Dat is wel heftig ja. Mijn pa heeft Alzheimer, maar zit gelukkig nu in een verpleeghuis.quote:Op maandag 29 april 2024 21:22 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik woon nu gelukkig weer alleen, maar had voor die tijd al een dik scherm voor op mijn bureau gekochtKan kijken wat ik wil... Nou ja nu sowieso wel, maar daarvoor ook al. Beetje probleem als je dementerende moeder in huis neemt om mantelzorger voor te spelen en die alleen maar Midsommer Murders wil kijken. Heb nog nachtmerries van dat deuntje.
Nee, gaat op m'n lijstje voor "elders"quote:Op maandag 29 april 2024 21:13 schreef drakin het volgende:
[..]
Van die serie heb ik nog nooit gehoord, en ben ook wel weg van Gaiman.
Er is ook een serie van neverwhere ooit gemaakt, ken je die?
Die van mij nu ook hoor, maar Parkinson met Parkinson dementie erbij waar de helft van de Parkinson patiënten last van krijgt. Dus niks meer snappen, en niet meer kunnen bewegen fatsoenlijk. Aan 1 oog blind dus geen diepte meer kunnen inschatten. Was geen doen meer thuis.quote:Op maandag 29 april 2024 21:36 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is wel heftig ja. Mijn pa heeft Alzheimer, maar zit gelukkig nu in een verpleeghuis.
Ja, geweldig!! Prachtig gemaakt, goede acteurs, alles klopt.quote:Op maandag 29 april 2024 21:21 schreef loveyoulongtime het volgende:
Deze vond ik trouwens ook goed: https://www.imdb.com/titl(...)_5_nm_3_q_wheel%2520
Wheel of Time. moest er heel even inkomen, maar daarna pakte het wel.
Die was inderdaad heerlijk.quote:Op maandag 29 april 2024 21:41 schreef yvonne het volgende:
The Umbrella Academy gezien? Dat is wel een aanrader hoor8/10
Ja? Ik ben dol op Koreaanse seriesquote:Op maandag 29 april 2024 21:45 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Die was inderdaad heerlijk.
En voor degenen die ook van Zombies houden, de Zuid Koreaanse serie "All of us are Dead" is ook wel een serieuze must see. Denk qua niet westerse series de beste die ik in heel lange tijd gezien heb.
Die moet je kijken! Is echt fantastisch, staat niet eens "elders". Gewoon op Netflix.quote:Op maandag 29 april 2024 21:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja? Ik ben dol op Koreaanse series
Guilty pleasure
Die van mij woonde nog alleen. Maar elke keer vallen etc.quote:Op maandag 29 april 2024 21:37 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Die van mij nu ook hoor, maar Parkinson met Parkinson dementie erbij waar de helft van de Parkinson patiënten last van krijgt. Dus niks meer snappen, en niet meer kunnen bewegen fatsoenlijk. Aan 1 oog blind dus geen diepte meer kunnen inschatten. Was geen doen meer thuis.
Is wel al een hele oude serie hoorquote:Op maandag 29 april 2024 21:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, gaat op m'n lijstje voor "elders"
Ja, 2 seizoenen toch?quote:Op maandag 29 april 2024 21:41 schreef yvonne het volgende:
The Umbrella Academy gezien? Dat is wel een aanrader hoor8/10
Mijn laatste oudje dus, mijn moederke ligt alleen nog op bed. Wil ook niet naar de huiskamer, maar stop er een DVD mid sommer murders in en ze vermaakt zich wel (bedoel de DVD in de DVD speler uiteraard).quote:Op maandag 29 april 2024 22:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Die van mij woonde nog alleen. Maar elke keer vallen etc.
Nu heeft hij cameratoezicht etc in het verpleeghuis.
Mijn vader is 10 jaar ouder. Sluipende ziekte. Momenteel redelijk stabiel, maar dat kan zo veranderen.quote:Op maandag 29 april 2024 22:16 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Mijn laatste oudje dus, mijn moederke ligt alleen nog op bed. Wil ook niet naar de huiskamer, maar stop er een DVD mid sommer murders in en ze vermaakt zich wel (bedoel de DVD in de DVD speler uiteraard).
Maar het is jammer, weet niet hoe oud jouw vader is? Mijn moeder is net pas 73 geworden. En eigenlijk sinds 2019 echt geen normaal leven meer.
Wel kut man! Mijn moeder is sinds kort dan aan de fentanyl omdat ze veel pijn kreeg in onderrug en zij. Dus na al die jaren medicatie waarschijnlijk de nieren die het opgeven. En voor haar beter ook, kan ze naar m'n pa toe.quote:Op maandag 29 april 2024 22:37 schreef aloa het volgende:
[..]
Mijn vader is 10 jaar ouder. Sluipende ziekte. Momenteel redelijk stabiel, maar dat kan zo veranderen.
Ik had twee jaar terug al het idee dat hij snel zou overlijden, maar hij is er nog steeds.
Tsjaa. Beter voor iedereen denk ik altijd. Ik word altijd naar als ik dat verpleeghuis binnen loop.quote:Op maandag 29 april 2024 22:42 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Wel kut man! Mijn moeder is sinds kort dan aan de fentanyl omdat ze veel pijn kreeg in onderrug en zij. Dus na al die jaren medicatie waarschijnlijk de nieren die het opgeven. En voor haar beter ook, kan ze naar m'n pa toe.
Ziekenhuizen, verpleegtehuizen.. Ik krijg er altijd een gevoel van dood bij, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik kan er gewoon niet heel goed tegen. En dat terwijl ik denk dat er meer tussen hemel en aarde isquote:Op maandag 29 april 2024 23:08 schreef aloa het volgende:
[..]
Tsjaa. Beter voor iedereen denk ik altijd. Ik word altijd naar als ik dat verpleeghuis binnen loop.
Op die manier oud worden is ook weinig aan.
Ik ook ja. Een deprimerende omgeving. Zijn nog wel veel die wel redelijk goed zijn verder, maar voor de meesten is het toch de plek waar ze de laatste adem uitblazen.quote:Op maandag 29 april 2024 23:18 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ziekenhuizen, verpleegtehuizen.. Ik krijg er altijd een gevoel van dood bij, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik kan er gewoon niet heel goed tegen. En dat terwijl ik denk dat er meer tussen hemel en aarde isVoel me gewoon niet op mijn plek op die plekken. Heb ik hetzelfde met begraafplaatsen, beetje gevoelig wat dat soort dingen aangaat denk ik.
Had dat gevoel nog veel sterker bij de Killing Fields in Cambodja, ben er niet lang geweest. Moet het toch keer echt doen.
Ja, het is zeg maar de voorportaal naar... Who knows?quote:Op maandag 29 april 2024 23:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik ook ja. Een deprimerende omgeving. Zijn nog wel veel die wel redelijk goed zijn verder, maar voor de meesten is het toch de plek waar ze de laatste adem uitblazen.
Ja, er zou een 3e aan komenquote:
Wat jong nog.quote:Op maandag 29 april 2024 22:16 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Mijn laatste oudje dus, mijn moederke ligt alleen nog op bed. Wil ook niet naar de huiskamer, maar stop er een DVD mid sommer murders in en ze vermaakt zich wel (bedoel de DVD in de DVD speler uiteraard).
Maar het is jammer, weet niet hoe oud jouw vader is? Mijn moeder is net pas 73 geworden. En eigenlijk sinds 2019 echt geen normaal leven meer.
Jup, in en in triest. Ze was zo'n sterke vrouw altijd. De aftakeling begon rond 2015 al dus tel uit hoe jong nog. Daarna het overlijden van m'n pa heeft er gigantisch ingehakt. Hij was 68, en toen was het echt zorg voor moeder, werk, zorg, en fantastische thuiszorg hier in de regio dat ik af en toe nog even weg kon. Maar het was niet makkelijk. En heel eerlijk struggle ik nog steeds met een hoop van dat gedoe. Echt rouwen om Pa nooit kunnen doen want moest door. Wat dat aangaat was mijn werkgever wel serieus een held. Kwam ik niet opdagen vanwege iets met moeders, of omdat ik gewoon de energie niet kon opbrengen. Geen probleem, volledig doorbetaald en geen vragen wat dan ook. En dat is wel serieus ook heel fijn. Zulke werkgevers zijn er ook nog.quote:
Ow ik heb juist van diverse kanten gehoord dat-ie naast erg woke ook erg slecht zou zijn?quote:Op maandag 29 april 2024 21:21 schreef loveyoulongtime het volgende:
Deze vond ik trouwens ook goed: https://www.imdb.com/titl(...)_5_nm_3_q_wheel%2520
Wheel of Time. moest er heel even inkomen, maar daarna pakte het wel.
Die is leuk ja!quote:Op maandag 29 april 2024 21:45 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Die was inderdaad heerlijk.
En voor degenen die ook van Zombies houden, de Zuid Koreaanse serie "All of us are Dead" is ook wel een serieuze must see. Denk qua niet westerse series de beste die ik in heel lange tijd gezien heb.
Dat gevoel had ik ook altijd, maar nu mijn moeder in een verzorgingshuis zit heb ik dat gevoel minder. Ze wordt duidelijk wat vergeetachtiger en lichamelijk kan ze ook vrij weinig meer, maar ze blijft relatief vrolijk en optimistisch. Het is ook een mooie plek waar ze zit.quote:Op maandag 29 april 2024 23:18 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ziekenhuizen, verpleegtehuizen.. Ik krijg er altijd een gevoel van dood bij, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik kan er gewoon niet heel goed tegen. En dat terwijl ik denk dat er meer tussen hemel en aarde isVoel me gewoon niet op mijn plek op die plekken. Heb ik hetzelfde met begraafplaatsen, beetje gevoelig wat dat soort dingen aangaat denk ik.
Had dat gevoel nog veel sterker bij de Killing Fields in Cambodja, ben er niet lang geweest. Moet het toch keer echt doen.
Een beetje hetzelfde idee als naar een concentratiekamp gaan. Ik heb meerdere bezocht, maar krijg er altijd de kriebels van.quote:Op dinsdag 30 april 2024 07:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik ook altijd, maar nu mijn moeder in een verzorgingshuis zit heb ik dat gevoel minder. Ze wordt duidelijk wat vergeetachtiger en lichamelijk kan ze ook vrij weinig meer, maar ze blijft relatief vrolijk en optimistisch. Het is ook een mooie plek waar ze zit.
Ook toen ze met spoed in het ziekenhuis opgenomen werd voordat ze in het verzorgingshuis terecht kwam, vond ik het niet erg om op haar afdeling te komen om haar te bezoeken. Ik weet niet, ik ben daar in gegroeid de laatste tijd.
De Killing Fields ben ik echt niet naar toe gegaan toen ik jaren geleden in Cambodja op vakantie was.Alle tricycle-chauffeurs hadden wel een leuk dealtje om me er naar toe te brengen en je kon er ook met een mitrailleur gaan schieten enzo, en er was die beroemde boom waar baby's tegenaan doodgeslagen erden en die kon ik ook kijken enz.
Fuck no! Ik heb geen idee waarom ik daar naar toe zou willen gaan! Ik wilde daar juist de mooie tempelruïnes bewonderen en ontspannen. Ik wil mezelf op vakantie niet blootstellen aan dat soort gruwelijkheden.
Ik heb nog heel mooie foto's gemaakt daar, die zal ik later wel ff posten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |