https://www.nu.nl/binnenl(...)markt-in-zwolle.htmlquote:Op een parkeerplaats van een supermarkt in Zwolle heeft een schietpartij plaatsgevonden. Daarbij is één persoon omgekomen. In een auto zitten meerdere kogelgaten.
De schietpartij gebeurde rond 16.45 uur op een parkeerplaats bij een supermarkt aan de Rijnlaan. Daarbij is één persoon omgekomen, bevestigt de politie.
De politie heeft in de omgeving van de supermarkt één verdachte aangehouden. De omgeving van de parkeerplaats en de supermarkt is afgezet. Daarbij zijn zichtschermen geplaatst om het slachtoffer af te schermen. Ook is de supermarkt tijdelijk gesloten.
De politie sluit niet uit dat er meer verdachten betrokken zijn bij de schietpartij en doet daar nog onderzoek naar. Er hangt ook een politiehelikopter boven de wijk.
Meerdere mensen hebben de schietpartij gezien. Volgens RTV Oost zijn veel personen rondom de parkeerplaats geëmotioneerd.
De Stentor meldt dat er twee auto's bij de schietpartij betrokken zijn. Een van de auto's zou de andere auto hebben geramd. In de auto die is geramd zitten aan beide kanten kogelgaten.
Zal wel een crimineel zijn.quote:in Zwolle
Ik wil je een +1 geven, maar ook weer niet.quote:
Geen huidskleur?quote:De Stentor meldt dat er twee auto's bij de schietpartij betrokken zijn.
Laatste alinea in het nieuwsbericht.quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:33 schreef Elan het volgende:
Waarom ligt die auto op de foto in de kreukels?
Wat ik het meest opmerkelijkste vind is dat er kennelijk twee auto's bij de schietpartij betrokken zijn.quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Geen huidskleur?
Dan weet ik genoeg.
Cars don't kill people, people do!quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:35 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Wat ik het meest opmerkelijkste vind is dat er kennelijk twee auto's bij de schietpartij betrokken zijn.
Altijd al gezegd, niet te vertrouwen, auto's.
Het was ook wel een flink artikel natuurlijk;quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:33 schreef Elan het volgende:
Waarom ligt die auto op de foto in de kreukels?
Het geeft vooral aan dat ze nietsontziend zijn.quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:50 schreef inslagenreuring het volgende:
Op klaarlichte dag volop publiek net als die macdonaldsmoord.
Goochem moorden is niet hun forte in Zwolle.
Dat heb ik wel gelezen maar vond de schade aan de voorkant gewoon wat vreemd . Als je iemand wil omleggen dan ram je hem toch niet frontaal met risico dat je eigen vluchtauto het begeeft?quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:52 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het was ook wel een flink artikel natuurlijk;
De Stentor meldt dat er twee auto's bij de schietpartij betrokken zijn. Een van de auto's zou de andere auto hebben geramd. In de auto die is geramd zitten aan beide kanten kogelgaten.
Ah zo. Wellicht per se willen voorkomen dat de ander wegrijdt. We zullen het wel horen. Zijn ook niet altijd de mensen met een hoog iq die dit doen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat heb ik wel gelezen maar vond de schade aan de voorkant gewoon wat vreemd . Als je iemand wil omleggen dan ram je hem toch niet frontaal met risico dat je eigen vluchtauto het begeeft?
Bij de gemiddelde ramkraak rammen ze met de achterkant van de gestolen auto. Hebben ze nu misschien ook wel gedaan.quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat heb ik wel gelezen maar vond de schade aan de voorkant gewoon wat vreemd . Als je iemand wil omleggen dan ram je hem toch niet frontaal met risico dat je eigen vluchtauto het begeeft?
Want?quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:56 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Voortaan maar 112meldingen in de gaten houden dan
Dan weet je waar de sirenes vandaan komen en naartoe gaan.quote:
Dan is die auto dus niet je vluchtauto maar heb je daar nog een andere (gestolen) auto voor.quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom zou ik?quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:58 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dan weet je waar de sirenes vandaan komen en naartoe gaan.
Bij die Mac-schutter was het vooral domheid, hoor, en daardoor nietsontziend.quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het geeft vooral aan dat ze nietsontziend zijn.
Nouja prima toch. Pakkans wordt in ieder geval geoptimaliseerd zo, zullen vast goed op beeld staan en meer dan voldoende getuigen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het geeft vooral aan dat ze nietsontziend zijn.
Dat zou kunnen maar de auto die de schade heeft veroorzaakt lijkt weg van de scene.quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan is die auto dus niet je vluchtauto maar heb je daar nog een andere (gestolen) auto voor.
Sites zoals 112meldingen.nl en p2000.nl registreren de openbare aanvragen in de beschikbare hulpdiensten.quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:58 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Waarom zou ik?
Ik snap em niet helemaal , ik lees hier gewoon
Je kunt dus via 112meldingen zien welke hulpdienst waar naartoe gaat.quote:
De Aureus Group BV, een financiaal dienstverlener uit Deventer?quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Bij die Mac-schutter was het vooral domheid, hoor, en daardoor nietsontziend.
Als dit weer dezelfde bende is als de rest van de reeks ellende aan drugscriminaliteit (waar de Mac niet bij hoorde) dan zijn het niet al te slimme, hyperagressieve kutjochies met nul impulscontrole en een "snel gevoel van krenking" zoals het in de rechtbankverslagen omschreven staat.
Ik zet in op de Aureus-groep. Google gerust
Ik hoorde er een hoop , zag ze voorbij rijden verder niet gekeken , maar ik schrik er nu wel vanquote:Op woensdag 6 maart 2024 19:06 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Sites zoals 112meldingen.nl en p2000.nl registreren de openbare aanvragen in de beschikbare hulpdiensten.
Aangezien je aangeeft
[..]
Je kunt dus via 112meldingen zien welke hulpdienst waar naartoe gaat.
Alleen de brandweer is wegens rampgevoeligheid openbaar.
Maar blijkbaar is er in Zwolle op 16:55 uur een zichtscherm aangevraagd;
[ afbeelding ]
bron: https://112meldingen.nl
en daar heb je de brandweer voor nodig.
quote:De politie doet onderzoek naar de precieze toedracht. De supermarkt is voorlopig gesloten, tot lichte frustratie van een vrouw die op haar scooter komt aanrijden. „Ze hadden mooie aanbiedingen deze week.”
Zal me niets verbazen als het weer die Suzuki Swifferts zijn, was toen ook !!!! nnngquote:
Dat zijn nu de parels in zo'n treurig berichtquote:
Haha nee, een groep jeugdcriminelen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De Aureus Group BV, een financiaal dienstverlener uit Deventer?
https://aureus.eu/
Tja heel het land glijdt af naar ongekende dieptes.quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:25 schreef Qarrad het volgende:
Dit is "mijn" Aldi en er werd maanden geleden al aangegeven bij de wijkagent dat er op die parkeerplaats gedeald werd.
Heel circus aan zwaailichten en sirenes zonet, politieheli die rondjes vloog boven het huis, overal dealertjes op straat ook ineens die bellend doorgaven aan hun vriendjes waar de popo aan het zoeken was.
Deze wijk is al jaren af aan het glijden naar dit dieptepunt. Als het kon verhuisde ik vandaag maar gezien de woningcrisis zit dat er nog jaren niet in.
Politie en ambulance ook gewoon grotendeels hoor, alleen natuurlijk niet inclusief het exacte huisnummer enzo (net zoals bij de brandweer)quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:06 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Sites zoals 112meldingen.nl en p2000.nl registreren de openbare aanvragen in de beschikbare hulpdiensten.
Aangezien je aangeeft
[..]
Je kunt dus via 112meldingen zien welke hulpdienst waar naartoe gaat.
Alleen de brandweer is wegens rampgevoeligheid openbaar.
Maar blijkbaar is er in Zwolle op 16:55 uur een zichtscherm aangevraagd;
[ afbeelding ]
bron: https://112meldingen.nl
en daar heb je de brandweer voor nodig.
Je maakt de denkfout te veronderstellen dat er nog enige intelligentie was.quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Getint glas met gaten!quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Geen huidskleur?
Dan weet ik genoeg.
Ik denk dat je er niet ver vandaan zit en dat het hiermee te maken heeft:quote:Op woensdag 6 maart 2024 20:37 schreef StateOfMind het volgende:
Zakelijk conflict?
Betrokken in de drugswereld?
Vreemd gegaan met de vrouw vd dader?
https://www.ad.nl/zwolle/(...)d-al-bang~a5ac1831b/quote:Het gezin M. heeft drie kinderen van 16, 12 en 9 jaar oud. M. verklaarde dat een van zijn zonen ongeveer een jaar geleden ruzie had gehad met de zoon van de eigenaar van een belangrijk beveiligingsbedrijf in het land, en dat er na dit incident een ontmoeting plaatsvond tussen de twee families op de school, maar dit gebeurde niet. geen hulp.
Ik krijg een Weiteveen flashbackquote:Op woensdag 6 maart 2024 22:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat je er niet ver vandaan zit en dat het hiermee te maken heeft:
https://www.sonhaber.eu/h(...)tlayici-madde-atildi
Gooi m even door Google translate.
[..]
https://www.ad.nl/zwolle/(...)d-al-bang~a5ac1831b/
Samenvatting van mijn theorie: 1 laat een explosief afgaan bij de woning van 2. 2 schiet 1 neer.
Naar aanleiding van een ruzie tussen de kinderen
Zullen vast bonafide bedrijfsactiviteiten zijn geweestquote:Op woensdag 6 maart 2024 22:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat je er niet ver vandaan zit en dat het hiermee te maken heeft:
https://www.sonhaber.eu/h(...)tlayici-madde-atildi
Gooi m even door Google translate.
[..]
https://www.ad.nl/zwolle/(...)d-al-bang~a5ac1831b/
Samenvatting van mijn theorie: 1 laat een explosief afgaan bij de woning van 2. 2 schiet 1 neer.
Naar aanleiding van een ruzie tussen de kinderen
Ik werk sinds 2001 in Deventer op een middelbare school en woon in Zwolle en Deventer heeft meer te maken met grootstedelijke problematiek dan Zwolle dat had. Ben er al best lang weg, maar Holtenbroek viel destijds ook net buiten de Vogelaarwijken en de Rivierenbuurt in Deventer haalde het wel. Ik denk dat dat terecht was.quote:Op woensdag 6 maart 2024 22:03 schreef Bocaj het volgende:
Zwolle is volgens mij zo'n beetje de eerste stad in het oosten die westelijke trekjes gaat vertonen.
Als ze elkaar afmaken. Be my guest.
Slachtoffer was geen Turk voor zover ik weet.quote:Op donderdag 7 maart 2024 08:09 schreef zijle het volgende:
Turken uit Zwolle die ruzie maken en elkaar afknallen, daar gaan we weer..
Dader wel.quote:Op donderdag 7 maart 2024 08:17 schreef josja het volgende:
[..]
Slachtoffer was geen Turk voor zover ik weet.
In Zwolle was het nu wel 2 keer dodelijk... dit hier bij de Aldi en McDonalds.quote:Op donderdag 7 maart 2024 01:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik werk sinds 2001 in Deventer op een middelbare school en woon in Zwolle en Deventer heeft meer te maken met grootstedelijke problematiek dan Zwolle dat had. Ben er al best lang weg, maar Holtenbroek viel destijds ook net buiten de Vogelaarwijken en de Rivierenbuurt in Deventer haalde het wel. Ik denk dat dat terecht was.
Sowieso, media maakt ons allemaal een beetje bang, want tegelijkertijd is het in veel opzichten ongekend veilig op straat. Ik heb me in 20 jaar tijd ook maar een enkele keer onveilig gevoeld. Dat wil niet zeggen dat er geen grote problemen zijn die aangepakt moeten worden natuurlijk, maar denk dat het allemaal niet zo erg is als het soms lijkt als je het nieuws volgt.
Als er idd een explosief bij de woning van de latere schutter in ontploft, dan lijkt die eigenaar van dat beveiligingsbedrijf mij ook geen zuivere koffie.quote:Op donderdag 7 maart 2024 08:14 schreef Kuhn het volgende:
https://www.boevennieuws.(...)schietpartij-zwolle/
De politie kreeg rond kwart voor vijf een melding binnen van de schietpartij. In een grijze auto die op de parkeerplaats staat zijn zes kogelgaten te zien. De auto zou zijn klemgereden en in de zijkant door een zwarte Mercedes zijn geramd. De grijze SUV kwam tegen de mast van een luchtalarm tot stilstand.
Na de schietpartij werd een politiehelikopter ingeschakeld, ook werden arrestatieteams ingeschakeld om de Zwolse wijk Aa-landen te doorzoeken. Kort na de melding van de schietpartij heeft de politie in de omgeving een verdachte kunnen aanhouden. Het gaat om een 42-jarige man uit Zwolle, Ozgur M. In maart 2023 ontplofte bij zijn huis aan de Welle een explosief. De achtergrond daarvan zou liggen in een ruzie die één van zijn kinderen eerder had met een leeftijdsgenoot, zo vertelde hij destijds tegen de Stentor. Peter Bloemink is samen met zijn broer de eigenaar van het beveiligingsbedrijf Bloemink Security.
Niet alleen in dat wereldje. Het barst overal van de frontjes en witwaszaakjes.quote:Op donderdag 7 maart 2024 08:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als er idd een explosief bij de woning van de latere schutter in ontploft, dan lijkt die eigenaar van dat beveiligingsbedrijf mij ook geen zuivere koffie.
Ik zie dat de directeur van bijvoorbeeld een G4S of Securitas nog niet doen.
Zitten sowieso een hoop schimmige bedrijfjes in dat wereldje.
Ja, ik ook. Helemaal als je dit leest:quote:
quote:Op dinsdag 13 februari verschenen Özgür M. (42) en de 44-jarige Zwollenaar bij de politierechter. Özgür moest zich verantwoorden voor een mishandeling op maandag 3 juli vorig jaar. Meerdere ooggetuigen zagen dat hij op die dag uit zijn auto stapte bij de verkeerslichten op de Zwartewaterallee. Hij liep naar de stilstaande auto van de directeur van het beveiligingsbedrijf.
Hij stompte zijn slachtoffer flink in het gezicht. Buiten de auto volgden nog een paar rake klappen en beukte hij met zijn knie in op de beveiligingsbaas. Die was dusdanig toegetakeld dat hij meerdere dagen niet kon werken. Özgür M. ontkende dat het zo was gegaan en deed uit de doeken dat er al geruime tijd sprake is van een conflict.
...
Een politieman die opgeroepen was als getuige verklaarde onder ede goed op de hoogte te zijn van de beschuldigingen.
Hij gaf aan dat de politie het heeft onderzocht, maar geen bewijs heeft gevonden van strafbare feiten.
Die gaat sowieso schoffelen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Helemaal als je dit leest:
https://1zwolle.nl/nieuws(...)laats-in-zwolle.html
[..]
quote:Stok achter de deur
De politierechter achtte de mishandeling bewezen en veroordeelde M. tot een onvoorwaardelijke taakstraf van 25 uur. Ook moest hij zijn slachtoffer 500 euro schadegeld betalen. In een poging om M. ervan te weerhouden opnieuw de verkeerde kant van de wet te kiezen in de vete, legde hij hem ook een voorwaardelijke taakstraf van 75 uur met een proeftijd van 3 jaar. “Een flinke stok achter de deur,” aldus de politierechter. “Dan weet u wat u boven het hoofd hangt als u de komende jaren opnieuw in aanraking komt met de politie.”
Ja dat stukje viel mij ook op.quote:
quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:14 schreef StateOfMind het volgende:
Zo te zien zullen die Richard uit Weiteveen en Ozgur prima celmaatjes worden.
Vriendjesquote:Op donderdag 7 maart 2024 14:27 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval iemand die hun begrijpt.
quote:De politierechter veroordeelde M. tot een onvoorwaardelijke taakstraf van 25 uur. In een poging om M. ervan te weerhouden opnieuw Bloemink te belagen, legde hij hem ook een voorwaardelijke taakstraf op van 75 uur met een proeftijd van 3 jaar. “Een flinke stok achter de deur,” aldus de politierechter. “Dan weet u wat u boven het hoofd hangt als u de komende jaren opnieuw in aanraking komt met de politie.”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |