Moldaviërs kan je erg gemakkelijk in de maling nemen door ze te vragen: "Ork ork ork, soep eet je met een v-..."?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 01:39 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar nou mijn vraag. Welke regels moet je rekening mee houden als je een dame uit Moldavië hierheen haalt? Wellicht zoek ik er teveel achter hoor, kan. Maar mijn gevoel zegt dat er meer achter zit.
Naja wat ik meer bedoel is dat hij hier mee begint:quote:Op zaterdag 2 maart 2024 02:19 schreef pfefferkatze het volgende:
[..]
Dat geeft ie toch ook toe in de eerste zin van z'n OP?
maar ja clickbait
Wat ik vertaal als: IK VERTROUW DIE OOSTBLOKHOER NIETquote:Op zaterdag 2 maart 2024 01:39 schreef Vliegbaard het volgende:
Een goede vriend van mij wel. Als klap op de vuurpijl gaan ze ze ook nog samen wonen.
Ik heb het hele liefdesverhaal van haar kant nooit geloofd. Er zijn een aantal dingen gebeurd in de afgelopen jaren die gewoon echt niet ok zijn.
Maar die vriend van mij is al een jaar of 3 helemaal verliefd.
Ze heeft wel eens verteld dat ze graag naar Amerika wil. Ik weet niet waarom maar ik heb het idee dat ze straks met een Nederlands paspoort gewoon die kant op wil en mij vriend daar voor gebruikt. Moldaviërs met een Roemeens paspoort komen, voor zover mijn kennis gaat, niet echt makkelijk Amerika in.
Wat echt een compleet andere richting opgaat.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 01:39 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar nou mijn vraag. Welke regels moet je rekening mee houden als je een dame uit Moldavië hierheen haalt? Wellicht zoek ik er teveel achter hoor, kan. Maar mijn gevoel zegt dat er meer achter zit.
TS heeft een goede vriend die een Moldaviër gaat importeren. Hij wantrouwt haar wegens verscheidene redenen maar wilt haar toch een kans geven, het wordt immers de chimeid van zijn goede vriend.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 02:21 schreef Speklap3000 het volgende:
Naja wat ik meer bedoel is dat hij hier mee begint:
Net als met elk ander mens jatoch.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 02:24 schreef pfefferkatze het volgende:
hoe moet ik met een Moldavische vrouw omgaan?
Maar nou mijn vraag. Welke regels moet je rekening mee houden als je een dame uit Moldavië hierheen haalt? Wellicht zoek ik er teveel achter hoor, kan. Maar mijn gevoel zegt dat er meer achter zit.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 02:27 schreef Speklap3000 het volgende:
[..]
Net als met elk ander mens jatoch.
Ik zal hier wel te simpel voor zijn
noem jij dat dan nog vrienden?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 06:40 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik heb ooit eens een collega gehad die een Vietnamese had geïmporteerd. Dat ging na een tijdje toch wat minder goed dan gehoopt maar hij was de eerste paar jaar nog wel verantwoordelijk voor haar onderdak en inkomen terwijl zij doodleuk met zijn vrienden lag te neuken.
Alsof dat niet gebeurd?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 07:16 schreef Dven het volgende:
Ten eerste wordt slechts 15% van de Roemeense visumaanvragen geweigerd. Ten tweede wordt het momenteel in de USA behandeld om personen Roemenië en Bulgarije vanaf medio 2025 ook visumvrij te laten reizen.
Maar nee, ze gaat echt alle moeite investeren om met één of andere boerenkinkel uit Nederland te trouwen om eventjes naar de VS te kunnen gaan
Roemenië? Het gaat hier toch over Moldavië?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 07:16 schreef Dven het volgende:
Ten eerste wordt slechts 15% van de Roemeense visumaanvragen geweigerd. Ten tweede wordt het momenteel in de USA behandeld om personen Roemenië en Bulgarije vanaf medio 2025 ook visumvrij te laten reizen.
Maar nee, ze gaat echt alle moeite investeren om met één of andere boerenkinkel uit Nederland te trouwen om eventjes naar de VS te kunnen gaan
Je vriend denkt daar blijkbaar helemaal anders over.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 06:40 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik zie gewoon geen oprechte liefde en ik denk niet dat deze relatie een lang leven beschoren is. Het lijkt mij iets te makkelijk dat je zomaar een Moldavische dame hierheen haalt, een Nederlands paspoort aan vraagt en als het dan na een half jaar niks is gewoon doodleuk uit elkaar gaat. Maar mogelijk is het allemaal wél zo simpel en zit ik er compleet naast.
Misschien heeft de aanstaande vrouw van de vriend van TS nog een zus.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 08:29 schreef timmmmm het volgende:
Waar kan ik mezelf trouwens aanmelden voor een Moldavische die bereid is me alle hoeken van de kamer te laten zien voor een paspoort
Nou ik wil wel 1 ding vertellen want dat vind ik dan tamelijk bizar.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 09:59 schreef nostra het volgende:
De crux zit hem een beetje in dat "aantal dingen die gewoon echt niet ok zijn" die zijn gebeurd. Bring on the juice.
Zo mag je het noemen. Ik kan niet ontkennen dat ik wat argwanend naar dit soort vrouwen kijk.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 08:20 schreef SnodeSnuiter het volgende:
TS is een racist
Hij heeft het alleen zelf nog niet door
Heb m al vaak zat gewaarschuwd en gezegd wat ik er van vind, zij het dan wat meer afgevlakt als: ik zou er niet aan beginnen als ik jou was. Als ik letterlijk zou zeggen wat ik denk dan zullen we niet lang vrienden zijn. Maar anderzijds op deze manier ook niet. Ik voel me gewoon niet op mijn gemak bij haar en als zij in Nederland is, dan ga ik het zelf niet bewust op zoeken.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 08:14 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Je vriend denkt daar blijkbaar helemaal anders over.
Denk goed na of je hem dit allemaal wel wil zeggen, ook al is het alleen een goedbedoelde waarschuwing.
Denk niet dat het je vriendschap goed gaat doen.
Mocht je gelijk hebben dan zal hij het zelf wel gaan ervaren.
Fijn dat je het met ons wilde delen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heb m al vaak zat gewaarschuwd en gezegd wat ik er van vind, zij het dan wat meer afgevlakt als: ik zou er niet aan beginnen als ik jou was. Als ik letterlijk zou zeggen wat ik denk dan zullen we niet lang vrienden zijn. Maar anderzijds op deze manier ook niet. Ik voel me gewoon niet op mijn gemak bij haar en als zij in Nederland is, dan ga ik het zelf niet bewust op zoeken.
Omdat ik er een topic over open? Ik ben absoluut niet jaloers. Maar als je in een jaar of 3 tijd een paar van die aparte gevallen mee maakt dan wordt daar wel flink over gesproken binnen de groep.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:47 schreef prunus het volgende:
Ben je jaloers op hem? Dat vraag ik mij af omdat je er zo mee bezig bent.
Ja. Hij heeft al eerder zulke relaties gehad?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Omdat ik er een topic over open? Ik ben absoluut niet jaloers. Maar als je in een jaar of 3 tijd een paar van die aparte gevallen mee maakt dan wordt daar wel flink over gesproken binnen de groep.
Waar het mij, maar ik ben niet de enige die er zo over denkt binnen de vriendengroep, over gaat is dat we op een of andere manier allemaal zien dat haar intenties niet oprecht zijn of op zijn minst lijken. Maar die hele situatie is op tekst wat lastig te beschrijven.
Zijn vorige relatie was gewoon met een Nederlandse, ware het niet dat zij 12 jaar ouder was.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:57 schreef prunus het volgende:
[..]
Ja. Hij heeft al eerder zulke relaties gehad?
Ik denk dat je er niet veel aan kunt doen, behalve aangeven dat je er voor hem bent mochten er problemen komen. Er gewoon voor iemand zijn en een luisterend oor bieden als het nodig is. Je mening hierover geven is denk ik niet perse verstandig als iemand hier echt achterstaat. En wie weet valt het allemaal wel mee en komt het goed. Dat hoop ik!
Dus hij gaat trouwen en samenwonen. Niet eerst samenwonen en daarna trouwen?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 01:39 schreef Vliegbaard het volgende:
Nee ik ga niet zelf trouwen met een Moldavische vrouw.
Een goede vriend van mij wel. Als klap op de vuurpijl gaan ze ze ook nog samen wonen.
Ik heb het hele liefdesverhaal van haar kant nooit geloofd. Er zijn een aantal dingen gebeurd in de afgelopen jaren die gewoon echt niet ok zijn.
Maar die vriend van mij is al een jaar of 3 helemaal verliefd.
Ze heeft wel eens verteld dat ze graag naar Amerika wil. Ik weet niet waarom maar ik heb het idee dat ze straks met een Nederlands paspoort gewoon die kant op wil en mij vriend daar voor gebruikt. Moldaviërs met een Roemeens paspoort komen, voor zover mijn kennis gaat, niet echt makkelijk Amerika in.
Ze komt in mei hierheen, dat was het plan in ieder geval. Dan gaan ze na de zomer trouwen. Maar volgens mij is dat laatste meer een ceremonie. Zoals bij mij bekend is moeten ze al aan kunnen tonen dat ze een relatie hebben alvorens zij een permanente verblijfsvergunning aan kan vragen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:55 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dus hij gaat trouwen en samenwonen. Niet eerst samenwonen en daarna trouwen?
Kan ie geen Nederlandse vrouw krijgen?
Permanente verblijfsvergunning duurt nog wel even.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ze komt in mei hierheen, dat was het plan in ieder geval. Dan gaan ze na de zomer trouwen. Maar volgens mij is dat laatste meer een ceremonie. Zoals bij mij bekend is moeten ze al aan kunnen tonen dat ze een relatie hebben alvorens zij een permanente verblijfsvergunning aan kan vragen.
Volgens mij kan hij genoeg nederlandse vrouwen krijgen, maar dat is verder weinig relevant.
Is je vriend handelingsonbekwaam dan? Anders kan hij gewoon om jouw advies of mening vragen als hij daarop zit te wachten.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 11:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zijn vorige relatie was gewoon met een Nederlandse, ware het niet dat zij 12 jaar ouder was.
Deze dame is ook wel weer 8 jaar ouder, heeft een kind maar verder niet echt te vergelijken.
Kan er inderdaad vrij weinig aan doen. Maar ik zou ook geen goede vriend zijn als ik hem van te voren niet waarschuw voor dingen die mogelijk zouden kunnen gebeuren. Ik weet wel dat niet iedereen daar op zit te wachten hoor. Maar dat is wel hoe ik ben en hoe ik er in sta.
Ik hoop dat ik in the long run ongelijk heb. Maar mijn gevoel zegt van niet.
Precies waar bemoeit TS zich meequote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Soms moet je mensen gewoon hun fouten laten maken.
Of je nu gelijk of ongelijk hebt, het zet je vriendschap mogelijk op scherp en de kans dat hij er wat mee doet is toch minimaal, liefde maakt blind.
Ja want waar heb je anders vrienden voor hé? Alleen maar lomp zuipen in de kroeg en domme praat verkopen natuurlijk!quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:17 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Precies waar bemoeit TS zich mee
]quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja want waar heb je anders vrienden voor hé? Alleen maar lomp zuipen in de kroeg en domme praat verkopen natuurlijk!
Vooral ongelooflijk naïef. Ik zou eerst samenwonen, daarna trouwen.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 08:02 schreef Lienekien het volgende:
Dus ze gaan trouwen. En als klap op de vuurpijl gaan ze ook nog samenwonen. Samenwonen!!!
Ongelooflijk.
Bemoei jij je ook met welke auto ze kopen of waar ze gaan wonen, of waar ze hun brood kopen? Soms moet je gewoon je mond houdenquote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja want waar heb je anders vrienden voor hé? Alleen maar lomp zuipen in de kroeg en domme praat verkopen natuurlijk!
Je mag je toch best zorgen maken of is dat heel vreemd voor jou? Waar staat dat ik me ermee bemoei? Ik heb gezegd tegen hem dat ik er niet aan zou beginnen omdat ik er geen goed gevoel bij heb.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:34 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Bemoei jij je ook met welke auto ze kopen of waar ze gaan wonen, of waar ze hun brood kopen? Soms moet je gewoon je mond houden
Ik heb iig geen vrienden zodat ze maar blijven drammen met ongevraagd advies, omdat zij ergens anders tegenaan kijken dan ik terwijl het om een persoonlijke keuze van mijzelf gaat.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 15:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als jouw vriend gaat googlen op Trouwen met een Moldavische vrouw hoor je 't snel genoeg.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 17:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je mag je toch best zorgen maken of is dat heel vreemd voor jou? Waar staat dat ik me ermee bemoei? Ik heb gezegd tegen hem dat ik er niet aan zou beginnen omdat ik er geen goed gevoel bij heb.
Dit dus. Maak je niet druk over zaken waar je geen invloed op hebt.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Soms moet je mensen gewoon hun fouten laten maken.
Of je nu gelijk of ongelijk hebt, het zet je vriendschap mogelijk op scherp en de kans dat hij er wat mee doet is toch minimaal, liefde maakt blind.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |