En in geval van nieuwbouw: hebben daar eerder huizen gestaan? Soms zijn geesten plaatsgebonden en niet alleen huisgebonden.quote:
Ja fysiek vechten in z'n slaap.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:16 schreef ToT het volgende:
Een gevecht? Vecht hij tegen de geest die je moeder mee wil nemen? Zit hij dan in zijn slaap fysiek te vechten?
Wat zegt je moeder er van?
Hm oke en wat stond er voor het huis?quote:
Yes opgegroeid in dat huis. Vanaf jaartje of 14 ben ik wat gaan voelen.quote:Op zondag 3 maart 2024 10:32 schreef ToT het volgende:
[..]
En in geval van nieuwbouw: hebben daar eerder huizen gestaan? Soms zijn geesten plaatsgebonden en niet alleen huisgebonden.
Verder: hoe lang speelt dit in dit huis, @:mazikeen ?
En ben je in dat huis opgegroeid?En ga me niet vertellen dat dit in Apeldoorn is en het een jaartje of 15 speelt en er vrij grote flats in de buurt staan!
Weilandenquote:Op zondag 3 maart 2024 15:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hm oke en wat stond er voor het huis?
Oh het kan dat er eens een inboorling is vermoord voor dat het een weiland was of zo maar die kans is wel een stuk kleiner zo.quote:
Thx voor je serieuze reactiequote:Op zondag 3 maart 2024 16:23 schreef ToT het volgende:
Als je geen paragnost kent of iemand die minimaal Reiki II heeft, zou je het zelf kunnen aanpakken met zout en reinigende wierook zoals darshan of blaadjes gedroogde witte salie, of anders een stukje brandende sjamaanhout.
Nag shampa kan ook, maar is iets minder krachtig.
Zout langs de muren en vooral in de hoeken strooien en er een tijdje laten liggen. Wierrook door de kamers waar het zich afspeelt heen wapperen en in iedere hoek een brandend stokje wierook plaatsen (of een schaltje met brandende salie). In dit geval dus met name op zolder en de slaapkamer. Duidelijk tegen de entiteit zeggen dat dit niet zijn huis is en dat hij hen met rust moet laten. Eventueel als je christelijk bent Maria aanroepen om deze ziel naar het licht te begeleiden.
Deuren en ramen goed gesloten houden terwijl de wierook brandt. (Zelf uiteraard de kamer verlaten als je met het ritueel klaar bent en de wierook nog brandt). De entiteit moet goed lang in een stevige wolk van reinigende wierook verblijven, voor reiniging maar ook zodat het echt sterk het gevoel weg te moeten gaan daar.
Na afloop de ramen open zetten en duidelijk vermelden dat hij WEG moet gaan, het huis uit!
Het zout kan na het ritueel gewoon met de stofzuiger opgezogen worden.
Een Reiki master zal iets soortgelijks doen, maar dan gecombineerd met energie en krachtige symbolen. Met name Tera Mai is hier een zeer geschikte stroming voor.
-------------------------------------------------------------------------
Dit is [TRU] en ik hoop dat er geen lolbroeken zullen zijn die hier de spot mee gaan drijven.
Mijn reactie was ook serieus hoor.quote:
Er is inmiddels heel veel bagger opgeschoond.quote:Op zondag 3 maart 2024 18:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mijn reactie was ook serieus hoor.
Oh daar bedoelde ik oorspronkelijke inwoners van dat gebied mee gewoon.quote:Op zondag 3 maart 2024 18:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Er is inmiddels heel veel bagger opgeschoond.
En ik herkende jouw reactie wel als serieus, maar de term "inboorling".....tja dat is ook wel een beetje mijn soort taalgebruik, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat als serieus zou zien!
I know, juist omdat ik soortgelijk taalgebruik heb vatte ik het ook niet als trollen op of zo, maar als er zo veel bagger-reacties komen op deze serieuze vraag, kan ik me voorstellen dat dit ook als niet serieus gezien wordt.quote:Op zondag 3 maart 2024 18:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh daar bedoelde ik oorspronkelijke inwoners van dat gebied mee gewoon.
Heel creepyquote:Op zaterdag 2 maart 2024 22:32 schreef Mazikeen het volgende:
Mijn pa was vandaag bij mij.
Omdat ik vaak iets voel bij mijn ouders thuis. Vroeg mijn pa uit het iets aan mij ; voel Jij iets als je bij ons slaapt.
Dus ik zei direct, zonder ik wist dat er er iets was... opde zolder is er een man....
Dus mams vertelde verder. Paps wordt lastig gevallen door een man in de nacht. Een man die mams wil meenemen. Wordt vaak wakker door een gevecht..
Een man dus... geen idee wie. Best creepy toch?
Klopt ook idd.quote:Op zondag 3 maart 2024 18:50 schreef loveyoulongtime het volgende:
Demonen kunnen ook meeliften btw... Hoeft niet perse een overleden persoon te zijn.
Inderdaad, dat is de meest efficiënte stap!quote:Op zondag 3 maart 2024 18:49 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Heel creepy
Zoek n goede paragnost die ervaring heeft om te helpen
Schaduw wereldquote:Op zondag 3 maart 2024 19:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Klopt ook idd.
Ja ik ben eigenlijk helemaal niet meer met spiritualiteit bezig en heb ondanks relatief veel ervaring en kennis altijd wel moeite gehad om in allerlei verschillende entiteiten te geloven, maar als zielen van overleden personen zouden bestaan, dan is het ook niet uitgesloten dat demonen zouden bestaan.
Maar wat zijn demonen dan? Waar bestaan die voor? Beïnvloeden ze mensen bewust negatief om zich vervolgens met die energie te voeden? Hoe is dit zo tot stand gekomen?
Hmmm een schaduwwereld met z'n eigen "flora en fauna" die op ons kan parasiteren?quote:Op zondag 3 maart 2024 19:05 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Schaduw wereldIk geloof namelijk dat er best meerdere werelden "kunnen" bestaan naast elkaar. En als er soms een opening komt kan er wel eens wat doorschieten. Dat is het rare van het universum denk ik. Ik zeg dit ook niet als absolute waarheid, maar ik hou die mogelijkheid wel open.
Het leven is energie, dus wanneer er een opening zich voor doet door wat voor mogelijkheid dan ook is er dan niet ook een mogelijkheid dat een energie mee kruipt in die opening? Een energie die eigenlijk niet in deze wereld hoort?quote:Op zondag 3 maart 2024 19:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Hmmm een schaduwwereld met z'n eigen "flora en fauna" die op ons kan parasiteren?
Zou best kunnen. Dus niet dat ze samen met ons in 1 wereld geëvolueerd zijn, maar meer parallel, maar misschien wel met bepaalde "ankers" over en weer die invloed op elkaar hebben of zo. Een soort wisselwerking waardoor er wel een mate van "compatibiliteit" bestaat.
Zit maar ff hardop te mijmeren.
Eventueel naar een spirituele beurs gaan, of ff googlen. Ik kan me voorstellen dat rondvragen niet echt een optie is om geroddel te voorkomen.quote:Op zondag 3 maart 2024 19:13 schreef HappyCharly het volgende:
Het is een eng maar interessant onderwerp. En ik denk dat je vooral in je omgeving moet zoeken naar een paragnost. Iemand die echt goed bekend staat. Even kaf v koren scheiden. Die kan je zeggen wat je (je ouders) zelf kunt doen. Want als je die ervaring hebt kun je het misschien ook zelf oplossen. En anders kan die paragnost het doen.
Ow ik vind het altijd interessante materie om theoretisch over te peinzen hoor!quote:Op zondag 3 maart 2024 19:13 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Het leven is energie, dus wanneer er een opening zich voor doet door wat voor mogelijkheid dan ook is er dan niet ook een mogelijkheid dat een energie mee kruipt in die opening? Een energie die eigenlijk niet in deze wereld hoort?
Ik sluit niks uit, maar maak me er ook niet al te druk om
quote:Op zondag 3 maart 2024 19:13 schreef HappyCharly het volgende:
Het is een eng maar interessant onderwerp. En ik denk dat je vooral in je omgeving moet zoeken naar een paragnost. Iemand die echt goed bekend staat. Even kaf v koren scheiden. Die kan je zeggen wat je (je ouders) zelf kunt doen. Want als je die ervaring hebt kun je het misschien ook zelf oplossen. En anders kan die paragnost het doen.
Heel eng is het niet als je beseft dat een entiteit je fysiek niks aan kan doen. Maar het kan wel je energie slurpen en dan is een cleaning wel aan te raden.quote:Op zondag 3 maart 2024 19:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Eventueel naar een spirituele beurs gaan, of ff googlen. Ik kan me voorstellen dat rondvragen niet echt een optie is om geroddel te voorkomen.
Zelfde hier hoor, ik kan niks uitsluitenquote:Op zondag 3 maart 2024 19:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Ow ik vind het altijd interessante materie om theoretisch over te peinzen hoor!
Je 's nachts aanvallen waardoor je ligt te worstelen is sowieso geen pretje. Misschien kan het je fysiek geen pijn doen, maar het kan je duidelijk wel negatief beïnvloeden. Je humeur, je gemoedsrust, je slaap dus enz. Dat moet je echt niet willen.quote:Op zondag 3 maart 2024 19:16 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
[..]
Heel eng is het niet als je beseft dat een entiteit je fysiek niks aan kan doen. Maar het kan wel je energie slurpen en dan is een cleaning wel aan te raden.
True, en dan kan een cleaning van het pand wel helpenquote:Op zondag 3 maart 2024 19:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Je 's nachts aanvallen waardoor je ligt te worstelen is sowieso geen pretje. Misschien kan het je fysiek geen pijn doen, maar het kan je duidelijk wel negatief beïnvloeden. Je humeur, je gemoedsrust, je slaap dus enz. Dat moet je echt niet willen.
Ik vind t eng..quote:Op zondag 3 maart 2024 19:16 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
[..]
Heel eng is het niet als je beseft dat een entiteit je fysiek niks aan kan doen. Maar het kan wel je energie slurpen en dan is een cleaning wel aan te raden.
Als alleen de vader er last van had in z'n slaap, had ik het als nachtmerries of psychische problemen afgewimpeld, maar TS wist direct waar het over ging, dus moet er wel meer aan de hand zijn.quote:Op zondag 3 maart 2024 19:22 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
True, en dan kan een cleaning van het pand wel helpen
Natuurlijk, als je er stil bij staat dat iets onzichtbaars er op uit is je kwaad te doen maar niet rechtstreeks letsel kan veroorzaken, is dat natuurlijk geen prettige gedachte.quote:
Ik betwijfel hetquote:Op zondag 3 maart 2024 19:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Natuurlijk, als je er stil bij staat dat iets onzichtbaars er op uit is je kwaad te doen maar niet rechtstreeks letsel kan veroorzaken, is dat natuurlijk geen prettige gedachte.
Maar de vader van TS heeft er duidelijk al lang last van en dan kun je ook de conclusie trekken dat het relatief onschadelijk is, ook al heeft het wel impact op de slaap e.d.
Daarom ga ik er ook serieus op in, in mijn broers oude huis heeft een kind van een jaar of 15 zich opgehangen voor hij het kocht. Ik heb daar een paar nachten gelogeerd i.v.m. een feestje en ik zei direct tegen hem dat ik de aanwezigheid van iets voelde. Hij zei zelf ook dat ie wat rare schimmen soms zag.. Hij heeft later bij alle buren geinformeerd naar die woning en toen kwam dus naar buiten dat een kind zich in dat huis opgehangen heeft. Dus tja, hoe kun je dan nog iets ontkennen?quote:Op zondag 3 maart 2024 19:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Als alleen de vader er last van had in z'n slaap, had ik het als nachtmerries of psychische problemen afgewimpeld, maar TS wist direct waar het over ging, dus moet er wel meer aan de hand zijn.
quote:Op zondag 3 maart 2024 19:26 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Daarom ga ik er ook serieus op in, in mijn broers oude huis heeft een kind van een jaar of 15 zich opgehangen voor hij het kocht. Ik heb daar een paar nachten gelogeerd i.v.m. een feestje en ik zei direct tegen hem dat ik de aanwezigheid van iets voelde. Hij zei zelf ook dat ie wat rare schimmen soms zag.. Hij heeft later bij alle buren geinformeerd naar die woning en toen kwam dus naar buiten dat een kind zich in dat huis opgehangen heeft. Dus tja, hoe kun je dan nog iets ontkennen?
Ben me eigenlijk daarna ook pas wat meer gaan inlezen hoor, daarvoor dacht ik altijd "wat een nonsens" allemaal.quote:
quote:
Dat is TRUquote:Op zondag 3 maart 2024 19:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja de sfeer is ineens van een heel andere vibe!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |