Presenteerkanker denk ik. Want daar blonk hij nou niet echt in uit. Maar wat een aandachtshoerderij zeg. Hij wil geen aandacht maar aan het artikel werkt hij wel meequote:
Welkom in showbizland. Een dag niet geliked is een dag niet geleefd.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:10 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Presenteerkanker denk ik. Want daar blonk hij nou niet echt in uit. Maar wat een aandachtshoerderij zeg. Hij wil geen aandacht maar aan het artikel werkt hij wel mee
Dit dus.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:15 schreef Michie_ het volgende:
Hoog niveau weer.
Als iemand verdwijnt uit het publieke leven begint men al snel te speculeren. Is niet gek om als familie de reden bekend te maken. Zeker als het een vorm van kanker is waarbij de behandeling een impact heeft op het uiterlijk.
er word al maanden gespeculeerd waarom Martijn zo weinig op tv is, volgens het alwetende yvonne was hij ontslagen, begeven moment moet je naar buiten treden.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:13 schreef maily het volgende:
[..]
Welkom in showbizland. Een dag niet geliked is een dag niet geleefd.
Geen idee, ik kijk geen tv.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 13:35 schreef TjjWester het volgende:
[..]
er word al maanden gespeculeerd waarom Martijn zo weinig op tv is, volgens het alwetende yvonne was hij ontslagen, begeven moment moet je naar buiten treden.
De hoeveelste keer is dit nu al dat Yvonne een BN'er min of meer dwingt om met een ziekte naar buiten te komen omdat ze allerlei roddels de wereld inslingert waarom iemand even niet te zien is?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 13:35 schreef TjjWester het volgende:
[..]
er word al maanden gespeculeerd waarom Martijn zo weinig op tv is, volgens het alwetende yvonne was hij ontslagen, begeven moment moet je naar buiten treden.
Dit.quote:
Fritzl mag het ook hebben.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:33 schreef Seeburg54 het volgende:
Rotziekte die je niemand gunt.
Behalve Vlad Poetin dan.
En dat is raar?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:10 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Presenteerkanker denk ik. Want daar blonk hij nou niet echt in uit. Maar wat een aandachtshoerderij zeg. Hij wil geen aandacht maar aan het artikel werkt hij wel mee
quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:10 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja maar nu kunnen we speculeren over welk soort kanker hij zou kunnen hebben. Ik denk neuskanker. Hij schijnt een fanatieke snuivert te zijn.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:49 schreef GM78 het volgende:
[..]
En dat is raar?
Hij is nou eenmaal een bekende Nederlander.
Vroeg of laat komt het toch uit.
Dat kan je maar beter eenmalig een berichtje de wereld insturen en klaar.
Anders mag je elke dag weer lezen hoe ze lopen te roddelen over jou waarom je niet meer op tv ben
Hij was iig vroeger een fervent roker.quote:Op woensdag 6 maart 2024 05:50 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Ja maar nu kunnen we speculeren over welk soort kanker hij zou kunnen hebben. Ik denk neuskanker. Hij schijnt een fanatieke snuivert te zijn.
Trump vind ik ook prima.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:33 schreef Seeburg54 het volgende:
Rotziekte die je niemand gunt.
Behalve Vlad Poetin dan.
Er zijn altijd wel behandelingen. Al is het maar levensverlengend, maar ja dan zit je ook nog met de kwaliteit van leven na de behandeling.quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vind het wel slecht dat ie niet zegt welke vorm van kanker het is. Bepaalde soorten zijn behoorlijk goed te behandelen en van sommige soorten kun je van genezen, maar bij andere soorten is het direct een doodsvonnis.
Door het te laten hangen, suggereert hij (onbewust) dat je bij elke soort kanker behandelopties hebt en dat is nog maar sterk de vraag. En stel dat hij geneest, dat lijk het alsof je kanker altijd kunt overwinnen, wat nou maar net afhangt van het type kanker....
Geldt trouwens ook voor het stadium van de kanker...
Achtergrondinfo: https://mens-en-gezondhei(...)rmen-van-kanker.html
Dat moet iedereen voor zich beslissen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 02:14 schreef quirina het volgende:
[..]
Er zijn altijd wel behandelingen. Al is het maar levensverlengend, maar ja dan zit je ook nog met de kwaliteit van leven na de behandeling.
Als je door een behandeling half gehandicapt raakt, maar daardoor een paar maanden langer leven kan is dat dan de moeite waard?
Want het boeit als iemand zegt dat je ontslagen bent,quote:Op dinsdag 5 maart 2024 16:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De hoeveelste keer is dit nu al dat Yvonne een BN'er min of meer dwingt om met een ziekte naar buiten te komen omdat ze allerlei roddels de wereld inslingert waarom iemand even niet te zien is?
In ieder geval een van de mensen die je niet echt mist op tv... Het was me nog niet eens opgevallen dat hij niet meer op tv kwam.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:55 schreef ChipsZak. het volgende:
Verder vond ik Martijn altijd een van de vervelendste mensen op tv. Hij werd ook steeds meer oranje. Had ook niet door dat hij weg was maar ik kijk ook niet echt tv.
Niet dat-ie daarom kanker verdient of zo. Maar als we dan toch meningen gaan geven, doe ik dat ook maar,.
Ik wacht op een gefotoshopte gezinsfotoquote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:55 schreef ChipsZak. het volgende:
Verder vond ik Martijn altijd een van de vervelendste mensen op tv. Hij werd ook steeds meer oranje. Had ook niet door dat hij weg was maar ik kijk ook niet echt tv.
Niet dat-ie daarom kanker verdient of zo. Maar als we dan toch meningen gaan geven, doe ik dat ook maar,.
quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:19 schreef maily het volgende:
[..]
Ik wacht op een gefotoshopte gezinsfoto![]()
Jezus, heeft hij een stootkuur prednison gehad?quote:Op donderdag 9 mei 2024 18:54 schreef Nizno het volgende:
https://www.instagram.com/martijn_krabbe/p/C6vi1t8okem/
[ afbeelding ]
eet meer, slaapt meer en de spieren zijn slapper....
[ afbeelding ]
Neen, hij heeft de vorm van kanker aangenomenquote:Op maandag 13 mei 2024 21:59 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Jezus, heeft hij een stootkuur prednison gehad?
Die TT is gebaseerd op de woorden die Krabbé zelf gebruikte. Zie OP.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:52 schreef sly-nl het volgende:
Die tt "heeft vorm van kanker" kan echt niet![]()
"heeft kanker" of "is ziek". Doe verder es ff normaal
Duhhquote:Op maandag 13 mei 2024 23:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die TT is gebaseerd op de woorden die Krabbé zelf gebruikte. Zie OP.
Het is gangbaar om te spreken over vormen van kanker. Sly.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:39 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Duhh
Mede daarom juist niet, wat mij betreft. Plus dat het niet voegt / onnozel en onooglijk taalgebruik is, Lien.
Bedankt.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is gangbaar om te spreken over vormen van kanker. Sly.
Lollug.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:48 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Bedankt.
Het leest lelijk en was m.i niet nodig, citaat of blaat.
Heb het er, omdat jij het bent, toch net over gehad met Mr. Frank Visser (en die heeft het al druk genoeg, believe me / believe you), maar hier moet je het mee doen, Lien!@
die stond je vast erg uitgebreid te woord.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:48 schreef sly-nl het volgende:
Mr. Frank Visser (en die heeft het al druk genoeg, believe me / believe you),
quote:Martijn Krabbé is weer aan het werk. De presentator, die een vorm van kanker heeft, heeft onlangs een aflevering opgenomen van het RTL-programma Kopen Zonder Kijken.
,,We hebben van de week een aflevering opgenomen waar Martijn bij was, dus het gaat goed”, zegt zijn collega Bob Sikkes voor de camera van Shownieuws. De bouwkundige geeft verder geen details. ,,Hij laat er zelf niet heel veel over los en dat ga ik ook gewoon niet doen.”
Sikkes vindt het fijn dat het ‘best oké’ gaat met Krabbé. ,,Ik vond het heel bijzonder om hem te zien. Ik zie hem privé wel, dus dat is anders, maar dat ik hem weer op de vloer zag vond ik heel fijn.”
De 56-jarige Krabbé vertelde in maart dat hij kanker heeft, maar deelde niet welke vorm. De presentator kwam in mei met een update over zijn gezondheid. Het lijkt erop ‘dat ik vooralsnog veel geluk heb en eigenlijk dankbaar moet zijn’, schreef hij toen op Instagram. ,,Laat ik het zo zeggen; het had veel erger kunnen zijn. Maar het is nog te vroeg om te zeggen wat er nu eigenlijk aan de hand is. Mijn ziekte is mijn intimiteit op dit moment en dat blijft het liefst zo lang mogelijk. Ik hoop dat jullie dat begrijpen.”
#37?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 01:54 schreef Pinnenmutske het volgende:
Zag er niet zo goed uit op een foto die ik zag
Ik weet dat de zin die ik nu ga benoemen uit zijn Instagrampost uit maart komt, maar ‘mijn ziekte is mijn intimiteit’ vind ik wel zo vreselijk raar klinken. Kun je dat überhaupt zo zeggen? Alles kan, uiteraard, maar klopt het?quote:
Hij zal wel ‘privé’ of ‘privézaak’ bedoelen, of: 'iets dat ik in intieme kring wil houden', maar het is heel raar verwoord inderdaad.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:32 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik weet dat de zin die ik nu ga benoemen uit zijn Instagrampost uit maart komt, maar ‘mijn ziekte is mijn intimiteit’ vind ik wel zo vreselijk raar klinken. Kun je dat überhaupt zo zeggen? Alles kan, uiteraard, maar klopt het?
Hij zegt het zo. Het maakt wel duidelijk wat hij bedoelt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:32 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik weet dat de zin die ik nu ga benoemen uit zijn Instagrampost uit maart komt, maar ‘mijn ziekte is mijn intimiteit’ vind ik wel zo vreselijk raar klinken. Kun je dat überhaupt zo zeggen? Alles kan, uiteraard, maar klopt het?
Ik snap wel wat hij bedoelt, maar het lijkt niet te kloppen, of iets dergelijks. Klinkt gewoon raar,quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:47 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Hij zal wel ‘privé’ of ‘privézaak’ bedoelen, of: 'iets dat ik in intieme kring wil houden', maar het is heel raar verwoord inderdaad.
Hoezo is ‘privé’ het net niet? Dat is toch precies wat hij bedoelt, me dunkt. Het is zijn zaak. Hij wil het privé houden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 11:49 schreef maily het volgende:
[..]
Hij zegt het zo. Het maakt wel duidelijk wat hij bedoelt.
Hij zou het ook "privé" kunnen noemen maar dat is het ook nét niet.
En het is geen officiële verklaring zoals bv de RVD maakt voor het Koninklijk Huis.
Voor mij is het dat net niet.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 12:04 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Hoezo is ‘privé’ het net niet? Dat is toch precies wat hij bedoelt, me dunkt. Het is zijn zaak. Hij wil het privé houden.
I guess.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 12:14 schreef maily het volgende:
[..]
Voor mij is het dat net niet.
Persoonlijke interpretatie dus
Jij ook.quote:
Iedereen straks die uitzending kijken met een vergrootglas.quote:Op zondag 4 augustus 2024 11:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Misschien heeft hij penis- of anuskanker of iets anders in die contreien en hint hij daarop met 'mijn intimiteit'. Dat kan natuurlijk.
Of prostaatkanker?quote:Op zondag 4 augustus 2024 11:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Misschien heeft hij penis- of anuskanker of iets anders in die contreien en hint hij daarop met 'mijn intimiteit'. Dat kan natuurlijk.
En dat wil hij dat ‘ook graag zo houden’,quote:Op zondag 4 augustus 2024 11:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb medelijden met Dieuwertje Blok.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 11:18 schreef June. het volgende:
Ik snap het wel dat hij de vorm voor zich houdt. Je kan het namelijk toch niet goed doen, mensen gaan oordelen ("had je maar niet moeten roken, drinken, zonnebaden, etc etc). Daarnaast kan het ook iets zeggen over een prognose. Als hij pancreascarcinoom zou hebben dan heeft hij - statistisch gezien - stuk minder kans om te genezen dan bijvoorbeeld een prostaatca. Funfact: bijna elke man krijgt uiteindelijk wel een prostaatcarcinoom, als hij maar oud genoeg wordt. Het merendeel overlijdt met deze ziekte en niet eraan.
Dus, alleen daarom al snap ik het heel goed.
"Hij kan het niet goed doen"? Haha Wat een onzin-post van je.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 11:18 schreef June. het volgende:
Ik snap het wel dat hij de vorm voor zich houdt. Je kan het namelijk toch niet goed doen, mensen gaan oordelen ("had je maar niet moeten roken, drinken, zonnebaden, etc etc). Daarnaast kan het ook iets zeggen over een prognose. Als hij pancreascarcinoom zou hebben dan heeft hij - statistisch gezien - stuk minder kans om te genezen dan bijvoorbeeld een prostaatca. Funfact: bijna elke man krijgt uiteindelijk wel een prostaatcarcinoom, als hij maar oud genoeg wordt. Het merendeel overlijdt met deze ziekte en niet eraan.
Dus, alleen daarom al snap ik het heel goed.
Je lijkt wel een vrouw. Moet je ongesteld worden? Neemt even een stap terug, kijk nog eens naar je post en doe dan eens even normaal.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 00:16 schreef sly-nl het volgende:
[..]
"Hij kan het niet goed doen"? Haha Wat een onzin-post van je.
Die gast is ziek/heeft kanker. Hoeft daarover niets inhoudelijks te melden en wordt ook door niemand van hem verwacht.
Verder ook onzin om te menen dat mensen (op een gekke enkeling na) gaan schrijven/zeggen "had je maar niet moeten roken/drinken/zonnebaden". Dan eerder dat hij er zelf bang voor is dat zoiets als een verband wordt gezien m.b.t. de ziekte (als hij bijvoorbeeld fiks heeft gerookt or what ever).
Gammel verhaal. Wel 6 likes![]()
"funfact"Makkelijk lullen als je een kudt hept
Als het om sociale skills gaat heb je wel écht wat issues. Eerst een ernstige mannenziekte wegzetten met de introductie: "funfact". En nu ook nog de vrouw (o.a. me moedert en buuv, hoe durf je!) op een sneue stereotyperende manier wegzetten. Je zal zelf wel weer 'hen' of 'hunnie' zijn, maar dat geeft jou geen extra 'rechten', wokey woke.quote:Op maandag 12 augustus 2024 09:44 schreef June. het volgende:
[..]
Je lijkt wel een vrouw. Moet je ongesteld worden? Neempt even een stap terug, kijk nog eens naar je post en doe dan eens even normaal.
Mensen oordelen, ja. Over alles, dus ook over dit. Kijk 1 blik verder dan het subforum en je ziet het. Beetje naief wel.
quote:Martijn Krabbé heeft woensdag na lange tijd weer van zich laten horen. De 56-jarige RTL 4-presentator, die begin dit jaar bekendmaakte dat hij ’een vorm van kanker’ heeft, deelt op Instagram een nieuwe gezondheidsupdate.
„Ik lijk het goed vol te houden!”, begint Krabbé zijn bericht. „Uiteraard met wisselend succes, maar over het algemeen heb ik het gevoel dat er een soort status quo is ontstaan. Ik zal maar zeggen: gezondheid 2 - ziekte 1. Ook realiseer ik me terdege dat het zo weer anders kan zijn, dus ik kus de grond waarop ik loop. Ik ben enorm aan het genieten van de rust. Het leven in het moment.”
De presentator benadrukt dat hij momenteel niet aan het werk is. ,,Voor die verantwoordelijkheid is het echt nog te vroeg. Wel ben ik even op bezoek geweest bij Kopen zonder kijken en dat was heel fijn! En ik doe weer wat voice-overs. Wat ik verder over mijn werk kan zeggen, is dat ik hoop een korte serie te maken in het hulp-tv genre. Maar dat is voorlopig een stip aan de horizon in het voorjaar."
Hij deelt tot slot nog een goed bedoelde raad. ,,Geniet van het leven. Het zal je verbazen hoe snel het voorbij kan zijn. Life is what happens to you while you are making other plans..."
Selfie met vrouw Deborah
Krabbé deelde eerder op de dag een selfie met zijn vrouw Deborah in de natuur.
De RTL 4-ster vertelde in maart dat hij kanker heeft, maar deelde niet welke vorm. De presentator kwam in mei met een eerste update over zijn gezondheid. Het lijkt erop ,,dat ik vooralsnog veel geluk heb en eigenlijk dankbaar moet zijn", schreef hij toen op Instagram. ,,Laat ik het zo zeggen; het had veel erger kunnen zijn. Maar het is nog te vroeg om te zeggen wat er nu eigenlijk aan de hand is. Mijn ziekte is mijn intimiteit op dit moment en dat blijft het liefst zo lang mogelijk. Ik hoop dat jullie dat begrijpen."
quote:Martijn Krabbé is niet op locatie te zien in het negende seizoen van Kopen zonder kijken. Dat maakte RTL vrijdag bekend. Bekende collega’s als Beau van Erven Dorens en Chantal Janzen zullen voor hem invallen. De 56-jarige presentator, die begin dit jaar onthulde kanker te hebben, zal overigens wel als voice-over te horen zijn.
De 56-jarige Krabbé onthulde in maart dat hij kanker heeft, maar deelde niet welke vorm. Hij gaf daarna meermaals een update over zijn gezondheid. ‘Ik lijk het goed vol te houden! Uiteraard met wisselend succes maar over het algemeen heb ik het gevoel dat er een soort status quo is ontstaan. Ik zal maar zeggen: gezondheid 2 - ziekte 1', schreef hij nog in september.
In augustus leek het er even op dat de presentator weer aan het werk was, maar daar gaf hij later opheldering over. Hij stelde namelijk nog niet volop te kunnen werken. ,,Voor die verantwoordelijkheid is het echt nog te vroeg. Wel ben ik even op bezoek geweest bij Kopen zonder kijken en dat was heel fijn! En ik doe weer wat voice-overs. Wat ik verder over mijn werk kan zeggen is dat ik hoop een korte serie te maken in het hulp-tv genre. Maar dat is voorlopig een stip aan de horizon in het voorjaar.”
Daarom is Krabbé dus ook niet op locatie te zien in het negende seizoen van het populaire Kopen zonder kijken. RTL heeft inmiddels een oplossing gevonden voor zijn fysieke afwezigheid. Bekende namen zullen allemaal één aflevering presenteren. Het gaat om Beau van Erven Dorens, Chantal Janzen, Ruben Nicolai, Caroline Tensen, Miljuschka Witzenhausen, Jamai Loman, Marieke Elsinga en Daphne Bunskoek.
Het is nog niet precies bekend wanneer het negende seizoen op de buis verschijnt.
Jeetje, onherkenbaar. Wat is het toch ook een echte klote ziekte he.quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:43 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.shownieuws.nl(...)n-op-eerste-kerstdag
Vorige maand werd bekendgemaakt dat Martijn Krabbé, die momenteel ernstig ziek is en kanker heeft, niet te zien zal zijn in het nieuwe seizoen van Kopen zonder Kijken (zie video). De presentator laat op Eerste Kerstdag toch van zich horen op sociale media.
Martijn deelt in zijn Instagram Stories een foto waarop hij samen met zijn vrouw Deborah opstaat. Hij heeft er het nummer It's Beginning to Look a Lot like Christmas van Michael Bublé ondergezet.
Het stel lijkt kerstversiering aan het plafond gehangen te hebben en daarnaar te kijken.
[ [url=https://cldnr.prod.webx.talpa.digital/talpa-network/image/fetch/f_auto,c_limit,w_750,r_6/https://images.ctfassets.(...)42.03.png]afbeelding[/url] ]
Update
Martijn gaf in september nog een update. Daarin gaf hij ook meer duidelijkheid over zijn werk. "Wel moet ik even iets kwijt", zei hij. "Het is pertinent niet zo dat 'ik weer aan het werk...' zou zijn. Voor die verantwoordelijkheid is het echt nog te vroeg. Wel ben ik even op bezoek geweest bij Kopen Zonder Kijken en dat was heel fijn! En ik doe weer wat voice-overs. Wat ik verder over mijn werk kan zeggen is dat ik hoop een korte serie te maken in het hulp-tv genre. Maar dat is voorlopig een stip aan de horizon in het voorjaar."
Hij sloot af met: "Tot slot een goed bedoelde raad: geniet van het leven. Het zal je verbazen hoe snel het voorbij kan zijn. Life is what happens to you while you are making other plans… Liefs Martijn."
Als ik eerlijk ben schrok ik me ook kapot van die foto, ja.quote:Op vrijdag 27 december 2024 12:46 schreef -river- het volgende:
[..]
Jeetje, onherkenbaar. Wat is het toch ook een echte klote ziekte he.
Is het met de ronding van een kerstbal gedaan?quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:15 schreef Ceviche het volgende:
Ik schrok ook van de foto maar zijn vrouw ziet er ook vreemd uit, dus de foto vertekent ook echt wel(of anders het filter).
Hij ziet er een beetje uit als een Nintendo 64 karakter, en hoewel hij er ongetwijfeld anders uitziet dan een jaar geleden, is het echt niet zo erg denk ik.
Ik kan het niet vinden op z'n instagram dus kan ook nog een ongelukkig shot zijn van een video ofzo. Die vloer lijkt ook niet recht te liggen dus ik ga er niet vanuit dat dit een goede foto is van Martijn.quote:Op vrijdag 27 december 2024 19:20 schreef maily het volgende:
[..]
Is het met de ronding van een kerstbal gedaan?
Het is stukken erger dan #37 in ieder geval ...
Denk ik niet hoor, je ziet dat zijn huid helemaal strak staat, het glimt ervan.quote:Op vrijdag 27 december 2024 18:43 schreef Eightyone het volgende:
Daar zit gewoon een lollig bedoeld filter overheen. In dezelfde categorie als hondenoren en zo.
ik ga waarschijnlijk naar de hel omdat ik hierom moest lachenquote:Op vrijdag 27 december 2024 21:18 schreef __Fokker__ het volgende:
Stevan Seagal is naar Nederland gevlucht en doet zich nu voor als Martijn Krabbe.
Dat is toch ook kerstversieringquote:Op vrijdag 27 december 2024 21:28 schreef Amsel het volgende:
Totally unrelated, maar ik vind dit zo stom: "Het stel lijkt kerstversiering aan het plafond gehangen te hebben en daarnaar te kijken." Dat is toch overduidelijk een maretak/mistletoe, het staat zelf op het papiertje achter ze
Dit jaquote:Op vrijdag 27 december 2024 21:28 schreef Amsel het volgende:
Totally unrelated, maar ik vind dit zo stom: "Het stel lijkt kerstversiering aan het plafond gehangen te hebben en daarnaar te kijken." Dat is toch overduidelijk een maretak/mistletoe, het staat zelf op het papiertje achter ze
Nee, dit is een prednisonhoofd of een medicijn dat hetzelfde effect heeft. Ik hoop gewoon dat hij beter mag worden en die rommel niet meer nodig heeftquote:Op vrijdag 27 december 2024 18:43 schreef Eightyone het volgende:
Daar zit gewoon een lollig bedoeld filter overheen. In dezelfde categorie als hondenoren en zo.
Hopelijk zegt de foto weinig over zijn kansen op herstel. Medicijnen kunnen ook bij minder dodelijke ziekten dit effect geven. Vroeg of laat krijgt bijna iedereen, direct of indirect, met de rot-ziekte te maken. Iemand het toewensen/gunnen is schofterig! Ook je schijnbaar ergste (politieke) vijand, Donald Trump.quote:
Dat is een typisch halvemaans gezichtje, kan door prednison komen. Hoop voor hem dat het beter wordt. Voor dat spul je systeem weer uit is, duurt het ook weer een tijdje.quote:Op woensdag 4 september 2024 15:20 schreef Bocaj het volgende:
Mooi. Zijn hoofd wordt wel wat groot. (Zal wel aan de medicijnen liggen.)
https://www.instagram.com/martijn_krabbe/p/C6vi1t8okem
Vollemaansgezicht.quote:Op maandag 13 januari 2025 14:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is een typisch halvemaans gezichtje, kan door prednison komen. Hoop voor hem dat het beter wordt. Voor dat spul je systeem weer uit is, duurt het ook weer een tijdje.
https://www.instagram.com(...)gsh=MzRlODBiNWFlZA==quote:Martijn Krabbé (55) is ongeneeslijk ziek, presentator heeft uitgezaaide longkanker: ’Toch is er veel om heel blij mee te zijn’
In een emotioneel en openhartig bericht op sociale media heeft Martijn Krabbé onthuld dat hij gediagnosticeerd is met longkanker aan de rechterkant, met uitzaaiingen in de linkerhersenhelft. Hij bevindt zich in het laatste stadium van de ziekte, zonder kans op genezing.
„We hebben dat tot nu toe geheim gehouden”, schrijft de zoon van Jeroen Krabbé op Instagram. Daar was een goede reden voor. Het is niet fijn als andere mensen gaan speculeren over je levensverwachting. Maar Deborah, de kinderen en ik zijn inmiddels wel zover dat we dat mentaal gezien aankunnen. Bovendien verwacht ik dat de sensatiezucht er zo langzamerhand wel af is? Dus daar komt ie: ik heb longkanker op rechts met een uitzaaiing in de hersenhelft op links. In het laatste stadium en zonder kans op genezing.”
https://www.ad.nl/show/ma(...)meer-beter~aae27e8c/quote:Martijn Krabbé heeft uitgezaaide longkanker en wordt niet meer beter. Dat vertelt de 56-jarige presentator in gesprek met tijdschrift Linda. Hij is voor zijn vier kinderen en vrouw alles aan het opschrijven en vastleggen. ,,Ik heb alles al geregeld. Tot in de puntjes. We’re going out with a bang.”
Ongelooflijk kutquote:Op woensdag 15 januari 2025 16:12 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
https://www.instagram.com(...)gsh=MzRlODBiNWFlZA==
Dat lijkt me gewoon een pose voor een fotosessie. Zegt verder niet zo veel.quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik kan nergens terugvinden of hij een roker was.
En vroeger, toen rookte bijna iedereen.
Beetje flauw om dit te posten.
https://www.reni.nl/categ(...)pqirh2h7k0qiv8kbda03quote:Op woensdag 15 januari 2025 16:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik kan nergens terugvinden of hij een roker was.
En vroeger, toen rookte bijna iedereen.
Wat heeft dit nu voor meerwaarde? We doen allemaal wel regelmatig iets wat niet goed voor ons is. Of dat nou roken, drinken, snoepen, frikandellen eten, cola drinken of de hele dag op de bank liggen films kijken en te weinig bewegen of pilletjes nemen op een festival. En alsnog gaan we niet allemaal dood op ons mid-50ste. Het is gewoon kut en daarmee klaar.quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:06 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.reni.nl/categ(...)pqirh2h7k0qiv8kbda03
E-sigaret erbij.
Botox, roken, vreten… Het moet gewoon je eigen schuld zijn. Want accepteren dat je gewoon dood kan gaan is te confronterend voor sommigenquote:Op woensdag 15 januari 2025 16:40 schreef roos94 het volgende:
[..]
Voel je je nu goed na het schrijven van deze post?
Tegelijkertijd zijn er ook mensen die heel erg op hun gezondheid letten, goed gewicht hebben , niet roken drinken of snoepen, sporten en die dood neervallen tijdens het hardlopen. Tegelijkertijd wordt Ome Joop 93 terwijl hij een pakje per dag wegpuft op de scootmobiel. Je weet het gewoon niet.quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:21 schreef Magica het volgende:
[..]
Botox, roken, vreten… Het moet gewoon je eigen schuld zijn. Want accepteren dat je gewoon dood kan gaan is te confronterend voor sommigen
Ik zou wel boos zijn als ik m’n vader of partner van midden 50 weg mag dragen door iets als roken.quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:25 schreef roos94 het volgende:
[..]
Tegelijkertijd zijn er ook mensen die heel erg op hun gezondheid letten, goed gewicht hebben , niet roken drinken of snoepen, sporten en die dood neervallen tijdens het hardlopen. Tegelijkertijd wordt Ome Joop 93 terwijl hij een pakje per dag wegpuft op de scootmobiel. Je weet het gewoon niet.
Die boosheid hoort bij de rouw.quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zou wel boos zijn als ik m’n vader of partner van midden 50 weg mag dragen door iets als roken.
Anyway: Martijn.Geef die man nog 5 jaar.
Ik heb genoeg familieleden aan kanker verloren en ben zelden boos geweest. Was gewoon niks aan te doen.quote:
Ik vind het zo’n heerlijke, eenvoudige persoonlijkheid op tv.quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:49 schreef TommyL0204 het volgende:
Kut nieuws. Komt altijd zeer sympathiek over en het hart op de juiste plaats.
Ik denk dat ik net de foto heb gezien die jij bedoelt. Heftigquote:Op woensdag 15 januari 2025 19:54 schreef Evenstar het volgende:
maar schrok toch behoorlijk van die foto bij bericht op NOS.
Precies dit...wat uiteindelijk de oorzaak is doet er totaal niet toe. Ik hoop voor hem dat de tijd die hem nog gegeven is vooral kwalitateit van leven geeft en dat hij de dingen kan eindigen op zijn tempo en naar zijn wensenquote:Op woensdag 15 januari 2025 20:36 schreef CocoinColorado het volgende:
Heftig nieuws. Ik vond Martijn altijd een erg leuke presentator.
Of hij wel of niet gerookt heeft maakt niet zoveel uit. Het is gewoon een echtgenoot, vader, zoon en broer die gaat overlijden. Ik neem aan dat dat al moeilijk genoeg is voor zijn omgeving.
Bedoel je met dat hele plofferige gezicht? Ik las dat hij door zijn medicatie was aangekomen, hij woog inmiddels 115 kiloquote:Op woensdag 15 januari 2025 20:40 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik denk dat ik net de foto heb gezien die jij bedoelt. HeftigHij lijkt helemaal niet meer op zichzelf
Die uit de post hieronder, waarschijnlijk.quote:Op woensdag 15 januari 2025 21:09 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Bedoel je met dat hele plofferige gezicht? Ik las dat hij door zijn medicatie was aangekomen, hij woog inmiddels 115 kilo
Waarschijnlijk veroorzaakt door Prednison. Wordt vaak voorgeschreven in dit soort situaties. Niet normaal wat het soms doet met een persoon, maar heeft natuurlijk ook voordelen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 21:09 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Bedoel je met dat hele plofferige gezicht? Ik las dat hij door zijn medicatie was aangekomen, hij woog inmiddels 115 kilo
Het wordt gebruikt om ernstige ontstekingen snel te remmen, weet ik uit ervaring.quote:Op woensdag 15 januari 2025 21:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Waarschijnlijk veroorzaakt door Prednison. Wordt vaak voorgeschreven in dit soort situaties. Niet normaal wat het soms doet met een persoon, maar heeft natuurlijk ook voordelen.
Yup, weet natuurlijk niet wat hier precies speelt, maar patiënten met hersentumoren krijgen regelmatig prednison of dexamethason voorgeschreven omdat de tumoren ook een soort van ontstekingsreactie triggeren. Dit is typisch een bijwerking daarvan.quote:Op woensdag 15 januari 2025 21:37 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het wordt gebruikt om ernstige ontstekingen snel te remmen, weet ik uit ervaring.
Ik had ook zo'n plofkop door de prednison l.
Je hebt gelijk. Bedoelde arm.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 13:04 schreef Eightyone het volgende:
Ik zie zijn handen nergens, maar misschien kijk ik verkeerd.
Ik was juist zo boos omdat mijn moeder in een paar weken dood ging terwijl ze altijd zo gezond leefdequote:Op woensdag 15 januari 2025 17:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb genoeg familieleden aan kanker verloren en ben zelden boos geweest. Was gewoon niks aan te doen.
Je longen de vernieling in helpen wel.
Volgens mij had ik ergens gelezen dat Martijn Dexamethason krijgt en dat dat vijf keer zo sterk is dan Prednison. Maar ik ben helaas vergeten waar.quote:Op woensdag 15 januari 2025 22:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Yup, weet natuurlijk niet wat hier precies speelt, maar patiënten met hersentumoren krijgen regelmatig prednison of dexamethason voorgeschreven omdat de tumoren ook een soort van ontstekingsreactie triggeren. Dit is typisch een bijwerking daarvan.
(Nogmaals zeg niet dat het hier het geval is, iedere situatie is natuurlijk anders)
Mijn moeder heeft dexamethason en het helpt voor bepaalde zaken. Maar het is ook vies spul. Helemaal om weer af te bouwen. Dit kan vaak maar in kleine stapjes. Bij grote stappen geeft dit in veel gevallen mentale issues.quote:Op donderdag 16 januari 2025 10:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Volgens mij had ik ergens gelezen dat Martijn Dexamethason krijgt en dat dat vijf keer zo sterk is dan Prednison. Maar ik ben helaas vergeten waar.
Oh hier -----> https://www.rtl.nl/boulev(...)view-linda-niet-meer
Ik schrok me gisteren echt achterover van dit nieuws.
Heel veel sterkte voor Martijn en voor degenen die van hem houden.
Ik wens je het beste met je moeder.quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:11 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft dexamethason en het helpt voor bepaalde zaken. Maar het is ook vies spul. Helemaal om weer af te bouwen. Dit kan vaak maar in kleine stapjes. Bij grote stappen geeft dit in veel gevallen mentale issues.
Nouja idd niet de juiste omschrijving. Maar voor mijn moeder was het vervelend iig. Erg bol hoofd, erg dunne huid met veel blaren en wonden die niet genezen. En met afbouwen neerslachtigheid. Maar dat is voor ieder individu anders natuurlijk. We zijn iig blij dat ze bijna klaar is met afbouwen.quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:11 schreef Eightyone het volgende:
Vies spul? Het zijn gewoon pilletjes.
Wel met vervelende bijwerkingen btw, ook als je er geen enorme hoeveelheid van moet slikken. Ik kreeg er geen bolle kop van, maar in m'n herinnering vloog m'n bloedsuiker ervan omhoog.
De dunne, snel open liggende huid herken ik, maar dat kan ook door chemo gekomen zijn. De standaard handdoek op bed leek opeens van schuurpapier (hij werd vervangen door een exemplaar van fleece - als je moeder nog iets zachts zoekt?).quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:15 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Nouja idd niet de juiste omschrijving. Maar voor mijn moeder was het vervelend iig. Erg bol hoofd, erg dunne huid met veel blaren en wonden die niet genezen. En met afbouwen neerslachtigheid. Maar dat is voor ieder individu anders natuurlijk. We zijn iig blij dat ze bijna klaar is met afbouwen.
Ik had deze moeten quoten. Ik ben nu met m'n huisarts en specialisten aan het kijken welke medicatie minder kan of helemaal weg. Is moeilijk te overzien, wat door wat komt. Nu zit ik met een gezwollen been, waar het "vroeger" alleen een dikkere kuit was. Gisteren naar vaatlabaratorium geweest, geen trombose nu rekverbanden waarschijnlijk om vocht langzaam weg te krijgen. Maar waardoor dit nu weer komt ? Geen flauw idee. Net als met plastabletten etc. Ook de vermoeidheid enz....Ik mag niet klagen en mag m'n zegeningen tellen. Maar toch......quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:11 schreef Eightyone het volgende:
Vies spul? Het zijn gewoon pilletjes.
Wel met vervelende bijwerkingen btw, ook als je er geen enorme hoeveelheid van moet slikken. Ik kreeg er geen bolle kop van, maar in m'n herinnering vloog m'n bloedsuiker ervan omhoog.
Daar hebben ze wel middeltjes voor.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:24 schreef Bocaj het volgende:
Ik hoop dat hij nog een tijd door kan op een leefbare wijze.
Roker of geen roker, dit is iig niet fijn wat hij heeft.
Komt ineens een vraag in mij op: Kun je op een gegeven moment stikken? (Longkanker)
Ja mensen met longkanker kunnen inderdaad stikken. Ze zijn dan zeer benauwd. Vaak zijn andere organen ook aangetast door uitzaaiingen op het eind. Mijn buurman en tante hebben echt geleden tot het einde.quote:Op donderdag 16 januari 2025 14:24 schreef Bocaj het volgende:
Ik hoop dat hij nog een tijd door kan op een leefbare wijze.
Roker of geen roker, dit is iig niet fijn wat hij heeft.
Komt ineens een vraag in mij op: Kun je op een gegeven moment stikken? (Longkanker)
Klopt, al kan gezond leven wel schelen. Ik neem het mezelf nu wel kwalijk dat ik er op jonge leeftijd onvoldoende over nadacht.quote:Op donderdag 16 januari 2025 19:07 schreef quirina het volgende:
Je kan niet alles voorkomen.. En soms is het gewoon ook botte pech.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |