abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 maart 2024 @ 17:54:50 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212730528
quote:
Jos Verstappen ziet Red Bull 'uit elkaar vallen' door zaak-Horner, team ontkent

Jos Verstappen, de vader van drievoudig wereldkampioen Max, laat een dag na de winst van zijn zoon in de openingsrace in Bahrein in interviews met twee kranten weten dat er snel iets moet gebeuren bij het Formule 1-team van Red Bull.

Volgens Verstappen senior moet na een aantal tumultueuze dagen met teambaas Christian Horner in de hoofdrol de rust terugkeren in de ploeg van zijn zoon.

"Deze situatie is niet goed voor het team en drijft mensen uit elkaar", zegt hij tegen De Telegraaf. "Op deze manier kan het niet doorgaan en blijft er spanning in de lucht hangen."

Tegenover de Daily Mail zegt hij over Horner: "Het team dreigt uit elkaar te vallen. Het kan niet zo doorgaan. Het zal ooit ontploffen. Horner speelt het slachtoffer, terwijl hij juist de veroorzaker is van de problemen."

Red Bull reageert
Verstappen wilde vandaag tegenover de NOS niet nader ingaan op zijn uitspraken. Via de BBC ontkent Red Bull dat het team onder druk staat. "Er is wat dat betreft niets aan de hand. Het team is een eenheid en is gefocust op het racen."

Horner werd woensdag na intern onderzoek van Red Bull vrijgepleit na beschuldigingen van grensoverschrijdend gedrag. Een dag later lekte een anonieme e-mail uit met Whatsapp-verkeer tussen Horner en de werkneemster in kwestie. Van die berichten is de authenticiteit niet te controleren.

Het zorgde voor een tumultueus weekend voor het team van Verstappen, die zaterdag wel met overmacht de Grand Prix van Bahrein op zijn naam schreef.
quote:
Horner ontkent op non-actief zetten teamlid niet en zegt dat Verstappen contract uitdient

Red Bull-teambaas Christian Horner wil niet bevestigen of het teamlid dat klachten over grensoverschrijdend gedrag tegen hem indiende op non-actief is gesteld. De BBC en De Telegraaf maakten daar eerder vandaag melding van.

Horner ging op dat nieuws in op een persconferentie in Jeddah, waar deze week de Grand Prix van Saudi-Arabië wordt gereden. "Ik kan geen commentaar geven over iets wat vertrouwelijk is, dus daarover kan ik niks zeggen."

De klachten van de werknemer werden door Red Bull onderzocht en Horner werd vrijgepleit. Vorige week werd vermeend appverkeer tussen het teamlid en Horner naar journalisten en leidinggevende figuren uit de F1 gelekt.

Horner wil er niet lang meer stil bij staan. "Er is natuurlijk veel gezegd en geschreven, maar de aantijgingen zijn van tafel. Het is nu tijd om een streep te trekken. We zijn hier als F1-team en we willen racen. Daar moeten de schijnwerpers op gericht zijn."

Gesprek met Jos Verstappen
Vorige week was Jos Verstappen kritisch over de situatie rondom Horner. De vader van Max zei te vrezen dat het team door de onrust uit elkaar zou kunnen vallen. Daarop volgden geruchten over een eventuele transfer van Max Verstappen naar Mercedes.

"Max zal zijn contract (dat tot 2028 loopt, red.) uitdienen", zei Horner donderdagmiddag. "Hij heeft veel bij ons bereikt, heeft het naar zijn zin en die 55 zeges van hem zijn allemaal met ons behaald. Daar wil je mee door."

Horner zegt contact met Jos Verstappen te hebben gehad. "Ik heb hem na de grand prix gesproken en hem gefeliciteerd met de zege van zijn zoon. We hebben een gezamenlijk belang. We willen allebei dat hij in de beste auto en bij het beste team zit."
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 maart 2024 @ 17:55:40 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212730550
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2024 17:27 schreef Sabata het volgende:

[..]
fixed.

als ik de tijdlijn een beetje begrijp dan is het eigenlijk zo gegaan:
- Dieter Mateschitz is overleden en daarmee is het meerderheidsaandeel in handen gekomen van Yoovidia, de zoon van de Thaise compagnon van Mateschitz en de oorspronkelijke uitvinder van het Red Bull recept.
- Mark Mateschitz, zoon van Dieter, wil zelf niet heel veel met het bedrijf te maken hebben en stelt Oliver Mintzlaff aan als zijn ruziemakende directeur.
- Mintzlaff doet waar hij goed in is en strijkt zowel Marco als Horner tegen de haren in. Horner wil dat het raceteam onafhankelijk blijft, daarom ook die getorpedeerde deel met porsche eerder.
- Horner probeert daarna het Thaise deel zo gek te krijgen dat ze Red Bull Racing loshalen uit de Red Bull organisatie. plus hij laat tegenover Herr Mintzlaff vallen dat hij Marko maar met pensioen moet sturen.
- dat is verkeerd gevallen bij kamp Verstappen, maar op dat moment wist men nog niet dat Horner achter de schermen met zijn overname plannen bezig was.
- Herr Mintzlaff komt daar later achter en en wil het schandaal rond de affaire met die PA gebruiken om Horner eruit te werken, daarbij krijgt hij hulp van de Telegraaf (Van Haren die zich voor een scoop laat gebruiken en Autobild / F1 Insider scribent Ralf Bach, die wel vaker dit bijltje hsbteerde vroeger.
- Horner weer krijgt hulp van Yoovidia en er wordt een zogenaamde king's counselor (onafhankelijk advocaat) ingehuurd om onderzoek te doen

En vanaf dat moment lopen de zaken uit een.
- de ene groep spreekt van een Kangaroo court waarvan daar komt eigenlijk al meteen vaststaat namelijk dat Horner weg moet, de andere groep spreekt van een Kangaroo court omdat men denkt dat Yoovidia Horner koste wat kost niet kwijt wil.
- Herr Mintzlaff ziet de bui ook al hangen en zodra Horner wordt vrijgesproken gaan de handschoenen uit: eerst werd die mailbom geregeld, daarna Jos die opzichtig met Toto Wolf staat te praten En natuurlijk zijn opmerkingen tegen een riool krant en een paar oplettende journalisten die toevallig meeluisteren.

als deze yellowstone/dallas/ dynasty/ succession soap nog lang blijft door sudderen dan kan het er zomaar van komen dat Jos nog gelijk krijgt ook. dan wordt Red Bull Racing Red Bull Thailand Racing, vertrekt Max nou zal ik haar orde of dat nu de F1 is of iets anders en dan hangt het er maar net vanaf wat Adrian Newey doet. ere had die zijn lot inderdaad aan het lot van Horner verbonden, maar dat lijkt nu niet meer zo te zijn. Ferrari en Aston Martin hebben de grote koffers met geld reeds paraat voor als dat gebeurt.
Mooie post om mee te nemen
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator donderdag 7 maart 2024 @ 18:02:39 #3
54278 crew  Tijger_m
42
pi_212730698
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 17:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Mooie post om mee te nemen
"Mooie post" die bij het eerste punt al de mist in gaat. Mateschitz had nooit de meerderheid van de aandelen dus er is helemaal niets veranderd bij Red Bull Gmbh met het overlijden van Mateschitz. De Yoovidia familie had altijd al 51% van de aandelen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_212730790
twitter
pi_212730967
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_212731026
twitter
pi_212731405
- Dit is de FB niet -

[ Bericht 97% gewijzigd door Nattekat op 07-03-2024 18:48:36 ]
Ik krijg nog geld van je.
pi_212731719
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2024 18:47 schreef Rnie het volgende:
- Dit is de FB niet -
:? Wat is hier de bedoeling van?
Ik krijg nog geld van je.
pi_212731783
dit is juist opgezet om de Yellowstone Horner saga te bespreken, dus het hoort hier thuis toch?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_212731934
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 18:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
"Mooie post" die bij het eerste punt al de mist in gaat. Mateschitz had nooit de meerderheid van de aandelen dus er is helemaal niets veranderd bij Red Bull Gmbh met het overlijden van Mateschitz. De Yoovidia familie had altijd al 51% van de aandelen.
Van de economische rechten ja, Matechitz had 51% van de stemrechten.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_212734368
Dus: medewerkster is geschorst en Horner gaat vrijuit.

Mooi dat die #metoo waanzin nu eens volledig backfired.
pi_212734570
Pluspunten voor de TT :Y :D
  donderdag 7 maart 2024 @ 21:41:10 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212734992
quote:
14s.gif Op donderdag 7 maart 2024 20:59 schreef Cilantro het volgende:
Dus: medewerkster is geschorst en Horner gaat vrijuit.

Mooi dat die #metoo waanzin nu eens volledig backfired.
Hoezo?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 7 maart 2024 @ 21:43:12 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212735024
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 21:10 schreef Dazalbest1 het volgende:
Pluspunten voor de TT :Y :D
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 17:06 schreef Tarado het volgende:

[..]
Topictitel: Keeping Up With The Carkrashians

Niet zelf verzonnen maar vond het wel een leuke van @:MarinaHyde
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 7 maart 2024 @ 22:21:35 #15
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_212735465
topic dicht, de F1 pers praat er ook over, dus geen apart topic!
pi_212737664
Weer een onderwerp vakkundig de mond gesnoerd. Classic.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 10:41:33 #17
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_212738725
Het verbaast me hoeveel er wordt gesproken over een kwestie waarvan zo weinig feitelijkheden bekend zijn. Het nieuws over de schorsing van de beschuldiger (wegens "dishonesty") roept tussen de regels door wel een bepaald beeld op van de situatie. Los van het resultaat van het onderzoek (waarbij Horner werd "vrijgesproken") wekt het feit dat er door de beschuldiger blijkbaar onjuiste zaken zijn verklaard de indruk de persoon kampt met bepaalde geestelijke problemen. Als dat zo zou zijn dan geloof ik wel dat Red Bull daar niet publiek iets over gaat verklaren. En dan geloof ik ook wel dat Horner volhard in zijn aanblijven als teambaas.
pi_212744020
twitter


Neem aan dat het met deze saga te maken heeft
  vrijdag 8 maart 2024 @ 18:31:50 #19
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_212744097
Stond al in Algemeen, maar hoort hier ook thuis ^O^
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_212744538
twitter
  vrijdag 8 maart 2024 @ 19:22:31 #21
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_212745065
En zo begint het dan toch nog daadwerkelijk op een machtsstrijd te lijken, zoals sommige geruchten het al omschreven.
pi_212745125
Netflix personeel is nu met hun 4de portie popcorn bezig…
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 maart 2024 @ 19:39:20 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212745420
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:26 schreef King_Merc het volgende:
Netflix personeel is nu met hun 4de portie popcorn bezig…
Vierde pas?

Denk dat ik volgend jaar maar die serie ga kijken _O-
Niet omdat ie zo goed is, maar omdat ik het nu echt kwijt ben. In welk universum zou Marko er nou weer uitgewerkt kunnen worden?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 8 maart 2024 @ 19:41:29 #24
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_212745477
Het vertrek van Marko zou niet perse een slechte zaak zijn. Ik vraag me alleen wel af wat precies de reden ervan zou zijn. Enkel het lekken van informatie?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 maart 2024 @ 19:46:18 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212745572
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:41 schreef beantherio het volgende:
Het vertrek van Marko zou niet perse een slechte zaak zijn. Ik vraag me alleen wel af wat precies de reden ervan zou zijn. Enkel het lekken van informatie?
Daarom snap ik het ook niet. Marko is in dienst van Red Bull, het bedrijf. Daar was rond die budget cap ook nog drama over. De tweestrijd binnen RBR is tussen team Horner (Thailand) en team RB (Oostenrijk).
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')