even he, in de hypothese dat hij dit heeft gezegd.

'Without Max, Newey... '

Horner staat alleen dus in dit verhaal, met cruciale backing van de hoofdaandeelhouder. Hij heeft al afscheid genomen van die 2 en aanhangende mensen van Max en Newey.
1947-2016
pi_212753360
twitter
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 maart 2024 @ 12:05:22 #83
416575 crew  Evenstar
pi_212753421
Mwah, ik vind het lastig om alles maar voor waarheid aan te nemen.

Tot nu toe zijn er maar een paar feiten en dat is dat Horner intern is aangeklaagd, er een inter onderzoek is geweest en hij is vrijgesproken na een onafhankelijk onderzoek.

Geen idee of Horner echt zo de weg kwijt is dat hij denkt dat hij voor alle succes heeft gezorgd. Dat zijn allemaal van die uitspraken die net zo goed verzonnen kunnen zijn. Bronnen binnen het team ... Altijd makkelijk.

Als die daadwerkelijk dit soort uitspraken aan het doen is dan is die wel echt de weg kwijt, maar ik neem het nog even met een flink korreltje zout.
  zaterdag 9 maart 2024 @ 12:15:05 #84
131800 Tarado
cap๔ de fusca
pi_212753471
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 12:05 schreef Evenstar het volgende:
Mwah, ik vind het lastig om alles maar voor waarheid aan te nemen.

Tot nu toe zijn er maar een paar feiten en dat is dat Horner intern is aangeklaagd, er een inter onderzoek is geweest en hij is vrijgesproken na een onafhankelijk onderzoek.

Geen idee of Horner echt zo de weg kwijt is dat hij denkt dat hij voor alle succes heeft gezorgd. Dat zijn allemaal van die uitspraken die net zo goed verzonnen kunnen zijn. Bronnen binnen het team ... Altijd makkelijk.

Als die daadwerkelijk dit soort uitspraken aan het doen is dan is die wel echt de weg kwijt, maar ik neem het nog even met een flink korreltje zout.
Het gaat niet alleen om die uitspraken maar vooral om het feit dat hij alles denkt te kunnen bepalen terwijl dat voorheen niet zonder goedkeuring Marko/Mateschitz kon.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 maart 2024 @ 12:16:12 #85
416575 crew  Evenstar
pi_212753474
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 12:15 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om die uitspraken maar vooral om het feit dat hij alles denkt te kunnen bepalen terwijl dat voorheen niet zonder goedkeuring Marko/Mateschitz kon.
Maar dat zijn ook allemaal maar geruchten toch? Voor hetzelfde geldt is het Marko die Horner probeert weg te krijgen, omdat hij meer macht wil. Wie weet .... Wij hebben geen feiten.
  zaterdag 9 maart 2024 @ 12:18:25 #86
131800 Tarado
cap๔ de fusca
pi_212753487
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 12:16 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Maar dat zijn ook allemaal maar geruchten toch? Voor hetzelfde geldt is het Marko die Horner probeert weg te krijgen, omdat hij meer macht wil. Wie weet .... Wij hebben geen feiten.
Nou het is geen geheim dat Mateschitz vetorecht had ondanks de 49% en dat ligt nu bij de Thai met 51% en die staat aan de kant van Horner.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 maart 2024 @ 12:21:41 #87
416575 crew  Evenstar
pi_212753507
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 12:18 schreef Tarado het volgende:

[..]
Nou het is geen geheim dat Mateschitz vetorecht had ondanks de 49% en dat ligt nu bij de Thai met 51% en die staat aan de kant van Horner.
Precies, en dan kan het toch zijn dat Helmut dat niet zo leuk vindt en op zo'n manier Horner er uit probeert te werken en linksom of rechtsom meer macht naar zich probeert te trekken?

Ik zeg niet dat het zo is he .... ik vind het alleen heel apart hoe sommigen (en dan heb ik het echt niet over jou) alle geruchten zonder enige vorm van kritiek of kanttekening overnemen. Wij weten het gewoon niet. Zo simpel is het.

Het rommelt, maar wie het heeft aangesticht, wie wie aan het naaien is weten wij gewoon niet. Die gast die nu aan de macht is bij bedrijf RB is ook geen lieverd bijvoorbeeld.
  zaterdag 9 maart 2024 @ 12:34:01 #88
131800 Tarado
cap๔ de fusca
pi_212753582
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 12:21 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Precies, en dan kan het toch zijn dat Helmut dat niet zo leuk vindt en op zo'n manier Horner er uit probeert te werken en linksom of rechtsom meer macht naar zich probeert te trekken?

Ik zeg niet dat het zo is he .... ik vind het alleen heel apart hoe sommigen (en dan heb ik het echt niet over jou) alle geruchten zonder enige vorm van kritiek of kanttekening overnemen. Wij weten het gewoon niet. Zo simpel is het.

Het rommelt, maar wie het heeft aangesticht, wie wie aan het naaien is weten wij gewoon niet. Die gast die nu aan de macht is bij bedrijf RB is ook geen lieverd bijvoorbeeld.
het blijft vooralsnog speculatie, dat ben ik wel met je eens.

Zelf heb ik het idee dat de driehoek Horner- Marko-Mateschitz goed werkte en sinds dat is weggevallen Horner teveel z'n eigen plan trekt gesteund door de Thaise kant.

Ricciardo in die AT bijvoorbeeld, dat is er toch wel door hem heen gedrukt al gaf De Vries daarvoor ook wel weer de gelegenheid.
  zaterdag 9 maart 2024 @ 13:05:00 #89
1986 Jane
pi_212753850
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 12:34 schreef Tarado het volgende:

Ricciardo in die AT bijvoorbeeld, dat is er toch wel door hem heen gedrukt al gaf De Vries daarvoor ook wel weer de gelegenheid.
Ben blij dat jij nu over De Vries begint, want daar wilde ik idd ook al iets over zeggen. Nee, ik denk echt niet dat er een toekomstig WDC in Nyck schuilt, maar ik heb het steeds al heel vreemd gevonden hoe weinig tijd hij kreeg. Inmiddels krijg je door deze hele saga toch wel het gevoel dat dit ook een deel is geweest van het machtspel. Marko haalde Nyck binnen, Horner wilde RIC, Horner heeft z'n zin doorgedrukt.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 maart 2024 @ 14:44:59 #90
416575 crew  Evenstar
pi_212755048
Wat dat betreft was Mateschitz een soort van lijm die alles bijelkaar kon houden lijkt het, omdat hij respect (en veto) had. Beetje hoe Mercedes/Toto is ontspoort is sinds Lauda er niet meer is. Mercedes was voor de schermen echt niet zo vuil/fel toen Lauda er nog was.

Natuurlijk viel het deels samen met dat ze hun dominantie aan het kwijtraken waren, maar Lauda was daar denk ik echt wel politieker dan de rest. Met Mateschitz weg is er niemand meer die het allemaal op de rails kan houden lijkt het en zijn het allemaal haantjes die nu vooral bezig zijn om alles waar zij onder leiding van Mateschitz aan gewerkt hebben.
pi_212755414
twitter
  zaterdag 9 maart 2024 @ 15:24:25 #92
1986 Jane
pi_212755424
Ze nemen inmiddels allemaal hun figuurlijke grote broers mee naar het gevecht.
  zaterdag 9 maart 2024 @ 16:01:12 #93
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212755789
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 15:24 schreef Jane het volgende:
Ze nemen inmiddels allemaal hun figuurlijke grote broers mee naar het gevecht.
Volgende race het A-team en de transformers als begeleiding?
1947-2016
  Moderator zaterdag 9 maart 2024 @ 16:56:28 #94
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_212756303
Leuke soap :)
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_212756537
quote:
Terwijl het Formule 1-team figuurlijk in brand staat, probeert Oliver Mintzlaff, het hoofd sport van Red Bull, in de aanloop naar de Grand Prix van Saoedi-Arabie enigszins de rust terug te brengen. De Duitser voerde in Jeddah volgens eigen zeggen ‘goede’ individuele gesprekken met onder andere teambaas Christian Horner, motorsportadviseur Helmut Marko en met Max Verstappen. Een schorsing van Marko is van de baan, zoveel werd wel duidelijk.
Bron
  zaterdag 9 maart 2024 @ 17:26:02 #96
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_212756589
Ik vind dat nieuws, dus al in het algemeen topic neergezet :)
pi_212756601
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 17:20 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Bron
Toto ligt vanavond in zijn bed te huilen
  zaterdag 9 maart 2024 @ 17:30:02 #98
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_212756630