abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213366581
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 21:22 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik woon nu gelukkig weer alleen, maar had voor die tijd al een dik scherm voor op mijn bureau gekocht :) Kan kijken wat ik wil... Nou ja nu sowieso wel, maar daarvoor ook al. Beetje probleem als je dementerende moeder in huis neemt om mantelzorger voor te spelen en die alleen maar Midsommer Murders wil kijken. Heb nog nachtmerries van dat deuntje.
Dat is wel heftig ja. Mijn pa heeft Alzheimer, maar zit gelukkig nu in een verpleeghuis.
  Admin maandag 29 april 2024 @ 21:37:48 #277
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213366595
quote:
88s.gif Op maandag 29 april 2024 21:13 schreef drakin het volgende:

[..]
Van die serie heb ik nog nooit gehoord, en ben ook wel weg van Gaiman.

Er is ook een serie van neverwhere ooit gemaakt, ken je die?
Nee, gaat op m'n lijstje voor "elders" ;)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 29 april 2024 @ 21:37:56 #278
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213366596
quote:
4s.gif Op maandag 29 april 2024 21:36 schreef aloa het volgende:

[..]
Dat is wel heftig ja. Mijn pa heeft Alzheimer, maar zit gelukkig nu in een verpleeghuis.
Die van mij nu ook hoor, maar Parkinson met Parkinson dementie erbij waar de helft van de Parkinson patiënten last van krijgt. Dus niks meer snappen, en niet meer kunnen bewegen fatsoenlijk. Aan 1 oog blind dus geen diepte meer kunnen inschatten. Was geen doen meer thuis.
Lach met een schone bips
  Admin maandag 29 april 2024 @ 21:39:28 #279
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213366614
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 21:21 schreef loveyoulongtime het volgende:
Deze vond ik trouwens ook goed: https://www.imdb.com/titl(...)_5_nm_3_q_wheel%2520

Wheel of Time. moest er heel even inkomen, maar daarna pakte het wel.
Ja, geweldig!! Prachtig gemaakt, goede acteurs, alles klopt.
Jaren geleden de boeken gelezen, geen idee meer waar het over ging _O-
Maar de eerste 5 minuten brachten meteen de boeken weer tot leven.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin maandag 29 april 2024 @ 21:41:10 #280
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213366646
The Umbrella Academy gezien? Dat is wel een aanrader hoor ^O^ 8/10

maandag 29 april 2024 @ 21:45:39 #281
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213366696
quote:
17s.gif Op maandag 29 april 2024 21:41 schreef yvonne het volgende:
Die was inderdaad heerlijk.

En voor degenen die ook van Zombies houden, de Zuid Koreaanse serie "All of us are Dead" is ook wel een serieuze must see. Denk qua niet westerse series de beste die ik in heel lange tijd gezien heb.
Lach met een schone bips
  Admin maandag 29 april 2024 @ 21:49:03 #282
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213366730
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 21:45 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

En voor degenen die ook van Zombies houden, de Zuid Koreaanse serie "All of us are Dead" is ook wel een serieuze must see. Denk qua niet westerse series de beste die ik in heel lange tijd gezien heb.
Ja? Ik ben dol op Koreaanse series :D
Guilty pleasure

maandag 29 april 2024 @ 21:50:05 #283
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213366750
quote:
17s.gif Op maandag 29 april 2024 21:49 schreef yvonne het volgende:

[..]
Ja? Ik ben dol op Koreaanse series :D
Guilty pleasure
Die moet je kijken! Is echt fantastisch, staat niet eens "elders". Gewoon op Netflix.
Lach met een schone bips
pi_213366932
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 21:37 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Die van mij nu ook hoor, maar Parkinson met Parkinson dementie erbij waar de helft van de Parkinson patiënten last van krijgt. Dus niks meer snappen, en niet meer kunnen bewegen fatsoenlijk. Aan 1 oog blind dus geen diepte meer kunnen inschatten. Was geen doen meer thuis.
Die van mij woonde nog alleen. Maar elke keer vallen etc.
Nu heeft hij cameratoezicht etc in het verpleeghuis.
  maandag 29 april 2024 @ 22:09:52 #285
370431 drakin
vurig typje
pi_213366938
quote:
17s.gif Op maandag 29 april 2024 21:37 schreef yvonne het volgende:

[..]
Nee, gaat op m'n lijstje voor "elders" ;)
Is wel al een hele oude serie hoor
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  maandag 29 april 2024 @ 22:10:39 #286
370431 drakin
vurig typje
pi_213366948
quote:
17s.gif Op maandag 29 april 2024 21:41 schreef yvonne het volgende:
Ja, 2 seizoenen toch?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  maandag 29 april 2024 @ 22:16:32 #287
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213367014
quote:
4s.gif Op maandag 29 april 2024 22:09 schreef aloa het volgende:

[..]
Die van mij woonde nog alleen. Maar elke keer vallen etc.
Nu heeft hij cameratoezicht etc in het verpleeghuis.
Mijn laatste oudje dus, mijn moederke ligt alleen nog op bed. Wil ook niet naar de huiskamer, maar stop er een DVD mid sommer murders in en ze vermaakt zich wel (bedoel de DVD in de DVD speler uiteraard).

Maar het is jammer, weet niet hoe oud jouw vader is? Mijn moeder is net pas 73 geworden. En eigenlijk sinds 2019 echt geen normaal leven meer.
Lach met een schone bips
pi_213367176
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:16 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Mijn laatste oudje dus, mijn moederke ligt alleen nog op bed. Wil ook niet naar de huiskamer, maar stop er een DVD mid sommer murders in en ze vermaakt zich wel (bedoel de DVD in de DVD speler uiteraard).

Maar het is jammer, weet niet hoe oud jouw vader is? Mijn moeder is net pas 73 geworden. En eigenlijk sinds 2019 echt geen normaal leven meer.
Mijn vader is 10 jaar ouder. Sluipende ziekte. Momenteel redelijk stabiel, maar dat kan zo veranderen.
Ik had twee jaar terug al het idee dat hij snel zou overlijden, maar hij is er nog steeds.
  maandag 29 april 2024 @ 22:42:38 #289
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213367216
quote:
4s.gif Op maandag 29 april 2024 22:37 schreef aloa het volgende:

[..]
Mijn vader is 10 jaar ouder. Sluipende ziekte. Momenteel redelijk stabiel, maar dat kan zo veranderen.
Ik had twee jaar terug al het idee dat hij snel zou overlijden, maar hij is er nog steeds.
Wel kut man! Mijn moeder is sinds kort dan aan de fentanyl omdat ze veel pijn kreeg in onderrug en zij. Dus na al die jaren medicatie waarschijnlijk de nieren die het opgeven. En voor haar beter ook, kan ze naar m'n pa toe.
Lach met een schone bips
pi_213367389
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:42 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Wel kut man! Mijn moeder is sinds kort dan aan de fentanyl omdat ze veel pijn kreeg in onderrug en zij. Dus na al die jaren medicatie waarschijnlijk de nieren die het opgeven. En voor haar beter ook, kan ze naar m'n pa toe.
Tsjaa. Beter voor iedereen denk ik altijd. Ik word altijd naar als ik dat verpleeghuis binnen loop.
Op die manier oud worden is ook weinig aan.
  maandag 29 april 2024 @ 23:18:18 #291
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213367442
quote:
4s.gif Op maandag 29 april 2024 23:08 schreef aloa het volgende:

[..]
Tsjaa. Beter voor iedereen denk ik altijd. Ik word altijd naar als ik dat verpleeghuis binnen loop.
Op die manier oud worden is ook weinig aan.
Ziekenhuizen, verpleegtehuizen.. Ik krijg er altijd een gevoel van dood bij, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik kan er gewoon niet heel goed tegen. En dat terwijl ik denk dat er meer tussen hemel en aarde is :) Voel me gewoon niet op mijn plek op die plekken. Heb ik hetzelfde met begraafplaatsen, beetje gevoelig wat dat soort dingen aangaat denk ik.

Had dat gevoel nog veel sterker bij de Killing Fields in Cambodja, ben er niet lang geweest. Moet het toch keer echt doen.
Lach met een schone bips
pi_213367464
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 23:18 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ziekenhuizen, verpleegtehuizen.. Ik krijg er altijd een gevoel van dood bij, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik kan er gewoon niet heel goed tegen. En dat terwijl ik denk dat er meer tussen hemel en aarde is :) Voel me gewoon niet op mijn plek op die plekken. Heb ik hetzelfde met begraafplaatsen, beetje gevoelig wat dat soort dingen aangaat denk ik.

Had dat gevoel nog veel sterker bij de Killing Fields in Cambodja, ben er niet lang geweest. Moet het toch keer echt doen.
Ik ook ja. Een deprimerende omgeving. Zijn nog wel veel die wel redelijk goed zijn verder, maar voor de meesten is het toch de plek waar ze de laatste adem uitblazen.
  maandag 29 april 2024 @ 23:36:29 #293
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213367535
quote:
4s.gif Op maandag 29 april 2024 23:23 schreef aloa het volgende:

[..]
Ik ook ja. Een deprimerende omgeving. Zijn nog wel veel die wel redelijk goed zijn verder, maar voor de meesten is het toch de plek waar ze de laatste adem uitblazen.
Ja, het is zeg maar de voorportaal naar... Who knows?
Lach met een schone bips
  Admin dinsdag 30 april 2024 @ 00:16:00 #294
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213367742
quote:
88s.gif Op maandag 29 april 2024 22:10 schreef drakin het volgende:

[..]
Ja, 2 seizoenen toch?
Ja, er zou een 3e aan komen :)

Admin dinsdag 30 april 2024 @ 00:16:18 #295
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213367744
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:16 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Wat jong nog.

dinsdag 30 april 2024 @ 00:29:59 #296
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_213367782
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 april 2024 00:16 schreef yvonne het volgende:

[..]
Wat jong nog.
Jup, in en in triest. Ze was zo'n sterke vrouw altijd. De aftakeling begon rond 2015 al dus tel uit hoe jong nog. Daarna het overlijden van m'n pa heeft er gigantisch ingehakt. Hij was 68, en toen was het echt zorg voor moeder, werk, zorg, en fantastische thuiszorg hier in de regio dat ik af en toe nog even weg kon. Maar het was niet makkelijk. En heel eerlijk struggle ik nog steeds met een hoop van dat gedoe. Echt rouwen om Pa nooit kunnen doen want moest door. Wat dat aangaat was mijn werkgever wel serieus een held. Kwam ik niet opdagen vanwege iets met moeders, of omdat ik gewoon de energie niet kon opbrengen. Geen probleem, volledig doorbetaald en geen vragen wat dan ook. En dat is wel serieus ook heel fijn. Zulke werkgevers zijn er ook nog.
Lach met een schone bips
pi_213368194
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 21:21 schreef loveyoulongtime het volgende:
Deze vond ik trouwens ook goed: https://www.imdb.com/titl(...)_5_nm_3_q_wheel%2520

Wheel of Time. moest er heel even inkomen, maar daarna pakte het wel.
Ow ik heb juist van diverse kanten gehoord dat-ie naast erg woke ook erg slecht zou zijn? :o Oninteressante personages en rommelig enzo?
Maar goed: een 7,2 van de 10 is zeer zeker niet verkeerd, dus misschien valt het allemaal toch wel mee? :)
pi_213368198
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 21:45 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Die is leuk ja! :D

En er is ook een Zuid-Koreaanse serie over zombies in de middeleeuwen in dat land. Ook erg goed gemaakt! :Y Zelfs nog leuker dan All of us are dead!
pi_213368212
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 23:18 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Dat gevoel had ik ook altijd, maar nu mijn moeder in een verzorgingshuis zit heb ik dat gevoel minder. Ze wordt duidelijk wat vergeetachtiger en lichamelijk kan ze ook vrij weinig meer, maar ze blijft relatief vrolijk en optimistisch. Het is ook een mooie plek waar ze zit.
Ook toen ze met spoed in het ziekenhuis opgenomen werd voordat ze in het verzorgingshuis terecht kwam, vond ik het niet erg om op haar afdeling te komen om haar te bezoeken. Ik weet niet, ik ben daar in gegroeid de laatste tijd.

De Killing Fields ben ik echt niet naar toe gegaan toen ik jaren geleden in Cambodja op vakantie was. :N Alle tricycle-chauffeurs hadden wel een leuk dealtje om me er naar toe te brengen en je kon er ook met een mitrailleur gaan schieten enzo, en er was die beroemde boom waar baby's tegenaan doodgeslagen erden en die kon ik ook kijken enz.

Fuck no! Ik heb geen idee waarom ik daar naar toe zou willen gaan! Ik wilde daar juist de mooie tempelruïnes bewonderen en ontspannen. Ik wil mezelf op vakantie niet blootstellen aan dat soort gruwelijkheden.
Ik heb nog heel mooie foto's gemaakt daar, die zal ik later wel ff posten. :)
pi_213368348
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 07:27 schreef ToT het volgende:

[..]
Dat gevoel had ik ook altijd, maar nu mijn moeder in een verzorgingshuis zit heb ik dat gevoel minder. Ze wordt duidelijk wat vergeetachtiger en lichamelijk kan ze ook vrij weinig meer, maar ze blijft relatief vrolijk en optimistisch. Het is ook een mooie plek waar ze zit.
Ook toen ze met spoed in het ziekenhuis opgenomen werd voordat ze in het verzorgingshuis terecht kwam, vond ik het niet erg om op haar afdeling te komen om haar te bezoeken. Ik weet niet, ik ben daar in gegroeid de laatste tijd.

De Killing Fields ben ik echt niet naar toe gegaan toen ik jaren geleden in Cambodja op vakantie was. :N Alle tricycle-chauffeurs hadden wel een leuk dealtje om me er naar toe te brengen en je kon er ook met een mitrailleur gaan schieten enzo, en er was die beroemde boom waar baby's tegenaan doodgeslagen erden en die kon ik ook kijken enz.

Fuck no! Ik heb geen idee waarom ik daar naar toe zou willen gaan! Ik wilde daar juist de mooie tempelruïnes bewonderen en ontspannen. Ik wil mezelf op vakantie niet blootstellen aan dat soort gruwelijkheden.
Ik heb nog heel mooie foto's gemaakt daar, die zal ik later wel ff posten. :)
Een beetje hetzelfde idee als naar een concentratiekamp gaan. Ik heb meerdere bezocht, maar krijg er altijd de kriebels van.
Killing Fields ken ik alleen van de film eigenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')