abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212914478
@Kip_Frites_Appelmoes
Dan mag het winkelpersoneel weleens beter gaan opletten, zodat de eerlijke klanten meer levensmiddelen kunnen krijgen voor hun karige inkomsten.
pi_212914480
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:02 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Dus dan is dat artikel 11 keer gestolen? Wat is het, sushi, zalm?, duur wasmiddel?
Het was Mora Veggie Saté. Helemaal geen duur product dus. Maar het bespaart je toch weer een paar euro als je daar een bakje van steelt.
  Admin vrijdag 22 maart 2024 @ 14:42:06 #103
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212914550
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 13:41 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Om even de discussie over waardoor fouten gemaakt kunnen worden met scannen weer op te rakelen.

Ik was net bij de Dekamarkt een dorp verder. Daar staan vier zelfscan kassa's heel dicht op elkaar. De piepjes van de scanner hebben een 'echo' en zijn ook nog op een toonhoogte dat ik absoluut niet kan horen waar ze vandaan komen. Artikelen verschijnen ook niet altijd in volgorde van scannen op het scherm. Als er dan vier mensen aan het scannen zijn en de piepjes ook nog dubbel piepen zonder dat je richting kan horen dan helpen die dus absoluut niet. Controleren op het scherm kost dus meer moeite dan nodig is.

Ik kan me levendig voorstellen dat er in een dergelijke slechte setting regelmatig mensen zich vergissen. Helaas bezuinigen ze daar ook nog op bemenste kassa's dus sta je daar fors in de rij. Ik zoek wel een andere supermarkt de volgende keer.
Dat probleem is inderdaad ook reëel. Je hoort soms gewoon niet of je zelf het piepje creëert of iemand anders. En bemande kassa's zijn er nauwelijks meer in veel zaken. Ikea hier in Zwolle heeft bv al helemáál geen bemande kassa's meer. Staat er één zo'n mokkel voor zes zelfscankassa's die het eigenlijk veel te druk heeft. De rijen duren veel langer dan bij een normale, bemande kassa (want daar zit normaliter iemand die veel sneller kan werken dan de gemiddelde klant die eens in de zoveel maanden iets moet scannen). Dat elke winkel ook nog eens hun eigen systemen heeft maakt het ook al niet makkelijker om gewenning te bevorderen.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_212914811
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het was Mora Veggie Saté. Helemaal geen duur product dus. Maar het bespaart je toch weer een paar euro als je daar een bakje van steelt.
Ik ken die bakjes, die zijn gemakkelijk weg te stoppen. Ik las dat vooral de pakjes gerookte zalm populair zijn om te stelen. Ze zijn dun en plat en die leg je dus zo onderin de tas bovenop andere spullen. Als ze je erop betrappen, zullen ze vast wel weten dat het met opzet is.
pi_212914903
Ik had de laatste twee supermarktbezoeken een controle die maar half was, gewoon een paar producten gescand maar dus niet echt gecontroleerd of het wel klopte. Waar is dat nou weer goed voor?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_212915097
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 15:05 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Ik ken die bakjes, die zijn gemakkelijk weg te stoppen. Ik las dat vooral de pakjes gerookte zalm populair zijn om te stelen. Ze zijn dun en plat en die leg je dus zo onderin de tas bovenop andere spullen. Als ze je erop betrappen, zullen ze vast wel weten dat het met opzet is.
Ik vind de huidige bestrijding zo dom. Alsof je die diefstal van zalm eruit gaat halen met een steekproefcontrole van 5 producten die bovenop liggen.

Ik zou zeggen: gooi een rfid-tag in de verpakking en als de kassa dat signaaltje opvangt check je of het gescand is. Doe hetzelfde met de andere producten uit de top 10 meest gestolen.
pi_212915158
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:42 schreef Danny het volgende:

[..]
Dat probleem is inderdaad ook reëel. Je hoort soms gewoon niet of je zelf het piepje creëert of iemand anders.
Maar dan nog kun je altijd nog op het scherm kijken om te zien of je alles correct heb gescand.
  Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 16:33:18 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212915834
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 15:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik had de laatste twee supermarktbezoeken een controle die maar half was, gewoon een paar producten gescand maar dus niet echt gecontroleerd of het wel klopte. Waar is dat nou weer goed voor?
Steekproef?

Bij de AH doen ze meestal 5 producten die ze dan een beetje willekeurig uit je tas vissen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212915863
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Wel weer typisch dat de vega producten het meest gejat worden :P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Admin vrijdag 22 maart 2024 @ 16:40:07 #110
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212915894
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 15:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Maar dan nog kun je altijd nog op het scherm kijken om te zien of je alles correct heb gescand.
met een volle kar boodschappen? enig idee hoe lang je dan bezig bent? (en bij sommige winkels moet je na elke *piep* de hele bon scannen, want dan tellen ze het ergens anders bij. Of je hebt eerst twee blikjes tonijn gescand die inmiddels buiten beeld zijn en dan scan je een derde en dan moet je dus eerst helemaal omhoog scrollen om te zien of je 'm gescand hebt. Het is gewoonweg onpraktisch. Prima als je mensen zelf wil laten scannen, maar die mensen zijn geen kassameisjes die de hele dag als enige doel hebben de boodschappen correct in te scannen en dus zul je ze bij afwijkingen imo het voordeel van de twijfel moeten geven. Bij Jumbo was het in het begin zo dat als bij een controle 1 product niet was gescand je alsnog met je kar naar de kassa moest. Prima oplossing zonder mensen die een foutje maken (omdat ze nu eenmaal geen kassière zijn) te criminaliseren.
pi_212915984
Ik gebruik altijd een scanner indien beschikbaar, zodat ik het meteen in mijn tas kan stoppen. En anders liefst een zelfscan kassa. Ik heb het ooit, lang geleden in het begin 1 keer fout gedaan.

Maar het stoort me wel dat je ook bij de zelfscan tegenwoordig vaak lang staat te wachten door alle controles. Dus als jullie nou allemaal minder stelen, dan kan ik sneller de winkel uit :)
pi_212916310
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 15:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat heb ik me in het begin van de zelfscan bij oa. AH ook afgevraagd. Krijg je een controle, blijkt die te bestaan uit een steekproef waar er maar een aantal producten - op een hand te tellen- gescand te moeten worden. Dus wat doet de scanmiep: die gaat met een scanner even over de je boodschappentast en pakt een drietal producten die bovenop liggen en doet bliep!, bliep!, bliep! en het is goed. Dus je hebt een volle tas, stopt alle producten die je wilt jatten onderop en je loopt gewoon met je te jatten spullen de winkel uit. Dat heeft dus letterlijk geen enkele zin op zo'n manier want dat hebben die boefjes ook door :{w Je moet gewoon een bepaald percentage scannen en de medewerker opdragen uit te kijken naar bijv. bepaalde producten die diefstalgevoelig zijn en vaak gekocht maar niet gescand worden icm producten die wel gescand en gekocht zijn door de klant. Ik zal wel te slim zijn..

Hier in het centrum zat jaren terug de bestlopende C1000 van het land. Die had 15 jaar geleden al een zelfscangeval, vergelijkbaar als met wat Hoogvliet ook had. Een lopende band, waar alles door een apparaat heen moet waar het gewogen en gecontroleerd wordt. Sjoemelen kon niet, wel doorlopen met een volle kar en maar een paar producten door de scan gooien. Bij de balie waar je vervolgens alsnog langs moest, hingen de foto's van de winkeldieven die 'vergeten waren te betalen'..
  Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 17:25:14 #113
236264 crew  capricia
pi_212916316
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 16:40 schreef Danny het volgende:

[..]
met een volle kar boodschappen? enig idee hoe lang je dan bezig bent? (en bij sommige winkels moet je na elke *piep* de hele bon scannen, want dan tellen ze het ergens anders bij. Of je hebt eerst twee blikjes tonijn gescand die inmiddels buiten beeld zijn en dan scan je een derde en dan moet je dus eerst helemaal omhoog scrollen om te zien of je 'm gescand hebt. Het is gewoonweg onpraktisch. Prima als je mensen zelf wil laten scannen, maar die mensen zijn geen kassameisjes die de hele dag als enige doel hebben de boodschappen correct in te scannen en dus zul je ze bij afwijkingen imo het voordeel van de twijfel moeten geven. Bij Jumbo was het in het begin zo dat als bij een controle 1 product niet was gescand je alsnog met je kar naar de kassa moest. Prima oplossing zonder mensen die een foutje maken (omdat ze nu eenmaal geen kassière zijn) te criminaliseren.
Ik denk dat de zelfscan-kassa's niet direct het handigst zijn voor volle boodschappenkarren. Ik vind het altijd een heel gedoe waar je de tassen bij het inpakken moet laten terwijl je kar nog vol is.
Een foutje is ook zo gemaakt.
En het is daarom o.a. dat een Jumbo alleen nog de zelfscankassa wil laten gebruiken bij maximaal 15 artikelen.

Op zich zou dat ook ideaal zijn: kleine boodschapjes bij de scankassa, volle karren gewoon bij de bemenste kassa. Kun je ook geen foutje maken. Want het is wat jij schrijft: je bent nu eenmaal geen volleerde cassiere van beroep.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212916393
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 16:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
Steekproef?

Bij de AH doen ze meestal 5 producten die ze dan een beetje willekeurig uit je tas vissen
Ik word ongeveer de helft van de keren gecontroleerd en meestal pakten ze de hele tas uit, en weer in.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 17:24 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dat heb ik me in het begin van de zelfscan bij oa. AH ook afgevraagd. Krijg je een controle, blijkt die te bestaan uit een steekproef waar er maar een aantal producten - op een hand te tellen- gescand te moeten worden. Dus wat doet de scanmiep: die gaat met een scanner even over de je boodschappentast en pakt een drietal producten die bovenop liggen en doet bliep!, bliep!, bliep! en het is goed. Dus je hebt een volle tas, stopt alle producten die je wilt jatten onderop en je loopt gewoon met je te jatten spullen de winkel uit. Dat heeft dus letterlijk geen enkele zin op zo'n manier want dat hebben die boefjes ook door :{w Je moet gewoon een bepaald percentage scannen en de medewerker opdragen uit te kijken naar bijv. bepaalde producten die diefstalgevoelig zijn en vaak gekocht maar niet gescand worden icm producten die wel gescand en gekocht zijn door de klant. Ik zal wel te slim zijn..
Ik maak me meer druk dat de computer te dom is, of te dom doet. Als je nou één klant 30 keer onterecht gecontroleerd hebt mag je bij de volgende scan van die bonuskaart ook wel algoritme hebben wat een beetje om de klantvriendelijkheid denkt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 17:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat de zelfscan-kassa's niet direct het handigst zijn voor volle boodschappenkarren. Ik vind het altijd een heel gedoe waar je de tassen bij het inpakken moet laten terwijl je kar nog vol is.
En het is daarom o.a. dat een Jumbo alleen nog de zelfscankassa wil laten gebruiken bij maximaal 15 artikelen.

Op zich zou dat ook ideaal zijn: kleine boodschapjes bij de scankassa, volle karren gewoon bij de bemenste kassa. Kun je ook geen foutje maken. Want het is wat jij schrijft: je bent nu eenmaal geen volleerde cassiere van beroep.
Gewone bemenste kassa's zijn ideaal. Je maakt nu van prima werk van het afrekenen van andermans boodschappen een surveillancefunctie van achterdocht en privacyschending.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 17:35:39 #115
236264 crew  capricia
pi_212916434
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 17:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik word ongeveer de helft van de keren gecontroleerd en meestal pakten ze de hele tas uit, en weer in.
[..]
Ik maak me meer druk dat de computer te dom is, of te dom doet. Als je nou één klant 30 keer onterecht gecontroleerd hebt mag je bij de volgende scan van die bonuskaart ook wel algoritme hebben wat een beetje om de klantvriendelijkheid denkt.
[..]
Gewone bemenste kassa's zijn ideaal. Je maakt nu van prima werk van het afrekenen van andermans boodschappen een surveillancefunctie van achterdocht en privacyschending.
Ben het helemaal met je eens.
Heb je meer dan (random getal) 10 artikelen, ga gewoon naar een bemenste kassa.
Heb je ook weer wat meer klantvriendelijkheid. O+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212916489
quote:

[..]
Zal wellicht aan de winkel liggen en de periode waarin gescand werd. Ik heb echt gedurende de mogelijkheid van zelfscan dus gezien wat ik beschreef. Paar artikeltjes scannen en alleen maar bovenop. Scan dan gewoon niet, want het was kennelijk toen alleen maar voor de vorm?

quote:
Bij de AH was het zo dat als je keer op keer netjes alles gescand had en de controlescan klopte, je minder gescand werd. Werden er onregelmatigheden gecontroleerd, dan werd je vaker gescand.

Inmiddels scannen ze idd vrijwel alles of in ieder geval fors meer dan de bijv 3 artikelen die 1-2-3 jaar terug gescand werden. Ze zijn tot inzicht gekomen dat dergelijke controles niet preventief genoeg meer werken.

Hadden ze veel eerder moeten doen, door bijv steevast veel meer te scannen. Bijv 30% ofzo of bijv. net zolang tot ze bijv 30% van de waarde op de kassabon herscand hadden. Duurt wat langer, maar de pakkans wordt openlijk groter.

quote:
Hoezo privacyschending? Omdat je in mensen dr tas moet zijn om de producten te scannen? Als je je in je privacy aangetast wordt, kun je ook plastic tasjes speciaal voor die boodschappen gebruiken.

D
  Forum Admin vrijdag 22 maart 2024 @ 17:46:53 #117
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212916537
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 15:33 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik vind de huidige bestrijding zo dom. Alsof je die diefstal van zalm eruit gaat halen met een steekproefcontrole van 5 producten die bovenop liggen.

Ik zou zeggen: gooi een rfid-tag in de verpakking en als de kassa dat signaaltje opvangt check je of het gescand is. Doe hetzelfde met de andere producten uit de top 10 meest gestolen.
Bepaalde lidls doen dit volgens mij al. Zag rfid tags op biefstuk zitten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212916716
quote:

[..]

Gewoon met een handscanner scannen en direct al je boodschappen in de tassen gooien die in je karretje staan.

Eerst een kar volladen en dan nog 1 voor 1 al die producten scannen is niet heel effectief nee.
  Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 18:19:47 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212916872
quote:
Lol

Irritant
pi_212916913
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 18:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
Lol

Irritant
Geloof me, dat vinden de winkelmedewerkers ook irritant :+
  Moderator vrijdag 22 maart 2024 @ 18:33:25 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212917031
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 18:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Lijkt me gewoon hun werk?
Als het leuk is moet je ze entree laten betalen

Maar als ik met die frequentie zo grondig gecontroleerd zou worden dan zou ik denk gewoon weer bij de normale kassa in de rij aansluiten
  Admin vrijdag 22 maart 2024 @ 18:35:53 #122
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212917062
quote:

[..]

Ik ga zoveel mogelijk bij bemande kassa's, maar als je met z'n tweeëen bent is een volle kar prima te zelfscannen. Eén scant en de ander pakt in. En je gaat toch niet eerst lopen tellen hoeveel dingen je in je karretje hebt zitten?
pi_212917066
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:42 schreef Danny het volgende:

[..]
Dat probleem is inderdaad ook reëel. Je hoort soms gewoon niet of je zelf het piepje creëert of iemand anders. En bemande kassa's zijn er nauwelijks meer in veel zaken. Ikea hier in Zwolle heeft bv al helemáál geen bemande kassa's meer. Staat er één zo'n mokkel voor zes zelfscankassa's die het eigenlijk veel te druk heeft. De rijen duren veel langer dan bij een normale, bemande kassa (want daar zit normaliter iemand die veel sneller kan werken dan de gemiddelde klant die eens in de zoveel maanden iets moet scannen). Dat elke winkel ook nog eens hun eigen systemen heeft maakt het ook al niet makkelijker om gewenning te bevorderen.
Mokkel ja?

Hou op hoor als je zelf te simpel bent om niet zelfstandig iets te kunnen scannen :')
  Admin vrijdag 22 maart 2024 @ 18:37:28 #124
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212917091
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 18:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Alleen is dat gewoon hun werk
  Admin vrijdag 22 maart 2024 @ 18:38:00 #125
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_212917096
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 18:36 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Mokkel ja?

Hou op hoor als je zelf te simpel bent om niet zelfstandig iets te kunnen scannen :')
O guttegut, we hebben er weer zo een :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')