abonnement Unibet Coolblue
pi_212652509
Als het goed is teken ik over 2 maanden voor de overdracht van de grond en gaat de bouw starten.
Voor 22 april moet ik mijn meerwerk inleveren end aar heb ik al behoorlijk wat ideeën maar waar ik het meeste mee zit is de indeling.

Ik heb nu een begane grond van ca 5,7 x 13,1 m met in het midden mijn hal, voorraadkast en wc. Het is in principe een u vorm waarbij het zit gedeelte gescheiden wordt van de keuken/eetkamer door een smaller stuk waar ik mijn bureau heb staan. Woonkamer, keuken en bureau gebied is ca 60m2.

In de woonkamer staat een Pastoe landscape TV meubel met daarnaast concept 300 speakers op stands dat hele gebeuren is ca 3,6 m breed. Daar tegenover staat een losse fauteuil en een 3 zitsbank met hocker (ca 2,4m breed). Daarachter een jungle/moswand/schilderij.

In het tussenstuk staat een bureau van 1,5m breed met mijn pc erop.
Daarna een ovale eettafel van 2,6 bij 1,3m met er achter een langgerekt stuk kunst.

Dit past helemaal prima en zou ik gaan verbouwen dan kan ik makkelijk een eiland keuken kwijt met hoge kastenwand erachter.

De nieuwbouw is 5,7 bij 12,6 m maar heeft een L vorm ter hoogte van de keuken waar het maar 3,3m breed is. Oppervlakte ca 58m2. Nu ben ik het aan het indelen in sketchup maar op 1 of andere manier kan ik en mijn eiland keuken niet goed kwijt en mijn meubels niet.

Heb in sketch up meerdere opties uitgetekend maar het is het allemaal net niet. Ik vind de eettafel te dicht bij mijn zithoek staan en het bureau kan ik eigenlijk nergens fatsoenlijk kwijt. Nu heb ik 3 lege slaapkamers maar het liefst werk ik gewoon op de BG ipv mij op te sluiten in een slaapkamer.

Hieronder twee opties:




Gisteren ook naar de keukenboer geweest en de volgende concepten kwamen eruit:

daar moet de volgende apparatuur in:
Stoomoven met watertoevoer en afvoer
Combi oven
2 vaatwassers (kunnen die een wateraansluiting en afvoer delen?)
Koelkast (liefst met vriesvak)
Kookplaat van ca 90 cm
Downdraft afzuigkap.

Keuken is 330cm bij 450cm met 1 deur naar de hal en 1 deur naar de voorraadkast.

Concept 1
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Concept 2
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zou er ook nog optie 3 kunnen zijn en dat is concept 2 maar dan met 2 hoge kasten aan het einde waarin de ovens en de koelkast zitten.

Voor een fatsoenlijk eiland (120cm rondom) is de keuken eigenlijk net 30cm te smal.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212652516
Wie heeft er inrichtings en keuken ideeën?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212652820
Optie 2 keuken is veel mooier, optie 1 lijkt op een opbaarplek van een rouwkamer.
Met vriendelijke groet,
Ben Horse
pi_212652838
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 20:59 schreef benhorse het volgende:
Optie 2 keuken is veel mooier, optie 1 lijkt op een opbaarplek van een rouwkamer.
:')

Maar die ruimte is wel veel te klein voor zo'n groot keukeneiland. Je mist ook heel veel kastruimte volgens mij. Ik zou een lang aanrechtblad doen en aan de andere kant 3 of 4 hoge kasten met daarin de oven.
pi_212652898
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 21:01 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
:')

Maar die ruimte is wel veel te klein voor zo'n groot keukeneiland. Je mist ook heel veel kastruimte volgens mij. Ik zou een lang aanrechtblad doen en aan de andere kant 3 of 4 hoge kasten met daarin de oven.
Waarom :') ?

Dat is het toch gewoon? Die keukenboerdesigner was niet helemaal wakker.
Met vriendelijke groet,
Ben Horse
pi_212653011
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 21:01 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
:')

Maar die ruimte is wel veel te klein voor zo'n groot keukeneiland. Je mist ook heel veel kastruimte volgens mij. Ik zou een lang aanrechtblad doen en aan de andere kant 3 of 4 hoge kasten met daarin de oven.
Dat zal je verbazen maar qua opbergruimte doen ze niet voor elkaar onder. Maar ik deel je mening 1,05m is te krap.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212653268
Wat is de standaard keukenindeling vanuit de bouw? Ik kan me daar met de positie van de ramen geen voorstelling van maken.
pi_212654281
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 21:38 schreef archito het volgende:
Wat is de standaard keukenindeling vanuit de bouw? Ik kan me daar met de positie van de ramen geen voorstelling van maken.
Vanaf de schacht voor de ramen door een kast of 5 breed. Omdat ik het hoekhuis heb ik een afwijkende indeling vanwege die ramen.


Maar in principe hebben we een zone en gaat het standaardontwerp nergens over.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212654815
Onze oude nieuwbouwwoning (we hebben er niet zolang gewoond) had precies dezelfde maten.. Een eiland past daar m.i. niet.

Opties die sommige buren hadden om er toch een eiland in te proppen:
- muur van de gang verplaatst, daardoor smalle gang maar bredere keuken.
- woonkamer en keuken verwisseld, grote keuken en mini-zithoek.

Beide zou ik niet doen. Wij hadden een L keuken met bar /schiereiland, dat vond ik erg prettig. Eigenlijk concept 2 bij jou , maar dan met barkrukken:)

Verder zou ik de gang door laten lopen voorbij de trap , 2 deuren in de keuken is onhandig.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sport_Life op 02-03-2024 00:16:04 ]
pi_212656268
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 00:08 schreef Sport_Life het volgende:
Onze oude nieuwbouwwoning (we hebben er niet zolang gewoond) had precies dezelfde maten.. Een eiland past daar m.i. niet.

Opties die sommige buren hadden om er toch een eiland in te proppen:
- muur van de gang verplaatst, daardoor smalle gang maar bredere keuken.
- woonkamer en keuken verwisseld, grote keuken en mini-zithoek.

Beide zou ik niet doen. Wij hadden een L keuken met bar /schiereiland, dat vond ik erg prettig. Eigenlijk concept 2 bij jou , maar dan met barkrukken:)

Verder zou ik de gang door laten lopen voorbij de trap , 2 deuren in de keuken is onhandig.
Ja ben er ook bang voor. En dat laatste kan maar dan mis ik de voorraadkast en die heb ik toch wel nodig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator zaterdag 2 maart 2024 @ 10:10:51 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_212656635
Ik vind optie twee persoonlijk veel mooier, maar nu ben ik bevooroordeeld dat ik al snel kookeilanden heel massief vind ogen. Optie twee is waarschijnlijk ook met een kookplaat met ingebouwde afzuiging ?

Waarom kies je niet voor een schouwkap met de pijp rechtstreeks naar buiten ?

Bij veel kennissen zie ik altijd een gehannes met die filters die in een kookplaat met afzuiging zitten, de meeste die ik spreek worden er in ieder geval diep ongelukkig van.
pi_212656700
Kan het raam bij de keuken niet nog gedeeltijk steen worden, dan een l vormige keuken erin met ruimte voor een eettafeltje.
pi_212657268
Een kookeiland "moet" je denk ik alleen willen kiezen als je in de ruimte zwemt. Het is niet heel efficiënt gebruik maken van de ruimte als je dat hier toepast.

Was het huis een meter breder dan was het geen enkel probleem natuurlijk.
pi_212663214
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 10:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik vind optie twee persoonlijk veel mooier, maar nu ben ik bevooroordeeld dat ik al snel kookeilanden heel massief vind ogen. Optie twee is waarschijnlijk ook met een kookplaat met ingebouwde afzuiging ?

Waarom kies je niet voor een schouwkap met de pijp rechtstreeks naar buiten ?

Bij veel kennissen zie ik altijd een gehannes met die filters die in een kookplaat met afzuiging zitten, de meeste die ik spreek worden er in ieder geval diep ongelukkig van.
Nee ik wil een volledige kookplaat dus er komt een downdraft die uit het keukenblad komt.

Het idee is idd om het naar buiten te blazen. Dat werkt veel beter tegen de luchtjes maar ook tegen de luchtvochtigheid. Bij nieuwbouw mag dat echter vaak niet vanwege de luchtbalans en gedoe met de qv10 eis.
Dus moet je nadien boren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212663231
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 10:18 schreef Basp1 het volgende:
Kan het raam bij de keuken niet nog gedeeltijk steen worden, dan een l vormige keuken erin met ruimte voor een eettafeltje.
Je bedoelt bij de voorkant? Ja dat is zelfs een blindpaneel en zit er sterk aan te denken om er een gipsplaat tegenaan te zetten zodat ik extra muur heb.

Als eettafel zie ik het minder zitten. Ik heb al een joekel van een eettafel.
Al zou ik daar eventueel mijn bureau kunnen integreren ipv keukenkastjes.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212663422
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 10:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
Een kookeiland "moet" je denk ik alleen willen kiezen als je in de ruimte zwemt. Het is niet heel efficiënt gebruik maken van de ruimte als je dat hier toepast.

Was het huis een meter breder dan was het geen enkel probleem natuurlijk.
Voor een fatsoenlijk eiland kom ik 20cm te kort in de breedte.
Als ik een eiland van 110cm pak heb ik aan beide kanten 112cm over. Dat zou net kunnen.
Pak ik een kastenwand van 60 met een eiland van 80 cm dan hou ik aan de kant van de kasten wand 100cm over en aan de kant van de deur 0,95 en dat houdt ook niet bepaald over.

Ik zal nu de schiereiland optie eens verder uitwerken.
Mensen nog meer tips voor een nieuwbouwwoning?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212665227
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 19:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mensen nog meer tips voor een nieuwbouwwoning?
Kom hier eens kijken en meekletsen K&W / [Het grote nieuwbouw-topic - 2] Voor iedereen met een nieuwbouw woning
pi_212669103
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 09:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja ben er ook bang voor. En dat laatste kan maar dan mis ik de voorraadkast en die heb ik toch wel nodig.
Je kunt dan toch alsnog onder de trap een kast maken?

Voorraadkast is handig maar in jouw geval neemt het een behoorlijke ruimte in, ik zou er nog es over nadenken als ik jou was :7
pi_212669122
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 19:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Voor een fatsoenlijk eiland kom ik 20cm te kort in de breedte.
Als ik een eiland van 110cm pak heb ik aan beide kanten 112cm over. Dat zou net kunnen.
Pak ik een kastenwand van 60 met een eiland van 80 cm dan hou ik aan de kant van de kasten wand 100cm over en aan de kant van de deur 0,95 en dat houdt ook niet bepaald over.

Ik zal nu de schiereiland optie eens verder uitwerken.
Mensen nog meer tips voor een nieuwbouwwoning?
Tips :
- Neem altijd een maximale uitbouw (2,4m)
- op iedere verdieping een utp kabel uit plafond voor acces points
  Moderator zondag 3 maart 2024 @ 10:34:45 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_212672557
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 19:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Mensen nog meer tips voor een nieuwbouwwoning?
Zorg voor voldoende loze leidingen zodat je eenvoudig je infrastructuur kunt aanpassen en zorg dat er ook een loze leiding naar bijvoorbeeld de zolder of de garage ligt om daar eenvoudig zonnepanelen aan te kunnen sluiten.
  zondag 3 maart 2024 @ 23:58:51 #21
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_212683765
Wij hadden de keuken op deze manier in onze nieuwbouwwoning.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_212685592
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:20 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Je kunt dan toch alsnog onder de trap een kast maken?

Voorraadkast is handig maar in jouw geval neemt het een behoorlijke ruimte in, ik zou er nog es over nadenken als ik jou was :7
Nee want de koelvriescombi moet er in. Plus de deur aan die zijde is ook onhandig voor de eettafel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212685601
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:21 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Tips :
- Neem altijd een maximale uitbouw (2,4m)
- op iedere verdieping een utp kabel uit plafond voor acces points
Reeds gedaan.
Voor de BG niet want dat is al een kermis aan het plafond. Afgelopen weeg getest met een ap en als ik die in mijn tv kast zet heb ik internet op de gehele BG.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212685632
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 10:34 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Zorg voor voldoende loze leidingen zodat je eenvoudig je infrastructuur kunt aanpassen en zorg dat er ook een loze leiding naar bijvoorbeeld de zolder of de garage ligt om daar eenvoudig zonnepanelen aan te kunnen sluiten.
Ik wil naar elke verdieping een loze leiding van 25mm leggen. Krijgt een elektricien daar een 5x4mm2 kabel doorheen of kan ik beter 2x 19mm doen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212685637
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 23:58 schreef SV-tje het volgende:
Wij hadden de keuken op deze manier in onze nieuwbouwwoning.
[ afbeelding ]
Kun je zeggen hoe breed de keuken is?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212685644
http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?t=1971&highlight=buren

Nu lees ik deze horrorverhalen en vraag mij eigenlijk af hoe andere mensen dat bij nieuwbouwwoningen ervaren.
Een verwachte verbetering op dit vlak was namelijk een van de redenen om voor nieuwbouw te kiezen.
Of kan ik beter maar van te voren de hele spouw laten volblazen met steenwol.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212685707
Dan nog de vraag voor de afwerking. Als je gelijk gaat stucen heb je een 90% kans op scheurvorming.
Hoe kun je dat het beste voorkomen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator maandag 4 maart 2024 @ 09:49:05 #28
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_212685725
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik wil naar elke verdieping een loze leiding van 25mm leggen. Krijgt een elektricien daar een 5x4mm2 kabel doorheen of kan ik beter 2x 19mm doen?
Weet je zeker dat het 5x4 moet zijn ?
pi_212685765
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 09:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?t=1971&highlight=buren

Nu lees ik deze horrorverhalen en vraag mij eigenlijk af hoe andere mensen dat bij nieuwbouwwoningen ervaren.
Een verwachte verbetering op dit vlak was namelijk een van de redenen om voor nieuwbouw te kiezen.
Of kan ik beter maar van te voren de hele spouw laten volblazen met steenwol.
Ik word niet goed van de contactgeluiden van de buren, ondanks ankerloze spouwmuur, volgens ons wordt het via de fundering doorgegeven. Ik hoor stofzuigen, stoelen aanschuiven, deuren die dichtgegooid worden, dingen die vallen en heel soms rent er een kind of stormt er een kind de trap af. Buren hebben al speciale dopjes onder de stoelen maar dat helpt maar beperkt.
Van andere buurtbewoners weet ik dat ze hun buurman door het huis horen lopen, de bijbehorende buurvrouw horen ze niet, buurman loopt kennelijk zwaar.
Huis is anderhalf jaar geleden opgeleverd
pi_212688615
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 09:49 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Weet je zeker dat het 5x4 moet zijn ?
Niet perse maar zou wel beter zijn om het voltage lager te houden. technisch kan het ook met 5x 2,5mm2.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212688623
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 09:52 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik word niet goed van de contactgeluiden van de buren, ondanks ankerloze spouwmuur, volgens ons wordt het via de fundering doorgegeven. Ik hoor stofzuigen, stoelen aanschuiven, deuren die dichtgegooid worden, dingen die vallen en heel soms rent er een kind of stormt er een kind de trap af. Buren hebben al speciale dopjes onder de stoelen maar dat helpt maar beperkt.
Van andere buurtbewoners weet ik dat ze hun buurman door het huis horen lopen, de bijbehorende buurvrouw horen ze niet, buurman loopt kennelijk zwaar.
Huis is anderhalf jaar geleden opgeleverd
Wat een ellende. Geen goede scheiding tussen de muren?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 4 maart 2024 @ 17:58:00 #32
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_212691664
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 09:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?t=1971&highlight=buren

Nu lees ik deze horrorverhalen en vraag mij eigenlijk af hoe andere mensen dat bij nieuwbouwwoningen ervaren.
Een verwachte verbetering op dit vlak was namelijk een van de redenen om voor nieuwbouw te kiezen.
Of kan ik beter maar van te voren de hele spouw laten volblazen met steenwol.
Wij hoorden helemaal niets van de buren, maar was woning uit 2009 (toen nieuwbouw)
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 4 maart 2024 @ 17:59:20 #33
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_212691676
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Kun je zeggen hoe breed de keuken is?
Niet exact maar het zal rond 2.50/2.60 zijn geweest.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 4 maart 2024 @ 18:09:08 #34
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_212691748
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 09:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?t=1971&highlight=buren

Nu lees ik deze horrorverhalen en vraag mij eigenlijk af hoe andere mensen dat bij nieuwbouwwoningen ervaren.
Een verwachte verbetering op dit vlak was namelijk een van de redenen om voor nieuwbouw te kiezen.
Of kan ik beter maar van te voren de hele spouw laten volblazen met steenwol.
Dat hangt af van of het 1) goed ontworpen/gedetailleerd is, 2) goed (zoals het ontworpen is) gebouwd is, en 3) dat er naderhand geen wijzigingen zijn aangebracht, bijv. de ontkoppelende randisolatie van je zwevende dekvloer die verwijderd wordt door een gietvloerenboer oid
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_212693114
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 17:59 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Niet exact maar het zal rond 2.50/2.60 zijn geweest.
Ja dat is bijna 1m smaller dan wat ik heb.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212693148
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 18:09 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Dat hangt af van of het 1) goed ontworpen/gedetailleerd is, 2) goed (zoals het ontworpen is) gebouwd is, en 3) dat er naderhand geen wijzigingen zijn aangebracht, bijv. de ontkoppelende randisolatie van je zwevende dekvloer die verwijderd wordt door een gietvloerenboer oid
De grap is dat je dus geen details aangeleverd krijgt van de bouw. Ook niet wanneer je erom vraagt.
Met dat laatste ben je dus afhankelijk van de buren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 4 maart 2024 @ 20:20:46 #37
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_212694025
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 19:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
De grap is dat je dus geen details aangeleverd krijgt van de bouw. Ook niet wanneer je erom vraagt.
Kun je dat niet inzien/opvragen bij de gemeente?
quote:
Met dat laatste ben je dus afhankelijk van de buren.
Yup
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_212694137
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 20:20 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Kun je dat niet inzien/opvragen bij de gemeente?
[..]
Yup
Ja en ook al gedaan maar het is toch te absurd voor woorden dat je iets van 6 ton koopt maar minder informatie krijgt dan bij een paar schoenen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212694557
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 09:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?t=1971&highlight=buren

Nu lees ik deze horrorverhalen en vraag mij eigenlijk af hoe andere mensen dat bij nieuwbouwwoningen ervaren.
Een verwachte verbetering op dit vlak was namelijk een van de redenen om voor nieuwbouw te kiezen.
Of kan ik beter maar van te voren de hele spouw laten volblazen met steenwol.
Onze nieuwbouwwoning uit 2017 had daar geen last van , enige dat we hoorden was de trap vd buren als we boven waren. Daar lag bij hun geen tapijt op.

Maar dat stoorde niet echt.
pi_212698065
Nieuwbouwhuis uit 2011. Nooit iets gehoord van de buren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212698320
In mijn vorige nieuwbouwhuis uit 2013 hoorde ik ook helemaal niks van de buren. In beide huizen zijn overigens geen kantstroken gebruikt.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 11:47:18 #42
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_212700354
Nieuwbouwhuis uit 2015 geen last van (dit was tunnelbouw). Huidige nieuwbouwhuis 2023 is gebouwd op de traditionele manier en ook nergens last van. Als in niks extreems. Als ze met klussen hun muziek hard zetten om over hun schuurmachine heen te horen dan merk ik dat ook wel natuurlijk ;)

Maar een topic uit 2017 van google trekken en het dan hebben over horrorverhalen vind ik ook wat overdreven om heel eerlijk te zijn.

In onze vorige nieuwbouwwijk zat iedereen in een facebookgroep (1000+ huizen) en allerlei issues kwamen daar voorbij maar nooit iets over overlast van je buren op deze manier.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_212701121
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 11:47 schreef laziness het volgende:
Nieuwbouwhuis uit 2015 geen last van (dit was tunnelbouw). Huidige nieuwbouwhuis 2023 is gebouwd op de traditionele manier en ook nergens last van. Als in niks extreems. Als ze met klussen hun muziek hard zetten om over hun schuurmachine heen te horen dan merk ik dat ook wel natuurlijk ;)

Maar een topic uit 2017 van google trekken en het dan hebben over horrorverhalen vind ik ook wat overdreven om heel eerlijk te zijn.

In onze vorige nieuwbouwwijk zat iedereen in een facebookgroep (1000+ huizen) en allerlei issues kwamen daar voorbij maar nooit iets over overlast van je buren op deze manier.
Het topic loopt tot 2023. Ik ontwikkel zelf ook maar wij kiezen altijd voor een hogere kwaliteit da bouwbesluit omdat we geen gezeur willen. Normale aannemers beginnen daar niet aan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212953848
Weer een stuk verder met indelen en lijk er nu (bijna) uit te zijn.
Eettafel gaat naar de plaats waar de keuken moest komen en de keuken gaat naar het midden van het huis.

Hier 2 ontwerpen 1 met een eiland van 3m en 1 met een eiland van 2,7m.
Voor mijn gevoel komt de optie van 3m te dicht op de zithoek. Al zullen die stoeltjes niet perse zo geplaatst gaan worden. Voordeel daarvan is wel dat ik 90cm tussen kookplaat en spoelbak heb. Doe ik 2,7 dan is dat maar 60cm en dat houdt niet over al heb ik ook nog een nis van 90/120cm achter me.

Rechts in de hoge kast onder de trap werk ik dan onzichtbaar mijn bureau weg in ca 1,1m.
Eiland is nu 0,9m maar dat zou gezien de doorgang nog 1,1m kunnen worden. Al vraag ik mij af hoeveel je daar aan hebt.





Keuzes die nog gemaakt moeten worden:
-Waar de spoelbak te laten? Voor mijn gevoel het liefst op het eiland zodat er minder geknoei is. Maar 2 spoelbakken is ook een optie met ene kleintje op het eiland en een grote aan de wand.
- 1 30cm kast in het eiland opofferen waar alle aansluitingen naar boven komen of alles onder plint laten?
- Breedte van het eiland 90 of toch naar 110 gaan?
- Roomdivider toepassen op het einde van het eiland? Kan bv een elektrische haard zijn. Dit zodat de ruimte makkelijker in 2en gebroken wordt en je de zooi in de keuken niet/minder ziet vanaf de bank.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212962777
Met de keuken midden in het huis moet hij er wel spik en span uitzien natuurlijk. ;)
Dat zou ons niet lukken met onze niet zo opgeruimde aard.

Voor wat betreft je vragen:

- Wij hebben een eiland van 1 meter, rug aan rug diepe kastjes van 60cm en ondiep 40cm. Bevalt prima en geeft een lekkere werkruimte rond de kookplaat met eventueel ook nog zitplekken tegenover de kookplaat voor de gezelligheid bij het koken.
- Wij hebben spoelen in een nis tegen de wand en ook dat bevalt goed, heb niet het idee dat het extra spettert. In ieder geval niet op de plekken waar je het niet wil hebben. Zorgt er ook voor dat het eiland er strak uitziet zonder uitstekende kraan.
- Roomdivider doet het idee van een eiland wel wat te niet natuurlijk, al heb je dan wel wat minder zicht op de keuken vanuit de woonkamer wat prettig kan zijn als je het niet altijd opgeruimd hebt.
- Ik zou alle aansluitingen gewoon onder de plint laten. Wij hebben onder 1 lade een wat groter gat gezaagd in de bodem zodat je daar bij de aansluitingen kan. Hangt er wel vanaf hoeveel aansluitingen je hebt, wij hebben geen water dus alleen maar kookplaat en oven.
pi_212966458
Eiland is nu 2700x1100 maar ik denk er sterk over na om het 2700 bij 1000 te maken. Die extra diepte heb ik niet nodig en dan kan ik het blok nog iets opschuiven.
Zijn nu verder uitgewerkte keukenblokken met nis, ovens en vaatwasser op hoogte. In de nis moet privacy glas komen zodat ja naar keuze wel of niet zichtbaar bent maar ik vanaf mijn bureau toch nog daglicht zie en zicht hou op buiten.

De kookplaat is nu 930 breed vanwege de downdraft maar ik neig er sterk naar om een 800mm model met geïntegreerde afzuiging te nemen. Dat scheelt ruim ¤2000 en 6/8 pitten heb ik nooit nodig. Mocht ik het wel nodig hebben dan kan ik beter een losse inductieplaat er bij kopen voor die ene keer per jaar. Helaas mis ik dan wel de handige flexzone van Miele.





En de andere versie waarbij de deur en keuken opgeschoven zijn zodat er bijna 30cm extra ruimte komt tussen keuken en woonkamer. Dit schept wel meer kansen voor een roomdivider echter vind ik de nis zo minder mooi.





[ Bericht 4% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 26-03-2024 15:29:28 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212966925
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 09:13 schreef archito het volgende:
Met de keuken midden in het huis moet hij er wel spik en span uitzien natuurlijk. ;)
Dat zou ons niet lukken met onze niet zo opgeruimde aard.

Voor wat betreft je vragen:

- Wij hebben een eiland van 1 meter, rug aan rug diepe kastjes van 60cm en ondiep 40cm. Bevalt prima en geeft een lekkere werkruimte rond de kookplaat met eventueel ook nog zitplekken tegenover de kookplaat voor de gezelligheid bij het koken.
- Wij hebben spoelen in een nis tegen de wand en ook dat bevalt goed, heb niet het idee dat het extra spettert. In ieder geval niet op de plekken waar je het niet wil hebben. Zorgt er ook voor dat het eiland er strak uitziet zonder uitstekende kraan.
- Roomdivider doet het idee van een eiland wel wat te niet natuurlijk, al heb je dan wel wat minder zicht op de keuken vanuit de woonkamer wat prettig kan zijn als je het niet altijd opgeruimd hebt.
- Ik zou alle aansluitingen gewoon onder de plint laten. Wij hebben onder 1 lade een wat groter gat gezaagd in de bodem zodat je daar bij de aansluitingen kan. Hangt er wel vanaf hoeveel aansluitingen je hebt, wij hebben geen water dus alleen maar kookplaat en oven.
Klopt bij mij ook niet. Zou het aan een kant nog kunnen afsluiten met een muur zodat het een schiereiland wordt.
- Ja zoals ik net zei lijkt mij 1m voldoende en dan de afstand wat vergroten zodat de vaatwassers makkelijker open kunnen.
- Ook niet met groenten wassen? Ik was nu de groente, snij ze en doe ze in 1 ruk in de pan en daarbij bijk ik de gehele tijd boven het werkblad. Maar met de kraan aan de andere kant drup je dan over de vloer heen? Wat betreft het zicht op de kraan ben ik het met je eens maar daarom heb ik hem ook op die positie zitten en niet aan de woonkamer kant.
- Aansluitingen zijn niet zo spannend: afvoer en aanvoer van water, elektrakracht, elektra normaal en het liefst nog een pijp van de afzuigkap zodat ik de vieze lucht ook naar de kruipruimte kan blazen en er vanuit daar weg geventileerd wordt. Al ben ik wel benieuwd hoe ik dat precies kan verwezenlijken.

Hier trouwens het idee met een semiopen roomdivider. Dat kan bv ook een tunnelhaard zijn of boekenplank of,...



[ Bericht 0% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 26-03-2024 16:19:04 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 26 maart 2024 @ 17:40:35 #48
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_212967621
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 15:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Eiland is nu 2700x1100 maar ik denk er sterk over na om het 2700 bij 1000 te maken. Die extra diepte heb ik niet nodig en dan kan ik het blok nog iets opschuiven.
Zijn nu verder uitgewerkte keukenblokken met nis, ovens en vaatwasser op hoogte. In de nis moet privacy glas komen zodat ja naar keuze wel of niet zichtbaar bent maar ik vanaf mijn bureau toch nog daglicht zie en zicht hou op buiten.

De kookplaat is nu 930 breed vanwege de downdraft maar ik neig er sterk naar om een 800mm model met geïntegreerde afzuiging te nemen. Dat scheelt ruim ¤2000 en 6/8 pitten heb ik nooit nodig. Mocht ik het wel nodig hebben dan kan ik beter een losse inductieplaat er bij kopen voor die ene keer per jaar. Helaas mis ik dan wel de handige flexzone van Miele.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En de andere versie waarbij de deur en keuken opgeschoven zijn zodat er bijna 30cm extra ruimte komt tussen keuken en woonkamer. Dit schept wel meer kansen voor een roomdivider echter vind ik de nis zo minder mooi.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vind de 1e versie ook mooier, wij hebben ook 1 meter diep eiland.
Hoe wil je de nis gaan gebruiken? Wat ik het nadeel vind van het gebruik van een eiland op deze manier (zoals je bij heel veel ontwerpen ziet) is dat er heel weinig werkruimte overblijft tussen kookplaat en wasbak.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_212974189
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 17:40 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Vind de 1e versie ook mooier, wij hebben ook 1 meter diep eiland.
Hoe wil je de nis gaan gebruiken? Wat ik het nadeel vind van het gebruik van een eiland op deze manier (zoals je bij heel veel ontwerpen ziet) is dat er heel weinig werkruimte overblijft tussen kookplaat en wasbak.
In de nis komt de zooi zoals waterkoker/ koffiezetapparaat, mixer wanneer nodig en meer van die troep.
Dat laatste was ik ook bang voor maar het is bijna 95cm dat is voor mij genoeg zeker wanneer ik ook nog troep naar achter kan schuiven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_213062671
En hierbij de elektra tekeningen.
Hoor graag op of aanmerkingen. Ze zijn in zeer hoge resolutie dus klikken loont.

Normale tekens voor elektrapunten maar hierbij korte uitleg:
Geel rechthoekig zijn rechthoekige inbouwspots met 2 spots;
Geel vierkant zijn ntb wandlampen;
Geel rond zijn centraaldozen met lichtpunten en of hanglampen;
Groen rond zijn de luchtoevoerroosters;
Blauw rond zijn de luchtafvoerroosters;
Rood rond zijn brandmelders;
De halve cirkels zijn ramen of deuren met draairichting;

BG


V1


V2


Over de indeling van de badkamer ben ik nog niet zo zeker hij moet vooral makkelijk schoon te maken zijn dus zo min mogelijk randen, richels en glas. Echter een douche hoek van 90 bij 180 kan nogal gedrongen ogen wanneer je binnenkomt omdat er ook maar 90cm over blijft als verkeersgebied.

Tevens vraag ik mij af wat ik daar met de verlichting moet doen. Ik moet mij goed kunnen scheren tijdens het douchen dus veel licht nodig.

En de vraag of 6 spots boven de keuken 8 in de woon kamer niet een beetje te veel van het goede zijn.

Alle andere tips en tricks zijn ook welkom.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')