abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 maart 2024 @ 21:54:11 #1
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212695827
Kabinet wil het woord ‘moeder’ schrappen, SGP boos: ‘Weggemoffeld in wetsvoorstel’

quote:
Het kabinet wil in het bevolkingsregister het woord ‘moeder’ vervangen door de term ‘ouder uit wie het kind is geboren’. De orthodox-christelijke SGP is boos: eerder zei het kabinet zelf dat zo’n aanpassing ‘niet wenselijk’ was.

Volgens SGP-Kamerlid André Flach wordt ‘een uiterst gevoelige wijziging’ door het kabinet ‘weggemoffeld’. De wijziging staat namelijk in een zogenoemde verzamelwet, een wet waarmee in één klap meerdere aanpassingen aan bestaande wetten worden gedaan. Het gaat in deze wet vooral om ‘verschrijvingen’, ‘gebreken’ en ‘onjuiste verwijzingen’ die worden rechtgezet – zo wordt bijvoorbeeld een puntkomma veranderd in een komma.

In de ambtelijke adviezen aan de minister over het wetsvoorstel staat onder het kopje ‘politieke context’ dat het ‘niet in de lijn der verwachting’ ligt dat ‘dit tot veel discussie in de Kamer zal leiden’. ,,Het wetsvoorstel bevat enkel technische wijzigingen”, schrijven ambtenaren aan minister Hugo de Jonge (Binnenlandse Zaken, CDA).

Flach spreekt echter van ‘een verregaande inhoudelijke wijziging’. ,,Het is buitengewoon kwalijk dat de regering deze aanpassing in een verzamelwet heeft verstopt.” De SGP’er wil een debat met De Jonge.

De wijziging is volgens de toelichting bij het wetsvoorstel het gevolg van een eerdere aanpassing van het besluit burgerlijke stand uit 2022. Toen werd er een uitzondering mogelijk voor transgender personen die een kind krijgen, bijvoorbeeld iemand die nog wel de biologische geslachtskenmerken heeft van een vrouw, maar juridisch al als man staat geregistreerd. In dat geval komt op de geboorteakte geen ‘moeder’ te staan, maar ‘ouder uit wie het kind is geboren’.

Destijds benadrukte het kabinet juist dat er geen andere aanpassingen in wetten nodig waren. Toenmalig minister Sander Dekker voor Rechtsbescherming schreef dat het ‘niet proportioneel is’ om het afstammingsrecht ‘verdergaand aan te passen’. ,,De ouder uit wie het kind geboren wordt, is in vrijwel alle gevallen een vrouw.”

Sekseneutraal
Het kabinet vindt dat ook in de Wet basisregistratie personen ‘een sekseneutrale terminologie’ moet worden gehanteerd, vandaar nu de aanpassing. Volgens Flach is dat juist in tegenspraak met eerdere uitspraken van het kabinet.

Hij wijst erop dat het kabinet in 2021 nog schreef dat ‘het schrappen van de aanduiding ‘moeder’ (en ‘vader’) niet wenselijk’ is. Als reden werd genoemd dat ‘voor veel ouders de juridische duiding van ‘moeder’ van betekenis is’. Flach: ,,Nu willen ze de aanduiding toch voor iedereen schrappen, terwijl er voor een kleine groep al een oplossing is.”

Het ministerie van Binnenlandse Zaken zegt niet te kunnen reageren op de vraag waarom het woord ‘moeder’ nu toch in een wet wordt geschrapt terwijl het kabinet eerder stelde dit niet te gaan doen. ,,De SGP heeft ook Kamervragen gesteld en dan mogen we geen antwoord geven op vragen van de pers”, zegt een woordvoerder. ,,Het parlement moet eerst worden beantwoord.

Formeel stelde de SGP geen Kamervragen, maar plaatste de partij in een schriftelijke inbreng vraagtekens bij het wetsvoorstel. Wanneer minister De Jonge daarop reageert, is onbekend.

Eeuwenlang
De SGP hecht vanwege de christelijke achtergrond zeer aan het gebruik van het woord ‘moeder’ en vindt dat de term ‘een emotionele lading’ heeft. Volgens Flach wordt er al ‘eeuwenlang’ gekozen om in wetten de moeder te koppelen aan het kind. ,,De meest directe lijn naar het kind is via de moeder.”

Het SGP-Kamerlid ziet ‘een ideologische agenda’ in nu de voorgestelde wijziging. ,,Dit staat symbool voor een bredere beweging die vindt dat woorden als man, vrouw, vader en moeder weggedrukt moet worden uit het publieke domein.”
https://www.bd.nl/politie(...)etsvoorstel~a83331c1

En zo gaan we door met het morrelen aan eeuwenlange definities van vader, moeder en kind.

* FlippingCoin niet mijn OP
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212695959
HUGO DE JONGE IS SATAN DIE MARIA DE MOEDER UIT DE GESCHIEDENIS WIL SCHRAPPEN!
pi_212696093
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 20:56 schreef AgnesGru het volgende:
Het ligt aan D66:
[..]
Premium artikel:

https://www.ad.nl/politie(...)tsvoorstel~a0d89195/
Ik ben nog nooit zo verrast geweest.
pi_212696163
quote:
10s.gif Op maandag 4 maart 2024 22:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ben nog nooit zo verrast geweest.
  maandag 4 maart 2024 @ 22:44:32 #5
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_212696259
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 13:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik weet niet wat woke precies is. Maar zou het niet oké vinden als we niet meer over racisme of mensen die vinden dat ze in een verkeerd lichaam zijn geboren mogen praten, enkel alleen om af te zeiken. Laten we vooral in gesprek blijven met elkaar.
Zie veel mensen on-line deze twee onderwerpen met elkaar vergelijken, maar ik zie niet in waarom. Het hebben van een kleurtje is niet een mentaal iets.

Overigens blij dat Fok! zich wel weer van zijn racistische kant laat zien. Ik heb dat toch gemist :7 :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_212696338
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 20:56 schreef AgnesGru het volgende:
Het ligt aan D66:
[..]
Premium artikel:

https://www.ad.nl/politie(...)tsvoorstel~a0d89195/
Wat een achterbakse kutpartij is D66 ook geworden. Was ooit best een prima partij.
pi_212696649
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 22:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat een achterbakse kutpartij is D66 ook geworden. Was ooit best een prima partij.
D66 is de vijand geworden waar ze origineel tegen vochten.
pi_212698527
Wat een onzin weer :')
  Redactie Frontpage dinsdag 5 maart 2024 @ 09:14:07 #9
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_212698547
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 22:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Demon666.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 18 april 2024 @ 02:19:20 #10
434029 KillemWieft
Infaam en abject
pi_213244600
Goh, toch geen foutje. :')

quote:
Stukken onthullen dat ‘moeder’ bewust werd geschrapt uit wetstekst, De Jonge wist van niks: ‘Ik sta voor lul’

Niks ‘fout’: ambtenaren van het ministerie van Binnenlandse Zaken hebben wel degelijk bewust het woord ‘moeder’ uit een wetstekst geschrapt.

[…]

Uit de Woo-documenten blijkt echter dat het geen fout is, al had De Jonge er niks mee te maken. De wijziging komt al in het najaar van 2022 in het wetsvoorstel terecht, als zijn partijgenoot Hanke Bruins Slot nog minister van Binnenlandse Zaken is. De Wet basisregistratie personen is het terrein van D66-staatssecretaris Alexandra van Huffelen, al staat de handtekening van De Jonge onder de gehele wet.

In september 2022 wordt er een instructie naar wetgevingsjuristen gemaild. In wetten moet voortaan worden gekozen voor ‘sekseneutrale persoonsaanduidingen’. Ook het ministerie van Justitie en Veiligheid hamert daarop met een beroep op een nieuwe richtlijn. Daardoor wordt ‘moeder’ gewijzigd in ‘ouder uit wie het kind is geboren’.

Een ambtenaar vraagt daarna wel of het écht de bedoeling is. Het kan ‘discussie opleveren’, terwijl de verzamelwet ‘eigenlijk een hamerstuk zou moeten zijn’. Dat betekent dat er in de Tweede Kamer niet over gedebatteerd wordt. Bij navraag is het antwoord: ‘genderpunt blijft in verzamelwet. Geen actie’.
Meer: https://www.ad.nl/politie(...)a-voor-lul~ad24a589/
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_213244651
Jezus! Een "persoon waaruit het kind is geboren" dat is toch PER DEFINITIE een moeder?
  donderdag 18 april 2024 @ 03:09:18 #12
434029 KillemWieft
Infaam en abject
pi_213244656
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 03:05 schreef Telefoonvork het volgende:
Jezus! Een "persoon waaruit het kind is geboren" dat is toch PER DEFINITIE een moeder?
Nee want een moeder is een vrouw en we weten nu dat bv ook mannen kinderen kunnen baren.
pi_213244659
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 03:09 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Nee want een moeder is een vrouw en we weten nu dat bv ook mannen kinderen kunnen baren.
Bewijs maar.
  donderdag 18 april 2024 @ 09:35:31 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213245883
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 03:10 schreef Telefoonvork het volgende:

[..]
Bewijs maar.
Zeepaardjes.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_213246071
Bij mensen is dit een ander verhaal. In een biologisch normale toestand, zijn vrouwen de enige die kinderen kunnen baren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213246099
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 02:19 schreef KillemWieft het volgende:
Goh, toch geen foutje. :')
[..]
Meer: https://www.ad.nl/politie(...)a-voor-lul~ad24a589/
Ik dacht dat je minister beschermen, dan wel waarschuwen voor ophefdingen hoog in de taakomschrijving van dit soort ambtenaren staat. Blijkbaar niet bij de leidinggevende van de vragensteller. Ontslaan die hap.
pi_213246121
quote:

[..]
He wat?
:')

Godsammekraken, wat een gestoord zooitje blijft het toch...
pi_213246124
Ik dacht serieus dat het een bericht van de Spelt was.. Hugo laat keer op keer zien dat hij totaal onbetrouwbaar en doorgeslagen is..
pi_213246164
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 10:06 schreef michiel_merk het volgende:
Ik dacht serieus dat het een bericht van de Spelt was.. Hugo laat keer op keer zien dat hij totaal onbetrouwbaar en doorgeslagen is..
Dit achterbaks wegmoffelen in een ander wetsvoorstel is toch echt deachterbaksheid van d66.
Dat onbetrouwbare gelul over 'foutje' is wel hugo
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213246200
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 10:06 schreef Toine51 het volgende:

[..]
He wat?
:')

Godsammekraken, wat een gestoord zooitje blijft het toch...
Allemaal begonnen indertijd dat de NS moest stoppen met het omroepen van: Dames en Heren. Toen is het geesteszieke gezwam van gender-ontkenning begonnen.
  Admin donderdag 18 april 2024 @ 10:28:03 #21
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213246278
quote:

[..]
Dat is in de hele geschiedenis van de mensheid nog nooit voorgekomen.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 09:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Zeepaardjes.
zijn geen mensen.

quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2024 09:59 schreef HowardRoark het volgende:
Bij mensen is dit een ander verhaal. In een biologisch normale toestand, zijn vrouwen de enige die kinderen kunnen baren.
Er zijn ook nul gevallen bekend van biologisch abnormale toestanden waarin mannen kinderen baren. Vrouwen baren kinderen. Dat dit überhaupt een punt van discussie is geeft aan hoe debiel de wereld eraan toe is :')

quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 10:16 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Allemaal begonnen indertijd dat de NS moest stoppen met het omroepen van: Dames en Heren. Toen is het geesteszieke gezwam van gender-ontkenning begonnen.
Zoveel achterlijke termen tegenwoordig. Net als 'bemenst' in plaats van 'bemand' |:(
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Redactie Frontpage donderdag 18 april 2024 @ 10:42:49 #22
Brabo Bastard
pi_213246408
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 10:28 schreef Danny het volgende:

[..]
[..]
zijn geen mensen.
[..]
Er zijn ook nul gevallen bekend van biologisch abnormale toestanden waarin mannen kinderen baren. Vrouwen baren kinderen. Dat dit überhaupt een punt van discussie is geeft aan hoe debiel de wereld eraan toe is :')
[..]
Zoveel achterlijke termen tegenwoordig. Net als 'bemenst' in plaats van 'bemand' |:(
Ja dit dus. Je kan je nog zo man voelen, vrouwen baren kinderen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 april 2024 @ 10:42:59 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213246410
Alles om sneeuwvlokjes en hand boven hun hoofd te houden. Zo creëer je een generatie waar bijna iedereen wel iets mankeert in hun bovenkamer. Adhd, autisme, depressie, weet ik veel wat. Problemen worden aangepraat en aanstellerij wordt beloond.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Forum Admin donderdag 18 april 2024 @ 10:47:12 #24
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213246467
Ik ben er volledig voor om mensen zo veel als mogelijk te betrekken en geaccepteerd te laten voelen, maar waar slaat dit op joh :') Om hoeveel mensen gaat dit nou daadwerkelijk en bovendien, de mensen die in het grijze gebied zitten (al dan niet zelf geclaimd) .. is hen wel wat gevraagd?

Dit lijkt me doorgeslagen activisme en je bereikt imo alleen maar het tegenovergestelde van wat je wil.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator donderdag 18 april 2024 @ 11:07:23 #25
5428 crew  miss_sly
pi_213246662
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 10:42 schreef Nattekat het volgende:
Alles om sneeuwvlokjes en hand boven hun hoofd te houden. Zo creëer je een generatie waar bijna iedereen wel iets mankeert in hun bovenkamer. Adhd, autisme, depressie, weet ik veel wat. Problemen worden aangepraat en aanstellerij wordt beloond.
Ik vind het nogal wat om adhd, autisme en depressie te noemen als het gaat om sneeuwvlokjes de hand boven het hoofd te houden. Je doet enorm veel mensen tekort op die manier.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 10:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben er volledig voor om mensen zo veel als mogelijk te betrekken en geaccepteerd te laten voelen, maar waar slaat dit op joh :') Om hoeveel mensen gaat dit nou daadwerkelijk en bovendien, de mensen die in het grijze gebied zitten (al dan niet zelf geclaimd) .. is hen wel wat gevraagd?

Dit lijkt me doorgeslagen activisme en je bereikt imo alleen maar het tegenovergestelde van wat je wil.
Dat er een keuze zou zijn voor mensen, lijkt me helemaal prima. Maar de standaard refererende aan de meerderheid lijkt me ook prima in stand te houden. Dus een kruisje zetten als je geen vrouw, man, vader of moeder wil zijn, maar 'ouder uit wie kind geboren is' zou voldoende zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 18 april 2024 @ 11:09:23 #26
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_213246678
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 10:47 schreef Straatcommando. het volgende:

Je bent nu pas bekend met de woke beweging?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 april 2024 @ 11:10:54 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213246691
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2024 11:07 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het nogal wat om adhd, autisme en depressie te noemen als het gaat om sneeuwvlokjes de hand boven het hoofd te houden. Je doet enorm veel mensen tekort op die manier
Ik zeg niet dat dat allemal niet bestaat, ik zeg dat het aangepraat, uitvergroot en erger gemaakt wordt. In plaats van "doe gewoon je best, probeer het te overwinnen" is het credo tegenwoordig vooral "wat ben je zielig, wat kan ik doen om je minder zielig te laten voelen?"
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213246730
quote:

[..]

[..]

Jawel hoor, in fictie verhaaltjes
quote:
Dit ja. Triest.
Ik doe niet bepaald aan deze shitshow mee en bezig gewoon de NLse taal die we met zn allen spreken. Nu al 2x gehad IRL dat zo'n overdreven wokie hier commentaar op gaf.
Leuke discussies. Werkelijk niet goed in hun bovenkamer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213246749
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2024 09:59 schreef HowardRoark het volgende:
Klopt, en die ene persoon die zich na het baren van een kind laat ombouwen, wil ik best man noemen, maar laten we aub niet vanalles aanpassen voor 99,99% van de bevolking om die ene persoon die ver buiten de norm valt.
Цой жив
  Moderator donderdag 18 april 2024 @ 11:26:07 #30
5428 crew  miss_sly
pi_213246831
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 11:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat dat allemal niet bestaat, ik zeg dat het aangepraat, uitvergroot en erger gemaakt wordt. In plaats van "doe gewoon je best, probeer het te overwinnen" is het credo tegenwoordig vooral "wat ben je zielig, wat kan ik doen om je minder zielig te laten voelen?"
Het bestaat wel, maar alsnog moeten ze niet zeuren en gewoon hun best doen?

Dat gaat wel helpen, inderdaad.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 april 2024 @ 11:28:19 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213246848
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2024 11:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het bestaat wel, maar alsnog moeten ze niet zeuren en gewoon hun best doen?

Dat gaat wel helpen, inderdaad.
Je leest wat je wil lezen. Moeilijk hè, andere meningen proberen te begrijpen? Zo kom je in een bubbel terecht.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator donderdag 18 april 2024 @ 11:29:42 #32
5428 crew  miss_sly
pi_213246855
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 11:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je leest wat je wil lezen. Moeilijk hè, andere meningen proberen te begrijpen? Zo kom je in een bubbel terecht.
Ah, een fijn gesprek. Laat maar weer dan.
  Forum Admin donderdag 18 april 2024 @ 11:32:44 #33
pi_213246873
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2024 11:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind het nogal wat om adhd, autisme en depressie te noemen als het gaat om sneeuwvlokjes de hand boven het hoofd te houden. Je doet enorm veel mensen tekort op die manier.
[..]
Dat er een keuze zou zijn voor mensen, lijkt me helemaal prima. Maar de standaard refererende aan de meerderheid lijkt me ook prima in stand te houden. Dus een kruisje zetten als je geen vrouw, man, vader of moeder wil zijn, maar 'ouder uit wie kind geboren is' zou voldoende zijn.
Opt in ipv opt out inderdaad. Simpelweg omdat de norm moeder is en niet andersom.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 april 2024 @ 11:38:35 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213246917
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2024 11:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ah, een fijn gesprek. Laat maar weer dan.
Lees je eigen reactie voor de grap nog eens terug. Er zit gewoon een beschuldiging aan mijn adres in dat ik dergelijke aandoeningen zou afdoen als aanstellerij. Fijn gesprek idd, als je gesprekspartner je meteen als een dergelijk figuur gaat zien in plaats van probeert te begrijpen wat je echt bedoelt. Niet iedereen die het met jouw sprookjeswereld eens is is per definitie een slecht figuur.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Forum Admin donderdag 18 april 2024 @ 11:40:16 #35
pi_213246931
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 11:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Lees je eigen reactie voor de grap nog eens terug. Er zit gewoon een beschuldiging aan mijn adres in dat ik dergelijke aandoeningen zou afdoen als aanstellerij. Fijn gesprek idd, als je gesprekspartner je meteen als een dergelijk figuur gaat zien in plaats van probeert te begrijpen wat je echt bedoelt. Niet iedereen die het met jouw sprookjeswereld eens is is per definitie een slecht figuur.
Lees je eigen posts eens terug en dan in het bijzonder deze. Het passief agressieve druipt er van af.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 april 2024 @ 11:42:32 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213246941
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 11:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Lees je eigen posts eens terug en dan in het bijzonder deze. Het passief agressieve druipt er van af.
Oh absoluut, maar elk fatsoenlijk gesprek is gewoon klaar als je met zulke beschuldigingen gaat strooien. Ben ik niet van gediend.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 18 april 2024 @ 11:57:47 #37
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_213247069
Mag de baarmoeder dan nog wel zo genoemd worden ?
Stel je voor komt een transman bij de dokter vanwege een zwangerschap en zegt boos als de dokter t over de baarmoeder heeft * niks baarmoeder bij mij heet dat orgaan natuurlijk baarvader ! * Ik ben toch immers een mán.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Admin donderdag 18 april 2024 @ 11:58:35 #38
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213247075
ik stel voor dat we stoppen met elkaar persoonlijk aanvallen. dat is een DRINGEND voorstel
  Admin donderdag 18 april 2024 @ 12:00:05 #39
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213247093
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 11:57 schreef deedeetee het volgende:
Mag de baarmoeder dan nog wel zo genoemd worden ?
Stel je voor komt een transman bij de dokter vanwege een zwangerschap en zegt boos als de dokter t over de baarmoeder heeft * niks baarmoeder bij mij heet dat orgaan natuurlijk baarvader ! * Ik ben toch immers een mán.
'baarorgaan'

Las in het diversiteitsbeleid van een universiteit ergens de definitie van 'lesbisch'. Een niet-man die zich aangetrokken voelt tot niet-mannen.
Dan spoor je ook niet helemaal.
  donderdag 18 april 2024 @ 12:00:25 #40
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213247098
En wat doen we met de term manuur?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Redactie Frontpage donderdag 18 april 2024 @ 12:04:47 #41
Brabo Bastard
pi_213247165
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 12:00 schreef inslagenreuring het volgende:
Werkuur?
"Omae wa mou shindeiru."
pi_213247179
quote:

[..]
[..]
zijn geen mensen.
[..]
[..]
Om nog maar te zwijgen over ' Regenbooggezin ' . Als men normaal gevonden wil worden ga jezelf dan niet onderscheiden als exclusief, inclusief of anders. Maar goed dat is hoe ik er over denk. Misschien heel zwart-wit maar so be it.
  donderdag 18 april 2024 @ 12:09:11 #43
434029 KillemWieft
Infaam en abject
pi_213247219
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 03:10 schreef Telefoonvork het volgende:

[..]
Bewijs maar.
Sarcasme.
  Admin donderdag 18 april 2024 @ 12:15:48 #44
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213247264
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 12:00 schreef inslagenreuring het volgende:
dat wordt her en der al 'mensuur' genoemd.
ja, echt :')
  Redactie Frontpage donderdag 18 april 2024 @ 12:22:35 #45
Brabo Bastard
pi_213247306
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 12:05 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Om nog maar te zwijgen over ' Regenbooggezin ' . Als men normaal gevonden wil worden ga jezelf dan niet onderscheiden als exclusief, inclusief of anders. Maar goed dat is hoe ik er over denk. Misschien heel zwart-wit maar so be it.
:(
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 12:15 schreef Danny het volgende:

[..]
Werkuur is toch veel beter? :D
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 18 april 2024 @ 12:28:56 #46
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_213247389
quote:

[..]
Hou m'n hart vast voor het voortbestaan van de mandarijn -O-
  Forum Admin donderdag 18 april 2024 @ 12:33:38 #47
pi_213247438
quote:

[..]
Ik was een tijdje terug bij een cliënt en daar hadden ze ook de receptie "bemenst"
  donderdag 18 april 2024 @ 12:35:43 #48
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_213247462
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 12:00 schreef Danny het volgende:

[..]
'baarorgaan'

Las in het diversiteitsbeleid van een universiteit ergens de definitie van 'lesbisch'. Een niet-man die zich aangetrokken voelt tot niet-mannen.
Dan spoor je ook niet helemaal.
Wat een belachelijke omschrijving is dat. Wel bijzonder dat vrouw niet benoemd kan worden ,maar man dus wel.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Redactie Frontpage donderdag 18 april 2024 @ 12:38:43 #49
Brabo Bastard
pi_213247508
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 12:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik was een tijdje terug bij een cliënt en daar hadden ze ook de receptie "bemenst"
Ik lees steeds "bemest" :')
"Omae wa mou shindeiru."
pi_213247615
Van "ik doe het lekker toch" Huffelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')